Kan ikke skje at Jens blir banksjef
keisam
10.01.2022 kl 15:11
16373
Jeg kan ikke begripe at Jens Stoltenberg kan bli sentralbanksjef, denne ballen burde blitt lagt død for lenge siden.
Hva feiler det gutteklubben grei med å prøve seg på dette, og hva blir det neste hvis Jens blir sentralbanksjef.
Enkle forbindelser:
Jens - Jonas, tronarving.
Jens - Trygve, tidligere undersått for Jens i regjering.
Jens - Ingvild Kjerkhol, Ap-tilknytning.
Jens - Marte Mjøs Persen, Ap-tilknytning.
Jens - Karl Erik, riksrevisor som tidligere var statsråd for kontoret til Jens.
Jens - Lobbyister, Jan-Erik Larsen og Bjarne Håkon Hansen var tidligere underlagt Jens.
Jens - FHI, Camilla Stoltenberg, søster
Med Jens som sentralbanksjef kan det for bli laget en båt uten skott, sammensurium innenfor finans, helse og energi, muligens litt forsvar.
Hva med den finansielle styringen opp mot valgene de neste 12 årene.
Hva med nye lover/reguleringer. Lobbyister går nok en lukrativ tid i møte.
Norge er ikke så stort men det må jo gå an å finne folk som ikke går i de samme selskapene og tilhører samme parti.
Makta til en sentralbanksjef er betydelig og Alan Greenspan er nok et bra eksempel med tanke på finanskrisen for 13-14 år siden.
Jeg blir ikke overrasket over at det norske folk støtter Jens som sentralbanksjef men jeg begriper det ikke.
Hva feiler det gutteklubben grei med å prøve seg på dette, og hva blir det neste hvis Jens blir sentralbanksjef.
Enkle forbindelser:
Jens - Jonas, tronarving.
Jens - Trygve, tidligere undersått for Jens i regjering.
Jens - Ingvild Kjerkhol, Ap-tilknytning.
Jens - Marte Mjøs Persen, Ap-tilknytning.
Jens - Karl Erik, riksrevisor som tidligere var statsråd for kontoret til Jens.
Jens - Lobbyister, Jan-Erik Larsen og Bjarne Håkon Hansen var tidligere underlagt Jens.
Jens - FHI, Camilla Stoltenberg, søster
Med Jens som sentralbanksjef kan det for bli laget en båt uten skott, sammensurium innenfor finans, helse og energi, muligens litt forsvar.
Hva med den finansielle styringen opp mot valgene de neste 12 årene.
Hva med nye lover/reguleringer. Lobbyister går nok en lukrativ tid i møte.
Norge er ikke så stort men det må jo gå an å finne folk som ikke går i de samme selskapene og tilhører samme parti.
Makta til en sentralbanksjef er betydelig og Alan Greenspan er nok et bra eksempel med tanke på finanskrisen for 13-14 år siden.
Jeg blir ikke overrasket over at det norske folk støtter Jens som sentralbanksjef men jeg begriper det ikke.
kaunis
09.02.2022 kl 09:34
2632
Det var akkurat det jeg lurte på da det ble antydet på TV om hvordan stillingsbeskrivelsen var utformet. Er ikke dette simpel(lureri) favorisering så vet ikke jeg, helvetes kameraderiet, dette kommer de ikke unna her lukter det gatekamp.
kaunis
09.02.2022 kl 09:52
2609
Ikke for å si noe nedsettende om finasministeren, men han er oppvokst med ODELSLOVEN , som var veldig kvinnefientlig som gav den eldste sønnen førsteretten til å overta gården, og jenter kom helt sist, men dette gjelder ikke i dag. Jeg tenkte han kunne ha det i bakhodet og ikke gå på kroken til det spillet som mange var redd for at foregikk i det stille.
True
09.02.2022 kl 10:33
2580
Du kan jamre og jåle så mye du vil, for meg er det bare komisk måten du fornekter deg selv på ved å insistere på at det er en kvinne som burde være valgt fremfor en mann, ergo - JO du spiller på kjønnskortet, ikke kvalifikasjoner.
Det er ikke fordi Ida er kvinne at hun ikke ble utnevnt, det er kun en dårlig unnskyldning fra "likestillings-hysterikoret", og det er nettopp grunnet til at ukvalifiserte kvinner ofte blir ansatt fremfor menn. Vi ser jo det i media noen ganger hvor et styre ikke tør annet enn å ansette en kvinne til en lederstilling fordi de redde for represalier i mediene. Helt tragisk spør du meg.
Jens ble valgt fordi AP sitter med makten og er i gutteklubben grei. Hadde Ida vært i samme posisjon som Jens, uavhengig om hun er kvinne, så ville Ida vært Sentralbanksjef i dag. Så enkelt er det. Så hvis du stryker "kjønn" fra den siste setningen din, er vi faktisk helt enige.
Det er ikke fordi Ida er kvinne at hun ikke ble utnevnt, det er kun en dårlig unnskyldning fra "likestillings-hysterikoret", og det er nettopp grunnet til at ukvalifiserte kvinner ofte blir ansatt fremfor menn. Vi ser jo det i media noen ganger hvor et styre ikke tør annet enn å ansette en kvinne til en lederstilling fordi de redde for represalier i mediene. Helt tragisk spør du meg.
Jens ble valgt fordi AP sitter med makten og er i gutteklubben grei. Hadde Ida vært i samme posisjon som Jens, uavhengig om hun er kvinne, så ville Ida vært Sentralbanksjef i dag. Så enkelt er det. Så hvis du stryker "kjønn" fra den siste setningen din, er vi faktisk helt enige.
True
09.02.2022 kl 10:35
2579
Morsomt at du er enig med Kaunis når han insisterer på at det handler om kjønn XD Hvis det ikke handler om kjønn, er det jo meg du skal være enig med.
Redigert 09.02.2022 kl 10:43
Du må logge inn for å svare
vicktor
09.02.2022 kl 10:43
2570
Gro fikk jobb i WHO, Jagland i Europarådet og Jens i NATO.
Jagland sa det rett ut " Vi i Norge har mye å bidra med, dersom jeg for jobben i Europarådet "
Jagland sa det rett ut " Vi i Norge har mye å bidra med, dersom jeg for jobben i Europarådet "
kaunis
09.02.2022 kl 11:37
2542
Surrehode, du forstår ikke bæra, det er ingen tvil om at det på alle områder burde vært visesentralbank-sjefen i dag ,som burde vært valgt og jeg mener at både TILHØRIGHET og kjønn har gjort at hun ikke er sentralbanksjef. Jeg tillegger tilhøringen veldig stor avgjørelse, og at det er en mann, har gitt lettere aksept for denne avgjørelsen. Jeg er derimot helt ening med deg i at det i de første årene av kvinnefrigjøringen var mye kvinne fordeler i div stillings-tildelinger og lederverv, langt ned på lokalnivå, i valg styreverv mm. Men kansje det var nødvendig for å få gjennomført denne diskriminerende mannsdominerte ukulturen ,men det er enda noen skygger som henger igjen, og det ser vi dag.
https://www.dagbladet.no/nyheter/henger-i-lufta/75395418
Rigget ansettelse.
Åpenbart fremforhandlet under Hurdalsforhandlingene.
Og vi har ikke fått forsikringer om av oljefondet ikke skal være politisk eksperimentell verktøykasse.
https://www.dn.no/politikk/vedum-svarer-ikke-pa-hvem-som-foreslo-jens-stoltenberg-som-sentralbanksjef/2-1-1168944
Rigget ansettelse.
Åpenbart fremforhandlet under Hurdalsforhandlingene.
Og vi har ikke fått forsikringer om av oljefondet ikke skal være politisk eksperimentell verktøykasse.
https://www.dn.no/politikk/vedum-svarer-ikke-pa-hvem-som-foreslo-jens-stoltenberg-som-sentralbanksjef/2-1-1168944
Redigert 15.02.2022 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
keisam
25.10.2023 kl 19:18
981
Tidligere statsminister Jagland omtalte denne saken i sin siste bok, ifølge Tv2-nyhetene. Han reiste selv til Ungarn i sin tid for å avverge lignende situasjon. Norge skal være best på demokrati, etikk, moral osv. og samtidig ser vi flere høyt oppe i AP har utfordringer med habilitet. Ser ut som det er en betydelig avstand mellom liv og lære.
elnomi
25.10.2023 kl 19:43
267
Raymond Johnsen fikk seg raskt ny jobb i Norsk Folkehjelp. Var nok en grundig og god vurdering av flere kandidater