Nel-sjefen: - Det føles ut som vi kan plukke og velge partnere
Les dette innlegget. Store ting på gang her. Kina, India etc.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Nel-sjefen-Det-foeles-ut-som-vi-kan-plukke-og-velge-partnere
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Nel-sjefen-Det-foeles-ut-som-vi-kan-plukke-og-velge-partnere
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
- Vi får mange forespørsler fra Kina, og det føles ut som vi kan plukke og velge partnere, men vi må finne den rette. Jeg tror vi vil finne vei med tanke på Kina, men det må være den rette veien, uttalte Løkke under dagens tredjekvartalspresentasjon.
Kina kan bli bra på sikt, Nel blir bra på sikt. Utfordringen er hva dette koster nå på kort sikt, 1 - 1,5 år. Backlogen ekslusiv Nikola kontrakten reduseres gradvis kvartal for kvartal uten påfyll på 150 mill ++ hvert kvartal. Og uten flere kontrakter på kort sikt vil kassabeholdningen gradvis smuldres hen. Derfor var jeg totalt motstander av å bruke emisjonspenger på Nikola, det kunne de eventuelt har gjort på et senere tidspunkt. En ny emisjon på vårparten 2019 vil etter dagens presentasjon komme nærmere. Og uansett om Nel er gjeldfritt økes utvanningen av aksjonærene med uforminsket styrke.
Kina kan bli bra på sikt, Nel blir bra på sikt. Utfordringen er hva dette koster nå på kort sikt, 1 - 1,5 år. Backlogen ekslusiv Nikola kontrakten reduseres gradvis kvartal for kvartal uten påfyll på 150 mill ++ hvert kvartal. Og uten flere kontrakter på kort sikt vil kassabeholdningen gradvis smuldres hen. Derfor var jeg totalt motstander av å bruke emisjonspenger på Nikola, det kunne de eventuelt har gjort på et senere tidspunkt. En ny emisjon på vårparten 2019 vil etter dagens presentasjon komme nærmere. Og uansett om Nel er gjeldfritt økes utvanningen av aksjonærene med uforminsket styrke.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Nel-sjefen: - Det føles ut som vi kan plukke og velge partnere
Nel har nå en pipeline av mulige prosjekter som er større enn noen gang.
Jon André Løkke.
Artikkel av: Siri Knutsen Vosgraff
1. november 2018 - 10.4
I år
+29.59%
01.11.18 12:15
14:00,1. Nov10:
NEL har nå en pipeline av mulige prosjekter som er større enn selskapet noen gang har hatt tidligere, melder TDN Direkt.
Blant annet ser selskapet en økende pipeline av muligheter i Kina.
- Det er kanskje flere prosjekter i Nord- og Sør-Amerika og Europa enn i Asia foreløpig, men vi ser aktivitet i India. Innen transport ser vi mulige prosjekter i Japan og Sør-Korea, men vi ser også en pipeline som vokser i Kina, sier Nel-sjef Jon André Løkke til nyhetsbyrået.
Han har nylig vært på besøk til Kina, der han besøkte selskaper som er potensielle samarbeidspartnere og myndighetsrepresentanter. Diskusjonene beskrives av Løkke som «veldig gode».
- Vi får mange forespørsler fra Kina, og det føles ut som vi kan plukke og velge partnere, men vi må finne den rette. Jeg tror vi vil finne vei med tanke på Kina, men det må være den rette veien, uttalte Løkke under dagens tredjekvartalspresentasjon.
Nel-sjefen sier til TDN Direkt at selskapet ikke nødvendigvis må stille med egenkapital i eventuelle prosjekter i Kina, dersom selskapet for eksempel stiller med teknologi eller produksjonsoppsett.
Nel har tatt føringen i prosjektet H2BusEurope, der EU vil finansiere en storstilt satsing på hydrogenbusser og infrastruktur i Europa. Nel vil levere utstyr for hver H2Hub som skal rulles ut, og under presentasjonen uttalte Løkke ifølge nyhetsbyrået at det senere i år vil holdes et arrangement der Nel sammen med partnere, som enda ikke er annonsert, vil gi mer informasjon om prosjektet.
Nel doblet i 3. kvartal underskuddet til 65,50 millioner kroner, men økte topplinjen noen.
Nel-aksjen faller torsdag formiddag 9,21 prosent til 3,92 kroner på oslo Børs. Aksjen har hittil i år steget 17,43 prosent, mens den de siste tolv månedene er opp 35,71 prosent.
Nel har nå en pipeline av mulige prosjekter som er større enn noen gang.
Jon André Løkke.
Artikkel av: Siri Knutsen Vosgraff
1. november 2018 - 10.4
I år
+29.59%
01.11.18 12:15
14:00,1. Nov10:
NEL har nå en pipeline av mulige prosjekter som er større enn selskapet noen gang har hatt tidligere, melder TDN Direkt.
Blant annet ser selskapet en økende pipeline av muligheter i Kina.
- Det er kanskje flere prosjekter i Nord- og Sør-Amerika og Europa enn i Asia foreløpig, men vi ser aktivitet i India. Innen transport ser vi mulige prosjekter i Japan og Sør-Korea, men vi ser også en pipeline som vokser i Kina, sier Nel-sjef Jon André Løkke til nyhetsbyrået.
Han har nylig vært på besøk til Kina, der han besøkte selskaper som er potensielle samarbeidspartnere og myndighetsrepresentanter. Diskusjonene beskrives av Løkke som «veldig gode».
- Vi får mange forespørsler fra Kina, og det føles ut som vi kan plukke og velge partnere, men vi må finne den rette. Jeg tror vi vil finne vei med tanke på Kina, men det må være den rette veien, uttalte Løkke under dagens tredjekvartalspresentasjon.
Nel-sjefen sier til TDN Direkt at selskapet ikke nødvendigvis må stille med egenkapital i eventuelle prosjekter i Kina, dersom selskapet for eksempel stiller med teknologi eller produksjonsoppsett.
Nel har tatt føringen i prosjektet H2BusEurope, der EU vil finansiere en storstilt satsing på hydrogenbusser og infrastruktur i Europa. Nel vil levere utstyr for hver H2Hub som skal rulles ut, og under presentasjonen uttalte Løkke ifølge nyhetsbyrået at det senere i år vil holdes et arrangement der Nel sammen med partnere, som enda ikke er annonsert, vil gi mer informasjon om prosjektet.
Nel doblet i 3. kvartal underskuddet til 65,50 millioner kroner, men økte topplinjen noen.
Nel-aksjen faller torsdag formiddag 9,21 prosent til 3,92 kroner på oslo Børs. Aksjen har hittil i år steget 17,43 prosent, mens den de siste tolv månedene er opp 35,71 prosent.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Hehe. Dere alstså. Nye Kina tråder og på ny med de 600 busser? Angående de busser. Det er ikke storstilt satsing, det er ikke engang småtterier sammenlignet med all annen satsning på grønn energi i EU og overalt ellers i verden. Hydrogen er ikke fornybar eller grønn energi, med mindre dere har funnet opp noe som ingen andre vet om. Angående Løkke som "føler". Enten kan man, eller så kan man ikke. Det siste er det som har vært fakta i lang tid. Løkke til.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Tradinator
01.11.2018 kl 12:06
4437
Beboere i Oslo bytter ikke til elbil pga ladeproblematikk i borettslag osv. Hvordan blir det i resten av Europa med elbil da? Kun blokker og leiligheter med parkering på gata osv. Hydrogen fikser det problemet....Våkn opp Norge, det må ikke satses bare på en hest.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Tradinator. Stemmer. Jeg tar opp dette med økt fokus på Hydrogen for hvermannsen med regjeringen og ENOVA. Slik at H2 fylling og El.bil lading blir likevektet fremover med tanke på subsieringen fra staten.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
anderix
01.11.2018 kl 12:23
4225
Håper det ikke var så mange her som solgte i åpningen i dag;-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
jeg takker dem som solgte idag, LASTET FULL
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Selv om man er aksjonær blir man litt skeptisk til den slags følerier Løkke gir uttrykk for. Så får vi håpe det har sin rot i virkeligheten og relativt snart materialiserer seg i ordrereserven som er relativt slunken. Jada vet at Nikola ikke er lagt inn som følge av tidshorisonten.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Nanoq
01.11.2018 kl 14:42
3731
Europa er i gang med et paradigmeskift når det gjelder klima og miljø. Ikke merkelig at Løkke er optimistisk når det gjelder NELs framtidsutsikter.
Grønne partier med fokus på klimaet og miljøet har hatt den største framgangen ved fire forskjellige valg i det sentrale Europa de siste ukene: lokalvalget i Belgia, parlamentsvalget i Luxembourg og to tyske lokalvalg i henholdsvis Hessen og Bayern.
I Hessen fikk De Grønne knapt 20 prosent av stemmene – nesten en fordobling av deres tidligere stemmeandel.
I storbyen München ble de det største partiet med cirka hver tredje stemme!!!
Tipper at klima og den grønne bølgen kommer til å prege europeisk politikk i årene framover. Og for hydrogen-bransjen og for NEL er dette uten tvil ekstremt positivt.
Grønne partier med fokus på klimaet og miljøet har hatt den største framgangen ved fire forskjellige valg i det sentrale Europa de siste ukene: lokalvalget i Belgia, parlamentsvalget i Luxembourg og to tyske lokalvalg i henholdsvis Hessen og Bayern.
I Hessen fikk De Grønne knapt 20 prosent av stemmene – nesten en fordobling av deres tidligere stemmeandel.
I storbyen München ble de det største partiet med cirka hver tredje stemme!!!
Tipper at klima og den grønne bølgen kommer til å prege europeisk politikk i årene framover. Og for hydrogen-bransjen og for NEL er dette uten tvil ekstremt positivt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Framtia
01.11.2018 kl 14:53
3681
Jeg skjønner ikke hvordan du tenker!?Utbedringene på Notodde koster ca 150mill. Da er det ca 280 mill igjen av kassabeholdninga...Man må forvente at inntektene øker fremover, slik at inntektene bærer utgiftene fortløpende. Jeg har ikke tro på noen emisjon, med mindre noen skal kjøpes opp, eller nye fabrikker bygges!?
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Bestinvest
01.11.2018 kl 15:34
3429
Denne aksjen tror jeg går helt kokkos bananos ender på kr 5 i dag. Gode utsikter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Yes. Nel går kokkos bananas.. Den likte jeg.. kr 5,- kan komme brått på. Meget gode utsikter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
anderix
01.11.2018 kl 16:01
3273
men ikke i dag. i dag er det kjøpsmuligheter;-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
I seat to buy and buy... How people expect that a growing and expanding company as NEL will do not expend money ? This a long investment, high risk for short sellers, very profitable for whos can maintaining buying in a very drop... This is fantastic !!!! ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
01.11.2018 kl 16:13
3203
The NEL haussing-treads only gets better and better.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Framtia
01.11.2018 kl 17:38
3010
Det er vel ikke første gangen du presenterer uriktige påstander, ikke sant! Hydrogen er "ikke" fornybar eller grønn energi!?? Her er det vel på sin plass å moderere sine uttalelser...! Dersom hydrogen produseres av grønn energi( fornybar-vann, sol, vind) er H2 å regne som grønn energi/ energilager. Svært fornuftig å benytte H2 som som lagringsmedium, for uutnyttet fornybar kraft! Jeg begynner å betvile kunnskapen til enkelte her på HO!
Du skal i alle fall ha kreditt for ståpå vilje, men dessverre fremstår du ikke med autoritet på fagfeltet!...
Du skal i alle fall ha kreditt for ståpå vilje, men dessverre fremstår du ikke med autoritet på fagfeltet!...
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
PHOENIX, AZ (November 5, 2018) -- In response to widespread interest from European customers, Nikola Motor Company has created a hydrogen-electric truck for European markets.
Reservations for the Nikola Tre (means “Three” in Norwegian) are now open at www.nikolamotor.com/tre.
Guests at the April 16-17 Nikola World in Phoenix will be able to view a prototype display of the Nikola Tre, along with other new zero-emission products from Nikola including the production intent Nikola Two.
“This truck is a real stunner and long overdue for Europe,” said Nikola Motor Company Founder and CEO Trevor Milton. “It will be the first European zero-emission commercial truck to be delivered with redundant braking, redundant steering, redundant 800Vdc batteries and a redundant 120 kW hydrogen fuel cell, all necessary for true level 5 autonomy. Expect our production to begin around the same time as our USA version in 2022-2023.”
The Nikola Tre has 500 to 1,000 HP, 6x4 or 6x2 configurations and a range of 500 to 1,200 kilometers depending on options. The Tre will fit within the current size and length restrictions for Europe.
European testing is projected to begin in Norway around 2020. Nikola is also in the preliminary planning stages to identify the proper location for its European manufacturing facility.
Nikola is currently working with Nel Hydrogen of Oslo to provide hydrogen stations for USA. “Nel has been good to work with for our USA station design and rollout. We will work with Nel to secure resources for our European growth strategy. We have a lot of work ahead of us, but with the right partners, we can accomplish it,” said Kim Brady, Nikola Motor Company CFO.
By 2028, Nikola is planning on having more than 700 hydrogen stations across the USA and Canada. Each station is capable of 2,000 to 8,000 kgs of daily hydrogen production. Nikola’s European stations are planned to come online around 2022 and are projected to cover most of the European market by 2030.
At the April 16-17 Nikola World in Phoenix, attendees will witness the Nikola Two in action pulling loaded trailers along with a prototype display of the Nikola Tre. Hydrogen filling will also be shown at the event at 700 bar or 10,000 PSI. Nikola’s powersports division will provide customer rides throughout the day and show off pre-production units of the Nikola NZT off road 4x4.
To date, the company has approximately eleven billion dollars in pre-order reservations. Ryder System and Thompson Caterpillar will be on site at Nikola World to work with US customers.
Registration for the Nikola World event to be held in Phoenix will open on December 3, 2018 at www.nikolamotor.com.
European fleets or customers looking at reserving more than 10 trucks can email bill.cherry@nikolamotor.com. All other reservations can be made on online at www.nikolamotor.com.
https://nikolamotor.com/press_releases/nikola-launches-stunning-truck-for-european-market-53
Reservations for the Nikola Tre (means “Three” in Norwegian) are now open at www.nikolamotor.com/tre.
Guests at the April 16-17 Nikola World in Phoenix will be able to view a prototype display of the Nikola Tre, along with other new zero-emission products from Nikola including the production intent Nikola Two.
“This truck is a real stunner and long overdue for Europe,” said Nikola Motor Company Founder and CEO Trevor Milton. “It will be the first European zero-emission commercial truck to be delivered with redundant braking, redundant steering, redundant 800Vdc batteries and a redundant 120 kW hydrogen fuel cell, all necessary for true level 5 autonomy. Expect our production to begin around the same time as our USA version in 2022-2023.”
The Nikola Tre has 500 to 1,000 HP, 6x4 or 6x2 configurations and a range of 500 to 1,200 kilometers depending on options. The Tre will fit within the current size and length restrictions for Europe.
European testing is projected to begin in Norway around 2020. Nikola is also in the preliminary planning stages to identify the proper location for its European manufacturing facility.
Nikola is currently working with Nel Hydrogen of Oslo to provide hydrogen stations for USA. “Nel has been good to work with for our USA station design and rollout. We will work with Nel to secure resources for our European growth strategy. We have a lot of work ahead of us, but with the right partners, we can accomplish it,” said Kim Brady, Nikola Motor Company CFO.
By 2028, Nikola is planning on having more than 700 hydrogen stations across the USA and Canada. Each station is capable of 2,000 to 8,000 kgs of daily hydrogen production. Nikola’s European stations are planned to come online around 2022 and are projected to cover most of the European market by 2030.
At the April 16-17 Nikola World in Phoenix, attendees will witness the Nikola Two in action pulling loaded trailers along with a prototype display of the Nikola Tre. Hydrogen filling will also be shown at the event at 700 bar or 10,000 PSI. Nikola’s powersports division will provide customer rides throughout the day and show off pre-production units of the Nikola NZT off road 4x4.
To date, the company has approximately eleven billion dollars in pre-order reservations. Ryder System and Thompson Caterpillar will be on site at Nikola World to work with US customers.
Registration for the Nikola World event to be held in Phoenix will open on December 3, 2018 at www.nikolamotor.com.
European fleets or customers looking at reserving more than 10 trucks can email bill.cherry@nikolamotor.com. All other reservations can be made on online at www.nikolamotor.com.
https://nikolamotor.com/press_releases/nikola-launches-stunning-truck-for-european-market-53
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare
Wowhhh!! Nel og Nikoka skal og ta Europa. Dette var saftige bra nyheter for alle Nel aksjonærer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:39
Du må logge inn for å svare