AOW - Utløst sterkt salgssignal ned til kr 2,60
Aksjen utløste et sterkt negativt salgssignal ved brudd ned igjennom støtten på kr 3,32. Denne fungerer nå som motstand hvis aksjen reagerer opp igjen. Neste støtte er på kr 2,60 fra september 2020. Volumbalansen er negativ, som signaliserer at interessen for selskapet er avtagende. MACD ligger også i salg. Eneste positive tekniske signalet jeg ser, er at RSI er oversolgt. Dvs at det kan være lurt å kvitte seg med aksjer ved reaksjoner opp igjen.
Hvis aksjen bryter ned igjennom støtten på kr 2,60, er det kun en støtte igjen.... på kr 1,47
Selskapet er priset til kr 2 milliarder, har ca kr 200 mill igjen i cash og minimalt med inntekter. Cashburn har vært på mer enn 50 mill pr kvartal
Hvis aksjen bryter ned igjennom støtten på kr 2,60, er det kun en støtte igjen.... på kr 1,47
Selskapet er priset til kr 2 milliarder, har ca kr 200 mill igjen i cash og minimalt med inntekter. Cashburn har vært på mer enn 50 mill pr kvartal
Bullinvestor
03.02.2022 kl 14:49
3050
Er jo nesten som man bare skal ønske at det går mere ned, hardt og brutalt skal vurdere å åpne krigskassen bare å følge med..
Frodon
03.02.2022 kl 16:51
2958
Får håpe støtten i AOW på kr 2,60 holder…hvis ikke, er neste støtte på kr 1,47 🙄
Jeg har begynt å fylle opp aksjer direkte i Aker Clean Hydrogen for første gang. De er priset ca til cashbeholdning og verdien i aksjene i GreenStat. Hvis AOW skal bli priset på samme måte som ACH, snakker vi om kurs i AOW på ca kr 0,5-0,7 pr aksje
https://finansavisen.no/forum/thread/146099/view/4219469?legacy=0
Jeg har begynt å fylle opp aksjer direkte i Aker Clean Hydrogen for første gang. De er priset ca til cashbeholdning og verdien i aksjene i GreenStat. Hvis AOW skal bli priset på samme måte som ACH, snakker vi om kurs i AOW på ca kr 0,5-0,7 pr aksje
https://finansavisen.no/forum/thread/146099/view/4219469?legacy=0
Redigert 03.02.2022 kl 16:56
Du må logge inn for å svare
Tokyo gas m fler liker pp sine flytere ikke rart det. Behøver ikke typ firma som Edda wind og får ned kostnader enormt . Shortsen skal vel innløses snart
Frodon
03.02.2022 kl 17:24
2887
AOW kommer ikke bra ut idag, spesielt ikke i forhold til det som blir sagt rundt Scotwind 🙈
Tetur, Edda Wind kommer forøvrig godt ut her 😉 Regner ikke med at du har satt deg inn i dette heller, men Edda Wind har 5-15 år kontrakter på fartøyene sine. Så litt bruk for dem blir det nok 😅
https://tv.finansavisen.no/m/TNr9hD1c/vil-ha-mer-fart-i-puslete-havvindsatsing?list=e9khv1kq
Tetur, Edda Wind kommer forøvrig godt ut her 😉 Regner ikke med at du har satt deg inn i dette heller, men Edda Wind har 5-15 år kontrakter på fartøyene sine. Så litt bruk for dem blir det nok 😅
https://tv.finansavisen.no/m/TNr9hD1c/vil-ha-mer-fart-i-puslete-havvindsatsing?list=e9khv1kq
Redigert 03.02.2022 kl 17:33
Yostock
03.02.2022 kl 17:35
2886
Bra det er Aker og PP som er drivere her. Plutselig popper det ut avtaler i hoppetall for Aker.
Er det et bra tidspunkt å kjøpe aksjer i aow nå? Eller skal kursen mere ned? Tenker å sitte lenge med de aksjene jeg eventuelt kjøper.
Takk for tilbakemeldinger👍
Takk for tilbakemeldinger👍
PP reklamerer for mindre fartøy uten kran dette blir gull for utbyggere . PP bør reklamere mer rundt dette
Yostock
03.02.2022 kl 17:54
2889
Tenker nok at kursen kan falle videre ned. Men takk Frodon for video til Finansavisen studio. Etter å ha sett denne er det absolutt helt sikkert at Aker ikke kommer til å gi opp havvindsatsingen. Siden dette er fremtiden. Det tvinger KIR til å tenke videre og ta grep. Kanskje gjøre noen flere investeringer eller ansette enda flere top notch folk i aow. Eller en sammenslåing. Det blir spennende å se hva de velger å gjøre fremover:)
Tradinator
03.02.2022 kl 18:12
2865
Jeg tenkte 2030 når jeg kjøpte, det gjør jeg fortsatt. I følge forum her skal alt av Havvind opp, bare ikke AOW. Jeg tror det blir flere gode nyheter på sikt og vurderer ikke annet enn å snitte ned.
Yostock
03.02.2022 kl 18:18
2850
Enig i den tenker 2030. Hadde akkurat snittet ned til 5kr før Scotwind. Nå begynner en ny jobb i å få snittet ned mot dagens kurser. Eller evt enda lenger ned. Men utnytter dette stillrommet, der børsen knekker og usikkerheten rommer til beste evne. Er helt sikker på at aow kommer sterkere tilbake med den trekanten (PP, Aker, og Samarbeidspartnere) de er en del av.
Redigert 03.02.2022 kl 18:19
Ja aow var skuffet over ikke å bli valgt ble heller ikke eqin. Så det handler ikke om kvalitet . Aow kommer ikke å lykkes overalt. Men korea og Japan har de lykkes . Så da er det kanskje her de legger kruttet . P.P har jo og tokyo gas på laget . Vet ikke mange % de eier av Pp men tipper det er ca 15 .
Frodon
03.02.2022 kl 19:04
2815
Det er ikke enkelt å gjette på hva som lønner seg. Ser du eks på Magnora, er de priset til kr 1,1 milliard og de fikk tildeling i Scotwind. BW Ideol er priset til kr 787 mill og fikk også tildeling i Scotwind. De er priset langt lavere enn AOW
Hva er grunnen til at du eventuelt kjøper her? Pga Aker, havvind eller annen grunn?
Hva er grunnen til at du eventuelt kjøper her? Pga Aker, havvind eller annen grunn?
Redigert 03.02.2022 kl 19:10
Ja og eqin og main er ikke kvalitet ? . Japan kommer vel Ila onsdag .
Yostock
03.02.2022 kl 19:57
2751
Tror nok heller de feltene aow søkte på gikk til britiske selskaper. Fortsatt vet ikke meglere mye om dette feltet som havvind utvikler seg til å bli. Men de har rett i at Norge er trege og ikke tenker i stor nok skala. Helt utrolig faktisk hvor trege Norge skulle være.
Frodon
03.02.2022 kl 20:33
2756
Slettet brukerskrev Ja og eqin og main er ikke kvalitet ? . Japan kommer vel Ila onsdag .
I følge Aker var dette prestisje prosjekt hvor kvalitet var det viktigste. Dvs Equinor, Mainstream og AOW har bommet totalt på noe her. Håper virkelig at de tar tak i dette på Q presentasjonene, hvis de ønsker tillit tilbake i markedet
Er det mulig investorer ønsker å kjøpe litt av røkke aow nå som de er så lave i kurs
HP17
03.02.2022 kl 22:35
2752
Får TS rett med kursspådommen på kr 2.60 i morgen?
Kursen kan falle nedover under kr 2 og etableres på 1 tallet innen kort tid?
Det ser bokstavlig talt mørt ut nå.
Kursen kan falle nedover under kr 2 og etableres på 1 tallet innen kort tid?
Det ser bokstavlig talt mørt ut nå.
Frodon
03.02.2022 kl 23:35
2699
Slettet brukerskrev Er det mulig investorer ønsker å kjøpe litt av røkke aow nå som de er så lave i kurs
Hvorfor kjøpe AOW, når Magnora og BW Ideol fikk tildeling i Scotwind og prises til ca halvparten av AOW? Jada jada, p.p skal prises til milliarder, selv om de har mindre inntekter enn kebab sjappa i Drammen 🤪
Frodon
03.02.2022 kl 23:39
2694
Teknisk ser aksjen fryktelig ut. Hvis du leser på denne tråden, er det ca et par stk i tillegg til meg som synes aksjen er dyr. Resten av de som skriver, har allerede kjøpt AOW aksjen. Så hvem skal dra kursen oppover?
AOW har ca kr 200 mill i cash, de har cashburn på ca kr 50 mill pr kvartal…da må de hente penger snart. Forhåpentligvis med en kontrakt i lommen 🙄
Bryter aksjen under kr 2,60, er neste støtte på kr 1,47….der kursen sannsynligvis burde ligge med tanke på hva de har fått til
AOW har ca kr 200 mill i cash, de har cashburn på ca kr 50 mill pr kvartal…da må de hente penger snart. Forhåpentligvis med en kontrakt i lommen 🙄
Bryter aksjen under kr 2,60, er neste støtte på kr 1,47….der kursen sannsynligvis burde ligge med tanke på hva de har fått til
Yostock
03.02.2022 kl 23:56
2747
Frodon har glemt Aker Horizons. Aow trenger ikke hente penger de får finanser fra konsernet, stor forskjell. Frodon har også undervurdert p.p. Som bokstavelig talt er fremtiden her.
For eksempel måtte Flyr hente penger. Men la oss si at flyt hadde SAS xl som morselskap som hadde gått god for finansene til flyr. Da hadde flyr ikke måttet hente penger, men fått ordnet finansene fra toppen. Skjønner at det er vanskelig for Frodon å forstå. Men er egentlig ganske enkelt.
For eksempel måtte Flyr hente penger. Men la oss si at flyt hadde SAS xl som morselskap som hadde gått god for finansene til flyr. Da hadde flyr ikke måttet hente penger, men fått ordnet finansene fra toppen. Skjønner at det er vanskelig for Frodon å forstå. Men er egentlig ganske enkelt.
Redigert 04.02.2022 kl 00:00
Frodon
04.02.2022 kl 09:15
2488
Du tok vell feil og det gjorde alle de aller fleste andre på tråden her også? Nå står kursen i kr 2,8, hvor blir det av den enorme oppgangen dere skrev om? Alle lastet daglig og Frodon var den eneste idioten her? Hvorfor skylde dine feil på meg, som har gjort absolutt alt for å advare dere....uten at det lykkes så bra. Men det er ikke min feil ;)
10PS
04.02.2022 kl 09:24
2470
Kan jo være all skrivingen om at AOW skal ned til 2.60 som har skylden. Litt vanskelig for å tro det, men en vet aldri. NÅ bør aksjen falle ned til 2.60, men da bør en kjøpe alt en kan. Tipper vi får noe store kursdrivende nyheter på Q 4 (om 4 børs dg).
Frodon
04.02.2022 kl 09:35
2425
Aksjen faller fordi flere aksjonærer er villig til å gå ned i pris når de selger, enn andre er villige til å betale mer når de kjøper. Volumbalansen er negativ, dvs volumet er høyt på dager med nedgang og volumet er lavt på dager med oppgang.
Tror dere alle som skal handle AOW gjør det pga en tråd på HO? 😅😅😅
Tror dere alle som skal handle AOW gjør det pga en tråd på HO? 😅😅😅
Yostock
04.02.2022 kl 10:11
2344
Alt grønt faller ser det ut til. Frodon ser ikke de generelle trendene her, kun aow fokuset ligger på. Magnora ned til 19 fra 25kr. Selv med Scotwind. Nedgangen er en trend, som skyldes at store investorer vil putte pengene inn noe pengefast som olje og gass. I disse usikre børstider.
Redigert 04.02.2022 kl 10:13
Wils70
04.02.2022 kl 10:11
2374
Fridom er ikke idiot. Har baisser for harde livet siden han shorter aksjen. Håper den går ned til 2.60, da blir påfyll..
Frodon
04.02.2022 kl 11:24
4963
Jeg er ikke short i AOW eller noen andre Aker selskap. Men tenk på de som sitter å skriver at de få som treffer er idioter, looool, de må tape mye penger på børs generelt ;) Jeg kommer ikke til å kjøpe aksjer i AOW på kr 2,60 heller, da jeg synes selskapet er vanvittig høyt priset
Yostock
04.02.2022 kl 12:49
4896
Da har jeg undersøkt ytterligere på linkedin. Det er tre nyansatte fra RWE som er Holger, Romana og Malte. Disse tre har vinnende erfaring etter å ha sikret RWE Renewables flere kontrakter. Disse er helt nye i aow og vi kan bare ønske de lykke til med oppdraget, nå som kontinental Europa skal bygge ut havvind i stor skala.
Ser også at prcinicple power ansetter i stor skala. Noe som pleier å være et godt tegn.
Ser også at prcinicple power ansetter i stor skala. Noe som pleier å være et godt tegn.
Redigert 04.02.2022 kl 13:18
10PS
04.02.2022 kl 13:29
4845
100% enig, men vi kan faktisk tjene en god del på dette ved å kjøpe rett før Q4 tallene pga mer news, håper jeg.
Yostock
04.02.2022 kl 16:04
4752
Er der noe jeg kjenner igjen så er det A-lags spillere. Holgee, Malte og Romana er definitivt A-lags spillere. Typisk Røkke å toppe laget. Må jo være positivt?
Redigert 04.02.2022 kl 16:05
Badgirl
05.02.2022 kl 14:18
4420
Slapp av er ikke rare shorten ;) Har du ikke lest E24 i dag? Nå blir det action sier næringsministeren så her kommer det sikker kontrakter på løpende bånd ;) BG
TraderMom
05.02.2022 kl 15:49
4357
Ja, Røkke og Aker tiltrekker seg de beste hodene. Bare se på Aker Asset Management! Skal gladelig innrømme at svalestupet i kursen var kjedelig, men langsiktig er jeg lite bekymret. Det er jo alltid sånn at det rette tidspunktet å plante et tre på var for ti år siden. Så om vi vil ha et tre / solid aksjekurs om 5-10 år, så får vi begynne i dag. Og smøre oss med tålmodighet :-)
Badgirl
05.02.2022 kl 17:54
4263
Har nettopp gått inn i AOW. Denne blir nok bra på lang sikt, de som går Short i Røkkeaksjer tar den største risikoen tenker jeg :) Se bare på REC ;). BG
Sollidcap
05.02.2022 kl 20:22
4174
Cashburn på 700mnok og krise emisjon før selskapet blir tatt av børs.
Badgirl
05.02.2022 kl 20:23
4202
Frodon skrev Hva forventer du fra Q4 rapporten?
Du sprer bare eder og galle Frodon. Så hva jeg forventer holder jeg for meg selv. Langsiktig har jeg tro på Røkke og Co.
Badgirl
05.02.2022 kl 20:28
4205
Merkelig at man har en så enorm skrivekløe på et selskap man ikke har tro på? BG
Sollidcap
05.02.2022 kl 22:03
4107
Jeg er så glad for at kursen er der den er nå. Jeg var så lei meg for ett år siden for at jeg ikke lastet mye mer på 3kr, så fikk jeg muligheten ennå en gang. Langtidsinvestering, det finnes ikke noe alternativ for å nå klimamålene. Ennå kjernekraft har vært i så mange år så beviser det at aldri vil bli komersj når det kommer til «norske» strømpriser. Om 20 år så vasser vi med tålmodighet.
Frodon
05.02.2022 kl 22:17
4106
Eder og galle? Spørr deg hva du forventer av Q4 resultatet, så var det vell du som kom med galle? 😅😅
Jeg er vell eneste på denne tråden som har truffet, resten av AOW aksjonærene her sitter med store realiserte og urealiserte tap. Men det vet du kanskje? Eller tilhører du også gjengen som ikke har lest seg opp?
Jeg har også tro på Røkke. Men så kommer det noe som heter mcap og resultater, som påvirker prising av aksjer opp og ned….men dette kan du sikkert alt om
Jeg er vell eneste på denne tråden som har truffet, resten av AOW aksjonærene her sitter med store realiserte og urealiserte tap. Men det vet du kanskje? Eller tilhører du også gjengen som ikke har lest seg opp?
Jeg har også tro på Røkke. Men så kommer det noe som heter mcap og resultater, som påvirker prising av aksjer opp og ned….men dette kan du sikkert alt om
china
05.02.2022 kl 23:36
4053
Aker Wind kommer til å bli et vinner lodd ganske så sikkert!! Så mye hype fra staten , de sier rett ut at dette skal de satse på!! Subsidier all the way! Hele verden skal satse på hav vind. Snakk det ned kor mye du gidd, ingen bryr seg!! Skal notere meg kommentarene dine, og dra de opp om 2 år. Du e en vits !
Yostock
06.02.2022 kl 01:32
3987
Frodon har er begrenset perspektiv. Aker satser hardt på fornybar energi. Bare et spørsmål om tid.
Frodon
06.02.2022 kl 08:24
3879
Hvis jeg er en vits, som er eneste på denne tråden som har truffet angående AOW…hva er du eller dere andre da? Hvorfor dra opp om 2 år, når jeg har truffet allerede…?! Det høres jo ut som en….vits 😅😅
Men, ja, jeg skjønner du er lei deg og irritert når du ser det store minuset på investeringen din. Men burde du ikke ta ansvaret for det selv? Og takke han som prøvde å advare deg…?! Alt annet virker som en stor…vits 💪😉
NB! Magnora fikk kontrakt i Scotwind, ikke AOW. Hvorfor er du sikker på at det selskapet ikke er vinnerloddet, når det er priset til nesten halvparten av AOW? Hvis vi snur det andre veien, hadde du kjøpt aksjer i Magnora hvis de var priset til det dobbelte av AOW hvis de ikke fikk kontrakt i Scotwind og AOW hadde fått kontrakten…?
Men, ja, jeg skjønner du er lei deg og irritert når du ser det store minuset på investeringen din. Men burde du ikke ta ansvaret for det selv? Og takke han som prøvde å advare deg…?! Alt annet virker som en stor…vits 💪😉
NB! Magnora fikk kontrakt i Scotwind, ikke AOW. Hvorfor er du sikker på at det selskapet ikke er vinnerloddet, når det er priset til nesten halvparten av AOW? Hvis vi snur det andre veien, hadde du kjøpt aksjer i Magnora hvis de var priset til det dobbelte av AOW hvis de ikke fikk kontrakt i Scotwind og AOW hadde fått kontrakten…?
Redigert 06.02.2022 kl 08:24
HP17
06.02.2022 kl 08:41
3850
Jeg tror både en emisjon er gjennomført og kursen har vært nede på 1 tallet innen påske i år, er jeg sannspådd her?