REC - Uke 3

VanDiemen7
RECSI 16.01.2022 kl 15:18 82943

Uke 3 står for tur. Uke 2 var meget volatil, og vi var godt nede på 15-tallet, før ting roet seg litt utover uken. Lite volum på fredag.

På onsdag blir transaksjonen med Hanwha gjennomført, og fredagens uttalelser kan peke i retning av at noe snart skjer.

Hvor skal vi i uke 3?

Ber innstendig om at vi diskuterer selskap og ikke forummedlemmer.
Redigert 16.01.2022 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
22.01.2022 kl 09:14 5947

Har Røkke lurt HS trill rundt ved å selge på 20,- eller er det HS som har lurt Røkke ? Foreløpig er det 1-0 til Røkke. Men gleder meg til 2. omgang 👍 Kampen er nok ikke avgjort.
Slettet bruker
22.01.2022 kl 05:42 5511

Det er lengden på ørkenvandringen som avgjør kursen i REC. Blir den lang nok, så er det ikke utenkelig at vi skal ned til 10 eller kanskje 8 kroner.
Compilation20
21.01.2022 kl 22:28 5916

President Biden Delivers Remarks on Semiconductor Manufacturing in the United States
https://www.youtube.com/watch?v=0zVh1bDD6So
Slettet bruker
21.01.2022 kl 22:23 5909

Kvakk Kvakk, hvordan er Andeby idag?? Har onkel skrue låst døra for deg😅🤣
Slettet bruker
21.01.2022 kl 22:21 5919

Med gamle Biden og lure Røkke så blir komboen slik. Det er ikke noe gratis annet enn småpenger. Om min posisjon er verdt 1 eller 2 mil her driter jeg i. For når ting balanseres så er vi fort på 70kr og koreanerne like engasjert som Røkke, på Røkkes premisser. Mellomtiden er alltid vakum. Jeg skulle nok vært mer aktiv, men finnes viktigere ting enn penger og aksjer.

Blir mye analytiske antakelser her, men buisnisen er sådd og vedlikeholdt av vår frafallet soldat TT. Om det smeller nå eller til fellesferien driter jeg i.

Irritere r meg mest over idiotene som skal lage BShitt i de mini mediene her på berget.

Eneste frykten min her i denne er om de flytter bunnlinje over i holdningene. Men tviler og holder. Straffer meg selv idag med konjakk fra øverste hylle og skulle aldri solgt meg ned fra 150k aksjer. Men snart oppi 100k igjen.

Jeg har på miniskjørt og høye hæler, gubben straffeknuller for hver dag det er rødt, for å minne han på hvem som er sjefen.

Påskefjellet 2022 blir solrikt og full av silikon i pattene😅🥃
Slettet bruker
21.01.2022 kl 22:20 5898

Dette blir bra. Slik det ser ut nå, så blir det seriøs jobbing i det Demokratiske partiet, sammen med Manchin.
Dette betyr at lovnaden fra Junior, om og gi beskjed i februar ang. åpningen av Moses vil bli holdt.
Et år fra eller til betyr egentlig ingenting i dag.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 22:16 5901

Haha. Ja, den svei litt den, men heldigvis har jeg en sterk overbevisning om at dette går veien. Visst ikke må jeg kompensere tapet hennes på et vis med litt oppvasktjeneste en stund.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 22:08 5933

Følger deg på den! Var dagens siste sutremelding fra meg :P Har ikke solgt noen aksjer, siste kjøpet som ble gjort her i huset overtalte jeg samboeren til å gjøre på 20.5kr. Haha
omac
21.01.2022 kl 21:59 5982

Enig i den, men kan vi få ketchup effekten? Hvem vil stå utenfor da, ikke jeg. Støyen nå bryr jeg meg ikke om, jeg har like mange aksjer nå som jeg hadde i går og vil ha neste uke. REC trenger ikke penger så flere aksjer blir det neppe. Slapp av og ignorer alt tullet, det er ikke vårt tull. Vent til alle vil inn i verdiaksjen REC, da blir det fest
Slettet bruker
21.01.2022 kl 21:50 6013

G14 er flinke til å snakke for seg selv, men tidligere i 2021 sa dem at de håpte å sikre finansiering for sin storskala fabrikk i ML. Det har enda ikke blitt informert om i markedet. Syns det går tregt.

God mulig at BBB og Biden sine lovnader har holdt alle igjen, inkludert G14, Sila, Rec, Hanwha og så videre. Likevel, hadde vært godt med noe action snart.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 21:50 5929

Du verden så mye rart som skrives på disse REC-trådene. Artig å observere at de som var superoptimistiske og gaula kjøp når aksjen var rundt 22 kroner, nå plutselig fremstår som enstelige når aksjekursen nærmer seg 14,50.

Jeg flirer så jeg nesten ramler av stolen 😂
Compilation20
21.01.2022 kl 21:34 5978

Switching From Lithium-Ion Batteries To Lithium-Silicon Batteries
There are myriad paths to innovate lithium battery technology and not all the approaches envisioned are stable, commercially viable/scalable, produce improvements across all battery metrics, and/or are cost-effective. To date, the anode side of the li-ion battery cell has seen less innovation in adapting li-ion batteries to different needs than the cathode. However, anode innovation is where step-change transformation will take place. As of now, graphite has been the only reliable solution for the anode. Unfortunately, graphite as a stand-alone anode has significant limitations to its energy density and charge times that hinder the advancement of electric technologies.

To meet the growing tidal wave of demand for better lithium-ion batteries, global battery manufacturers need more than incremental improvements around the performance of graphite. They need a drop-in replacement that clearly exceeds the potential of graphite.

A long-standing goal for anode innovation with lithium batteries has been to leverage silicon as an active material inside of the anode, creating a lithium-silicon battery. Lithium-silicon batteries have the potential to hold huge amounts of lithium ions due to silicon’s 10x higher capacity than graphite. This quickly translates in cost parity for EVs and creates smaller, better lithium batteries for all electronics and energy storage. The idea is that a silicon-based replacement for graphite not only gives a massive boost to lithium’s performance and energy density within the battery but it also seamlessly fits into existing manufacturing processes.

By simply swapping out existing graphite anode material, drop-in-ready silicon-based technologies help minimize switching costs for manufacturing. They also eliminate the need for what could potentially be multi-billion-dollar manufacturing changes across different industries, and/or net new battery designs.

These new and improved silicon-based anode materials can immediately integrate into existing battery cell manufacturing lines to create better-performing batteries today, with no additional requirements for implementation at the cell level. True drop-in power provides three important characteristics:

Reduced reformulation work required during the initial validation and product development phases
Zero CapEx needed for retrofitting on the manufacturing line
Significant reduction in time to market for new products
Drop-in technology is a critical step to prove to the industry at large, customers, and financial markets, that a technology is easily manufacturable at scale and at a digestible cost from the first factory to all subsequent production facilities. The exciting potential of silicon-based battery anode materials, like our SCC55™, that are drop-in ready and manufactured at industrial scale, is that they create a step-change in what’s possible with energy storage. Lithium-silicon batteries move the world toward the electrification of everything because they are significantly more highly performing than li-ion batteries using graphite across all performance metrics. Lithium-silicon batteries have:

Higher energy density,
are faster charging than li-ion batteries using graphite, while
having comparable stability to graphite over 1000 deep-discharge cycles, allowing us to innovate things that we haven't been able to imagine before.
The basic reason for these performance improvements is simple—silicon can hold many more lithium atoms than graphite. One silicon atom absorbs four lithium atoms, whereas six atoms of graphite can only accommodate one lithium atom. Thus, silicon can hold 10x more lithium by weight than graphite. This allows for a much smaller anode in the cell, opening up more space for more cathode material (more lithium). It is the cathode that brings this initial lithium into the battery and so the more room enabled for the cathode - the more energy density possible. Replacing the low capacity graphite anode with a high capacity silicon anode delivers a revolutionary step-change in performance relative to the rate of battery improvement over the last 20 years.

The challenge with silicon chemistry up until this point has been that lithium ions inside of silicon can cause 3x expansion of the silicon, producing obvious problems of stability and mechanical stresses for batteries. If the silicon swelling problem could be solved for silicon-based anodes, the long-standing desire to use silicon would be achieved, helping usher in a new era of energy storage across sectors.

Group14 has solved the swelling challenge by creating a nanocarbon scaffold that acts as a host material for silicon and stabilizes the silicon during the lithiation (charging) and delithiation (discharging) processes. This innovation delivers greatly improved energy density and cycle efficiency for the lithium battery cells it lives in. When adopted, the lithium-silicon battery will replace the current lithium-ion battery, thus enabling the true electrification of everything today—not tomorrow.
https://group14.technology/en/whitepapers/transition-to-lithium-silicon-batteries-whitepaper
Compilation20
21.01.2022 kl 21:23 5858

Tweet ifra G14 ikveld:
Etter hvert som flere spillere kommer inn på de stadig voksende markedene for litium-ion (li-ion) batterier, møter selskaper uventede hindringer for å nå skalanivået som ledere som Tesla har oppnådd. Selv da Texas sto overfor en av de verste energiforstyrrelsene staten noensinne har sett i februar 2021, fortsatte den amerikanske bilprodusenten sin marsj mot produksjon og kunngjorde bare uker senere at Gigafactory ville bli bygget i Austin. Forstyrrelser skjer. Som vi har sett fra 2020-2021, har Covid-19 forstyrret ikke bare vår livsstil, men også våre globale forsyningskjeder. Pandemien har fungert som en tvingende mekanisme for land til å omprioritere innenlandske forsyningskjeder for å møte etterspørselen etter li-ion-batterier. Denne nyvunne prioriteringen for innenlandske batteriforsyningskjeder er drevet av økende etterspørsel etter pålitelige og bedre ytelse elektrifiserte varer på tvers av alle sektorer.

Å lykkes med å dekke denne markedsetterspørselen uten innenlandske forsyningskjeder er en skremmende oppgave som ofte står overfor uforutsigbare variabler, inkludert usikker tilgang til de begrensede ressursene til fossilt brensel, uforutsette globale sosial-politiske konflikter som øker energikostnadene, global handel, og viktigst av alt, klimaendringer. variabler som fortsetter etter sesongen. Innenlandske forsyningskjeder er nå en nødvendighet.

Roskill-diagrammet nedenfor viser vekstprognosen for batteridrevne varer, og fremhever viktigheten av innenlandske forsyningskjeder for pålitelig å møte denne etterspørselen.
https://group14.technology/en/whitepapers/transition-to-lithium-silicon-batteries-whitepaper

Remarks by President Biden On Increasing the Supply of Semiconductors And Rebuilding Our Supply Chains
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/speeches-remarks/2022/01/21/remarks-by-president-biden-on-increasing-the-supply-of-semiconductors-and-rebuilding-our-supply-chains/
Slettet bruker
21.01.2022 kl 21:11 5612

Nasdaq ned 2,3% nå. Vi får se hvor stygt dette blir.

Ja, REC er underpriset så det holder. Men det hjelper ikke. Markedet fanger.

Uansett kjekt å ha deg tilbake Uchi.

Får prøve å ha en fin helg! REC kommer tilbake, banna bein!!
Slettet bruker
21.01.2022 kl 21:04 3216

Jeg forstår deg. Jeg synes aksjekurs har falt en god del på kort tid og er villig til å påta meg risikoen med å stå inne. Tror at aksjekursen har fått seg skikkelig ufortjent juling, når selskapet allerede er så underpriset og at trenden kan snu når som helst, men samtidig vil jeg frigjøre mer kapital om aksjekurs faller ytterligere og øke eksponeringen min. Magefølelsen min sier heller ikke at vi står ovenfor et krakk, men i en periode med frykt og usikkerhet og at dette også vil roe seg ned på både makro og mikro nivå. Vi har vært på ATH´s på makro fronten, bare sunt med en liten korreksjon. Det er investert for mye penger for å tillate et kræsj i systemet, tror jeg. FED´s vil gripe inn hvis nødvendig og det er bra at politikere skal føle press på seg. Når store mennesker taper penger, da begynner ting plutselig å gå fortere, hehe.

Tiden får vise. Bra at du ikke drar fra forumet :)
Slettet bruker
21.01.2022 kl 20:45 3194

Har tenkt å være her jeg Uchi og Kommersk. Er bare det at jeg tror at markedet skal korrigere ned. Og da fant jeg ut at jeg heller ville gå av heisen i 5 etasje enn å bli med hele veien ned i kjelleren. Var ingen enkel avgjørelse, men jeg velger å stole på magefølelsen. Men det kan slå galt ut hvis det kommer positiv melding fra selskapet i mellomtiden, så det er litt risikabelt. Inn igjen litt lengre nede, eller så blir jeg løpende etter. Det blir enten eller.
Redigert 21.01.2022 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Dolly
21.01.2022 kl 20:12 3322

Snur 13.75 er mitt råtips;) Har begynt å samle litt til en long pos, og rett under 14 er det massiv historisk støtte. Så lenge markedet ikke går i en lengre korreksjon/krakk er mitt bet at 13.75 holder om den går dit. Ryker den derimot.. (men det prater vi ikke om).
Slettet bruker
21.01.2022 kl 19:55 3270

Hehe. Alltid gøy å få litt juling av og til. Vi har jo fått en del av det i det siste uansett, haha. Vi er herdet.
Ikke en smule bekymret ovenfor fremtiden. Jeg er trygg på min investering, selv om markedet blir litt usikker til tider, ref. aksjekurs volatilitet.
Hvis REC faller 20% til på mandag, så ser du ikke meg bytte mening. Jeg er trygg på min egen dømmekraft. REC Silicon er fremtiden. Fornybart kommer.

Er veldig sikker på om at vi vil se nye sider av REC Silicon ganske snart. Markedet undervurderer inngangen til Hanwha Solutions, mener nå jeg.
Ordner seg. Ikke vits å slite seg ut psykisk for noe vi ikke kan kontrollere. Med mindre en vil ut, det skal man ha all rett til.

InForTheWin; ønsker deg masse lykke til. Du har vært en fin person på dette forumet. Takk for dine bidrag her!

God helg! :)
KommersK
21.01.2022 kl 19:28 3385

Synes det var en voksen og modig avgjørelse av deg. Du håper vel på å få kjøpt tilbake lengre ned, da? Kan ikke tenke meg at plutselig gikk fra å være megabull til å bli pessimist når det gjelder RECs fremtid?
Slettet bruker
21.01.2022 kl 18:34 3647

I dag trengte jeg 15 minutter med pusteøvelser foran Buffet portrettet jeg har hengende.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 18:03 3834

Vær du trygg på at jeg skal stjele aksjer fra short. Skal iallefall forsøke. Men mener det er en overhengende fare for en korreksjon i markedet og da blir REC dratt med i dragsuget. Det er vel dette Voleon gambler på med sine 8 millioner aksjer short.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 18:02 3831

Følger rådet fra vår gamle venn Anton. Ikke selg på Rec på røde dager, og aldri selg med tap. Fungerer for meg. Tradere tenker selvsagt anderledes.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 17:58 3860

En alternativ vinkling er at Hanwha-effekten er her fremdeles. Hvor ville vi vært hvis kursen var 15 når nedturen startet? Ned mot 10 er ikke utenkelig. Se på mange andre vekstaksjer som Rec, rett eller galt, plasseres i kategori med. Jeg tror nedturen hadde vært like ille, bare fra 15 og ikke 20/22.
Småplukker
21.01.2022 kl 17:57 3873

Har desverre ikke disponible midler nå, ellers hadde jeg fått snittet ned. Har heldigvis ikke belånt eller gearet - da hadde jeg nok svettet nå.
Men selge NÅ??! Det må da være skivebom.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 17:56 3872

Nasdaq spriker i alle retninger.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 17:45 3957

Takker og bukker. Tviler e gir mer i kassa her, men stå på, alt er i orden, men de timer dette ut fra helt andre ting en våre minipossisjoner.

Satser på at du er inn igjen ved neste løft.. Som resten🥃
Slettet bruker
21.01.2022 kl 17:10 4234

Ja også ned igjen tirsdag. Trenger noe konkret nyhet, ikke at NQ går opp 0.4 %. Vondt å se alle sparepengene krympe med bortimot 50 %, men jeg holder meg fortsatt til planen min å kjøpe mer hver eneste lønning. Jo lavere kurs jo fler aksjer jo med formue om x år. Det er hvertfall min tankegang her. Vondt som faen nå, men håper det snur snart
Trollstuket
21.01.2022 kl 17:04 4297

nasdaq tech har nå gått ifra -1 til +0,40

stenger den seg grønn så kan vi forvente rekyl mandag.
Nsxnsx
21.01.2022 kl 17:01 4298

Jeg har benyttet dagen til kjøp...(kjøpte sikkert dine InFor)..Men må si at jeg er overasket over at vi faller og faller. Dette KAN ikke være et naturlig fall (siden 22 ish). Ny storseier med kjøp på 20,- når den stod i 15.03,- På hovedindeksen som skulle gi mer rom for store fond, fundamentale triggere i hytt og pine over hele linjen.....Jeg står og faller med denne investeringen og kommer til å kjøpe så lenge jeg har ting å pante 😉🎉🍺 Nå tar jeg meg ei øl eller 10 og legger beina på bordet. Jeg er allerede spent på neste uke, men nå skal jeg tenke på helt andre ting frem til mandag morgen.
VL
21.01.2022 kl 16:47 4405

Vi får se hvem som har rett i det lange løpet, lykker til videre med investeringen.
omac
21.01.2022 kl 16:39 4485

Kanskje det var lurt, kanskje det ikke var lurt. Tiden får vise
Småplukker
21.01.2022 kl 16:36 4516

Hehehe, her koker frustrasjonen hører jeg. Røkke junior har da fint lite med årsaken til kursfallet? Inflasjonsfrykt fører til fall over hele linja for vekst og techaksjer,
og Manchin i USA sørger for at klimaplanene vi venter på står på stedet hvil. Derfor er Rec der de er. Selv har jeg fremdeles ingen planer om å røre noen aksjer før jul 2022, deilig å zoome ut fra den daglige bergogdalbanen - prøv det!
Redigert 21.01.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2022 kl 16:36 4526

Vet ikke. Men jeg tok affere og solgte nesten alt idag. Mine penger, mitt valg, min strategi. Skal bli spennende å se hvor USA havner ikveld. Kan bli skikkelig blåmandag neste uke.

Og bare så folk ikke misforstår. Jeg er bull på REC. Men en kan ikke sitte med skylapper og tro at REC ikke blir påvirket av markedet. Sånn er det bare. Den kommer nok opp igjen en dag.
nemi's
21.01.2022 kl 16:33 4500

Du skrev til dine medaksjonærer på denne tråden i går kl 9:54:

"Håp på det beste, forvent det verste."

Det er en investeringsstrategi jeg har advart mot.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 16:26 4593

Møkkaaksje, glad jeg solgte på 18kr, sønn til Røkke får ikke til noen ting !
omac
21.01.2022 kl 16:26 4574

nesten 7% ned i dag, temmelig bunnløs, spennende å se hva som skjer neste uke. Hvor er bunnen, har den bunn?