QFUEL - GLEM POC i uoverskuelig framtid. Les hovedinnlegget.

Hammers
QFUEL 29.01.2022 kl 17:09 8150

Når jeg leser disse QFUEL innleggene på forumet er det bare å riste på hodet av oppgitthet.
Flere ser ut til å være mer opptatt av kvantitet enn kvalitet i sine bidrag.
TENKER ikke folk før de skriver?

Still dere selv ETT enkelt spørsmål, og tenk litt over problemstillingen;
- Hvorfor kom EMI'en før POC'en?

Jeg skal komme dere i forkjøpet så kan dere selv konsentere dere om å drømme videre;
- Hadde POC'en kommer først hadde kursen trolig hoppet i været. Akkurat som ved "first oil".
- Emisjonen kunne man da satt på en LANGT høyere kurs enn 25. Akkurat slik det var med "first oil".

- Når EMI'en i stedet tok dere alle på senga betyr dette at POC ligger LANGT unna!
- Bare å glemme POC inntil videre siden rekkefølgen ble som den ble.
- En SOLEKLAR konklusjon etter minimal tankegang.

Noe annet man kan gruble litt på er om ledelsen bevisst har villedet sine aksjonærer.
Børsmeldingen i desember sier at POC trolig ville meldes ved årsskiftet.
Med det grepet klarte man å løfte kursen en del. Fra lavt 20-tall til høyere.
Hvis mitt enkle ressonement slår til begynner man kanskje å nærme seg SVINDEL?

Kanskje en kontrollerende myndighet burde ta en nærmere titt på hve som foregår i QFUEL?

Hammers Hilser
Redigert 30.01.2022 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
HP17
29.01.2022 kl 17:51 5403

Helt rett Hammers. Du traff klokkeklart i QFUEL, desverre.
Selskapet har ikke lært noe av fadesen med Bøhn og er tydeligvis langt unna å oppnå PoC. Men som en analytiker skrev, det er bedre å hente inn penger nå til kurs kr 25 enn om 6 mnd til en kurs mellom kr 10-15.
Broker500
29.01.2022 kl 18:00 5373

Støttes fullt ut! Aksjekursen har også laget noen skikkelige gravestone doij's i forkant av emi'en...denne vil fortsette ned.
Stokk Dum
29.01.2022 kl 18:07 5406

Re: "...begynner man kanskje å nærme seg SVINDEL?"

For min del har dette luktet svin leeenge.
"...five shipments...", shipments av hva!?

mvh
PrivatInvestor
29.01.2022 kl 20:14 5302

Det er ingen tvil om at POC er langt unna og de trenger penger til å få i gang fabrikken.
Er veldig skeptisk til om man noen gang vil tjene penger på Skive fabrikken.
Tallene de opererer med for EBITDA kan man ikke stole på.
Dette er ett av børsens mest useriøse selskap ,og tviler ikke på at de skjuler en større fiasko.

YNWA250505
29.01.2022 kl 20:33 5246

Hammerhead klarer ikke å slippe Quantafuel og mener selv han har et snev av troverdighet etter å ha forledet sine forumvenner inn i VOW og hausset selskapet hele veien ned i gjørma.
Men velger dere heller å høre på en figur inne på forumet enn feks LEGO som akkurat har puttet inn 100 millioner i Quantafuel så er et bare å ønske god bedring til dere alle. Det ropes og snakkes om at POC ikke er meldt og er laaaaangt unna osv, men Skivefabrikken er oppe og går og leverer nå produkter om aldri før og som de får svært godt betalt for. Nå har de vel 700mill+ på konto og er klare for sin reise som for oss aksjonærer vil bli formidabel. Neida det vil ikke skje i morgen, men at det vil skje er det svært store og tunge aktører der ute som tror på og det betyr mer en Hammerhead og HansPetter17år som er lei seg for at de tapte sine ukepenger da de trodde de skulle gjøre en smart trade da POC skulle meldes. Og så mases det om emikursen var satt for lav og bla bla bla. 10 nov 2021 var kursen 24,50 og nå henter de altså 400mill på kr 25,-. Jeg kan forstå de som gamblet på POC og mulighet for 100% oppgang er skuffet, men om dere tror vi som skal sitte i mange år har sympati med dere, så tar dere feil. Spesielt dere som nå baisser alt dere kan og hausset det dere kunne når dere var inne. Kom igjen Hammerhead, ikke gi deg så lett. Fortsett å advare oss alle og redde oss fra fortapelsen. Jeg anbefaler deg å sende en mail til styret i bla LEGO og BASF og fortelle de at de er tjukke i hodet. Tenker de blir like imponert som din disippel HP17år.
HP17
29.01.2022 kl 20:41 5226

Les dagens utgave av FA (s 10-11). Her gis det en solid og nøktern analyse av fadesen QFUEL.

«Spår fiasko og kurskollaps»
«Investeringen i Esbjerg skal koste nærmere 700 millioner.. Det er helt vilt å bruke så mye penger på en mekanisk linje når de fronter seg som et selskap som driver med kjemisk resirkulering»
«De hadde garantert ventet og hentet penger på 40 tallet enn 25 kroner. Det viser at problemene blir skjøvet lengre frem i tid, det er det ingen tvil om»
Karbon
29.01.2022 kl 20:44 5213

Ut i fra hva jeg kan se, klarer Vow å levere teknologi som kan omgjøre plastsøppel til det kunden ønsker, herunder hydrokarboner som erstatning for fossil olje. Her er informasjon fra UniPetrol i etterkant av at de fikk overlevert anlegget fra Vow i fjor, hvor de ser for seg på sikt å resirkulere ALL plast i Tsjekkia:

https://www.unipetrol.cz/en/Media/PressReleases/Pages/20210513-TZ_OrlenUnipetrol-pyrolyza-EN.aspx

Fra artikkelen kan man blant annet lese følgende:

“Our ambition is to chemically recycle waste plastics from our nearest surroundings and the entire Czech Republic within several years"

Her er forresten en annen artikkel, i etterkant av at test-anlegget fra Vow er oppe og går:

https://chemindigest.com/chemical-recycling-of-waste-plastics-being-tested-by-orlen-unipetrol/
Redigert 29.01.2022 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Karbon
29.01.2022 kl 20:50 5188

Sjekk også ut denne, som skribenten Investinor har lagt på Vow-tråden:

 "End of Life Tires treatment
First pilot (proof of concept) realized and successful
First industrial plant under construction" side 35 av 38. usikker når denne presentsasjonen ble laget.
sjekk ut https://solarimpulse.com/companies/vow-asa-2# og VOW and Etia presentation lenger ned på siden

Proof of concept for teknologien til resirkulering av bildekk for Murfitts Industries er altså ferdigstilt for lenge siden, uten at Vow har funnet det nødvendig å børsmelde dette. Hvorfor børsmelder ikke Vow når de oppnår Proof Of Concept? Antagelig fordi det aldri er noen tvil om at teknologien og anleggene fungerer som forutsatt.
Karbon
29.01.2022 kl 20:54 5174

Beklager å dra inn Vow på en Qfuel-tråd,.men i og med at Ynwa nevnte Vow, så tenkte jeg det var innafor.

Når det er sagt, så håper jeg selvsagt at Quantafuel vil lykkes med sin teknologi også. Jeg applauderer alle norske selskaper som skaper arbeidsplasser i årene framover, og som er med på sikre at den norske velferdsstaten har noe å leve av, også utenom oljeindustrien.
Hammers
29.01.2022 kl 21:29 5112

Karbon:
Enig med deg ang POC i VOW.
POC har aldri vært en problemstilling i selskapet - og heller ikke i noen andre selskaper jeg har hørt om.
ETIA gjennomførte trolig POC for mange år siden. Før VOW kjøpte ETIA.

Men, i QFUEL er det andre regler som gjelder.
Det som andre tar som en selvfølgelighet er nærmest en verdensnyhet i QFUELs menighet.
Trolig pga mangel på andre nyheter. Bare så synd for dem at den FORTSATT er milevis unna!

For QFUELs aksjonærer er det fortsatt bare bare å tenke på rekkefølgen. Den forteller det meste:
- Hadde POC vært nært forestående (1-4 mnd fram i tid) kunne selskapet ha avventet EMI'en. De har nok kontanter.
- Når pengene nå ble hentet på lave nivåer betyr det at man ikke har kontroll på POC'en i det hele tatt.
- Hadde rekkefølgen vært motsatt kunne man kanskje fått inn det dobbelte.

- Hvordan kunne man da sende ut en melding (i des?) om at denne begivenheten var nært forestående. Rundt årsskiftet.
- Den ENESTE grunnen må vel være å snakke opp kursen (med "fake news").
- Deretter henter man penger før bunnen ramler ut.
- Dette er 2. gangen man henter penger på bakgrunn av info fra selskapet som man kan sette et STORT ? ved.
Redigert 29.01.2022 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Herman*
29.01.2022 kl 21:47 5077

Hammers: Det finnes skribenter som er konsekvent negative uansett hva som skjer, og du virker å være en av dem. Har selv solgt meg ut av Qfuel fordi jeg ble ekstremt provosert over ledelsens oppførsel, men dette kunne ha gått begge veier. Det var på ingen måte opplagt at de kom til å feile. Hovmod står som kjent for fall, og både du og Qfuel ledelsen burde kanskje gå litt stillere i dørene.
Hammers
29.01.2022 kl 22:01 5041

Jeg er ikke konsekvent negativ selv om jeg har vært det over lengre tid.
Det med RETTE - og spesiel ut fra hva som nå har skjedd.

Det jeg skriver har selvsagt ikke noe med hovmod å gjøre - selv om man har hatt rett i lang tid (kun en tom floskel fra deg).
Heller en realitetsorientering som motvekt til den meningsløse "hyllesttråden" som finnes her.
dubium
29.01.2022 kl 22:03 5042

Ja detta är bra, ni ska alla sälja Quantafuel och köpa Pryme istället så den går upp och jag (och ni) tjänar pengar. :)
Herman*
29.01.2022 kl 22:11 5033

Ok, jeg kan bare huske at du har vært konsekvent negativ til Quantafuel i årevis, men det er mulig at jeg ikke har lest dine innlegg godt nok. Uansett er det jo litt hovmodig å lage en egen tråd bare for å minne folk på at du fikk rett. Uansett har du jo hatt en del rett, så vi få la den diskusjonen ligge.
Hammers
29.01.2022 kl 22:20 5011

Det er vel ikke akkurat derfor jeg lagde denne tråden.

Heller for å oppyse dem som fortsatt blir forført på tråden om Gullkalven.
Der har jo du vært en ivrig deltaker. En som har kastet mye bensin på bålet - hvis jeg ikke husker helt feil.
En som i så fall har bommet katastrofalt.
Herman*
29.01.2022 kl 22:25 4999

Der tar du fullstendig feil. Av de skribentene som er(var) aksjonærer, har jeg kanskje vært den mest kritiske. Jeg er generelt kritisk til alle mine posisjoner, men det er en annen sak. At jeg allikevel tok feil angående POC har du rett i. Jeg var vel så naiv at jeg trodde at det var utenkelig at Rosenløv ville gå i samme fella som Bøhn. Faktum er at han gikk mye lenger enn Bøhn i å love mer enn han kunne levere.
HP17
29.01.2022 kl 22:29 4985

Det var vi ihverfall 2 om - helt amatørmessig av Rosenløv og helt uforståelig.

«Jeg var vel så naiv at jeg trodde at det var utenkelig at Rosenløv ville gå i samme fella som Bøhn. Faktum er at han gikk mye lenger enn Bøhn i å love mer enn han kunne levere.»
YNWA250505
29.01.2022 kl 23:11 4940

Hva med å lage en egen VOW tråd hvor du forteller om haussingen din som nå viser minst en halvering av kursen. Stolt over den eller? Du har forledet svært mange inn i dette tapssluket ditt. Stolt over det. Markedet mener VOW ikke er verd mer, men du mener alle andre tar feil.
Hammers
30.01.2022 kl 00:35 4858

Dette er en tråd om den elendigheten som råder i QFUEL - ikke om suksessbedriften VOW.
Er ikke du i stand til å respektere dette?

Over lang tid har du faktisk virket like sykelig opptatt av Hammers som det diverse utestengte nicks i sin tid var.
Du seiler vel ikke under falsk flagg her inne?

Lurer bare - siden du og de slettede på sett og vis tenker 100% likt......i forsøkene på å drite ut undertegnede.
Jeg som er en av de få som virkelig har levert varene her inne over lengre tid.
Har DU levert noe......bortsett fra angrep på andre skribenter?

Likevel - og siden du spør; VOW kommer etter hvert. Uansett ikke noe å bekymre seg over - for dette blir STORT på sikt.
Hvor lang tid dette tar er ikke jeg Herre over. Kommer bl.a. på børsklimaet og faktiske kontrakter.

I mellomtiden får nå bare kursen falle som den gjør.
Jeg avventer uansett ny inngang. Hva andre gjør er ikke min sak.

Hammers Hilser....... til deg og dine...... øvrige nicks.
Redigert 30.01.2022 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
30.01.2022 kl 01:35 4807

Hehehehe suksessbedriften VOW som bare detter og detter i kurs og du selvsagt gikk ut på ATH etter å ha lurt andre inn på langt høyere kurser en nå. All den dritten du nå skriver om på egen Quantafuel tråd finnes det helt klart diagnoser for. At du mener du vet bedre en investorer som har puttet inn flere hundremilllioner i Quantafuel sier det meste om deg som person. Mulig du har fått rett med tanke på kursutvikling, men du er helt på bærtur om du tror selskapet ikke vil levere som lovet. Omtrent alle slike selskaper opplever set backstage og dessverre har Quantafuel også hatt det. Det betyr uansett ikke at teknologien ikke virker. Det leverer allerede produkter som de tjener gode penger på til BASF og det vil renne inn cash når den ene fabrikken etter den andre bygges rundt om i hele verden. Ingenting kommer til å stoppe Quantafuel på sikt. Fremtiden er stor. Selskapet får betalt for å ta imot plasten som de i andre rekke for betalt for å prossesere. Det er jo det samme som at gullsmeden fikk betalt for gull de mottok i stedet for å betale for gullet. Så lager de smykker etc og tjener enda mer. En fantastisk idé og Quantafuel sitter I førersetet så ta plass før det smeller oppover
spurswild
30.01.2022 kl 01:59 4793

Hvor har du det fra at de tjener gode penger for produktene de leverer? Kan du vise til kilder for dette? Ingen vet hva fremtiden vil vise, men tror du må sette deg inn i nåtid og fremtid litt bedre. Ser frem til å se dine kilder for at de tjener gode penger og at dette dokumenteres. Har lest årsrapporter og kvartalsrapporter. Klarer ikke helt å lese at det sier hva du forteller. Så gleder meg til at du gir oss innsyn i dine kilder eller dokumentasjon.
YNWA250505
30.01.2022 kl 04:03 4751

At de tjener gode penger på det de leverer til BASF er jo noe selskapet selv har sagt og når de nå har sendt av gårde 5 lass i januar mot 6 lass i hele 2021 mener jeg det betyr at de tjener gode penger. Det er jo en formidabel vekst. De opprettholder også sin forecasted capex på 610mill i 2022 så jeg ser på det som gode penger. Jeg finner ikke eksakte uttalelser på hva de får for sine produkter til feks BASF, men jeg mener dette var langt over hva alle andre selskap vil klare å få betalt. Obs det kan muligens være slik at kvaliteten på det de har sendt nå i januar ikke er av den beste kvaliteten de på sikt vil klare å få , men uansett så har de begynt å tjene mer penger og mer skal der bli.
spurswild
30.01.2022 kl 04:54 4743

Som sagt trengte jeg kun dokumentasjon på at dette tjener de veldig mye penger på. Hvor leser du dette i årsregnskapet? Vet du hva Capex er? Virker ikke slik.... Enten sett deg inn i ting, eller kom med dokumentasjon for dine påstander. Ser frem til det.
Volume
30.01.2022 kl 14:21 4686

I en webpresentasjon antydet man at de fikk ca 1000 euro pr tonn for leveranse av nafta til BASF.
I meldingen om 6 leveranser hittil i år og en tankbil 20 tonn, så blir det 20 000 euro pr levering. 6 leveringer skulle da bli 120 000 euro. Dvs. 1,2 mill. NOK. Det er på årets tre første uker. På 1 uke har man klart å svelge unna 100t plast. Dette gir 80 tonn vare til 80 000 euro.
Redigert 30.01.2022 kl 19:01 Du må logge inn for å svare
Volume
30.01.2022 kl 17:12 4560

1 PoC drar ut i tid.
2 For å rekke oppstart av det mekaniske anlegget i 2023 (vedr 2023 se siste presentasjon), så må man sette i gang nå.
YNWA250505
30.01.2022 kl 17:55 4501

De tjener jo gode penger på det de leverer se hva Volum skriver her. Det er seff ikke nok, men pr levering syntes jeg det er gode penger. I tillegg får de betalt for å motta plasten de tjener penger på. Hvor mye vet jeg ikke, men fremtiden er stor og bare tenk inntektene 10 fabrikker vil gi. Det skal i alle fall jeg være med på. Snitt på 27 kroner tenker jeg er rimelig ok med tanke på at kassa nå er full og inntektene begynner å komme. Leveringene bil øke og øke etter hvert som flere linjer produserer. Fremtiden er stor for Quantafuel. Ta plass toget forlater straks perrongen
PHOinvestor
30.01.2022 kl 21:10 4256

ville ikke tro så mye på Hammer
Hauser wow som faller og faller
Fyret
30.01.2022 kl 21:51 4162

Herman er short langt over hovedet og er ved at skide i bukserne, går q til 50 er han bankerot
Om 10 år vil jeg tro q står i 5000
Nanoq
30.01.2022 kl 22:32 4087

5000 NOK?

Det lyder interessant...i så fall kan jeg til den tid kalle meg nesten-milliardær i Quantafuel-aksjer selv om jeg ville få et problem med hva jeg skulle bruke de mange pengene til hvis jeg solgte....

mangler ikke noe, så kanskje på tide å finne på nye behov og ønsker? (orker det nesten ikke...)

Er ellers meget tilfreds med kurs 500 om 10 år, og er ikke i tvil om at QFUEL vil lykkes med å skape stor vekst i mange år framover.

Verden har kjempe mye bruk for grønne teknologiske selskaper som Quantafuel. Bl.a. derfor vil de lykkes - og fordi de har en meget proffesjonell ledelse med mange års industriell erfaring fra tilsvarende (petrokjemisk) industri. (deres største handicap er dårlige kommunikasjons-evner).

Herman*
30.01.2022 kl 22:59 4033

Er jeg short? Har aldri shortet en aksje i hele mitt liv. Qfuel har jeg ikke avskrevet, bare synes at vi har blitt holdt for narr.
Fyret
30.01.2022 kl 23:36 3970

Jeg syntes du skal skamme dig.
Du sviner selskabet til selvom q fremstiller nafta og inden for overskuelig fremtid køre for ful kraft.
Der er andre selskaber der fremstiller store mængder olie af plast, men ikke nafta til genbrug af plast.
Og for øvrigt skal du ikke lyve, du stinker af short indækning.
Herman*
31.01.2022 kl 00:14 3902

Kanskje du blander meg med Hammers?
Rule
31.01.2022 kl 01:10 3830

Helt enig. Dybt pinligt og dybt pinlig trådstarting. Sikke en desperation. De tjener nu penger. De nye fabrikker hvor man kan lave redundans på feeder system fra start vil indbringe 5x så meget som Skive tech opskalerings fabrikken. Glem Skive andet end at de har bevist de kan producere og er vel on target på de 12.000 MT og de har haft run-rates på design kapacitet på 20.000 MT. Mit bud er de vil lande på 18.000 MT over tid i Skive, men den har mye mye lidt at sige for Qfuel prissætning, så længe det ikke bliver en tabsforretning. Hvilket det ikke ER. Vi har beviser for det.
Rule
31.01.2022 kl 01:15 3824

Og totalt vildledning med mangel / udelukkelse af key facts fra melding:
....last week....the Company converted more than 100 MT of waste plastic to valuable product
...well on track to reach the 12,000 MT target for the full year 2022. The forecasted CAPEX of NOK 610 million remains unchanged.

vågn dog op - det her bliver kurs på +100NOK inden for 2 år og kerne aktionær Kirkby m.fl. fik chancen for at gå extra ind til fair nok kurs.
YNWA250505
31.01.2022 kl 01:34 3806

Herman er ok fyr, det er Hammer som bør skamme seg så du blander nok litt
Volume
31.01.2022 kl 07:17 3673

Her skriver de 800 EUR er avgift de får for å motta plast. Ikke på prisen for nafta. Dessuten, det er mye feil og mangler i disse kalkulasjonene, Her mangler det mye kunnskap. Du bør ikke la deg påvirke av slike kalkulasjoner,
Holymoses25
31.01.2022 kl 07:45 3637

Circle Jerks