Billige flyturer tilbys nå folkens.

Slettet bruker
RYG 16.01.2022 kl 17:43 977

Jeg lager denne tråden i omsorg for de norske flyselskapene, som nordmenn er så glad i og skjønner viktigheten av.

Min mailbox rennes ned av flytilbudsmailer. Kikket bare bittelitt på dette. Og nå kan du altså få kjøpt f.eks. Oslo - Paris t/r
i f.eks. mai måned for 783 inkl. innsjekket bagasje.

Dette er jo så billig at å ta et pandemilodd her ....

Vil bare gjøre folk oppmerksom på muligheten. Og minne om at norsk luftfart trenger det norske folks støtte.

Det er sikkert lignende muligheter på en haug andre destinasjoner.

I 2023 så gjenåpner vi Rygge. Og da helst med mest mulig norske og skandinaviske flyselskap. For norsk KONTROLL
over rutenettet fra/til Rygge. Og med vekt på innland, norden, nord-europa og arbeidsreiser.

Det blir noen øvrige Europa og strandparasolldestinasjoner også. Got it folks ?
Etterhvert legger vi supplerende inn-/utkjøring i sydøstlige retning på E 6, slik at trafikanter sydøstfra sparer 8,8 km kjøring t/r.
Kanskje legges jernbanestasjon i terminalens kjeller eller nær dette. Intercity altså.

Rygge velkommner spesielt Flyr, Norwegian, Widerøe, BRA, SAS, DAT og Finnair. Samt Norse Atlantic om det matcher Deres strategi.

Forventet trafikk 2028 : 2,5 - 3 mill. pass. Opp mot 4 mill. x antall år senere. Og ca 4 kan kanskje holde for Rygge. Vi nøyer oss med det der.
Burde være fint i massevis. OSL taper omtrent null og niks på dette. RYG er supplering på Østlandet. RYG hadde 1,89 mill. pass. i 2013.
Det sydøstre Østland, nordre Bohuslän og deler av Värmland har i dag for lang, tungvint og dyr reise til OSL. DERFOR !!! Og for ikke å bli
handicap'et mht. flytransporttilbud i disse områdene. Et handicap vi ikke kan tillate at påføres det sørøstre Østland med omegn. Og TRF vil
heller ikke tape noe på dette.
Det kan bli sånn at RYG og TRF holder litt ulike ruter, slik at de utfyller hverandre for markedet på sørlige Østland med omegn. Og tilsammen
vil OSL, RYG og TRF bli et bedre tilbud enn i dag. Vi former dette best mulig så det gavner land og folk best mulig.
Norge - verdens sterkeste luftfartsystem pr. capita. Til glede og gavn for Norge.

OSL får intercity til Hamar. Og senere trolig lenger nordover. Ruter skal investere 60 mrd. kr. i kollektivtransport til 2035. Dette vil komme
OSL til gode. Og TRF får integrert intercity stasjon. Så i fremtiden kan alle 3 ; OSL, RYG og TRF ha integrerte intercity stasjoner. Et flott
system som vil gjøre det øvrige Norden grønne av misunnelse. Og hele verden vil oppfatte Norge som et land som forstår seg på samferdsel.
Norge bringer folk og gods fra A til B, raskt, smidig og billig. For at folk skal forstå dimensjonene så hadde OSL 28,59 mill. pass. i 2019. Og
TRF hadde 2,07 mill. pass. i 2019. Når dette går seg til om få år, så ligger OSL kanskje på 32 mill. pass. RYG på 3 og TRF på 3. Og så vokser
de litt videre derfra alle sammen senere. Og etterhvert så vil nok trafikkvolumet begynne å butte i taket. Samtidig vil mer og mer miljøvennlige
fly bli faset inn. Sånn ser dette ut folkens. Om 5, 10 og 15 år fremover vil vi se hvordan dette utvikler seg. Og kan trimme ting i forhold til dette.
Flypassasjeravgift tror jeg er en uheldig ting. Det bør vi ikke drive med. Og ihvertfall ikke før miljøvennlige fly kommer. Så kan de begynne å
gis fordeler. For å få frem miljøvennlige fly. Slik Norge har greid i verdenssammenheng på ELbil. Så Stortinget ; - dropp flypassasjeravgift
inntil videre. Det gir ingen klimagevinst, og bare forkludrer og forvansker en fornuftig utvikling av norsk luftfart, det norske luftfartssystemet
og samferdselssystemet. Det forkludrer mye mer enn det smaker Stortinget. Det er ikke verdt det. Se heller på landingsavgift. Det treffer
klimanerven mye bedre. De fly som forurenser og støyer mye, får litt dyrere landingsavgift. Og de som er miljøvennlige favoriseres med
billigere eller ingen landingsavgifter. Men vær forsiktig her. Ikke gjør noe uforsiktig noe. Vær heller for moderate enn for klimanerdete. Klima-
dugnaden må hele verden bidra i.


Det er dette som er reell klimafremgang. Ikke en byråkratisk og forkludrende flypassasjeravgift. Det er jo helt totalt bak mål.


Norge kan easy gjøre 100 mrd. kr. på å gripe dette raskt nå. Kast flypassasjeravgiften i papirkurven.

Det som sto er patentsøkt.

TRÅDEN ER EN HYLLEST TIL NORSKE FLYSELSKAP SOM DET NORSKE FOLK STÅR SAMLET BAK.
Redigert 17.01.2022 kl 08:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2022 kl 22:05 421

I går så det møllposeaktig ut.

Samferdselsdepartementet leste så DENNE tråden, og andre tråder andre steder.

SÅ I DAG snudde saken trill rundt : Rygge er på vei mot gjenåpning !
Samferdselsministeren sendte brev pr. mail til Rygge-supporterne i dag.

Nå kommer gjenåpning av Rygge til å bli utredet. Vent å se.
Redigert 18.01.2022 kl 22:08 Du må logge inn for å svare