REC - Uke 3

VanDiemen7
RECSI 16.01.2022 kl 15:18 82998

Uke 3 står for tur. Uke 2 var meget volatil, og vi var godt nede på 15-tallet, før ting roet seg litt utover uken. Lite volum på fredag.

På onsdag blir transaksjonen med Hanwha gjennomført, og fredagens uttalelser kan peke i retning av at noe snart skjer.

Hvor skal vi i uke 3?

Ber innstendig om at vi diskuterer selskap og ikke forummedlemmer.
Redigert 16.01.2022 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
omac
21.01.2022 kl 09:04 3966

REC fortsetter nedturen, selskapet er nå priset lavere enn når de fikk tilført 1 milliard til overkurs på 4.5kr pr aksje.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 09:04 3955

TIL INFO: Jeg prøver etter beste evne å IKKE la min personlig eksponering i aksjen påvirke hva jeg ytrer på dette forumet med hensyn til risikofaktorer relatert til nedsiden og oppsiden i aksjekursen på kort og mellomlang sikt. Når det gjelder min langsiktige tro på selskapet, så er den reflektert i min totale eksponering i aksjen. Om du og andre mener mine vurderinger i forhold til risikofaktorer (teknisk og fundamentalt) på kort og mellomlang sikt er utrykk for vingling, så dere om det.
uldiuldi
21.01.2022 kl 08:55 4050

Fremskridt med grøn plan i USA er meget positivt

Joe Biden har ifølge Marketwatch på pressekonferencen i Det Hvide Hus i forbindelse med årsdagen for indsættelsen meddelt, at han tror, at vedvarende energi og småbørnspædagogik-delene af Build Back Better-infrastrukturplanen kan komme gennem Kongressen.

Det kan betyde, at den store samlede Build Back Better-infrastrukturplan vil blive brudt op.

https://www.nordnet.dk/fullscreen/nyheder/1004760613-vestas-sydbank-fremskridt-med-gron-plan-i-usa-er-meget-positivt?instrumentId=16099938
Fholm
21.01.2022 kl 08:53 4088

Takk :) Deilig med en ordstyrer. Meldt ruskete vær i dag, blir det en rekyl fra i går som Recsi gjerne gjør når resten går i rødt, eller følger den på?
Ser at Manchin vil knuse inflasjon og covid før han støtter noen pakker.. Så den drøyer nok en stund.. Men noe innside burde vel dukke opp snart?
Slettet bruker
21.01.2022 kl 08:29 4288

Må støtte Uchi der, som han skriver i innlegget over. Du endrer jo mening hele tiden! Om noe, så er vel du den som bidrar.

Uchi har vært som en bauta, uavhengig av hva kursen har vært og hva sentimentet har vært i markedet, eller stemningen her på forumet. Hvertfall i 1.5 år som jeg har fulgt selskapet her via forumet.

Om noen har integritet, så er det uchi. Du kan også få det, men det krever at du slutter med vinglingen.
omac
21.01.2022 kl 08:24 4347

Jeg minner om denne i trådstart
" Ber innstendig om at vi diskuterer selskap og ikke forummedlemmer. "
Slettet bruker
21.01.2022 kl 08:23 4329

I likhet med hvordan du kommenterer RECSI, så er også dine usaklige - og totalt irrelevante personangrep på meg, basert på tendensiøse, misvisende og usanne fremstillinger. Jeg har anmodet deg og 4-5 andre om å besinne dere, men tviler på at dere evner. Takk for praten.
VL
21.01.2022 kl 08:13 4423

Du er i din fulle rett til å blokkere Uchi, jeg for min del foretrekker å lese Uchi sine innlegg.
Redigert 21.01.2022 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2022 kl 08:11 4439

Innlegget ditt fortjener ikke en respons. Du er en useriøs tulling som har lagd en del støy her de siste månedene. Du lagde flere tråder hvor du anbefalte alle om å selge, men endret deg totalt for noen dager siden og byttet mening til at REC er fantastisk igjen. Jeg antar at dette har mer at du kjøpte det inn igjen å gjøre.

Sånne falske slanger som deg som bytter mening annenhver måned, bruker propaganda for å fremme eget syn er en av årsakene til denne ustabiliteten vi ser på aksjekursen. Du bidrar til ingenting annet enn unødvendige diskusjoner som svekker hjernecellene til alle som leser.

Slutt å skrive tull. Slutt å kaste bort tiden min og slutt å være en falsk slange. Du er nok en av de værste på Hegnar og jeg har null respekt for sånne som deg. Har ikke lest et eneste innlegg av deg som har gjort meg noe klokere. Rotte, det er det jeg liker å kalle mennesker som deg.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 07:57 4512

Hei Donald! Jeg forstår godt ønsket ditt om mindre irrasjonell volatilitet i RECSI sin aksjekurs. DET hadde virkelig vært herlig! Tror alle vi andre som også er veldig tungt lastet - du skriver jo forleden dag at du er all in i selskapet - hadde satt like stor pris på det som deg.
Skal ikke lage noen diskusjon rundt dette, men kan du bare kort fortelle oss andre hvordan diskusjonstråder som:

RECSI - SELG!

og

RECSI: .. KOLLAPS I SILISIUMPRISENE I 2023 (?)

er ment å skulle stabilisere kursen, minske frykten og dermed den volatiliteten du beskriver…?
Slettet bruker
21.01.2022 kl 06:11 4924

Du og 4-5 andre driver å saboterer trådene med en tsunami av tøv og annen usakelig støy. På den måten tiltrekkes caset av enda flere kortsiktige tullinger som tror at gråstein kan forvandles til gull i løpet av morgendagen. Dere umuliggjør med andre ord en informativ og nøktern diskusjon, samtidig som den psykisk ustabile og kortsiktige aksjonærmassen dere tiltrekker, resulterer i en ekstrem og irrasjonell volatilitet i aksjekursen. Dere anmodes om å besinne dere.
Redigert 21.01.2022 kl 06:39 Du må logge inn for å svare
Homer Simpson
21.01.2022 kl 02:23 5116

Ser ut som en liten nedgang i rapporterte shortede aksjer. Ned fra 2,22% til 2,18%. Ikke mye men....😊
Redigert 21.01.2022 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
ECCO
21.01.2022 kl 01:20 5211

Det er støy, oppsummeringer og gjentakelse. Du holder taler til din egen valgkamp, lange. Det er ikke mer å messe om, bare å vente uchi :)
Slettet bruker
20.01.2022 kl 23:44 5485

Haha. Selvfølgelig er det deg. Søtt.

Jeg driter i aksjekursen her og nå. Tror ikke at du har forstått innleggene jeg legger ut helt. Jeg er langsiktig. Fakta er likevel fakta og det finnes forbedringspunkter. Det gjør tydeligvis markedet også fordi aksjekursen er fremdeles volatilt og risikabelt for mange som ikke tåler svingningene (nye aksjonærer). Stabilitet innenfor aksjekurs fører til trygghet for investorer. Det er betryggende. Jeg og mange andre vet hvordan det går med Butte, men som tidligere administrerende direktør, Tore Torvund (måtte han hvile i fred) selv har sagt; ML er der det store bildet ligger. For meg ligger det enda lengre frem med nye fabrikker i fremtiden.

Politiske tiltak har forsinket en del av prosessene fordi selv om REC sier at de skal gjenåpne så må det være kunder for at de faktisk kan starte prosessen. Dette har selskapet selv kommunisert. Det kan også hende at kundene venter på politiske tiltak før de kan ta en avgjørelse fordi det kan ha en så stor effekt på kostnad vs inntjening. Enkel strategi, likevel må jeg forklare dette til deg.

Det jeg savner er å vite om nye ting og visjonen fremover. En oppdatering på hvordan ting ligger an. Jeg ber ikke om hausse børsmeldinger. Jeg ber bare om bedre kommunikasjon under blant annet kvartalsrapportene. Jeg antar at det er mye mer som foregår bak kulissene og ser utvikling på flere fronter. Jeg tror at kundene vil være der fra 2023 og utover. Jeg tror at det vil være flere kunder enn selskapet vil kunne håndtere. Vi snakker om endring av hvordan denne planeten utnytter sine ressurser. Jeg har trodd lenge og jeg tror fremdeles, likevel forsøker jeg å kunne forstå hvordan markedet tolker ting og ikke bli blindet av personlige følelser. Som nevnt tidligere, følelser er skummelt innenfor en investering. Likevel forstår jeg hvorfor følelser blir involvert når det er snakk om penger. Vi kan jo se på deg og måten du har endret din oppførsel på i det siste som et perfekt eksempel.

Jeg skulle ønske selskapet var villig til å dele mer med oss og slutte å være så hemmelighetsfulle. Jeg skulle ønske det var entydig kommunikasjon. Jeg gleder meg til dagen alle våre teorier blir bekreftet. Kan godt hende at all kritikk jeg retter blir feil og det har vært gode grunner for stillhet. Heldigvis håper og tror jeg at dette vil snart endres på, ref. inngangen til HS og at de nå er i styret. Store ting er på vei og jeg er villig til å vente i flere år, men husk det jeg skrev tidligere i tråden for noen dager siden;

Skal du først lage støy og kvalme, sørg for at det er noe vi alle kan lære fra. Ikke bare bortkastet tid.

God natt :)
AB20
20.01.2022 kl 23:41 5471

Kanskje hekte på Hanwha sin styremann vedr henvendelse til selskapet om info til markedet?
Stabukk
20.01.2022 kl 23:20 5595

Ser det poenget, Sudoku. Meldingane frå Rec har bra sjanse til å bli formidla av finansmedia, men usikker på om det har skjedd her. Uansett er Rec på full fart mot restart av ML. Selskapet blir ein del av ein komplett amerikansk industri fram til ferdige solcelle-panel og batteri-anodar. Då bør det nye styret få på plass ein profesjonell informasjons- og PR-ansvarlig, med base i USA. Det bør bli formidla til IR-ansvarlig, i tillegg til frustrasjon over for lite framoverlent informasjon alt i dag. Hanwha sin representant i styret kan kanskje bli ein pådrivar på dette punktet? Er fullstendig enig med dei som meiner selskapet er underprisa.
Slettet bruker
20.01.2022 kl 23:18 3189

Heregud så mange ord med så mye tøv! Jeg er målløs over all støyen du og diverse andre oversvømmer dette forumet med. Tror kursen vil være tjent med om det var litt mindre støy.

LITT FACTS: RECSI kommuniserer til markedet hver tredje måned, altså 4 ganger i året. Utover det så sender de ut informasjon når de har noe relevant å formidle.
Redigert 20.01.2022 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
Lauri
20.01.2022 kl 22:51 3398

Skal bli deilig å fylle på
VanDiemen7
20.01.2022 kl 22:23 3637

Jøss, Nasse gikk fra +2 til -1. Skal bli en hard dag i morra.
Slettet bruker
20.01.2022 kl 22:18 3684

Joda Stabukk, vel og bra med slike meldinger. Men om vi REC-aksjonærer leser dem, så påvirker kanskje ikke det kursen nevneverdig. Hvis ledelsen derimot var litt mer fremme i skoene hva gjelder informasjon utad, ja da ville kanskje også andre også få øynene opp for REC. Økt interesse for selskapet ville trolig bidratt til større etterspørsel etter aksjer, noe som igjen ville drevet kursen opp.
Nsxnsx
20.01.2022 kl 21:47 3929

Jeg setter pris på om du sender 👍 Og jeg kommer til å sende et jeg også. Oppfordrer alle andre til også å sende til IR- kontakten. Er vi mange nok som uttrykker den samme bekymring så er det mulig vi blir hørt. Vær mest mulig positive i mail som sendes, skryt mye men vær bekymret for investeringen. Har en tendens til å virker bedre enn bare faen i helvete formuleringer 👍😉
Optimisten
20.01.2022 kl 20:59 4260

Det du skriver er morsomt, men er sååå enig👍
God kveld til deg også!
Slettet bruker
20.01.2022 kl 20:37 4461

Bare for å tydeliggjøre Solerbra, innlegget var ikke ment mot deg. Jeg forstod hva du mente. Var bare for å videreføre diskusjonen.

Paala: Jeg er MEGA bull på REC Silicon. Med mine penger har jeg kjøpt på 15, 16, 17, 18kr de siste ukene, jeg lastet også opp en del på 20-tallet, men jeg var en av de heldige som var inne i REC før det tok helt av, så snittprisen min er levbart. Med mine penger er jeg ikke bekymret. Som nevnt i innlegget er jeg langsiktig og da tenker jeg flere år frem i tid. REC skal gjøre livet mitt enda enklere, det har alltid vært planen og var årsaken til at jeg gikk ut av TSLA. Jeg elsker ikke REC fordi jeg er blind, Paala. Jeg elsker selskapet pga. at jeg er helt sikker på fremtidsutsiktene.

For å bare tydeliggjøre for alle. Ikke solgt en eneste aksje. Kommer til å kjøpe mer. Jeg er stål fornøyd med REC på alle fronter, bortsett fra kommunikasjon med markedet. Dette var et innlegg for å forklare mer hvorfor kursen er så ustabil og volatilt. Det er på grunn av mangel på kommunikasjon som skaper usikkerhet. Vi som har brukt mye tid og gravd oss ned i selskapet vet at det er utrolig mye som foregår, men dette vil ikke bringe stabilitet til aksjekurs før selskapet kommuniserer dette ut til markedet. De fleste har ikke tid til å sette seg inn like mye som mange av oss har gjort. Det svekker legitimiteten til REC at en så solid selskap blir herjet med på denne måten. Det skaper et psykologisk moment hvor alle er klare til å selge seg ut sekundet de ser signalene, fordi dette har skjedd gjentatte ganger det siste året.

Som Inforthewin sier, her handler det om å utnytte svingningene og fortsette å akkumulere. I fremtiden tror jeg vi vil takke oss selv for det. Istedenfor å selge meg ut og jakte andre selskaper for rask gevinst pga. lite tålmodighet og mest sannsynlig tape alt (basert på min trading historikk, hehe), holder jeg meg til REC og spytter inn det jeg har kapasitet til. Om aksjekurs går ned til 10kr vil det ikke plage meg, fordi jeg vet hva fremtiden vil bringe og jeg vil bare akkumulere enda mer. Denne tryggheten har jeg ikke med andre selskaper.

Sender gjerne innlegget til IR-kontakt til REC, dersom det er ønskelig fra dere. Kan skrive en mail ila. morgendagen.
Slettet bruker
20.01.2022 kl 20:24 4503

Utnytt situasjonen. Akkumuler!! Jobb med markedet og ikke imot.
Det er en stund siden jeg innså at markedet ikke var enig med meg i at vi satt på gull. Men det er jo det jeg og flere tror. Så da bestemte jeg meg for å bli mer kynisk og ikke la følelsene mine styre handlingene mine. Bekymrer meg ikke litt engang at kursen er nede på 15 tallet, men bekymrer meg for at den stikker avgårde før jeg får lastet det jeg vil ha. Jeg er sikkert ikke god, men jeg puster lettet ut hver dag jeg våkner opp og ser at det ikke er kommet noen nyheter ennå😅😅 For de kommer!! Og da begynner det å bli for seint å laste. Se på de 50 største aksjonærene, sitter de i ro? Ja, ok. Da tar jeg det med ro.

Ha en god kveld!!
Stabukk
20.01.2022 kl 20:20 4536

Enig i at Rec bør informera meir enn berre gjennom pliktige meldingar og kvartalsrapportar. Har sjølv sendt fleire e-postar om dette til IR-kontakt Nils O. Kjerstad. Men samtidig blir delar av kritikken urettferdig. Men send gjerne «utblåsinga» til Kjerstad. Det er berre sunt.

Tar likevel med nokre av sitat som eg meiner skyt over mål:
«Det skal være lov å skryte av sitt eget selskap!»
«Hvorfor blir vi aldri oppdatert på hva som foregår»?
«...mens REC står stille og det virker som om ingenting skjer».

Er det ingen som har lese dette i meldinga Rec kom med for 6 dagar sidan?:
«The Transactions bring together two of the leading producers in different parts of the solar PV value chain. Hanwha Solutions is one of the world’s largest solar PV manufacturers with a total cell manufacturing capacity of 10GW globally. The company provides high-quality solar PV panels to the residential market through their wholly owned brand Q CELLS, which holds a 25 percent market share in the US. The company operates one of the largest solar module factories in the US with an annual production capacity of 1.7GW, corresponding to 12,000 PV modules per day.
The Transactions are expected to strengthen REC Silicon’s financial position and ensure that the Company has the necessary resources to reopen its FBR facility in Moses Lake, Washington, and enable valuable investment opportunities in Butte, Montana. Hanwha Solutions’ strategic investment in REC Silicon represents a step towards establishing a highly efficient, low carbon solar value chain in the US and to ensure that REC Silicon plays an integral role in these efforts. Hanwha Solutions’ knowledge, expertise, and capabilities are expected to enhance REC Silicon’s ability to take advantage of opportunities and developing markets in the solar, semiconductor, and battery industries. A US value chain for solar PV manufacturing will result in the creation of demand for solar grade polysilicon, which the Company expects will result in the restart of the manufacture of high quality, low-cost solar grade granular polysilicon in Moses Lake, Washington».

I desse avsnitta er det jo massevis av skryt og viktig informasjon om restart av ML! Shorting og mange traderar som går i flokk styrer for tida kursen opp og ned. På sikt vil Hanwha sitt inntog stabilisera kursen på eit høgare nivå. Det er mykje opp til det nye styret sine grep, og kanskje eit aksjonærbrev frå ny styreformann? Røkke senior har gjort ein kjempejobb med strategisk viktige grep. Det er grunn nok til at eg blir sittande med mine aksjar.
VL
20.01.2022 kl 20:08 4652

Godt å ha deg tilbake Uchi, du har lært meg tålmodighet og holde roen når det faller som verst. Nå har vi ventet i 1.5 år så vi klare nok å vente litt til. Etter pressekonferanse til Biden og uttalelsen til Pelosi så tror jeg BBB pakken går igjennom om ikke alt for lenge. Tålmodighet!
https://thehill.com/homenews/house/590625-pelosi-build-back-better-may-need-to-be-more-limited-renamed
Slettet bruker
20.01.2022 kl 20:00 4693

Mye riktig her Uch..

Men la de største og de minste utnytte vakumet. Aker har aldri smørt noen, ei heller vårt REC.

Den kommer når den kommer.
uldiuldi
20.01.2022 kl 19:35 4902

Moore, Chief Financial Officer Telefon: +1 509 766-9133
Email: douglas.moore@recsilicon.com

Nils O. Kjerstad
IR Kontakt Telefon: +47 9135 6659
Email: nils.kjerstad@crux.no.

https://www.recsilicon.com/home/contact-us/contact-form
Redigert 20.01.2022 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2022 kl 19:18 5064

Kan jo hende REC er mer tilbakeholdne av politiske grunner. Og for all del kan det hende de har avtaler som ikke kan offentliggjøres, mtp på ny teknologi og hvem som skal samarbeide med hvem.
Paala
20.01.2022 kl 19:07 5178

Fint Uchi trøster dem nye aksjonærene, litt andre toner nå en for 1,5 år siden. å elske ett selskap er jo helt feil, sterke følelser på enkelt selskap blir helt feil. glad jeg har spredd risikoen utover med brukbart hell. men på sikt trur jeg rec blomstrer
Slettet bruker
20.01.2022 kl 17:27 5783

Må ha formulert meg feil. Jeg mener absolutt ikke personlig at 'tause Birgitte' strategien er bra, kun at det er slik det har det vært - og er, også etter at KIR kom inn. Eneste forskjellen jeg har registrert er at styreleder ikke snakker selskapet ned, slik Jens U. Moe hadde for (u)vane. Så jeg støtter det du skriver, og håper det nye styret vil holde markedet og oss mange tusen aksjonærer oppdatert på en helt annen måte framover. Det er klart det skapes usikkerhet som kan utnyttes når Hanwha sier 'jumpstart', og Rec ikke engang nikker og sier 'høres bra ut'.
omac
20.01.2022 kl 17:23 5826

Enig, nå må styret kommunisere med eierene sine, de står ansvarlig for oss på GF og vi har 66% av stemmene.
karve
20.01.2022 kl 17:17 5880

Dette var en ydmyk og godt formulert innlegg til ledelsen i Rec, har selv vært med i REC siden 2007. Ideen under her om å sende denne ordrett til Rec anbefaler jeg sterkt 👍
Babbai
20.01.2022 kl 17:13 5904

Usikker på om dette har vært oppe, men greit å merke seg:
Det kan umulig være negativt at REC Silicon liker at James Cossler (Entrepreneur in Residence at Youngstown Business Incubator) deler følgende artikkel på LinkedIn (5 dager siden vel å merke): https://eu.dispatch.com/story/business/2022/01/14/factory-built-land-annexed-into-new-albany/6524507001/

Artikkelen: Intel picks Greater Columbus for $20 billion semiconductor factory to employ 3,000 workers

Videre @er han en kar som heter Bill og skriver: OK, first you land a massive Amgen biomanufacturing plant. Then Intel says..."hold my beer." You guys in New Albany tired of winning yet?

Kanskje et hint fra REC at de liker disse Intelnyhetene. Lurer på hvem som sitter på LinkedIn og deler ut likes for REC Silicon.
Redigert 20.01.2022 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
20.01.2022 kl 17:06 5938

Uchi...utrolig bra formulert.

Jeg oppfordrer deg til å sende dette innlegget i sin helhet til selskapet, med ønske om et fornuftig og utdypende svar. Jeg stiller meg bak ALLE dine kritiske spørsmål, og signerer gjerne på et "opprop". Og det tror jeg det er mange med meg som gjør. Du har min fulle støtte og det hadde vært gøy om du ble vår "tillitsmann" inn mot ledelsen.
Slettet bruker
20.01.2022 kl 16:45 6061

Men dette er en stor årsak til at selskapets markedsverdi kan herjes med. Vi går fra 15kr til 22kr, som er nesten 50% opp på store nyheter. En av de største aktørene på verdensbasis investerer i REC, betaler 30% over markedspris for å sikre polysil tilgangen til REC. Folk hadde ventet i et helt år på dette, mange som kjøpte seg inn på høye priser på 20-tallet. Vi klarte å holde 20-tallet i noen dager, før vi dundret ned. Nå, nesten ett og et halvt måned senere så er vi nærmere 30% ned fra toppen. Kurs avsluttes på 15.75kr. Dagen etterpå kommer Tore og sier at det fremdeles er mye som gjenstår og som må på plass. Hvorfor er beskjed vi får fra HS helt annerledes enn beskjed vi får fra REC Silicon selv?

Med fundamentet REC har og prospektene for fremtiden bekymrer det meg at ledelsen er så stille og kun sier det de er lovpålagt til å si. Det skal være lov å snakke høyt om mulighetene som ligger her! Det skal være lov å skryte av sitt eget selskap! Siden emisjonen i oktober 2020 har jeg hatt is i magen og sagt at mangel på kommunikasjon kan være på grunn av at det er mye som foregår bak kulissene, fordi det har vært enormt som har foregått, men ingenting forsvarer stillheten vi opplever. Hvis du mener at det er positivt at ledelsen har vært stille siden oktober 2020, så vil jeg argumentere for at du snakker blindt og kun fordi du har aksjer investert.

REC har kommunisert på kvartals prestasjoner at de er i dialog med flere potensielle samarbeidspartnere, men hvorfor tar forhandlinger mer enn ett år? Hvorfor får vi ikke større innsikt i posisjonen selskapet er i og planene deres fremover? Jeg forstår at BBB ble utsatt, men hvorfor blir det ikke kommunisert mer til oss aksjonærer? Hvorfor blir vi aldri oppdatert på hva som foregår? Hvor lenge skal denne stille perioden fortsette? Et år til? To år til? Permanent?

Kritikk må rettes der selskapet fortjener kritikk. Jeg er ekstremt misfornøyd med hvor dårlig ledelsen er til å kommunisere med aksjonærer og markedet. Dette håper jeg vil endres på, nå som vi har fått en styremedlem fra HS. Hadde markedet bare fått en ordentlig oppdatering i ny og ne, så hadde kursen vært så mye mer stabil. Det hadde motvirket det psykologiske aspektet som shorts og tradere har tjent enormt med penger på, mens vi langsiktige har hatt skjegg i postkassen og blitt slått av blant annet SP500 indeks. Husk, vi har vært i tidenes bull marked.

Jeg har ikke solgt en eneste aksje. Jeg har akkumulert mer. Jeg har troen på fremtiden og at fundamentet til REC vil gjøre opp for denne kjedelige perioden. Jeg er også langsiktig og tenker flere år frem, så jeg ser på dette som kortsiktig støy, men jeg skal også være ærlig og innrømme at jeg hadde sikkert vært kjempe frustrert selv om jeg hadde snitt på 18kr - 20kr +. Jeg forstår alle som selger seg ut. Vi kan ikke angripe disse individene. De selger seg ut fordi resten av markedet blomstrer, mens REC står stille og det virker som om ingenting skjer. Vi som følger med aktivt med vet at det er enormt mye som foregår på både makro og mikro nivå.

Langsiktig vil jeg nok si at det å kunne kjøpe til 15kr nærmest er som å plukke penger fra gata. Kortsiktig vil jeg ikke anbefale noen om å fylle på 15kr, fordi for alt jeg vet vil stillheten fortsette og vi kan se 10kr - 12kr igjen. Jeg er genuint bekymret for markedsverdien på kort sikt og oppfordrer alle til å ha is i magen. Dette kan bli volatilt og dette kan bli stygt, men kommer de rette børsmeldingene kan dette også være starten på et godt eventyr som kan påvirke livet på en ekstremt positiv måte, finansielt, for de fleste. Alle må gjøre opp sine egne meninger, men dere kommer aldri til å se meg være frustrert på aksjonærer som selger seg ut. Jeg støtter dem og jeg forstår dem godt, selv om jeg ikke gjør det samme.

REC jeg elsker deg og jeg elsker potensialet som ligger i selskapet. Jeg er helt sikker på om at denne investeringen vil gi meg flere hundre prosent avkastning, selv på aksjer kjøpt på 20-tallet, men det er på tide å gi oss aksjonærer en oppdatering. Jeg vet at de største eierne ikke bryr seg om aksjekurs er på 10kr eller 25kr, de er her for å skape enorme verdier for fremtiden, men dette handler om legitimiteten til selskapet og hvordan andre mennesker tolker selskapet. Tillit, med andre ord. REC har en jobb å gjøre her, synes jeg. Stillhet siden oktober 2020 er alt for lenge, når det er så mye interessant som har foregått under denne tidsperioden. Gi oss en oppdatering så skal dere se hvordan aksjekurs flyr opp og stabiliserer seg. Da vil de fleste av dere også roe dere ned, hehe.

Sikkert ikke populært at jeg kritiserer selskapet på denne måten, men dere alle vet hvor stor tilhenger av REC jeg er. Fakta er fakta og det er viktig at vi diskuterer realiteten med hverandre, fremfor å forsvare selskapet for hver handling de tar. Støtt dem når de gjør gode ting, still spørsmål når du er misfornøyd. Du har jo investert mye penger i dette!