Hvorfor er kursen på AOW ikke på ett høyere nivå
Hvorfor er kursen på dette lave nivået rett før tildeling av en ev kontrakt?
Er det shortere som gjør det, burde da ikke volumet vært høyere. Lurer fordi jeg ikke har så greie på dette…har selv det jeg har av aksjer i AOW fordi jeg har troen på aksjen…
Er det shortere som gjør det, burde da ikke volumet vært høyere. Lurer fordi jeg ikke har så greie på dette…har selv det jeg har av aksjer i AOW fordi jeg har troen på aksjen…
Patron72
12.01.2022 kl 13:04
7848
Godt spørsmål
Men Aow har hvertfall holdt seg over Emi pris i motsetning til en drøssevis av andre vekstaksjer.
Nå tror jeg selskapet må levere noe håndfast.
På mandag får vi mest sannsynlig høre avgjørelsen i Scotwind.
Men både japan og sør korea er på trappene.
Sverige og norge også 😊
Mye å glede seg til i 2022 i aow.
Blir kickstart om skotland går i boks
Men Aow har hvertfall holdt seg over Emi pris i motsetning til en drøssevis av andre vekstaksjer.
Nå tror jeg selskapet må levere noe håndfast.
På mandag får vi mest sannsynlig høre avgjørelsen i Scotwind.
Men både japan og sør korea er på trappene.
Sverige og norge også 😊
Mye å glede seg til i 2022 i aow.
Blir kickstart om skotland går i boks
Amat_ør1
12.01.2022 kl 13:22
7795
Spennende
Men hvorfor brukes shorterene som forklaring på lav kurs flere steder
Burde det da ikke være høyere volum
Bare nysgjerrig på hvordan dette med short fungerer
Er shorting lov på alle verdens børser, eller har noen forbud mot dette, er ikke det egentlig bare en uting at det shortes?
Men hvorfor brukes shorterene som forklaring på lav kurs flere steder
Burde det da ikke være høyere volum
Bare nysgjerrig på hvordan dette med short fungerer
Er shorting lov på alle verdens børser, eller har noen forbud mot dette, er ikke det egentlig bare en uting at det shortes?
Yostock
12.01.2022 kl 15:09
7683
Du kan se her hvordan shorterne tjener penger på nedgang i kursen, hvordan de har en kurs og alt under denne er penger tjent. Er ganske kynisk, men sånn er det. De kan utnytte stille perioder til å pirke kursen nedover. Noen med innsikt her?
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=AKER%20OFFSHORE%20WIND&land=norway
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=AKER%20OFFSHORE%20WIND&land=norway
Redigert 12.01.2022 kl 15:18
Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
12.01.2022 kl 15:48
7573
når begynner selskapetå tjene penger
interesangt selskap men det er for lenge til de begynner å tjene penger.
vent med å gå inn om 2-3 år
interesangt selskap men det er for lenge til de begynner å tjene penger.
vent med å gå inn om 2-3 år
Redigert 12.01.2022 kl 15:52
Yostock
12.01.2022 kl 15:54
7545
Gjerne vente til de tjener penger. Men hypotetisk er vel spørsmålet hva kursen ligger på om 2-3 år? Mye som skal regnes inn i kursen på de årene.
Skalleknarp
12.01.2022 kl 15:57
7517
Jeg er allerede inne - fikk de gratis (utbytte) pga. aksjer i AKSO. Over tid sannsynligvis et Scoope regner jeg med - intet å tape i alle fall. (Solgte mine ACC som jeg også fikk på NOK 19,-) Say no More (Viser bare at eieren er raus - Takk KIR !!)
Redigert 12.01.2022 kl 15:58
Sickip
12.01.2022 kl 16:01
7493
Økte ytterligere i dag. Blir spennende på mandag. Kan bli rakettferd🚀🚀
Ruda9
12.01.2022 kl 16:13
7470
Havvind er fremtidsrettet, så her vil vi nok få et skikkelig løft fremover. Dette støtter også regjeringen, så dette blir moro fremover
Amat_ør1
14.01.2022 kl 08:26
6904
Amat_ør1 skrev Ja noen som kan tenke seg hva kursen er om en uke
Ser vi kr 5 i dag da
TraderMom
14.01.2022 kl 09:12
6739
Skjønner meg ikke på kursutviklingen i AOW akkurat nå. Det er jo nå moroa starter. Kanskje mange som er lei av å tråkke vannet og heller venter med ny inngang til første kontrakt er på plass?
TraderMom
14.01.2022 kl 09:39
6604
Amat_ør1 skrev Noen vet mere enn oss….
Ja, var også inne på den tanken ... Men om det var tilfellet, ville ikke kursen gått enda mer ned? MGN og Ørsted er også en del ned.
Amat_ør1
14.01.2022 kl 09:54
6526
Burde ligget på ett høyere nivå nå…. Kan hende vi får en lenger nedtur på mandag….
Yostock
14.01.2022 kl 10:57
6341
Det kan være shorter styrt. Tror ikke shorterne i Boston vet en ting mer enn oss om en kontrakt i Skotland.
Redigert 14.01.2022 kl 11:47
Bamse
14.01.2022 kl 11:17
6257
Er enig med deg der. Tenker vi lander på 4.9 i dag. Så melding av kontrakt på mandag med påfølgende børspause🙏
TraderMom
14.01.2022 kl 11:23
6229
Ja, kan absolutt være shortere som ikke tør å sitte i aksjen mandag. Blir uansett spennende å se hva utfallet av Skottland blir, nå ruller havvindtoget :-)
Bamse
14.01.2022 kl 11:29
6207
Amat_ør1 skrev Om så skulle skje, hva tror du utfallet av børspause vil gi
Jeg satser på at det blir kontrakt. Kan ikke skjønne annet når en ser på hvor mye de skal invistere. Det er en av betingelsene for å.få lisens ogso. Går kontrakten inn stiger vi to sifret.
Yostock
14.01.2022 kl 11:39
6158
Shorterne byrde kvitte seg med aksjer nå ja. Men vi får se hva som skjer.
Redigert 14.01.2022 kl 11:46
Patron72
14.01.2022 kl 11:41
6135
Hei
Hvordan ser du her bevegelsene till short?
Short posisjon har stått i ro på totalt 1,62% i lang tid nå.
Jeg har også forstått det slik om short gjør noe endringer idag vil vi ikke se det før mandag ettermiddag kl 15.30
Hvordan ser du her bevegelsene till short?
Short posisjon har stått i ro på totalt 1,62% i lang tid nå.
Jeg har også forstått det slik om short gjør noe endringer idag vil vi ikke se det før mandag ettermiddag kl 15.30
Skalleknarp
14.01.2022 kl 11:41
6136
Enig - det vikrker veldig proft og kommunisert til utenomverden det de planlegger. Kan hende andre har tilsvarende men har valgt en litt mer diskre anbudsprofil og kommunikason mht. planer...? Jeg støtter AOW, men kursmessig bør det ikke være så stort fall om de ikke får det. Da satser man bare på neste kake som skal serveres. Dette ordner seg til slutt.
Yostock
14.01.2022 kl 11:44
6122
Ser jeg bomma og så på verdien og ikke posisjonen. De er nok uendret ja.
Redigert 14.01.2022 kl 11:46
Bamse
14.01.2022 kl 11:49
6102
Magnora ,ørsted og AOW er ned før det skal avgjøres. Er umulig å skjønne seg på. Røkke skal jo eie vindparker så dette blir bra. Folk må huske at verdien av lisensene blir priset inn i aksjen med en gang det blir kjent. Sparebank 1 som sa dette.
undrende
14.01.2022 kl 12:17
5856
Du spør både vanskelig, men også lett å vite hva man skal svare.
Hvorfor kursen er så lav som du etterspør er vel fordi markedet ikke vil betale mer nå.
Du spør også om hvorfor den er så lav, når det blir tildeling av kontrakt på mandag. Det vet vi jo ikke, om det vil bli.
Hvorfor noen går short? De profesjonelle shorterne vet som regel hva de gambler på. Vil tro de har vurdert oddsen for opp/ned grundig. De har som oftest mer informasjon, mye mer enn oss amatører.
Det første de fleste lærer på finansmarkedet, er at det finnes ikke gratis penger på gata, som noen tror innimellom. Det kan bli dyr kjøpt lærdom. Det kan også bli en flying start. Man kan være heldig. Men over tid vil det bli dyr kjøpt om man ikke tilegner seg erfaring og lærdom i markedet
Dette er bare en generell betraktning og svar på hva jeg tenker ut i fra det du etterspør. Samtidig så har man også kjennskap om Aker konsernet sin brede kompetanse. Deres totale apparat, som kan ta på seg hva som helst av offshore oppdrag i hele verden osv Det blir en avveiing.
Men det er viktig å ikke tro blindt på at det kommer kontrakter, eventuelle kontrakters verdi (marginer) er fornuftig priset. Sannsynlige emisjoner osv
Hvorfor kursen er så lav som du etterspør er vel fordi markedet ikke vil betale mer nå.
Du spør også om hvorfor den er så lav, når det blir tildeling av kontrakt på mandag. Det vet vi jo ikke, om det vil bli.
Hvorfor noen går short? De profesjonelle shorterne vet som regel hva de gambler på. Vil tro de har vurdert oddsen for opp/ned grundig. De har som oftest mer informasjon, mye mer enn oss amatører.
Det første de fleste lærer på finansmarkedet, er at det finnes ikke gratis penger på gata, som noen tror innimellom. Det kan bli dyr kjøpt lærdom. Det kan også bli en flying start. Man kan være heldig. Men over tid vil det bli dyr kjøpt om man ikke tilegner seg erfaring og lærdom i markedet
Dette er bare en generell betraktning og svar på hva jeg tenker ut i fra det du etterspør. Samtidig så har man også kjennskap om Aker konsernet sin brede kompetanse. Deres totale apparat, som kan ta på seg hva som helst av offshore oppdrag i hele verden osv Det blir en avveiing.
Men det er viktig å ikke tro blindt på at det kommer kontrakter, eventuelle kontrakters verdi (marginer) er fornuftig priset. Sannsynlige emisjoner osv
Skalleknarp
14.01.2022 kl 12:20
5829
Det innebærer at noen selger - kanskje skifter beite, men også at det er noen som kjøper hos alle. Mao like langt - like spennende - And the decission is:#¤% :) KOmmer vel over helgen. God helg !!
Magnora ned? Da må du sjekke om igjen. Magnora er opp over 2%.
Ups! Da var den opp 4%. Ikke rart forresten så undetpriset som denne juvelen er.
Beklager å måtte si det, men i finansverden vet de store alltid mer enn oss småguttene.
Personlig satser jeg på at AOW får kontrakt på mandag, men slik kursen har oppført seg denne uken virker det ikke som interessen og troen på AOW er som forventet. Normalt sett skulle aksjekursen stige på forhåpninger og ikke ligge å vake opp og ned rundt 4,80.
MGN stiger idag og det er absolutt en av de bedre konkurrentene som kan dra det lengste strået på mandag.
Jeg håper jeg tar feil og sitter stille uansett utfall. Det kommer flere muligheter for AOW.
Ja, MGN er bra. De har sennende prosjekter med Evolar, Helios, MOW, Vindr, Sol i Sør Afrika, Samarbeid med TechnipFMC som vurderer ekspertisen for vind og sol i Magnora som en av de beste i klassen. Faste lisens inntekter, null gjeld, 3 ansatte og fremtidige "utbyttet" som skattefrie. Blir spennende på manda.
Patron72
14.01.2022 kl 15:34
4269
Magnora stiger nok idag grunnet et kursmål som er kommet.
jeg liker magnora selv jeg. Men tror deres bud i scotwind er på bunnfast.
Ang tildeling tror jeg tildelingen er fryktelig hemmelig. Om noen vet noe så blir jeg overasket.
Men hva vet jeg/vi?
Bare å fylle opp vinglasset og vent til mandag. Jeg selger ikke
jeg liker magnora selv jeg. Men tror deres bud i scotwind er på bunnfast.
Ang tildeling tror jeg tildelingen er fryktelig hemmelig. Om noen vet noe så blir jeg overasket.
Men hva vet jeg/vi?
Bare å fylle opp vinglasset og vent til mandag. Jeg selger ikke
Yostock
14.01.2022 kl 15:45
4230
I alle dager da. Er jo ikke annonsert enda. Da aow lå på 12.5kr forrige gang så var det falske forventninger. Denne gangen ser det lysere ut enn noen gang, med et gjennomarbeidet bud med Ocean Winds. Vi får vente å se på mandag:-)
Redigert 14.01.2022 kl 15:49
undrende
14.01.2022 kl 17:12
4083
Man kan vertfall fastslå at markedet ikke har noen tro på take off i AOW på mandag.
Det er ingen overraskelse med tanke på kursutviklingen de siste dagene. Skulle det motsatte skje, så har kortene vært holdt ekstremt tett inntil brystet.
Jeg aner ikke hva markedet har regnet på, men noe er det, som ikke samsvarer med de mer håpefulle forventningene.
Det er ingen overraskelse med tanke på kursutviklingen de siste dagene. Skulle det motsatte skje, så har kortene vært holdt ekstremt tett inntil brystet.
Jeg aner ikke hva markedet har regnet på, men noe er det, som ikke samsvarer med de mer håpefulle forventningene.
4580
14.01.2022 kl 17:30
4026
Lukk boka, folkens og åpne den mandag kl. 0800. Da får dokker fasiten, og hjernen har fått seg en pause i helga. 😊god helg.
Patron72
14.01.2022 kl 17:31
4021
Kortene er tett inntil brystet.
Ingen store annonseringer på faktisk dato for tildeling.
Jeg fant tilfeldigvis en nedtellingsgreie på linkedin.
Se på hjemmesiden her
https://www.crownestatescotland.com/
Jeg finner ingenting!!!
Prøv google
Finner ingenting.
Mulig jeg er håpløs å lete, men kun en nedtellingssak på linkedin.
Søk på port of cromary firth på linkedin så finner man denne nedtellingen.
Utover dette så synes jeg Aker og Ocean wind har vært noen av de beste til å gi litt info på hva de søker på og hvor mye penger de slenger i bordet.
Mens flere andre som er med knapt sier noe.
Jeg håper vi får resultatet på mandag og at vi vinner hvertfall noe.
1 park er bedre enn null. Men 3 av 3 da blir det champis og mye annet godt 👍
Ingen store annonseringer på faktisk dato for tildeling.
Jeg fant tilfeldigvis en nedtellingsgreie på linkedin.
Se på hjemmesiden her
https://www.crownestatescotland.com/
Jeg finner ingenting!!!
Prøv google
Finner ingenting.
Mulig jeg er håpløs å lete, men kun en nedtellingssak på linkedin.
Søk på port of cromary firth på linkedin så finner man denne nedtellingen.
Utover dette så synes jeg Aker og Ocean wind har vært noen av de beste til å gi litt info på hva de søker på og hvor mye penger de slenger i bordet.
Mens flere andre som er med knapt sier noe.
Jeg håper vi får resultatet på mandag og at vi vinner hvertfall noe.
1 park er bedre enn null. Men 3 av 3 da blir det champis og mye annet godt 👍
TraderMom
14.01.2022 kl 17:41
3989
Enig, tror det realistiske er å håpe på "noe". Full pott i denne runde ville være nesten for godt til å være sant ... Don't get me wrong, jeg synes AOW fortjener hele kaka, men vi får være litt edruelige her :-D Lykke til alle AOW-eiere, blir en spennende mandag!
Patron72
14.01.2022 kl 17:43
3979
Forøvrig ser jeg nå at det rigges til en runde med scotwind 2.
Wind is the future
Wind is the future