Stor etterspørsel etter dieselbiler

Basse
31.10.2018 kl 17:59 4518

Markedsutviklingen er akkurat som forventet, lavere nybilsalg/leasing av diesel gir press på andrehåndsmarkedet. Lønnsomt å importere sin dieselSUV selv!

https://www.side3.no/motor/diesel-populaert-som-bruktbil-6699161


"selger som varme wienerbrød"

https://www.side3.no/motor/servicehefte-n-ting-er-viktigere-enn-alt-annet-ved-innbytte-6712138
Redigert 04.12.2018 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
mishka
05.12.2018 kl 09:41 1631

Og her har vi et typisk eksempel på hvordan norsk løgnmedia vrenger og vrir biltoppenes uttalelser:

https://www.nettavisen.no/na24/dieselens-dager-er-talte-hos-volkswagen/3423566034.html

Og hvis man leser hva VW bossen har sagt på orginalspråket, så har han ikke nevnt DIESEL med et eneste ord.
Det han har sagt er at fra 2026 bygger vi ikke lenger en bil med REN FORBRENNINGSMOTOR.
Men for en norsk løgnjournalist betyr det at de bare skal bygge elbiler.
Med dette mener VW bossen at alle bilene fra 2026 enten vil være hybrid eller elektriske.
Og i 2040 regner han med at de produserer den siste bilen med forbrenningsmotor,
Det bilfabrikkene kommer med nå er hybrider hvor forbrenningsmotoren ofte er en diesel fordi diesel har langt lavere utslipp av co2 enn bensinbiler.
Det er ikke mer enn 3 mnd. siden produksjonssjefen hos VW uttalte at kun 10-15% av bilene de lager vil være elbiler i 2030.
Les artikkelen på orginalspråket og bli litt klokere:

http://www.waz-online.de/Wolfsburg/Volkswagen/VW-Chef-Stratege-Jost-Ab-2026-bauen-wir-keine-reinen-Verbrenner-mehr


Redigert 05.12.2018 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
05.12.2018 kl 13:04 1585

Poenget er at forbrenningsmotoren har fått dødsdommen. Det tar litt tid som det står i artikkelen å snu en supertanker som VW, men forbrenningsmotoren er på death row.

Elektrofahrzeuge seien deshalb nicht irgendein neues Geschäftsfeld, sondern „das“ neue Geschäftsmodell. Einen „Supertanker“ wie den VW-Konzern mit allen seinen Marken auf diesen Kurs zu bringen sei nicht einfach, doch der Transformationsprozess – auch hinsichtlich der Digitalisierung – sei bereits im vollen Gange.
mishka
05.12.2018 kl 13:24 1566

Ja, det er riktig at elbilene vil komme mer og mer og det plager ikke meg. For når de en gang om en del år kommer for fullt vil de måtte ha ladetider ned mot det som er fyllingstiden på vanlige biler i dag. Ingen vil akseptere å gå tilbake til reisetider som man hadde på 50 og 60 tallet. For de forhistoriske reisetidene er realitet i dag med elbiler på lange strekninger. For meg spiller det ingen rolle om katten er svart eller hvit, bare den fanger mus.

Det som er den store forskjellen på Norge og Tyskland er at i Norge påtvinges man en bil som kun passer for noen, mens i Tyskland har man fritt valg. Og på toppen av det hele har vi en presse som åpenbart har en agenda. De utelater og oversetter feil det ledelsen hos bilfabrikkene sier.

Den nevnte artikkelen som bl.a sto i nettavisen og Aftenposten stammer sef. fra venstreradikale NTB.
De klarer å oversette: "Fra 2026 bygger vi ingen rene forbrenningsmotorer lenger". TIL: "Dieselens dager er talte".
Hvorfor har de denne agendaen er mitt spørsmål.

Og for den som følger med litt så vet man at dieselhybrid er det store som kommer nå.

I all tysk presse er Michael Jost sitert korrekt, mens NTB dikter, legger til og trekker fra.
mishka
05.12.2018 kl 14:32 1534

Jeg sendte en mail til NTB og vaktsjefen "la seg flat". De har endret overskriften, men det hjelper jo lite så lenge både Nettavisen og Aftenposten og sikkert en drøss andre MSM allerede har trykket "fake news".
OZZY
05.12.2018 kl 14:44 1516

Diesel skandalen preger VW sine regnskap. Milliardene renner ut i bøter. Neste år kan bli det væreste året til VW ever sier konsernledelsen. Nye titals milliardbøter må betales til flere land. Sålangt har diesel skandalen kostet VW mere enn kr 270 milliarder kroner. https://min.e24.no/a/l1Rq5e
Flere tusen fake utslipp dieselbiler står på lager. Nå er det snart slutt på fossile biler fra VW. De andre bikfabrikkene kommer etter
https://e24.no/bil/volkswagen/dieselens-dager-er-talte-hos-volkswagen/24510010
Bare i året 2015 tapte VW kr 39 milliarder kroner på diesel skandalen. https://e24.no/naeringsliv/volkswagen/volkswagen-sjef-om-dieselskandalen-veldig-smertefullt/23670250
mishka
05.12.2018 kl 14:55 1505

Ja, og i lys av alle problemene så forstår man at VW ber om "godt vær" hos politikerne. Jeg har aldri forstått dette med å kjøpe VW så lenge man kan få topp kvalitet fra andre for mindre cash.