Corona - Hvorfor får vi ikke den viktige informasjonen?

Frodon
CORONA 15.01.2022 kl 19:39 20024

Vi er over 2 år ut i pandemien og eks FHI burde ha tall og statistikker på det meste av risiko befolkningen har ved covid-19 nå. Men hvorfor får ikke befolkningen denne viktige informasjonen? Dette er spørsmål som eks de under her:

- Hvilke aldersgrupper er i risiko for å få alvorlig sykdom av covid-19, hvis de ikke har underliggende sykdommer når de er uvaksinert?

- Hvilke aldersgrupper er i risiko for å få alvorlig sykdom av covid-19 ved eks fedme og røyking når de er uvaksinert?

Hvilke aldersgrupper er i risiko for å dø av covid-19 hvis de ikke har underliggende sykdommer når de er uvaksinert?

Hvilke aldersgrupper er i risiko for å dø av covid-19 ved eks fedme og røyking, når de er uvaksinert?

- Hvor mange doser med vaksine må en uvaksinert ta for å få beskyttelse mot Omikron?

Er ikke dette viktige for myndighetene å informere befolkningene om, slik at alle kan ta riktige valg for seg selv?
Redigert 27.01.2022 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2022 kl 18:37 2012

For barna ville jeg gjort alt, man skal gi gården videre i bedre skikk enn du selv fikk den, så om man må brette opp ermene eller løpe, så har jeg ikke kondis til noe maraton. Men derimot så skulle jeg klart å gjort nytte av meg og mine i alt som måtte komme fra hykleriet🏴‍☠️
Slettet bruker
22.01.2022 kl 18:50 1989

Risikoen er tilnærmet null, men likevel skal disse stakkars barna utsettes for en eksperimentell "vaksine"
Frodon
22.01.2022 kl 19:06 1969

Litt usikker på hva du skal vise oss her? Fant du svarene i åpningsinnlegget på tråden du linket til, som jeg forøvrig begynte å linke ut på HO tidlig i 2020?
Frodon
22.01.2022 kl 19:10 1967

Det der er et skikkelig dilemma 😉 Gå ut i kamp for å redde barna dine, men trist hvis de mister sin kjære far…spesielt hvis konflikten var skapt av hykleriet, som sannsynligvis ikke ville vært takknemlig for innsatsen 🧐
Slettet bruker
22.01.2022 kl 19:44 1937

Helt klart. Det er vel derfor det ikke blir en konflikt med statene. Det vil bli en mellomting, som man ser i Midtøsten, borgerkrig, geriljainnsats og noen får ta pennen ibruk. Jeg har ett eget land, i landet. Og vil beskytte meg og mitt på alle måter. Putin bruker 30 min på å overta Norge eksempelvis, men jeg er ikke lenger redd Russland, jeg frykter mer USA og dette hykleriet til Nato.

Gudskjelov har jeg et lite land også utenfor gamle landet Norge.

Vi er mange som kan tavare på oss selv vettu Frodon.

Slik jeg ser det, er ikke landet istand til å holde ut ipåvente av Nato. Alle som bor urbant vil være spist opp umiddelbart.

Mest av alt bør internettet funke så jeg får forvaltet formuen..
Slettet bruker
22.01.2022 kl 19:47 1934

Ja du kan tru at noen får ødelegge barna mer enn de allerede gjør via skolepensumet. Haha. Ser for meg den dagen de tvangsvaksinerer barna.. Hiha, lykketil med det Løvebakken eller SMK
Slettet bruker
22.01.2022 kl 19:48 1931

Assisterende som vi ser daglig i mediene har selskap som tjener på dette tøvet.

NAKKSTAD
Redigert 22.01.2022 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2022 kl 20:01 1912

Hadde det i jula. Ble først bedre ett en treningsøkt der jeg fikk svettet ut skikkelig. Blir nok opphoping av stoffer som ikke kommer ut med inaktiv livsstil, noe som mange mennesker dessverre har idag. Vi mennesker er ikke skapt for aldri å bli slitne eller svette, er min mening. Akkurat som en bil har aldri godt av å bare kjøre på lavt turtall.
Slettet bruker
22.01.2022 kl 20:31 1887

Et familiemedlem av meg. Fikk korona uke siden dager uten noe særlig. Forskjlet og snørrete2 dager. 5. Dagen skikkelig hard runde. Så havnet på spy og drite hart hele dagen, dagen etter helt fin. Så helt klart noe i det å få ut faen skapet uansett om det er covid, eller andre kjente situasjoner. Og aktivitet og kosthold spiller inn. Nodoubt.
JohsB
22.01.2022 kl 20:40 1869

Havnet på spy og drite hart hele dagen, ja godt å få ut faenskapen ;-)
Frodon
22.01.2022 kl 21:39 1829

Hehe 😉 Slår de ut strømmen i Norge, blir det ikke mye motstand 🙈 Hacker de internetten vår, får de massiv motstand 😅 Godt å høre det fortsatt er noen survivere igjen. Jeg har kunnskapen og ferdighetene til å leve i ødemarken, men tror ikke viljen er like sterk som tidligere til å leve permanent i ødemarken 😅

Er det ikke 48 timer forsvaret vårt liksom skal holde før NATO skal komme å hjelpe oss? Jeg tror heller ikke vi holder så lenge. Får håpe det ikke er mulig å overta Norge og flytte oljepengene våre til et annet land. Hva gjør stat og kommune da? 😜

Sitter du fortsatt i REC? Jeg fikk ikke noe mer svar rundt NorSea 🙄
Frodon
22.01.2022 kl 21:54 1810

Typisk å få det i ferien 🥳 Hvordan dårlig ble du? Hvor lenge var du dårlig til du fikk svettet det ut? Enig med deg der og min livsstil er dessverre inaktiv på vinterstid nå 🙈
Slettet bruker
22.01.2022 kl 22:30 1776

Ifølge hva jeg fikk info av telemarkbataljon så er det 30 min. Nato mener nok at de trenger 2 døgn. Men dagens krigføring er tastaturene vettu.

Vi klarer det vi må.

Ja sitter inne med litt under 100k stk i REC.

Norsea med sine baser vil få skikkelig oppdrift igjen, oljetiden er ikke forbi, men det er blitt mye forsvaret og litt av dette grønne skiftet og avfallshåndtering osv.



Vi hadde fått ett spennende eksperiment om Internett ble dødt 2 uker😅🤣
Redigert 22.01.2022 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2022 kl 22:31 1775

Fluefiskeren skrev Han heter Nakstad.
Okk😅
Frodon
22.01.2022 kl 22:45 1773

Får håpe støtten i REC på området kr 12-14 holder. Og at NorSea skinner igjen 🤩

Uten olje ville verden ca kollapset etter 2 uker, sist jeg så dokumentar fra Discovery om det tema. Uten internett, grøss 😂😂
Frodon
22.01.2022 kl 22:46 1780

Det er noen med disse poengene som blir borte hele tiden 😬 Kan det være virus som påvirker en del av hjernen? Svaret får vi om noen år 🙈
Slettet bruker
22.01.2022 kl 22:50 1771

MDG hadde om ikke annet blitt visket ut ved full oljestans.. Morro for unga, men lei mølet derfra.

Ja da Vestlandet blomstrer igjen helt uten all det grønne, som jeg mener bør være i tillegg ikke som alternativ. Men så får være.

REC der er jeg ikke så opptatt av kursen, vi går la Molde og SKorea finne ut av rekkefølgen, TT blir erstattet av andre enn James snart og da tipper jeg ny xfaktor kommer og trader e finner sine nye nivåer..
Ellers så er jeg klar for sdrl og NAS når riktig prsing.

Skogen, eiendomsprosjekt og ta vare på stamme, så går No dagan liksom.

Er du i noe av AKSO utbytte Grønningene enda eler?
Redigert 22.01.2022 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2022 kl 22:55 1767

Ja som sykepleierne rundt meg sier, i 2025-2028 vet vi hva driten de putter i oss er fornoe. Jeg vet nok av egen kropp fra 2009.. Ser det nevnes fuglinfluensa igjen, så vi hører nok snart om svine og kugalskapen rett rundt hjørnet.

Svarene får vi, og samtlige mobbere, de skal jeg aldri glemme, store eller små.. Enkelt og greit..
voff
22.01.2022 kl 23:12 1743

Enig. Små eller store- Elephants memory.
Frodon
23.01.2022 kl 08:27 1620

Det som er spesielt med tabellen over bivirkninger fra vaksinen, er at alders gruppene med høyest antall bivirkninger, er de alders gruppene med lav risiko for alvorlig sykdom ved covid-19 🙈

Se side 7 på linken

«Hovedtall pr. 18.01.2022

Fra vaksinasjonen startet i Norge 27. desember 2020 og frem til 18. januar 2022 er det mottatt 51 985 meldinger om mistenkte bivirkninger etter koronavaksinasjon, 26 413 (51 %) av disse er behandlet. At meldingene er behandlet betyr at de er klassifisert og sortert, men det betyr ikke at det er gjort en endelig vurdering av årsakssammenheng i alle tilfellene»

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger%20og%20sikkerhet/Rapporter%20og%20oversikter/Koronavaksiner/20220120%20Rapport%20bivirkningsmeldinger%20etter%20koronavaksine.pdf
Frodon
23.01.2022 kl 09:39 1582

Mener du at MDG ikke er fremtiden?

https://youtu.be/hfcly56Qb3I

Sist jeg kan huske en leder for et politisk parti i Norge kunne så lite, var et intervju med leder for RV. Det var flere ganger journalisten måtte si «men dette står i parti programmet ditt». Svaret var «Å, gjør det? Da må jeg lese det på nytt». Gøy å tenke at skatte kronene våre går til dette 😜

NAS faktisk, loool, der får du meg på andre siden av bordet 😂

Solgt gratis utbytte aksjene jeg fikk via AKSO. Men har Aker, AKH, AMSC og Phly i den paraplyen. Sjekk ut phly nå
Fluefiskeren
23.01.2022 kl 10:16 1562

Rimelig sjokkert over vaksinemotstanderne her. Husk dere har et ansvar dere også. Misinformasjon til befolkningen bør man avstå fra. Nå greier man fordundre meg å blande MDG og RV inn i dette også. Og det er ikke tilfeldig st nettopp disse blir trukket fram.

«Derfor vil Cathrine vaksinere barna sine
Cathrine og familien har utålmodig ventet på at det skulle åpnes opp for at barn kan fullvaksineres. Da nyheten endelig kom, fikk de korona i hus.»

https://www.tv2.no/nyheter/14507723/
Slettet bruker
23.01.2022 kl 11:23 1525

Det er bare fryktelig å se hvordan folk kan ende opp/eller vokse opp... Skulle vært en form for eksamen for å kunne starte å tenke på politikk, og minst 20 år i yrkesaktivitet.

NAS er kun aktuell om inngangen er 5,5 kr ich.. og en helt annen situasjon i reisevanene.

Ok, jeg og kastet de ut, var ut og inn par turer i Aker med en ultrasjelden god erfaring på trade. Phly har jeg ærlig talt ikke sett på siden junior hadde sine læretider der.
Slettet bruker
23.01.2022 kl 11:24 1523

Vi kan være enige om en ting: Dette hysteriet har sjokkert mange av oss, dog av forskjellige grunner...
Slettet bruker
23.01.2022 kl 11:39 1513

Det er hele poenget med bivirkning statistikk og "behandling" av tallene. De ønsker tydeligvis ikke komme helt til bunns før i etterkant, noe som i seg selv er skremmende. Og som du og tabellen sier, 40-60år der er høyest verdier.

Og dette "sceneskiftet" vi nå går inn i fra mediene (politikerne) vil også operere som ett viskelær, noe som sannsynligvis vil funke på majoriteten, som er lydige og leser vg og ser på skremsels "propogandaen".

Som nevnes. Elefant hjernen må ikke byttes ut med korttidsminne når vi skal summere opp dette.

Jeg vil nevne at jeg ikke er en vaksinemotstander, MEN jeg er motstander av metoden denne gangen, vaksinen denne gangen og ikke minst hvor segregerende vi tross alt har blitt av div. grunner siste 1-2 år. Jeg tåler mobbingen, men jeg tåler ikke å se hva det gjør med folk rundt meg.

Viktigste som har skjedd i denne perioden, er at vi ser raskt hvem som er hvem i samfunnet og i nærmiljøet. Vi ser hvem man skal unngå når det drar seg til og som en person som jeg - så ser jeg hvem jeg skal la ligge nede og bare trå over på min vei. Det er trist, men man må innse at ikke alle takler dette med å være selvstendig, tåle motstand og ikke minst, tørre tenke selv.

Har du hørt om narkomane/alkoholikere som er blitt syke? Jeg har hatt endel frivillighet rundt disse miljøene, og det er utrolig lite smitte/sykdomsforløp osv. Men mediene nekter å nevne dette, og det er litt rart, for smitte/sykdom/vaksinetempo - er så mye mer konsentrert i de største tettstedene som Oslo, Bergen, Trondheim osv. Så den gruppen lever jo stort sett å gata i disse byene (de hardeste av de) og selvsagt er landet full av hippier som vi ikke ser i hverdagen på samme måte, men la oss fokusere på de som "sliter" mest i underground". Er det så enkelt som at de er vant til infeksjner, hardt prøvde immunforsvar og noe lavere hygeniske forhold.... for det kan ikke sies at de er ensomme uten barn osv, for de deler utstyr, de lever i sine "flokker" og ofte samles i små "hybler"/hospits osv..

Har du noe refleksjoner rundt hvorfor det ikke skal nevnes i mediene?
Slettet bruker
23.01.2022 kl 11:51 1503

...og til deg...

Kaller du meg en vaxmotstander i og med at jeg har blitt syk fra tidligere "program" 2009,og ikke deltar i "dugaden" deres denne gangen, men fortsatt synes de svakeste som ønsker eller trenger skal ha/få hjelp fra vaks/medisin?

Eksempelvis har jeg som følgere av trådene til Frodon her har registrert - helsearbeidere i alle nivåer i omgangskrets, og de er alt fra pensjonerte med eget lavt immunforsvar til nyutdannede sykepleiere eller miljøarbeidere osv. men felles er at de er ikke trygg på dette, da det er alt for rask gjennomføring.

Og legger til, det er ingen smitte og snakke om der hvor de arbeider (både by og bygd faktisk, sykehus offentlig og privat, men også eldresenter og privatassistanse i hjemmene). Dog har det vært bittelitt , kun veldig få og det er fra vaksinerte besøkende. Og som vi alle vet, de eldre støver bort i omsorgssentere/eldresentre uten særlig besøk fra oss pårørende, men nå i pandemi så er plutselig alle hatt det for jævlig da de ikke kunne besøke mor og far osv. (faktisk er det så tydelig siste mnd at vi er back 2 normal - altså nå er de eldre tilbake til den normale ensomhet, og pårørende driter i dem, de løper inn i jula for å vise frem sine arvinger og løper ut igjen, men nå på nyåret (siste 3 uker) magnifikant forskjell. De som ropte så høyt at blabla. uvaksinerte arbeider en fare for mor og far blabla, de gidder ikke besøke nå som det er endt opp i en "normal" sesong forskjølelse?

Tilslutt vil jeg også utfordre dere mobbere, hvorfor er ikke gener/DNA interessant, opprinnelsesland, på syke, på smittede, på døde. For det er uansett slik at folk fra sydligere strøk, og østfra er så overrepresentert i alle ledd denne perioden at vi må for å lære se sannheten i øyet - uten å måtte dra inn rasisme kortet, selvom jeg mener å være utsatt for rasisme på bakgrunn av at jeg takker nei til eksperimentet, noe jeg står fritt til. Som Tyskeroppgjøret slår fast engang for alle. (jeg er selv i forhold med en i denne kategorien), så hev deg over dette rasismekortet!
Redigert 23.01.2022 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2022 kl 11:59 1488

..legger til at denne LMB er en av de som har brutt loven i sin posisjon..sendt hjem for å føde barn, ustraffet.

Dette intervjuet skulle vært i pensum i skolehverdagen til barna i nedre klassetrin, for å vise at det er store spm ved tankesettet.
Redigert 23.01.2022 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.01.2022 kl 12:06 1491

Er jeg vaksinemotstander nå? Jeg tar sterkt avstand fra mobbingen din av uvaksinerte. At du vil bryte Norske lover og menneskerettigheter er jeg dypt sjokkert over, det får du selv ta ansvaret for. Media går vekk fra de tankene nå. Hva skal til for at du kommer etter?

Har du funnet svarene fra åpningsinnlegget på denne tråden nå?
Frodon
23.01.2022 kl 12:12 1486

Det hadde vært enkelt å ryddet opp i politikken. Bare å innføre eks straffer for løgner, løftebrudd og gitt så strenge straffer for brudd på Norske lover, at de ville stoppet å bryte dem 😅

Phly mcap kr 714 mill, kr 0 i gjeld, kontrakter på ca kr 14 milliarder og opsjoner på kr 4 milliarder til i kontrakter. Ca kr 7-8 pr aksje i fremførbart underskudd. De har også mye cash. Aker er majoritetseier. Hvordan de vil gjøre det neste årene kommer an på marginene de klarer å få til
Redigert 23.01.2022 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2022 kl 12:26 1467

Jaa, det skulle vært ett poeng system, prikker om du vil, hvor man måtte stå skolerett når en visst antall prikker nåes. Selvsagt må. Man også slutte med samrøra mellom "konsulentfløyen" og politikerne, selvom jeg også skjønner at det er eneste mulighet for mange som havner ut av politikk, de har tross alt lite erfaring med arbeidstøy.

Dessverre så omplassere og flyttes ansvar rundt og glatter over osv. Men jo, liker å tenke at vi kunne straffet de folkevalgte, vi folket ut fra egne parametere, som ærlighet, følge opp lovnader osv. Ikke gjemme seg bak partiledelsen og dette med kompromi, kompromi er nødvendig selvsagt, men kan ikke brukes som idag, som unnskyldning for endrede holdninger.. Det er bare for dumt... Undrer meg på hva forfedrene fra tingsettinger i vikingtid osv synes om oss arvtaker som benytter historien til å skyte hemningsløst over vår oppfinnelse demokratiet...
Slettet bruker
23.01.2022 kl 12:28 1471

Min største bekymring i USA enten det er kun politikk eller mer investering er Biden sitt fravær av slagkraft. Men liten tvil om at visst phly får bunnlinje igang, litt som AKSO, så er tydeligvis potensialet meget stort.

Hatt phly lenge eller?
Slettet bruker
23.01.2022 kl 12:31 1461

Vaksinert vaksinemotstander, den likte jeg 😅 problemet er vel at folk ikke leser tråder de deltar delvis i...

Ler litt her nå, en ting er å kalle meg som uvaksinert, men å beskylde Frodon som er vaksinert for motstander av vaksinen, ja da er det ikke lett å holde debatten under kontroll🤣

Lurer på om de skiller mellom skeptikere og motstandere i sine klarsynte strategier, hehehhe
Redigert 23.01.2022 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2022 kl 12:47 1435

Hva har du lest om? At de nevner det samme som tabellen, eller generelt problemet. Jeg har registrert at det er en viss dekning, men ikke at de forklarer hvorfor de gjør som de gjør mens de samtidig erkjenner sine tall. Eller mener du noe annet?
Fluefiskeren
23.01.2022 kl 13:01 1419

Jeg har da ikke kalt deg spesielt for vaksinemotstander. Du er i hvert fall konsekvent. Jeg kan ikke skrive noe i det hele tatt uten at du mistolker meg. Leste du om helvete de pårørende til mange vaksinemotstandere får? Vaksinemotstandere har mange ting felles en del av dem. De elsker konspirasjonsteorier. De elsker å sitte på sosiale medier og kose seg med likesinnede i sin frustrasjon at man har lykkes dårlig. De elsker Trump og tror på at Bill Gates har puttet mikrochips i vaksinene. Noen dyrker sågar QAnnon.

Men hvor mange av dem har vi ikke sett på dødsleie som angrer?

Vaksinemotstanderne og dermed de andre reddes nå av en ting, nemlig omikron. Hadde delta fortsatt som den dominerende mutasjonen hadde dette med vaksineserifikater blitt mye viktigere enn det tross alt er i dag. Men når jeg leser her får jeg inntrykkav vaksinemotstanderne er mer verdt enn de som stiller opp på dugnaden.

En av de aller største trusler mot demokratiet og samfunnet slik jeg ser det er sosiale medier hvor middelaldrende og gamle menn sitter og fyrer hverandre opp. Heldigvis er det ikke slik blant ungdommen i særlig grad. Før sa man at klokskapen økte med aldren. Nå er det ofte motsatt. Vi ser det ikke minst i klimakampen. Hadde man kjørt en korrelasjon mellom vaksinemotstandere og fornektere av menneskelige klimapåvirkning så hadde man garantert sett et godt samsvar. Også mellom vaksinemotstandere og fanatiske religiøse grupper i samfunnet. Det har vi sett masse av dessverre.

For sikkerhetsskyld så ikke Frodon kommer med ytterligere påstander om meg så sier jeg ikke at alle vaksinemotstandere er slik jeg beskriver. Heldigvis. Det er også de som er redd for bivirkninger på et saklig grunnlag. De som vil se hvordan det går med andre før de tar den selv. Og så har vi selvsagt de som ikke kan ta vaksinen av medisinske grunner. De er selvsagt fritatt, men antallet er langt, langt lavere enn det Frodon har operert med.
Frodon
23.01.2022 kl 13:19 1413

Poeng system er bra, første mann til 100 ;) Vikingene ja, som begynte som handelsmenn og fant ut at det var enklere å skaffe varer med sverd enn å gi bort varer i bytte ;) Tror det var noe av det første jeg reagerte på rundt politikk... hvorfor lot media og programledere i partiprogram politikere slippe unna med alle løgnene? TV kanaler hadde ikke trengt å sende programmet live, så kunne de fakta sjekket alt som ble sagt i programmet og vist velgerne hva som var sant og ikke sant underveis i sendingen. Da tipper jeg løgnene hadde blitt borte raskt....eller programmet, loool. Hvorfor godtar befolkningen alle løgnene? Er det ikke mulig å lage et parti som står for løftene sine, også etter valget? Jeg husker når bomring begynte å bli et tema i landet vårt, så var det en ordfører som var super positiv til bomring, største delen av befolkningen var imot. Ved neste valget ble partiet avsatt og det kom inn et parti som var imot bomring. Da bestemte sentrale myndigheter at bomringen skulle opp uansett. En stund etterpå fant media ut at ordføreren hadde store eierinteresser i bom selskapet via stråselskap. Fikk han straff? Nope...men han fikk mye penger.