QEC: Fakta tråd.

gran coupe
QEC 11.01.2022 kl 12:02 6889

Dagens melding lukter utsettelse og usikkerhet igjen som alltid. Les første avsnittet.
"En andre runde i lovgivningsprosessen vil bli avsluttet senest 30. juni, så lenge regjeringen ikke utsetter avgjørelsen til etter valget i oktober"
Tror dere at myndighetene tar et slik avgjørelse når de har et valg i vente? Merkelig nok er det ingen i selskapet som vil handle aksjer på billigsalg i følge forumet, tvert i mott så lar de opsjonene frafalle til kurs ca. kr. 1.20!

QEC: KUNNGJØRING FRA MYNDIGHETER I QUEBEC VENTET SENT 1.KV
Oslo (Infront TDN Direkt): Questerre avventer en potensiell kunngjøring fra myndighetene i Quebec rundt kompensjon for et forbud mot olje- og gassutvinning, som ventes komme sent i første kvartal 2022. En andre runde i lovgivningsprosessen vil bli avsluttet senest 30. juni, så lenge regjeringen ikke utsetter avgjørelsen til etter valget i oktober.

Det fremgår av oppdatert investorpresentasjon fra Questerre mandag.

Videre vil fokusområdet til selskapet være å delta i ytterligere boring ved Kakwa, basert på en styrking av priser og tilgjengelig kapital, heter det.

Questerre vil også fortsette å bygge sosial aksept for Clean Tech Energy-piloten med First Nations og andre interessenter og avansere teknologien for Green Leaf Carbon Tech.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 11.01.2022 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2022 kl 12:05 5107

Ok, du kom altså ikke med og ønsker nu at kunne købe den i 1,20 :-)
meskar
11.01.2022 kl 12:13 5007

Og det var deg igjen altså.Ønsker inn på 1.20 du? Neida din baisetulling.
Fjellbris
11.01.2022 kl 12:15 4970

GC - synd du ikke fikk med deg oppgangen, men ikke for sent - fortsatt veldig mye å gå på her opp til 4+++
( Sparebankens erstatningstarget 4-10, Jason som vi vet 20-40….)

I tillegg har QEC nå varslet produksjons økning for 2022 med ca 50%, fra 1350 Boa i fjor til nå 2000 i år. De leverte positiv EBITDA i fjor med 1350 Boa, er tilnærmet gjeldsfritt, så bare prod økning til 2000 Boa forsvarer dagens prising.

Og på din fakta tråd bør du ta med hele meldingen, der QEC selv forventer erstatningsavklaring sent Q1 i år.
Da er det nå du bør komme deg inn igjen før vi går over kr 3 er mitt råd, og ikke vente på lavere inngang. Alt under kr 4 tror jeg er en meget god investering, samt at QEC trolig ikke er å få kjøpt på 2 tallet når vi nærmer oss mars, knapt nok 3 tallet.
….,,,.
QEC: KUNNGJØRING FRA MYNDIGHETER I QUEBEC VENTET SENT 1.KV

Oslo (Infront TDN Direkt): Questerre avventer en potensiell kunngjøring fra myndighetene i Quebec rundt kompensjon for et forbud mot olje- og gassutvinning, som ventes komme sent i første kvartal 2022. En andre runde i lovgivningsprosessen vil bli avsluttet senest 30. juni, så lenge regjeringen ikke utsetter avgjørelsen til etter valget i oktober.

Det fremgår av oppdatert investorpresentasjon fra Questerre mandag.

Videre vil fokusområdet til selskapet være å delta i ytterligere boring ved Kakwa, basert på en styrking av priser og tilgjengelig kapital, heter det.

Questerre vil også fortsette å bygge sosial aksept for Clean Tech Energy-piloten med First Nations og andre interessenter og avansere teknologien for Green Leaf Carbon Tech.

TDN Direkt finans@tdn.no
Redigert 11.01.2022 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
11.01.2022 kl 12:16 4955

Det fine med utsettelser er at spekulasjonene opprettholdes.
mofi1
11.01.2022 kl 12:32 4799

Dette er ikke nytt, gran coupe, Jason svarte meg 27.12:

One outcome is that they do not introduce the law for the expropriation and compensation now but wait until after the election in October to do so. This I think is also a low risk because it risks making it an election issue where the other left leaning parties can make it an issue and say they are not committed to climate change, don’t follow through on their decisions,etc.

Som du ser anser han dette som lite sannsynlig (low risk).

Kan du konkretisere hvilke opsjoner som forfaller nå på 1,20 etter den siste tids kursoppgang?
Cph2500
11.01.2022 kl 12:46 4649

Der er meget usikkerhed her mange som hopper på vognen i håb om kompensation allerede i februar måned vil få en lang næse af quebec politikerne som vil udsætte den til efter valget. Her starter mareridt efter valget bliver den udskudt til næste 2023 fordi parterne kan blive enige om.
Så den kurs bliver gigantisk sparket ned under 1 kr igen.
Slettet bruker
11.01.2022 kl 12:51 4582

https://www.ledevoir.com/politique/quebec/653514/quebec-repousse-la-sortie-des-projets-d-hydrocarbures

Oversatt til engelsk:

"The winter parliamentary session begins at the beginning of February. By then, Quebec wants to have settled the articles relating to compensation in the legislative text. On several occasions, the Legault government has argued that it should untie the purse strings to compensate the oil companies."

Det er det siste jeg har sett i forhold til tidspunkt... Alt annet er spekulasjoner.
VårDitto
11.01.2022 kl 12:57 4495

Cph med sine fasettøyne får med seg alle de ørten QEC-trådene som finnes/etableres og finner stadig ny energi i sin opphopning av mavesyre ;-)
Selv jeg som pensjonist har ikke anledning til å følge forumet såå nitid til alle døgnets tider.
Håper at du ikke har en arbeidsgiver å svare for, knapt nok en partner.
NA2
11.01.2022 kl 12:59 4473

Grand Coupe er ute for lenge siden og sitter tungt lastet i Aker clean hydrogen, han er nok litt bitter for at han solgte seg ut og ikke kommer seg ut av ACH, så det er ikke noe vektlegge. Uansett så er det jo meldt at erstatning kommer så at noen som ikke har rukket å komme inn skal en ikke bruke tid på, syns det er rart at han kommer med dette nå så lenge han ikke er inne.
Slettet bruker
11.01.2022 kl 12:59 4463

Hahaha, for et forsøk. Jeg blir flau.
Cph2500
11.01.2022 kl 13:03 4559

Hvorfor skal det går ud over ny køber bare fordi I fleste som har købt under 1 kr I snit..Hvorfor fortæller I ikke sandhed at der er stor risiko for kompensation bliver udsat til efter valget okt. Herefter er der også stor chance for at den igen bliver udsat til næste år 2023.
Hvad sker der så er vi tilbage i kurs 0,45 til 0,80 igen.
mofi1
11.01.2022 kl 13:07 4501

Hvorfor kommer det så mye rør fra deg, Cph! Hvilken analyse ligger til grunn for en kurs på 0,45?? Kan for en gangs skyld svare?

I følge Sp1m forsvarer dagens produksjon en kurs på ca 1,70kr, men du mener altså du har belegg for kr 0,45??.
Redigert 11.01.2022 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
bækørreden
11.01.2022 kl 13:07 4486

Præcis…. Jeg har prøvet at forklare at det kan komme til at tage længere tid end alle de utålmodige herinde regner med. Hvis man kun har købt aktien i håbet om en hurtig erstatningafklaring, så kan man risikere at vente længe..Tænk hvis det trækker ud indtil et regeringsskifte også. Og hvad er den nye regerings holdning til sagen ??? Hvem sidder med sorteper til sidst ??
Slettet bruker
11.01.2022 kl 13:08 4458

For mig er det ikke vigtigt, om erstatningen kommer i Februar eller Marts, men at den kommer og om det først bliver efter valget er fløjtende ligegyldigt, men jeg tvivler nu på at regeringen vil have alt det her kørende op til et valg senere på året, så jeg tror på en hurtig afklaring senest ultimo Marts.

Jeg sælger INGEN aktier før afklaring.
Slettet bruker
11.01.2022 kl 13:09 4444

Det har jo seg sånn GC at Binnion tok opsjonen sin på 1mill så der bommet du vel litt....det at de Jason ikke handlet kan vel også ha sammenheng med privat økonomi, det er vel ikke alle som har 1 mill disponibelt til en hver tid.....skjønner heller intensjonen din med å komme dette nå så lenge du ikke er inne!!
Vestjyden
11.01.2022 kl 13:11 4417

Hvilken verden lever du i.
Jeg får en ubændig trang til at komme med et hav af superlativer, for hvad jeg tænker om dine udtalelser.
Du køre jo rundt i den samme rille.
Herved blokeret
END\\
Cph2500
11.01.2022 kl 13:15 4360

De fleste ny køber som er kommet i håb om få kompensation allerede I februar som er blevet hypet så meget .
I var så sikre at få kompensation allerede I februar måned.
Nu udskudt til efter valg oktober måned, som sandsynligvis også igen udsat til næste år 2023.
Det er usikkerhed som vil ramme aktien hårdt igen.
Kurs 0.45 - 0,80 kr bliver en realitet igen.
Upup
11.01.2022 kl 13:17 4321

Når han eier aksjen snakker han om tresifret kronebeløp, når han selger seg ut 45 øre..troverdigheten til denne karakteren er lik null.
Alle ser hva du prøver på, du solgte deg ut under 2 kroner og vil nå ha kursen ned før du kjøper deg inn igjen.
Hvis du er ferdig med aksjen hadde du ikke postet det samme om igjen og om igjen på alle QEC tråder, du vil inn.
Dette sprøytet om at du er bekymret for "ny køber" blir for dumt, skal du betale tilbake penger til de som kjøpte aksjene dine da hvis din spådom om 45 øre slår til?
For det var ingen som hausset aksjen like mye som du imens du fortsatt eide den.

Slettet bruker
11.01.2022 kl 13:21 4264

Alle vet at det er sjanse for at det kan dra ut i tid. Men de har hatt og har nok fortsatt mål om å få avklart en størrelse på kompensasjon før Februar. Så får alle og enhver ta sine egne valg på om de vil sitte inne/ute, hva de forventer av kompensasjon, etc. Jeg har tatt mitt bett og håper på 10 mill, men er fornøyd med 1-2. Og sjansen for at det kommer før Februar holder jeg som 50-50. Sjansen for stor kompensasjon holder jeg også som 50-50 så for meg blir det feil å sitte utenfor. Og skulle kursen falle til 1 krone, so be it. Da får man heller bare kjøpe flere aksjer gjennom året når økonomien tillater det.
mofi1
11.01.2022 kl 13:23 4245

Kan du svare, Cph, hvilken analyse ligger til grunn for kr. 0,45-0,80 når selskapet har produksjon og Sp1m sier det tilsvarer en kurs på,1,70kr???

Hvis du ikke kan svare, må du slutte med det tullet ditt!
Cph2500
11.01.2022 kl 13:23 4243

Jeg har også tabt pengene her desværre.
Så stop med at hype aktien.
Hvorfor fortæller I ikke at der stor chance for at den bliver udsat til næste år igen.
Kurs 0,45 er ikke usandsynligt med al den usikkerhed der er omkring aktien.
mofi1
11.01.2022 kl 13:24 4226

Svar på spørsmålet mitt!
Vestjyden
11.01.2022 kl 13:27 4175

Tabt pengene!!!!
Så har du solgt for tidligt.
Hvis ikke du havde råd til at investere, skal du lade være.
Tror du selv nævnte Helge Larsen den anden dag.
Du skulle læse hans bog “Den tålmodige investor”.
Det lyder som du har været inde for den hurtige gevinst og brugt husholdningspengene til det og derfor har du tabt.
Cph2500
11.01.2022 kl 13:28 4155

Svaret er den samme lige meget hvor meget drejer den rundt.
Cph2500
11.01.2022 kl 13:32 4117

Præcis jeg vil advarer de ny køber som har købt akten i håb om få kompensation allerede i februar måned.
Den bliver højst sandsynligt udsat til næste år 2023.
tuja
11.01.2022 kl 13:34 4079

I morgen godkjenner sikkert EU naturgass som grønn energi. Da vil muligheten for pilot i Quebec øke betraktelig. Da snakker vi kurseksplosjon deluxe. Alle vet hvilket enormt bra naturgassfelt QEC sitter på. Og i dag har de 100%, ikkje kun 25% da kursen smalt opp til ca 10kr i 2015 pga bill 106.
Vestjyden
11.01.2022 kl 13:34 4064

Ahh, du vil være Messias, fordi du ikke kan tage de rigtige beslutninger i forhold til dine egne dispositioner.
Ja, det sætter tingene i et helt andet perspektiv.
Patetisk, hvis du spørger mig.
Slettet bruker
11.01.2022 kl 13:34 4062

Hvilket grunnlag har du for å hevde dette? Det er en spekulasjon som går på dette, ja, men det er ikke noe som man har 100% grunnlag for å si med mindre du sitter på noe ny informasjon som bekrefter dette...
meskar
11.01.2022 kl 13:35 4047

Pg i morgen kanskje våkner du opp med melding om pilot!!
Du ble advart!
mofi1
11.01.2022 kl 13:37 4002

Hva betyr det? Du hevder gang etter gang at aksjen skal ned til kr 0,45, men har ingen forklaring på hvorfor?

Du er klar over at Questerre produserer og selger olje og gass og at de går med overskudd og er i praksis uten gjeld. Så igjen hvorfor skal aksjen ned til kr 0,45?

Jeg lurer også på hvorfor du tror du kan analysere selskapet bedre enn alle andre?
Upup
11.01.2022 kl 13:40 3968

Den eneste av oss som har hypet aktien er du :-)
Skal jeg lete fram innleggene dine igjen? Der du skriver om kurser på hundrevis av kroner?
Kanskje DU må betale kompensasjon :-)

mofi1
11.01.2022 kl 13:41 3953

Jeg skal slutte å kommentere deg Cph, du er bare en irriterende fyr som slenger rundt deg med tall uten noen som helst dekning eller kredibilitet.

Så hermed er du blokkert!
Slettet bruker
11.01.2022 kl 13:47 3868

Cph2500, du lyder som en vis anden herre i dette forum :-)........0,45-0,80 har jo ingen gang på jord, når der kommer erstaning før eller siden (værdi minimum 3 NOK), samt eksisterende produktion (værdi ca. 2,50 NOK) og så er der ikke engang forhandlet evt. tabt indtjening ind i noget.

Så lad nu være med disse tåbelige indlæg, fordi du gerne vil købe dig billigt ind igen :-)
Redigert 11.01.2022 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
11.01.2022 kl 15:16 3283

"I tillegg har QEC nå varslet produksjons økning for 2022 med ca 50%, fra 1350 Boa i fjor til nå 2000 i år"


Det er ikke så lenge siden QEC produserte 2000 fat om dagen mens kursen lå langt lavere enn i dag. Men det er ikke lett å ta Qecs produksjonsmål på alvor.

Fra Dagens Næringsliv i 2018:
Questerres mål for 2018 er en produksjon på 5000 fat om dagen med potensial for tilsvarende volumer fra nye felles eide arealer, ifølge en oppdatering fra selskapet i forkant av aksjonærmøtet onsdag.
https://www.dn.no/energi/michael-binnion/canada/quebec/oljesjefen-floy-til-norge-for-a-berolige-eierne/2-1-356450
Fjellbris
11.01.2022 kl 15:26 3192

Stock Walker - er nok mange grunner til at de ikke nådde 5000 Boa i 2018.
Håper og tror også de nå er mer realistiske og «edruelige», noe QEC har vist gjennom de siste årene med pandemi, les kostnadskontroll!👍 Proof of the pudding her for meg er positiv EBITDA de siste Q res i 2021. Så selv med langt lavere produksjon i fjor (1350 Boa) så tjente de da penger, og selskapet er nå tilnærmet gjeldsfritt, vs høyere produksjon og mål i 2018 samtidig som pengene da rant ut.
Redigert 11.01.2022 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
meskar
11.01.2022 kl 19:03 2883

Stemmer ja.Det var derfor tradere kjørte aksjen ned i dag.Men man skal aldrig være sikker på hva som kan inntreffes inntil da.
Tør ikke å trade jeg.
gran coupe
11.01.2022 kl 19:17 2792

Det er uklokt å jage vekk alle som vil opplyse begge sider av en sak. Mange av de flinke skribentene er skremt bort.
Jeg har skrevt mye negativ om mine investeringer før og gjør fortsatt.

Jeg har ikke hatt Qec aksjer i et helt år og har ingen intensjoner om å kjøpe nå eller i nær fremtid.
Til dere som lurer på hvorfor jeg skriver om et aksje ikke jeg eier så er svaret mitt at jeg følger med Qec og har hatt aksjer i 12 år og kjenner selskapet mer enn mange kan drømme om.



Tilbake til fakta som veldig få vet noe om.

Jeg er ikke i tvil om at Qec har rett på erstatning , men til hvilket regnestykke! Binninon vil ha mest mulig og Quebec vil betale minst mulig og hvor tror dere det ender når de ikke blir enig og hvor langt tid det tar når det hele havner i retten! Vi husker hva Petrolia ville ha av erstatning av Quebec og hva de fikk.


Repsol ga fra seg 75% av rettighetene sine til Qec mot en rettssak som opprinnelig var på ca. 6 mill can. dollar og nå vil Binnion ha tilbake Talisman/Repsol sine kostnader når de har allerede har tatt tape sit og fått noe tilbake fra Staten i form av skatter osv. Qec tok over Repsol sine rettigheter i 2018 når alt var allerede stoppet opp i 8 lange år.

Vi vet fra før av eller håper mange vet at Qec ikke eier disse lande områdene men har rettighetene hvis de får sosial aksept.
Sosial aksept kommer til å bli et viktig punkt i en evt. erstatningssak noe Jason bekreftet at de ikke hadde på alle sine områder.
Et av kravene fra myndighetene i 2020 var dokumentasjon på sosial aksept for å vurdere om de kunne tillate utvinning og det ble ikke lagt frem av Qec. Hvis dere lurer på hvorfor kan dere kontakte selskapet om.

Nåværende regjering var mer for utvinning sa Binnion i 2018 men realiteten er noe annet nå. Quebec har terrorisert selskapene i 12 lange år og får villen sin hver gang så hvorfor annerledes nå!


Mine synes punkter bør ikke anses som salgs eller kjøpsanbefaling av noen.
Redigert 11.01.2022 kl 19:20 Du må logge inn for å svare