Q4 - slår guidingen for 2021 med god margin👍👍

rufus01
21.02.2022 kl 15:40 3298

Det er klart de lykkes, Jethro har vist at han lover ikke mer enn han klarer og holde. Så tror de vil klare guidingen med god margin i 2022, og også i 2025. Så får markedet sette den kursen de ønsker. Tunge dager for tiden, men før eller side vil det snu. Det er bare å holde ut dersom man har troen på selskapet, og for å si det slik det er i mine øyne ingen grunn til og ikke ha det.
Bearwizard
21.02.2022 kl 15:54 3271

Det var da voldsomt....skjønner at du vil inn igjen og ha aksjen billig, men denne type prediksjoner blir jo bare synsing. På grensen til useriøst....
oppturen
21.02.2022 kl 16:20 3222

Beklager, legger meg flat. Men tørr ikke inn igjen enda, kan godt være dippen må tøtsje 40 før panikken roer seg..
bj111
21.02.2022 kl 17:32 3122

Hvis så skjer kr 40 så er MCAP på ca 2 milliarder. Om man skal leke med den berømte og enkle PE og gjør en enkel kalkyle på den for de guidede tallene 2025 som sier 350 mill. Trekk fra 150 mill i kostnader så sitter de med 200 mill. PE10 for et vekstselskap som faktisk leverer.........
Kjører man samme på dagens MCAP slutt i dag 3,516 milliarder får man PE på 17,58.

Men de må levere det de guider og panikk grunnet renter og inflasjon skal en ikke kimse av. Når en legger litt geopolitisk uro på toppen av dette får man en coctail som kan føre til mange ekstremt gode muligheter for den som kjøper når ingen tør. I dag endte aksjen i det jeg kaller panikk med et stort fall på et bra volum.
Dr_Eval
21.02.2022 kl 19:40 2987

Høyere renter har stor betydning for selskaper med gjeld som ikke tjener penger. AZT har ikke gjeld, og de tjener penger i økende tempo som overstiger guiding og beviser at selskapet fundamentalt er mer verd nå enn ved all time high 117kr. Høyere renter vil ikke påvirke dette. Nå er 3.verdenskrig allerede priset inn i aksjen, men atomkrig er vel muligens ikke priset inn.
rufus01
21.02.2022 kl 20:56 2897

Det er ikke alltid enkelt og forstå seg på det som skjer på børsen. Her leverer Arcticzymes ett av tidenes absolutt beste kvartalsresultat. Med en fantastisk guiding for årene fremover. Og aksjen er ned over 25% for året, begynner og bli veldig fristende og øke nå. Den som hadde hatt en stor pott med frie midler...:)
bj111
21.02.2022 kl 21:36 2837

Matematikkens brutalitet vil slå inn her før eller senere og sende aksjen oppover. Hvor grensen går før noen kommer å snur trenden er ikke godt å si men den kommer og jo lengre ut av kurs den går desto mer skal den korrigere seg inn. Svakeste analysen med tanke på fairprice er det simplywall som har. Den er ganske så matematisk og sier 80,81. Pareto sier vel kr 130 som er ganske tråd med det Labull har regnet seg frem til.

Skal en kjøpe en farma aksje i den dårlige børsperioden man er i nå og ønsker moderat risiko så er valget ganske åpenbart for selskapet straffes som om de ikke har inntekter men lever av emisjoner.
Fünke
22.02.2022 kl 08:55 2664

For å si det slik, så er jeg overlykkelig over at siste kvartal endte så godt som det gjorde. Samtidig, selv om det ikke betyr noe i den store sammenhengen, så synes jeg det prises litt vel mye usikkerhet inn i AZT nå kontra andre solide selskaper. Selv med dagens makro hva gjelder Ukraina og rentehevninger. Det er vel USD/NOK som fortsatt er største risikoen. Heldigvis var ikke 2021 sånn helt vanvittig valutamessig. Helt på det jevne sett mot de siste 8 årene.

Nå har Jethro overbevist gang på gang med sine prediksjoner, så jeg kan ikke stille spørsmål om Jehtros vurderinger. I det mellomlange og lange (kanskje korte) bildet må jo kurser på rundt kr 70, både høyere og lavere være en gavepakke av en inngang. Dessverre er jeg mer enn fullastet og har ikke midler til å utnytte situasjonen.

bj111
24.02.2022 kl 10:43 2321

Da er gavepakken i ferd med å bli komplett. Her er det bare å benytte muligheten til å laste opp i dagene som kommer. Hvor langt ned vi går er uvist men det er ingenting i situasjonen som truer driften til AZT bortsett fra at business med Russland kan bli mer utfordrende en kortere eller lengre periode. Inntektene derfra har ikke kommet i gang og har neppe blitt kalkulert inn i AZT sin guiding ettersom det som regel tar sin tid i denne bransjen før de store inntektene genereres fra en kunde.
En god kjøpsmulighet i AZT men og i svært mange andre aksjer og fond.

Krisen består fortrinnsvis av de menneskelige lidelsene som følger av krig og det er sannsynlig med en ny flyktningkrise i Europa.

Men trenger man pengene man har i aksjer før sommeren bør man kanskje trykke på panikk knappen og la de med litt bedre tid høste de større gevinstene av sine aksjer.
HarryKiri
09.03.2022 kl 15:48 1910

Forståelig nok er fokuset nå på krig og energiaksjer, og AZT går enda mer under radaren enn før.
Mange later fortsatt til å tro at reprisingen og resultatene i 2020-21 er mye mer korona-relatert enn det som er tilfelle.
Jethro må bare holde frem med solid organisk vekst og forhåpentligvis et gunstig oppkjøp, så tror jeg selskapet etterhvert får den anerkjennelse og prising som er fortjent.
rufus01
15.03.2022 kl 10:08 1567

Merkelige tider vi lever i, omsatt under 3 tusen aksjer og kursen er ned nesten 4 kr..... :(
Eankee
15.03.2022 kl 10:17 1546

Jeg bruker disse dippene til å kjøpe litt mer....jeg ser ikke noe logikk i at vi skal fortsette å falle.....
Bearwizard
15.03.2022 kl 10:22 1535

Det er ikke så merkelig. Over tid nå er det robotene som styrer- og leker med aksjekursen. Det er svært lav omsetning som du skriver, og det åpner nettopp for denne muligheten. Jeg tror at det er mange som sitter på gjerdet, og venter på at markedssituasjonen skal "stabilisere seg". På lang sikt er jeg sikker på at denne aksjen er et godt "papir" å sitte i. Det å se på opp- og mest ned bevegelser i aksjen fra dag til dag kan være frustrerende, men det er bare å ta på seg de lange brillene.
xjack
15.03.2022 kl 10:50 1478

Fin og spenstig presentasjon!
Ubegripelig at kursen til stadighet blir dunket ned. Her ligger et mylder av spenning knyttet til den videre utvikling og AZT tjener penger og kan vise til en solid track record!
Merk! Har kun lest presentasjonsmaterialet! Men har en sterk mistanke om at Holter ikke forringer innholdet gjennom fremføringen - tvert om!
Redigert 15.03.2022 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Fünke
15.03.2022 kl 14:16 1374

Du har altså sett/hørt presentasjonen og er fornøyd? Jethro var godt framme i skoa?
rufus01
17.03.2022 kl 12:24 1078

Største eier har økt med 163k, viser siste oppdaterte aksjonærliste :). Tellef har solgt nesten 200k
Redigert 17.03.2022 kl 12:26 Du må logge inn for å svare