TRVX - Third quarter 2018 results

aborum
TRVX 01.11.2018 kl 08:04 16119

Oslo, Norway, 1 November 2018 - Targovax ASA (OSE: TRVX), a clinical stage biotechnology company developing immune activators to target hard-to-treat solid tumors, today announces its third quarter 2018 results.

Targovax's management will host an online presentation for investors, analysts and the press at 08:45 CET. The presentation in Norwegian can be followed here, or at: https://www.facebook.com/AXExposure/videos/279295392691286/

An English version can be found on Targovax Events & Presentations from 08:45. For a more elaborate presentation of Targovax, please visit targovax.com for a replay of the 15 October 2018 Capital Markets Day.

HIGHLIGHTS FOR THE THIRD QUARTER 2018
• In July, Ludwig Cancer Research and the Cancer Research Institute announced the completion of the safety evaluation for the first dose cohort in the phase I/II trial of ONCOS-102 in combination with MedImmune’s checkpoint inhibitor (CPI) Imfinzi® (durvalumab). The trial continued into the second dose cohort
• In July, Targovax and Sotio announced that the first patient was dosed in the phase I/II combination trial in prostate cancer of ONCOS-102 with DCVAC, a dendritic cell immune-therapy
• In September, Targovax announced interim response rate and immune activation results for the first six patients in the phase I combination trial of ONCOS-102 and Keytruda® in checkpoint inhibitor refractory melanoma, including one patient with a complete response
• In September, Targovax announced publication of new ONCOS-102 in vivo data in the Journal of Medical Virology, showing T-cell activation in a mesothelioma model
• In September, Targovax announced the appointment of Torbjørn Furuseth as Chief Financial Officer, with Erik Digman Wiklund transitioning to the role of Chief Business Officer

POST-PERIOD HIGHLIGHTS
• In October, the Company reported the full data set from the TG01 trial in resected pancreatic cancer, including encouraging disease-free survival data
• In October, the Company hosted a Key Opinion Leader Symposium on oncolytic viruses in New York City, with speakers from Memorial Sloan Kettering Cancer Centre
• In October, the Company hosted a Capital Markets Day in Oslo, Norway, and provided an update on the TG program development strategy

Øystein Soug, CEO commented:

“Targovax has made great progress in 2018. We have four ongoing clinical trials with our lead clinical product, ONCOS-102, and we reported interim response rate and immune activation data from the trials in mesothelioma and checkpoint inhibitor refractory melanoma. In particular, it was encouraging to see a complete response so early in the melanoma trial, which makes us confident that ONCOS-102 has the potential to provide an important future benefit for difficult-to-treat CPI refractory patients. We are now planning to expand the dosing to fully unlock that potential.

The results from the TG01 trial in resected pancreatic cancer have now also been fully analyzed. We see a very encouraging signal of efficacy, compared to historical control, both in terms of disease-free survival and overall survival. Whilst the ONCOS oncolytic virus program will remain our priority, we plan to continue and expand the TG development program. Based on the TG01 data, several academic groups have expressed interest in sponsoring pancreatic cancer combination trials with the TG vaccine. In addition, we will seek to combine TG vaccination with a checkpoint inhibitor in a small proof-of-concept trial.”

..

Jeg synes man fornemmer Øysten Soug fremstå mere tydelig i sine udtalelser end ved tidligere meldinger. Det er muligt jeg læser mellem linierne, men ONCOS præsenteres her som en del af en fremtidig behandling med CPIs. Resultaterne for den ændrede dosering ligger et stykke ude i fremtiden, men det er ganske muligt at selskabet vil fremrykke partielle read outs, hvis man ser yderligere CR blandt cohort 2.

Hvad angår TG-01 (og TG generelt) har der været spekulation om, hvorvidt selskabet vil være i stand til reelt at konvertere de såkaldte "mange henvendelser" til underskrevne aftaler og jeg tipper at mange afventer at selskabet leverer på dette punkt. Jeg læser ud fra hans kommentar på dette område, at udgifter vedr. fremtidige studier inden for disse aftaler stort set bliver omkostningsfri for selskabet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2018 kl 22:46 7265

Jeg følger ikke bgbio, og kan ingenting om selskapet. Men jeg tenker at hvis en eller annen "respektert"analytiker har et "godt øye" til selskapet, så kan det forklare en boost etter kursmålsjustering. Analytikere er vel å anse som verdens dyreste folkeslag, og mange av dem, ja langt de fleste kan ikke treffe en låvevegg selv om de står inne i låven... Mange er og meget skeptiske til teknisk analyse. Selv bruker jeg en del teknisk analyse, selv om det feiler både her og der. I denne typen selskap, så gir det (etter min mening) en sammenfatning av hvordan folk flest oppfatter selskapet. Det at det er mange som ikke setter seg inn i hva selskapet egentlig driver med, og bare ser på nøkkeltall o.l, gjør at mange rømmer ved kursnedgang. Forskningsselskaper lever som tidligere nevnt for aksjonærenes regning, og et håp/en tro på at det kommer resultater på et senere tidspunkt. Min tanke er vel at disse analytikerne som setter kursmål er like uberegnelige som resten av oss. De får lønn, og må levere noe... Så blir sjefene happy, og man får et pusterom........ Men det koster oss penger eller hva ?
Whatsthat
03.11.2018 kl 00:08 7192

Virker som om biotek aksjonærene responderer mest til artic/suffers sine "spådommer". Bgbio og pcib har tidligere blitt dratt opp grunnet disse positive analysene, mens trvx gikk nedover (13 nok kursmålet til artic vs 24 nok++ fra resten). Men ja, enig med dine punkter!

Ellers, for de som ikke har sett denne oversikten, ta en titt:

http://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/another-must-have-oncolytic-virus-asset-big-pharma

Mener å huske at Magnus også refererte til oncolytics som en konkurrent på CMD (nevnt i artikkelen).

Det kan jo vise seg å være positivt dette med å være såpass underpriset som trvx er idag. Kanskje BP raskere gjør et stønt på Oncos? ;)
Stabssersjant1
03.11.2018 kl 06:48 7095

Her var det mange skeptiske sivilister. Jeg kjøper så billig som mulig.Må bare vente på lønnsslippen.... God helg.
Slettet bruker
03.11.2018 kl 08:28 7037

En kan vel si at hvis Stuffers hadd kursmål 12 så er aksjen mer attraktiv nå enn da hun foretok sin analyse
Whatsthat
03.11.2018 kl 09:11 6992

Ikke sant. Og siden den gang, så har trvx bekreftet at oncos fungerer og TG01 har levert gode data. Hvorfor ikke da komme med ny analyse med høyere kursmål?
Gryntgrynt
03.11.2018 kl 11:12 6954

Bergenbio har store pengesterke investorer som vil pleie kursen og Stuffers er nok i lommen deres. Hun har en agenda på analyser og når TRVX ikke samarbeider med Artic, er det naturlig at hun skal komme med negativ vinkling av Targo for å lokke kunder til Bergen bio.
Redigert 03.11.2018 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
aborum
03.11.2018 kl 11:33 6930

ARC blev ikke valgt til at håndtere den sidste emission i TRVX. Aktieanalytikere er gang på gang blevet afsløret i at sende signaler til markedet, der passer ind i større institutionelle investorers positionering.
Gryntgrynt
03.11.2018 kl 19:20 6688

Vi skal være glade for at vi får handle på denne latterlig lave kursen.. Targo sin verdi kan komme til å eksplodere når BP bestemmer seg for at data er gode nok og det kan skje når som helst. Kanskje Boergensdatter har forhandlet med BP i sin tid hos Targo?
GuNy
03.11.2018 kl 21:42 6579

Det virker som BP vil se litt mer før de legger kroner på bordet! Hvis melanom studiet i cohort 1 gir en CR til, da tror jeg det er muligheter. For de som er utolmodig så behøver ikke det å gå langt inn i første 1/2 år 2019! Mye spennende frem mot sommeren på begge plattformer.
Whatsthat
03.11.2018 kl 22:03 7432

Tok det kun 63 dager for han som fikk CR? Ref side 21 i kvartalspresentasjonen...

Soug har også tidligere sagt at oncos på melanom er en open label sudie og de har tilgang til dataene... så hvis de faktisk gir 12xoncos istedenfor 3xoncos hos de nye pasientene, så kan de muligens komme med noen godbiter fremover.. Jeg tror det kan komme flere CR, hvis pasientene er litt mer oppegående non responders (om det finnes) og ikke bare eldre (80+)som ikke fikk/ville ha full dose (3xoncos)..

Tipper vi har 1 CR til iløpet av q1 2019. Om de melder det er en annen sak. ;)
New2As
04.11.2018 kl 13:40 7174

en eller gang mellom 22 og 63, etter 2 injeksjoner med Keytruda og har komplett remisjon. Blir ikke stort bedre :D Penger er oppjustert til aktivitet inn i 2020 også (selvom det ikke kan være veldig langt inn i 2020)
Redigert 04.11.2018 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2018 kl 08:19 6922

DNB 04.11.2018

TARGOVAX
All eyes on ONCOS-102
The Q3 operating loss was more or less in line with our
forecast, but net cash flow was somewhat less negative
than expected. There was a lot of news flow related to
ONCOS-102 during the quarter. The next potential
catalyst is likely to be ORR data in Q1 2019 from the
ONCOS-102 trial in checkpoint inhibitor refractory
melanoma patients. We have made only marginal
forecast adjustments and we reiterate our BUY and
NOK18 target price.
cNOK34m Q3 operating loss more or less as expected. The company reported an
operating loss of cNOK34m, slightly better than our estimated loss of cNOK37m. Net
cash flow was cNOK-26m, versus our forecast of cNOK-37m. The current cash
position is cNOK173m, slightly above our forecast of cNOK168m.
Focus has shifted to ONCOS-102. Virtually all highlights during Q3 related to
ONCOS-102. The safety evaluation was completed in the first cohort for the sponsor
trial in peritoneal cancers, and this study has progressed into the second dose cohort.
The first patient was dosed in the other sponsor study evaluating ONCOS-102 in
prostate cancer. We also saw some new in vivo data from a mesothelioma model as
well as interim response rate data from six melanoma patients where ONCOS-102 is
evaluated in patients refractory to checkpoint inhibitors. For the latter trial, Targovax
hopes to convert these refractory patients to respond to treatment with checkpoint
inhibitors by adding ONCOS-102, thereby making cold tumours hot again.
Significant data news flow in Q1 2019e. In its Q3 report, Targovax pointed out that it
expected to deliver three significant data readouts in early 2019. The most important is
likely to be ORR and immune data from the first cohort in the ONCOS-102 phase I trial
in melanoma patients refractory to checkpoint inhibitors. Furthermore, the company is
likely to present phase I data (immune activation and mechanistic data) on TG02 in
colorectal cancer patients. Also, data for TG02 is expected from an in vivo study
evaluating TG02 in combination with a PD-1 checkpoint inhibitor.
BUY and NOK18 target price reiterated. We have made only marginal estimate
changes for this and the coming three years, and our forecasts for the outer years are splendid.
Redigert 05.11.2018 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2018 kl 09:10 6814

.........are---- ;)
Redigert 05.11.2018 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Whatsthat
05.11.2018 kl 20:51 6591

I sommer nedjusterte dnb kursmål til 21 kr pga TG01 "flopp" også uten oncos data.

Nå er kursmålet 18 nok, etter at TG01 er tilbake med sterkere data og Oncos POC bekreftet med 1 CR presentert av verdensledene forskere innen melanom..

Koko..
Redigert 05.11.2018 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2018 kl 12:59 6337

Ja. Og nå har gjøkene i Investtech anbefalt salg så da ligger alt til rette for en rimelig bra oppgang
Slettet bruker
06.11.2018 kl 13:47 6266

Mener å ha lest at analyser generelt er riktige i halvparten av tilfellene ... og feil i den andre halvparten.
Enhver husmor eller syvende far i huset. kunne gjort det like bra.
Når det gjelder Trvx er det tålmodighet som gjelder.
Lykke til !
Legoland
06.11.2018 kl 14:08 6227

Har lest en annen variant. Hvis analystene har rett i 50% er de fornöyde.
bel68
06.11.2018 kl 14:19 6201

Bedre kjøps anbefaling får du ikke når Investtech sier selg da er det bare å kjøpe .........
Slettet bruker
07.11.2018 kl 10:00 6002

Targovax er nå så utbombet at det nå ikke er mange som har gevinst inne. På en måte en bra gardering for videre fall. Når det gjelder de andre Farmasiselskapene vile jeg ikke sovet så veldig godt ? Skatteregler til tross, en gevinst er alltid bedre enn et tap
protagoras
07.11.2018 kl 10:32 5957

Skattemotiverte salg vil avta etter hvert, og jeg antar de fleste ønsker å komme seg inn igjen før et eventuelt januar-rally.
Dvs at det er et lite vindu nå fram mot desember for de som vil akkumulere under 9 kr.
November-lønna tikker snart inn på konto.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 15:47 5820

Det vi ser nå er begynnelsen på slutten for Targovax. Selskapet som selv mente at 2017 skulle bli et transformational year. Det kom aldri noe gjennombrudd og kursen er tilbake til start. BP er ikke interessert. Det blir ikke noe av TG plattformen. ONCOS får stryk. Jeg har alltid hatt rett i mine spådommer når det kommer til Targovax. Dette er begynnelsen på slutten for selskapet. Jeg forventer at de legger ned alle pågående studier og avvikler selskapet innen årsskifte. Dersom det finnes et Targovax i 2019 så blir jeg meget overrasket. Jeg dumpet lytteposten min i dag, med minus så klart :-) Samlet sett så er jeg i pluss, men ikke mye.

At Soug ønsker å drive dette videre minner bare om en mann som ikke ønsker å erkjenne et nederlag. Han burde gå denne, eller neste uke slik at det kan komme inn noen med en exit strategi.

Jeg ønsker dere lykke til uansett hva som skjer.

Dette blir mitt aller siste innlegg for dette selskapet. Sikkert mange av dere som blir glade for det :-)
Slettet bruker
07.11.2018 kl 16:22 5768

Jeg er mer bekymret for de andre farmasi-selskapene. Targovax står noe sterkere enn for et halvt år siden i motsetning til de andre.
quattro
07.11.2018 kl 16:43 5731

NV har mistet all tro på Targovax - det må han få lov til
men realitetene så langt er at selskapet har meget interessant pipeline - og kapital til inn i 2020
så vil tiden fremover vise oss alle hva som blir resultatet
i mellomtiden er NV's negative kommentarer historie, helt greit for NV kom aldri med fakta basert kritikk på oppnådde resultater (j.fr. KOL og CMD) utover synsing på 1 uttalelse fra Soug (som ikke holdt, riktig nok) og en presset aksjekurs som ledestjerne for sine kommentarer
aborum
07.11.2018 kl 17:11 5698

.. "jeg har alltid hatt rett i mine spådommer når det kommer til Targovax" .. man finder ikke et bedre eksempel på jesuskompleks her på TRVX tickeren. Selskabet arbejder på at få underskrevet samarbejdsaftaler på TG-01, hvilket vil understrege ledelsens udmelding om stigende interesse efter FFN er blevet smidt i grøften grundet toksisitet for andre end 5 - 10% af pancreaspatienterne.

Samtidig er der et ændret doseringsregime i gang på ONCOS-102, hvor selskabet og primary investigator (PI) forventer markant forbedret respons.
heilo888
07.11.2018 kl 17:18 5684

TRVX blir nok bra, men krever litt mer tid og tålmodighet fra investor enn de fleste andre selskaper.
Det ligger an til flere meget positive resultater i løpet av neste år, og jeg er rimelig sikker på at nedtrenden snur til en langsiktig opptrend senest i løpet av 2019.
Whatsthat
07.11.2018 kl 17:22 5675

Har vært kult å lese dine innlegge mr Nanovektor, du skaper både liv og røre i disse trådene. Du spådde vel emisjon for noen ukersiden og nå mener du at selskapet ikke eksisterer om 8 uker.. Blir vel litt for drøyt å melde da dette ikke er begynnelsen på slutten, men starten på begynnelsen (kursmessig). ;)
Whatsthat
07.11.2018 kl 17:29 5663

Du glemte TG-02, partnere som selv er i gang med oncos studier som de sponser av egen lomme. :)

men det går fint, ifølge NanoVektor vil trvx bare droppe alt og slå seg konk med 170 mill på bok. I desember...
Redigert 07.11.2018 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
quattro
08.11.2018 kl 12:09 5456

anbefaler alle interesserte å høre på denne siste fra Radforsk angående Targovax - så kan man vurdere mulighetene fremover
https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-episode-61
aborum
08.11.2018 kl 14:28 5378

Det er jo et spørgsmål om, hvorvidt man har tro på teknologien og de signaler, det kliniske miljø sender. Der kan formentligt samles aktier op på 8,00 ved lejlighed og jeg kender mindst én, der står og venter.
jaksje
08.11.2018 kl 15:00 5343

Spennande dager dette. Minner om;
- Neo Ag Summit Boston 14-16.11. Magnus Jaderberg er ein av hovudinnleiarane med tema TGO1.
- «Onolyctic Viroteraphy Summit» i Boston- 4-6. des. der Eric Digman Wicklund skal innleia om Oncos102.

her er lenker http://neo-antigen.com (du må laste ned programmet)
http://oncolyticvirotherapies.com/.
aborum
09.11.2018 kl 10:30 5154

TRVX træder ud af OSEBX jfr. melding i dag. Kan være en medvirkende årsag til at der bliver solgt ud og en forklaring på at det er en overgangsperiode grundet rebalancering. Samler op på 8,00.
protagoras
09.11.2018 kl 10:49 5127

Er det en melding som kommer eller er den allerede ute?

Edit:

Ok, fant den.


09.11.2018


Fra 1. desember kommer MPC Container Ships inn i Hovedindeksen, mens seks aksjer går ut av indeksen.

Oslo Børs har revidert utvalget i Hovedindeksen (OSEBX). Revisjonen innebærer at antall aksjer i indeksen vil være 63 aksjer.

Fra 1. desember 2018 inkluderes følgende selskaper i indeksen:
•MPC Container Ships

Følgende selskaper går ut av indeksen:
•Hexagon Composites
•Otello Corporation
•Wilh. Wilhelmsen Holding ser. B
•Questerre Energy Corporation
•Funcom
•Targovax

Se hele indeksutvalget med vekting her: https://newsweb.oslobors.no/message/463229

Hovedindeksen skal være en investerbar indeks som inneholder et representativt utvalg av alle aksjene som er noterte på Oslo Børs. At indeksen skal være investerbar betyr blant annet at aksjene som inkluderes i indeksen til enhver tid skal være relativt enkle å kjøpe og selge i markedet.

Hovedindeksen ble introdusert på Oslo Børs i 2001, og erstattet da totalindeksen. I Hovedindeksens levetid har antall aksjer som har vært inkludert i indeksen variert mellom 52 og 81. Neste revisjon av hovedindeksens utvalg gjøres i mai 2019, med effekt fra 1. juni 2019.
Redigert 09.11.2018 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
aborum
09.11.2018 kl 14:52 4980

Der er ingen tvivl om, at der er nogen aktionærer, der skovler aktier ind på 8,00 (med et naivt forsøg på at trigge stop/loss på 7,98 eller en robot der blev for ivrig). Jeg har taget 5.000 stk ekstra til drengenes depoter, som bliver parkeret til langt ind i 2019.

Melding om underskreven aftale på TG-01 og vi er tilbage på 10,00.
frs2904
10.11.2018 kl 16:22 4767

Om vi er tilbake på 10,00 etter en evt. avtale med TG-01, kan det ikke være snakk om rare avtalen. Når selskapet velger å bruke tid og energi på Tg og de i tillegg opplyser om flere interessenter, bør vi vel kunne forvente at kursen er tilbake til min. emisjonskurs. dvs.at vi ser 20-tallet etter en evt. avtale.
Slettet bruker
10.11.2018 kl 16:26 4763

Hva legger du i underskrevet avtale på TG-01 aborum?
Whatsthat
10.11.2018 kl 19:30 4691

Vi var vel på 10,- og 12,- for noen uker siden. Eneste som kan få opp kursen vesentlig er økonomiske meldinger (partner/bud) eller positive resultater ut av det blå som flere CR/ partner oppdateringer. Selv håper jeg vi kan få inn en trofast "kjendis" investor som bgbio og ultimovacs har.

En avtale for TG01 som skal bli meldt i 2019 kan ha 3 scenarioer slik jeg ser det.
1.Salg,
2.Blir lagt til som arm(s) i andre studie(r)
3.Fortsetter studien/tar opp kampen med FFN med partner som bistår med $$.

Jeg håper på nummer 3. Nr 1 er lite sannsynlig nå, men tipper det blir nr 2, da det gjentar seg i alle intervjuer/presentasjoner/podcaster.. da kan det hende aksjen "kun" stiger 20% og vi havner på 10,- slik som aborum nevner.

Ellers, sjekk ut franske Targovax:
https://www.transgene.fr/?page_id=10487

De ligger etter Targovax på sitt virus, (TG6002), men har allerede cashet inn 48M$$$$ for rettigheter i Kina sammen med TG1050.

Jeg er glad for at TRVX foreløpig ikke ha valgt samme strategi for ONCOS. Vanskelig å selge et produkt for topp $$$ med betingelser. Men et valg må snart taes. De har ikke råd til å drive ONCOS 102 + xxx + TG-01 + TG02 + TG01/keytruda over tid og markedet reagerer ved å prise aksjen på vanvittige 8,-(!).

Gleder meg stort til vi får noen avklaringer her. TG er jo deres hjertebarn, men ONCOS (med litt mer positiv data) er vel så godt som solgt...





frs2904
11.11.2018 kl 08:17 4526

Kan det være at man ønsker mer data på hvor lenge folk lever når det gjelder TG ??? Siste tall som jeg har sett er at 9 av 13 fortsatt lever og uten spesielle bivirkninger av beh.