QEC-analyse,100-400%!
Her er analysen fra SPB1 sitt morgenmøte på fredag 7. Jan. hentet fra en annen tråd, der target er kr 4-10. Legg også spesielt merke til punkt 6 der QEC varsler produksjon opp fra 1350 BOA til 2000 BOA i år når nye brønner er i gang!😀🚀
……..
"This morning, Questerre CEO Mike Binnion provided an update at our morning meeting. The key highlights were: 1) Quebec Prime Minister has been clear on that there will some compensation if there is introduced a ban for oil and gas activities. 2) timeline for compensation is hard to predict, but reasonable to believe something will happen before upcoming election in October 2022. 3) Company have submitted application for carbon storage projects for clean tech projects in Quebec. 4) Expropriation legislation in Quebec requires fair value compensation vs. petroleum legislation indicates that historical costs should be compensated (i.e., compensation may range from CAD 175m to USD 2.4bn, according to company). 5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn. 6) Questerre’s current production of 1350 boe/d (roughly same as Q3 21) and new wells in H1 22 will bring production up to around 2000 boe/d. 7) The Green Leaf project (former Red Leaf) has potential for rare earth elements. Our scenario analysis suggest a fair value of the QEC share of NOK 4 to NOK 10/share, given various compensation scenarios."
……..
"This morning, Questerre CEO Mike Binnion provided an update at our morning meeting. The key highlights were: 1) Quebec Prime Minister has been clear on that there will some compensation if there is introduced a ban for oil and gas activities. 2) timeline for compensation is hard to predict, but reasonable to believe something will happen before upcoming election in October 2022. 3) Company have submitted application for carbon storage projects for clean tech projects in Quebec. 4) Expropriation legislation in Quebec requires fair value compensation vs. petroleum legislation indicates that historical costs should be compensated (i.e., compensation may range from CAD 175m to USD 2.4bn, according to company). 5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn. 6) Questerre’s current production of 1350 boe/d (roughly same as Q3 21) and new wells in H1 22 will bring production up to around 2000 boe/d. 7) The Green Leaf project (former Red Leaf) has potential for rare earth elements. Our scenario analysis suggest a fair value of the QEC share of NOK 4 to NOK 10/share, given various compensation scenarios."
Redigert 09.01.2022 kl 16:46
Du må logge inn for å svare
Cph2500 skrev Med denne nyhed skal den ikke være over 3 kr .
Iflg Elly skulle den i 3kr i dag men han tar jo alltid feil. Oppgangen ble ikke slik Hausera trodde i går...
"blorødt" er vel å ta hardt i ?
6710
21.01.2022 kl 11:15
5397
Det er det rene dynamit, som kom igår 💥
Veldig vigtig info vi fik igår fra flere kilder.
Læs dem igen, for de indholder meget int info.
Veldig vigtig info vi fik igår fra flere kilder.
Læs dem igen, for de indholder meget int info.
Redigert 21.01.2022 kl 11:24
Carlsen73
21.01.2022 kl 11:01
5491
Der er 5 1/2 time til, at børsen lukker. Der kan nå at ske rigtigt meget.
hva har skjedd med deg Cph? har du snudd med vinden? nå fra 0,45ører til 2,70 store svingninger hos deg men hyggelig om du er ombord:-)
For de som ønsker å vite om ressursstørrelsen her så kan jeg opplyse om at Questerre sitt lisensområde ligger i sweet spot Utica og muligens inneholder så mye som 23 TCF gass ifølge en rapport jeg leste fra tidligere. Det er ENORME mengder gass vi snakker om og en eventuell kompensasjon skal selvfølgelig gjenspeile dette!
Jeg har langt større tro på pilot, enn forbud og kompensasjon. Klarer de å fremvise at dette kan gjøres med sirkulærøkonomi så kan jeg ikke se at regjeringen skal klare å si nei... Og skulle de si nei uansett så er det et politisk vedtak og kompensasjon må nesten bli deretter også.
Full kompensasjon eller pilot/utvikling. Begge tilfelle bør gi ekstreme kursutslag. Og regjeringen må nå snart vise kortene eller komme med informasjon om hva de tenker og ønsker!
Jeg har langt større tro på pilot, enn forbud og kompensasjon. Klarer de å fremvise at dette kan gjøres med sirkulærøkonomi så kan jeg ikke se at regjeringen skal klare å si nei... Og skulle de si nei uansett så er det et politisk vedtak og kompensasjon må nesten bli deretter også.
Full kompensasjon eller pilot/utvikling. Begge tilfelle bør gi ekstreme kursutslag. Og regjeringen må nå snart vise kortene eller komme med informasjon om hva de tenker og ønsker!
Cph2500
21.01.2022 kl 10:55
5563
Den burde ligge på 2,7 i betragtning at den steg voldsomt meget i Canada.
Cph2500 skrev Med denne nyhed skal den ikke være over 3 kr .
Jeg hadde håpet den skulle stabilisere seg rundt 2.7 idag, men det ble for mye å be om når resten av aksjemarkedet er blodrødt.
spot on tuja et glimrende sjakktrekk av MB :-)
Vestjyden
21.01.2022 kl 10:46
5678
Dette er virkelig en sten i skoen.
Den vil blive ved med at gnage og den kommer til at påvirke både beslutningen samt det kommende valg.
Dette var et spark lige i “bollerne”.
Den vil blive ved med at gnage og den kommer til at påvirke både beslutningen samt det kommende valg.
Dette var et spark lige i “bollerne”.
Redigert 21.01.2022 kl 10:47
tror vi får en ytterligere trigger dersom EU sier ja til gass i dag noe som igjen vil legge ytterligere trykk på myndighetene i Quebec Iagi. Er spent på media i Canada i løpet av dagen og helgen dersom det blir ja....jeg vil tro kursen vil løfte seg utover dagen samt ett løft i sluttauksjonen, time will show :-)
tuja
21.01.2022 kl 10:42
5734
Tror ikke folk forstår hvilken gamechanger dette er. Myndighetene vil nå få store problemer med å nekte QEC utvinning/pilot med sitt clean tech program. Om ikke, må de betale langt høyere summer enn kostpris for å stoppe fossil utvinning. QEC har nærmest satt Quebec government sjakk-matt.
Jeg hadde også trodd at aksjen skulle gå høyere idag, men når man tar resten av markedet i betrakning, så er man kravstor hvis man er misfornøyd med enda en 10% stigning på bare noen få dager. Aksjen må få tid til å vise at den kan holde seg på disse nivåene før den tar neste steg. Jeg kjøpte mer på 2.43, og tror 2.40 er bunnen idag.
Du er nok veldig preget av din posisjon i aksjen og lager dine analyser deretter.
Jeg tror mange med meg er skuffet over at aksjen ikke klarer bedre med nyheter enn tidligere oppganger uten nyheter.
Og at den utvikler seg vesentlig dårligere enn i Canada.
Vi er helt avhengig av at den vender opp utover dagen.
Jeg tror mange med meg er skuffet over at aksjen ikke klarer bedre med nyheter enn tidligere oppganger uten nyheter.
Og at den utvikler seg vesentlig dårligere enn i Canada.
Vi er helt avhengig av at den vender opp utover dagen.
Redigert 21.01.2022 kl 10:28
Alt over 2.36 er et styrketegn idag. Da avslutter den over forrige motstand, og stabiliserer seg der. Når en aksje stiger så fort som denne, så er alltid investorer redd for en like rask nedgang. Men for hver gang den viser at den kan stabilisere seg og lager nye støttepunkt, destod tryggere er aksjen.
Redigert 21.01.2022 kl 10:03
Slettet brukerskrev Nei, dette er på ingen måte svakhetstegn.
Er det en styrke hvis den slutter i minus ?
Nei, dette er på ingen måte svakhetstegn.
Det er vel i dag EU skal stemme over at naturgass skal regnes som grønn energi, blir det ja så har vi en ytterligere trigger i aksjen :-)...Iagi når alt er i rødt og vi er opp mellom 10-15% så er vel det HURRA!! :-)
Slettet brukerskrev tynnidioten, nå er det tradere som skal herje litt i dag!
Jeg utelukker ikke at vi slutter i minus - men håper selvfølgelig at jeg tar feil.
tynnidioten, nå er det tradere som skal herje litt i dag!
Ja, det er mange som ikke har satt seg inn i aksjen som selger rundt 2.55 nå. Jeg er litt skuffet over at aksjen ikke stiger mer idag. Må si meg enig med sparebankens kursmål om at 4kr er worst case for denne aksjen, og at den kan gå til 10kr på en god kompensasjon. Så kan den selvfølgelig gå til 40kr hvis melding om borretillatelse kommer. Jeg er ikke i nærheten av å vurdere salg på dette nivået.
"Skuffet" var en overdrivelse. Tatt i betrakning resten av markedet, så er det en veldig god stigning.
"Skuffet" var en overdrivelse. Tatt i betrakning resten av markedet, så er det en veldig god stigning.
Redigert 21.01.2022 kl 09:44
"Tenk å stige så massivt når alt annet er rød"
Det har kommet en melding.
Aksjen viser svakhetstegn slik jeg oppfatter utviklingen.
Det har kommet en melding.
Aksjen viser svakhetstegn slik jeg oppfatter utviklingen.
bare tull å selge på disse nivåene med tanke på det som ligger foran oss Iagi, jeg blir i hvertfall sittende lenge :-)
Tenk å stige så massivt når alt annet er rødt, oljeprisen er ned, og alle sektorer får juling. Et sinnsykt volum også, som gir reell støtte til denne oppgangen. Fantastisk dag for aksjen. Anbefaler folk å ha is i magen, salg av denne aksjen under 3 kroner er en fryktelig dårlig handel.
SP, jeg skjønner ikke helt greia di, du er sikkert en fin fyr men jeg har et problem vedr deg! Du sier at du ikke shorter, du er ikke inne som aksjonær så hva er intensjonen og hvorfor så opptatt av Qec og hva MB foretar seg? Hadde vært fint med tilbakemelding og forklaring ikke bare til meg men til alle mann her inne, ha en fin dag!
Er inne på Nordnet nå og det ser ut som vi starter på kurs 2,50....det er bare å ta i mot :-)
Slettet brukerskrev Ett utrolig bra sjakktrekk av MB fjellbris :-)
Binna har vel aldri gjort et bra sjakktrekk, han blir vel satt sjakkmatt denne gangen også. Kommer vel en uttalelse om at denne avtalen er ugyldig e.l
Ett utrolig bra sjakktrekk av MB fjellbris :-)
njn-
21.01.2022 kl 01:28
4409
mr.long Et regnestykke
Det er CAD * NOK Ca: 2,13 millioner NOK
Antall aksjer omsatt: 753.866 * 0,4= CAD 301 546,40 * 7,09 = NOK 2.137.963,976
Det er CAD * NOK Ca: 2,13 millioner NOK
Antall aksjer omsatt: 753.866 * 0,4= CAD 301 546,40 * 7,09 = NOK 2.137.963,976
Fjellbris
20.01.2022 kl 23:18
4709
Se egen tråd om dagens gla melding. Limer inn litt omtale her, så alle kan kose seg med dette, utrolig viktig å få ned lokal befolkningen/ha sosial aksept. Sto takk til Mofi som la ut hele saken oversatt😀👍
….
Med de mange tragiske hendelsene i Quebec og Canada, tror vi at forsoning må gå utover ord og til virkelig handling," sa rådssjef Michel Bernard i Wolinak Abenakis i en uttalelse. "Vi er glade for at Questerre har brukt de siste årene på å bli kjent med oss, vår historie og landet vårt i Quebec. De er det første selskapet som fullt ut anerkjenner våre tradisjonelle bruksområder og forplikter seg til å gå videre med full konsultasjon og samarbeid med våre folk. Denne avtalen kan gi nasjonen vår velstand og likestilling for folket vårt samtidig som vi beskytter miljøet.»
….
Med de mange tragiske hendelsene i Quebec og Canada, tror vi at forsoning må gå utover ord og til virkelig handling," sa rådssjef Michel Bernard i Wolinak Abenakis i en uttalelse. "Vi er glade for at Questerre har brukt de siste årene på å bli kjent med oss, vår historie og landet vårt i Quebec. De er det første selskapet som fullt ut anerkjenner våre tradisjonelle bruksområder og forplikter seg til å gå videre med full konsultasjon og samarbeid med våre folk. Denne avtalen kan gi nasjonen vår velstand og likestilling for folket vårt samtidig som vi beskytter miljøet.»
Sjeldent man har en aksje som realistisk kan 15 doble seg på én enkelt nyhet. Hvis de får de borretillatelse så er ikke 40kr urealistisk i det hele tatt. En aksje som har fantastisk risk - reward, for de som er glad i litt risiko.
tante tutta
20.01.2022 kl 21:43
5165
Hadde vært fint med en objektiv kommentar fra Domus etter dager melding..
mofi1
20.01.2022 kl 21:27
5353
Tja, volumet er vel i canadiske dollar og sist jeg så var det; 968,506. Det blir vel rett under 7mill norske.
sigj2
20.01.2022 kl 21:21
5393
Du får ta på deg joggebukse å joggeskoa imorgen kompis 🏃
Har vært oppi 3.08 nkr i Canada ikveld 🤑🤑🤑
Har vært oppi 3.08 nkr i Canada ikveld 🤑🤑🤑
Redigert 20.01.2022 kl 21:26
mr.long
20.01.2022 kl 21:18
5441
panamajack skrev Så tuja, 100 % i morgen?
Brems haussinga litt. Det er omsatt for under en million kroner i Canada og det tar helt av her. Sannsynligvis norske meglere eller tradere som drar opp kursen i Canada.
Norge kaster seg på og aksjene blir senere dumpet nedover. En million i Canada tilsvarer 5 minutters salg på Oslo Børs i morgen.
Garantert kunstig oppblåsing av kursen.
Norge kaster seg på og aksjene blir senere dumpet nedover. En million i Canada tilsvarer 5 minutters salg på Oslo Børs i morgen.
Garantert kunstig oppblåsing av kursen.
mofi1
20.01.2022 kl 21:05
5627
Det man fort kan tenke er at dette vil kunne endre spillereglene i Québec. Dersom de innfødte ønsker å utvikle gassen for å skape en rekke produkter på en utslippsfri måte sammen med Questerre, vil politikerne måtte ta hensyn til dette på en mer adekvat og seriøs måte enn om Questerre ikke hadde hatt den støtten.
Nå dette også kommer samtidig som EU signaliserer at de ser på gass som en grønn overgangsenergi, og ønsker mest mulig av den fra nettopp Canada, er det lett å tro at to pluss to blir fire!
Nå dette også kommer samtidig som EU signaliserer at de ser på gass som en grønn overgangsenergi, og ønsker mest mulig av den fra nettopp Canada, er det lett å tro at to pluss to blir fire!
mofi1
20.01.2022 kl 20:41
5930
Fjellbris skrev Mofi 18.14 - nå faller brikkene på plass!😀👍🚀
Ikke sant! Dette kan snart ikke bli dumt:-)
Redigert 20.01.2022 kl 20:42
mofi1
20.01.2022 kl 20:37
5983
Nå ser det som om canadierne begynner å se på denne meldingen som en «game changer»! De bør ha lokal kunnskap som tilsier at de vet hva dette kan bety og betyr.