Questerre med utviklingsavtale!!
Mon ikke vi skal en tur op i morgen? :-)
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/01/20/7805900/questerre-med-utviklingsavtale
I tillæg forventes EU at godkende gas måske allerede i morgen fredag eller senest på mandag........whats not to like? :-)
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/01/20/7805900/questerre-med-utviklingsavtale
I tillæg forventes EU at godkende gas måske allerede i morgen fredag eller senest på mandag........whats not to like? :-)
mofi1, flot artikel og nu bliver det meget svært for regeringen at komme udenom et pilot projekt som et minimum 👏
Redigert 20.01.2022 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
mofi1
20.01.2022 kl 22:35
4878
easygo skrev 753,866 er antall aksjer!
Bloomberg operer med VOLUME
1,470,775, cad, men vet ikke hva som er rett
1,470,775, cad, men vet ikke hva som er rett
Redigert 20.01.2022 kl 22:37
easygo skrev 753,866 er antall aksjer!
Jeg er utenfor mine vanlige program ettersom dette er utenfor oslo børs, så jeg merker at jeg er på dypt vann. Finner flere kilder som oppgir ulikt volum, så jeg vet faktisk ikke hva som stemmer.
kimj
20.01.2022 kl 22:48
4699
Alltid les direkte på sekundærlisting på Toronto Stock Exchange, TMX; https://money.tmx.com/en/quote/QEC
Volum er 753.000 aksjer så langt på TMX.
Volum er 753.000 aksjer så langt på TMX.
Vestjyden
20.01.2022 kl 22:55
4631
Det spørgsmål kan du stille til Qec og First nations.
De er de nærmeste til at give dig et korrekt svar.
God aften til dig
De er de nærmeste til at give dig et korrekt svar.
God aften til dig
uptrade
20.01.2022 kl 23:00
4616
Syntes det her sitatet vurde fremheves, uansett om det hadde vært Shell eller QEC:
"De er det første selskapet som fullt ut anerkjenner våre tradisjonelle bruksområder og forplikter seg til å gå videre med full konsultasjon og samarbeid med våre folk. Denne avtalen kan gi nasjonen vår velstand og likestilling for folket vårt samtidig som vi beskytter miljøet.»
Bra jobbet Mr.B 😀
Skulle det formodning bli pilot, så legger det til rette for andre områder å følge prosessen fra A - Å.
"De er det første selskapet som fullt ut anerkjenner våre tradisjonelle bruksområder og forplikter seg til å gå videre med full konsultasjon og samarbeid med våre folk. Denne avtalen kan gi nasjonen vår velstand og likestilling for folket vårt samtidig som vi beskytter miljøet.»
Bra jobbet Mr.B 😀
Skulle det formodning bli pilot, så legger det til rette for andre områder å følge prosessen fra A - Å.
mofi1
20.01.2022 kl 23:07
4548
Ja, et fint sitat, Uptrade!
Et annet:
«Avtalen er potensielt stikkende for Quebec-premier François Legault fordi den er i strid med provinsens offisielle holdning til leting og utvinning av olje og gass. Herr Legault har gjort det klart de siste månedene at det ikke vil være ytterligere hydrokarbonutbygging i provinsen, og hans regjering har jobbet med hvordan man best kan kompensere selskapene som har rundt 180 aktive letetillatelser, inkludert Questerre. Men å sløyfe de økonomiske vekstambisjonene til en First Nation kan vise seg å være problematisk.»
Et annet:
«Avtalen er potensielt stikkende for Quebec-premier François Legault fordi den er i strid med provinsens offisielle holdning til leting og utvinning av olje og gass. Herr Legault har gjort det klart de siste månedene at det ikke vil være ytterligere hydrokarbonutbygging i provinsen, og hans regjering har jobbet med hvordan man best kan kompensere selskapene som har rundt 180 aktive letetillatelser, inkludert Questerre. Men å sløyfe de økonomiske vekstambisjonene til en First Nation kan vise seg å være problematisk.»
kimj
20.01.2022 kl 23:09
4519
Det er et helt fantastisk stykke arbeid. Å legge til rette på denne måten er utrolig viktig og riktig arbeid. Det er ikke alle som greier å få til et godt forhold på denne måten. Det er nesten utrolig at Questerre og Mr. Binnion har fått det til. Verdien på avtalen og ikke minst forståelsen mellom partene er helt enorm. Jeg gleder meg på selskapets og aksjonærenes vegne. Dette er bra for miljøet, det er bra for aksjonærene og det er bra for økonomien til folkene som bor i disse områdene.
Redigert 20.01.2022 kl 23:11
uptrade
20.01.2022 kl 23:13
4510
Ja..
Uansett hvor mye QEC må ofre til Ur-folket ved startsignalet, så er det verdt hver krone. Så kan andre provinser komme i neste rekke, så de ser hvordan det går.
Kommer garantert til å skape ketchup effekt 😀
Uansett hvor mye QEC må ofre til Ur-folket ved startsignalet, så er det verdt hver krone. Så kan andre provinser komme i neste rekke, så de ser hvordan det går.
Kommer garantert til å skape ketchup effekt 😀
gran coupe
20.01.2022 kl 23:21
4451
Mofi1, takk for linken.
Har lest og fått mer info fra Canada allerede. Qec har tilbud dem 3% av overskuddet.
Det er totalt unødvendig av Binnion å snakke om Franske kolonister og hisse på seg dagens regjering. Han mannen bør vite hvor han tråkker før det er for sendt.
Jeg skjønner ikke helt meningen med en avtale om pilot osv der du er avhengig av lisens og tillatelser de ikke har og kanskje aldri får.
Har lest og fått mer info fra Canada allerede. Qec har tilbud dem 3% av overskuddet.
Det er totalt unødvendig av Binnion å snakke om Franske kolonister og hisse på seg dagens regjering. Han mannen bør vite hvor han tråkker før det er for sendt.
Jeg skjønner ikke helt meningen med en avtale om pilot osv der du er avhengig av lisens og tillatelser de ikke har og kanskje aldri får.
Redigert 20.01.2022 kl 23:24
tuja
20.01.2022 kl 23:21
4449
Om noen ikke evner å se dette som bull, ja, da vet ikke jeg. Nå får myndighetene i Quebec ett problem. Super melding. Nå er selskapet mye nærmere pilot, da de har fått sosial aksept. Dersom ikke, må Quebec ut med store summer i erstatning. Og da snakker vi ikke kun kost.
"Avtalen er potensielt stikkende for Quebec-premier François Legault fordi den er i strid med provinsens offisielle holdning til leting og utvinning av olje og gass. Herr Legault har gjort det klart de siste månedene at det ikke vil være ytterligere hydrokarbonutbygging i provinsen, og hans regjering har jobbet med hvordan man best kan kompensere selskapene som har rundt 180 aktive letetillatelser, inkludert Questerre. Men å sløyfe de økonomiske vekstambisjonene til en First Nation kan vise seg å være problematisk."
"Avtalen er potensielt stikkende for Quebec-premier François Legault fordi den er i strid med provinsens offisielle holdning til leting og utvinning av olje og gass. Herr Legault har gjort det klart de siste månedene at det ikke vil være ytterligere hydrokarbonutbygging i provinsen, og hans regjering har jobbet med hvordan man best kan kompensere selskapene som har rundt 180 aktive letetillatelser, inkludert Questerre. Men å sløyfe de økonomiske vekstambisjonene til en First Nation kan vise seg å være problematisk."
kimj
20.01.2022 kl 23:31
4372
Du tror dette er enkelt fordi Quebec styrer lisensene. Men First Nations har råderett over eget land. Hva dette betyr i praksis kommer du å merke i dagene, ukene,
og månedene som kommer.
Kort fortalt så tar du feil; https://jfklaw.ca/what-is-the-first-nations-land-management-act/
og månedene som kommer.
Kort fortalt så tar du feil; https://jfklaw.ca/what-is-the-first-nations-land-management-act/
Redigert 20.01.2022 kl 23:41
Questerre har vel med denne melding lagt helt død all motstand på grunn av manglende "sosial aksept" når de nå har klart å få urfolkene på sin side og gitt de muligheten til å tjene på utviklingen av naturressursene. Skal regjeringen i Quebec nå stoppe all olje og gass så må de også betale verdien av det som ligger i bakken for ellers raner de ikke bare oss aksjonærene for våre verdier men de kjører også over sin egen urbefolknings muligheter til å skaffe seg inntekter på sitt eget land.
Dette balle-sparket midt i mellom bena på olje- og gass-forbudet som regjeringen i Quebec har meldt er så enormt kraftig!
Det er så digg at jeg har ikke ord for det.
Dette balle-sparket midt i mellom bena på olje- og gass-forbudet som regjeringen i Quebec har meldt er så enormt kraftig!
Det er så digg at jeg har ikke ord for det.
uptrade
20.01.2022 kl 23:41
4338
Her har du en artikkel fra Mowi:
https://e24.no/hav-og-sjoemat/i/qW3kag/hundremillionerssmell-for-utfasing-i-canada
"Spørsmålet om urbefolkningens rettigheter til å bestemme over egne landområder er vanskeligere, selv om FN har erklært respekt for dette. Den rettslige avgjørelsen om utfasingen i Discovery Islands kan i forbindelse få vidtrekkende konsekvenser."
https://e24.no/hav-og-sjoemat/i/qW3kag/hundremillionerssmell-for-utfasing-i-canada
"Spørsmålet om urbefolkningens rettigheter til å bestemme over egne landområder er vanskeligere, selv om FN har erklært respekt for dette. Den rettslige avgjørelsen om utfasingen i Discovery Islands kan i forbindelse få vidtrekkende konsekvenser."
uptrade
20.01.2022 kl 23:55
4252
Begynte å grave litt mer.
Alle husker tragiske massegravene som ble oppdaget i 2018:
"Horrible History’: Mass Grave of Indigenous Children Reported in Canada"
Justin kommer seg ikke unna, har prøvd å blåse det bort i lang tid, før han måtte si unnskyld når gravene ble funnet.
Det forklarer rett og slett om uttalelsen til First Nations:
"Michel Bernard, Chief of the Council of the First Nation of the Abenakis of Wolinak, commented, “With the many tragic events in Quebec and Canada, we believe that reconciliation has to move beyond words and to real action. Action that makes a difference for First Nations."
(Bernad er sinna og forbannet over Justin T. , så der er på hans måte og ta igjen på)
https://www.aljazeera.com/opinions/2021/6/7/a-mass-grave-justin-trudeau-and-gaza
Alle husker tragiske massegravene som ble oppdaget i 2018:
"Horrible History’: Mass Grave of Indigenous Children Reported in Canada"
Justin kommer seg ikke unna, har prøvd å blåse det bort i lang tid, før han måtte si unnskyld når gravene ble funnet.
Det forklarer rett og slett om uttalelsen til First Nations:
"Michel Bernard, Chief of the Council of the First Nation of the Abenakis of Wolinak, commented, “With the many tragic events in Quebec and Canada, we believe that reconciliation has to move beyond words and to real action. Action that makes a difference for First Nations."
(Bernad er sinna og forbannet over Justin T. , så der er på hans måte og ta igjen på)
https://www.aljazeera.com/opinions/2021/6/7/a-mass-grave-justin-trudeau-and-gaza
Redigert 20.01.2022 kl 23:59
kimj
21.01.2022 kl 00:09
4174
Landområder som ligger under Indian Act har en behandlingstid i snitt på 578 dager før First Nations innvendinger hensyntas. Noe som stemmer bra med tidsaspektet her. I området hvor First Nations Land Management Act er innført, en opt-out/klausul fra Indian Act, er behandlingstiden 17 dager og avgjøres i samråd med urfolket selv. Lakseselskapet må ut. Det er First Nations land. De bestemmer. Setter vi 17 dager behandlingstid som foreløpig anslag så har Questerre godkjent pilotboring om 3 uker. Kan selvfølgelig dukke opp eventualiteter.
uptrade
21.01.2022 kl 00:16
4124
Det forklarer hvorfor Jason har nevnt februar flere ganger i vinter.
Enten erstatning eller Pilot.
(Selv tror jeg sistnevnte, da Justin Truedau nå ikke lenger har noen valg og må betale både First Nations og QEC)
Enten erstatning eller Pilot.
(Selv tror jeg sistnevnte, da Justin Truedau nå ikke lenger har noen valg og må betale både First Nations og QEC)
Dette er bærre så genialt!
No tok dei innersvingen på Trudeau og Co.
No tok dei innersvingen på Trudeau og Co.
ak78
21.01.2022 kl 00:39
4138
QEC driver utvikling helt i tråd med Jason Trudeau sin ånd, ref hans uttalelser under COP26. På ett tidspunkt, jeg mener det er NÅ, vil ikke Legault ministeriet kunne si nei til QEC. Tro meg, jeg kjenner lovene i Quebec vedr. eksplorasjon, miljøvern, økonomi, naturressurser etc som min egen bukselomme. Ved sosial aksept kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå hvordan Legault skal kunne hindre utvinning så lenge QEC holder seg innenfor vedtatt lov og regulering med tanke på avstander til vann, drikkevann og andre forhold nevnt i reguleringene. Det eneste som hindret QEC fra å kunne komme med en pilot, før Legault uttalte at all olje og gass produksjon skal forbys i Quebec rett før COP26 møtet i Glasgow i vinter, var sosial aksept. Når nå QEC kan vise til sosial aksept, en bedring av levevilkårene for urbefolkningen, samt produksjon av NULL utslipp naturgass er QEC nå fullstendig i tråd med vedtatte lover, reguleringer og miljøkrav.
Her kan jeg ikke forstå annet enn at det blir pilot! Og det helt i tråd med statsminister Trudeaus ønske om entreprenørskap og utvikling i bransjen. At hans gass i Quebec nå også kan stabilisere verdensfreden og verdensøkonomien ved å minske Russlands energi-balle-grep om øst og sentral-Europa vil heller ikke trekke ned.
Det er NÅ toget går tror jeg. Her i fra og ut blir det en tilnærmet loddrett banankurve.
https://montrealgazette.com/commodities/energy/canada-will-at-some-point-boost-target-for-carbon-emissions-cuts-trudeau/wcm/98fd7ae2-c8ee-4279-ad20-d192c4aa6a66
Her kan jeg ikke forstå annet enn at det blir pilot! Og det helt i tråd med statsminister Trudeaus ønske om entreprenørskap og utvikling i bransjen. At hans gass i Quebec nå også kan stabilisere verdensfreden og verdensøkonomien ved å minske Russlands energi-balle-grep om øst og sentral-Europa vil heller ikke trekke ned.
Det er NÅ toget går tror jeg. Her i fra og ut blir det en tilnærmet loddrett banankurve.
https://montrealgazette.com/commodities/energy/canada-will-at-some-point-boost-target-for-carbon-emissions-cuts-trudeau/wcm/98fd7ae2-c8ee-4279-ad20-d192c4aa6a66
ak78
21.01.2022 kl 00:47
4141
En genistrek! :-)
Har sagt det i mange år, en dag kommer det til å stå en statue av Binnion i Quebec. Sjansen blir ikke mindre om han får til zero emission utvinning!
Har sagt det i mange år, en dag kommer det til å stå en statue av Binnion i Quebec. Sjansen blir ikke mindre om han får til zero emission utvinning!
Ærligtalt
21.01.2022 kl 00:59
4088
Jeg sitter med aksjer, null baisseagenda
Men la oss nå si at Trudeau "taper.".. Det betyr ingen 175 mcad, ingen erstatning for verdier i bakken, samt en større investering v/QEC der de må legge opp en helt ny infrastruktur...I et "reservat" der de er prisgitt et "stammeråd" og ikke en regjering ?
Den skal opp i morgen... Men dette blir et langt lerret å bleke
Men la oss nå si at Trudeau "taper.".. Det betyr ingen 175 mcad, ingen erstatning for verdier i bakken, samt en større investering v/QEC der de må legge opp en helt ny infrastruktur...I et "reservat" der de er prisgitt et "stammeråd" og ikke en regjering ?
Den skal opp i morgen... Men dette blir et langt lerret å bleke
Redigert 21.01.2022 kl 00:59
njn-
21.01.2022 kl 01:58
3969
VOLUM= antall aksjer
Omsatt = CAD
Så vis Bloomberg har rett (det spriker veldig) 1.470.775 til 753.866
1.470.775 * 0,4 = CAD 588 310 * NOK 7,07 = NOK 4.159.351,70
Snitt pr. aksje=NOK 2,828
Omsatt = CAD
Så vis Bloomberg har rett (det spriker veldig) 1.470.775 til 753.866
1.470.775 * 0,4 = CAD 588 310 * NOK 7,07 = NOK 4.159.351,70
Snitt pr. aksje=NOK 2,828
Happy Friday to all investors in QEC ☀️🚀
Skal vi teste 3 NOK i dag 🤔
Skal vi teste 3 NOK i dag 🤔
gran coupe skrev Her er det bare vente å se.
du verden gran coupe du har vært ute av qec i over 1 år nå og er mer aktiv en noen sinne på qec trådene med advarsler og negativitet!! det skinner igjennom at du er er mer enn meget bitter for at du har gått glipp av oppgangen og ikke minst det som ligger foran oss! Jeg er rimelig sikker på at du dersom du hadde vært inne hadde enhver melding og oppmerksomhet i media vært positivt også for deg....nå begynner du å bli rimelig patetisk med dine innlegg å begynner å ligne på en gammel kjenning Pick Up, konsentrer deg om ACH så kan vi som sitter i Qec glede oss over det som skjer her!!...jeg var nesten sikker på at du hadde startet enda en tråd med ordlyd; Enda mer fakta om QEC, det holder nå GC du trenger ikke belære alle her om din viten om QEC lenger det er nye tilstander enten erstatning eller pilot, ferdig snakka,,,forøvrig så er det synd at du har gått glipp av oppturen...ps bruk heller tiden din på ACH, ha en fin dag.
sigj2
21.01.2022 kl 06:56
3606
Skal bli leven idag karer 🤣🤑💪
All in!!!!!!
Absolutt alt av egg er i en massiv kurv
All in!!!!!!
Absolutt alt av egg er i en massiv kurv
Redigert 21.01.2022 kl 07:09
Fatrap
21.01.2022 kl 08:01
3161
Dårlig til å regne du, stemmer at det ble omsatt 753866 aksjer til slutt,men du kan jo ikke multiplisere dette med 7.07 så lenge sluttkurs var 0,39 CAD. RIKTIG regnestykke blir : 753866 x 0.39 CAD som blir 2 millioner og 58 tusen kr. 2,058 mill. Pump and dump av kursen i dag sannsynligvis . Omsatt i Canada ca 02% av hele Qec .
Da må du nok lese over en gang til. Utregningen var det ingenting galt med, problemet var bare at det var volum 753k aksjer og ikke 753k kanadiske dollar.
Upup
21.01.2022 kl 08:25
6330
Er det noen som vet hvor stor andel av QEC sine områder i Quebec som ligger innenfor "stammeområdet"?
Børs58, ved du hvad der blev af Pick Up? Længe siden, at vi har hørt fra ham......måske han er gran coupe?
elly, nei det er ikke samme for GC hadde vel noen innlegg den gang da PU herjet med sine kveruleringer så hvor han er vet jeg ikke.....jeg beklager at jeg kanskje fremstår som ufin ovenfor GC og ønsker egentlig ikke det, men jeg er litt lei av at enkelte som ikke er inne og har gått glipp av det som skjer plutselig er bear og skal "disse" saken og mene både det og det andre.
Fatrap
21.01.2022 kl 08:42
6125
Du må lese en gang til. Du multiplisere 753K aksjer med en Cad 7,07 isteden for å multiplisere med 0.39 Cad . Stor forskjell på sluttsummen. SJEKK engang til du.
Ser ut som vi starter på kurs 2,50 i dag etter en kikk hos Nordnet :-)
Nano Rekyl
21.01.2022 kl 08:45
6110
Tror regnestykket ditt ville ha stått til stryk på skolen Fatrap!
uptrade
21.01.2022 kl 08:47
6030
Slettet brukerskrev Ser ut som vi starter på kurs 2,50 i dag etter en kikk hos Nordnet :-)
Kommer til å dra seg opp mot 2,70 de neste 10 minuttene.
Slettet brukerskrev Ser ut som vi starter på kurs 2,50 i dag etter en kikk hos Nordnet :-)
Dette tallet er ikke fast men kan endre seg.
uptrade
21.01.2022 kl 08:50
5975
Domus vet nok mer om det, men det viktigste blir:
"Hvorfor skal naboen få lov og ikke vi?"
Justin T. må nesten si ja til hele Quebec.
"Hvorfor skal naboen få lov og ikke vi?"
Justin T. må nesten si ja til hele Quebec.
Jeg kan prøve å forklare det så enkelt at til og med du forstår. Det var ikke utregningen som var feil, det var begrepsforståelsen mellom volum og omsetning som var feil. Den totale omsetningen ble med andre ord feil siden grunnfaktoren aldri var korrekt. Selve utregningen var derimot riktig.
økt ytterligere på inngang åpningskurs 2,55 nå :-)
Vestjyden
21.01.2022 kl 08:54
5888
Pump and dump!
Det bliver sikkert dalbane og vild trading, men pump & dump, jeg tvivler, men man har som udenforstående uden aktier lov at håbe.
Det bliver sikkert dalbane og vild trading, men pump & dump, jeg tvivler, men man har som udenforstående uden aktier lov at håbe.
Fatrap
21.01.2022 kl 08:57
5824
Nano Rekyl skrev Tror regnestykket ditt ville ha stått til stryk på skolen Fatrap!
Ser at du skriver tror at regnestykket er feil,så for å være sikker bør du ta fram kalkulatoren og regne ut 753k multiplisert med 0,39 cad. Da vil du få omsetningen i Canada . Lagi har multiplisert 753K med 1 cad. Kursen er ikke en cad men 0,39.DET SKAL IKKE MULTIPLISERES MED EN CAD. Se hva jeg har regnet ut,det stemmer ,men passer vel ikke inn i din agenda at han har regnet fei
Fatrap
21.01.2022 kl 09:02
5757
Har jeg ikke aksjer.? Hvordan vet du det. Bare for at jeg tar opp et par ting som er hverken hausing eller baissing. Rett skal være rett. Punktum.
Vestjyden
21.01.2022 kl 09:14
5437
Selvfølgelig skal det være ret.
Du røg godt nok op som trold af en æske ;)
Men tillykke til dig også med de gode nyheder og efterfølgende stigning i kursen
Du røg godt nok op som trold af en æske ;)
Men tillykke til dig også med de gode nyheder og efterfølgende stigning i kursen
hva mener du unikum?
mofi1
21.01.2022 kl 09:36
5051
Nok et lite utdrag fra artikkelen fra kl. 22.26, så vi blir minnet om hva dette dreier seg om:
«Diskursen i Quebec og stort sett andre steder i landet har endret seg mot urfolk. Og dette ville være å kaste en stein i dammen. Det er absolutt et enormt kompleksitetsnivå som er lagt til problemet."
«Diskursen i Quebec og stort sett andre steder i landet har endret seg mot urfolk. Og dette ville være å kaste en stein i dammen. Det er absolutt et enormt kompleksitetsnivå som er lagt til problemet."