Aksjekurs den 10.feb
Link mobility legger frem Q4 den 10.februar. Hva vil aksjekurs være før og etter fremleggelse?
Før: 16 Etter: 21
Før: 16 Etter: 21
Redigert 14.01.2022 kl 08:11
Du må logge inn for å svare
Legg til en Ticker på tråden din du
Det er ihvertfall lite/ingen forventninger priset inn. Selskapet er nå omtrent priset til omsetningen for 2022. Selskaper som kahoot er priset ca 10xomsetning, uten å dra sammenligningen noe lenger. Tror markedet vil få se en oppvekker når Q4 (som historisk har vært et sterkt kvartal for link) legges frem.
Blir spennende å se om selskapet nærmer seg BE eller positiv bunnlinje
Blir spennende å se om selskapet nærmer seg BE eller positiv bunnlinje
Tips: kurs før fremleggelse vil være 20,-
https://e24.no/boers-og-finans/i/Ea5e3o/oppkjoepsfondene-sirkler-over-skadeskutte-vekstaksjer-alt-boer-ligge-til-rette-for-de-foerste-oppkjoepene
Kan dette skje med LINK på nytt tro? Begynner å attraktivt billig for PE-fond vil jeg tro
Kan dette skje med LINK på nytt tro? Begynner å attraktivt billig for PE-fond vil jeg tro
Link hadde før jul en presentasjon med Kongslie i SB1M, hvor de gjennomgikk balansen og spm rundt kapitalbehov. Da kom det egentlig ganske klart frem at de ikke har et behov for å hente egenkapital på dette tidspunktet. Jens Rugset har også i tidligere intervju beskrevet Link som en skilpadde som gradvis jobber seg lønnsom. Et oppkjøp ville muligens vært 20-25% over dagens prising, noe jeg tviler Ferd er interessert i, med en snittkurs godt over 40.
kokkohill
17.01.2022 kl 09:27
1688
Dette er jo ett internasjonalt selskap så en må gjerne se lenger 😜
Tror heller ikke et slikt bud ville blitt akseptert. Her tror jeg en budgiver potensielt vil kunne strekke seg godt over 20-25% dagens prising. Dette blir kun spekulasjoner såklart, men interresant tanke likevel
Det er en interessant tanke. Fra mitt ståsted vil jeg tro at et salg kun er aktuelt enten om driften går mye dårligere enn 2024 planen, eller evt når prising av selskapet ligger over 10mrd igjen(Aksjekurs 34). Ellers er Cpaas markedet fortsatt i sterk vekst. Her er et eksempel på et Cpaas selskap i India som gjør det bra: https://www.cxtoday.com/contact-centre/cpaas-provider-tanlas-net-profit-soars-33/
https://e24.no/boers-og-finans/i/5GMg5X/tre-eksperter-dette-er-boersens-heteste-oppkjoepskandidater
"Det andre selskapet Kongslie trekker frem, er telekomselskapet Link Mobility. Om selskapets aksjekurs fortsetter å være svak, tror Kongslie det vil være en oppkjøpskandidat.
Philippe Sissener i Sissener Canopus meldte derimot til Dagens Næringsliv tidlig i januar at selskapet nok går konkurs på et tidspunkt.
– De har litt for mye gjeld etter vårt skjønn, og følgelig er det nok ikke like relevant for en ny PE-aktør (private equity, red.anm.) å ta selskapet privat – typisk leveraged buyout – så her kunne det for eksempel vært konkurrenter, som for eksempel Sinch eller Twilio, som kunne gjort det på svært innvannende multipler.
Potensielle kjøpere kan også være store selskaper som Cisco, forteller Kongslie."
"Det andre selskapet Kongslie trekker frem, er telekomselskapet Link Mobility. Om selskapets aksjekurs fortsetter å være svak, tror Kongslie det vil være en oppkjøpskandidat.
Philippe Sissener i Sissener Canopus meldte derimot til Dagens Næringsliv tidlig i januar at selskapet nok går konkurs på et tidspunkt.
– De har litt for mye gjeld etter vårt skjønn, og følgelig er det nok ikke like relevant for en ny PE-aktør (private equity, red.anm.) å ta selskapet privat – typisk leveraged buyout – så her kunne det for eksempel vært konkurrenter, som for eksempel Sinch eller Twilio, som kunne gjort det på svært innvannende multipler.
Potensielle kjøpere kan også være store selskaper som Cisco, forteller Kongslie."