PLT, neste trigger i 2022?

aksjeintr
PLT 25.01.2022 kl 00:30 1969

Hei. Har hatt en lyttepost lenge men startet å kjøpe mere etter fallet høsten 21.

Kraamz & co kommer stadig med god informasjon og alt som er under oppseiling i PLT virker veldig lovende.

MEN, i all jungelen syns jeg vi skal lage en ny tråd der vi kommer med informasjon om hva vi faktisk tror kan komme på kort (dvs i løpet av Q1), mellomlang og 1 års tid av avtaler.

Blir det smarttelefon fra Tier 1 i løpet av de neste 6 mnd? Eventuelt hvem og hvorfor?

Fyr løs.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 08:38 1868

Greit. Har ment siden i november i fjor at den neste børsmelding som kommer er Facebook Watch.
aksjeintr
25.01.2022 kl 16:45 1734

Dette ligger nok litt lengre frem men hva tror vi om Tlens og den kommende VR brillen til Apple?
Kraamz
25.01.2022 kl 22:19 1602

Hey🙂 Ikke dumt🙂

Mine tanker er :

Ordre mot Barcode og MV kunder(allerede DW) kan komme når som helst.
Ordre til AR settet som ble meldt 1 Des.
Ordrer oppimot industrial caser som er i EVT fase.
DW for enda 1 sett AR briller -EVT fase.
DW medical- EVT fase.
DW Barcode- EVT fase.
DW MV-EVT fase.
Ordre mot Smartphone (lang leadtime og lansering H2).

Det er mye som kan skje innen kort tid men det blir nok med spekulasjon🙂👍
Myrabakk
26.01.2022 kl 00:32 1509

Gøy med en slik tråd.
Det er interessant å følge med smartphone nå. CEO Isaksen har i lang tid sagt at det går mot mer avanserte selfiecams. Patentene fra de store smartphoneprodusenene peker på at det er et stort behov for å forbedre selfiecam, krympe høyden, gjøre fronten mye smalere, i tillegg til å bygge autofokusfunksjon.

Per i dag så finnes det bare noen få smartphones som sier at de har AF I selfiecam, men dette er ikke ekte AF. Det de tilbyr er software-behandling av fixed-focus-cam. Hvorfor har de ikke kommet med ekte AutoFocus? Joda, det er et ledende spørsmål... teknologien som er i bruk i smartphones i dag er enten alt for stor, eller alt for dårlig til å brukes i selfiecam. Det må brukes mindre linser, samtidig som modulen skal bygge mindre, og fronten skal krympes. Ikke akkurat mange teknologiske løsninger å velge mellom.

Slik jeg ser det akkurat nå så er det kanskje 10 løsninger som kan løse dette. Det er TLensmodulen fra Sunny Optical. Det er TLens-modulen fra Q-Tech, TLens-modulen fra Truly Opto, TLens-modulene til Ofilm, osv...

Jeg ser faktisk ikke en eneste konkurrent som kan levere noe i nærheten av det TLens kan. Ingen liquid lenses kan det, I alle fall ikke de som eksisterer nå.

Da er det for meg ikke noen overraskelse om TLens kommer I noen smartphones nå i H2. Det er mange som satser på bedre selfies, men skal de få det så må kameraene forbedres. Det nytter ikke å komme med en fixed focus 32MP selfiecam i et flaggskip når konkurrenten kommer med en ultrafast All-In-Focus 32MP AF-modul med small nose, når alle smartphones trender mot bedre og mindre synlig selfiecam!

Jeg tror derfor at poLight kommer i smartphones I flertall i år. Det vil nok være OnePlus og Oppo først. Her kan jeg gjette på OnePlus 10 Ultra, som ble lekket i dag. Den kommer i H2. Så kan vi kanskje se Oppos toppserie? Videre så er Vivo helt rå på selfies. Alle disse 3 er BKK-selskaper, altså samme hovedeier. Kommer Vivo med noe nå så er det gjerne APEX-modellen som er råeste. Den er ryktet i H2...! Også Vivo NEX er antatt i H2. Den har pleid å være en sommermodell.

Vi har selvfølgelig også Xiaomi MiMix som kommer i sommer i følge rykter, og det er noen som mener Apple kommer med en krympet notch.

Det er rett og slett så mye som skjer på selfiecam-fronten at det vil overraske meg enormt om ikke TLens kommer I selfiecam i flere modeller i H2! Levering er antatt å starte i Q2 nå, så da ble det komme signaler om dette en av de neste 3 ukene, altså senest på Q4-pres. Der tror jeg vi får minst 1 Design-In (Disse børsmeldes ikke, men kjentgjøres på Q-pres)

Om vi nå ikke får børsmeldt en smartphoneavtale allerede før Q?
Myrabakk
26.01.2022 kl 08:22 1402

Jeg ser at OnePlus-forumene begynner å diskutere om det kan være TLens I den ryktene OnePlus 10 Ultra, som ryktene sier er i siste testfase, og skal ut i H2. Det passer da svært godt med det poLight sa på Q3:

"• 7 ongoing PoC´s and 3 design-in possibilities 1 st half 2022
• Potentially start shipping TLens end Q2-21 and phone release 2 nd half 2022"

Opprinnelsen til diskusjonen er som kanskje mange kjenner til denne, fra CEO I OnePlus, Pete Lau i mars 2021:

"T-lens or Bionic Lens – lightning-fast focus in the front-facing camera
Also in development, the T-lens was inspired by the human eye, leading to our current name for it: Bionic Lens. This lens sees the traditional coil motor replaced for near-instant autofocus, under a millisecond, 5 to 10 times faster than with the coil motor. This technology can also reduce energy consumption during the focusing process, while also shrinking the front-camera sensor.

The incredibly fast auto-focus allows creative uses of this technology like taking two photos in rapid succession – portrait and background – and combining them for next-level selfies.

Additionally, this lens enables a focal length of 15 cm. Even if in a shaky environment, it will still be able to autofocus quickly on nearby things, with outstanding stability.

We are now pushing this technology into production and hope to have it in commercially available products soon."

https://forums.oneplus.com/threads/deep-dive-new-camera-technologies-to-help-you-capture-your-best-shot.1401069/


Er det nå vi får smartphonegjennombruddet?
aksjeintr
28.01.2022 kl 19:51 1142

Kan det være større aktører som posisjonerer seg i PLT nå? Den har jo steget jevnt i hele høst i tillegg til at den holder seg godt i de litt urolige tidene vi er inne i.

Kan det være noen som vet mere en noen andre og posisjonerer seg før dette vil ta helt av?

Med alle de potensielle og faktiske avtalene som kan komme innenfor alle de ulike plattformene Tlens til PLT er involvert i så kan det bli veldig gøy å være aksjonær, for å si det pent.
happi67
29.01.2022 kl 12:10 988

20 dager til q4. Gleder meg virkelig. Umulig å spå om det kommer noe før men får da siste salgstall og oppdatert liste over prosjekter. Blir mye snadder om barcode, medical, telefon og AR/VR. Synes kursen holder seg greit uten nyheter nå.