Har Binnion "kuppet" markedet og energimenisteren?

søkeren
QEC 20.01.2022 kl 19:57 65900

21.01. 2022 skal EU ha klar godkjennelse om at gass skal regnes som "grønn" energi.

https://www.tu.no/artikler/eu-kommisjonen-kan-apne-for-at-gass-merkes-som-gronn-energi/514597

26.01. 2022 - skal det være møte mellom tyske og kanadiske næringsinntereser (politeske?) om kjøp av gass.

https://kanada.ahk.de/en/events/event-details-eng/canadian-german-conference-and-trade-mission-on-energy-efficiency-in-industry

I første halvdel av februar har Quebecs energimenister bekreftet at han skal legge frem lovforslg som forbyr utvinning av olje og gass i Quebec.
Redigert 20.01.2022 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2022 kl 15:57 5338

Takk for linken.
Bare for å være vrien. Quebecs myndigheter har tydeligvis en annen oppfatning om dette enn First Nations.


tuja
19.02.2022 kl 15:53 5328

https://www.lenouvelliste.ca/2022/01/27/le-projet-de-gaz-de-schiste-a-wolinak-recoit-un-appui-4a6957ffd66539e3af588be008866df8?fbclid=IwAR03A4LeLXusbX4i5A6wMwKh9jSlN1PJPNTF0reZkNAbNugYpNcZwpgvD7k

The shale gas project in Wôlinak receives support
Marc Rochette
Marc Rochette
Le Nouvelliste
Involved in a shale gas pilot project with the company Questerre, the Abenakis of Wôlinak Council has just received support from the Aboriginal Resource Council of Canada.

Representing more than 130 First Nations who have a direct interest in energy production, this organization recalls the intention of the Quebec government to prohibit the exploration and exploitation of hydrocarbons in the province.

"First Nations across Canada have the right to self-determination and that right includes the ability to generate revenue from the resources within their territory," said Chief Brady O'Watch, vice-chairman of the council. 'IRC (Indian Resource Council) and Chief of Carry the Kettle First Nation, Saskatchewan.

“We have followed and continue to follow with great interest the intention of the Quebec government to prohibit all energy production without regard to Aboriginal rights and existing treaties,” he warns.

The proposed energy center will produce clean energy, including zero-emission gas, and will use new carbon recycling technology. The development will also assess the potential for carbon dioxide sequestration as well as the production of clean hydrogen.

“The zero-emission energy center project is in line with the desire of the Abenakis of Wôlinak and the people of Quebec to protect the environment and reduce emissions. And it is an important source of income that the Abenakis badly need to achieve their goal of self-sufficiency,” adds Chief O’Watch.

“For First Nations who have hydrocarbon reserves on their territory, it is imperative that provincial and federal policies do not abrogate or interfere with the right of Indigenous communities to develop and benefit from these assets,” adds IRC President Stephen Buffalo.

According to him, the ban announced by the Government of Quebec to produce energy from resources constitutes a clear violation of ancestral and treaty rights.

“And the IRC will do everything in its power to support the Abenakis in their desire to develop their economy in the way they deem best for their nation,” he said.

For the Chief of the Abenakis of Wôlinak, Michel Bernard, true reconciliation will begin when the First Nations can develop their own economy to ensure their prosperity and stability and when they can participate fully and entirely and in a meaningful way in the Quebec economy and Canadian. "Our project with Questerre will help achieve this goal," he says.

Favorable poll

In addition, the Association de l'énergie du Québec (AEQ) has released the results of a survey which show that Quebecers are overwhelmingly in favor of natural gas projects in partnership with Aboriginal communities.

These data are part of a Léger survey conducted in Quebec in October with more than 2,800 respondents from several regions. Seventy-two percent of people surveyed answered yes when asked if the Quebec government should allow First Nations to participate in a natural gas pilot project.

“The government has always said it would allow development if there is social acceptability. I wonder how we can seek more acceptability when there is almost no opposition in Quebec to the respectful, full and complete participation of the First Nations, ”points out President Éric Tetrault.

In addition to social acceptability, the AEQ recalls that the Quebec government is required to respect the principle of self-determination of Indigenous peoples as recognized by the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous Peoples and the Framework for the Recognition and government's implementation plan adopted last June.

This principle clearly states that indigenous peoples have the right to natural resources on their ancestral lands to ensure their development and prosperity.

The AEQ is aware that this agreement between Questerre and the Abenakis of Wôlinak Council comes at a time when the Quebec government is considering tabling a bill to ban the production of hydrocarbons in Quebec.

It once again asks the government to make arrangements to move forward with pilot projects for CO2 capture and storage and zero-emission natural gas production, zero drinking water, zero toxic fluids and with different method than fracturing.
tuja
19.02.2022 kl 15:02 5395

Nope, da må du lese deg opp. Har vært ett hav av artikler og lovvedtak tidligere på QEC-tråder som viser at det også gjelder naturressurser som olje og gass.
Slettet bruker
19.02.2022 kl 14:58 2222

FNs situasjon minner meg om norske samer. Våre samer har også lovfestet råderett over sine naturressurser. Men jeg har mine anelser om at denne råderetten gjelder jakt og fiske, beitemarker og ferdsel - og Ikke gass- og oljeforekomster på vidda. Sagt med andre ord, har jeg mine tvil om at samene vil få klarsignal av myndighetene den dagen de ønsker å utnytte gass- og oljeforekomster på vidda de eier. Men de kan selvfølgelig som FN prøve sin sak over for myndighetene.
Redigert 19.02.2022 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
tuja
19.02.2022 kl 14:37 2276

Men allikevel gjeldfri, og positiv bunnlinje. Tror du virkelig FN ikke får utnytte egne ressurser, når det er fastsatt ved lov? Fatter ikke hvordan dere maler på med urealistiske kursmål, når energiprisene er sky high, og produksjonen vil ta seg kraftig opp utover året. 1kr pr aksje er i mitt hode totalt idiotisk, basert på hva de har, hva de får, og masse opsjoner på div scenarioer i Quebec. Myndighetene tapte mot Utica Resources, og de vil tape igjen.
Slettet bruker
19.02.2022 kl 14:27 2296

Tuja
Qecs aksjekurs er alltid blitt priset på forventninger til Quebec. Hvis vi holder oss til talla, er Qec en ubetydelig liten oljemygg.
tuja
19.02.2022 kl 14:15 2313

Det er 428 mill aksjer i QEC. De har nå positiv cashflow, og jeg forventer en inntjening på minimum 150-200mill kr rett på bunnlinja i år. Dette basert på at de er gjeldfri, gode energipriser,har snart påkoblet flere brønner, samt mange mulige utfall relatert til Quebec/erstatning/FN. Og dette mener du kun er værdt 1kr pr aksje? Tror du må rekne litt over potensialet en gang til. Og blir det børsmeldt pilot, skal jeg love deg at kursen tar fyr oppover kursstigen.
Carlsen73
19.02.2022 kl 13:40 2370

Har du selv nogen ide om, hvor mange og vidt divergerende kursmål, du har nævnt, blot i nuværende kalenderår, som er under syv uger gammel?
Cph2500
19.02.2022 kl 13:29 2378

Vi ser kurs 0,50 - 1 kr inden ret længe.
Være forberedt ......
Pam
19.02.2022 kl 13:22 2385

Er oppkjøp noe du drømmer om? Har du noe indikasjon på slike planer? Oppkjøp kan slå begge veier for aksjonærer i QEC, ville selvfølgelig blitt kjempespennende å traide i ett slikt senario. Se hva som nettopp skjedde i ICE, alt sannsynligvis tapt følge Hegnar. Personlig ville jeg ikke vært inne i QEC over natten i en slik prosess. Whitecap er tilsynelatende ett transparent selskap, godt etablert, de gir nok ikke ved dørene. Inntil du hoster opp konkrete bevis på at noe er på gang er dette ikke tema for min del, men morsomt tankeeksperiment da.....
Slettet bruker
19.02.2022 kl 12:48 2444

Hvis du har rett, hvorfor er ikke da kursen over 3? Alarmen burde gå for flere enn dem som har solgt seg ut.
En evt. pilot skal brukes til å teste tekniske løsninger som skal redusere ulempene ved fracking. I hvilken grad man vil lykkes, er uvisst selv her.
Vedr. erstatning gir ikke foreløpige signaler fra myndighetene grunn til optimisme. Snarere lukter det ubehagelig av en tid- og ressurskrevende rettssak med et høyst usikkert utfall. Det samme gjelder også hvis FN hvis de vil prøve sin råderett over egne naturressurser over for myndighetene.
Jeg er overrasket over at kursen ikke er nærmere ett tallet med den usikkerhet som råder i aksjen i en tid da myndighene legger siste hånd på lovforslaget som for alltid vil forby utvinning av gass- og olje og produksjon i Quebec.
sigj2
19.02.2022 kl 12:24 2490

Haha er det to børser altså?
Kalte den ene børsen en tullekopp for han sa det hasta med meldinger når han hadde solgt seg ut......
Jeje
Synd kursen lagger om dagen.jeg hadde forventa litt info om hva de politikerne driver med.kanskje ett opplegg med et program de skulle følge f.eks.vi har jo knapt hørt en ting på tre uker.er de i samtaler egentlig? Vi vet jo nada foreløpig.
1013
19.02.2022 kl 11:51 2572

Det kommer helt sikkert til at ske. Spørgsmålet er hvornår. Der kommer sikkert melding om kakwa north 50/50 brønde også.
Så det bliver en fin Qec uge.
Fjellbris
19.02.2022 kl 11:27 2603

Bombibitt - selvfølgelig også et svært aktuelt scenario, ref. bud / oppkjøp QEC. Spesielt som jeg og Tuja skrev over siden QEC nå er tilnærmet gjeldsfritt, leverer positiv EBITDA og skal øke produksjon / flere brønner fremover. Tror dog selvfølgelig ikke oppkjøp skjer før dette med mulig pilot / erstatning er avklart 😉
Redigert 19.02.2022 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Bombibitt
19.02.2022 kl 11:00 2467

Blir väldigt förvånad om de inte köper ut QEC.
Snacka om välmående bolag med resurser att köpa ut eller upp QEC.

https://www.wcap.ca/investors/presentations-events
tuja
19.02.2022 kl 10:52 2456

Avtalen med FN vil med stor sannsynlighet gi tillatelse for pilot, da det er lovfestet at FN har råderett over egne naturressurser. I tillegg er både olje og gasspriser laaaangt over nivåene da kursen låg på krona. Og i tillegg kommer det snart melding om påkobling av 3 25% brønner og økende produksjon( samt 2-3 50% brønner senere i år). Og SP1M har 1,7 kr pr aksje på eksisterende produksjon. Summa sumarium så prises Quebec/avtalen med FN, erstatning eller kommende produksjonsøkning til den nette sum av 0 kroner pr aksje. Så er forundret over at aksjen ikke prises høyere med det bakteppet til grunn.
Slettet bruker
19.02.2022 kl 10:24 2518

Kan du prøve å være litt mer saklig sigj2! Les, det er ikke meg Børs58 som skriver men børs87 så ikke forveksle oss!! og igjen bruker du utrykk som tullekopp, hvorfor?
Slettet bruker
19.02.2022 kl 10:12 2559

Quebec er utvilsomt Qec aksjens sterkeste drivkraft både opp og ned. Stillet over for totalforbud mot gass- og oljeutvinning og produksjon i Quebec er jeg faktisk overrasket over at kursen allerede nå ikke er nærmere ett tallet.
børs87
19.02.2022 kl 09:59 2467

Har ikke solgt og nå er det for sent, får heller sitte i ro og håpe det beste.
Fjellbris
19.02.2022 kl 09:47 2494

Skjønner ikke at folk fortsatt slenger ut og maser om kurs kr 1, hvorfor kr 1? Vennligst begrunn!
QEC er tilnærmet gjeldsfritt, QEC leverer positiv EBITDA, QEC har varslet økt produksjon i år, oljeprisen er sky high, hvordan tror dere Q4 res blir? Guiding fremover? Noe som tilsier kurs 1?
Spb1 har kursmål kr 1,7 med kr 0 i erstatning, Jason har kursmål best case erstatning kr 40,-
Kr 1 tror jeg aldri vi ser igjen, ei heller tror jeg vi ser kr 40, men at QEC kan stige kraftig fra dagens nivå er jeg helt sikker på, bare på positive drifts tall kan vi se både 2 og 3, erstatning 4-10, og blir det pilot ser vi kanskje også kr 30 for 3. gang i selskapets historie :-)
Redigert 19.02.2022 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
HP17
19.02.2022 kl 09:12 2574

Hvorfor er faller kursen i QEC?
sigj2
19.02.2022 kl 08:51 2622

Korrigerte bare ned til norskekursen.
1.62 nkr derborte
Haster jo ikke for deg din tullekopp,du er jo ute 🤣
Slettet bruker
19.02.2022 kl 00:24 2844

Stikkord: «Sånn sett møter han til stadighet seg selv i døra.» Kanskje du skal forsøke å tenke lenger enn til din egen nese? Så hadde du også forstått at det er langt større sjanse for at aksjekursen vil nærme seg 1 krone enn 3 kroner som du nå har prediket til kjedsommelighet.
Redigert 19.02.2022 kl 00:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2022 kl 19:41 3178

Binnion kjemper også knallhardt for sin egen aksjepost på over 18 mill. aksjer. Sånn sett møter han seg selv til stadighet i døra.
Slettet bruker
18.02.2022 kl 18:54 3252

Hvad var der galt med mit indlæg, siden du fik det slettet?
Slettet bruker
18.02.2022 kl 16:59 3368

SP du burde holde deg for god til å hovere over MB det hører ikke hjemme her!!!!! MB kjemper og jobber knallhardt for Qec og aksjonærene for å komme i mål, så la oss slutte med å være ufine SP, bedre å være enige om at en er uenige.
Slettet bruker
18.02.2022 kl 16:35 3322

Ca 1,10 ned til 0,50 og 1,40 opp til 3kr ))! Burde ikke binna gå ut å si at han ikke skjønner denne nedgangen…. Det gjorde han når den gikk opp ))
Slettet bruker
18.02.2022 kl 16:18 3364

Dejligt at høre at “tynde” savner mig ❤️😂 Jeg er blot taget på ferie i 2 uger, hvor jeg nyder solen på Gran Canaria, så jeg sidder ikke foran skærmen så meget ☀️☀️🍺🍺

Pilot kan komme når som helst og jeg sidder helt roligt hernede og nyder solen. Det kan ikke gå galt og kurs 3 NOK skal vi nok se inden længe (det har jeg jo lovet dig) ❤️😂

PS: Vi ligger stadig et par hundrede procent over kurs 0,50 NOK som en eller anden lovede inden nytår 😉
Redigert 18.02.2022 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Pam
18.02.2022 kl 15:53 3409

Har hele uken hatt en kjøps ordre, kun for trayding, på 1,6 - Økte den i dag til 1,618 Så raste vi plutselig 1,596 - Tabbe.
Opp til 1,670 så er jeg ute før helgen, hvis ikke anser jeg kjøpet som tap. Moralen er å holde seg til planen ;-)
Redigert 18.02.2022 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2022 kl 15:31 3473

Når kursen ikke blir preget direkte av nyheter, så har jeg truffet ganske bra. Meldte tidlig at kursen kom til å vake rundt 2.15 etter fallet fra 3, da gikk den mellom 2 - 2.4 de neste ukene, og jeg meldte videre nedgang da den brøt under 2. Men at kursen skulle falle fra 2.4 til 2 på en dag da kompensasjonsforslaget ble utgitt er umulig å beregne inn i teknisk analyse, så der er jeg enig med deg.

I de siste dager har det derimot vært stille, og da er det mulig å se på teknisk analyse igjen. Jeg solgte selv en andel da jeg meldte om nedgangen fra 2kr. Nå er jeg helt inne igjen. Synes det var skummelt å sitte på sidelinjen hvis det skulle komme en melding akkurat de dagene. Inngang på 1.65 kan derimot forsvares på lengre sikt selv uten Quebec. Så denne gangen er jeg long.
tynnidioten
18.02.2022 kl 15:16 3525

Cph2500 skrev Innlegget er slettet
Han er alltid så "høy på seg selv" men han må da også preges ?
Eller ert han en algoritme på autopilot ?
Redigert 18.02.2022 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
18.02.2022 kl 15:00 3559

Jeg tror fortsatt at du skal være forsiktig med å vektlegge TA når det gjelder QEC i denne fasen.
Så langt har jeg ikke sett et eneste eksempel på at TA har stemt.
Da kursen sluttet på 1,99 gikk Investech ut med QEC som "dagens aksje" og kjøpskandidat.
Mer feil kunne det ikke bli.
Man bør jo treffe i 50% av tilfellene.
Redigert 18.02.2022 kl 15:03 Du må logge inn for å svare