pryme - Emisjon, Shell inn på eiersiden.
Nå som pryme har dannet partnerskap med Shell og dem snart trenger penger for videre ekspansjon, er det sannsynlig med rettet emisjon mot shell, og shell kommer inn på eiersiden.
Tipper neste emisjon vil bli på over kr.50..
Penger på gata, om folk ønsker å plukke opp..
Jeg har plukket mitt, og skal plukke mer.
STRONG BUY!
Tipper neste emisjon vil bli på over kr.50..
Penger på gata, om folk ønsker å plukke opp..
Jeg har plukket mitt, og skal plukke mer.
STRONG BUY!
Redigert 26.01.2022 kl 20:38
Du må logge inn for å svare
Horten
26.01.2022 kl 17:06
10068
Ja, har begynt å plukke jeg også, det har vært store innsidekjøp til langt høyere kurser + Saga pure og spettet privat er tungt inne.
trani
26.01.2022 kl 20:31
9923
Aksjen vil fremdeles være underpriset selv med en emisjon på kr.kr.50
Tror ikke Shell ønsker å kvele den underliggende verdien ved å sette emisjonen for lav.
En scenarie som horisont energy kan bli mulig..
Tror ikke Shell ønsker å kvele den underliggende verdien ved å sette emisjonen for lav.
En scenarie som horisont energy kan bli mulig..
Redigert 26.01.2022 kl 21:00
Allmuen
26.01.2022 kl 20:34
9912
Litt fersk i gamet, men er det vanlig med å sette emisjonkurs høyere enn nåværende markedskurs? Vil ikke da alternativet være å kjøpe aksjen i stedet for å være med på emisjonen?
Herman*
26.01.2022 kl 20:47
9883
Denne aksjen er spennende, men tror den vil ligge brakk helt til de begynner testing samt skalering av produksjonen. Quantafuel kan få sine «15 min of fame» når de snart når POC og det meste løsner. Pryme vil nå samme milepæl i løpet av høsten. Deres POC er litt mindre viktig siden de jobber med relativt enkel teknologi, men den vil være kursdrivende.
trani
26.01.2022 kl 20:49
9881
Skulle Shell ha et eierskap på 15 - 30% ved å kjøpe akjer i markedet, vil kursen blir dratt meget raskt opp i kr.300-400 og mulig mer, og dem risikerer å få eierskapet på et langt høyere nivå uten å tilføre penger i kassa. Dette er ikke bærekraftig for et slik eierskap på det stadiet selskapet befinner seg i nå.
Topp 20 sitter allerede på over 90% av aksjene..
Topp 20 sitter allerede på over 90% av aksjene..
Redigert 26.01.2022 kl 20:56
Tommyknocker
26.01.2022 kl 20:51
9888
Dette er bare tipping og spekulasjoner fra TS.
Gjør egne vurderinger, ikke hør på en som har "lastet".
Gjør egne vurderinger, ikke hør på en som har "lastet".
trani
26.01.2022 kl 20:53
9873
Jeg sa jeg skulle begynne å laste på 25kr, da kursen lå på 35kr. Noe jeg har gjort...
Fair value på kr.243 hos simply wall st.
Fair value på kr.243 hos simply wall st.
Redigert 26.01.2022 kl 20:59
Vetle
27.01.2022 kl 07:24
9711
Hei Trani
Shell kan, hvis de vil, sikkert få en større eier prosent med en rettet emisjon mot utvalgte investorer. Dermed tilføres selskapet mer kapital og tryggere eierskap.
At toppsjefen eier over 50% av selskapet idag gjør ingen investor interessert. Grundere må selge seg ned eller/og ny emisjon rettet mot spesifikke kjøpere.
Når produksjonen er i full drift vil tiden vise, men før oktober vil være innenfor. Det er, hvis de lykkes; de kommende årene som er spennende med tanke på aksjens potensiale.
Har du troen på dette er dagens pris særdeles gunstig sammenlignet med feks Qfuel, hvor jeg også eier aksjer, som og kanskje ligger 4 til 6måneder foran i løpet med å få produksjonen opp å gå. Her er det imidlertid mye krøll i siste sekvens hos Qfuel, så kanskje begge er opp ila sommeren.
Vi får vente og se!
Lykke til
Vetle Stavanger
Shell kan, hvis de vil, sikkert få en større eier prosent med en rettet emisjon mot utvalgte investorer. Dermed tilføres selskapet mer kapital og tryggere eierskap.
At toppsjefen eier over 50% av selskapet idag gjør ingen investor interessert. Grundere må selge seg ned eller/og ny emisjon rettet mot spesifikke kjøpere.
Når produksjonen er i full drift vil tiden vise, men før oktober vil være innenfor. Det er, hvis de lykkes; de kommende årene som er spennende med tanke på aksjens potensiale.
Har du troen på dette er dagens pris særdeles gunstig sammenlignet med feks Qfuel, hvor jeg også eier aksjer, som og kanskje ligger 4 til 6måneder foran i løpet med å få produksjonen opp å gå. Her er det imidlertid mye krøll i siste sekvens hos Qfuel, så kanskje begge er opp ila sommeren.
Vi får vente og se!
Lykke til
Vetle Stavanger
trani
27.01.2022 kl 09:39
9743
Simply Wall st. Er nok en smule parodi, men i dette tilfelle er fairprice som dem operer med ikke langt fra virkeligheten!
Har bør det lastet før melding!
Ikke la dere skremmes av røde børser og rentehevinger.
Shell vil kunne bane vei for videre vekst nå som den første produksjonen kommer opp!
Har bør det lastet før melding!
Ikke la dere skremmes av røde børser og rentehevinger.
Shell vil kunne bane vei for videre vekst nå som den første produksjonen kommer opp!
Redigert 27.01.2022 kl 09:40
trani
27.01.2022 kl 09:44
9740
Hei Vetle Stavanger!
Flott du har trua..
Det ligger nok i kortene at en større industriell aktør vil komme på bannen, dette er jeg sikker på!
Flott du har trua..
Det ligger nok i kortene at en større industriell aktør vil komme på bannen, dette er jeg sikker på!
Patron72
27.01.2022 kl 10:47
9694
Jeg har tatt noen lodd, begynte tydeligvis litt for tidlig. Snittet ned litt idag. Men har foreløpig veldig få aksjer.
1000 stk og snitt ca 27 kr
En ting jeg lurer på iforhold til dette kursmålet som kom. Så argumenterte de med en voksende liste med partnerskap. Det høres jo bra ut, men hvem er partnerne?
Bortsett fra Shell som er kjent.
Blir veldig spennende fremover
1000 stk og snitt ca 27 kr
En ting jeg lurer på iforhold til dette kursmålet som kom. Så argumenterte de med en voksende liste med partnerskap. Det høres jo bra ut, men hvem er partnerne?
Bortsett fra Shell som er kjent.
Blir veldig spennende fremover
Tommyknocker
27.01.2022 kl 10:55
9686
Da måtte jeg inn i dag da.. Noen med større lommebok ligger i sivet.
Allmuen
27.01.2022 kl 10:59
9688
Hei,
Egentlig et fornuftig svar. Emisjonen anses som positivt, dvs. uten rabatt.
Egentlig et fornuftig svar. Emisjonen anses som positivt, dvs. uten rabatt.
trani
27.01.2022 kl 11:43
9670
Trekk alle salgsordrene, folkens!
Kursen vil skyte fart, når som helst nå..
Kursen vil skyte fart, når som helst nå..
Tommyknocker
27.01.2022 kl 12:07
9648
Med din haussing ble det plutselig 50k aksjer foran meg i køen. Alle skal få. Min kortsiktig strategi er at Saga pure vil øke her. De har bare 3.9%🤷♂️
Tommyknocker
27.01.2022 kl 12:23
9611
Det må du spørre Spettet om. Men listen over selskaper og eierandeler sier meg at noe kan komme. De har og frigjort mye cash i det siste.
https://www.sagapure.com/about-us
https://www.sagapure.com/about-us
MiniMe
27.01.2022 kl 12:32
9595
Referer til de 50k i køen foran deg som du skrev i tidligere innlegg. Hvilken pris ligger de på?
Tommyknocker
27.01.2022 kl 12:41
9581
Det lå 25k på 24kr, 5k på 24.2 og 20k på 24.4kr. Jeg ønsket å handle på 23 tallet. Men har aldri handlet Pryme billigere!
MiniMe
27.01.2022 kl 12:46
9570
Takker👍 Har selv et lite lodd her, 5000 aksjer. Ser litt på selskapet og tenker det blir å øke etterhvert.
Ipo var på 51kr i fjor?
15 mill aksjer (ser på Nordnet) totalt gjør jo at denne kan gi store kursutslag. Hvor mange aksjer sitter topp 20 på?
Hva er det som gjør at Quantafuel er så mye mer verdsatt?
Ipo var på 51kr i fjor?
15 mill aksjer (ser på Nordnet) totalt gjør jo at denne kan gi store kursutslag. Hvor mange aksjer sitter topp 20 på?
Hva er det som gjør at Quantafuel er så mye mer verdsatt?
Redigert 27.01.2022 kl 12:48
Tommyknocker
27.01.2022 kl 14:00
9515
Jepp. Lite frie aksjer. Her er liste :https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-B-V-119018998/company/
trani
28.01.2022 kl 11:42
9344
Snart helg her, mulig vi ser en avtale over helgen med Shell slik som HRGI fikk med en annen aktør?
Gutta boyz anbefaler, BUY!
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PRYME.OL
Gutta boyz anbefaler, BUY!
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PRYME.OL
Redigert 28.01.2022 kl 11:49
Patron72
29.01.2022 kl 20:00
9154
Hei Dere
Registrerer at Shell har i september inngått partnerskap med et selskap som heter BlueAlp.
Shell har også kjøpt ca 22% av aksjene i selskapet.
Så kanskje har de lignende plan med Pryme?
Men er det noen som vet hva som skiller Pryme fra BlueAlp?
https://www.shell.com/business-customers/chemicals/media-releases/2021-media-releases/shell-invests-in-plastic-waste-to-chemicals-technology-company-bluealp.html
https://www.bluealp.nl/technology
Registrerer at Shell har i september inngått partnerskap med et selskap som heter BlueAlp.
Shell har også kjøpt ca 22% av aksjene i selskapet.
Så kanskje har de lignende plan med Pryme?
Men er det noen som vet hva som skiller Pryme fra BlueAlp?
https://www.shell.com/business-customers/chemicals/media-releases/2021-media-releases/shell-invests-in-plastic-waste-to-chemicals-technology-company-bluealp.html
https://www.bluealp.nl/technology
Herman*
29.01.2022 kl 20:46
9122
Jeg har sett litt på finansene til selskapet. Hvis de klarer å bygge fabrikken innenfor budsjett, hevder de å ha cash til over sommeren. Ingen venter til kassa er bunnskrapt før de henter kapital, så jeg tenker at de gjennomfører en emisjon i løpet av de neste 2-4 mnd. Den første fabrikken er en pilot med første olje til høsten. Deretter skal de skalere og de hevder selv de vil nå en runrate på 40000 tonn i løpet av 2023. Hvis de er bedre forberedt enn Qfuel, kan vi jo håpe de unngår at det går et par ekstra år til prøving og feiling. Det som er deres konkurransefordel er at de satser på noen massive reaktorer i stedet for vesentlig mindre reaktorer som f eks Qfuel og andre aktører. Dette håper de skal gi lavere capex enn deres konkurrenter. Har ikke kjøpt noen aksjer, men hvis kursen holder seg lav bør en kanskje komme inn i god tid før first oil og i hvert fall før de kan vise til kommersiell produksjon.
Patron72
30.01.2022 kl 09:40
8973
Liten oppdatering fra selskapet på Linkedin i forrige uke.
2022 is the year in which Pryme will start operating its 40.000-tonne pilot plant in Rotterdam.
The steel structure is due to arrive this month and that will kick off the construction phase... An exciting prospect!
Last week the Factory Acceptance Test of the walking floor was conducted successfully. This walking floor is the waiting bunker for the plastic waste and can store one day of production. Can you imagine what volumes it will contain?
2022 is the year in which Pryme will start operating its 40.000-tonne pilot plant in Rotterdam.
The steel structure is due to arrive this month and that will kick off the construction phase... An exciting prospect!
Last week the Factory Acceptance Test of the walking floor was conducted successfully. This walking floor is the waiting bunker for the plastic waste and can store one day of production. Can you imagine what volumes it will contain?
Redigert 30.01.2022 kl 09:42
Frodon
30.01.2022 kl 17:27
8826
Hvorfor tror du at Shell skal kjøpe seg inn i Pryme?
Ca når venter du at selskapet går break even på driften?
Ca når venter du at selskapet går break even på driften?
Herman*
30.01.2022 kl 18:39
8770
First oil i løpet av høsten, deretter x mnd/år å skalere opp produksjonen. Tipper break even fra driften om Ca 12 mnd. Så får vi høre om andre er enig…
Patron72
30.01.2022 kl 19:34
8734
Det er vel ingen som vet dette.
Men Shell kjøpte ca 22% av aksjene i Bluealp.
Men Shell kjøpte ca 22% av aksjene i Bluealp.
Oilinvestor
30.01.2022 kl 20:10
8678
Shell kjøpte i September 2021.
Oktober 2021 signerer de strategisk avtale med Pryme.
Ikke utenkelig Shell også ønsker en bit av Pryme om de er fornøyde med prøvene de får ut av Pryme testanlegg i Belgia.
«
As part of the strategic agreement, Shell and Pryme will cooperate on the testing and evaluation of pyrolysis liquid samples from Pryme’s test plant in Ghent, Belgium. This process will enhance the understanding of both companies into the optimal properties of pyrolysis oil for use in chemical crackers. This is a key step needed to develop and mature the value chain and will bring efficiencies to the recycling of plastic waste on an industrial scale.»
Oktober 2021 signerer de strategisk avtale med Pryme.
Ikke utenkelig Shell også ønsker en bit av Pryme om de er fornøyde med prøvene de får ut av Pryme testanlegg i Belgia.
«
As part of the strategic agreement, Shell and Pryme will cooperate on the testing and evaluation of pyrolysis liquid samples from Pryme’s test plant in Ghent, Belgium. This process will enhance the understanding of both companies into the optimal properties of pyrolysis oil for use in chemical crackers. This is a key step needed to develop and mature the value chain and will bring efficiencies to the recycling of plastic waste on an industrial scale.»
Apekatten
30.01.2022 kl 20:58
8617
Tror jeg må handle mer denne uka, nylig kjøpt 10 000 aksjer. Blir egentlig ikke lettere enn dette, kommer til å doble seg i løpet av året.
Er tre triggere som kan komme, enten saga pure øker beholdning. Eller at Shell kjøper seg inn. I tillegg til dette, så venter vi bare på melding om at dem starter med produksjon 👍 dette blir gull.
Er tre triggere som kan komme, enten saga pure øker beholdning. Eller at Shell kjøper seg inn. I tillegg til dette, så venter vi bare på melding om at dem starter med produksjon 👍 dette blir gull.
YNWA250505
30.01.2022 kl 21:59
8557
Kommer Shell evt til å kjøpe seg inn før eller etter den kommende emisjonen? Evt deltar de muligens i en rettet emisjon?
Patron72
30.01.2022 kl 22:13
8549
Det er bare spekulasjoner dette.
Men du verden for en trigger det ville vært
Men du verden for en trigger det ville vært
Frodon
30.01.2022 kl 22:13
8546
Ikke så galt det, hvis markedet priser inn det som skjer om ca 6 mnd ;)
Frodon
30.01.2022 kl 22:14
8547
Det gir jo en god indikator ;) Dvs Shell trengte mer enn 1 partner...
Patron72
30.01.2022 kl 22:25
8515
Ikke lenge til q4 nå. Håper på noe solid guiding
Jeg har tatt noen lodd her nå.
En good news kan sende denne i full fart oppover. Det har vi sett før.
Du er velkommen ombord Frodon om du velger å kjøpe 😊
Jeg har tatt noen lodd her nå.
En good news kan sende denne i full fart oppover. Det har vi sett før.
Du er velkommen ombord Frodon om du velger å kjøpe 😊
Frodon
31.01.2022 kl 07:59
8365
Skal ta en kikk etterhvert, har ikke lest noen av Q rapportene engang 😜 Har ikke spesielt hastverk med grønt aksjer for tiden. Sammenligner du dot.com og grønt sektoren, har de fulgt hverandre tett fra begynnelse til top peak…og følger de hverandre videre, er det fortsatt mye nedside på generell basis 😬
trani
31.01.2022 kl 09:28
4179
Ved at Shell tar eierskap i Pryme, vil dette kunne gi mer styringsrett med hht partnerskap, da Shell også blir et viktig led i verdikjeden.
Skal jeg tippe, kan Pryme allerede gå i break-even tidligst i 2024 dersom skaleringen som selskapet har annonsert blir gjennomført fortløpende.
Ved at Shell kjøper aksjer i markedet, regner jeg dette som usannsynlig. Det vil mest sannsynlig bli en rettet emisjon mot de største eierne i pryme, ved at dem selger seg ned til Shell, samtidig en kapitalheving. slik som det ble gjort i HRGI.
Tipper også at Spetalen vil bli en pådriver i prosessen.
Skal jeg tippe, kan Pryme allerede gå i break-even tidligst i 2024 dersom skaleringen som selskapet har annonsert blir gjennomført fortløpende.
Ved at Shell kjøper aksjer i markedet, regner jeg dette som usannsynlig. Det vil mest sannsynlig bli en rettet emisjon mot de største eierne i pryme, ved at dem selger seg ned til Shell, samtidig en kapitalheving. slik som det ble gjort i HRGI.
Tipper også at Spetalen vil bli en pådriver i prosessen.
Redigert 31.01.2022 kl 09:29
trani
31.01.2022 kl 09:39
4170
Noe sier meg at Quantafuel også snuser litt på Pryme etter emisjonen i forrige uke..?
Mulig dem ser store muligheter i teknologien til Pryme?
Mulig dem ser store muligheter i teknologien til Pryme?
Tommyknocker
31.01.2022 kl 10:14
4145
Vi ønsker vel ikke de surrebukkene inn her. Qfuel krakker i dag, mulig vi får noen plast investorer derfra. De har vel nok å bruke penger på. Kloke hoder valgte Pryme..
Luciferr
31.01.2022 kl 11:56
4137
Elliot Jones i Nordea anbefaler salg Qfuel med kursmål 18 kroner. Ned 30% fra fredagens sluttkurs.
Samme analytiker har nylig kommet med kursmål 110 på Pryme.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/01/31/7810484/nordea-kutter-hardt-etter-kollaps
Samme analytiker har nylig kommet med kursmål 110 på Pryme.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/01/31/7810484/nordea-kutter-hardt-etter-kollaps
Ruter8
31.01.2022 kl 16:02
4000
Dette var en særdeles trist aksje å ha penger ii. Uff. Noe lys i tunell en?
Apekatten
01.02.2022 kl 06:29
3857
Lyset må vel være en mld om at dem er i rute. Men er litt redd for at prisen på fabrikken har blitt mye dyrere, med tanke på høye metall priser... Er jo litt i samme båt som circa, og dem utsatte fabrikken med 6 mnd.
Tommyknocker
01.02.2022 kl 08:14
3800
Den rute meldingen kom i Q3. Noe kan det bli, men en fullskala cyrenefabrikk koster mye mer og har lenger byggetid. Circa har og inntekter, avtaler lengre frem i tid. Men jeg mener Circa er et bra kjøp til 6-7kr. Jeg plukker Pryme på denne prising (360mill) rett og slett risk/reward.