Hva skjer med RECSI dersom vi går inn i et superkrakk?

MySpace
RECSI 21.01.2022 kl 14:02 1541

Aksjenprisen gjør det ikke bra om dagen, selv om det er en lang liste med triggere og mange gode fremtidsutsikter. Det eneste som bekymrer meg oppriktig er prospektet om et superkrakk.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/01/21/7806304/den-treffsikre-krakkprofeten-jeremy-grantham-rir-igjen

Man kan mene hva man vil om sånne dommedagsprofetier, men det er et poeng at det er mange dårlige omen om dagen, og før eller siden får profeten rett.

Hypotetisk: Hvordan tenker dere et slikt krakk ville påvirke REC? Hva ville skjedd med planene om Amerikansk næringskjede innen solar? Hvordan skulle REC kunne overleve hvis dette prospektet blir skrinlagt? Vil gjerne høre deres tanker.
McCartney
21.01.2022 kl 14:17 1435

Et krakk ville vel påvirke RECSI akkurat som det ville påvirke alle andre aksjer = Ned.
Stabukk
21.01.2022 kl 15:18 1179

Rec sin nye storaksjonær Hanwha HAR alt produksjon av solcellepanel i USA! I staten Georgia, ref melding frå Rec 14. januar: «The company provides high-quality solar PV panels to the residential market through their wholly owned brand Q CELLS, which holds a 25 percent market share in the US. The company operates one of the largest solar module factories in the US with an annual production capacity of 1.7GW, corresponding to 12,000 PV modules per day».

Med restart av ML vil Hanwha kjøpa ein stor del av silisium-produksjonen derfrå til sin Georgia-fabrikk. Korea-selskapet har og stor panel-produksjon i andre land, som kanskje også vil få silisium til ein grei pris frå Moses Lake. Dersom forsiktige nordmenn i Rec-styret ikkje tør å trykka «go» for ML, trur eg Hanwha sin nye styremedlem tar ein telefon til sjefen sin. Han får sikkert fullmakt til å by 20 kroner for resten av AKH sine aksjar. Då får Hanwha alle i styret og kan gjera som dei vil, «jumpstart» ML.

Trur ikkje på «superkrakk», men får vi ingen BBB skattebidrag, vil nok kursen på Rec gå ned i første runde. Men det vil berre ta litt lenger tid å restarta ML
Skalleknarp
21.01.2022 kl 15:21 1131

Have no fear. Nesten alle selskap vil følge strømmen nedover om det krakker litt på børsen. Noen mer enn andre, men det kan ha sammenheng med short eller ikke og omfang på det som skaper enda mørkere skyer for noen. Dette blir som regnvær i 14 dager. Man blir værlei og har ikke troen på at solen skal skinne mer, men så plutselig en vakker dag hører man fuglene kvitre og alt er bare velstand. Nesten slik er det med aksjer også. Sol og finvær så plutselig full storm enten lokale lavtrykk i enkeltaksjer eller over hele fjøla som i dag. Har hatt flere aksjer som har vært helt nede i kjelleren og man har nesten mistet troen på caset bla. denne - RECSI - før det en vakker dag eksploderer. Så mitt råd er - stay long hvis du har råd til å tape - for jeg er nesten 100% sikker på at det vil lønne seg for RECSI selv om det alltid er en risiko når det gjelder aksjer. (Du må ta valget SELV!!!) Husk at hvis business er "as usual" og selskapet tjener penger eller har en god plan for å gjøre det litt frem i tid så pleier det å ordne seg. God helg :)
MySpace
21.01.2022 kl 15:21 1117

Åpenbart. Men noen selskaper vil overleve et sånt krakk, andre vil ikke. Tenker REC er sårbar og vil da i værste fall være avhengig av å gå på tomgang et par år til. Får håpe et slikt scenario er innbakt i AH og HS sin plan.
omac
21.01.2022 kl 15:22 1099

REC vil nok bli most i fillebiter i ett makrokrakk
Slettet bruker
21.01.2022 kl 15:25 1068

Vi får se. 5 minutter til USA åpner. Ser ikke lyst ut.. Og da tenker jeg på markedet generelt og har ingenting med REC å gjøre.
Bob Macahan
21.01.2022 kl 15:27 1041

SP 500 studsar på 200 daily moving avarge och stänger på pluss idag. Sen är det uppåt som gäller på måndag. Det är mina förhoppningar. men just nu är det lite jobbigt 😫