REC - Uke 3

VanDiemen7
RECSI 16.01.2022 kl 15:18 82956

Uke 3 står for tur. Uke 2 var meget volatil, og vi var godt nede på 15-tallet, før ting roet seg litt utover uken. Lite volum på fredag.

På onsdag blir transaksjonen med Hanwha gjennomført, og fredagens uttalelser kan peke i retning av at noe snart skjer.

Hvor skal vi i uke 3?

Ber innstendig om at vi diskuterer selskap og ikke forummedlemmer.
Redigert 16.01.2022 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Stabukk
20.01.2022 kl 23:20 5594

Ser det poenget, Sudoku. Meldingane frå Rec har bra sjanse til å bli formidla av finansmedia, men usikker på om det har skjedd her. Uansett er Rec på full fart mot restart av ML. Selskapet blir ein del av ein komplett amerikansk industri fram til ferdige solcelle-panel og batteri-anodar. Då bør det nye styret få på plass ein profesjonell informasjons- og PR-ansvarlig, med base i USA. Det bør bli formidla til IR-ansvarlig, i tillegg til frustrasjon over for lite framoverlent informasjon alt i dag. Hanwha sin representant i styret kan kanskje bli ein pådrivar på dette punktet? Er fullstendig enig med dei som meiner selskapet er underprisa.
AB20
20.01.2022 kl 23:41 5470

Kanskje hekte på Hanwha sin styremann vedr henvendelse til selskapet om info til markedet?
Slettet bruker
20.01.2022 kl 23:44 5484

Haha. Selvfølgelig er det deg. Søtt.

Jeg driter i aksjekursen her og nå. Tror ikke at du har forstått innleggene jeg legger ut helt. Jeg er langsiktig. Fakta er likevel fakta og det finnes forbedringspunkter. Det gjør tydeligvis markedet også fordi aksjekursen er fremdeles volatilt og risikabelt for mange som ikke tåler svingningene (nye aksjonærer). Stabilitet innenfor aksjekurs fører til trygghet for investorer. Det er betryggende. Jeg og mange andre vet hvordan det går med Butte, men som tidligere administrerende direktør, Tore Torvund (måtte han hvile i fred) selv har sagt; ML er der det store bildet ligger. For meg ligger det enda lengre frem med nye fabrikker i fremtiden.

Politiske tiltak har forsinket en del av prosessene fordi selv om REC sier at de skal gjenåpne så må det være kunder for at de faktisk kan starte prosessen. Dette har selskapet selv kommunisert. Det kan også hende at kundene venter på politiske tiltak før de kan ta en avgjørelse fordi det kan ha en så stor effekt på kostnad vs inntjening. Enkel strategi, likevel må jeg forklare dette til deg.

Det jeg savner er å vite om nye ting og visjonen fremover. En oppdatering på hvordan ting ligger an. Jeg ber ikke om hausse børsmeldinger. Jeg ber bare om bedre kommunikasjon under blant annet kvartalsrapportene. Jeg antar at det er mye mer som foregår bak kulissene og ser utvikling på flere fronter. Jeg tror at kundene vil være der fra 2023 og utover. Jeg tror at det vil være flere kunder enn selskapet vil kunne håndtere. Vi snakker om endring av hvordan denne planeten utnytter sine ressurser. Jeg har trodd lenge og jeg tror fremdeles, likevel forsøker jeg å kunne forstå hvordan markedet tolker ting og ikke bli blindet av personlige følelser. Som nevnt tidligere, følelser er skummelt innenfor en investering. Likevel forstår jeg hvorfor følelser blir involvert når det er snakk om penger. Vi kan jo se på deg og måten du har endret din oppførsel på i det siste som et perfekt eksempel.

Jeg skulle ønske selskapet var villig til å dele mer med oss og slutte å være så hemmelighetsfulle. Jeg skulle ønske det var entydig kommunikasjon. Jeg gleder meg til dagen alle våre teorier blir bekreftet. Kan godt hende at all kritikk jeg retter blir feil og det har vært gode grunner for stillhet. Heldigvis håper og tror jeg at dette vil snart endres på, ref. inngangen til HS og at de nå er i styret. Store ting er på vei og jeg er villig til å vente i flere år, men husk det jeg skrev tidligere i tråden for noen dager siden;

Skal du først lage støy og kvalme, sørg for at det er noe vi alle kan lære fra. Ikke bare bortkastet tid.

God natt :)
ECCO
21.01.2022 kl 01:20 5210

Det er støy, oppsummeringer og gjentakelse. Du holder taler til din egen valgkamp, lange. Det er ikke mer å messe om, bare å vente uchi :)
Homer Simpson
21.01.2022 kl 02:23 5115

Ser ut som en liten nedgang i rapporterte shortede aksjer. Ned fra 2,22% til 2,18%. Ikke mye men....😊
Redigert 21.01.2022 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2022 kl 06:11 4923

Du og 4-5 andre driver å saboterer trådene med en tsunami av tøv og annen usakelig støy. På den måten tiltrekkes caset av enda flere kortsiktige tullinger som tror at gråstein kan forvandles til gull i løpet av morgendagen. Dere umuliggjør med andre ord en informativ og nøktern diskusjon, samtidig som den psykisk ustabile og kortsiktige aksjonærmassen dere tiltrekker, resulterer i en ekstrem og irrasjonell volatilitet i aksjekursen. Dere anmodes om å besinne dere.
Redigert 21.01.2022 kl 06:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2022 kl 07:57 4511

Hei Donald! Jeg forstår godt ønsket ditt om mindre irrasjonell volatilitet i RECSI sin aksjekurs. DET hadde virkelig vært herlig! Tror alle vi andre som også er veldig tungt lastet - du skriver jo forleden dag at du er all in i selskapet - hadde satt like stor pris på det som deg.
Skal ikke lage noen diskusjon rundt dette, men kan du bare kort fortelle oss andre hvordan diskusjonstråder som:

RECSI - SELG!

og

RECSI: .. KOLLAPS I SILISIUMPRISENE I 2023 (?)

er ment å skulle stabilisere kursen, minske frykten og dermed den volatiliteten du beskriver…?
Slettet bruker
21.01.2022 kl 08:11 4438

Innlegget ditt fortjener ikke en respons. Du er en useriøs tulling som har lagd en del støy her de siste månedene. Du lagde flere tråder hvor du anbefalte alle om å selge, men endret deg totalt for noen dager siden og byttet mening til at REC er fantastisk igjen. Jeg antar at dette har mer at du kjøpte det inn igjen å gjøre.

Sånne falske slanger som deg som bytter mening annenhver måned, bruker propaganda for å fremme eget syn er en av årsakene til denne ustabiliteten vi ser på aksjekursen. Du bidrar til ingenting annet enn unødvendige diskusjoner som svekker hjernecellene til alle som leser.

Slutt å skrive tull. Slutt å kaste bort tiden min og slutt å være en falsk slange. Du er nok en av de værste på Hegnar og jeg har null respekt for sånne som deg. Har ikke lest et eneste innlegg av deg som har gjort meg noe klokere. Rotte, det er det jeg liker å kalle mennesker som deg.
VL
21.01.2022 kl 08:13 4422

Du er i din fulle rett til å blokkere Uchi, jeg for min del foretrekker å lese Uchi sine innlegg.
Redigert 21.01.2022 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2022 kl 08:23 4328

I likhet med hvordan du kommenterer RECSI, så er også dine usaklige - og totalt irrelevante personangrep på meg, basert på tendensiøse, misvisende og usanne fremstillinger. Jeg har anmodet deg og 4-5 andre om å besinne dere, men tviler på at dere evner. Takk for praten.
omac
21.01.2022 kl 08:24 4346

Jeg minner om denne i trådstart
" Ber innstendig om at vi diskuterer selskap og ikke forummedlemmer. "
Ferskinvestor
21.01.2022 kl 08:28 4270

Fint å minne på det ja👍
Slettet bruker
21.01.2022 kl 08:29 4287

Må støtte Uchi der, som han skriver i innlegget over. Du endrer jo mening hele tiden! Om noe, så er vel du den som bidrar.

Uchi har vært som en bauta, uavhengig av hva kursen har vært og hva sentimentet har vært i markedet, eller stemningen her på forumet. Hvertfall i 1.5 år som jeg har fulgt selskapet her via forumet.

Om noen har integritet, så er det uchi. Du kan også få det, men det krever at du slutter med vinglingen.
Fholm
21.01.2022 kl 08:53 4087

Takk :) Deilig med en ordstyrer. Meldt ruskete vær i dag, blir det en rekyl fra i går som Recsi gjerne gjør når resten går i rødt, eller følger den på?
Ser at Manchin vil knuse inflasjon og covid før han støtter noen pakker.. Så den drøyer nok en stund.. Men noe innside burde vel dukke opp snart?
uldiuldi
21.01.2022 kl 08:55 4049

Fremskridt med grøn plan i USA er meget positivt

Joe Biden har ifølge Marketwatch på pressekonferencen i Det Hvide Hus i forbindelse med årsdagen for indsættelsen meddelt, at han tror, at vedvarende energi og småbørnspædagogik-delene af Build Back Better-infrastrukturplanen kan komme gennem Kongressen.

Det kan betyde, at den store samlede Build Back Better-infrastrukturplan vil blive brudt op.

https://www.nordnet.dk/fullscreen/nyheder/1004760613-vestas-sydbank-fremskridt-med-gron-plan-i-usa-er-meget-positivt?instrumentId=16099938
Slettet bruker
21.01.2022 kl 09:04 3954

TIL INFO: Jeg prøver etter beste evne å IKKE la min personlig eksponering i aksjen påvirke hva jeg ytrer på dette forumet med hensyn til risikofaktorer relatert til nedsiden og oppsiden i aksjekursen på kort og mellomlang sikt. Når det gjelder min langsiktige tro på selskapet, så er den reflektert i min totale eksponering i aksjen. Om du og andre mener mine vurderinger i forhold til risikofaktorer (teknisk og fundamentalt) på kort og mellomlang sikt er utrykk for vingling, så dere om det.
omac
21.01.2022 kl 09:04 3965

REC fortsetter nedturen, selskapet er nå priset lavere enn når de fikk tilført 1 milliard til overkurs på 4.5kr pr aksje.
Anywhere
21.01.2022 kl 09:06 3974

Short-gaver her nå, men hadde jeg sittet med midlene og makten til Voleon og partners så hadde jeg kjørt aksjen nå fra start så langt jeg kunne og sjekket om man klarer å finte ut stop-losses på 15 minus.
Da legger man kjøpene sine på 14,9-tallet:) Farlig nær der...
Redigert 21.01.2022 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
Stabukk
21.01.2022 kl 09:18 3792

Min Nordnet-konto viser at Rec-kursen er OPP ca. 115% i løpet av 3 siste år, med sin største fabrikk stengt. Det må vel bety at ledelse og styre i selskapet har gjort en brukbar jobb? Men er enig i at fortløpende informasjon burde bli bedre. Da ville kursen kanskje lagt nærmere 20 kr i dag, prisen Hanwha har gitt for sine aksjer. Bedre informasjon bør drøftest av et fornyet styre og ny GEO. Inntil videre er det kanskje best å logge av og bruke tiden til turgåing! Er selv ferdigkjøpt.
VL
21.01.2022 kl 09:20 3779

Det verste med Rec er at nå den først er minus intradag, så klarer den sjelden å komme over i pluss. Håper inderlig nsxnsx har rett om at fredag er en fin dag( ikke opplevd det på lenge).
Slettet bruker
21.01.2022 kl 09:23 3714

Ja, nå tror også jeg det mest fornuftige man kan gjøre er å logge av - ta seg en skitur, reise til Afrika, eller gjøre noe helt annet de neste ukene og månedene.
Redigert 21.01.2022 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
21.01.2022 kl 09:29 3648

He he....dette kan jeg ikke stå å se på :) Her er det bare å ta opp lån på en leilighet til å kjøre på :) 1 time så er nok 1 mill klar, håper ikke den stiger for mye før pengene er på konto. Dette skal utnyttes :)
Slettet bruker
21.01.2022 kl 09:31 3641

Når ledelsen ikke klarer å stoppe nedturen med en børsmld. eller 2 er det dessverre ikke mye vi småaksjonærer klarer å gjøre.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 09:32 3645

Anedebymafian er ikke klar over dette selv. Kvakk Kvakk. Tåler man ikke aksjer og markedets natur, så kjøp dere fond eller hybler.. Det er freddan, bra dag å rive over kjerring og gubber.. Good days am ok, bad days am ok 2.. Til alle ulver.. Lets go Brando!
Nsxnsx
21.01.2022 kl 09:33 3635

Dette er IKKE normale bevegelser for et selskap som har så mye positivt 0 til 3 år frem i tid.

Hadde Recsi hatt et annet navn og historie så hadde kursen stått i minst 70-100 kroner nå. Min mening.
Skalleknarp
21.01.2022 kl 09:33 3647

Tror du er inne på noe der. De fleste her inne er aller mest opptatt av nuet selv om det bare er et fåtall som skal selge sine aksjer i dag likevel. Lønner seg av og til å lene seg tilbake å se litt historisk på det. Før var jeg deppet og lei meg når det var kraftige røde dager. Nå er jeg helt avslappet. Har vært med så lenge (også i RECSI) at jeg vet at det kommer gode dager i horisonten så lenge caset er bra. Når det gjelder RECSI så er jeg personlig overbevist at dette blir mega bare man nå kommer i gang - news to come. !!!. Hadde jo ikke skadet om BBB blir stemt gjennom i USA: Det har vært så mye frem og tilbake - utsettelser med denne pakken i det siste og jeg tror nok BBB som man var så ivrig på å få gjennom, som stoppet opp og skapte stor usikkerhet mht. hva RECSI skal gjøre. Hadde nesten vært bedre om den hadde blitt skrinlagt isteden for å bli draaaaaaaadd ut i tid spør du meg. Ja ja, ønsker alle en fin fredag og helg uansett hva som skjer med kursen i dag. Tror det går litt opp etter lunsj (Trøste - trøste) . Spill sangen - "Når alt har ordna sæ" - så kommer du i fin flyt. https://www.youtube.com/watch?v=GQhw8N2WGI8
Redigert 21.01.2022 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
neosugar1
21.01.2022 kl 09:36 3575

Siste perioden her har jeg spurt meg selv ofte hva er det jeg ser som ikke markedet ser? Har vi slåss mot mr market hele veien her? Jeg kunne forstå volatiliten ifjor hele veien opp til 18 november. Med de framtidsutsiktene som foreligger, en ny storkunde og deleier, mindre usikkerhet og derisking av caset, hvorfor opplever vi fremdeles den volatiliteten? Jeg kan forstå det er en del short som herjer og musestillhet fra ledelsen, men hvorfor slår det ut så kraftig? Prøver å ta lærdom fra alt dette, har bare 2 år under belte i markedet her, og registrerer og får med meg resonnementene deres. Hyggelig å ha deg tilbake uchi, håper du har sendt den ene posten til Røkke kontakten, skal få gjort det idag og håper det er flere som gjør dette. Jeg surrer rundt i ulike krypto prosjekter og kan ikke fatte den stillheten fra ledelsen, i de prosjektene jeg er tilsluttet er jeg alltid en discord samtale eller tweet unna å få oppklaring fra ledelsen og informasjonsflyt er mye bedre, klart at det er annerledes mtp transparentheten til blockchain, but still
Opportunist1
21.01.2022 kl 09:40 3552

Hater at vi igjen diskuterer personer og ikke selskapet, men må bare gi Uchi støtte her. Det at kursen svinger så mye har ingenting å gjøre med gråstein til gull. Det er ikke drevet av fundamentale forhold. Folk trader og aksjen svinger. Lev med det.
Når det er sagt er det tydelig at du har en agenda med dine stadig vekslende meninger. Lett å gjennomskue.
La oss for all del diskutere selskapet.
nemi's
21.01.2022 kl 09:42 3555

Du husker vel at jeg sa at du alltid får kjøpt REC billigere.

Salgsdirektør i REC sa i lokalpressen så sent som 31/12 at det er en del som må falle på plass for at det skal kunne være aktuelt å starte opp i ML igjen. Slik jeg også har forklart dere grundig i lang tid.
neosugar1
21.01.2022 kl 09:48 3487

Jeg tenker det samme. Jeg registrerer også at REC nesten blir sett på som en meme utenfor her og xtra chatten. Kan historikken virkelig ha så mye å si? Er dette medvirkende på volatiliten og frykten vi ser idag? Jeg satt med den oppfatning at ingen glemmer fortere enn børsen?
omac
21.01.2022 kl 09:52 3468

Ikke svar trollet
DjTao
21.01.2022 kl 09:53 3524

Husker det Nemis, men markedets natur er svingninger. Prisene holder seg ikke konstante. Det betyr at du også kan selge dyrere.
Noe jeg er sikker på. Skal minne deg på 15,38 når kursen er 20 igjen. Ok?
Anywhere
21.01.2022 kl 09:53 3525

REC på 3-måneders lav, I perioden September i fjor duppet vi under dagens nivå, men det var egentlig under andre forutsetninger enn det som nå har avtegnet seg.
Det ble omsatt 200K aksjer på 15 nå, men foreløpig knekker den ikke voldsom under....Det ønskes nok av shortfolket å se den kanskje et par tiører under her og få ut mer salg lavt. Mine mindre tradingkjøp slår nå tydeligvis inn etter det jeg ser på handelsoppdateringer...så da kom det kanskje litt stop-loss ut nå?

Kan hende det nærmer seg en ny mulighet for å ta ut DNO-trade til samme kurs som REC-kjøp. Anser det som en mulig god allokering med fokus på 2025. Våren vil vise.
Redigert 21.01.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
omac
21.01.2022 kl 09:58 3447

Sikkert, og det er mange som kaster kortene antar jeg. Om du ikke følger med på detaljene så tenker nok de fleste det bare er å komme seg ut før den raser enda mer. Jeg bare håper REC har noe å si før sommeren.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 09:59 3445

For de som ønsker å lese:
Kan noe av forklaringen til den påpekte «informasjonstørke» som råder omkring selskapet vårt være knyttet til beliggenheten? Hadde REC sine fabrikker ligget her hjemme oppi steinrøysa vår, ja da hadde vi sikkert sett mye mer til selskapet i nyhetsbildet. Både fra optimistiske og ivrige representanter for ledelsen, og fra lokalpolitikere som engasjerer seg pga. mulige arbeidsplasser og skatteinntekter osv. De ville «tapetsert» forsidene i norsk finanspresse på en helt annen måte enn hva som gjøres i dag. Dette ville gitt aksjonærene en følelse av at «nå skjer det noe. Bra!».
Men - Total stillhet! Og de ansatte - det er vel kun en eller to personer her i Norge, som kanskje bare har en slags «postkassefunksjon»?
På REC’s LinkedIn-side står skrevet at nesten alle ansatte befinner seg i USA.

Hva er det jeg prøver å si? Jo, jeg tror det derfor påhviler REC ekstra store plikter, hva gjelder informasjonsformidling og synlighet her hjemme hos oss. Slippe en og annen teaser på Twitter, FB, på Websiden deres… Jeg vet ikke, men hvis det er slik at flesteparten av aksjonærene befinner seg her - og selskapet der - ja da blir det et enormt gap, et tomrom mellom oss aksjonærer og selskapet. Den totale stillhet gir trolig veldig fort opphav til usikkerhet, og vi blir lett ofre for krefter som av forskjellige årsaker sprer FUD. Det ser vi daglig i utslagene på aksjekursen.
-Jeg er selv tungt lastet og jeg er superoptimist, men jeg må innrømme at det kan føles som et maratonløp å skulle utvise den nødvendig tålmodighet.
DjTao
21.01.2022 kl 09:59 3470

Da måtte jeg selge noen andre aksjer å kjøpe litt mer REC 🤠
VL
21.01.2022 kl 10:03 3432

Sirbalo? TA spørsmål. Jeg mener vi har en stigende trekant , stigende bunn 3.50 kr i sep.20 , 12.20 i okt.21 og nå 15 kr .22
Begge toppene er på ca. 22 kr.
Er det riktig at vi har en stor stigende trekant formasjon ? Og det fundamentet samt Ta sier at det nærmer seg et brudd ut av formasjonen.
Marketwatch
21.01.2022 kl 10:06 3412

Trenger ikke å være rakettforsker for å forstå kursutviklingen i REC så lenge BBB er in limbo. I USA ser det ut til at det har blitt viktigere for
politikerne å vise uenighet enn å forsøke å samarbeide til beste for landet. Det å inngå kompromiss og å vise storsinn, er etter Trump perioden,
sett på som svakhet og er blitt et fyord. Demokratiet er bygget på at ulike interesser kompromisser til felles beste, således fungerer diverre ikke demokratiet i USA lengre. Får bare håpe at politikerne snart manner seg opp og tar en avgjørelse om BBB, ellers må REC med Aker/Hanwha i spissen se seg om etter andre muligheter.
Redigert 21.01.2022 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
Babbai
21.01.2022 kl 10:06 3457

At REC Silicon "liket" en post på LinkedIn om at Intel skal starte ny fabrikk, kan vel kanskje være en slik teaser - om enn litt vel svak og usynlig teaser... Det viser oss i hvert fall at de lever og at de antakelig følger opp mot Intel.