REC - Uke 3

VanDiemen7
RECSI 16.01.2022 kl 15:18 82719

Uke 3 står for tur. Uke 2 var meget volatil, og vi var godt nede på 15-tallet, før ting roet seg litt utover uken. Lite volum på fredag.

På onsdag blir transaksjonen med Hanwha gjennomført, og fredagens uttalelser kan peke i retning av at noe snart skjer.

Hvor skal vi i uke 3?

Ber innstendig om at vi diskuterer selskap og ikke forummedlemmer.
Redigert 16.01.2022 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Smaug
20.01.2022 kl 16:40 6141

Tydeligvis noen som mener at HS sin inngan på 1.5 milliard er overpriset på 16 kr også🤦🤦

Kan noen tipse ledelsen i HS om at de må bytte ut økonomiavdelingen snarlig😅
Anywhere
20.01.2022 kl 16:25 6328

Samkjørende miljø vil ofte klare å trekke en aksjen uforholdsmessig langt ned, ofte uforståelig, før det endelig snur, og gjerne via fundamentale endringer i selskapet. Men da har man store muligheter for å hente inn shortfokus fra et veldig lavt fokus.
Ikke forunderlig om RECSI samkjøres lavt ned noen dager til for å forsøke å lage inndekningsområder lavest mulig.
omac
20.01.2022 kl 16:20 6365

Ikke snakk til trollet
nemi's
20.01.2022 kl 16:18 6378

Da er du 30 øre i pluss. Regner med du sier opp jobben? Ører opp og ned hører hjemme på tradertråden.
strider1
20.01.2022 kl 16:16 6336

Skulle gjerne visst hvor mye nemis får betalt i ukepenger for jobben han gjør
Slettet bruker
20.01.2022 kl 16:16 6340

Mer informasjon fra selskapet har i alle år vært etterlyst, men det skjer ikke. Rec driver ikke kurspleie. Mellom q-presentasjoner får vi kun børsmeldinger. Eneste jeg kan huske ut over dette var da selskapet måtte gå ut og arrestere SB1- analytiker Meyer for direkte feilinformasjon/løgn i en av hans konkursanalyser. Kjell Inge Røkke kom og gikk som styreformann uten si en eneste setning til oss aksjonærer, som jeg registrerte. Så nei, ikke forvent noe pludder og smalltalk om hvor fint og lovende det ser ut. Vi får kun pliktige børsmeldinger,og q-presentasjoner.
Nsxnsx
20.01.2022 kl 16:11 6377

Joda har nok flere aksjer enn mange på forumet, men har fremdeles en god slump igjen til Topp 50 :) (er jo faktisk en her på forumet som er Topp 50).

Men det var ikke poenget mitt altså. Når noen selger/kjøper 4 mill aksjer på få minutter så sier det seg selv at de fleste av oss blir rimelig små i den sammenhengen.
Selv om vi som er mest aktive på forumet hadde klart å samkjøre litt så er jeg redd vi fremdeles hadde blitt for små til å påvirke kursen i nevneverdig grad. Skulle vi fått til noe for å "straffe" de som manipulerer så måtte det vært en skikkelig "kampanje" med et mye mer intenst og bredt fokus.(og det er vel for så vidt på grensen til det lovlige selv om det aldri får konsekvenser for andre). Og det er ikke lett med så mange aksjonærer som er i Recsi. Gleder meg til meldinger som på et eller annet tidspunkt MÅ komme, og da håper jeg at de som manipulerer brenner seg skikkelig(selv om jeg ikke tror noe på det, de får nok en "heads up" ). Alltid noen som vet noe i "denne verden". Får være tålmodige og akkumulere når man får dupper som denne.
Onmyway
20.01.2022 kl 15:55 6549

Interessant denne, J.T. Punkt nummer to i linken passer jo ganske godt inn. Et lite fåtall kan man stille så mange oppfølgingsspørsmål man vil til, uten å få et eneste konstruktivt svar. La oss bare trykke på mute…

2. Nonsense negativity on social media.

There are two different types of negative posts. The first is well thought out negative posts that show why a company isn’t doing well, or isn’t going to do well, usually backed up by data. These are fine. Usually posted by real people. Some companies are bad, and they rightfully deserve to tank.

But the second type of negative post is one like: “This stock is garbage!”

This is nonsense.

These are posted by paid manipulators or inexperienced investors frustrated by the direction of the stock price.

You can ignore these. Just mute the accounts and move on.
Anywhere
20.01.2022 kl 15:55 6524

Konstaterer at gårsdagens salg på 16,28 ble helt greit som trade fra samme dag. Nå ligger jeg på 15,71 og venter fortsatt. Får jeg tilbake den tradeposten før stengetid? Det er det vi kalle litt spenning/krydder i den øvrige long-hverdagen.
Slettet bruker
20.01.2022 kl 15:47 6614

Tenker at de som ønsker å manipulere vekstaksjer har ganske fritt spillerom for tiden. Det ekstremt negative momentet pga. inflasjons- og rentefrykten gjør at kjøperne sitter på gjerdet. Da regjerer mobben. Se hva som skjedde med hele Akers grønne portefølje kun fordi et selskap, AOW, ikke fikk en tildeling. Krakk over hele linjen, også selskaper som ikke på noen måte blir berørt. Tenker det går seg til og normaliserer seg etter hvert.
KommersK
20.01.2022 kl 15:39 6673

''oss små''? Du må da ha flere hundre tusen aksjer i REC? Da er du ikke blant de små, i hvert fall. Men jeg skjønner jo hva du mener. Mangel på informasjon er absolutt ikke bra for kursen. Spesielt i REC, som har så mange småaksjonærer.
I de store selskapene som Equinor, Dnb, Salmar, Hydro osv, så er jo ikke aksjonærene kortsiktige. Der sitter de med tunge poster, og regner med at årlig avkastning er høyere enn på høyrentekonto. De venter ikke på nyheter, men er svært tålmodige. Og de store svingningene kommer sjelden. Ikke mange panikksalg der.
I REC er det nok i stor grad aksjonærer som er innom i forventning om kjapp gevinst, og de har ingen planer(de fleste) om å sitte i årevis i aksjen. Derfor hopper de fort av igjen når de ser at de må vente på den kjappe gevinsten de trodde på. Så skvetter de innom Qec, BCS, Nel, NAS, KOA osv, og søker kjapp gevinst der i stedet. Derfor selges de seg ut av REC om de må vente for lenge. I stille perioder blir det da mange som selger, det er lunken interesse blant kjøperne, og kursen går ned.
Derfor får vi håpe at REC/HANWA nå øker infostrømmen ut, sånn at vi har noe håndfast å forholde oss til. Da tror jeg straks aksjonærmassen blir tryggere, og dermed i større grad holder på aksjene sine i lengre tid.
manman01
20.01.2022 kl 15:31 6576

Ærger mig ikke alt for meget, det var små positioner alligevel. Jeg har lært meget af det, og kan tage den viden med mig de næste mange år (:
DjTao
20.01.2022 kl 15:28 6478

Jeg rådet deg til å kjøpe på 15,38 for et par dager siden hvor jeg sa det var penger på gaten Nemis, du har vel ikke glemt det?
Slettet bruker
20.01.2022 kl 15:25 6408

Ja, det er alltid irriterende.

Er det noe jeg har lært etter snart 30 år i markedet så er det å ikke la følelsene råde.
Menneskelig adferd kan fort bli et hinder for langsiktig suksess.
Dolly
20.01.2022 kl 15:20 6460

Det kan gjøres mye intradag ja. Så at de kjøper, shorter, dekker om hverandre ila en dag. Kan være andre som også gjør dette ut over voleon som er synlig stor short.
manman01
20.01.2022 kl 15:19 6424

Hahah minder mig om nogle handler jeg gjorde i 2020/2021

købte cBrain på 141, solgte ved 130
købte NOM på 2 solgte ved 1.7*
Redigert 20.01.2022 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2022 kl 15:17 3507

Om de sitter igjen med likt antall aksjer i listene så kan de vel fortsatt ha tradet intradag. ?

De manipulerte jo markedet ved å dekke seg inn over 20 kroner, for deretter å sette en ny short. Dette igjen var med på å gi aksjen ett positivt momentum,og de fikk solgt aksjer på 22 kroner.
De setter ny short og kjører en ny runde nedgang, det de får kjøpt stadig billigere.
Tipper de snart drar kursen nordover igjen for en ny runde.

Og med det hater Nemi's har så kan det vel tenke seg at det er han selv som har tipset Voleon om REC og samarbeider.
Stabukk
20.01.2022 kl 15:05 3454

Enkelte peikar på Rec si historie som grunn til at børsverdien ikkje er høgare. Synest ikkje argumentet er særlig godt. Folk gløymer fort, og «nyare Rec-historie» er i ferd med å siga inn i markedet.

I begynnelsen av des. 2019 kasta Ulltveit-Moe korta. Røkkes Aker Capital kjøpte posten på 22,95 prosent for 85 mill., 1,325 kr per aksje. På litt over 2 år har Rec, etter mi meining, hatt ei gedigen utvikling. Geo Tore Torvund bør huskast som sterk bidragsytar til at selskapet snart kan melda gjenåpning av giga-fabrikken i Moses Lake.

«Rec History part II» har skjedd ved hjelp av Aker sine økonomiske musklar. Gå gjerne inn på recsilicon.com sitt Newsroom og les kva som har skjedd i løpet av to år. Kort sagt innhenting av ca. 2 mrd kr i frisk kapital, seinast nesten 1 mrd. frå Hanwha Solutions, ein verdensomspennande solaktør, blant anna i USA. For vidare ekspansjon er Rec Silicon i mine auge eit heilt kurant navn.

Siste 3 år har kursen gått opp ca. 122%. Det er OK for meg, spesielt når ein fabrikk nedskriven til 0 kan gjenopnast og bli god butikk alt neste år. Pluss at Butte blir utvida og reforhandlar avtalar for å gi større overskudd.
Slettet bruker
20.01.2022 kl 15:05 3431

Han svarte hvertfall ikke på det spørsmålet jeg stilte for noen dager siden.
Slettet bruker
20.01.2022 kl 15:03 3349

Morgan har samme antall aksjer, men totalt antall aksjer i selskapet har øket, derfor går prosenten ned
Nsxnsx
20.01.2022 kl 15:01 3254

Altså...må vi alle logge av og logge på igjen om et år. (eller 3)

Da har vi alle tjent en formue :)
Slettet bruker
20.01.2022 kl 14:59 3214


Skremmende den artikkelen J.T.
Anbefaler alle å lese den..
Nsxnsx
20.01.2022 kl 14:58 3213

Ser at Morgan har gått fra 3,77% til 3,34%. Er det disse aksjene Voleon har fri tilgang til tro ?
omac
20.01.2022 kl 14:53 3259

Denne treffer bulls eye på REC, bl.a hver gang den får moment så drepes det med å sette ny shortposisjon. Har skjedd mange ganger siste månedene etter Voleon kom inn
Slettet bruker
20.01.2022 kl 14:49 3287

Kan jeg spørre dere alle om, hvor lang fartstid i markedet har dere? Ikke stygt ment, men virker som majoriteten her inne har kort tid i spillet og ikke klarer håndtere følelser og svingninger.. Kan ikke være slik at alle med 2000aksjer og trading briller dominerer en seriøs REC tråd. Det er egne tråder for panikk trade?!
Nsxnsx
20.01.2022 kl 14:48 3269

Eneste som kan stoppe den slags handel er en melding fra selskapet. Vi er seff altfor små hver for oss, og en organisering ala Gamestop er vel heller vanskelig.
Vi har stått imot før og klarer det igjen. Men seff kjedelig nå momentet var på god gang.

Det er dette de spekulerer i. Har INGENTING med selskapet og utsikter å gjøre. Håper at de en gang brenne seg så inni h....de rævkjører oss små hver eneste gang. men den som ler sist ler best heter det vel :)
Slettet bruker
20.01.2022 kl 14:47 3252

Modern day investing (at least in the short term) has become totally distorted by Wall Street manipulators.

You can spend weeks analyzing financials, company management, and growth prospects, determine a business is fantastic, only to watch it slowly disintegrate.

Your stock just keeps dropping.

And dropping.

And eventually you sell.

A year later you check in on the stock and see that it’s doubled, tripled, or gone parabolic.

This isn’t bad luck. Wall Street manipulated your stock and stole your shares.

They know you check the price every day. They know you get angry when you see it dropping for no reason.

It’s all part of their psychological manipulation toolkit.

https://www.griproom.com/fun/10-signs-your-stock-is-being-manipulated

omac
20.01.2022 kl 14:29 3434

Hjemmekontoret hadde vært betydelig kjedeligere uten litt sirkus i hverdagen :D
Slettet bruker
20.01.2022 kl 14:27 3404

En helt vanlig dag på forumet.
omac
20.01.2022 kl 14:25 3412

Ikke svar trollet
Opportunist1
20.01.2022 kl 14:23 3429

Begynner å lure på om du spiller på lag med disse gutta som driver automatisert handel. Hver gang vi får sånne kursbevegelser vi fikk idag, dukker du opp. Interessant observasjon synes jeg.
nemi's
20.01.2022 kl 14:18 3320

Jeg ser at du skriver til medaksjonærene dine: "Håp på det beste, forvent det verste."

Dette er den investeringsstrategien jeg lenge har advart dere kraftig mot!
DjTao
20.01.2022 kl 14:12 3411

Jeg bruker ikke stopp-loss. Er helt overbevist om at REC er en god investering og at vi ila et par måneder vil se helt andre kurser enn de vi har i dag. Men, blir litt frustrert av ventingen og herjingen, det må jeg innrømme.
Redigert 20.01.2022 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Creo
20.01.2022 kl 14:11 3414

Er det noen som har kunnskap og tid som kan forklare gitte strategier i aksjebildet den siste timen? Jeg synes dette er interessant og prøver å forstå hva som er tanken bak slike store svingninger ( foruten å tjene penger da). Det må jo være samme person eller noen som kjenner hverandre som vet om ordrebildet på slike plutselige store ordrer på kjøp/salg. Jeg klarer ikke helt skjønne hvordan man får det til. Jeg så jo ikke at det lå noen millioner aksjer til salgs, så hvordan vet andre det? Det virker innlysende at det er et samarbeid her på et eller annet nivå.

Og så forstår jeg ikke hvorfor så altfor mange godtar dette, og bare fortsetter å trade på de samme lave kursene - når makro sier at det absolutt er en fremtid å investere i Recsi. Det må jo være bedre å la aksjene stå en stund, la kursen stige litt, for så å trade på en høyere kurs - man får jo mye mer ut av det da.
Redigert 20.01.2022 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Opportunist1
20.01.2022 kl 13:54 3545

Selvfølgelig er det det. Har vært sånn i mange måneder nå. Det går en stor post på stigende kurser, så lempes den bare ut. Det er automatisert trading det her, og de proffe tradere fortsetter å gjøre det fordi de tjener penger på det. Det funker så lenge det er folk som aksepterer å spille spillet. Jeg tror at det beste er å bare la disse menneskene kjøpe og selge de samme aksjene til hverandre. Noen vinner, andre taper. Så må man være forsiktig med å ha tighte stopp losses. Å være med på dette spillet er livsfarlig. Du må være klistret til skjermen hele dagen.
Skalleknarp
20.01.2022 kl 13:52 3587

Det er bare å innse at inntil nyheter slippes vil "Noen" styre dette akkurat som de vil så lenge "Andre" selger. Jeg mistenker at "Noen" og Andre" av og til selger/kjøper til seg selv et 0,001 desimals øre høyere - lavere kurs bare for å ha ammunisjon til å få beveget kursen den veien de ønsker inntil "Noen" får panikk eller fristet til å selge/kjøpe. Dette blir ikke så enkelt å få til når nyheter medfører at alle skal ha eller kvitte seg med aksjer. (Sistnevnte er dog null problem...) Legg aksjenen i skuffen noen dager så vil alt ordne seg (!) da je tror det mest nærliggende at det er "good news" ahead :) Det skulle vært mulig å måle reel omsetning en dag. Hvis 15000 aksjer går frem og tilbake X antall ganger til samme selger/kjøper så er ikke dette noen reel og sunn omsetning for å si det på den måten. (I sjakk ville dette vært Remi etter tre bevegelser samme vei av samme 2 "brikker")
Redigert 20.01.2022 kl 14:17 Du må logge inn for å svare