KRF STUPER - KRISETALL I NY MÅLING

Slettet bruker
31.10.2018 kl 22:03 760

Fersk TV2-måling har aldri målt så lave tall for KrF før.

Partiet havner godt under sperregrensen og får bare 3,0% - de nærmer seg 2-tallet etter Hareides venstrekjøring!

Nå må alvoret gå opp for resten av KrF.

https://www.tv2.no/nyheter/10183247/
Slettet bruker
31.10.2018 kl 22:09 756

Helt topp!
Få dem ut av stortinget,de steller bare til røre,med en leder som ikke fatter hvor lite partiet er.
De er en interesseorganisasjon for de kristne.
Det har jeg ikke noe som helst problem med,men de skal ikke styre landets framtid på bakgrunn av det.
Det samme med sp,de er en interesseorganisasjon for landbruket og bøndene.
Det er helt ok det også,men de får ta kampene som en interesseorganisasjon,ikke politiske partier,begge to.
Hev sperregrensen til 10%,så de slukes av politiske partier,så kan de drive sin påvirkning derfra.
Slettet bruker
31.10.2018 kl 22:11 755


Dette bør være en tankevekker for alle delegatene i KrF - nå bør de forstå alvoret!
KrF kan bli helt utslettet med Hareides kuppforsøk.
abetullah
31.10.2018 kl 22:30 738

Vi gir oss ikke før de er langt under to prosen og nede i skyggenes dal for evig tid.
Ikke sant folkens?
børst
31.10.2018 kl 22:46 722

Det beste vil uten tvil være om KrF bare forsvinner ut av politikken og at velgerne fordeler seg på de andre partiene. At et parti som fikk 4,2% av stemmene i valget kan skape slik politisk usikkerhet og ustabilitet burde ikke gå an i et sivilisert samfunn. Dette er situasjonen slik vi kjenner den fra ustabile U-land. Jeg forventer at noen ansvarlige voksne tar grep og innfører en absolutt sperregrense på 10%. Få alle disse små drittpartiene som kaller seg "sentrum" ut av systemet.
Slettet bruker
31.10.2018 kl 22:49 717

Det har kommet frem fra Hareides RØDE side i Krf en dyp forakt for partiets velgere på Sørvestlandet. Det er Krfs Deplorables for Hareide-fløyen. Hvordan skal de samarbeide videre?
artig
31.10.2018 kl 23:21 699

De kristne i krf har vel byttet parti for lenge siden.
De kan jo velge mellom PDK, Demokratene, Frp og Kystpartiet.
Risk-reward1
31.10.2018 kl 23:52 681

Og bare for noen dager siden forsøkte ARK "selge inn" at når var det fremgang og "vind i seilene" med Hareides venstresving.
Han burde kanskje skjønt at veien svingte til høyre :)

RR
Slettet bruker
31.10.2018 kl 23:59 678

RR

Ja, slik holder media på med å villede folket.

Trenden viser nedtur for KrF gjennom hele oktober.
Likevel later både Hareide og media som om partiet er i "medvind".

Årsak: De forsøker å lokke delegatene i KrF til å stemme for Hareides kuppforsøk slik at AP kan få servert regjeringsmakten.

Men den siste målingen viser en ny bunn helt nede på 3,0%.
En regjering av AP/KrF/SP ville dermed vært avhengig av RØDT, SV, og MDG for å få flertall!

KrFs delegater bør våkne før det er for sent.
Hareide jukser og manipulerer med fakta.

Men KrFs delegater kan redde partiet og stemme for ikke-sosialistisk.
Et tydelig NEI til rød side er den beste løsningen for partiet.
ingulf
01.11.2018 kl 00:27 669


Jeg har vondt av de gamle trofaste kjernevelgerne til Krf i disse dager. Det er spesielt mange av dem på Sørvestlandet. Dette er mennesker som som er salige i sin tro, de aller fleste. De har aldri hatt til hensikt å gjøre en katt fortred, tvert i mot, de har strikket og brodert og holdt utlodninger og basarer og samlet inn penger til misjonen og andre gode formål. Troen og trosfellesskapet og å gjøre gode gjerninger er de meningsbærende elementene i livene deres. Ære være slike mennesker. Verden hadde vært et bedre sted hvis alle vi andre kunne vært litt mer lik disse enkle (ikke ironisk ment) menneskene.

Det er derfor det gjør vondt å tenke på hvordan det må føles for dem med den maktkampen som nå utspiller seg i deres kjære parti. Og jeg tror ikke dette er mennesker som er venstreorienterte. De er nok heller på linje med min bestemor; hun var dypt kristen, og all ledig tid ble brukt til å lese i Bibelen, og hun advarte min far mot å ha noe med AP å gjøre; i det partiet mente hun det bodde noe stygt som folk måtte holde seg unna.
Redigert 01.11.2018 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2018 kl 00:46 661


Godt beskrevet, ingulf. Det er nok mye i det.

Hareide fremstår uærlig og oppfattes av flere som en falskspiller, slik Hegnar beskrev det i en lederartikkel her om dagen.
Det er helt utrolig alt det Hareide har fått seg til å gjøre de siste ukene. Det har vært usannheter på rekke og rad.

Politisk redaktør i Nordlys skriver det treffende i dag:

Jonas Gahr Støre og en ganske liten krets i Ap ser også ut til å ha spilt en avgjørende rolle for å lede Hareide mot stupet.

Her vil det nok bli en god historie å fortelle for politiske journalister. Vi skal ikke se bort fra at nærmere undersøkelser vise at det har vært et dypere samspill enn mange er klar over.

Det gjelder både mellom partilededelsen, mellom enkeltpersoner i ungdomspartiene, og ikke minst har Tankesmien Agenda spilt en sentral rolle.


Her er det mye grums som foregår!

https://forum.hegnar.no/thread/14534/view
holysmoke
01.11.2018 kl 00:53 657

Og endelig har vi fått svar på hva det statsfinansierte "Fredssenteret" til Kjell Magne Bondevik og Einar Steensnes driver med i arbeidstiden. De holder hemmelige møter med Hareide med formål å styrte den nåværende regjering....
artig
01.11.2018 kl 00:53 654

Kan KrF leve med splittelsen som nå er kommet til overflaten? Vil den nye lederen klare å samle troppene igjen? Vil velgerne i fremtiden klare å tro på «de troendes” regjeringserklæringer?

Den seneste tiden har synliggjort at en skilsmisse mellom fraksjonene kan bli det naturlige, neste skritt, om ikke i morgen, så på litt sikt. Det vel er knapt noen vei tilbake nå som den røde katten er ute av sekken. Krystallen har fått en lei brist.

Quo vadunt?

Et halvhjertet og velgerhalvert KrF vil aldri karre seg over sperregrensen. Så til dere blå blant de gule, blir min oppfordring: Slipp de røde sandsekkene, og bruk tiden frem til neste valg til å søke samarbeid med to partier som ikke ligger langt unna dere politisk. Jeg tenker selvsagt på De Kristne og Demokratene. Førstnevnte har et helt ubrukelig og ekskluderende navn; sistnevnte har et altfor generelt et. Alle er vi demokrater, selv Rødt kaller seg dette.

Og i USA har Demokratene, med sin rasistiske fortid, utviklet seg til å bli en sosialistisk bastion som gjerne tyr til ufine og udemokratiske midler i sine forsøk på å kneble motstanderne. De burde neppe være noe navnemessig forbilde for et verdikonservativt parti. Mens “Kristeligdemokratene” har vist seg å funke verden over.

Det Norge trenger, nå som Dr Jordan Peterson-vekkelsen har åpnet manges øyne for at Kristendommen ikke er så hakkande gæren likevel, er et udogmatisk parti som bygger på tradisjonelle verdier, basert på deler av kirkens lære. En fusjon mellom den blå KrF-fraksjonen, De Kristne og Demokratene kunne blitt en solid motvekt mot de liberale oppløsningstendensene det er skuffende lett å få øye på, uten å gi staten mer makt enn høyst nødvendig.

Alene vil ingen av gruppene nå opp, men sammen kunne de blitt en viktig vektskål-tunge.

Så, kjære, blå KrF-ere – gratulerer med den kortvarige seieren, men oppbruddets time er nok inne, nye allianser venter. Gjør Norge til et varmere og tryggere samfunn uten statens klamme, upersonlige grep!

https://resett.no/2018/11/01/er-tiden-moden-for-kristeligdemokratene/
Biggy
01.11.2018 kl 08:11 615

Godt poeng Ingulf!

Hareides løgner og kyniske spill er en hån også mot de gruppene du nevner!
Scoopfinder
01.11.2018 kl 08:28 604

Krf kan jo glede seg over at det blir stadig flere religiøse i Norge.
De tror på Allah.
Slettet bruker
01.11.2018 kl 09:45 588


Hareide nekter å kommentere krisemålingen til TV2.
Men han var svært ivrig å prate om de falske innmeldingene.
Betonghue
01.11.2018 kl 10:32 572

Registrerte at innvandrings-og utgiftspartiet V også var under sperregrensen! Jula kom tidlig i år, tror fanden meg jeg bevilger meg ei "hall ei" på en torsdag!
Fluelort
01.11.2018 kl 13:46 533

Målingen er temmelig avslørende i forhold til Hareide og andre sosialister i KrF sitt babbel om at partiet taper velgere fordi det ikke har distansert seg godt nok fra Frp, og at partiet skal stanse velgerflukten ved å foreta en venstredreining, for målingen bekrefter inntrykket mange på forumet har fra før, nemlig at velgerflukten skjer til høyresiden. Sagt med andre ord, har det vært mange i KrF som har rømt partiet fordi det under Hareides ledelse har gått stadig lenger mot venstre.

Tv2.no skriver, se lenke i innlegget til TS:

"Bakgrunnstallene viser at under halvparten av velgerne fra forrige valg ville stemt på partiet i dag. Mange har satt seg på gjerdet og er usikre, og alle som har funnet seg et nytt parti forsvinner til den borgerlige siden."(Min utheving).


Etter det jeg kan se, har ikke NTB tatt sistnevnte resultat av målingen med i sin omtale av saken, som blant annet finnes på Resett (NTB refererer bare deler av TV2s måling).

https://resett.no/2018/10/31/krisemaling-for-krf-to-dager-for-skjebne-landsmotet/
Redigert 01.11.2018 kl 13:51 Du må logge inn for å svare