AOW - Hva blir emisjonskursen?
Selskapet har ca kr 200 mill igjen i cash og trenger "snart" mer penger. Hva tror dere kursen blir pÄ hvis de ikke fÄr noen kontrakter fÞr de mÄ hente penger? Hva tror dere kursen blir pÄ hvis de eks fÄr kontrakten i Japan fÞr de mÄ hente penger?
Frodon
23.01.2022 kl 17:03
3336
upsidedown skrev Hvorfor spĂžr du, trodde du kunne AKH.
Jeg kan AKH bedre enn de fleste her pÄ HO i hvert fall, men utenfor HO er det garantert mange som kan dette bedre enn meg. Jeg var mer spent pÄ nivÄet ditt, siden du skrev som om du kunne dette?
upsidedown
23.01.2022 kl 16:54
3366
ForÞvrig sitter AKH med pen fortjeneste i AOW i likhet med meg. Det er sÄdd tvil om Mainstream har vÊrt like lukrativ. SÄ la oss ta det derfra.
Redigert 23.01.2022 kl 16:57
Du mÄ logge inn for Ä svare
Yostock
23.01.2022 kl 16:52
3365
SÄ nÄ er eierandelen aow har pÄ 47 % Principle power ogsÄ en flopp. Kanskje ordet tÄlmodighet er noe Frodon trenger Ä lese seg opp pÄ betydningen av i ny og ne. Frodon er vel ogsÄ en av de som faktisk gidder Ä holde aksjer i i et firma der hen sterkt misliker et av grunn fundamentene bak dette firmaet.
Redigert 23.01.2022 kl 17:00
Frodon
23.01.2022 kl 16:29
3417
NÄ ble jeg spent, hvor mye har AKH brukt pÄ emisjoner i underselskapene sine? Og hvor mye har de tjent pÄ salg av aksjer i underselskapene? Er vell kun AOW som er en flopp til nÄ? ;)
Frodon
23.01.2022 kl 16:25
3416
65% av hva? Tenker du pÄ det journalisten har skrevet? Hva slags trackrekord har han i aksjemarkedet? Det morsomste er at du tror pÄ det og har ikke peil selv ;) Ofte det jeg tjener penger pÄ
Redigert 23.01.2022 kl 16:26
upsidedown
23.01.2022 kl 15:53
3479
SvĂŠrt presis observasjon!
I AKH er det bare ACC som har vĂŠrt en suksessâŠsĂ„ langt. Og i det selskapet er det knapt en eneste aktiv sjel pĂ„ HO som har aksjer.
Litt forunderlig da det for meg var Äpenbart at ACC ville vÊre den fÞrste som leverte resultater. Personlig er det ogsÄ den aksjen jeg har vÊrt tyngst eksponert i inntil jeg nylig solgte ut 70 prosent. Det kom som en fÞlge av at stÞrste eier reduserte sin post og da var det naturlig Ä ta profitt ved neste topp.
Da Aker Solutions gav oss Wind og Carbon var det diskusjoner om hvilken man burde satse pÄ. Jeg skrev at for egen del ville jeg satse mest pÄ ACC. PÄ dette omrÄdet var Aker langt fremme og inntekter ville komme raskt, mens pÄ Wind ville konkurransen bli hard og inntekter lÄ lengre frem i tid.
Jeg har aldri vÊrt stor tilhenger av Horizon, men skjÞnner at Aker valgte denne modellen fordi nye emisjoner vil komme pÄ lÞpende bÄnd. Baksiden vises pÄ en dÄrlig dag i ett av selskapene. Det smitter lett over pÄ de andre.
Man har ogsÄ redusert antall potensielle kjÞpere i de ulike selskapene noe som kan vÊre kritisk pÄ en liten bÞrs fra dag til dag.
Velkommen til sirkus HO.
I AKH er det bare ACC som har vĂŠrt en suksessâŠsĂ„ langt. Og i det selskapet er det knapt en eneste aktiv sjel pĂ„ HO som har aksjer.
Litt forunderlig da det for meg var Äpenbart at ACC ville vÊre den fÞrste som leverte resultater. Personlig er det ogsÄ den aksjen jeg har vÊrt tyngst eksponert i inntil jeg nylig solgte ut 70 prosent. Det kom som en fÞlge av at stÞrste eier reduserte sin post og da var det naturlig Ä ta profitt ved neste topp.
Da Aker Solutions gav oss Wind og Carbon var det diskusjoner om hvilken man burde satse pÄ. Jeg skrev at for egen del ville jeg satse mest pÄ ACC. PÄ dette omrÄdet var Aker langt fremme og inntekter ville komme raskt, mens pÄ Wind ville konkurransen bli hard og inntekter lÄ lengre frem i tid.
Jeg har aldri vÊrt stor tilhenger av Horizon, men skjÞnner at Aker valgte denne modellen fordi nye emisjoner vil komme pÄ lÞpende bÄnd. Baksiden vises pÄ en dÄrlig dag i ett av selskapene. Det smitter lett over pÄ de andre.
Man har ogsÄ redusert antall potensielle kjÞpere i de ulike selskapene noe som kan vÊre kritisk pÄ en liten bÞrs fra dag til dag.
Velkommen til sirkus HO.
DividendYield
23.01.2022 kl 14:23
3574
Det er litt spesielt at dere i trÄden som er posisjonert i samme « grÞnne konsern» krangler og godter seg over hvor mye det enkelte underselskap har tapt seg av verdi og stort sett bestÄr av luft.
He he hva med main som du skryter opp i skyene som kanskje har mistet 65% av verdiene er noen mila i tap det
Yostock
23.01.2022 kl 12:38
3656
Blokker i vei Frodon. SÄ mye for sportsÄnd. Aow har 200 millioner, men finansiell backing fra Aker gjÞr at de ikke stÄr alene og ikke trenger kriseemisjoner. Det gjÞr det til et sterkere bet. Og behovet for Ä skrive om kriseemisjoner er unÞdvendig. Hele poenget med at Aker Solutions fÞrst og pÄ vegne av Aker valgte Ä satse pÄ vind er stÞrre og gjÞr dette til en konsern satsing.
Redigert 23.01.2022 kl 13:44
Spartan
23.01.2022 kl 12:26
3679
Hva tenker folk om den ene analytikerens kursmÄl pÄ 1 kr?
Er det realistisk/mulig, eller helt urealistisk?
Det som plager meg med AOW er null inntjening, enormt hÞy verdsettelse, og at de sÄ langt skuffer med Ä fÄ inn kontrakter, for Ä ikke nevne at de Äpenbart har mye konkurranse jf tapet med Scotwind.
Frodon
23.01.2022 kl 11:43
3756
Synd Ä hÞre om bommene i HPUR og FRO. Tank markedet trenger lengre reisevei eller mindre flÄte. Hvis USA fÄr opp olje eksporten igjen, kan det bli gÞy. En krig mellom Russland og Ukraina kan ogsÄ fÄ ratene opp, men regner med eventuell krig ikke drar ut i tid?
Jada, fullt mulig Ă„ finne lure ting som funker, sĂ„ endrer markedet seg og nĂžkkelen mĂ„ knekkes pĂ„ nytt đ Freyr har jeg ikke satt meg inn i, men det hĂžres jo bra ut? Cash er bra, og xact bear er fint hvis du tror pĂ„ mer nedgang? Markedet er dyrt, sĂ„ fĂ„r vi se hvor langtidsrentene stopper. Jeg kjĂžper dessverre ikke Norske fly aksjer, hvis det ikke er kjĂžp for Ă„ dekke inn short đ NĂ„r gikk et Norsk fly selskap med overskudd pĂ„ minst 1 Ă„rs periode sist?
Jada, fullt mulig Ă„ finne lure ting som funker, sĂ„ endrer markedet seg og nĂžkkelen mĂ„ knekkes pĂ„ nytt đ Freyr har jeg ikke satt meg inn i, men det hĂžres jo bra ut? Cash er bra, og xact bear er fint hvis du tror pĂ„ mer nedgang? Markedet er dyrt, sĂ„ fĂ„r vi se hvor langtidsrentene stopper. Jeg kjĂžper dessverre ikke Norske fly aksjer, hvis det ikke er kjĂžp for Ă„ dekke inn short đ NĂ„r gikk et Norsk fly selskap med overskudd pĂ„ minst 1 Ă„rs periode sist?
Frodon
23.01.2022 kl 11:31
3688
Yostock skrev SĂ„ Aker trenger penger Frodon.
Da er jeg 100% sikker pÄ at du fortsatt ikke har skjÞnt noe av dette. Blokkerer deg nÄ, kastet bort altfor mye unÞdvendig tid pÄ deg og du har fortsatt ikke skjÞnt en setning av det jeg har skrevet.
Single Malt
22.01.2022 kl 23:06
3957
Tja, SL i disse tider er jo lurt da, bommet stygt i HPUR "glemte" SL, ogsÄ i FRO, den sÄ jeg ikke komme, Ellers ganske greit, men Ä finne noe lurt som funker? er det egentlig mulig? Jeg har en veldig long posisjon i Freyr via Pareto, vert der siden langt tilbake nÄr den var pÄ OTC, og sÄ trader jeg den via et annet selskap med en kortpost, gÄtt veldig bra, og sÄ har jeg et par idiotaksjer, om den ene stikker kan den andre gÄ i null og jeg ha tjent penger, har et skrÄblikk pÄ Circa og MVW, begge lottoaksjer, men det var jo Algeta og pÄ kr 5,00, sitter mest cash og har gjort det siden i hÞst og blir nok mest cash fremover. Jeg er mao mer redd for Ä miste en nedtur en en opptur. Plutselig kan alt bli veldig billig Ä falle som steiner, da mÄ man ha cash og da spiller det ikke sÄ mye rolle hva man kjÞper for markedet kommer opp igjen fra de dype daler, bare litt vanskelig Ä time det. Men Makro, Ukrina, Skuddene i Sarajevo, USA med republikanere som kan vÊre villige til statskupp....vel, kanskje ikke neste uke, men markedet slik jeg ser det er pÄ leirfÞtter, knekker foten er det ikke et selskap som ikke fÞlger med ned. forbeholder meg retten til Ä vÊre temmelig negativ i det mellomkortlangsiktige perspektiv. Faller de aksjene jeg har nÄ kan jeg alltids doble antallet om det kommer et skrekktall, cash er vel King fremover, kanskje
Det sagt, andre fÄr gÄ i mot markedet med ord, toner og tro, jeg gjÞr ikke
PS, hva med Ä kjÞpe FLYR nÄr rullesteinsinvestorene har fÄtt solgt seg ut et par dager etter at emisjonsaksjene er pÄ konto? :-)
Det sagt, andre fÄr gÄ i mot markedet med ord, toner og tro, jeg gjÞr ikke
PS, hva med Ä kjÞpe FLYR nÄr rullesteinsinvestorene har fÄtt solgt seg ut et par dager etter at emisjonsaksjene er pÄ konto? :-)
Redigert 22.01.2022 kl 23:12
Hvis du har lagt merke til det sÄ reagerer markedet generelt pÄ om rÞkke fÄr papir tap hva seg gjelder bitcoin mm. Det gÄr jo pÄ hele aker konsernet da alt henger sammen til slutt hvor store muskler han har
Yostock
22.01.2022 kl 22:55
3977
SĂ„ Aker trenger penger Frodon.
Redigert 22.01.2022 kl 23:07
Tror egentlig bare noen er litt skuffa over at vi i akh ikke stÄr sammen uavhengig hvilket selskap. Er jo en felles dugnad mellom alle akh sine for Ä komme opp pÄ ordentlige kurser . Da er det demotiverende og snakke ned om feks aow. Ach .
Frodon
22.01.2022 kl 22:22
4019
Jeg tror jo fortsatt ikke du har lest eller forstÄtt Äpningsinnlegget pÄ denne trÄden, men det ser ut som de fleste pÄ denne trÄden har misforstÄtt det. SÄ mulig jeg har skrevet noe feil?
âŠtrenger "snart" mer pengerâŠ
Jeg kan ta en fortelling fra mitt liv. Pappa sa til meg en gang jeg var liten, at han «snart» skulle ta meg med pĂ„ fisketurâŠ.jeg venter fortsatt đŹđđą
Hvor lenge er egentlig «snart»? Har prĂžvd Ă„ si en del ganger at det er mulig dere misforstĂ„r Ă„pningsinnlegget, men ikke en eneste person har spurt meg om det. Da er det ikke mye innsikt og tĂžrsthet etter kunnskap Ă„ finne đ
Kan ta med resten av Äpningsinnlegget ogsÄ, siden de fleste her ikke har lest eller forstÄtt den delen heller
«Hva tror dere kursen blir pÄ hvis de ikke fÄr noen kontrakter fÞr de mÄ hente penger? Hva tror dere kursen blir pÄ hvis de eks fÄr kontrakten i Japan fÞr de mÄ hente penger?»
Jeg stiller spĂžrsmĂ„l til dere AOW aksjonĂŠrer hva dere tror emisjonskursen vil stĂ„ i hvis AOW mĂ„ hente penger uten en kontrakt. OgsĂ„ stiller jeg spĂžrsmĂ„l til hva dere tror emisjonskursen stĂ„r i hvis en kontrakt er landet, eks i Japan. SĂ„ kan du gĂ„ igjennom og lese alle svarene til AOW aksjonĂŠrene og se en gang til hva de har misforstĂ„tt. Skulle nesten tro hele gjengen har fĂ„tt corona eller no đ
Og for siste gang, se datoen pÄ Äpningsinnlegget pÄ denne trÄden sammenlignet med datoen pÄ bÞrs meldingen du henviser til. Har du fortsatt ikke sett at trÄden ble opprettet fÞr bÞrs meldingen, som jeg ogsÄ har minnet pÄ flere ganger? TrÄden er startet 17.1.2022 kl 12.32, bÞrs mld kom 20.1.2022 kl 07.00
Bra at du endelig har lÊrt forskjell pÄ vekst emisjon og krise emisjon til driften. Har prÞvd gjentatte ganger Ä informere deg om det. John Fredriksen har til og med kjÞrt emisjonskurs langt over bÞrs kursen pÄ emisjon til driften og skrevet i meldingen «hvis ingen vil kjÞpe emisjons aksjene, sÄ kjÞper jeg alle selv».
âŠtrenger "snart" mer pengerâŠ
Jeg kan ta en fortelling fra mitt liv. Pappa sa til meg en gang jeg var liten, at han «snart» skulle ta meg med pĂ„ fisketurâŠ.jeg venter fortsatt đŹđđą
Hvor lenge er egentlig «snart»? Har prĂžvd Ă„ si en del ganger at det er mulig dere misforstĂ„r Ă„pningsinnlegget, men ikke en eneste person har spurt meg om det. Da er det ikke mye innsikt og tĂžrsthet etter kunnskap Ă„ finne đ
Kan ta med resten av Äpningsinnlegget ogsÄ, siden de fleste her ikke har lest eller forstÄtt den delen heller
«Hva tror dere kursen blir pÄ hvis de ikke fÄr noen kontrakter fÞr de mÄ hente penger? Hva tror dere kursen blir pÄ hvis de eks fÄr kontrakten i Japan fÞr de mÄ hente penger?»
Jeg stiller spĂžrsmĂ„l til dere AOW aksjonĂŠrer hva dere tror emisjonskursen vil stĂ„ i hvis AOW mĂ„ hente penger uten en kontrakt. OgsĂ„ stiller jeg spĂžrsmĂ„l til hva dere tror emisjonskursen stĂ„r i hvis en kontrakt er landet, eks i Japan. SĂ„ kan du gĂ„ igjennom og lese alle svarene til AOW aksjonĂŠrene og se en gang til hva de har misforstĂ„tt. Skulle nesten tro hele gjengen har fĂ„tt corona eller no đ
Og for siste gang, se datoen pÄ Äpningsinnlegget pÄ denne trÄden sammenlignet med datoen pÄ bÞrs meldingen du henviser til. Har du fortsatt ikke sett at trÄden ble opprettet fÞr bÞrs meldingen, som jeg ogsÄ har minnet pÄ flere ganger? TrÄden er startet 17.1.2022 kl 12.32, bÞrs mld kom 20.1.2022 kl 07.00
Bra at du endelig har lÊrt forskjell pÄ vekst emisjon og krise emisjon til driften. Har prÞvd gjentatte ganger Ä informere deg om det. John Fredriksen har til og med kjÞrt emisjonskurs langt over bÞrs kursen pÄ emisjon til driften og skrevet i meldingen «hvis ingen vil kjÞpe emisjons aksjene, sÄ kjÞper jeg alle selv».
Redigert 22.01.2022 kl 22:25
Hvem selger aow nÄ m tap? MÄ jo vÊre komplett gal . Dette er jo ob beste bett
Redigert 22.01.2022 kl 22:04
Pga. Aow kan starte pÄ 5 kr pÄ mandag og vist de dikter opp noe vass sÄ inbiler de seg att de fÄr billigere ingang.
McCartney
22.01.2022 kl 21:44
4148
Hvorfor lurer dere pÄ emisjon egentlig? Sover dere i timen?
Har dere ikke lest bĂžrsmeldingene i Aker Horizons?
Har dere ikke lest bĂžrsmeldingene i Aker Horizons?
Laget en profil til frodon??
Yostock
22.01.2022 kl 21:05
4198
Det er bra med kritikk og diskusjon. HÄper nesten det blir emisjon om ikke lenge. Blir det emisjon er det gode nyheter i mÞte. Innsikt og kunnskap er grunnen til Ä vÊre her. Man kan hente mye selv, men ikke alt. Har likevel oppdaget forskjell pÄ haussing av enkeltselskaper som er avhengig av emisjoner i hytt og pinne. Og store selskaper med god kapital som Aker, som for kjÞrt seg pÄ forum for en emisjon de har annonsert de ikke skal ha. Heier likevel pÄ en vekstemisjon, feks. den med Ä kjÞpe seg opp i P.P som var et smart trekk.
Redigert 22.01.2022 kl 21:06
McCartney
22.01.2022 kl 20:44
4220
Det er fler her inne som har innrĂžmmet sine tap og papirtap. Meg selv inkludert.
Synes det er helt grei Ă„ forholde seg til fakta. Tap og vinn med samme sinn er min motto.
Synes det er helt grei Ă„ forholde seg til fakta. Tap og vinn med samme sinn er min motto.
Frodon
22.01.2022 kl 20:32
2470
đ
đ
Der traff du spikeren pĂ„ hodet, sĂ„ vĂŠr forsiktig, kan bli hatet for slikt đđ„ł Ja, det er rart hvordan skribenter pĂ„ HO hater meg nĂ„r mine skriverier ikke passer deres investeringerâŠ. samtidig som de samme skribentene elsker skriveriene mine nĂ„r de passer til investeringene dems đ Jeg tar det som et tegn pĂ„ at mine skriverier har en betydning, siden det fĂ„r ut hatet til folk. Tape penger ja, det gjĂžr vi alle. MĂ„let er Ă„ treffe pĂ„ flere investeringer enn de jeg bommer pĂ„. Noen ganger gĂ„r det, andre ganger gĂ„r det ikke đŹ Min erfaring er at det er om Ă„ sikre nedsiden, eks med stoplos, og vĂŠre tĂ„lmodig til oppsiden kommer. Hvordan gĂ„r det med dine investeringer? Funnet ut noe lurt som funker?
Jeg elsker Aker systemet đ€© Skulle Ăžnske jeg bare hadde satt alle penger i Aker, Equirnor, Telenor, Dnb osv fra jeg begynte pĂ„ bĂžrs, hatt mnd kjĂžp inn i de aksjene og ikke trengt Ă„ bruke tid pĂ„ Ă„ fĂžlge med đ Ja, hvis du kan la cash stĂ„ pĂ„ kontoen en stund, dukker slike unike muligheter opp đ
Jeg elsker Aker systemet đ€© Skulle Ăžnske jeg bare hadde satt alle penger i Aker, Equirnor, Telenor, Dnb osv fra jeg begynte pĂ„ bĂžrs, hatt mnd kjĂžp inn i de aksjene og ikke trengt Ă„ bruke tid pĂ„ Ă„ fĂžlge med đ Ja, hvis du kan la cash stĂ„ pĂ„ kontoen en stund, dukker slike unike muligheter opp đ
Redigert 22.01.2022 kl 20:35
Single Malt
22.01.2022 kl 20:02
2436
Du ruler Frodon og mange forumdeltakere hater deg, men nÄr dem investerer utifra stikk fingern i vÊret sÄ gÄr det gjerne som det gÄr sÄ ofte. Du skal og ha kudos for at du sier at, oi, nÄ tapte jeg mye penger, ikke mange her sier noe om det, alle gjÞr jo supre investeringer her pÄ Hegnars tivoli :-)
Aker systemet er uansett intressant investeringsmessig. Det er litt som kast en katt 10 meter opp i lufta, den lander alltid pÄ bena.
Blir det emisjon i AOW vurderer jeg sterk og hive inn de 100tusen EUR som er kravet for Ă„ delta, men da er rullesteinsinvestorene Spetalen med diverse tillhengere ikke med.
Aker systemet er uansett intressant investeringsmessig. Det er litt som kast en katt 10 meter opp i lufta, den lander alltid pÄ bena.
Blir det emisjon i AOW vurderer jeg sterk og hive inn de 100tusen EUR som er kravet for Ă„ delta, men da er rullesteinsinvestorene Spetalen med diverse tillhengere ikke med.
Redigert 22.01.2022 kl 20:03
Frodon
22.01.2022 kl 17:02
2544
Forum bruker jeg for Ä lÊre, fÄ ny innsikt, dele/bytte info og sjekke den psykologiske delen av markedet. Hvis den passer til fundamenter og teknisk analyse, er oddsen for Ä lykkes med en investering hÞyere. Hvorfor er du pÄ HO?
TraderMom
22.01.2022 kl 16:58
2511
For noe vÄs Merik. Ser du det f.eks. jeg har skrevet sÄ blir det sagt hvis/dersom AOW fÄr tildeling. Enhver amatÞr forstÄr da at man ikke er garantert tildeling i en anbudsrunde.
Plagsomt med folk som skal tillegge andre meninger de ikke har, for Ă„ tilsynelatende fremheve sin egen fortreffelighet.
Plagsomt med folk som skal tillegge andre meninger de ikke har, for Ă„ tilsynelatende fremheve sin egen fortreffelighet.
Yostock
22.01.2022 kl 14:43
2559
Flytende havvind er en relativt ny bransje. SpÞrsmÄlet er hvor vi skal finne tilstrekkelig med kraft i fremtiden. NÄr vi en dag skal styre unna olje og gass. Den globale oppvarmingen er et faktum og fremtiden er bokstavelig talt truet. I tillegg kan dyre strÞmpriser og den Þkende kraftkrisen bli stÞrre problemer med tiden. StrÞm fra havvind er smart og kan bidra til Ä finne lÞsninger til dette i fremtiden. Og aow har her mange fordeler.
Det er greit Ä vÊre kritisk til Aker og de som tÞr Ä ta en sjanse pÄ at Aker konsernet kan klare Ä bli en stÞrre havvindaktÞr. Men Ä diskutere oddsen for at de kan lykkes er vel hele poenget med forum. Eller hva Frodon. Hvorfor bruker du sÄ mye tid pÄ forum Frodon? Det virker som at du har sikret formuen for lenge siden.
Det er greit Ä vÊre kritisk til Aker og de som tÞr Ä ta en sjanse pÄ at Aker konsernet kan klare Ä bli en stÞrre havvindaktÞr. Men Ä diskutere oddsen for at de kan lykkes er vel hele poenget med forum. Eller hva Frodon. Hvorfor bruker du sÄ mye tid pÄ forum Frodon? Det virker som at du har sikret formuen for lenge siden.
Redigert 22.01.2022 kl 14:57
Frodon
22.01.2022 kl 14:29
2555
Det er mye rart her ja, mye nybegynnere pÄ bÞrsen?
Aksjesladder gjengen snakker om Aker og Scotwind i den nye sendingen:
https://m.soundcloud.com/user-368296438
Aksjesladder gjengen snakker om Aker og Scotwind i den nye sendingen:
https://m.soundcloud.com/user-368296438
Yostock
22.01.2022 kl 13:57
2580
Dette er et godt poeng upsidedown. Er definitivt bekymringsverdig og med pÄ kjÞpet kommer hÞye metallpriser. Er glad aow er et firma som jobber over tid med noen prosjekter som det i Sverige, Korea og California. Er ogsÄ glad aow eier 47 % av P.P og at aow er en del av Aker som har kapital. Fornybar energi er ogsÄ fremtiden enten man vil eller ikke. Dette siden mitt bet er at global oppvarming kommer til Ä bli mer fremtredende i Ärene som kommer. Og at det kommer til Ä bli mye flytende havvind i disse Ärene som et svar pÄ den globale oppvarmingen.
Redigert 22.01.2022 kl 14:00
upsidedown
22.01.2022 kl 13:15
2627
AOW sÞkte pÄ tre prosjekter og tapte for blant annet Shells gruppering. Det er utfordrende Ä vÊre selektiv, men muligens er det klokt i startfasen.
Jeg er uansett svÊrt bekymret over at prisene bys opp innenfor en sektor som sliter med Ä levere postive resultater ogsÄ der staten gir subsidier. Dette gjelder like mye for AOW som de andre.
Men hyggelig for deg at dere er verdens beste, synd at markedet i bakkant kliver pÄ gjerdet og venter pÄ synlige beviser.
https://www.tradingview.com/symbols/OSL-MGN/
Jeg er uansett svÊrt bekymret over at prisene bys opp innenfor en sektor som sliter med Ä levere postive resultater ogsÄ der staten gir subsidier. Dette gjelder like mye for AOW som de andre.
Men hyggelig for deg at dere er verdens beste, synd at markedet i bakkant kliver pÄ gjerdet og venter pÄ synlige beviser.
https://www.tradingview.com/symbols/OSL-MGN/
Redigert 22.01.2022 kl 14:01
Yostock
22.01.2022 kl 13:07
2641
Akkurat nÄ er det en ny krasj pÄ bÞrsen. Mye som falt fredag ikke bare aow og magnora.
Der kommer det ingen emisjon. Det trengs ikke.
10PS
22.01.2022 kl 12:37
2657
Ser Magnora kursen faller ogsÄ. Det er sikkert pga emisjonen som er pÄ vei. Ville holdt meg unna der en stund til.
Det er en merkelig gjeng i AOW menigheten. FÞr tildeling i Scotland var det ikke grenser hvor positivt det vil bli nÄr AOW fÄr lisens i Scotland. SelvfÞlgelig fÄr de det! De er jo verdens beste med hele RÞkke systenet i ryggen, sÄ ikke tenk pÄ det. Men sÄ ble det ingen kontrakt, de var ikke gode nok, sÄ nÄ er der plutselig blitt positivt. Ja, det er en merkelig menighet. Som jeg har skrevet her tidligere: Titt pÄ Magnora, DE er verdens beste, kontrakt fikk de ogsÄ -selvfÞlgelig. Klart du fÄr det nÄr du er verdens beste.......
At en leverandÞr taper penger er jo en fordel for aow betyr at de fÄr kjÞpt propeller billig. Fordelen til aker er at pp sin konstruksjon skal vÊre enkel og rimelig . Er nok noen som gÄr skoa av seg i scotland tenker jeg . Enig med deg at en sammenslÄing bÞr gjennomfÞres og det snakkes om main. Selv mener jeg aker i hvertfall bÞr slÄ sammen offshore biten til main med aow . Det er jo rene galskap og konkurrere innad i samme sjappe slik de gjorde i scotwind .ser bp har no prosjekt i newyork som jeg ikke fÄr tak pÄ .
upsidedown
22.01.2022 kl 00:16
3104
Akkurat nÄ er det materialkostnader som har skutt i vÊret. Slik man rigger vindsatsingen mÄ alle kostnader bÊres av utbygger og sÄ skal inntjeningen komme i form av strÞmsalg nÄr anleggene er i drift. PÄ toppen krever vertslandene konsesjonspenger.
Det trengs sterk rygg og dype lommer for Ä nÄ mÄlstreken, og ut fra det mÄ selskapene kapitaliseres.
Som jeg har hevdet ei stund. Aker bÞr tenke nytt rund sin satsing pÄ vind og samle alt som skal produsere vindkraft i et selskap.
Det trengs sterk rygg og dype lommer for Ä nÄ mÄlstreken, og ut fra det mÄ selskapene kapitaliseres.
Som jeg har hevdet ei stund. Aker bÞr tenke nytt rund sin satsing pÄ vind og samle alt som skal produsere vindkraft i et selskap.
Yostock
21.01.2022 kl 23:54
3148
Er det mulig at det er veldig dyrt i starten ved utbygging av vindmÞller og at dette kan sees pÄ noe som kan tjenes inn etter at vindmÞllene er bygd?
Fordelen med Aker er vel at de visste pÄ forhÄnd at dette ville bli dyrt. De har vel en plan og en strategi for Ä tÄle hÞye priser. Muligens det som fÞrte til tapet i Scotwind.
Fordelen med Aker er vel at de visste pÄ forhÄnd at dette ville bli dyrt. De har vel en plan og en strategi for Ä tÄle hÞye priser. Muligens det som fÞrte til tapet i Scotwind.
Redigert 21.01.2022 kl 23:55
upsidedown
21.01.2022 kl 23:32
3183
Slettet brukerskrev Hva sÄ ?
Trodde det var Ă„penbart.
Siemens Energy har hatt omfattende samarbeid med Aker Solutions og i flere tilfeller vÊrt en foretrukket partner i Aker-systemet. NÄr de taper penger pÄ vind er det en indikator pÄ utfordringene som ligger i lÞypa. Og her pÄ trÄden diskuteres en bagatell i dagesvis.
Siemens Energy har hatt omfattende samarbeid med Aker Solutions og i flere tilfeller vÊrt en foretrukket partner i Aker-systemet. NÄr de taper penger pÄ vind er det en indikator pÄ utfordringene som ligger i lÞypa. Og her pÄ trÄden diskuteres en bagatell i dagesvis.
Hva sÄ ?
upsidedown
21.01.2022 kl 20:51
3402
Slettet brukerskrev Synd hvis main har blÄst flere milia ?
Synd hvis main har blÄst flere milia ?
Bullfight
21.01.2022 kl 18:29
3558
Oslo (Infront TDN Direkt): Aker Offshore Wind uttalte til TDN Direkt onsdag at de ved bĂžrsnotering for 1,5 Ă„r siden hentet nok kapital til drift i flere Ă„r, og selskapet bekrefter torsdag at selskapet ikke planlegger emisjon.
Det fremkommer av en melding torsdag.
âAker Offshore Wind hentet ved bĂžrsnotering for 1,5 Ă„r siden nok kapital til drift i flere Ă„r, og dessuten har vi en sterk eier i ryggen. Men vi planlegger Ă„ vĂŠre en langsiktig spiller og vi ser alltid pĂ„ endringer i markedet. SĂ„ tar vi det derfra, uttalte teknisk direktĂžr i selskapet, Geir Olav Berg, til TDN Direkt onsdag.
Det fremgÄr videre av bÞrsmeldingen at Aker Horizons vil fortsette Ä stÞtte selskapet som en langsiktig eier.
Aker Offshore Wind er fortsatt forpliktet til sin strategi og til Ă„ utvikle den internasjonal prosjektportefĂžlje etter den fĂžrste Scotwind-runden, heter det i meldingen.
âVi er selvfĂžlgelig skuffet over utfallet av Scotwind-prosessen. Men vi forblir positive i troen pĂ„ potensialet til flytende havvind og Aker Offshore Winds teknologi og systemkapasitet for Ă„ industrialisere dette segmentet. Aker Offshore Wind er en integrert del av fremtiden, sier styreleder Kristian RĂžkke i Aker Offshore Wind torsdag.
Mari NĂžvik mn@tdndirekt.com Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 71
Det fremkommer av en melding torsdag.
âAker Offshore Wind hentet ved bĂžrsnotering for 1,5 Ă„r siden nok kapital til drift i flere Ă„r, og dessuten har vi en sterk eier i ryggen. Men vi planlegger Ă„ vĂŠre en langsiktig spiller og vi ser alltid pĂ„ endringer i markedet. SĂ„ tar vi det derfra, uttalte teknisk direktĂžr i selskapet, Geir Olav Berg, til TDN Direkt onsdag.
Det fremgÄr videre av bÞrsmeldingen at Aker Horizons vil fortsette Ä stÞtte selskapet som en langsiktig eier.
Aker Offshore Wind er fortsatt forpliktet til sin strategi og til Ă„ utvikle den internasjonal prosjektportefĂžlje etter den fĂžrste Scotwind-runden, heter det i meldingen.
âVi er selvfĂžlgelig skuffet over utfallet av Scotwind-prosessen. Men vi forblir positive i troen pĂ„ potensialet til flytende havvind og Aker Offshore Winds teknologi og systemkapasitet for Ă„ industrialisere dette segmentet. Aker Offshore Wind er en integrert del av fremtiden, sier styreleder Kristian RĂžkke i Aker Offshore Wind torsdag.
Mari NĂžvik mn@tdndirekt.com Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 71
Frodon
21.01.2022 kl 18:18
3564
Er det da riktig at du ikke har skjĂžnt at penger, eks fra AKH, hentes til AOW via emisjon?
Jeg er aksjonÊr i Aker. Jeg er 100% sikker pÄ at du ikke kan lÊre meg noe om Aker, som jeg ikke vet fra fÞr
Jeg er aksjonÊr i Aker. Jeg er 100% sikker pÄ at du ikke kan lÊre meg noe om Aker, som jeg ikke vet fra fÞr
Yostock
21.01.2022 kl 16:45
3671
Slettet brukerskrev Da var da voldsomt til nedgang pÄ akh aksjer er akh konkurs?
Tror Akh rett og slett ikke har mer penger. Synd Frodon. Hva skjer med Main da?
Yostock
21.01.2022 kl 16:43
3673
Det gÄr fint for dette er en Aker satsning :)
Med RÞkke som legger et grunnlag for fremtiden. Hvor mye tror du Aker Bp tjener pÄ olje Frodon?
Med RÞkke som legger et grunnlag for fremtiden. Hvor mye tror du Aker Bp tjener pÄ olje Frodon?
Redigert 21.01.2022 kl 16:45
Frodon
21.01.2022 kl 16:07
3720
Bullfight skrev Skjerp deg Frodon, det kler ikke deg Ä baisse sÄ jÊvla dumt
Hehe, regner med at du tuller đ
đ