VGM og Follum

Asko
VGM 17.01.2022 kl 09:20 17548

Har fått følgende info fra VGM om status for grunnforholdene rundt fabrikken i Follum:

Grunnforholdene der fabrikken ligger er det ingen problemer med, det er omkringliggende tester (gjort av en 3 part) som har vist negative tester for usikker grunn. Merk, dette er ikke kvikk leire, men fare for jord ras og Fabrikk lokasjonen ligger i utløpet av ras-sonen.

Status er at det har blitt boret test brønner som har blitt målt og som ikke viste usikker grunn, nye brønner blir boret og geolog fortalte at borer har tatt nye målinger før helgen. P.t. har ikke mottatt ytterligere informasjon.

Vi vil selvsagt holde alle orientert om utvikling, men avventer endelig rapport fra borer og geolog.

Best regards

Lars Mårdalen

Chief Financial Officer

Cell (+47) 911 07 702 | E-mail:lars.mardalen@vowgreenmetals.com
unikum
27.09.2024 kl 09:20 326

De som Håpet/fryktet av Vow sin eierandel i Vgm skulle gå under hammeren skjer ikke så da bør nå kanskje igjen prises til en fornuftig pris. Vow oppgang 22 %, Vgm 0,89 % og 0,68 øre toltal verdi 138 mill. Vgm ned ca 50 % siste mnd (på lavt volum) bør snarest tas tak i. Her kan det bli en syk opptur det nærmeste året. Kursmål fair 8 kr
Bilentusiasten
25.09.2024 kl 12:41 535

Jeg husker Scanship, da de gikk på børs, og den vanvittige ferden den aksjen hadde. I starten, før de ble veldig store og etter hvert ble til VOW, ble selskapet drevet meget godt, hadde mange nye kontrakter og de gav til og med utbytte til aksjonærene. Skal vel litt til om VOW kommer tilbake, på det sporet igjen, men man kan jo håpe.

Jeg er enig i at DNBs eierskap i VOW og pengestøtte til VGM gjør at risikoen minimeres (i hvert fall for VGM sin del). Det er trygt og godt, rett og slett. Fabrikken til VGM er fullfinansiert og kommer i drift i 2025. Kursen på VGM har falt fra kr. 5,50, da selskapet kom på børs, og ATH kr. 8, ned til rundt kr. 0,70 nå. At Vow Green Metals kommer til å blir repriset snart, ser jeg på som meget sannsynlig, etter hvert som man nærmer seg oppstart av fabrikken.
Redigert 25.09.2024 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Cartr
24.09.2024 kl 20:07 683

Det ser jo egentlig lovende ut. Jeg tok et par lodd her. Litt på rett over 70 øre og litt til på 68 øre. Kanskje får vi en Scanship om igjen? Der gikk jeg inn på 70 øre og begynte så smått å selge fra 7 kroner og opp til 14, tror jeg det var, men burde ventet. Var den ikke oppe i 50 kr? Uansett en god fortjeneste.

For ei uke siden kom denne.

VOW GREEN METALS ANNOUNCED A NEW LARGE-SCALE PROJECT IN NORWAY
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0011037483-MERK#CompanyPressRelease-12517540

Når det gjelder Vow tror jeg de kommer seg ganske raskt på beina siden DNB sitter med 25 prosent av selskapet. Etter ervervet skriver DNB at banken vil opptre som en ansvarlig hovedaksjonær i Vow, og støtte det pågående arbeidet med å få på plass en riktig kapitalstruktur.

DANSKE BANKS TVANGSSALG AV HENRIK BADINS AKSJER ER OVER
https://www.dn.no/marked/vow/vow-green-metals/danske-banks-tvangssalg-av-henrik-badins-aksjer-er-over/2-1-1712605?zephr_sso_ott=06BCKI

En Emi ned mot 2-2,40 så er også Vow spennende. Men det blir ikke noe handel der før en Emi er på plass. Foreløpig har jeg for lite informasjon.
Redigert 24.09.2024 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Bilentusiasten
24.09.2024 kl 17:06 763

Hvor mye, tror eller vet dere, at avtalen med Elkem vil generere (15 t tonn biokull over 5 år (+ 5 år til dersom opsjonen utløses))?
Redigert 24.09.2024 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
unikum
24.09.2024 kl 14:08 837

Nei si det ikke noe annet at de har solgt nesten all sin produksjon i god stund før alt er oppe å går. Det kalles fremtidsrettet og har sin verdi :
Selskapet, som produserer biokull og andre karbonnøytrale produkter, har signert en avtale med Elkem om årlig levering av 15.000 tonn biokull. Avtalen har en varighet på fem år, med opsjon på ytterligere fem år.

Men tydeligvis så har det ingen verdi...
Redigert 24.09.2024 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
24.09.2024 kl 10:47 915

Hva mener du VGM har av fordeler fremover kontra ganske mye annet grønt som har havarert på børs..??
unikum
24.09.2024 kl 09:17 982

Hvem er det som har funnet ut at markedsverdien på Vgm skal være 142 millioner ? Det er vel bare det har kostet å få på plass infrastrukturen. Det kommer til å skje noe snart i mellom tiden får vi nå få ut litt frustrasjon som bruker å hjelpe..
Bilentusiasten
20.09.2024 kl 08:41 1190

Kursen til VGM burde også stige mer, enn den har gjort, også grunnet VOW sin kraftige oppgang i går. Men også siden kursen har falt, nesten uten stopp, ned til ATL på nivåene nå. Eg trur vi vil sjå kursoppgang de neste vekene.
unikum
19.09.2024 kl 16:25 1319

Å hvorfor stiger ikke Vgm 35 % også siden de har fått grisebank av nedgangen til Vow ??
Bilentusiasten
18.09.2024 kl 10:15 1449

Eg tror investorer i VGM er redde for en eventuell konkurs i VOW, grunna at de har nært samarbeid om denne fabrikken på Follum, blant anna skal jo VOW (og underselskap) levere utstyr dit. Men DNB har jo investert nå i VOW og dei har gitt lån/finansiering til VGM i hundremillioner-kroners klassen, så jeg føler meg trygg på at både VOW og VOW Green Metals AS vil overleve og bestå. Jeg har investert penger i VGM, sitter på de minst til fabrikken på Follum er operativ, så rekner eg med å gjøre god gevinst på dette. Selv uavhengig av kursfall og resesjon (som jo ikkje er evigvarende).
uværet
17.09.2024 kl 14:03 1587

Tror ikke du må sitte lengre enn 1. år før du har tjent meget bra.
unikum
17.09.2024 kl 11:59 1653

Tvang salg eller ikke men tror markedet at vow sine aksjer i Vgm blir kastet ut i markedet? 100 mill total verdi på Vgm sier sitt. Dette er konkurs prising lenge før driften kommer i gang der de allerede har solgt hele sin produksjon. Ja ja om noen har ledig kapasitet på kjøp og evner å sitte stille I 2-3 år vil man bli godt betalt.
uværet
17.09.2024 kl 11:46 1671

Når dette anlegget kommer i drift vil man se en mangedobling av aksjekursen. Litt synd i de som får tvangssolgt aksjene i dag.
unikum
13.09.2024 kl 12:40 1811

Har litt vondt for å forstå at dette selskapet ikke er verdt mer enn 130 mill. Det er vel det samme bidraget staten har gitt til prosjektet foreløpig. Denne grusingen av kursen med noen få mill omsetning er nok ikke innenfor. Sitt å vent til produksjonen er igang bør vi ser annen verdi.
Bilentusiasten
11.09.2024 kl 14:50 2008

DNB kom og redder VOW, har kjøpt seg opp til å bli ein av dei største aksjonærene. DNB har også vært med, nå nylig, å gi finansiering til VGM for fabrikken på Hønefoss og andre selskapsrelaterte formål. Hvorfor ble kursen på VGM kjørt ned fra rundt kr. 1,10, ned til kr. 0,55-0,70? Det kom ingen negative nyheter i forkant, om ikke VOW har dratt med seg VGM? Men no er jo aksjer i VOW tvangssolgt og ikkje nokke fare på ferde, så VOW stige no igjen, i dag?
Redigert 11.09.2024 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
unikum
10.09.2024 kl 16:46 2150

Dette blir jo for dumt, 25 % avvik på 15 min . Ja ja litt mer volum nå så kjøres nok kursen.
unikum
10.09.2024 kl 16:11 2185

Alle større kjøp kommer på økt volum, så hold på aksjer er mitt råd. De som har kjørt kurs ned ønsker flere aksjer under krona.
unikum
06.09.2024 kl 16:50 2405

Tror vi kommer til å se en økt interesse rundt vgm fremfor Vow. Det er noe med det å være full finansiert og ikke. Anbefaler for de som har realisert salg i Vow å kjøpe seg inn her og ta igjen noe av tapet. Vgm har falt mye på svakt volum over en stund. Kanskje det er nå tiden inne for reprising av selskapet og med oppstart av
produksjonen på Hønefoss.
Lanseringen av Vgm fikk vi aksjer her og husker jeg ikke feil så var kursen helt opp i 9 kroner på fremtidsrettet
planer. Nå er planene i boks og produksjonen vil gå sin
gang. Vi får se, viktig å stå sammen å gi Vgm en rettferdig pris og ikke en total verdi på ca 140 millioner.
Redigert 06.09.2024 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Bilentusiasten
06.09.2024 kl 16:02 2443

Jeg har selv fått øynene opp for VGM, særlig på kurs ATL de siste dagene. Er det noen annen grunn til fallet, enn markedsuro og finansieringsbehov hos VOW? Ser VGM stiger friskt i dag, snart over kr. 1 igjen. Fabrikken på Hønefoss er vel snart ferdigbygget og alt er finansiert?
unikum
06.09.2024 kl 13:27 2527

Viktig å ikke bli fintet ut av små handlingen. Rykka oppover foregår med sterke kjøp og økt omsetning nå. Som sagt Vgm lever sitt eget liv, har solgt 80 % av sin produksjon til Elkem ( 20 % på åpne markedet til sikkert langt høyere pris) og har tunge investorer bak seg + bidrag fra staten.
unikum
05.09.2024 kl 23:55 2678

Fint du kom opp med den artikkelen slik at flere ser hva slags verdier, finansering og avtaler som er utført. Om dette har kun verdi nå på 107 mill som vi ser i disse dager er snodig og lite rettferdig. 3-4 kr er mer korrekt prising pr aksje. Sant skal sies så kjøres kursen ned på marginalt volum men det bør nå stoppes og kjøpes med begge hendene på dette stadiet!
Stepping
05.09.2024 kl 19:34 2822

Det er vel som VOW via dyr dress, bredt hvitt glis og masse tåkeprat.
Stepping
05.09.2024 kl 17:11 2934

Selv om 3,5 -4 kroner kanskje føles mer riktig så er det fortsatt mye å tape her fra 0,55 til 0,00
unikum
05.09.2024 kl 17:04 2945

Trodde mitt kjøp var bra med tydeligvis er det enten nervene som har tatt noen, tvangssalg eller blottet for sunt vett. Vgm lever sitt eget liv uavhengig av Vow om ikke folk er klar over dette. Markedsverdi på 100 mill sier sitt. Anbefaler å lese rapporten som jeg la inn for 2 dager siden på første siden om noe uklart.
zxcvbnm
05.09.2024 kl 12:01 3028

Laster denne i dag fra 0.56 og nedover. Setter kortsktig kursmål 0.75-0.8kr
unikum
03.09.2024 kl 15:04 8282

Er det noe jeg ikke har fått med meg ??

Vow Green Metals AS: Resultat for første halvår 2024 – innhentede midler og første spadetak på Hønefoss
Vow Green Metals kunngjorde i dag resultater for første halvdel av 2024. Første halvår 2024 var preget av solid industriell, kommersiell og finansiell fremgang med oppstart av byggingen av det storskala biokarbonanlegget på Hønefoss, inngåelse av en langsiktig leveranseavtale med Elkem og velkomst av nye strategiske investorer.

Hovedutviklinger:
• I april kunngjorde selskapet at det igangsatte en strategisk prosess for å skaffe kapital for å akselerere realiseringen av selskapets prosjektportefølje. Pareto Securities ble engasjert for å bistå i prosessen
• Vardar AS og Skagerak Energi AS gjennomførte en investering på 70 millioner kroner i Vow Green Metals AS. Skagerak Energi AS, gjennom et datterselskap, investerte 20 millioner kroner i en egenkapitalplassering og Vardar AS investerte 50 millioner kroner i egenkapital ved gjeldskonvertering
• Selskapet har etablert en rullerende kredittfasilitet på 10 millioner kroner i Sparebank 1 SR-Bank
• Elkem ASA og Vow Green Metals inngikk en leveringsavtale for årlig leveranse av inntil 15.000 tonn biokarbon fra det storskala Hønefoss-anlegget

Tidlig produksjonslinje:
• Den 2.500 tonn tunge tidlige produksjonslinjen på Hønefoss er fullfinansiert gjennom en leasingavtale med Sparebank 1 SR-Bank

Hønefoss anlegg:
• I april mottok datterselskapet VGM Operatør AS en indikativ term sheet for å hente inn grønn gjeldslånefinansiering fra DNB. Det veiledende rammeverket inkluderer en 50 prosent lånegaranti fra det statlige finansforetaket Eksportfinansiering Norge (Eksfin).
• Vardar AS gjennomførte en investering på 50 millioner kroner i VGMs storskala produksjonsanlegg på Hønefoss i april. Investeringen gjør Vardar AS til 25 prosent eier i VGM Operatør AS
• Byggingen på Hønefoss-tomten er påbegynt og forventes ferdigstilt i 2025

Viken Park:
• Forstudie for kjerneteknologi fullført sammen med teknologipartner, Vow ASA, tidligere i år
• Forstudie med Carbon Centric for CCU og energiuttak pågår

Senere hendelser:
• Låneavtale for Hønefoss-anlegget ("VGM Operatør AS") med DNB, 50 prosent garantert av Eksfin, på 344 millioner kroner ble inngått i juli

"Vi er forpliktet til å realisere prosjekter med en samlet produksjonskapasitet på 200 000 tonn i løpet av de neste årene og oppmuntret til å se at vi går videre sammen med sterke kommersielle og finansielle partnere. Industrielt har vi passert to store milepæler ved å gå inn i driften ved vårt 2.500 tonn biokarbonanlegg og samtidig ta det første spadetaket på Hønefoss med byggingen av vårt storskala biokarbonanlegg på 20.000 tonn godt i gang, sier konsernsjef i Vow Green Metals, Cecilie Jonassen.

Regnskap for første halvår 2024
Vow Green Metals bokførte et driftsunderskudd for første halvår 2024 på 13,9 millioner kroner, med ansatte- og andre driftskostnader som vesentlige poster. Personalkostnader var 10,8 millioner kroner i perioden, hvorav 5,7 millioner kroner ble aktivert direkte som direkte henført til prosjekt under utvikling, noe som gir en netto personalkostnad på 5,1 millioner kroner i resultatregnskapet.
Forvaltningskapitalen var NOK 276,0 mill. Kontanter og kontantekvivalenter utgjorde 37,3 millioner kroner, med ubenyttet kassekreditt på 10,0 millioner kroner.
ENDER

Rapport og presentasjon for første halvår 2024 er vedlagt, og også tilgjengelig på www.vowgreenmetals.com/investors/results-and-presentations

Vow Green Metals' administrerende direktør, Cecilie Jonassen og finansdirektør, Jan Halvard Aas Møller vil være vertskap for en online presentasjon av de viktigste utbyggingene i første halvdel av 2024 i dag kl. 08:30 CEST.
Lenke til webcast: https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240820_6

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Mathias Nilsen Reierth, direktør for Corporate Affairs og kommersiell, Vow Green Metals AS
Tlf: + 47 988 05 724
E-post: mathias.reierth@vowgreenmetals.com

Jan Halvard Aas Møller, CFO, Vow Green Metals AS.
Tlf: + 47 901 15 375
E-post: jan.moller@vowgreenmetals.com

Cecilie Jonassen, administrerende direktør, Vow Green Metals AS.
Tlf: + 47 954 20 126
E-post: cecilie.jonassen@vowgreenmetals.com

Om Vow Green Metals
Vow Green Metals sin strategi er å være en ledende produsent av biokarbon og andre karbonnøytrale produkter som muliggjør det grønne skiftet i bransjer som er vanskelige å redusere. Vi er på et oppdrag for å akselerere verdens overgang til fornybare materialer ved å tilby grønne alternativer for å erstatte fossile reduksjonsmidler i metallurgisk industri. Kjernen i vår virksomhet er å bygge, eie og drive biokarbonproduksjonsanlegg ved hjelp av toppmoderne pyrolyseteknologi for å gjøre biomasse og biomasseavfallsstrømmer til vårt kjerneprodukt, biokarbon. Vår biokarbonproduksjonsprosess skaper også andre verdifulle produkter som bioolje og bioenergi. Med våre standardiserte løsninger, unike tilgang til proprietær teknologi og en voksende global pipeline av prosjekter, opprettholder vi vår førsteposisjon i et voksende marked der hastighet og skala vil være avgjørende faktorer. Vow Green Metals bygger en ny biokarbonindustri på skuldrene til sin hovedeier og teknologipartner, Vow ASA, som gir tilgang til kompetanse og evner ervervet gjennom flere tiår med industriell innovasjon.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.
Commodore27
26.04.2024 kl 18:02 10026

Jeg forholder meg til omstendighetene om både VGM og VOW. Selvsagt er det et samarbeid. Hvis du mener at nøktern kritikk er dritt så har d u et problem
Gjør VGM noe jeg ikke liker ,eller det går dårlig skriver jeg det også. Når du finner noe å henge deg opp i angående VGM så er det ikke måte på hvor ille det er
Prøv å fei for din egen dør
Du kan ikke hausse VOW opp i skyene og forvente at alle er enige. Virkeligheten er en helt annen. Ganske alvorlig vil jeg si
Karbon
26.04.2024 kl 16:15 10114


"At du har servert løgn om VOW og dritt om VGM har du forhåpentligvis fått svi for"

Ikke har jeg servert løgn om Vow, og ikke har jeg servert dritt om VGM! Det er kun i ditt hode du surrer med dette.

Jeg, og de aller aller fleste med meg, forstår at godt nytt for VGM er godt nytt for Vow og motsatt. Du er helt alene om dette tullet ditt der du prøver å skape motsetninger mellom VGM og Vow. Dette har jeg påpekt flere ganger overfor deg, men du bare fortsetter å spy ut den samme dritten din.

Dersom agendaen din å sabotere forumet, slik at ingen lenger gidder å skrive noe om Vgm og Vow, så ser det dessverre ut til at du er i ferd med å lykkes.
Commodore27
26.04.2024 kl 09:06 10230

Det er vel greit å være kritisk til en aksje . Og det er det jeg har vært til VOW og fått rett
Vær nå litt voksen og innrøm dine feilvurderinger
Innleggene dine taler for seg selv om hva slags person du er
Karbon
26.04.2024 kl 08:52 10261

Du er så full av dritt at ingen lenger gidder å skrive noe om VGM eller VOW. Det hjelper lite at admin har fjernet de 3 andre nickene dine Merida, Mg3344 og Beja27 når du kan fortsette som Commodore27. Det er ikke nicket til en person som er problemet, det er personen BAK nicket.

Dette forumet er ødelagt som diskusjonsarena eller informasjonsarena på grunn av personer som deg. Personer som kun vil sabotere, feilinformere og spamme.

At du - den største lystløgneren og tullingen på forumet - beskylder meg for løgn, sier bare alt om hva slags motbydelig person du er.
Redigert 26.04.2024 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Commodore27
26.04.2024 kl 08:23 10325

Det er VOW som leverer og monterer. VGM skal drifte anlegget
Hvis du ikke ser forskjell på dette så er all diskusjon nytteløs ja
At du har servert løgn om VOW og dritt om VGM har du forhåpentligvis fått svi for
Redigert 26.04.2024 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Karbon
25.04.2024 kl 22:55 10455

"og at VOW ikke har klart å få montert denne produksjonslinjen slik at den er operativ er VOW sitt ansvar."

Tror du på det du selv skriver? Neppe.

Du kan gå tilbake til 28. november i fjor, og lese ditt eget innlegg der du skryter av biokullproduksjonen fra nettopp denne produksjonslinjen, basert på denne børsmeldingen:

https://newsweb.oslobors.no/message/605127

Men nå er det altså Vow sitt ansvar å drive biokullproduksjonen og ikke VGM?

Det er mye mer man kunne skrevet om dette, men du er så full av dritt og løgner at det uansett er nytteløst.

Commodore27
25.04.2024 kl 21:06 10543

At VOW har laget denne reaktoren lenge før det var behov for den , og at VOW ikke har klart å få montert denne produksjonslinjen slik at den er operativ er VOW sitt ansvar. Det går fram av rapporten at dette var avtalt for lenge siden. Pengene komme når VOW har gjort jobben sin