B2h - på tide med reprising
Aksjen synes alt for lavt priset på alle mutipler som aktivitet, inntjening, egenkapitaldekning, finansiering osv.
Det er ingen tvil om at selskapet har vært under shortangrep i lengre tid og at enkelte således sterkt har ønsket aksjen ned.
Tror dette nå vil snu, og tror vi får en inndekning mot q3 presentasjoenen. Innsidekjøp og de som har henvendt seg til ledelsen,
indikerer at selskapet går på skinner, er derfor ikke urealistisk å håpe på 1 milliard i overskudd i år.
Mitt kursmål før q3 presentasjonen er minst kr 20,-. Obs! Eier selv nå 80k aksjer i selskapet, så gjør deres egne vurderinger før dere kjøper.
Det er ingen tvil om at selskapet har vært under shortangrep i lengre tid og at enkelte således sterkt har ønsket aksjen ned.
Tror dette nå vil snu, og tror vi får en inndekning mot q3 presentasjoenen. Innsidekjøp og de som har henvendt seg til ledelsen,
indikerer at selskapet går på skinner, er derfor ikke urealistisk å håpe på 1 milliard i overskudd i år.
Mitt kursmål før q3 presentasjonen er minst kr 20,-. Obs! Eier selv nå 80k aksjer i selskapet, så gjør deres egne vurderinger før dere kjøper.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44
Du må logge inn for å svare
markie
17.12.2018 kl 14:19
4821
Spennende om alle inside handler makter endre utvikling på sikt da.
Jeg synes den er slapp. Så ikke helt overbevist. Virker lett for shorterne og styre showet her..
Jeg synes den er slapp. Så ikke helt overbevist. Virker lett for shorterne og styre showet her..
Redigert 20.01.2021 kl 19:37
Record
17.12.2018 kl 14:22
4810
Ikke noe sortere som styrer dette showet :-)
If you cannot beat them, then join them :-)
Da blir det flere å dele den fortjenesten , de kan ikke holde den på dette nivået evig :-)
If you cannot beat them, then join them :-)
Da blir det flere å dele den fortjenesten , de kan ikke holde den på dette nivået evig :-)
Varsom
17.12.2018 kl 14:25
4803
Etter alle disse innside kjøp og snart bare 2 mnd igjen til Q3 velger jeg å sitte stille. Jeg har snakket med Zahl og i følge han lå "barometerne" litt under normalnivå i q3, men i oktober lå de over igjen. Skulle Q4 floppe, ja da skal jeg overveie på nytt! Men jeg tror tallene kommer til å bli veldig bra!
markie
17.12.2018 kl 14:26
4803
Record
Nei det er vel ingen som tror vi blir værende på 13 tallet. Jeg handlet mere på 13 tallet. Vill ikke gi fra meg aksjer her nede. Liker ikke hjelpe til med å senke den. Akkurat nå ser det ut som 12 tallet er tilbake før 14 .
Nei det er vel ingen som tror vi blir værende på 13 tallet. Jeg handlet mere på 13 tallet. Vill ikke gi fra meg aksjer her nede. Liker ikke hjelpe til med å senke den. Akkurat nå ser det ut som 12 tallet er tilbake før 14 .
Record
17.12.2018 kl 14:37
4816
Jeg akkumulerer ennå, snart nyttår :-)
Legg gjerne ut aksjeposter så høyt over intradrag at de ikke blir solgt , det er slik de presser, hvorfor ikke hjelpe de som har så meget å selge på disse nivåene :-)
Legg gjerne ut aksjeposter så høyt over intradrag at de ikke blir solgt , det er slik de presser, hvorfor ikke hjelpe de som har så meget å selge på disse nivåene :-)
markie
17.12.2018 kl 14:50
4796
Bra du har din ryddige strategi.?
Kjøpt i dag men litt tidlig ser det ut til.?
Handle litt til på slutten av uka..
Kjøpt i dag men litt tidlig ser det ut til.?
Handle litt til på slutten av uka..
Record
17.12.2018 kl 15:21
4737
Tror det blir en pen post allerede i dag , frem mot eller i sluttauksjonen :-)
Det er hovedindeksen de er ute etter nå , ikke så mange enkeltaksjer , da vet vi jo at "alt " faller :-)
Det er hovedindeksen de er ute etter nå , ikke så mange enkeltaksjer , da vet vi jo at "alt " faller :-)
Marketwatch
17.12.2018 kl 15:23
4723
Lite endring på listen for 20 største aksjonærer. Dette er i og for seg betryggende, men hadde håpet det ville akkumulere enda
mer til denne lave kursen. Er imidlertid enda litt igjen av året, får håpe på et lite rush før jul.
mer til denne lave kursen. Er imidlertid enda litt igjen av året, får håpe på et lite rush før jul.
Record
17.12.2018 kl 15:49
4680
Blir ikke rimeligere nå ?
Akkumulert på 13.16. Føler meg trygg på matematikken her
Record
17.12.2018 kl 16:07
4624
Si fra når du er ferdig så trekker jeg postene mine :-)
trader1988
17.12.2018 kl 16:32
4584
Fikk fylt på med litt billig aksjer i dag også da. Takk :)
anderix
17.12.2018 kl 16:45
4549
Tok også noen flere på 13,16 i dag. Det er brutalt å være på børs om dagen, men noen selskaper vil jo sannsynligvis gå opp igjen en gang når galskapen er over. B2H kan jo være en av dem;-)
Hvorfor skulle de være lurt å selge nå??
Record
17.12.2018 kl 18:43
4494
Denne e vel en av de få som overhodet ikke skulle ha noe med handelskrig og elendighet ellers rundt om , når det er slik stemning på børsene taes det ikke slike hensyn , noen har "overinvestert" i denne , satser på at det ikke er meg ?
Ikke så stor short i denne men det er omsatt andre instrumenter som gjør at rekylen kan bli voldsom , ser de benytter lobbyister innen politikken også , alle kluter vries , dette er ett velregulert marked som fungerer innenfor lovverket ,her kan det bli pen gevinst selv på meget kort sikt :-)
Ikke så stor short i denne men det er omsatt andre instrumenter som gjør at rekylen kan bli voldsom , ser de benytter lobbyister innen politikken også , alle kluter vries , dette er ett velregulert marked som fungerer innenfor lovverket ,her kan det bli pen gevinst selv på meget kort sikt :-)
markie
18.12.2018 kl 09:35
4288
Da ble det 12 tallet som jeg var inne på i går. Det som var billig i går blir enda billigere i dag..
Stocktrader
18.12.2018 kl 09:52
4246
Nedgang kommer nok også delvis fra negative nyheter i dag fra Hoist. (Ned 15%).
markie
18.12.2018 kl 10:55
4190
Vi fikk denne fra B2 for bare noen uker siden. Der de bekrefter at dette ikke påvirker driften. Så burde ikke være noe problem.
10/12-2018 11:33:04: (B2H) B2Holding oppfyller Finanstilsynets kapitalkrav for misligholdte lån
Oslo, 10.12.2018
Den 29. november sendte Finanstilsynet ut en presisering av kapitalkravet i
forbindelse med kjøp av misligholdte låneporteføljer. For B2Holding vil
kapitalkravet få liten innvirkning på den etablerte virksomheten.
10/12-2018 11:33:04: (B2H) B2Holding oppfyller Finanstilsynets kapitalkrav for misligholdte lån
Oslo, 10.12.2018
Den 29. november sendte Finanstilsynet ut en presisering av kapitalkravet i
forbindelse med kjøp av misligholdte låneporteføljer. For B2Holding vil
kapitalkravet få liten innvirkning på den etablerte virksomheten.
Marketwatch
18.12.2018 kl 11:12
4159
Det er forunderlig at det hver gang det er nedgang på Ose, så er Axa og B2h blandt de som straffes hardest. Det samme er ved nedgang
i oljeprisen. Det er som om noen står klar til å hive ut aksjer så snart markedet viser nedgang. Når Ose går opp, ståraksjene på stedet hvil.
Får prøve å holde ut med investeringen som er gjort, men det krever tolmodighet!
i oljeprisen. Det er som om noen står klar til å hive ut aksjer så snart markedet viser nedgang. Når Ose går opp, ståraksjene på stedet hvil.
Får prøve å holde ut med investeringen som er gjort, men det krever tolmodighet!
Varsom
18.12.2018 kl 11:13
4153
tapogvinn skrev det står forresten en sak om Axa og B2H i Finansavisen i dag.
Etter hva jeg har skjønt gjennom aksjonærlisten, så har ikke carnegie noen aksjer i b2h. Så hvis de plutselig nå går ut i Fa og er negativ, så tyder det på at de er sulten på aksjer.
Varsom
18.12.2018 kl 11:15
4149
Jeg tror b2h traff bunnen tidligere på lav 12. Ipo kursen var på kr. 12 også, så her kan det vell egentlig bare gå en vei, opp opp opp
Redigert 18.12.2018 kl 11:17
Det var da voldsomt. Hadde en meget pen trade i Nhy i dag og har da kjøpt B2h på 12.50... akkumulert heter det vel..
Nå er det like før den siste B2H-optimist blir pessimist.. så da smeller det vel oppover da
Vi har fått handlet Axa på 18 tallet igjen??
Akkurat... man må bare elske de dagene hvor blodet renner i gatene... er jo da aksjer skal kjøpes, ikke sant
Axa på 18... hvem skulle trodd det..
Det har den vert flere ganger i høst, men må rette deg litt, den er 19,32 i skrivende stund.
SS
KNM
SS
KNM
Følger ikke den men samme segment så de vandrer vel i samme bane antar jeg
markie
20.12.2018 kl 13:16
3762
Ingjen ser vi et kraftig fall i B2H. Som noen nevnte tidligere alt som måtte hende av negativ art i markedet. Det smitter kraftig over på B2H. Den negative effekten dobbles nærmest her..
Kroken på døra når amerikanerne Høyer renten.!..
Kroken på døra når amerikanerne Høyer renten.!..
Redigert 20.12.2018 kl 13:20
Det er to måneder igjen til nye tall. Lenge det på bygdebørsen.
Q4-tallslipp må bli en kraft som fører denne opp. Godt sesongmessig kvartal og med enda flere innsidekjøp. Må bli utbytte også, kanskje..? Økonomien er god, så økt rente skal ikke være drepende, men når det er nevnt... Om denne ikke presterer i første del av det nye året, så kastes den til helvete vekk!
Varsom
29.12.2018 kl 01:14
3346
Denne kommer nå til Q4. For ca 2.år siden så hadde b2h også en tilbakegang på inntjeningen, så ekspanderte plutselig veksten igjen. Er også bra at de har forsikret 85% av porteføljen mot mere enn 1 % renteoppgang. Her har de gradert seg mot det meste! Er det noen andre selskaper på Oslo børs med lavere p/e og bedre estimater for vekst?
ketle homeowner
29.12.2018 kl 01:20
3339
Joa, kan bli bra. Renteoppgang virker uunngåelig og det er positivt sett fra B2H sitt ståsted.
Hammers
29.12.2018 kl 02:11
3308
På tide med reprising......spør TS.
Er det ikke heller på tide å komme seg ut av dritten........som bare faller.......og faller......og faller.
Jeg klarte selv å kjøpe meg inn i denne i sept, men ser av papirene at jeg solgte halvparten igjen på kjøpskurs (18,30)......og de øvrige på 20,30 den 6. des i fjor. Siden har jeg ALDRI kikket på aksjen, men har sett på chartet. Et MISERABELT syn.......som absolutt IKKE frister til inngang. Virker bunnløst, dette!
Hilsen Hammers
Er det ikke heller på tide å komme seg ut av dritten........som bare faller.......og faller......og faller.
Jeg klarte selv å kjøpe meg inn i denne i sept, men ser av papirene at jeg solgte halvparten igjen på kjøpskurs (18,30)......og de øvrige på 20,30 den 6. des i fjor. Siden har jeg ALDRI kikket på aksjen, men har sett på chartet. Et MISERABELT syn.......som absolutt IKKE frister til inngang. Virker bunnløst, dette!
Hilsen Hammers
Record
29.12.2018 kl 08:46
3235
Ser du noe som ikke faller /har falt , alt har en ende :-)
Har nok blitt extra straffet pga litt national usikkerhet innen segmentet , siden exponeringen innenlands er så lav er dette nok overdrevent .
Denne kommer nok samtidig med de andre om ikke lenge , inngang nå vil gi god avkastning selv på relativ kort sikt :-)
Har nok blitt extra straffet pga litt national usikkerhet innen segmentet , siden exponeringen innenlands er så lav er dette nok overdrevent .
Denne kommer nok samtidig med de andre om ikke lenge , inngang nå vil gi god avkastning selv på relativ kort sikt :-)
markie
29.12.2018 kl 10:56
3150
Selskapet tjener på tross av stabilt kurs fall penger! Mye penger..
Kan hende større spillere snart tar tak..
Investeringsavkastning måles etter skatt. Investerer du 100 kroner i en aksje og mottar 10 kroner i utbytte, får du i Norge 106,8 kroner tilbake med en beskatning på 32 prosent. Utlendingene som får tilbake 110 kroner har altså et helt annet avkastningskrav enn nordmenn – de kan betale mye mer for eiendeler enn nordmenn kan, forklarer han.
Det mener Sissener fører til at norske selskaper blir mer attraktive for investorer som ikke må følge norske skattelover.
Kan hende større spillere snart tar tak..
Investeringsavkastning måles etter skatt. Investerer du 100 kroner i en aksje og mottar 10 kroner i utbytte, får du i Norge 106,8 kroner tilbake med en beskatning på 32 prosent. Utlendingene som får tilbake 110 kroner har altså et helt annet avkastningskrav enn nordmenn – de kan betale mye mer for eiendeler enn nordmenn kan, forklarer han.
Det mener Sissener fører til at norske selskaper blir mer attraktive for investorer som ikke må følge norske skattelover.
Er oppmerksom på hvordan denne aksjen oppfører seg, men jeg har tro på at denne i det minste har nådd et foreløpig gulv på vandringen mot q4-tallslipp. Det kan kanskje komme et kort stikk ned mot 11,50 på det aller verste, men mulighetene for et realt løft bør være her. Innsiderne er vel ikke bare grønnsaker, de heller, der de har kjøpt mer og mer.
Vel, vi får se... Jeg har ikke gifta meg med B2H, og har andre i kikkerten. Sånn sirkus et par måneder til, så er svaret der.
Vel, vi får se... Jeg har ikke gifta meg med B2H, og har andre i kikkerten. Sånn sirkus et par måneder til, så er svaret der.
Du får skrive det til selskapet og se hva du kan få som kommentar. Selskapet går nok mot salg ila. 2019.
markie
29.12.2018 kl 18:03
2667
Har ringt selskapet. Der snakker de tydeligvis rundt den skremmende lave kursutviklingen hver dag. Så ikke i tvil om at de er på ballen. Men hva kan de i grunnen gjøre? De har gitt det ultimate kjøpssignalet til oss. (Mengder av inside handler)
Men det virker desverre ikke skape noen optimisme. Hvorfor handler ikke de store mye mere. De var med på emisjon til +20 kr. Nå er det 40%rabatt.?? Dersom B2H fortsetter genererer en halv milliard + i året må jo noe positivt hende på et tidspunkt.
Men det virker desverre ikke skape noen optimisme. Hvorfor handler ikke de store mye mere. De var med på emisjon til +20 kr. Nå er det 40%rabatt.?? Dersom B2H fortsetter genererer en halv milliard + i året må jo noe positivt hende på et tidspunkt.
Ingen av dere som har sjekket opp i påstanden om at noe av shorten i B2H henger sammen med obligasjonslånet, hvor det påstås at eiere i låner PLIKTER å hedge seg med short i B2H ?
Dette burde noen klare å finne utav, og i allefall bør CFO klare å svare på det. Blir unaturlig at jeg gjør det, ettersom svaret jeg fikk sist var at de ikke så meg på aksjonærlista, så da fikk jeg ei heller svar på dette.
SS
Dette burde noen klare å finne utav, og i allefall bør CFO klare å svare på det. Blir unaturlig at jeg gjør det, ettersom svaret jeg fikk sist var at de ikke så meg på aksjonærlista, så da fikk jeg ei heller svar på dette.
SS
Varsom
29.12.2018 kl 21:26
2568
Hvor har det blitt av mcd egentlig...? Han drev vell jobbet med noe av akkurat dette!
Varsom
29.12.2018 kl 21:31
2556
Markie,
Resultat etter skatt i år blir minimum 700 millioner. Jeg spurte litt lenger opp her om noen visste om noen selskaper på Oslo børs med lavere p/e og høyere estimater for vekst fremover, men hittils har ingen klart å dra noe opp av hatten! Jeg venter i spenning... greit med noen alternativer!
Resultat etter skatt i år blir minimum 700 millioner. Jeg spurte litt lenger opp her om noen visste om noen selskaper på Oslo børs med lavere p/e og høyere estimater for vekst fremover, men hittils har ingen klart å dra noe opp av hatten! Jeg venter i spenning... greit med noen alternativer!
Oddbear1
29.12.2018 kl 22:04
2530
Jeg kjøpte mine første B2H aksjer nå romjulen, og har et hyggelig snitt på 12,10.
Har akkurat nå i kveld sett gjennom tallene i Q3 rapporten og skjønner ingen ting av fallet fra 20 kr ned til 12 tallet. Fantastiske tall og resultater med god vekst er det jeg leser ut av presentasjonen.
Hvorfor jeg har fått kjøpt de så billig virker underlig når jeg ser på tallene og estimatene. Noen som har en god forklaring til meg?
Har akkurat nå i kveld sett gjennom tallene i Q3 rapporten og skjønner ingen ting av fallet fra 20 kr ned til 12 tallet. Fantastiske tall og resultater med god vekst er det jeg leser ut av presentasjonen.
Hvorfor jeg har fått kjøpt de så billig virker underlig når jeg ser på tallene og estimatene. Noen som har en god forklaring til meg?
anderix
29.12.2018 kl 22:08
2525
Nei, ikke annet enn frykt for reguleringer og høyere renter, samt korreksjonsmodus på verdens børser.. Ubegrunnet, selskaper er en pengemaskin. Gratulerer med fin inngang?
Varsom
30.12.2018 kl 00:17
2440
Gid jeg hadde 12,10 i snitt! ?