Skifergasprojektet i Wôlinak (Quebec) modtager støtte

Slettet bruker
QEC 28.01.2022 kl 05:58 60199

Breaking News 😎🚀

https://www.lenouvelliste.ca/2022/01/27/le-projet-de-gaz-de-schiste-a-wolinak-recoit-un-appui-4a6957ffd66539e3af588be008866df8?fbclid=IwAR03A4LeLXusbX4i5A6wMwKh9jSlN1PJPNTF0reZkNAbNugYpNcZwpgvD7k

The shale gas project in Wôlinak receives support
Marc Rochette
Marc Rochette
Le Nouvelliste
Involved in a shale gas pilot project with the company Questerre, the Abenakis of Wôlinak Council has just received support from the Aboriginal Resource Council of Canada.

Representing more than 130 First Nations who have a direct interest in energy production, this organization recalls the intention of the Quebec government to prohibit the exploration and exploitation of hydrocarbons in the province.

"First Nations across Canada have the right to self-determination and that right includes the ability to generate revenue from the resources within their territory," said Chief Brady O'Watch, vice-chairman of the council. 'IRC (Indian Resource Council) and Chief of Carry the Kettle First Nation, Saskatchewan.

“We have followed and continue to follow with great interest the intention of the Quebec government to prohibit all energy production without regard to Aboriginal rights and existing treaties,” he warns.

The proposed energy center will produce clean energy, including zero-emission gas, and will use new carbon recycling technology. The development will also assess the potential for carbon dioxide sequestration as well as the production of clean hydrogen.

“The zero-emission energy center project is in line with the desire of the Abenakis of Wôlinak and the people of Quebec to protect the environment and reduce emissions. And it is an important source of income that the Abenakis badly need to achieve their goal of self-sufficiency,” adds Chief O’Watch.

“For First Nations who have hydrocarbon reserves on their territory, it is imperative that provincial and federal policies do not abrogate or interfere with the right of Indigenous communities to develop and benefit from these assets,” adds IRC President Stephen Buffalo.

According to him, the ban announced by the Government of Quebec to produce energy from resources constitutes a clear violation of ancestral and treaty rights.

“And the IRC will do everything in its power to support the Abenakis in their desire to develop their economy in the way they deem best for their nation,” he said.

For the Chief of the Abenakis of Wôlinak, Michel Bernard, true reconciliation will begin when the First Nations can develop their own economy to ensure their prosperity and stability and when they can participate fully and entirely and in a meaningful way in the Quebec economy and Canadian. "Our project with Questerre will help achieve this goal," he says.

Favorable poll

In addition, the Association de l'énergie du Québec (AEQ) has released the results of a survey which show that Quebecers are overwhelmingly in favor of natural gas projects in partnership with Aboriginal communities.

These data are part of a Léger survey conducted in Quebec in October with more than 2,800 respondents from several regions. Seventy-two percent of people surveyed answered yes when asked if the Quebec government should allow First Nations to participate in a natural gas pilot project.

“The government has always said it would allow development if there is social acceptability. I wonder how we can seek more acceptability when there is almost no opposition in Quebec to the respectful, full and complete participation of the First Nations, ”points out President Éric Tetrault.

In addition to social acceptability, the AEQ recalls that the Quebec government is required to respect the principle of self-determination of Indigenous peoples as recognized by the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous Peoples and the Framework for the Recognition and government's implementation plan adopted last June.

This principle clearly states that indigenous peoples have the right to natural resources on their ancestral lands to ensure their development and prosperity.

The AEQ is aware that this agreement between Questerre and the Abenakis of Wôlinak Council comes at a time when the Quebec government is considering tabling a bill to ban the production of hydrocarbons in Quebec.

It once again asks the government to make arrangements to move forward with pilot projects for CO2 capture and storage and zero-emission natural gas production, zero drinking water, zero toxic fluids and with different method than fracturing.
njn-
31.01.2022 kl 16:47 6531

Nå er du ute og sykler.
Hva Elly skriver og tror er hennes tro/overbevisning.
Dette gjeller alle her på chaten.

Det ingen her som har svaret på noe som helst.
Det gjelder også journalister.

Det er INGEN som har svaret, men de/vi tror. Det gjelder også deg.

Svaret vi søker kommer når alle brikker er på plass.

Da kommer markedet og kurssetting, som svinger etter hva vi er villig til betale. Ut i fra hva vi TROR aksjen er vert.
Redigert 31.01.2022 kl 16:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2022 kl 16:29 6639

Dere skjønner jo det at når baisserne ikke har noen andre argumenter så må de går på personene som poster kursmål. Personlig har jeg et kursmål veldig langt over 3 kroner, men jeg tviler på at noen i det hele tatt tar meg seriøst, og eller kjøper på grunn av det. Hele denne saken har fått meg til å betvile "det grønne skiftet" og nødvendigheten av det!

Det er rett og slett bare noe tull som politikerne og forskerne har klart å sose i hop for å få oss til å fortsette å forbruke og holde økonomien i gang slik at de kan fortsette å leke nødvendige! Politikerne har vist hvem de tjener de siste årene med strømkrisen og pandemien, og jeg har gjennomskuet dem alle sammen!
mofi1
31.01.2022 kl 16:12 6734

Alt henger sammen med alt, og spesielt om hvor langt opp vi skal. Dersom det kun kommer et usselt erstatningsforsalg, vil vi være i det nedre siktet av hva SpB1 har antydet, selv om dette ikke vil bli godtatt. Utsiktene til en lang vandring i retten vil legge en demper på entusiasmen.

Dersom det kommer antydninger eller vedtak om et forsøksprosjekt med urfolket, er vi plutselig i en helt annen posisjon, og kalkulatoren kan brukes for de områdene dette måtte gjelde. Videre kan det også tenkes erstatning for områdene som ikke omfatter avtalen med First Nations og pilot på deres områder, som også vil løsne på kursen betraktelig.
Slettet bruker
31.01.2022 kl 15:39 6874

der er vi fler som er vandregutten at 3kr ikke er endestasjon!! :-)
Vandregutten
31.01.2022 kl 15:19 2801

Jeg tror også vi skal til 3+ ila uker, men det er uten betydning for meg, da det ikke er min endestasjon...🤔
Slettet bruker
31.01.2022 kl 14:41 2981

Så du mener seriøst, at jeg "hausser", når jeg mener, at QEC kan komme op i 3 NOK de kommende uger? Det er min overbevisning, at aktien skal derop omkring, men om folk vil købe aktien, fordi jeg skriver det er godt nok deres eget ansvar.

Mine antagelser bekræftes af dette:

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 28. jan 2022
Questerre Energy Corporation ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Det viser at investorer over tid har kjøpt til stadig høyere kurser for å komme seg inn i aksjen og indikerer en god utvikling for bedriften. Aksjen har støtte ved cirka 2.08 kroner og motstand ved cirka 2.93 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 64)

PS: Elly er en forkortelse af noget og intet med selve damenavnet Elly at gøre, så har vi lige det afklaret :-)
Redigert 31.01.2022 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Sosekopp 1
31.01.2022 kl 14:29 3048

Hei.
Det vi vet er at avtale med First Nation er inngått, myndighetene i Quebec må snart komme med sine betraktninger om avtalen. Hva myndighetene kommer med vil gi retning videre, kanskje pilot eller erstatningen er mest nærliggende i så måte. Hver enkelt må ta sine egne valg.
Å sitte med 7-sifret antall aksjer gjør i allefall meg misunnelig;-)

Hilsen Sosekopp 1
Slettet bruker
31.01.2022 kl 14:25 3068

Har en følelse av at det kommer ett eller annet av nyheter i slutten av uken som kanskje gir oss en skikkelig boost, time will show :-)
meskar
31.01.2022 kl 14:07 3034

Slappe av tynnidioten,Elly er en mann forresten😁
tynnidioten
31.01.2022 kl 14:04 2997

Det har jeg - men jeg er ikke "sikker" på at QEC skal opp.
Lærte meg tidlig at ingen ting er sikkert i aksjemarkedet.

Dere får ta det med en "klype salt" det jeg skriver om Elly - men moralen bør være at man ikke hausser så voldsomt.
Redigert 31.01.2022 kl 14:06 Du må logge inn for å svare
trønderinvest
31.01.2022 kl 13:56 3051

det skjønner du vel TI...at ingen kan være sikre verken på denne aksje, eller på resten av børsen...i norge og i verden :-) come on...

hadde du ikke et 7-sifret antall aksjer? det tviler jeg litt på nå...:-)
Redigert 31.01.2022 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
31.01.2022 kl 13:51 3071

Det er greit å skrive at man tror kursen skal over 3. Men Elly skriver at hun er sikker.
Redigert 31.01.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2022 kl 13:43 3116

ja jeg skjønte hva du mente Nano men måtte bare kommentere at SP er fraværende så fort kursen stiger!
Slettet bruker
31.01.2022 kl 13:42 3121

nei nå må du gi deg tynnididoten det henger ikke på greip den påstand du kommer med der!! Så da mener du SP1 sin analyse på en kurs fra 4-10kr er et moralsk ansvar da eller?? og at Jason mener at kursen kan 18x er også et moralsk ansvar. Jeg går ut fra disse aktørene har dekning for det de sier og ikke en masse svada så da å sammenligne Elly sin kurs på at vi snart i 3kr er et moralsk ansvar er tull fra din side!!
Slettet bruker
31.01.2022 kl 13:32 3170

aha tuja, nydelig artikkel, nå kan det vel gå bare en vei og det er pilot får vi håpe!! :-)
mofi1
31.01.2022 kl 13:27 3147

Steve… du har vært med lenge og fulgt Questerre… Det som nå fort kan virke nesten litt tragisk er at du som kjenner selskapet så godt, likevel blir sittende på sidelinja hvis selskapet nå lykkes enten med å få godkjent et prøveprosjekt sammen med urfolket eller med å få en viss kompensasjon.

Du synes heller en posisjon hvor de påståelig og ensidig står på at kursen skal ned til kr 0,50 er naturlig å holde på.

Ingen vet hvor dette ender, og vi kan jo også få et børskrakk, men du hadde aldri trodd at de kom opp med en sosial aksept med støtte fra First Nations. Så jeg er jo redd for på dine vegne at du i din iver til å fortelle at kursen skal ned til kr 0,50 og at Binnion enten er en kjeltring eller inkompetent, ikke ser skogen for bare trær!
Redigert 31.01.2022 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
31.01.2022 kl 13:13 3192

Jeg har fulgt XL i årevis. Han har holdt på slik i alle aksjer.
Stabukk
31.01.2022 kl 13:02 3268

Tenker i samme baner og tar sikte på å fylla på litt meir i februar. Magefølelsen seier at kursen er høgare på slutten av året. Litt sjansar må ein ta.
Slettet bruker
31.01.2022 kl 12:55 3310

Selvfølgelig har jeg ikke det, når jeg skriver, at jeg tror eller forventer noget. Det er da stadig op til folk selv at vurdere, om de vil købe eller sælge.

Hvorfor sætter du ikke spørgsmål ved, at en klaphat i dette forum kom med et vanvittigt kursmål på 0,50 NOK i December måned? Måske har nogen så solgt deres aktier efter dette skriv om kurs 0,50 NOK, hvilket jo vil være katastrofalt, når aktien efterfølgende er steget mere end 200%!!!!!!!!! (har været helt oppe i kurs 3,19 NOK efterfølgende)
Redigert 31.01.2022 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
31.01.2022 kl 12:53 3325

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Jeg er klar over det :) Det var ment som ironi :)
kimj
31.01.2022 kl 12:52 3202

Er det virkelig folk som tror på deg enda? Questerre har en diger bit av Nord-Amerikas største gassfelt, gått sammen med Schlumberger for å revolusjonere gassutvinning til å bli elektrifisert og utslippsfri, samtidig som de kan konvertere hydrokarbonene til hydrogen, som heller ikke har utslipp. Ingen andre har elektrifisert utvinningen. Questerre er banebrytende, faktisk tør jeg bruke ordet revolusjonerende. Så står du her å prater om kursmål og at kursen skal ned. Ja, miljø er jo ikke noe som er særlig på tapeten om dagen? Hva slags stein bor du under egentlig? Kursen skal ti-gangen, når testbrønnen er klar. Når Quebecs regjering må snu, så skal kursen hundre-gangen. Om du tror det spiller liten rolle, det er ikke noe jeg tror heller. Det er de faktiske beviste verdiene. Verdiene har ekstern revisjon allerede utskrevet i søksmålet Questerre har mot Quebec..
Redigert 31.01.2022 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
31.01.2022 kl 12:49 3219

Aldri ? Han hadde rett på en krone.
Innerst inne vet du at denne skal over 3, XL.
Men siden du ikke er inne selv håper du ikke det skjer. Å gå glipp av oppganger er verre enn å tape penger.
Redigert 31.01.2022 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2022 kl 12:45 3203

Du hadde solgt hvis det ikke var for Elly…..er det mulig, han har jo aldri hatt rett. Husker godt han hauset Qec når den lå på 5+, var jo ikke måte på hvor høyt den skulle, kursmålet var fra 10 til både 40 og 100….isteden gikk den under 1kr…..ikke glem den «bare» er på 2 tallet nå som er laaangt unna hans tidligere og uoppnåelige kursmål…. Han har heldigvis moderert seg noe nå med 3kr 😊
kimj
31.01.2022 kl 12:43 3080

https://www.politico.eu/article/eu-commissioner-mcguiness-defends-gas-nuclear-in-green-taxonomy-guidance/
"McGuinness said that while the Commission is “fine-tuning” the delegated act before its adoption on Wednesday"

EUs innstilling til bærekraftig energiproduksjon, hvor naturgass og taksonomien skal inkluderes nå på onsdag. Da kommer korthuset til Quebecs regjering kollapse og utslippsfri hydrogen produseres fritt.
Redigert 31.01.2022 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
31.01.2022 kl 12:43 3075

Det ligger et moralsk ansvar i å legge ut kursmål slik du gjør.
Redigert 31.01.2022 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2022 kl 12:40 3108

"mange baserer sin posisjon ut fra dine kursmål" :-)
Det mener du ikke seriøst? Jeg hverken køber eller sælger pga, folks kursmål i dette forum og hvis man gør det, så er man sku lidt naiv (sorry)

Redigert 31.01.2022 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
kimj
31.01.2022 kl 12:29 3206

Dette får ikke blitt noen battle. Det er First Nations landområder. De har retten til mineraler og ressurser på sine landområder. Slaget er vunnet. Det blir drilling. Dersom Quebecs regjering nekter sivilbefolkningen i Quebec å produsere utslippsfri hydrogen samtidig som First Nations stammene øst, vest, nord og sør driller utslippsfri gass for å hjelpe miljøet, samtidig tjene milliarder av dollar, så blir det opprør. Dette er altså et lønnsomt miljøprosjekt, sånne prosjekter vokser ikke på trær. Du får lastebillass med penger for å redde verden. Questerre er posisjonert til å bli et av de mest fantastiske selskapene på børsen. Når de starter boringen og ZEG power sin hydrogenmodul begynner å produsere, er selskapets verdi himmelhøy. Jeg forstår at politikerne i Quebecs regjering ikke har fått taki aksjer, men det er litt sent nå. Kampen for miljøet trumfer og Questerre er på siden til miljøet. Punktum. Gled dere :-)
tuja
31.01.2022 kl 12:18 3253

Canada’s Indian Resource Council Supports Quebec Utica Drilling

This is getting interesting. Last week MDN told you that Canadian driller Questerre Energy has found a way to fight back against Quebec, Canada’s insane, irrational plan to outlaw all oil and gas drilling–including drilling in the province’s Utica Shale layer–by forming an alliance with a local Indian tribe to drill on Indian land (see Questerre Finds Way to Circumvent Quebec’s Utica Drilling Ban). Less than a week later, the Indian Resource Council of Canada (IRC), an organization representing more than 130 First Nations (Indian tribes) across the country that produce energy or have direct interests in the energy industry, has joined the fight in support of Questerre. It has set up a battle between Quebec and the country’s First Nations.
Continue reading
January 28, 2022

Og knallsterke gasspriser i tillegg er ikke akkurat negativt:

Close
Natural Gas Futures - Mar 22 (NGH2)

Real-time derived

Create Alert
Add to Watchlist
4.924 +0.285 +6.14%
Redigert 31.01.2022 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
31.01.2022 kl 12:00 3357

Jeg bryr meg ikke om XL. Det tror jeg ingen gjør.
Men du har fulgt dette godt og mange baserer sin posisjon ut fra dine kursmål.
Jeg hadde solgt nå hvis det ikke var for din "sikre" 3+.
Slettet bruker
31.01.2022 kl 11:54 3386

Jeg sagde 1-4 uger i sidste uge, så i løbet af Februar skal vi nok ramme de 3 NOK igen (er det vigtigt for dig?)

Men uanset om jeg får ret eller ej, så kommer jeg ikke til at slå det vildeste fejlskud i mands minde, da en person herinde i December måned påstod, at vi ville se 0,50 NOK inden nytår :-)...........kan du gætte, hvem det var? gnegg gnegg
Redigert 31.01.2022 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
31.01.2022 kl 11:25 3583

Hva er ditt siste estimat for 3+ Elly. Tidsmessig ?
Slettet bruker
31.01.2022 kl 11:02 3713

Tak for deling, ja gas og atomkraft bliver godkendt i EU som grønne inden længe.