GEG: Seabird veien videre


Antall aksjer etter emisjonen 47 946 570 (+ evt. 3 500 000).

Kontantbeholding per 31.12.21 antas å være nær null. Emisjonen gir en kontantbeholdning på 30 000 000. Det vil si 0,63 kroner per aksje.

GEG kjøpte BOA Thalassa/Petrel Explorer for NOK 96 250 000 på dagens dollarkurs (11 mill USD). Skipet kostet opprinnelig som nybygg 300 000 000.

Dersom de selger med 50% tap blir det 48 125 000. Det blir 1,00 kroner per aksje. I et slikt scenario vil kontanter utgjøre 68% av markedsverdien på selskapet. På dagens kurs får man dermed øvrige eiendeler for 0,76 kroner. Det inkluderer aksjene i GEM som per i dag utgjør 0,68 kroner per aksje. Dermed utgjør øvrige eiendeler eks kontanter og aksjer i GEM 0,08 kroner per aksje. En slik verdsettelse kan ikke vare.

Jeg vet ikke hva som er realistisk å få for Petrel Explorer, men dette salget vil trigge oppgang. Selskapet blir kvitt kostnader og styrker kontantposisjonen. Jeg kjenner ikke bokført verdi på skipet.


Odi.1
25.01.2022 kl 15:47 756

Hvem skiller seg ut på den listen kontra de gamle listene?
markie
25.01.2022 kl 14:56 841

Don Johnsen skrev Ligger på hjemmesiden.
Hva er det mest spennende?

Du som har fulgt denne en tid..
Redigert 25.01.2022 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Odi.1
25.01.2022 kl 13:53 928

Hva er nytt, ingen som har den og kan legge den ut her?

Oppdatert top 20 liste kom ut i går. Spennede saker.
Odi.1
25.01.2022 kl 13:14 994

SAMISKBONDE skrev 🚀🚀🌕🌙!
Nåko nytt i "Banano" ?
Kontur
25.01.2022 kl 13:13 998

Nå skjer det noe.
Odi.1
21.01.2022 kl 14:43 1416

Melding !
" Green Energy Group (Seabird Exploration Plc) - Share capital increase registered
Reference is made to the announcement from Seabird Exploration Plc (the
"Company") on 14 January 2022 regarding the issue of 14,000,000 new shares upon
completion of a private placement of shares. The new shares under the private
placement has now been registered with the relevant Cyprus Register on a
separate ISIN. The new shares will be transferred to the Company's ordinary ISIN
and listed upon approval of a listing prospectus, expected in Q1 2022. The
Company's new registered share capital is USD 9,655,333 divided on 48,276,665
shares, each with a nominal value of USD 0.20 per share.

For further queries contact:

Erik von Krogh
CFO "

https://newsweb.oslobors.no/message/551766
markie
21.01.2022 kl 11:09 1510

Kim
Hvilke assets har de igjen etter et eventuelt salg.?
Redigert 21.01.2022 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
KimLee
21.01.2022 kl 10:59 1532

Hvis jeg tolker meldingen riktig så har de allerede bestemt seg for å selge Petrel. Dette har nok vært vurdert lenge.
Rodahl har snakket mye om Asset Light modellen men strengt talt så er ikke GEG Asset Light. De blir da litt mer light etter salg av Petrel.
Odi.1
21.01.2022 kl 10:53 1550

Dårlig butikk å være Hotel/Kafée for Vindmølle service også da tydeligvis, siden de vurderer salg av Petrel?
Norbo
16.01.2022 kl 19:54 2020

Gode muligheter for å kjøre både 2 og 3 emisjoner i 2022 ser det ut til.
cheezy
16.01.2022 kl 11:37 2283

Property, plant and equipment, som er summen av all bokført verdi på stål og utstyr, var 44 MUSD per 30 sept. Dette skrives av med 1.3 MUSD per kvartal, så dette er nok for det meste båtverdier fordelt på tre båter. Det vil si at avskrivinger ikke er en tung bør å bære for selskapet.

Verdien til selskapet ligger i at de har tilgjengelige skytebåter der i hvertfall en er av høy klasse, og organisasjon til å operere båter de leaser fra andre. Samtidig går det mot mangel på skytebåter i markedet. Det er forskjellige krav til skytebåter alt etter jobb og sluttkunde, og Fulmar er en av de få som krysser av på alle boksene. Som Rodahl har sagt, så har Seabird bidratt til konsolidering ved å rigge Fulmar med utstyr som har vært tilgjengelig på bruktmarkedet. Det betyr at etter hvert må konkurrenter bruke store summer på nytt utstyr for å få ut mer kapasitet i markedet. Bruktmarkedet begynner å bli tomt for billig, kurant utstyr.
markie
16.01.2022 kl 10:03 2344

Takk Litt symptomatisk for Sbx det du sier der. Vært sånn de siste årene..
Redigert 16.01.2022 kl 10:04 Du må logge inn for å svare

Hjelper lite når selskapet ikke tjener penger og pengene fra emisjoner fordufter. De ble jo såvidt ferdig med en emi før en ny meldes.
cheezy
15.01.2022 kl 12:25 2694

For Q3 var gjelden 12.5 MUSD.

Fulmar er toppspekket kildebåt. Den alene er verdt nesten like mye som gjelden og børsverdien til sammen, forutsatt at de får den i drift.

Skal være god støtte på 2,2 ifølge investtech
markie
14.01.2022 kl 23:43 3028

Hvor mye gjeld har de nå?
Jakal
14.01.2022 kl 23:36 3039

Antar du tenker på Norbo... synes nok det er litt overdrevet. Ad GEG; Katastrofal utvikling - men samtidig er det ikke mange fremtidsscenarier: Konkurs eller tidenes kjøpsmulighet. "There is a crack in everything, that's how the light gets in".
Norbo
14.01.2022 kl 21:47 3148

Er det ikke på tide at dette selskapet blir begravet en gang for alle nå? De klarer jo ikke fullføre den ene emien før de er i gang med en ny. Ingen ting får de til..
KimLee
14.01.2022 kl 21:18 3186

Petrel og Fulmar hadde byggekostnader på ca 300 mill hver hvis jeg husker riktig.

Kursen idag er helt hinsides reelle verdier. Tror det er en del på topp 20 listen som har snitt på langt over 10 og kanskje over 20 også.
Rodahl kjøpte første gangen på rundt 8 tror jeg. Og da sa han at den var ekstremt billig.

Håper bare det ikke drøyer med kontrakt på Fulmar. De promoterer denne båten som en av de beste source båtene i markedet. Med tender aktivitet bedre enn pre covid så skal det ikke være vanskelig. De fikk kontrakt på Voyager og Eagle når ting så helsvart ut og de mottok langt færre tenders enn nå.
Rodahl har sikkert også et poeng i at det nå er langt færre source båter enn før og de har gjort sitt første steg i å konsolidere OBN markedet ved å kjøpe utstyr fra andre selskaper.
Redigert 14.01.2022 kl 21:23 Du må logge inn for å svare
Jakal
14.01.2022 kl 20:29 3257

Møresilda, det er interessante beregninger du har. Litt usikker på om kjøpskursen på Petrel er helt korrekt, siden Petel / Fulmar inngikk i et felleskjøp for ca 185 mill. (som visstnok da var et knallkjøp). Jeg fikk inntrykk av at Fulmar (BOA Galatea) var selve juvelen av de to, særlig etter oppgradering på x antall millioner. Uansett: Skipsverdien overstiger langt dagens markedskurs. Men tilnærmet alle har jo en snittkurs på 100-300 % over emisjonskursen. Skal vi komme opp på tilnærmet pari kurs er det egentlig bare en ting som gjelder: Kontrakt på Fulmar. Emisjon og bank-forhandlinger tyder på at ev erstatning for tapt kontrakt ikke er i boks. Det var ikke akkurat denne emisjonen vi ventet nyheter på.
cheezy
14.01.2022 kl 18:15 3437

Har du sjekket hvor mye gjeld selskapet har?