Har Binnion "kuppet" markedet og energimenisteren?

søkeren
QEC 20.01.2022 kl 19:57 68240

21.01. 2022 skal EU ha klar godkjennelse om at gass skal regnes som "grønn" energi.

https://www.tu.no/artikler/eu-kommisjonen-kan-apne-for-at-gass-merkes-som-gronn-energi/514597

26.01. 2022 - skal det være møte mellom tyske og kanadiske næringsinntereser (politeske?) om kjøp av gass.

https://kanada.ahk.de/en/events/event-details-eng/canadian-german-conference-and-trade-mission-on-energy-efficiency-in-industry

I første halvdel av februar har Quebecs energimenister bekreftet at han skal legge frem lovforslg som forbyr utvinning av olje og gass i Quebec.
Redigert 20.01.2022 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
søkeren
25.01.2022 kl 15:49 4591

I dag er det vel en eller få større aktører som har "herjet" med kursen for å skaffe flest mulig "billige" aksjer. Dette har skjedd tidligere når forventet høy oppgang på kort sikt.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 15:53 4572

Folk selger fordi renta skal opp i morgen i USA. Men det betyr vel heller at akkurat det er priset inn så når renta settes opp så skal vel alle inn igjen og så er det på'an igjen. Ser ingen grunn for å selge aksjer.
MC Axel
25.01.2022 kl 16:21 4473

Everything is going sideways today
Slettet bruker
25.01.2022 kl 16:29 4650

ingen grunn til å selge Qec aksjen er sterkt underpriset så selv en korreksjon i markedet vil ikke bety noe med tanke på det som ligger foran oss, enten erstatning eller pilot, vin vin :-) eller Cognac eller begge deler :-) så den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!
Slettet bruker
25.01.2022 kl 16:44 4667

Jeg liker det ikke - men jeg synes XL har et godt poeng når han lurer på hvorfor QEC faller på en positiv børs når den er så teknisk sterk og alt er så positivt.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 16:54 4594

Så gjør som SP råder oss til, selg fortest mulig og kjøp deg inn på hans kursmål 0,50 det blir det butikk av! til sammenligning Nel ned 10% i dag, Rec ned 1,05% på positiv børs bare for å nevne noen!
Dåsemannen
25.01.2022 kl 17:11 4590

Ved 0,50 er verdien av hele selskapet ca 200 mill kroner. Høres dette rimelig ut?
Slettet bruker
25.01.2022 kl 17:17 4565

NEL fikk en salgsanbefaling i dag (DNB).
Det gjorde vel ikke QEC ?
Eller er det andre forhold som gjør at du sammenligner med NEL. Unnskyld at jeg spør.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 17:54 4530

Dåsemannen det er bare en kommentar til SPXL sin vurdering og kursmål, NEI det gjenspeiler IKKE selskapets verdi, bare SP sitt kursmål noe det har vært i snart 1år og som en liten kommentar til tynnidioten vedr dagens sluttkurs.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 18:17 4524

Gu har han da ej 🙄 Aktien er steget 100% siden starten af December og marked er surt i disse dage, så derfor er der folk som enten tager gevinst eller bare nogle som panikker. Casen er uændret og ved absolut minimum erstatning giver det 4 NOK i værdi, men ingen tror vel længere på, at QEC ikke bliver kompenseret og så taler vi alt fra 7 til 10 NOK. Jeg tror dog mest på pilot efter aftalen i torsdags og så ligger kursen i alt fra 10 til 20 NOK……ved udvinding, så sætter kun fantasien for, hvad kursen ender i 😉

Redigert 25.01.2022 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2022 kl 18:24 4485

Hvis jeg ikke husker feil så var vel DNB ute med evaluering og kurs kr 7 her om dagen, så fra 12kr ved start i dag og ned til 7 så er det vel ikke rart at det kommer salgsanbefaling, eller??
Slettet bruker
25.01.2022 kl 18:46 4524

Nei, det er ikke rart.
Men hva har det med QEC å gjøre ?
Tror du det samme vil skje med QEC ?
Slettet bruker
25.01.2022 kl 18:58 4565

poenget mitt var at det var flere selskaper som gikk i rødt i dag til tross for grønnbørs....nei det vil ikke skje med det samme med Qec med tanke på det som kommer framover!
kronerulling
26.01.2022 kl 08:07 4173

https://e24.no/olje-og-energi/i/66dApo/ekspertpanel-advarer-eu-mot-aa-groennmerke-gass

Trist … Selv er jeg for å gå over til gass for å utfase kull som er verstingen. Men nå stikker de hull i ballongen på gass
Slettet bruker
26.01.2022 kl 08:16 4113

Selvfølgelig vil der altid for grønne tosser, som taler imod gas, men mon ikke europas største økonomi Tyskland får sin vilje, om at gøre gas grøn, når det er det, som de ønsker. Desuden er der pt. et stort flertal for at gøre gas grøn, så sandsynligheden for at det ikke sker er meget lille.....Money talks!!!!!
MC Axel
26.01.2022 kl 11:18 3792

The QEC stock price has been very stable in recent days. Think there are many who are excited to hear about the government's compensation proposal

If EU says gas is green energy, this will be a game changer

Time will tell
Redigert 26.01.2022 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Vestjyden
26.01.2022 kl 12:33 3648

Hvad er alternativerne?
Europa kan på nuværende tidspunkt, Ikke
ernære sig på udelukkende grøn energi.
Det er et tankeeksperiment at tro, vi bare fordi man man vedtager at alt skal være grønt fremover, kan gøre det på en kort tidshorisont.
Man kan kalde det for paniske beslutninger, der egentlig er fornuftige nok, men man har nu erkendt, det ikke kan lade sig gøre med den hastighed.
Energimanglen taler sit tydelige sprog, så om man vil det eller er, er man nødt til at tage gassen ind i overgangsfasen.
Redigert 26.01.2022 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
uptrade
26.01.2022 kl 17:11 3388

Tyskland har fortsatt noen kullkraftverk som de kan bruke 😄

Selv VW Fabrikken har ett eget kullkraftverk for å få nok energi.
Slettet bruker
26.01.2022 kl 17:26 8208

Hva begrunner du det med ?
Ser du noe som jeg ikke ser ?
søkeren
26.01.2022 kl 17:37 8145

Generelt lang erfaring med aksjer, med Qec spesielt så har jeg vært med flere oppturer og har dannet meg et "bilde" hvordan salgs og kjøpsinteressen endrer seg fra dag til dag. Det er selvfølgelig kun min vurdering, så jeg går ut fra at ingen som leser "trådene" her tar det for annet enn det det er - en vurdering. Jeg har verken kjøpt eller solgt Quc aksjer siste måned og har ikke til hensikt å gjøre neste måned heller.
Redigert 26.01.2022 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
mofi1
26.01.2022 kl 17:57 8063

Jeg fikk i dag et svar fra Jason på et lengre spørsmål fra meg om hva han trodde nå ville skje etter avtalen med First Nations:

This agreement was three years in the making.
A couple points:
1. It demonstrates that we have social acceptability now with the support of First Nations. This was the Government’s original criteria for project approval.
2. With their participation we hope the government thinks twice about stopping development particularly if it is zero emissions and on the First Nations traditional use lands.
3. We still have to wait and see what the government announces in their proposed legislation expected in the next month or so. If they allow us to go forward then this agreement is an important piece for development. If they decide to ban all activity including our pilot projects then they have to consider the impact on us as the license holder but also them as our partner.

Best regards

Jason

Så til de som mente at dette ikke var en «sosial aksept avtale» har fått svar her.
meskar
26.01.2022 kl 18:16 8010

Veldig bra det mofi 1🙌
easygo
26.01.2022 kl 18:20 8048

Den siste setningen kan jo gi litt perspektiver på hva Legault og gjengen nå må tenke på. Ved forbud må de ikke bare erstatte lisenstagers tap, men også grunneiers - First Nations. Kan bli litt av en regning. Håper de sover dårlig om natta.
mofi1
26.01.2022 kl 18:23 8202

Ikke sant, jeg la også merke til det. Det viser at de også legger seg ut med urinnvånerne med et absolutt forbud!
Nano Rekyl
26.01.2022 kl 18:48 8123

Takk for denne!!!

De 3 punktene er lik 3 offiserer som må til for å sette sjakk matt.

Hvordan de skal kunne komme seg ut av dette skjønner jeg ikke! Dette kommer til å koste den ene eller den andre veien for de folkevalgte! Dette er kun vinn vinn for Qec og kun tap tap for de folkevalgte!

Ha ellers en strålende aften alle Kvekkere!

Nano Rekyl
26.01.2022 kl 18:51 8171

En liten ting til: jeg tror ikke folk skjønner egentlig hvor stor denne avtalen med first Nation er! Men når det går opp blir det nok trangt inn døra!💰💰💰
mofi1
26.01.2022 kl 18:56 8137

Ja, svaret mitt tilbake var bl.a. at jeg mente at selskapet hadde satt seg i en gunstig posisjon overfor myndighetene i Québec.

Jeg vet ikke hva som kommer ut av dette og vil slett ikke anbefale hva den enkelte skal gjøre med sine penger, men at Questerre med denne avtalen har gjort det «litt» vanskeligere for myndighetene i Québec å totalforby all utvinning selv om de har sosial aksept og skal benytte forurensningsfrie metoder, er temmelig sikkert.
Redigert 26.01.2022 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2022 kl 20:19 7942

mofi1, tak for deling 👏 Aftalen fra sidste uge med First Nation var fantastisk for QEC og kommer til at betyde mere end folk tror, uanset om det bliver erstatning eller pilot/udvinding.
gaudio
26.01.2022 kl 20:56 7785

Les hele så skjønner man at dette kan være positivt :
https://www.tu.no/artikler/eksperter-advarer-eu-mot-a-gronnmerke-gass-og-atomkraft/516804

Redigert 26.01.2022 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2022 kl 06:31 7436

mofi, jeg har helt siden Jason gikk ut med 18x ment at de hadde noe stort på kroken og den tanken slo meg aldri av, jeg var ganske sikker på at det kunne han ikke ha gjort uten ett ess i armen.
sigj2
29.01.2022 kl 21:42 6384

Jøss
Det var jo kjekt å vite
Da er det bare å borre indianerland som en sveitserost.🤑🤑
easygo
29.01.2022 kl 22:23 6258

Takk for at du søker!
Det følgende er særlig interessant:

"Plikt til å konsultere
Plikten til regjeringer i Canada til å konsultere med urfolksgrupper ble bekreftet av Canadas høyesterett i 2014, gjennom dens avgjørelser i Grassy Narrows -saken og Tsilhqot'in -saken . I Ontario fremmer Grassy Narrows First Nation-søksmålet ideen om at provinsregjeringer, selv om de kan velge å bryte territorielle traktater for utviklingsformål, i stedet må påta seg det samme konsultasjonsansvaret som den føderale regjeringen.

I Tsilhqot'in -saken anerkjente Høyesterett Tsilhqot'in som aboriginsk tittel og autoritet over et tradisjonelt territorium på 1750 km 2 sentralt i British Columbia. Ved å ta i bruk en bred tolkning av aboriginaltittel, innleder Høyesterett en ny æra med ressursutvikling og konsultasjon med aboriginalgrupper i områder av Canada som ikke er avsagt av historiske traktater. Dette antyder at kronen i fremtiden ikke lenger bare vil være pålagt å rådføre seg med aboriginere, men vil også måtte innhente deres samtykke eller oppfylle juridiske krav som rettferdiggjør brudd på aboriginernes rettigheter."

Kan ikke tenke meg at Legault har innhentet noe samtykke fra First Nations for sitt forslag om å forby all olje og gass utvinning!
njn-
30.01.2022 kl 03:33 5936

Har har nok ikke tenkt i de baner.
Han viste heller ikke om sitt lov-verk.

Han klarer ikke å tenke utenfor sine skylapper.
Redigert 30.01.2022 kl 03:34 Du må logge inn for å svare
6710
30.01.2022 kl 09:53 5731

Der kom en rigtig VIGTIG lov den 27.Juni. 2021.

Canada har gjort FNs urfolkserklæring til lov.
https://www.sagat.no/canada-har-gjort-fns-urfolkserklaring-til-lov/19.27968

Desværre ikke adgang her...
Redigert 30.01.2022 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
søkeren
30.01.2022 kl 10:48 5600

Denne omhandler loven og anvendelse av den.
Fransk tekst:
https://www.justice.gc.ca/fra/declaration/apropos-about.html
6710
30.01.2022 kl 10:57 5616

“Hva er implikasjonene for utviklingen av naturressurser?

Implementering av erklæringen kan føre til betydelige endringer i måten urfolk, samfunn og virksomheter engasjerer seg i bærekraftig utvikling av naturressurser. Dette betyr at urfolk er fullverdige partnere i null-karbon, naturressursøkonomi, og at de har en plass ved bordet i beslutninger som kan påvirke deres lokalsamfunn. Sammen kan vi kartlegge en sterkere, mer bærekraftig og mer forutsigbar vei for urfolk, Canadas regjering og industri.

Erklæringen kan tjene som en målestokk for å bygge disse relasjonene, fordi når urfolk har mulighet til å delta som fullverdige partnere i økonomisk utvikling, gjenspeiler den deres iboende rett til selvbestemmelse“
Redigert 30.01.2022 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
søkeren
31.01.2022 kl 20:28 4863

De er jo ikke helt ubetydelige.
https://cawolinak.com/#
Redigert 31.01.2022 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
kimj
31.01.2022 kl 22:41 4470

Landarealene til Wolinak er veldig grovt regnet 50 kvadratkilometer. Med forbehold om at jeg har merket opp riktig på kart. Et betydelig område med plass til en god del brønner. Det blir spennende hvor mange flere First Nations som vil delta og gir aksept. Spennende tider.
sigj2
31.01.2022 kl 22:42 4630

1 februar imorra......gudhjelpe meg!
Gasman
01.02.2022 kl 00:38 4336

Brev fra NCC til energiministeren i Québec i dag:

Mr. Jonatan Julien
Minister of Energy and Natural Resources of Quebec
5700, 4th Avenue West
Quebec City, Quebec G1H 6R1

The Natioal Coalition of Chiefs was established in November 2016 to provide a platform for Indigenous workers, business owners and leaders who support Indigenous engagement in the natural resource sector. We believe that the public debate on resource development in Canada and Quebec has become too polarized and divided. Yet, the majority of people, Indigenouss and non-Indigenouss alike, want the same thing: to see environmentally sound projects carried out with the consent and participation of the communities most affected.

It is with great joy that we were recently informed of a historic agreement involving the Abenakis of Wôlinak (near Bécancour) to promote the development of net-zero carbon projects related to natural gas in Québec. This is what we are writing to you about today.

According to our evaluation and analysis, the partnership set up between the Abénaki community of Wôlinak and Questerre Énergy is perfectly in line with the efforts that must be made to:

Involve Indigenous communities upstream in the development of their territory
Promote business partnerships and stimulate collaboration between the private sector and Indigenous communities in natural resource projects
Promote the economic development of Indigenous territories while respecting the environment
Bring together First Nations and all communities around stimulating and innovative projects that facilitate sustainable development
Promote the creation of good jobs for members of local Indigenous communities
Foster reconciliation by promoting new relationships with First Nations.
Our organization exists to support responsible development that benefits Indigenous people. We are proud to see that communities in Quebec are following suit.

In view of this progress and the opportunity that is before you, we humbly ask you to support the partnership and to do everything in your power to ensure that the projects of the Abenakis of Wôlinak receive the support of your department .

Please receive, Mr. Minister, our best regards.

Dale Swampy
President, National Coalition of Chiefs
780-362-0679
daleswampy@coaltiionofchiefs.ca

https://nationtalk.ca/story/ncc-supports-the-abenakis-of-wolinak-and-questerre-energy-to-promote-the-development-of-net-zero-carbon-projects-related-to-natural-gas-in-quebec
Redigert 01.02.2022 kl 00:43 Du må logge inn for å svare
njn-
01.02.2022 kl 01:13 4316

Hvor mange Cameler er det Sahara.

Jeg tror han må svelge dem alle.
BIF78
01.02.2022 kl 08:06 4057

Tak for at dele. Vigtig støtte i kampen for en pilot og senere udvinding
njn-
01.02.2022 kl 13:30 3765

Melding fra Questerre

1.2.2022, 08:15 • Oslo Børs

QEC: Questerre kunngjør studie om ny brønnkompletteringsteknikk for å erstatte konvensjonell frac'ing
QEC) rapporterte i dag at den har bestilt en rapport om en ny fullføring
teknikk for å erstatte konvensjonell frac'ing med en ny brønnstimulering teknikk.
Den nye teknikken er designet for å møte offentlige bekymringer om konvensjonelle
frac'ing av stein under jorden. Den foreløpige konklusjonen er at ved å bruke lavere
trykk og hastigheter enn terskelen som brukes for oppsprekking av nytt fjell, det nye
tilnærming vil dra nytte av eksisterende naturlige brudd for å stimulere
formasjon. Dette ligner tilnærmingen som oftest brukes i geotermisk
prosjekter. Den endelige rapporten forventes innen utgangen av første kvartal.

Studien skal fullføres av Maurice Dusseault, professor i ingeniørfag
Geologi ved University of Waterloo. Professor Dusseault er registrert
profesjonell ingeniør. Han jobber ofte med myndigheter og industri som en
rådgiver og instruktør. Han har vært medforfatter av to lærebøker og over 500 artikler
i ingeniør- og vitenskapelige tidsskrifter. Han satt i retningskomiteen for
de strategiske miljøvurderingene fullført av regjeringen i Quebec.
Biografien hans kan finnes på nettet:

https://uwaterloo.ca/earth-environmental-sciences/people-profiles/maurice-b-duss
eault.

Michael Binnion, president og administrerende direktør i Questerre kommenterte,
«Denne nye teknikken kan være utrolig effektiv i et naturlig brudd
formasjon som Quebec Utica. Med forbehold om ny lovgivning håper vi å søke på
fullføre to brønner i Quebec for å bevise effektiviteten til denne nye tilnærmingen.'
Lederen av huset i Quebec kommenterte nylig den kommende lovgivningen
for ekspropriasjon av olje- og gasslisenser i provinsen. Regjeringen
indikerer at de planlegger å begrense erstatningen til utgiftene som påløper.
En kopi av artikkelen finner du online på

https://plus.lapresse.ca/screens/e65f17d7-0eb0-4584-aa56-54526ef9dfdd__7C___0.ht
ml?utm_content=email&utm_source=lpp&utm_medium=referral&utm_campaign=internal+sher.

Mr. Binnion bemerket: 'Vi venter fortsatt på å se den foreslåtte loven, men det gjør vi
skuffet over at regjeringen har tatt denne åpningsposisjonen.
Vi oppfordrer til Regjeringen skal revurdere fordelene med vårt nullutslippsprosjekt for å møte deres klimamål. Med hensyn til enhver foreslått tilbakekall av rettigheter, oppfordrer vi Regjeringen skal opprettholde respekten for eksisterende internasjonale juridiske prinsipper lover og Quebec-charteret for menneskerettigheter og friheter.'

Questerre er et energiteknologi- og innovasjonsselskap. Den utnytter sin
kompetanse oppnådd gjennom tidlig eksponering for lavpermeabilitetsreservoarer til
skaffe betydelige ressurser av høy kvalitet. Vi tror vi kan lykkes
endre energiporteføljen vår. Med nye rene teknologier og innovasjon til
ansvarlig produsere og bruke energi, kan vi opprettholde både menneskelig fremgang og vår
naturlige omgivelser.

Questerre er en troende på den fremtidige suksessen til olje- og gassindustrien
avhenger av en balanse mellom økonomi, miljø og samfunn. Vi er forpliktet til
være transparente og respektere at publikum må være med på å lage
viktige valg for vår energifremtid.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Questerre Energy Corporation

Redigert 01.02.2022 kl 14:52 Du må logge inn for å svare