Har Binnion "kuppet" markedet og energimenisteren?

søkeren
QEC 20.01.2022 kl 19:57 63902

21.01. 2022 skal EU ha klar godkjennelse om at gass skal regnes som "grønn" energi.

https://www.tu.no/artikler/eu-kommisjonen-kan-apne-for-at-gass-merkes-som-gronn-energi/514597

26.01. 2022 - skal det være møte mellom tyske og kanadiske næringsinntereser (politeske?) om kjøp av gass.

https://kanada.ahk.de/en/events/event-details-eng/canadian-german-conference-and-trade-mission-on-energy-efficiency-in-industry

I første halvdel av februar har Quebecs energimenister bekreftet at han skal legge frem lovforslg som forbyr utvinning av olje og gass i Quebec.
Redigert 20.01.2022 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
6710
22.01.2022 kl 17:20 4745

Vi ved at QEC har accept i flere kommuner.
Det bliver int om de nu følger efter og kræver pilot.
Disse kommuner er mere underlagt de politiske spilleregler som er.
Det gælder ikke i den aftale QEC underskrev for dage siden. Her er undergrunden ejet af urfolket ved lov, som er stadfæstet og allervigtigst igennem FN.
Tror I på man vil nægte disse rettighed og lange retsag, dårlig omtale, tabe til sidst! Nej vel.

Måske ser vi forsøg på et eller flere kompromis...Politikker vil helt sikker prøve dette, men det store slag er her tabt for det politiske Quebec.
Lovene er Canadisk stadfæstet og beskyttet igennem FN...
Redigert 22.01.2022 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
22.01.2022 kl 17:35 4671

Det som er interresant er hvor stort presset blir på de folkevalgte som innerst inne vet at uansett valg for dem blir det pest eller verre enn som så! Men de har jo en liten redningsbøye som EU kommer med størst sannsynlighet til å banke igjennom med at naturgass blir en del av grønt skifte.

Trykket blir enormt fra aviser og nyhetskanaler og snart må noen fra de folkevalgte komme med klare svar hvor de står!

Gleder meg til fortsettelsen......
Slettet bruker
22.01.2022 kl 18:54 4574

Du har nokk rett i det Børs58.. mulig han var litt snar da den ikke va signert og han måtte ut å korrigere litt, men at det er rot i den uttalelsen det har vist seg nå...
SP har etter all sannsynlighet fått for lite kvinnfolk i det siste, noe som skulle vært tatt tak i snarest..
1013
22.01.2022 kl 19:01 4562

Hvis dette er rigtigt hvorfor stiger aktien så ikke helt vildt?
kronerulling
22.01.2022 kl 19:38 4333

Flere og flere sier nei til gass nå ser det ut til…
Slettet bruker
22.01.2022 kl 19:39 4340

Hvor fant du det.?
6710
22.01.2022 kl 19:42 4319

Fordi dette lige er underskrevet.
Man venter på signaler som bakker dette op.
Når dette sker så...
Med den nye aftale er vi kommet nærmere pilot, syntes jeg.
Man kan ikke feje alt under gulvtæppet, for at bruge et politisk dansk udtryk...
Nano Rekyl
22.01.2022 kl 19:45 4306

Ja, men ikke mange nok til å hindre lovforslaget til å gå igjennom! Det var jo et hinsides mange som måtte stemme imot for at det ikke skulle gå igjennom. Dette blir bare banket igjennom, men det kunne ta opp til 4 måneder pluss 2 måneder med forlengelse om jeg ikke leste helt feil!

Rett meg her om jeg tar helt feil😊
kronerulling
22.01.2022 kl 20:17 4176

Det stemmer med utsettelsen, og i mellomtiden kan det være flere land som snur om gass. Det virket veldig positivt ut at «alle» ville ha gass. Men det er dessverre enn annen tone i dag… synd…
Nano Rekyl
22.01.2022 kl 20:24 4142

De måtte vel gi sine innspill senest i går! Så den biten er over om jeg ikke tar feil! Der var et overveldende flertall for naturgass som grønt skifte. Men det er klart at miljøvernerne skriker høyt imot dette. Europa trenger gass og det rimelig kjapt. De største landene for dette igjennom, så få de små landene bare følge etter.
Asroma87
22.01.2022 kl 20:41 4061

Bla bla, hvad Danmark, Østrig og Lux har og sige i EU er nada… Tyskland, Frankrig, Italien osv bestemmer plus overvældende support fra alle øst-europæiske lande. Clean gas er fremtiden og det har Questerre…
Vestjyden
22.01.2022 kl 21:09 4098

Hvornår har di ytret et positivt ord om Qec?
Mit gæt er du sidder ude og er lidt ærgelig over det.
Sidst du skrev i oktober 21, havde Qec mistet begge jokere, Quebec og Jordan.
Men det er ikke helt sådan det forholder sig.
Du kan sikkert tjene lidt skejs, hvis du hopper ombord.
Det er jo ikke kun Europa der mangler gas, de behøver Den lige hvor den bliver hevet op i Quebec.
Ha en fin aften
Redigert 22.01.2022 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
kronerulling
22.01.2022 kl 21:19 4063

Vedtjyden, jeg har sittet i Qec siden 2016 og er lastet til taket med aksjer. Kjenner til hele historien i Quebec og Questerre. Selvsagt håper jeg det går veien, men det er samme greiene hele tiden med utsettelser og blablabla. Det med at jeg har skrevet tidligere om at begge jokerne er borte, stemmer til det motsatte er bevist. Uten gassfeltet i Quebec eier de så å si nada. Ja gassprisene hjelper på med de brønnene de har i produksjon nå, men er et mikroskopisk felt sammenlignet med feltet i Quebec.

Jeg har igrunnen ingenting imot Binna. Han skal ha all ære for og ha orket å kjempe mot regjeringen i så mange år som han har holdt på.

Der det kan stilles et lite spørsmålstegn er uttalelsen fra selskapet at dem har teknologien hele verden skriker etter. Hvorfor ikke selge denne teknologien til de største selskapene i verden? Hvordan har lille Questerre klart å knekke koden mtp utslipp ved produksjon og ikke de store kjempene? Dem har en «håndfull» antall ansatte, men de påstår at de har knekt koden, spøker litt spør du meg.

Jokeren i Jordan er aldri noe som blir realisert, så dette kan de bare skrinlegge og stoppe utgiftsposten først som sist.
Vestjyden
22.01.2022 kl 21:27 4004

Tak for fint svar, det har jeg stor respekt for.
Er enig med dig mht Jordan, tror også der vil være fler udgifter end indtægter. Problemet der er vel også at der skal en del Piskesh til og det er ikke let at bogføre.
Selv er jeg lastet til takat som du kalder det, de første købt over 6 kr sidenhen snittet gevaldigt ned og sidder komfortabelt i dag. Håber det samme er tilfældet for dig.
Fortsat god aften
søkeren
22.01.2022 kl 21:29 3989

Du var vel ikke aktiv Hegnar Forum i tiden 2016 til 2019. Jeg har ikke sett noen av dine innlegg i den tiden.
uptrade
22.01.2022 kl 21:47 3914

Edit:
Så noen hadde postet det samme
Redigert 22.01.2022 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
kronerulling
22.01.2022 kl 21:57 3865

Det stemmer at jeg ikke var aktiv bruker på den tiden. Det er de seneste årene jeg valgte å melde meg inn for å kunne skrive selv om temaer.
uptrade
22.01.2022 kl 21:58 3917

Husk at First Nation er forbannet over dagens regjering, spesielt statsministeren. Prøve å blåse bort gammel skole tragedie, men fikk brått bevis mot seg med massegrav av ur folk.

Litt av en måte av First Nation bruker for å hevne seg på regjeringen.

"Michel Bernard, Chief of the Council of the First Nation of the Abenakis of
Wolinak, commented, “With the many tragic events in Quebec and Canada, we
believe that reconciliation has to move beyond words and to real action. Action
that makes a difference for First Nations. "
kronerulling
22.01.2022 kl 21:59 3977

Da er vi omtrent i samme båt. Hadde tidligere et snitt på 5,5, og har kjøpt for å snitte meg ned.
Ha en god lørdags kveld Vestjyden.
søkeren
22.01.2022 kl 22:04 3947

Dette er din historikk på Hegnar Forum. Du bør nok " trø litt varsom" med påstander om Qec. som du har lite kjennskap til

Debattforum
Teknisk analyse
Kryptovaluta
Makrokalender
kronerulling
Antall innlegg: 306 (5)
Tallet i parentes angir innlegg i gammelt forum
Siste innlogging: 30.12.2021 kl 22:45
kronerulling
22.01.2022 kl 22:15 3990

På hvilket grunnlag kan du si dette? Enn må da vel ikke være aktiv på et forum for å ha Qec-aksjer :) Det jeg mener er at jeg har drevet med aksjehandel i en årrekke. Ja jeg var inne å småtittet på Hegnar Forum lenge før jeg selv laget en bruker her. Men det at jeg har hatt Qec-aksjer før jeg laget meg en bruker her, tror jeg vet bedre enn deg😊

Skjønner ikke helt «angrepet» mot meg fra deg Søkeren?
kronerulling
22.01.2022 kl 22:18 3978

Kan vi ikke prøve å holde en saklig debatt om Questerre? Vi vet alle at saken rundt Qec har flere sider?
6710
22.01.2022 kl 22:19 3989

Uten gassfeltet i Quebec eier de så å si nada”

Det er simpelhen løgn.
De har mega felter i Alberta mv med sweet spots... Her tjener de penge +, så stop dette løgn, tak
tynnidioten
22.01.2022 kl 22:31 3942

kronerulling = XL ?
kronerulling
22.01.2022 kl 22:31 3946

Når du eier et felt som potensielt kan sende selskapet opp i 2-300 aksjen, som blir stoppet. Så kan du si at feltet i Alberta er så å si nada (i forhold), når du tenker på de pengene dem kunne tjent. 😊 ønsker ikke å krangle med noen her. Som jeg har fortalt tidligere; jeg har aksjer så det holder (ja jeg er en som liker å ta sjangser).
kronerulling
22.01.2022 kl 22:46 3881

tynnidioten skrev kronerulling = XL ?
Hehe.. Jeg sier jo at Binna burde få all ære for å ha stått i stormen så lenge som han har. Men jeg stiller meg litt kritisk til teknologien som de påstår de besitter? Har dem virkelig teknologien hele verden skriker etter? I aksjeverden må man både være entusiast og være kristisk, det er viktig.
Binna fortjener ros for gang på gang komme med nye brikker og tenke nytt for hver eneste gang regjeringen setter en stopper. Han har arrangert solide selskapet til å være med i prosessen, f.eks Schlumberger og norske ZEG. I tillegg har dem alliert seg med andre lokalisert i Quebec.
6710
22.01.2022 kl 23:10 3783

Jeg ville bare påminde dig om at i Alberta har QEC en masse muligheder, brønde pads, hvis QEC ville inv her.
En usleben perle. Det glemmer man fordi vi altid tænker på Quebec.
Kommer der gang i aftalen med Tyskland, vil Alberta også stå i høj kurs.
Der er mega tryk i de brønde som bores her med muligheder for multi pads...
Spændt på hvad som sker her.
Redigert 22.01.2022 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
kronerulling
22.01.2022 kl 23:14 3775

Ja godt mulig. Problemet er vel at det er for lite fokus på de andre feltene dem har. De skulle bare hatt en litt bedre plan her, da dem har lovet i lang tid at produksjonen skal opp.
njn-
22.01.2022 kl 23:15 3787

Du har rett.

Utdrag av artikkelen fra POLITICO:

"En politisk avtale

Det er veldig vanskelig å blokkere kjernefysiske og gasstilsetninger fordi kommisjonen presenterte den oppdaterte definisjonen som en enkelt handling. Det betyr at land og Europaparlamentet ikke kan velge bitene de liker; hele forslaget godkjennes eller mislykkes som en enkelt enhet."


"Endelige barrierer

Enhver tilbakemelding mottatt innen fredag 'vil bli behørig vurdert av kommisjonen før vedtakelsen av den delegerte loven,' sa en talsperson for kommisjonen torsdag.
Land og EU-parlamentet vil ha fire måneder på seg til å granske det ferdige dokumentet, som kan forlenges med to måneder. Det blir EU-lov hvis det ikke blir blokkert.
Minst 353 MEP-medlemmer må stemme mot loven, noe som er usannsynlig ettersom spørsmålet om gasskutt går på tvers av alle politiske grupper. Åtti lovgivere presset torsdag faktisk kommisjonen til å løsne ytterligere på de foreslåtte kravene i et felles brev."

Vi må smøre oss med tålmodighet.
Som det står er det ikke nok parlamentsmedlemmer (idag) som kan stoppe lov forslaget.
Loven som blir fremlagt, kan ikke deles opp i gass eller atomkraft.
Slettet bruker
23.01.2022 kl 12:27 3245

Bombibitt postet denne linken i går,

https://www.ledevoir.com/societe/environnement/662541/une-entreprise-albertaine-veut-relancer-le-gaz-de-schiste-au-quebec

se avsnittet som gjelder: dette har allerede blitt brukt i Gaspe.....betyr det at de har testet deler av clean tech prosjektet allerede eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Questerre ønsker også å utvikle «nullutslippsnaturgassproduksjon», et prosjekt den har forsøkt å fremme i omtrent fem år. I følge Éric Tétrault ville boreoperasjonene gå på elektrisitet, vannet som ble brukt ville komme fra "bærbare sisterner" og selskapet ville ikke bruke "giftige væsker".

Selskapet nevner ikke noen "fraktureringsprosess" for å utnytte denne skifergassen. «Fraktering erstattes av brønnstimulering. På denne siden har teknologien utviklet seg mye. Vi har ingenting å tape her på å teste det. Vi inviterer til og med skeptiske partnere til å delta i prosjektet hvis de ønsker det,” sa Mr. Tétrault. Denne "stimuleringsprosessen", som allerede har blitt brukt i Gaspé , består av frakturering av stein under jorden for å utvinne skifergass.
tynnidioten
23.01.2022 kl 13:25 3102

Det var vel "frakturering" og fare for forurensing av grunnvannet som skapte den store motstanden.
6710
23.01.2022 kl 13:36 3063

Hvad jeg har opfanget, så har QEC afprøvet forskellige teknikker i Alberta, hvilken ved jeg ikke..,
Slettet bruker
23.01.2022 kl 14:47 2904

ja det har jeg skjønt tynnidioten, men det forklarer ikke det siste avsnittet som jeg henviser til hvor dette er prøvd i Gaspe.
Vikar
23.01.2022 kl 15:17 2833

Lenge siden jeg har turt å stikke frem hodet på forumet. Har sittet en stund nå i Qec.

Et lite tema som bekymrer meg og som ikke diskuteres er, har Qec penger nok til å igangsette avtalen med urbefolkningen? Eller kan vi forvente en ny emisjon?
Har vært med på det før i Qec, og det beky.rer meg litt.
tynnidioten
23.01.2022 kl 15:44 2835

Det vil vel i så fall bety grønt lys for QEC.
Og da tåler vi vel en emisjon ?
søkeren
23.01.2022 kl 15:58 2844

Nei, det kan jeg ikke tenke meg, (regnskapet tilsier heller ikke det) men blir avtalen klarert er nok mange være med.
Kanskje Binnion har lagt opp en strategi for dette også? Jeg ser ikke for meg en emisjon, da heller at det kommer inn ny/e investorer på eiersiden.
Slettet bruker
23.01.2022 kl 15:58 2861

kan nok være at det kommer en emisjon før oppstart jeg vet ikke hva de sitter på midler for øyeblikket, men avtalen er undertegnet det er ikke noe å lure på Vikar :-)
Slettet bruker
23.01.2022 kl 16:12 2842

du har nok rett i det søkeren blir nok ingen emisjon de har vel positiv ebidta iflg siste rapport.
Myra2
23.01.2022 kl 18:31 2537

Opp eller ned framover i uken som kommer ?