Risk - Reward 2022

Merchant
NANOV 21.01.2022 kl 21:26 48218

Som investor i NanoV har jeg som flere andere følgt med utviklingen av selskapet fra høsten 2018 og har gradvis økt min eksponering. Etter kursfallet i går og i dag eier jeg nå 200 000,- aksjer.

Alle er kjent med hvordan kursutviklingen har vært, og hvor vi befinner oss idag. Jeg har forståelse for at mange er svært kritiske i forhold til det selskapets ledelse har prestert de siste årene. Jeg mener også en del ting kunne har blitt gjort annerledes og sikkert spart aksjonærer for svært mye penger. Men, det kan vi ikke endre nå.

Det som er vesentlig og i hvert fall min motivasjon for å være aksjonær i NanoV er at Betalutin har hittil levert fantastiske resultater og hjelper mange svært syke mennesker. Sannsynligheten for godkjenning anser jeg å være høyere enn 80 %. Også er sannsynligheten etter de siste Covid relaterte utsettelser at vi for levert søknaden i løpet av 2022 svært høy.

NanoV har fra 2009 frem til 3 kv 2021 tapt kr 2 284 945 000. https://proff.no/regnskap/nordic-nanovector-as/oslo/faglig-vitenskapelig-og-teknisk-virksomhet/IGFZ8SU10N7/

Men andre ord innen 12 år har det blitt brukt på Reseach and Development for Betalutin rund USD 260 000 000,-.

Det ser ut som et stort beløp som har blitt brukt, men er helt vanlig - faktisk fortsatt i det lavere området. Det lønner seg å lese følgende studie fra 2017 som gir en forståelse hvorfor jeg mener det er svært lønnsom å være eksponert i NanoV nå!

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2653012

Der Spiegel, en av Tysklands største magasiner brukte denne studien i 2017 for å påpeke:

Millionen investiert, Milliarden eingenommen.

https://www.spiegel.de/gesundheit/diagnose/krebsmedikamente-wie-teuer-ist-die-entwicklung-a-1167124.html

Konklusionen av analysen gir en svært god begrunnelse hvorfor jeg er aksjonær i NanoV nå og kommer til å øke eksponeringen fremover.

"Conclusions
Prior estimates for the cost to develop one new drug span from $320.0 million to $2.7 billion. We analyzed R&D spending for pharmaceutical companies that successfully pursued their first drug approval and estimate that it costs $648.0 million to bring a drug to market. In a short period, development cost is more than recouped, and some companies boast more than a 10-fold higher revenue than R&D spending—a sum not seen in other sectors of the economy. Future work regarding the cost of cancer drugs may be facilitated by more, not less, transparency in the biopharmaceutical industry."

Selv om NanoV helt klart må hente ennå mere kapital i 2023 er det fortsatt rund USD 360 000 000,- opp til gjennomsnittet (husk studien er fra 2017).

La meg avslutningsvis påstår, selv om NanoV ikke kommer til å "boast more than a 10-fold higher revenue than R&D spending" ser vi sannsynligvis ikke kurser på 13, 20, 30, eller 40 kr. i 2022/2023 etter levering av søknaden og kr. 100 - 150 etter godkjenning.

Lykke til!

Jadaok
25.01.2022 kl 12:46 6781

Hva tenker du om Chronos 3 resultatene da, Merlin?

Overall response rate was 80 percent in the copanlisib-rituximab arm, versus 47.7 percent in the placebo-rituximab arm. Complete response rate was 33.9 percent in the copanlisib-rituximab arm, versus 14.6 percent in the placebo-rituximab arm. Median overall survival could not be estimated at the time of assessment.

https://www.aacr.org/about-the-aacr/newsroom/news-releases/copanlisib-rituximab-combination-cuts-lymphoma-progression-or-death-by-nearly-half-in-chronos-3-trial/

Hvorfor kan ikke det være en trussel mot Betalutin?
YNWA250505
25.01.2022 kl 13:00 6766

Sier jo ganske mye når ledelsen og de største aksjonærene ikke ville delta i denne emisjonen. De skjønner nå at d faktisk jan gå galt. Ingenting kan garanteres. Se på det raset til PCIB. "Dette viser risikoen i biotek. Selv om studiet i utgangspunktet går bra, kan konkurrerende studier gå veldig bra og utkonkurrere deg." Syk høy risk. Hva om noen bedre kommer de i forkjøpet? Det betyr kroken på døra det
Admoff
25.01.2022 kl 13:17 6700

Kan det også bety at ledelsen viser måtehold. Må det være negativt? Hvis ledelsen mm fråtser aksjer på vegne av nåværende aksjonærer, hvilket signal sender det?
Blir feil uansett hva de hadde gjort...
Merchant
25.01.2022 kl 13:18 6710

Jeg tillater meg å svare allerede før Merlin kommer sikkert med sitt svar. Hovedproblemet med copanlisib / aliqopa er bivirkningene og behandlingsmåte. Det anbefales å sette seg inn her for å forstå hvorfor Betalutin er etter mitt syn vesentlig bedre! https://www.drugs.com/sfx/aliqopa-side-effects.html
focuss
25.01.2022 kl 13:20 6727

Utviklingen til PCIB har jeg for min del forutsett i mange år så den legger jeg ingen vekt på i Nanov sammenheng.
YNWA250505
25.01.2022 kl 14:11 6561

Fantastisk at du skriver at "etter mitt syn er Betalutin vesentlig bedre". Selvgodheten og troen på seg selv har ingen grenser her inne. Du burde jo ha jobbet for Nano du
Bullinvestor
25.01.2022 kl 14:13 6596

Norsk biotec er totalt avhengig at investorer åpner lommeboken. Sektoren har jo også mye høyere risiko. Gikk en flott dokumentar på nrk 2, hvordan Norge forvaltet oljefeltene på 1960 tallet, Jens Evensen med fler. Snakk om flinke folk som skjønte det beste for Norge. Slike personer eksisterer dessverre ikke i dag!
Når det kommer til Norsk biotec er det en skam hvor lite Norske politikere skjønner. Noen ekstra skattefordeler må til her for å få løftet denne sektoren.
Liso
25.01.2022 kl 14:16 6594

Følg med på hvem som akkumulert/kjøpt seg inn siste uken. Dette er oppløftende.
Springer
25.01.2022 kl 14:20 6593

Det er faktisk lov å sette seg inn i ting, og dermed ha et eget syn på saken. Har lite med selvgodhet å gjøre.
Sweetspot
25.01.2022 kl 16:22 6333

6:19
Oslo (Infront TDN Direkt): Aksjonærendringer blant utvalgte investorer på Oslo Børs.

Aksje Navn Endring Ny beholdning Prosent

NANOV APOLLO ASSET LIMITED NY 500.000 0,4
NANOV SUNDT AS 359.567 2.000.000 1,7
NANOV OM HOLDING AS 16.785 3.779.477 3,3



Redigert 25.01.2022 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
bj111
25.01.2022 kl 16:30 6303

Kan lure på hvilken kurs short pc (commodore64) er programmert til å starte inndekking på. Ser de har økt etter fallet hvilket for meg virker som en helt vill posisjon å sette. Men så har jeg aksjer så mener selvsagt at prisen er lav så upartisk er jeg jo ikke.
Sydney
25.01.2022 kl 17:52 6135

Det trenger ikke være bedre det beviste nettopp az i deres studie mot gallegang. Nå har ikke Nano noe kontroll arm så det er en fordel. Da endrer ikke kontroll armen seg pga soc. Det var vel dette som gjorde at de måtte kutte. De får ikke gjennomført når kontrollarmen kunne vært bedre. Jeg forstår ikke at de ikke bare kunne skiftet ut kontroll armen med ny SOC og fullført. Men kanskje PCI metoden ikke fungerte så bra alikevel.

Pci har nok hatt ett bedre produkt men kommer ikke gjennom fordi de har en arm med kun cellegift.

Uansett hvordan man sammenligner aliqopa med Betalutin er Betalutin bedre. Men bayer får full godkjenning any day. Da er mei pharma sitt pi3k produkt betraktelig bedre enn aliqopa. Men de kan få problemer om bayer får full godkjenning siden de har samme virkemåte.

Merlin
25.01.2022 kl 21:31 5847

Svaret er Archer-1 som er en mye bedre kombo enn noe annet så langt. Med 100% ORR og nesten 70% CR og forhåpentligvis confirmatory study-godkjennelse direkte for 2FL til fase 3 har NanoV et utrolig kort på hånden. Archer-1 understøttes av de øvrige forsøkene til NanoV, samt prekliniske in vitro forsøk og teoretiske begrunnelser for virkemåten, med bla. gjenoppretting av CD20 aksess for Rituximab. Er hukommelsen dårlig hos enkelte her?
YNWA250505
25.01.2022 kl 21:51 5785

Sette seg inn i ting? Vi snakker ikke om ei pølsebu her, men banebrytende forskning. På hvilket grunnlag kan en skribent mene at noe er bedre enn annet i denne saken. Det er ren tipping og ønske om at hesten hen har veddet på er bedre
Springer
25.01.2022 kl 21:54 5774

Da foreslår jeg at du fortsetter å tippe på børsen.
Sydney
25.01.2022 kl 22:36 5656

Det er ganske enkelt å sammenligne produktene. De offe tliggjlr prosentvis resultater som vises konkret tall ift pasientmassen.

Sånn sett er Betalutin dobbelt så bra som bayers copanlisib. 15% komplett respons mot 30% komplett respons hos Betalutin.

Det er også den beste dosen som brukes i Nano paradigme så den er nok ikke dårligere enn 30% komplett respons.

Så er det bivirkninger. Der er Betalutin kaldt bedre. Dette måles også helt konkret.
YNWA250505
25.01.2022 kl 23:57 5468

Kursen sier noe annet. NanoV har vært en gedigen skuffelse i åresvis nå og de fortsetter å skuffe. TTT og utsettelser etter utsettelser og emisjoner etter emisjoner. Den siste på svært lav kurs. Jeg ønsker svært gjerne at de lykkes og kommer muligens tilbake som aksjonær en gang i fremtiden. Markedet skyr slike selskap som pesten akkurat nå. Tipper august kan være en fin måned å kjøpe seg inn igjen
peaf
26.01.2022 kl 04:45 5334

Jeg må bare kommentere en del påstand her, nå har Betalutin gått fra att vare fantastisk før 5 år siden. Til at knappt vekke noe inntresse overhodetaget hos innvestorer i dag om de ikke får stor rabatt. Det samme gjeller den hysteriske haussegjengen som har minimaliseres under de 5 åren. Nå er det ett fåtall selvutnemde eksperter kvar som vet mer en leger og forskare. At covid begrenser livreddende medisiner i studier og behandlinger er en vel brukt bortforklaring når noe ikke viser forventede resultater. Det er leger som finner og rekommenderer pasienter til medisiner i studier som de trur hjelper pasienten. Og de er klar over vilke resultater produktet har gitt og forventes gi og fremforalt sikkerheten til produktet. Pasienterne får standardbehandling og Betalutin og betalt for att delta, og er dette riskfritt samt att medisinen med stor sannsynlighet hjelper på en dødlig sykdom. Så er det ikke en pasient som takker nei til medisinen. Men har ikke legen truen, så bruker de ikke tiden på att overtyge pasienten.

Pcib var vel ett bevis på det, og når ledelsen går ut og erklærer fantastiske resultater. Så har vi vel sett utalige utskiftninger i ulke ledelser der resultaten aldri bekrefter det de påstår. Og Egbert har vi vel sett nok av i PHO, de 4 år han har vart der er knappest en suksess. Men så kjøper han ikke aksjer i selskapen han sitter i heller.
Noen viser jo til Algeta som hadde ett liknande produkt, og som blev en suksess for deres aksjonærer. Men det er fortsatt ikke noen suksess for Bayern, det er vel omsatt xofigo totalt for snart 20 mrd. Og mangler ca 5 mrd for att gå i null, som med synkende omsettning tar dryge 2 år innen de når. ( 195 mil Euro tre første kvartal - 21 ) Og når går Bayern med 25 mrd i vinst som Algeta gjorde, med dagens omsettning kansje i 2035. Og patentet går vel ut 2029, så antagligen kommer de aldri at tjene like mye som Algeta. Og det viste seg jo att Xofigo hadde en del skumle bivirkninger. Og ingen vet når det kommer noe som utkonkurrerer Xofigo, eller Betalutin før den delen.

Og det har jo vist seg att de som varnet for aksjen siste 5 år har absolut gjort det rette frem til i dag, det er odiskutabelt og de skall ha en eloge for det. Så får vi se om haussegjengen får rett i noe til slut, men det er ikke mye som tyder på det.
Sweetspot
26.01.2022 kl 07:38 5240

Velger å være naiv fremfor å tro på dette baiset.
De fikk fast tracking, corona har lagt en demper på tempoet men er nå helt ved målstreken.
Riktig tidspunkt å utføre emisjon på. Skuffa over at den ble så lav? Nei, nå er snittet betydelig lavere😀
Merlin
26.01.2022 kl 08:53 5090

Positivt for NanoV: lncyte with its PI3K inhibitor is withdrawing the New Drug Application (NDA) for parsaclisib for the treatment of patients with relapsed or refractory follicular lymphoma (FL), marginal zone lymphoma (MZL) and mantle cell lymphoma (MCL).
Redigert 26.01.2022 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
peaf
26.01.2022 kl 10:42 4918

Ja det kommer under logiskt tenkande, att pasienter dør hellre en deltar i studier som kan redde livet i corona tider. Jeg vil vel ikke påstå att att det direkte øker truverdigheten til deg eller ledelsen. Men noe må man finne på om man skall hausse selskapet. Men resultatet taler for att alle ikke er like naive. Og gleden vid muligheten att få snitte ned, trur eg ikke er gjensidig med flertallet. Men vær sin lust.
Merlin
26.01.2022 kl 15:51 4689

Rørete usammenhengende innlegg fra peab med mye skrivefeil og logiske feil: "Og når går Bayern med 25 mrd i vinst som Algeta gjorde, med dagens omsettning kansje i 2035. Og patentet går vel ut 2029, så antagligen kommer de aldri at tjene like mye som Algeta. Og det viste seg jo att Xofigo hadde en del skumle bivirkninger. Og ingen vet når det kommer noe som utkonkurrerer Xofigo, eller Betalutin"

Her snakker vi Betalutin som har et meget langt patent 2034+ 5 års opsjon til 2039. Før du skriver her bør du sjekke språkbruken og innholdet. Dette rotet du skriver taler mot din troverdighet.
peaf
26.01.2022 kl 16:35 4578

Ja det er ikke alltid like enkelt at førstå at verden består av mer en Norge. Og at Algeta og Nano er to skilde saker, men foralldel det er lov att kritisere språkbruk og innehold om man ikke har noe annet at henge seg opp i. Dette skrev du 22/1, kanskje du kan kobble min kommentar til din om du prøver, om minnet er langt nok.

Algeta som fikk finansiell hjelp av Bayer ga i realiteten bort en meget stor del av upsiden av verdien til Bayer på forhånd. Algeta hadde i motsetning til NanoV nettopp problemer med å få inn nok kapital. Klok av denne erfaringen passer NanoV seg for å ikke å komme i samme situasjon og det skal vi nok være glade for..
Merlin
26.01.2022 kl 16:57 4584

Peaf Ber deg unngå personkarakteristikker om hukommelse og annet, og holde deg saklig.
focuss
26.01.2022 kl 16:58 4581

Peaf
Algeta er ikke Nanov og Bayer er ikke Roche. Roche sin Retuximab er en av verdens mest solgte legemidler. Når pasienten blir immun for Rituximab så reaktiveres den av Betalutin. Retuximab er ute av patent og det har kommet biosimilars. Betalutin er attraktiv for alle. Da har jeg ikke engang nevnt Soc i 3L FL.
Rule
26.01.2022 kl 18:30 4450

Ja, et godt spørgsmål er hvilket tidspunkt der er fint at øge sin position på (eller gå ind). Jeg er fortsat aktionær og føler mig p.t. snydt, så overvejer også min post, men nok dumt at gå ud med tab nu. Trods alt "kun" mistet 50%. Hvis nogen har været med fra start kan man jo sidde med smulder tilbage med mindre man så har købt mere op. Readout er udsat til H2 så August eller kort før er nok ikke dumt tidspunkt. Den skal sikkert shortes og bashes i mellem perioden. Skal ikke undre om man kan gå ind på 10 NOK i Maj/Juni. Ingen udsigt til at det pludselig skal vende og blive godt. Den kritiske rekruttering skal foregå nu, men alt er overbelastet og sygehusene er fulde af patienter der har covid - ikke indlagt med covid, men der har covid. Stor udfordring og problem for de svageste patienter og indrulning. Vi må være tålmodige og slå til på rette tidspunkt denne gang. Der skal hentes flere penge og køres phase-3. Suk. Og Skullerud han snød os - readout vil være value inflection point og vi har penger til at opnå det...bla bla....
Carrera
26.01.2022 kl 18:38 4432

Rule
Spot On!
Fjellgutten
26.01.2022 kl 19:00 4399

At Skullerud med denne uttalelsen lurte oss burde være åpenbart oxo for de mest ihuga blodfan her inne. Men nei, de rister det fort av seg og gønner på videre.
Og noen forsvinner fra forumet som dugg for sola. Et godt innlegg Rule. Enig i dine betraktninger.
Merlin
26.01.2022 kl 19:13 4350

"Og Skullerud han snød os - readout vil være value inflection point og vi har penger til at opnå det...bla bla..."

Du fikk da ikke med deg at inne i det du kaller bla bla sa han at det var avhengig av at det ikke kom nye runder med korona, noe det har gjort.

Det er viktig å høre på alt som blir sagt og forstå forutsetningene.
Carrera
26.01.2022 kl 19:20 4331

Fjellgutten
Her er en som har forsvunnet som dugg for sola:

Jimmi
12.10.2021 kl 16:13
Ser nok ganske sikkert 30,- i løpet av uka!

Jimmi
19.10.2021 kl 07:07
Fy faen! Nordic Nanovector kommer til å ta nesten hele markedet folkens!!
It is really exciting to be collaborating with the institute that pioneered CAR-T cell therapy and to leverage our CD37 biology
Skal høyt opp i dag! Og ikke minst i tiden fremover🚀
Nå gleder jeg meg enda mer til kapitalmarkedsdag😎
Liso
26.01.2022 kl 20:40 4127

– Du kan trygt si at «buy the dip» fortsatt eksisterer, sier investeringsøkonom Mads Johannesen.
Carbo
26.01.2022 kl 20:46 4113

Nanov tok en hard lærdom av koronaeffekten på pasientrekrutteringen.
Når de da i tillegg så at omikron spredte seg raskt, ville de varsle markedet at her kunne ytterligere forsinkelser påregnes.
Ikke noe galt i det å være åpen mot sine aksjonærer om tingenes tilstand.
Det jeg ikke tror de forutså, er at det nå faktisk kan vise seg at omikron brenner ut covid mye raskere enn Nanov kunne forutse da meldingen ble sluppet.

Det kan raskt bli en positiv overraskelse for mange hvis dette viser seg å bli et faktum.
Rule
26.01.2022 kl 21:00 4061

Det var skidt at de holdt fast så længe og begyndte at snakke value inflection for os aktionærer inden for de penge der var i kassen. Pandemien har varet i 2 år, så lidt bølgegang rundt om / lidt usikkerhed på hvordan pandemien udvikler sig burde deres forudsigelser kunne indeholde - det var jo ikke et ON/OF spørgsmål. Med emission, udvanding og tabt tillid skal jeg nok kigge langt før de 50% tab er hjemme igen. Usikker om god read-out fra paradigme kan gøre det. +50% (kurs 30) er meget og der vil være fokus på fase-3. Hvornår vil resultater fra den være realistisk..?
Partnering snakken her jeg ikke ret meget tillid til på nuværende tidspunkt. Intet super konkret nævnt i den nye firma præsentation. Jeg er nervøs for at de skifter spor og vil drive salg selv på kerne markeder.
Merlin
26.01.2022 kl 21:19 3995

Nå legges koronarestriksjonene i Danmark ned fom februar. Norge bør gjøre det samme. Smitten bør spres mens folk nylig er vaksinert med dose 3. Dermed lønner det seg ikke å vente med å åpne samfunnet. Korona er ikke lenger samfunnskritisk. Da er det feil å ikke reagere raskt med å åpne opp, selv om mange da blir smittet samtidig. Noen dagers forkjølelse spiller ingen stor rolle.

Det samme gjelder nå det aller meste av de forsøksland NanoV har forsøk i. Gjenåpningen kommer mye raskere enn forutsatt, og sykehusene gjenåpnes for bl.a kreftforsøk. NanoV kan bli ferdig med inklusjonene til Paradigme tidligere enn forventet.

Samtidig ser det fortsatt ut som om aksjonærene ikke har fått dette med seg. Kjøpte fortsatt aksjer i dag til så vidt over 13 kr. aksjen og vil fortsette med det til repemisjonen avlyses. Deretter regner jeg med kursoppgang.
Jadaok
26.01.2022 kl 21:41 3967

Jeg støtter Rule. Selv om Skullerud tok et forbehold om at om det kom flere koronapasienter, så var det mer i en bisetning. Han sa han ikke trodde det ville skje, og altså at ingen ny emisjon måtte skje før 3 mnd data. Har nå sett igjen Q2 presentasjonen fra august, og Marco sier jo i klarhet at de vil få tre mnd data noen uker etter at siste pasient er rekruttert. Dette tilbakeviser jo Skullerud i Q3 presentasjonen. Han sier jo det tar minst 3 mnd etter siste pasient har fått behandlingen. Det er jo bare surr!
Sweetspot
26.01.2022 kl 22:35 3821

Pasient blir scanet 3mnd etter behandling, her blir det sett på resultater og hva som har skjedd innen få dager.
Hvis en pasient får behandling i mars så blir de scanet i juni. Etter dette så hadde de tidligere vært konservative og sagt 2-4 uker, noe Skullerud sier bare tar noen få dager.

Synes Skullerud får dette klart frem.

Marco får det kanskje litt uklart frem men mener nok 4 uker cleanout etter siste scan.



Gullit
27.01.2022 kl 00:04 3655

Det er kun en utsettelse som gjør att vi ikke er høyere i kurs. Det fundamentale er ikke forandret. Litt mye fokus på noe som er smådetaljer ser du hele nanov sin levetid. Vi er inne i året hvor mange spørsmål vil bli besvart.
Merlin
27.01.2022 kl 01:38 3579

Radforsk Podcasten:

NB! Einarsson sa at inklusjonene holder samme takt som tidligere. Det har dermed IKKE vært full stopp i Paradigme opptak slik noen har spekulert i.

Det kommer på generelt grunnlag fortsatt pasienter inn i studier rundt omkring og noen steder går dette lettere enn tidligere i pandemien.
Merlin
27.01.2022 kl 09:35 3218

Nesten innsidekjøp: Gründer Roy Larsen har økt sin beholdning av aksjer med hele 150.000 nå via sitt selskap Sciencons AS. Larsen viser dermed fortsatt stor tro på NanoV! Meget viktig og bra.

Ellers, sakset fra TI

InVivo


Intet mindre enn tre selskaper som sysler med PI3K hemmere innenfor NHL har kastet inn håndkleet siste tiden. Incyte, Gilead og Secura vil ikke bruk tid og ressurser på å full godkjenning her. Det blir uhyre spennende å se om flere følger etter…

Det er en ganske oppsiktsvekkende og en utrolig god nyhet for Nano og Betalutin! Dette kan endre konkurransebildet og landskapet i 3L FL til fordel for Nano og RIT.

Redigert 27.01.2022 kl 09:35 Du må logge inn for å svare