Arribatec mot Q4
Ny oversikt over portefølgen til Lani Invest viser at de er nede i ca 2,5 mill aksjer. Endringene i aksjonærlisten vises i hovedsak to dager etter at hendelsen har oppstått, så vi kan anta at dette var ny beholdning onsdag i forrige uke. Vi kan vel da anta at i løpet av begynnelsen av denne uka så er Lani Invest helt ute av ARR og har kvittet seg med 8,5 mill aksjer. Skal bli spennende å se hva som skjer med kursen når dumping av aksjer opphører, og vi går mot fremlegging av et meget spennende Q4 i slutten av februar måned. Jeg ønsker alle Arribatec investorer en god og forhåpentligvis hyggelig uke :-)
Redigert 24.01.2022 kl 09:43
Du må logge inn for å svare
Tradinator
01.02.2022 kl 08:55
3646
Gi meg en god grunn til å selge her nede? Tror den skal kraftig opp.
Tradinator
01.02.2022 kl 08:56
3652
Gi meg en god grunn til å selge her nede? Tror den skal kraftig opp.
Ozzie
01.02.2022 kl 09:11
3688
Det som kan potensielt ødelegge eventuell oppgang her nå er day-traders som har tjent nok til en t/retur Whizz air billett til Gdansk. Eller denne algoritmen som krysser 2000 aksjer stadig vekk. Har sett det samme i andre aksjer dessverre. Men håper selvfølgelig at denne går opp på kvartals tallene fremover.
Tradinator
01.02.2022 kl 09:45
3666
Jeg kunne flaksa tur retur mange ganger siden inngang, men hvorfor ikke sitte, så kan du dra jorda rundt istedenfor til Gdansk?
YeOldeTrip
01.02.2022 kl 10:53
3609
Arr inngikk rammeavtaler med en rekke statlige instanser i 2021, de søker stadig etter nytt personell, har økt fra 11 til 30 kontorer og er nylig kåret til elitepartner for Unit4. Håper at Arr når sine mål og at aksjen kan reprises.
Odi.1
01.02.2022 kl 12:08
3549
Skal ikke gjøre samme tabben i denne som jeg presterte i Napa :)
Solgte mye for tidlig, egentlig når toget gikk med kun en liten gevinst, i stedefor en gigant ...
Billig denne her nå slik denne har vokst, vil nok ta " litt" tid å få på plass de aller beste resultatene enda, men tenker de jobber med dette 24/7
Solgte mye for tidlig, egentlig når toget gikk med kun en liten gevinst, i stedefor en gigant ...
Billig denne her nå slik denne har vokst, vil nok ta " litt" tid å få på plass de aller beste resultatene enda, men tenker de jobber med dette 24/7
YeOldeTrip
01.02.2022 kl 12:08
3589
Tradinator skrev En liten nyhet så smeller det her.
Ja, det hadde vært hyggelig med noen nyheter, men dessverre så har Arr sammenlignet med en del andre tilsvarende selskaper nok lagt lista litt høyt i forhold til når de velger å melde til markedet. De kunne godt vært litt mer aksjonærvennlige i sin kommunikasjon. Hadde vært en stor fordel at flere ble bevisst denne perlen her slik at kursen kan vende nordover. Den er lett å påvirke i feil retning når omsetningen er så lav. Noen skikkelige nyheter så vil vel all motstand forsvinne og vi våkner opp til en dobling. Arr kan bli virkelig, virkelig bra.
Det har "alltid" vært dårlig kommunikasjon til markedet fra selskapet. Den siste tids oppgang må være basert på noen med mer info enn vanlige småaksjonærer, eller rett og slett at det er skapt en hype. Så langt jeg kan se har det ikke vært gitt info som tilsier bedre resultater i neste rapport. Arr har gapt høyt om omsetningsvekst tidligere, men det er ikke det samme som resultatforbedring. Vi får nok en indikasjon fredag, uten at jeg tror på noen himmelropende resultater.
Tradinator
01.02.2022 kl 12:21
3637
At den reagerer 3 % ned etter 35% opp de siste dagene er jo bare tegn på at her skal vi videre opp. Riste litt i buska nå, så tar det fart igjen. Komunikasjon til markedet er en ting, men resultater kan ingen holde tilbake. Vi får se. :-)
Odi.1
01.02.2022 kl 12:43
3605
Innside på 1,60 , og en større som pelmet ut alt, tydeligvis koste hva det koste ville. Kan se på det som en god grunn?
YeOldeTrip
01.02.2022 kl 13:01
3608
Tror heller ikke på noen blue-sky resultater. Det er nok for tidlig og veksten har vært for progressiv. Venter i spenning på Q4 28. februar. Oppsiden i aksjen ligger i at det kan komme skikkelig vekst i omsetning og stadig bedre resultater. Dagens aksjekurs mener jeg uansett er for lav for dette selskapet, og skyldes nok Lani sitt nedsalg. Aksjekursen kan fort få en rekyl tilbake til 2-tallet hvis Arr kommer med noe positivt.
Billyjojimbob
02.02.2022 kl 08:33
3402
Odi.1
02.02.2022 kl 08:37
3391
Hva tror vi den åpner på i dag, 1.4 -1,5 , eller er det for optimistisk?
Tradinator
02.02.2022 kl 08:52
3367
Tror det kommer en serie gode nyheter fremover. Vi skal videre mot 1,50 i første omgang.
YeOldeTrip
02.02.2022 kl 08:57
3366
Det er nok for optimistisk. Vi får håpe at noen større aktører med langsiktig horisont tar plass. Aksjen trenger volum. Kontrakten viser noe av Arr sitt potensiale. Det fundamentale bygges og dette blir bra på sikt. Får håpe ikke for mange kortsiktige skal realisere gevinst.
Redigert 02.02.2022 kl 09:02
Tradinator
02.02.2022 kl 09:34
3324
ARR ikke oppdaget av altfor mange, men massene kommer med flere nyheter fremover. Ta plass
Odi.1
02.02.2022 kl 12:17
3409
Retningen er ok i dag, men hadde forventet mer og bedre trykk i handelen. Er ett kjempespennende Segment å være på i disse tider.
Viser at de kan dra inn meget viktige kontrakter, og på dette vise at de er meget konkurransedyktige .
Viser at de kan dra inn meget viktige kontrakter, og på dette vise at de er meget konkurransedyktige .
Tradinator
02.02.2022 kl 12:21
3395
Noen lunter er våtere enn andre. ARR er snart tørrr og da tar det virkelig fyr. Good news kommer tettere fremover nå og da kommer det for fullt. Det er en pris å betale å være inne før alle kommer, og det er tålmodighet.
Skalleknarp
02.02.2022 kl 12:23
3388
Tjener ARR penger og vokser så kommer nok gjeddene i sivet fort frem og sluker en del aksjer. Da blir den nok ikke gjemt/glemt så lenge. Kjøpte selv noen første lodd på aksjen i dag og var litt overrasket over at jeg fikk den så billig og at det ikke var noe trykk på morgenen som jeg egentlig hadde forventet med ny kontrakt...
Enra
08.02.2022 kl 14:49
2987
Liten omsetning i aksjen i dag, noe jeg tolker som veldig positivt. Veldig få som er interessert i å kvitte seg med denne nå rett før Q4 vil jeg tro.
YeOldeTrip
09.02.2022 kl 10:24
2829
Liten omsetning gjør at short holder denne i jerngrep. Ligger også store sperrer ute i dag. Får håpe at det ikke er flere av toppene som kaster kortene.
Snarlige triggere jeg håper og tror på er: Contract update, posisjonering før Q4, Q4 som viser kontroll på cash burn og omsetning bedre en guiding, tilbakekjøpsprogram og at langsiktige aktører tar plass i dette vekstcaset.
Som min bestefar sa til meg når han ferska meg med handa godt ned i kakeboksen. "Tro gjør du i kirken, angre gjør du i kisten og brenne gjør du i helvete.
Ja, bestefar jeg kommer mest sannsynlig til å brenne, men da skal jeg sannelig brenne med jakkeforet fylt opp av utbyttepenger fra Arr.
Snarlige triggere jeg håper og tror på er: Contract update, posisjonering før Q4, Q4 som viser kontroll på cash burn og omsetning bedre en guiding, tilbakekjøpsprogram og at langsiktige aktører tar plass i dette vekstcaset.
Som min bestefar sa til meg når han ferska meg med handa godt ned i kakeboksen. "Tro gjør du i kirken, angre gjør du i kisten og brenne gjør du i helvete.
Ja, bestefar jeg kommer mest sannsynlig til å brenne, men da skal jeg sannelig brenne med jakkeforet fylt opp av utbyttepenger fra Arr.
Tradinator
09.02.2022 kl 10:36
2810
Vi får smøre oss med tålmodighet til 28/2, og håpe på noen gode nyheter før det også selvsagt. Til prisen denne nå handles på mener jeg det er en oppside av hinsides størrelse og en meget begrenset nedside. Tror at denne virkelig kan bli en hit fremover, etter en lang og seig nedtur på børs. mye er gjort i selskapet og det ser meget bedre ut enn kursen tilsier.
Enra
20.02.2022 kl 13:45
2448
Da er det en drøy uke til Q4 blir presentert, og det skal bli spennende å se hva som skjer med aksjekursen kommende uke. 😀
Skitur
20.02.2022 kl 16:16
4639
Vi går mot en spennende uke nå før Q4 kommer. Det er lite nyheter, men håper ledelsen har noen nyheter å komme med slik at kursen tar seg opp.
Tecinvest
08.12.2022 kl 13:34
4163
Hvis vi skal peke på den viktigste egenskapen som investor, så har den verken noe å gjøre med intelligens, analytisk kapasitet eller arbeidskapasitet å gjøre. Den soleklart viktigste egenskapen som investor er tålmodighet. Forklaringen ligger i at investeringer er å sette av penger i dag, for å øke sin kjøpekraft i fremtiden. Det er en ganske ekstrem form for utsettelse av nytelse. Som mennesker er det naturlig at vi ønsker øyeblikkelig nytelse, men aksjemarkedet stiger ikke som en rett strek i sanden. Derfor er tålmodighet så viktig.
Spetalen sin aksje dette, vi kommer i Q4.
Sist jeg var i denne sto den i 2kr og skulle være godt bet.
Nå som Ny eier laster opp 26mill aksjer denne uken og bra trøkk, så tror jeg denne går høyt nå.
Sist jeg var i denne sto den i 2kr og skulle være godt bet.
Nå som Ny eier laster opp 26mill aksjer denne uken og bra trøkk, så tror jeg denne går høyt nå.
Odi.1
31.01.2023 kl 08:21
3663
Fra Medio November har vi fått 4 kontrakter og betydelige prosjekter til i Baclog.
Kursen burde stått 1,50 nå, og potensialet der fra om vi sammenligner verdi pr ansatt sammenlignet med utenlandske tilsvarende selskap er jo enormt.
Spennende 15. 02 nå hva Gaiding og Resultat for q4 blir.
Leverer det til forventning, og denne viser stabilitet fremover så kan vi "Sky Rocke" i verdi. Vokser ikke på tre slike case på OB for tiden.
Tilbakemeldinger er ikke å kimse av heller, "Gazelle" :)
Kursen burde stått 1,50 nå, og potensialet der fra om vi sammenligner verdi pr ansatt sammenlignet med utenlandske tilsvarende selskap er jo enormt.
Spennende 15. 02 nå hva Gaiding og Resultat for q4 blir.
Leverer det til forventning, og denne viser stabilitet fremover så kan vi "Sky Rocke" i verdi. Vokser ikke på tre slike case på OB for tiden.
Tilbakemeldinger er ikke å kimse av heller, "Gazelle" :)
Artig å se hvordan du så til de grader fokuserer på å snakke opp Arribatec, Techinvest. Det virker nesten som du er betalt for å spre optimisme rundt denne aksjen...
DF
31.01.2023 kl 09:48
3506
Tecinvest gjør en strålende jobb med opplysningsarbeid og gir nøktern og etterrettelig informasjon. Selvsagt skal han få betalt for det! Det er viktig med god lagmoral når alt virker dystert. Så må vi få kritiske innlegg også tuftet på saklig argumentasjon. Stå på Tec!
Tecinvest
31.01.2023 kl 14:07
3381
Verdt og merke seg !
Center for Cybersikkerhed (CFCS) i Danmark hever trusselnivået for datasikkerhet og mener at det nå er høy fare for angrep fra prorussiske hackere. Arribatec implementerer sikkerhetstiltakene som beskytter deres data mot cyberangrep, datainnbrudd og andre trusler. Med Arr sitt eget GDPR-team kan de også utarbeide beredskapsplaner dersom uhellet først skulle skje.
Center for Cybersikkerhed (CFCS) i Danmark hever trusselnivået for datasikkerhet og mener at det nå er høy fare for angrep fra prorussiske hackere. Arribatec implementerer sikkerhetstiltakene som beskytter deres data mot cyberangrep, datainnbrudd og andre trusler. Med Arr sitt eget GDPR-team kan de også utarbeide beredskapsplaner dersom uhellet først skulle skje.
For all del. Godt opplysningsarbeid fra Techinvest. Poenget er at det fremstår som litt "for godt", i den retningen at det ikke er innlegg fra en privat investor med egeninteresse i aksjen direkte, men en person engasjert for å spre denne informasjonen. Og hvorfor er dette noe å spekulere i, vel, ARR har hatt flere emisjoner, og taper (per Q3) fortsatt penger. At selskapet, evt Spetalen, hyrer inn litt "debattforum hjelp" for å motvirke lav likviditet i aksjen og potensielt et videre fall, er ikke helt utenkelig. Det holder aksjen oppe rundt siste emisjonskurs, så kan en ny emisjon evt. settes ikke alt for langt under forrige. Du/dere kan gjerne mene at dette er usakelig av meg å skrive dette, men dersom man ser på diskusjonshistorikken til selskapet har denne nesten uten untak være dominert av positive stemmer. Likevel har aksjen i all hovedsak vært et mareritt for investorer.
slipp
01.02.2023 kl 05:10
3167
Det du skriver her er jo noe som skrives i de fleste aksjer for å få en bedre inngang, og i dette tilfellet før 4.Q. ARR er vell et helt annet selskap i dag.
Tradinator
01.02.2023 kl 07:32
3083
Dette virker rimelig spekulativt. Selskapet vokser raskt og selv om de har hatt behov for penger, er det tegn på at det begynner å generere mer penger selv, ved nye kontrakter og ved at det er gjort kostnadsbesparende tiltak. De siste to kontraktene er nok bare starten på et skred av kontrakter her. Nå skal det effektiviseres rundt om kring og da vil arr få nok å gjøre.
VI får se etter Q4-tallene. Aksjen steg betydelig også i forkant av Q3, for så å falle rett ned til under 40 øre kort tid etter. Typisk "pump and dump". Handelsmønstret siste uken ligner veldig på hva man så sist, så jeg blir ikke veldig overrasket om tallene blir en skuffelse som sender aksjen rett ned igjen. I så måte er det bra med Techinvest og andre som har pumpet aksjen litt opp i forkant.. Vi får se..
Redigert 02.02.2023 kl 01:38
Ingenting som heter pump and run ;)
AKKA65
01.02.2023 kl 09:29
2894
Har fulgt ARR siden kom på børs, og tenker at selskapet nå er MEET attraktivt priset. Forventer at denne skal kraftig opp i løpet av året :-)
Odi.1
01.02.2023 kl 09:41
2868
Enig, dem har bygget ett solid fundament og størrelse med investeringene som er gjort.
Skal mye til her nå for at dette ikke går veien. Gaidet CEO rett på Q3 , så blir det morro de neste 4-5 Q :)
Er vel en beskjeden gjeld i denne også? Noen med konkret tall...
Skal mye til her nå for at dette ikke går veien. Gaidet CEO rett på Q3 , så blir det morro de neste 4-5 Q :)
Er vel en beskjeden gjeld i denne også? Noen med konkret tall...
Redigert 01.02.2023 kl 09:42
Må si jeg var rimelig spot-on i innlegget over. Typisk eksempel på halvmanipulasjon av aksjekursen i forkant av en emisjonsmelding. Selskapet trenger mer penger, ergo blir Q4 en skuffelse.
Jeg tror tidligere CEO var smart som solgte på 37 øre.. Lykke til!
Jeg tror tidligere CEO var smart som solgte på 37 øre.. Lykke til!
Hvilken emisjonsmelding? Du er tydeligvis veldig amatør når det kommer til begreper innen aksjeverdenen. De skal kjøre en aksjespleis 10:1 da det er begrenset hvor lenge kursen får være under 1 kr på Oslo børs. I denne sammenheng trykker de opp 3, TRE aksjer for å oppnå et rundt tall delbart på 10 :)