PRO, PGS, DOF, SOFF, FOE   KJØP!!!

hypotetic
31.10.2018 kl 15:05 1465

En diversifisert portefølje av disse aksjene er jeg med stor grad av sikkerhet vil gi 1000% avkastning eller mer i løpet av 3 år, kanskje før. Jeg har vært med på dette i mer enn 30 år nå og hatt latent store tap på å gå inn for tidlig men fikk også med meg oppgangen da dette skjedde sist fordi jeg sto ut nedturen. Problemet er at det er vanskelig å kjøpe hvis det snur kraftig slik det gjør i forkant av at grafen peker en vei. Man må faktisk sitte i det og ta ubehaget med å være på toget når det går. Dette er sikkert ikke bunnen men disse aksjene har falt opp mot 99% og har ikke hatt store utvannende emisjoner på kurser langt lavere enn i dag. De sitter alle på utstyr som vil være langt mer verd de neste årene med oljepris 80$ enn da de fikk nåværende kontrakter basert på oljepris under 30$. Når det gjelder FOE kan nok den falle mer men hvis det ikke blir noe emisjon er oppsiden enorm og ikke noe man bør ta sjansen på å gå glipp av. Ledelsen har gått ut og avvist konkursfare. Vi snakker om over 15000% opp til gamle nivåer over 300kr/aksje. De kan selge en rigg hvis de trenger likvider. En oppgang kan plutselig skje ved at 1-2 av de 5 riggene som er klassifiserte og derfor klare når som helst får oppdrag får jobb til rater som er bedre enn da oljeprisen var 30$. Timingen til å gå inn og sitte er der nå før bedrede utsikter reflekteres i disse aksjene med så stor gearing. Jeg vil anbefale de som bruker masse tid på trading til å sitte stille long i disse aksjene og synes det hadde vært hyggelig hvis også en del småaksjonærer på Hegnar Forum får med seg oppgangen. Lykke til alle sammen!
Redigert 19.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
hypotetic
31.10.2018 kl 16:01 1415

Mente PRS ikke PRO som jeg skrev feil. Blir veldig spennende og PRS forsetter opp etter 6 November etter å ha testet og markert solid støtte i den stigende trendkanalen kan vi fort se over 40 kr og brudd på topplinjen i neste uke. Dette er en aksje som lett kan 10 doble seg og at det er noe mer risiko på nedsiden sliter jeg med å forstå.
really
31.10.2018 kl 21:53 1334

Sannsynligheten for å lykkes i enkelte av dem du nevner er nok høyere enn å vinne toppgevinsten i Lotto, men ikke mye høyere.

Husk at i forrige oppgang var det for lite av rigger, serviceskip og andre oljeservicetjenester. Oljeprisen eksploderte og næringen brukte mange år på å bygge opp kapasiteten. I hele den perioden var det underkapasitet i næringen.

Nå er det overkapasitet som venter på oppdrag rund baut med få unntak. Det innebærer at oppgangen kommer til å kommer, men den blir moderat og til normale fortjenestenivåer, ikke superprofitt som vi så sist. Med siden nesten hele oljeservicebransjen kneler er det å komme tilbake til normalsituasjon en voldsom forbedring. Noen av de du nevner vil dra nytte av det, men neppe alle.
davan
31.10.2018 kl 22:02 1307

Ta dei en bolle hypo og kom ned på jorda. Det får være måte på
å være optimist. Mest sansynlig skal vi opp de neste årene, men de gode tidene vi hadde for noen år siden kommer knapt tilbake. Det kan imidlertid bli noen krampetrekninger innen olje service, men å snakke om 1000 vis av % e litt drøyt.
hypotetic
01.11.2018 kl 19:05 1157

Det er først når den siste optimist er blitt pessimist at man skal begynne å kjøpe. Virker som jeg etter flere nitriste år er temmelig alene nå om å ha tro på at det etterhvert kan snu så det at vi nærmer om et godt kjøpstidspunkt begynner å stemme med tidligere erfaringer. Har forøvrig stor forståelse for at andre i likhet med meg er dritt lei av fallet som har vært helt ufattelig stort.
Oljeprisen er nå målt i norske kroner nesten på høyde med toppnivårene tidligere fordi dollaren er neste 60% høyere. Det er ikke bestilt nye rigger eller offshore båter de siste år. ! milliard kinesere, 1 milliard indiere og 1 milliard latinamerikanere som tidligere ikke hadde biler skal nå alle kjøre bil og alle disse som ikke reiste skal ut å fly. Oljeforbruket har aldri økt kraftigere enn nå og det hjelper fint lite at noen Nordmenn som eneste i verden kjøper elbiler. Oljeselskapene som har dratt nytte av lave rigg og supplykostnader får inn mer cash enn før men må åpne lommeboken på fullt gap igjen hvis de skal evne å opprettholde produksjonen og dekke den økte etterspørselen. Opplag og konkursfare kan fort snu til full utnyttelse og manko på utstyr og arbeidskraft slik det har gjort gang på gang tidligere etter at det har vært skrudd til for mye for lenge. Skjer dette tror jeg de aksjene jeg har nevnt kan stige 10 ganger i snitt dvs 1000%. For Fred Olsen aksjonærer er vi da tilbake til samme kurs 20kr som for noen få måneder siden men faktisk må vi må opp mer enn 15 000% for å nærme oss gamle høyder 363kr. Hypotetisk er det mulig og noen ganger bør man tørre å trå til. Hvis man fordeler pengene på flere slike selskaper øker muligheten for å få med seg en forbedring i markedet. BWO gikk relativt raskt opp 1000% og er nok ikke ferdig enda selv om en del er tatt ut etter reprisingen. For Fred Olsen Energy skal det bare 2 nye kontrakter til for at selskapet skal gå tilsvarende eller mer og det bør være hypotetisk fullt mulig når som helst med dagens stigende etterspørsel. Forhandlinger med kreditorer tar tid og slik situasjonen er nå kan markedet og kontraktssituasjonen forbedre seg i mellomtiden.
Slettet bruker
01.11.2018 kl 19:34 1125

Helt enig med hypo her.. Har også sett dette før. Har man is i magen vil man tjene penger. Mye penger...