Ensurge har åbnet Pandoras æske

Kvike11
ENSU 19.01.2022 kl 15:02 56974

Ensurge tidligere Thin Film, har nu lavet den første aftale med betaling forud.
Flere andre aftaler er allerede i hus, produktionen tilpasses den enkelte kunde.
Nu skal de have fabrikken op og kører i tidligere TESLA s produktions lokaler, og det skulle allerede være for småt til Ensu.
ENSURGE har knækket koden og har nu de patenteret produkterne som alle de store har sukket efter i flere år.
Produktionen kører vel på fuld tryk inden for et år, maskiner kan jo tilpasses den enkelte kunde og kører i døgndrift.
Der efter er det bare at afskibe container efter container med Micro batterier.
Kan godt være der kommer en emission nu, herligt gir flere billige aktier til nuværende aktionærer,
som skal dække fremtidens produktion, det går jo stærkt fremad med nye kunde.
ENSURGE har åbnet Pandoras æske ,
et hav af muligheder, knækket koden som ingen andre har kunne ,
snart vil dollars tjenes hvert eneste år i et marked til over 20 milliarder,, bare ta 10 % af det.
Glæder mig til vi ser analytiker vågner lidt op, så ser vi både kurs 10 og 20 inden for få år.
Redigert 13.11.2022 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Føre var
19.01.2022 kl 15:10 24743

"Ensurge enters the fast-growing digital health market through a major customer agreement"



Oslo, 19 January 2022

Ensurge Micropower ASA (OSE: ENSU, OTCQB: ENMPY) today announced the signing of a customer agreement with a leader and innovator in the digital health market. Under the terms of the agreement, Ensurge will deliver customized Ensurge solid-state microbatteries for production starting in the fourth quarter of 2022. Ensurge is receiving several milestone-based payments for the customization.


https://www.globenewswire.com/news-release/2022/01/19/2369009/0/en/Ensurge-enters-the-fast-growing-digital-health-market-through-a-major-customer-agreement.html




https://newsweb.oslobors.no/message/551575



Det har du helt rett i!
HP17
19.01.2022 kl 15:17 24718

Som vanlig fra Ensurge er det en "bla bla" melding med masse fine ord uten at det opplyses om noen beløp eller volumer eller annet konkret.Dette er i kjent "THIN-film" stil. Nå lurer vel en ny emisjon like rundt hjørnet?

Bare i 1 halvår i fjor tapte selskapet hele 20,9 millioner USD, dvs smått utrolige 183 millioner med dagens kurs.
Ensurge Micropower, tidligere Thin Film Electronics, fikk et resultat før skatt på minus 20,9 millioner dollar i første halvår 2021, mot et tap på 8,1 millioner dollar i samme periode året før.
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/08/27/7726074/tapte-mer-i-rute-med-batteriproduksjon
Kvike11
19.01.2022 kl 15:22 24683

Sælg da dine aktier hvis du er så utilfreds,
alle andre kan se hvad der sker.
Penge de har brugt er bl.a. til at indrette de produktionslokaler de overtager efter TESLA har haft batteri produktion der.
Indtægter er allerede sikret senest i 4 kvartal,
Som tidligere nævn ,
Pandora æske er nu åbnet, med uanet muligheder
specc
19.01.2022 kl 15:30 24638

Du har glemt at fremtidige verdier diskonteres ved rullerende resultater, ikke i fortiden, så hva er det du snakker om ?
Føre var
19.01.2022 kl 15:35 24625

Snart kommer nye kjøpsanbefalinger.
Kvike11
06.05.2022 kl 08:32 23915

ENSU slår nu fast at det går den rigtige vej.
https://newsweb.oslobors.no/message/561362
mange har forsøgt at lave støj, desværre er det forgæves, alt går efter planen, alle kan jo forvente mindre bump på vejen.
Kursen skal mange gange op i 2022
Snart kommer nye købsanbefalinger. :-)
Slettet bruker
06.05.2022 kl 08:47 23872

Det er positivt at de oppdaterer markedet om status. Likevel er det åpenbart ting er betydelig forsinket. Jeg nevnte på en annen tråd tidligere at forsinkelsen kunne være knyttet til teknologiske utfordringer, og den melding bekrefter på langt vei det.
- "Finalize packaged microbatteries that meet capacity and cycling targets for customer samples"
Dette svært kritiske punktet har de ikke kommet i mål med. At de sender ut denne meldingen nå tyder på at de har en vei å gå for å løse det. Hadde det vært rett rundt hjørnet virker det unødvendig med denne statusoppdateringen. Ha også i bakhodet at de kun har cash "into Q3",
Føre var
06.05.2022 kl 14:09 23637

Hva tror Kvike om denne?


"Spreadex flagger 17,14 prosent i Ensurge Micropower (tidl. Thin Film), fremgår det av en flaggemelding fredag.
Etter transaksjonen eier Spreadex 86.333.333 aksjer i selskapet.
TDN Direkt"



https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/05/06/7862530/flagger-i-ensurge?internal_source=sistenytt
bullokse
06.05.2022 kl 14:59 23558

(Oppdatert artikkel og rettet artikkel)

Oslo (Infront TDN Direkt): Spreadex eide 17,14 prosent i Ensurge Micropower 10. august 2021 etter at de hadde kjøpt 86.333.333 aksjer i selskapet.

Det fremgår av en flaggemelding fredag.


TDN Direkt finans@tdn.no
Kvike11
07.05.2022 kl 07:18 23330

Kan ikke finde kursen de har givet for aktierne, men det må være betydeligt højere end dagskursen idag, da handlen er fra 08.2021
Det viser at der er endnu en stor aktionær der har stor tillid til ENSU.
Ser på det som positivt for selskabet.
Hvem ved hvad de har givet for alle de aktier , har der været meddelelse om det i august 2021 ??
.Spreadex ltd ser muligheder i ENSU, kender ikke selskabet, men er lidt i tvivl om de også regner med kursen op 10 gange, eller kan de nøjes med 100 % stigning.
Heldigvis går alt efter planen, skriver ENSU, måske mindre forsinkelser, som sikkert bliver indhentet senere på året.
Når først produktionen kører, måske sidst på året, så kommer overskuddet hurtigt.
PAHT
07.05.2022 kl 10:59 23227

Kjøpte her om dagen til snitt 2,61kr, så da er det bare å HODLe?
👍🏻
Kvike11
11.05.2022 kl 10:03 22934

Håber MIDDELBORG INVEST AS snart stopper nedsalget, har de så dårlig økonomi at de er nød til at sælge aktier i ENSU til dumping priser.
Har købt flere gange til den lave kurs, og køber igen flere, måske allerede imorgen.
Alle kan glæde sig over der er kommet en ny investorer i ENSU, som vil investerer så mange penge til kurs 6
Vi andre kan bare sidde og vente på der kommer nye kunder, tror den nye investorer også ejer andre selskaber, måske et selskab der kan bruge batterier fra ENSU .
Kan være en af årsagerne til den store investering.
iTRADER09
11.05.2022 kl 10:52 22847

Middelborg invest selger ikke nødvendigvis ENSU på grunn av dårlig økonomi, det kan like godt være at de selger på det dårlige børsklimaet. I en sånn situasjon som vi er nå rammes luftslottene med høye kostnader og ingen inntekter hardere enn resten av markedet, og i særdeleshet selskap som ENSU som må kjøre en emisjon i dette klimaet. Det er bedre å få 2.20 idag enn 1.20 etter en stor utvanning i kommende emisjon eller 0 etter en feilet emisjon.
aklm
11.05.2022 kl 11:09 22800

Vil en emisjon ødelegge batteriene? Oraklene spådde jo PGS til 50 øre fordi de trengte penger, nå er kursen 6x høyere. De glemte imidlertid å se på markedet.
iTRADER09
11.05.2022 kl 11:16 22792

Selvfølgelig vil ikke en emisjon ødelegge batteriene, men det forringer verdiene til dagens aksjonærer, for batteriene øker ikke i verdi selv om antallet aksjer dobles.
aklm
11.05.2022 kl 11:32 22733

Det ble flere aksjer i PGS også. Ser ikke ut til at aksjonærene har tapt noe på det. Vi vet ingen ting om morgendagen. Det vi vet er at man kan få noen til å selge bare man nevner emisjon. Det mest sannsynlige er vel at ledelsen ikke leter etter løsninger her.
Kvike11
13.05.2022 kl 13:03 22536

Hvis Middelsborg Invest har investeret ti tals millioner i ENSU , og nu sælger langt under kostpris, er det fordi de mangler penge.
ENSU har ikke dårlig økonomi, det virker som om du er en bland flere her der gerne vil have ENSU til at fremstå som et dårligt selskab,
ved ikke om du ejer aktier i selskabet, jeg tvivler, måske du er bakansat eller mægler.
ENSU er et udviklingsselskab og det koster, har intet med dårlig økonomi at gøre, de har lige fået tilført 100 millioner, tror du der er nogen der gør det hvis de ikke kan se muligheder i selskabet.
Deres patent overskygger alle andre på marked og så snart de begynder at leverer batterier, vil der pludselig komme en flok analytiker der siger uhha det er en god forretning.
Kloge nok til at se det idag, kan man ikke forvente af analytikker.
Flere nye kunder er også på vej, sampel er sendt ud eller på vej.
Heldigvis ser det ud til at kursen retter sig idag,
måske det er dine Itrader09 aktier jeg købte igår, for jeg tvivler på du har nogle nu,
sammen med en del andre aktier . tak for alt for billige aktier
ENSU sidste emission var på kurs 6 og var billig, er vi på vej igen over denne kurs
Oljeinvest
13.05.2022 kl 13:10 22530

de kjøpte jo flest akjser på 11 øre, altså kurs 1.10
Slettet bruker
13.05.2022 kl 13:28 22512

Kvike ser ut til å ha enorme problemer med å forstå at disse 100 millionene ikke varer evig - til og med når selskapet selv har rapportert at det vil være behov for cash innen eller ila Q3.
iTRADER09
13.05.2022 kl 14:22 22450

Kvike har rett i en ting, jeg har ikke aksjer ensu.
Det er ikke fordi jeg tror det er et dårlig selskap, Selskapet har en CEO som ser ut til å ha det som skal til og de har en produkt-ide som det kan bli et stort produkt av.
Jeg har ikke aksjer fordi jeg oppfatter at selskapet er for høyt priset i forhold til risiko, selv på dagens kurser. De har selv med den optimistiske tidsplanen de har lagt fram, et stort behov for finansiering fra eierne. Ikke bare en emisjon nå, men flere emisjoner og om det kommer forsinkelser, slik vi nå har sett et eksempel på, så blir det enda flere emisjoner. Dagens aksjonærer vil vannes ut så mye før inntektene blir signifikante at verdien av det de sitter på ikke engang matcher dagens kurs. På toppen av det er det hele tiden en riskiko for at eierne ikke vil legge inn mer penger og det hele stopper.
Jeg er ikke bankansatt eller megler heller. Jeg er teknologi utvikler, entrepenør og oppfinner og har hold på noen tiår med det (med svært god avkastning). Jeg har aldri utviklet batterier, men teknologiene jeg jobber med er storbrukere av batterier og i særdeleshet mikro-batterier så jeg har en viss kunnskap om det området i alle fall fra kunde-siden. Og, ja, Ensu sin teknologi er svært interessant for mange av de produktene jeg holder på med om den holder det de lover og de kan produsere den til de prisene de antyder. Jeg tror det er for dyrt til å bli en dominerende batteri teknologi, for mange produkter vil ikke Ensu sine gode egenskaper være differensierende nok til å rettferdiggjøre prisforskjellen, men de nisjene hvor differensieringen er stor nok er et temmelig stor marked likevel.
Så en gang vil jeg kanskje bli Ensu aksjonær, de har et par av de faktorene jeg mener trengs for å lykkes, men jeg regner meg kompetent nok til å se når Ensu er på et punkt hvor prisen er rett i forhold til risiko og gjenstående innvesteringer. I tillegg vil jeg ha vanskelig for å innvestere i Ensu med den eierstrukturen og den styreformannen Ensu har i dag, de virker som å være en garanti mot suksess. Gode eiere og et godt styre er også viktig for suksess.
Ramora
13.05.2022 kl 15:16 22363

Godt resonoment som jeg forsovet er enig i. Jeg har selv tatt et lodd i denne aksjen, og har hvert med siden den lå på 0,2 (2019). Har hvert noe inn og ut av aksjen og sikret en fortjeneste. Jeg har den siste tiden benyttet anledningen til å kjøpe litt mer. Jeg ser ikke på dette som en sikker investering, og er enig i din vurdering av risikoen med plassering av penger her. Selskapet kommer garantert til å kjøre en emisjon til etter sommeren, men erfaringen min tilsier at de har noen ess i ermet, og noen gladnyheter som kommer på løpende bånd. Dette er noe de stort sett pleier å gjøre før en emisjon. Forhåpentligvis så kommer selskapet med noen gode nyheter som gjør at meglerhus tar opp dekningen på denne. Har sett at det i løpet av årene har kommet større fond og enkeltpersoner som har investert tungt i denne.

Teknologien de jobber med har jeg troen på, og at etterspørselen etter produkter som Ensu kan levere kommer til å være økende i årene fremover. markedsverdien i dag er på 550-600mnok. som er ca det dobbelte av hva det var da jeg gikk inn. Aksjekursen har derimot ikke doblet seg, og er en naturlig konsekvens av emisjoner.

Når det kommer til prisfallet den siste tiden så skyldes ikke det at det er noe feil med selskapet. Ja, ting er forsinket, men det ser man er tilfellet i mange andre selskaper også hele tiden, men da blir ikke selskapet straffet med en nedgang på 50%. Dagens prisfall skyldes en rekke faktorer.
1. Sentimentet for vekstaksjer har nudd ettersom andre bransjer (olje, gass osv.) som allerede har en inntekt, og en positiv CF. Disse blir naturligvis mer attraktive når Råvareprisene økes, og marginene til disse skyter i været.
2. Renten øker, og er spådd opp, noe som gjør at selskapets verdisetting av fremtidige inntekter blir en helt annen. PE på 100 osv blir derfor vanskeligere å forsvare.
3. Det ser ut som om middelborg må tvangsselge deler av en høyt belånt portefølje. Dette fører til et enorm kursfall som igjen fører til at andre som også har belånte aksjer må dekke inn tapet og dumpe flere aksjer i markedet.

På bakgrunn av dette, mener jeg at dagens pris er en god inngang, og tror at denne kan gå bra. Vi har sett tilsvarende historier før (mpcc, nod) som jeg forsovet også har hvert med på fra tidlig av. Man kan potensielt få en stor oppside, men også risikere og tape alt, men her mener jeg Risk/Reward er iht. min strategi. Blir en spennende tid fremover.
Kvike11
13.05.2022 kl 19:16 22233

Ser ud til du ikke forstår at rapporter er fra 2021, vi har i år 2022
De har i år hentet 100 millioner på No Time, endda til ekstra nye kunde segmenter
ENSU har intet sagt om de mangler penge, de har CASH og de er meget tæt på at kundesampels kan sende ud.
Alt går efter planen, de er endda foran planen ifølge sidste nyhedsbrev .
Kursen stiger idag, til trods for der er en der sælger sig ud.
Det går efter planen i ENSU, og kursen stiger,
WilderInvest du spilder din tid på Ensu, og spilder min tid på at forklarer dig sammenhænget mellem rapport fra 2021 og 2022
skynd dig og dæk dine short ind.
Ensu strong buy, op over 10 % idag.
iTRADER09
14.05.2022 kl 03:37 22040

Det er vel heller Kvike som lever i sin fantasiverden og ikke vil lese rapporten, eller som har problem med å forstå den.
Rapporten er for 2021, men den refererer til emisjonen på 100MNOK i Februar 2022.
Les "Going Concern" på side 4 (tips: du kan oversette til Dansk med google translate).
Om rapporten ikke hadde tatt med de 100Mill ville ikke styret hatt annet alternativ enn å anbefale selskapet avviklet. Den eneste grunnen til at de kan skrive at raporten er "prepared under the going concern assumption" er denne emisjonen. Tallene som presenteres for 2021 viser klart at selskapet ville ha sluttet å utbetale lønninger, husleie og avdrag på lån allerede i Mars 2022 om det ikke hadde blitt foretatt en emisjon i Februar.
Nå vil tallene for Q122 snart vise at selskapet ikke kan betale lønninger, husleie og avdrag på lån lenger enn til August.
Kvike11
14.05.2022 kl 07:26 21972

Godt så er vi enige, rapport er for 2021
godt de har fået 100 millioner tilført i 2022
og har sidst rapporteret at de er langt forud i 2022 med prøver til nye kunder m.m.
Tvivler på du har en eneste aktie i ENSU, din tilgang til ENSU er ikke til gavn for nogen aktionærer.
Jeg har 100 % tillid til selskabet, de har mod og den rigtige tilgang til egne evner og selskabet,
de ser selv 100 % positivt på fremtiden.
og de mangler ikke penge, de har endda fået en ny stor investorer i USA
det ser ud til der er andre end dem der arbejder for at få kursen ned, der har interesse for ENSU.
Måske en chance for den flyttes op på anden bors i USA, kan det give et løft i kursen der. ??.
Kvartals rapport er tæt på, heldigvis er selskabet meget positiv for fremtiden.
iTRADER09
14.05.2022 kl 08:41 21935

Vi snakkes etter emisjonen. Regner med det blir i inneværende kvartal.
Den kan komme før eller etter rapporten, men rapporten vil vise at det er kritisk så de venter neppe lenge.
Noe annet som blir interessant i rapporten er å se hvor mye Ensu har brukt på å øke kapasitet som det var snakk om ifm emisjonen.
Det kan ikke ha vært en stor del av emisjonen for da hadde kassa ikke vart into third quarter.
Menigheten trodde kankje at kapasitets-økningen var på rulle-linjen fordi ikke den kunne levere nok til den "etterspørselen" Ensu forventer, men det vill krevd flere 100 mill og er sikkert ikke aktuelt før i 2024 eller 2025 (om alt går bra). Kapasitetsøkningen har nok vært på "packaging", mest sansynlig å gå fra håndarbeid til maskiner som kan sammenstille nok til å levere samples i 100 tall eller 1000 tall.
Redigert 14.05.2022 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
hill
14.05.2022 kl 17:39 21748

Må si at din interresse for ENSU er vesentlig over de du kaller "menigheten", siden du ikke eier aksjer her,
men har skrevet innlegg omtrent på alle ENSU-tråder, hvor du prøver å "misjonære" hvor dårlig denne aksjen er!

Skal ikke prøve på å "omvende" deg, men heller henvise til ENSU's siste melding:

"Ensurge is aggressively moving forward with the world's first mAh solid-state lithium microbattery.
We are implementing and validating the technology and operations breakthroughs we have achieved in the last three months
and preparing to roll out our first customer samples delivery shortly."

2024 eller 2025, som du hevder, er definitivt ikke shortly!


https://newsweb.oslobors.no/message/561362
scorn
14.05.2022 kl 20:31 21638

De kan også finne på å låne penger i stedet for emisjon...
iTRADER09
15.05.2022 kl 03:19 21535

Du kunne kanskje lest hva jeg skrev? Jeg snakket om når behovet for oppgradering av kapasiteten på roll to roll utstyret eventuelt kommer.
Selskapet sier selv at de forventer cash break even i slutten av 2023, og i følge tidligere presentasjoner er de cash break even på en mindre del av kapasiteten til roll to roll utstyret. Ergo er de neppe behov for å øke kapasiteten før i 2024 eller 2025.
Redigert 15.05.2022 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
15.05.2022 kl 03:21 21529

Det kan være, men de har fortsatt et restlån med pant i fabrikken, så det er begrenset hva de kan låne. Og denne typen lån er, som vi har sett, svært dyre å betjene.
Kvike11
15.05.2022 kl 12:45 21406

Som flere end mig har skrevet om dit skriveri, kører du på med gætterier og derved tror du at du får flere i tvivl om sandheden.
Du ejer ikke aktier mere i ENSU, så lad so der ejer aktier skrive i forum, i stedet for gætteri.
Går du i skole, så gør dine studier færdig, er du bankansat e.l. forstår jeg dit skriveri, men deler ikke dine meninger.
ENSU er stadigvæk en virksomhed i udvikling, fakta,
tynnidioten
15.05.2022 kl 13:59 21426

Dette minner vel mye om QEC, Kvike ?
tynnidioten
15.05.2022 kl 14:00 21424

Fabrikkutstyret er pantsatt opp til pipa.
Kvike11
16.05.2022 kl 08:48 21173

Ser ud til at åbne i 2,40 idag..
Er de så dygtige at de kan overbelåne deres udstyr, eller er det dig der ikke ved ret meget om selskabet, og kun er interesseret i at få kursen ned.
Sidste emmision var på kurs 6 og der tog det ca 24 timer af få 100 millioner, i dine øjne må der være en masse professionelle investorer der ikke har forstand på noget som helst.
Ser heldigvis selv store muligheder i ENSU, nedsalg ser ud til at være færdigt.
Strong buy, og forhåbentligt snart endnu flere gode nyheder, tak til styret som gør et kæmpe arbejde for os aktionærer.
tynnidioten
16.05.2022 kl 08:51 21161

"Ser ud til at åbne i 2,40 idag."
Ved du ikke at ordrebildet endrer seg mye de sidste minutter ?

(jeg har vært aksjonær siden 1998)
Redigert 16.05.2022 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
Kvike11
16.05.2022 kl 18:09 20894

Endnu mere vigtigt de lukker på 2,55
tror opgangen fortsætter
Kvike11
20.05.2022 kl 13:52 20297

Kan godt forstå du hedder tyndidiot.
QEC skal nok stige igen, enten ved tilladelse (kurs 15-20 ) eller erstatning (8-10 )
Ensu er på rette vej og det sidste jeg hørte var meget postivt
Du behøves ikke svarer , held og lykke med dine short da du ingen aktier har i QEC eller ENSU
Ensu regnskab snart og flere gode nyheder.
Kvike11
22.05.2022 kl 12:28 19948

Som du skriver , alt kører efter deres plan, måske de endda er lidt foran, med samples til kunderne.
Regnskab inden for en uge og måske åbner det lidt for hvem der er de største potentielle kunder i år.
Tror at ENSU også bliver en af årets kurs vinder.