REC uke 5

Null
RECSI 30.01.2022 kl 23:39 56561

Uke 4 står for tur. Hvor skal kursen? Roer nasse seg til uka, eller går makro lengre ned i den røde dalen?

Vi diskuterer REC, ikke enkeltpersoner. Vis hensyn ❤️

Inngangskurs denne uken er opp fra forrige 14,91 er ukestart økning i uke 4 på ca 23 øre ikke all verden det


Spennde å følge med nå frem mot 18 makro ser ok ut resten ser også bra ut. men kursen lagger makro synes jeg

Ta vare på hverandre diskutere aksjen og kursen ikke persongaleriet her ...

God uke
Redigert 31.01.2022 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
Lauri
04.02.2022 kl 14:45 10297

Godt å høre. Er selv overbevist om at ML gjenåpnes og tror at så snart ledelsen gir oss en dato og bekreftelse (Forhåpentligvis ikke senere enn 2023) så vil kursen øke. Bare se for deg tittelen på FA "MOSES LAKE GJENÅPNES" da kan vi bare si bye bye til 20, 30 og 40kr
Stabukk
04.02.2022 kl 15:46 9961

Pareto har vel eit høgare kursmål etter at Rec BEKREFTAR gjenåpning, ca. 70?
Slettet bruker
05.02.2022 kl 00:56 9559

Jeg tror de har jobbet med gjenåpning av fabrikken siden desember. Helt sikkert mye de kan gjøre som de evt lett kan reversere om det skulle skje noe som endrer den opplagte avgjørelsen.
Da er de kanskje oppimot to måneder lenger på vei mot åpning allerede nå,
og det må da være mye bedre enn å bare sitte med lua i hånda og klø seg på ankla frem til avgjørelsen offentliggjøres.
Redigert 05.02.2022 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Null
05.02.2022 kl 15:41 9499

For REC så er det bare en ting som teller nå, det er beslutting om åpning av ML
Frem til den besluttingen er tatt så vil vi nok vandre på de nivåene vi ser nå.
Det er ingen store som tar REC inn før det er sikkert med åpning, av ML
Kursen vi ser i dag er OK med tankte på at Butte leverer som den gjør, men også holdt igjen av at ML koster mye penger hver dag.

Vi kan diskutere BBB og allt annet, men åpningen av ML er det som gjelder.
Det vi kan håpe på er vel at det kommer en god fremtidrettet presentasjon på Q4 som sier konkret noe om hva som skal til for at ML åpner, eller at planen for åpninge er gjort og tidspunkten er xxxx

God helg

Null
Stabukk
05.02.2022 kl 16:04 9389

Tid er pengar. Mitt spørsmål er om Rec er på etterskudd i forhold til å varsla restart i Moses Lake. Hanwha veit no korleis tariffane på importvarer for solpanel blir, og skal ta unna ein god del av ML sin silisium-produksjon. Då er det vel berre å trykka på knappen? Så får Kongressen avklara skatte-refusjon m.m. ut frå kva som blir fleirtal for innan sommaren. Spør også med bakgrunn i ein fersk artikkel i Teknisk Ukeblad, om det norske selskapet Cenate.

«Den norske produsenten av spesialsilisium til litiumionebatteri er snart klar til å øke produksjonen kraftig. Pilotanlegget er snart ferdig, og i april/mai starter produksjonen».

Canate «bekrefter at de nå leverer materiale til flere av verdens største batteriprodusenter». Skal norsk silisium eksporterast til alskens batterifabrikkar i USA, rett framfor nasen på Rec? Reknar med at Rec også vil ha slike leveransar. Men les artikkelen, posta av Intravenøsiu på tråden «Batteri og nano silisium», og spør om det ikkje er på tide at Rec melder oppstart i ML:
https://www.tu.no/artikler/cenate-er-snart-klar-til-produksjon-av-batteri-silisium/516733?key=qpatOx1l
Slettet bruker
05.02.2022 kl 16:12 9354

Det er flere med RECsi som sitter med kortene tett til brystet.

Både Group14 og Silanano sa de skulle ta avgjørelser i løpet av 2021/ men de er også tause om deres nye fabrikk.

Så er det en solcelle produsent som kan generere 4 milliarder dollar i omsetning, som har søkt diverse i Moses Lake.

Ledelsen i RECsi, som kritiseres for å bære tause, beviser at de jobber - slik de har lovet - til beste for aksjonærene sine. TT sa at ingen avgjørelser tas før incentivene er avklart - og som dere ser gjelder det mange.

RECsi inngikk et strategisk partnerskap med Hanwha. Ingen viste noe, før de bladde opp 1,5 milliarder til kurs 35% over børskurs.

Her kommer det masse / de trenger ikke si: snart ditt og nesten datt. De melder når incentivene er klare- og kursen går amok. Vent og se👁
Stabukk
05.02.2022 kl 16:48 9189

Trur også det kjem mange meldingar. Sannsynligvis har også Rec sine gode grunnar til å halda «kortene tett til brystet».

Er også enig med at Rec sine folk har jobba godt så langt, særlig med Hanwha-avtalen. Så har ikkje ein aksje til salgs på dette nivået.

Er kanskje litt for utålmodig, men usikker på om Rec bør ta seg tid til å venta ein til to månader ekstra på vedtak om incentiv. Ser faren for at melding om ML-oppstart kan få politikarar til å hevda at «incentiv trengst ikkje». Men både Wacker og Hemlock har vel sin silisium-produksjon i gang. Eller er den også nedstengt?
Slettet bruker
05.02.2022 kl 16:55 9133

Ikke så oppdatert på Hemlock, men Wacker er jo i full gang deluxe vil jeg tro. De signerte jo en avtale om å levere 70 000MT poly til JinkoSolar fra 2021 til 2026.

Det tilsvarer jo ML på nesten 80% drift i 5 år.
Creo
05.02.2022 kl 17:08 9028

Jeg tror ikke det blir noe problem å starte ML selv om ikke alt er på plass politisk. Det vil ikke være nåværende ML kapasitet som stopper de politiske prosessene, men skulle ingenting bli vedtatt av den ene eller den andre fordelspakken, så vil selskapene sannsynligvis gå noen runder før ytterligere utbygging skjer.
Recsi vil åpne ML så fort Hanwha mener de er klar til å bestille, og kanskje venter Hanwha på fordelspakken for å kunne bygge Wafer kapasitet i Moses Lake. Aldri i livet at Hanwha har gått inn med så mye penger uten å starte ML. Jeg tror den avgjørelsen ikke er langt unna - tid er penger!

Batteri kommer senere og Recsi blir med på dette også.

Og utvidelse kommer hvis/når fordelspakkene kommer på plass. Da blir utvidelse også annonsert. Jeg synes bildet på dette scenarioet blir tydeligere for hver uke som går. Det er mulig begge selskapene vil ha absolutt alt på plass før du trykker på knappen, men jeg tror de nå er litt utålmodig.

Jeg tror melding om åpning kommer før Q4 og jeg tror guidingen på Q4 inneholder noe som; utvidelser kan skje om fordelspakkene blir vedtatt.
Redigert 05.02.2022 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2022 kl 17:50 8837

Er helt enig med deg Vilter. Kursen kommer til å ta av. Selskapet kommer til å blomstre. Fremtiden er lys. REC er ekstremt undervurdert. Ledelsen jobber, det har de alltid gjort. Røkke og Aker har gjort mye for REC. Med Hanwha sitt inngang blir ting så mye mer spennende fordi nå har vi et av verdens største aktører innenfor vårt segment på vår side som ønsker å komme i gang så fort som mulig fordi de ser det store bildet.

Fremdeles har kommunikasjonen REC har hatt med oss aksjonærer ikke vært den beste og ekstremt forsiktig samt taust. Dette er min ærlige mening, men jeg kan selvfølgelig ta feil. For alt jeg vet kan det hende at det har vært taust pga. at de ikke kan røpe noen detaljer før alt er klart.

Det finnes alltid forbedringspunkter. Vi har kommet med tusenvis av teorier og jeg har ingen tvil om at store verdier vil bli skapt i fremtiden, politikken utsatte tidslinjen med noen måneder, ingenting mer; men når man er et børsnotert selskap med den historikken REC har og under den tidsepoken vi befinner oss i rundt det grønne skiftet så er det viktig å utnytte momentet. Når 99.9% er investert for fremtids prospektene så er det viktig å oppdatere oss om situasjonen sin, fremfor å holde alle kort inntil brystet.

Det er viktig at det er samsvar mellom eierne og ledelsen; ref - Hanwha som sier at de skal jumpstarte ML og dagen etterpå kommer tidligere CEO (fred være med han) og sier nei, nei, nei, her er det fremdeles mye som skal på plass. Selskapet sa også at de skal ta en avgjørelse om ML innen utgangen av 2021 og jeg ser frem til nærmere avklaring og oppdatering her på Q4. Jeg og mange andre er ganske sikre på at vi vet hva som er årsaken, men det er fremdeles viktig å bli oppdatert av selskapet direkte.

Det er viktig at et selskap ikke kun sier det som er lovpålagt og faktisk kommuniserer med sine aksjonærer. Det tar tilliten til helt andre grader. Se på de mest suksessfulle selskapene på verdensbasis i dag og se hvordan CEO, HR og PR teamet kommuniserer med aksjonærer. Tillit er alt. Jeg er villig til å vedde alt jeg eier og har på om at det er så mye som foregår bak kulissene, men vi får bare ikke vite om det.

Jeg ser frem til oppdatert guiding senere i år, inngangen til ny CEO og til at vi ser Hanwha sin visjon bli realisert. Hanwha er seriøse når det kommer til satsningen deres innenfor fornybart. Med kompetansen de har og med kompetansen Aker Horizons har (samt nettverket til begge storeiere) gir oss de perfekte forutsetningene for at vi kommer til å lykkes i fremtiden. Jeg gleder meg.

Stol på meg når jeg sier det, får vi en karismatisk CEO som kan bransjen samtidig som personen kan få frem potensialet som ligger i REC (et selskap som vil være med på å bidra enormt til det grønne skiftet ved å levere ingrediensene solar og batteri industrien trenger. Helt unikt selskap) under kvartals presentasjoner samtidig som ledelsen jobber bak kulissene for fremtids prospektene så har REC alt selskapet trenger til å gjenbygge tilliten selskapet trenger og der kommer reprising av selskapet istedenfor at et selskap som REC med så mye potensial, skal bli priset til 6.5 milliarder NOK, som hadde gjort det om til small cap / penny stock i USA som ingen hadde tenkt på en gang.

Hvordan er det mulig, når produktene REC har er så viktige for fremtiden til landet? Det er få polysil. produsenter i USA. Det er ingen som har ekspertisen REC har innenfor silangass markedet. De har 70% av markedet her. 6.5 milliarder NOK? Jeg skylder ikke på uskyldige aksjonærer som ikke vet bedre. Det er ledelsen sin jobb å sørge for at det ikke er usikkerhet rundt fremtiden. Ikke når potensialet er så stort.

Da kan vi endelig også legge alt dette tullet med om "ML gjenåpnes eller ikke" og den elendige historikken til selskapet og heller begynne å fokusere på hva som virkelig er viktig. Etterspørselen for her og nå og planlegging for fremtiden. Jeg gjentar det jeg skrev ovenfor, jeg tror at vi befinner oss i en helt unik tids epoke. En periode som vil bli skrevet ned i historie bøkene. Jeg vet ikke om det tar noen dager, måneder eller år, men jeg vet konkrete at fornybart er fremtiden og at politikere vil være nødt til å tilrettelegge for denne industrien.

Misforstå meg rett. Jeg sier ikke at ledelsen ikke jobber. Jeg vet at de jobber beinhardt for å skape fremtidige verdier. Jeg sier heller ikke at ledelsen er udugelige eller inkompetente, jeg sier bare at kommunikasjonen må forbedres og at det vil styrke legitimiteten til selskapet. Det vil også styrke hva slags investorer selskapet tiltrekker. Jeg antar at det er alt for mange store aktører som ikke tørr å komme i nærheten av REC pga. fortiden og usikkerheten. Her må ledelsen overbevise markedet og vise at dagens REC ikke skal sammenlignes med selskapet i fortiden, så kommer aksjekurs av seg selv.

Ønsker dere alle en fin dag videre :)
Redigert 05.02.2022 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
drapper12
05.02.2022 kl 18:17 8724

Amen Uchi ❤️
Slettet bruker
05.02.2022 kl 20:47 8185

Hold deg for pokker unna tastaturet når du er full. (eller sykelig)
Slettet bruker
05.02.2022 kl 21:02 8083

Når man ønsker å ha en fanbase på forum og man finner sin overmann i den ene enden, så tar man gjerne plass i den andre enden, for det finnes tilhengere der også. Dette er Donald, han blir aldri helten her, så han velger den annen vei :)
VL
05.02.2022 kl 21:05 8072

Slettet bruker skrev koko!
Godt skrevet Uchi, vi venter mens bitene faller sakte på plass. Hadde lyst å si noe stygt til Donald men klarte å holde meg. Ny uke straks og nye muligheter, hadde vært fint med et par prosent oppgang hver uke frem til melding.
God helg
Slettet bruker
05.02.2022 kl 23:21 7597

Tror de av oss som er langsiktige aksjonærer i dette selskapet ville vært tjent med om det var noe mindre støy og annet usaklig surr fra indignerte daytradere og andre kortsiktige spekulanter..
Redigert 05.02.2022 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Svenn_13
05.02.2022 kl 23:44 7514

Takk for bra innlegg Uchi. Veldig spent på hvem som kommer inn dørene og skal lede Rec fremover. Håper vi får svar på det før Q4 rapporten.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 00:04 7439

Kan det ikke hende at REC melder utsettelse av åpningen i Moses lake på Q4? Har vi helt glemt dette som et mulig scenario? Når ting står stille på politisk nivå, så betyr jo det utsettelse for vår del.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 00:19 7373

Bevares! ... Har dere ikke fått med dere noe av det som er blitt kommunisert fra selskapets ledelse de siste årene? ... ML vil bli gjenåpnet når man har et tilstrekkelig kundegrunnlag i form av kontraktsfesta avtaler. .... At noen sitter her å spekulerer i at selskapet vil fravike denne strategien - blir både tøvete og useriøst.

Dernest: Om et par uker vil sikkert ledelsen si mer om hva som er status presens med hensyn til ML.
Redigert 06.02.2022 kl 00:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2022 kl 00:24 7344

Det sier jeg ikke. Men akkurat nå har ikke REC et godt nok kundegrunnlag til å åpne fabrikken. Dette er grunnet politikken i USA som vi venter på. Skjer det ikke noe i politikken så skjer det ikke noe for REC. Altså kan vi forvente oss en utsettelse.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 01:33 7169

Helt korrekt! ... Gjenåpning av ML vil koste et sted mellom en halv og en milliard kroner - og prosessen vil ta mange måneder. Man starter ikke en slik kostbar prosess uten at man har et tilstrekkelig kundegrunnlag i form av garanterte leveranser. De politiske prosessene relatert til offentlige stimulanser må avsluttes før det blir fart på denne industrien i USA - men uavhengig av hva som blir utfallet på disse prosessene, så er jeg rimelig sikker på at ML vil bli gjenåpnet på ett eller annet tidspunkt.
Redigert 06.02.2022 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2022 kl 09:52 6629

Uansett, så tror jeg det er bedre å forvente utsettelse og 12kr aksjen. Er det en ting denne aksjen har illustrert siste året er at TTT.

Amerikanske politikere er dessverre altfor trege. De snakker ned vinnerne sine og dyrker taperene. Kina seiler i fra i enormt tempo.
Bullinvestor
06.02.2022 kl 10:25 6439

Trur Aramco ligger å lurer i sivet hvor RECSI kan få god drahjelp her. Politikere må ha god forståelse hva utdrøying i tid kan ha å si for fremtidige inntekter for landet, hvis ikke blir de fortapt. Hørte den flotte dokumentaren som gikk på nrk 2, forvaltning av oljelisenser på Norsk sokkel begynnelsen av 60 tallet. Her var Norge utrolig heldig som hadde en meget oppegående og flink ledelse med blant ant Jens Evensen i spissen som var klartenkt og kunne se langt frem i tid. Resultatet i dag er verdien av Oljefondet🇳🇴 La oss håpe at Biden og Co skjønner konsekvensene her og kommer i mål snart!
Redigert 06.02.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Stabukk
06.02.2022 kl 11:39 6102

Her er programmet for Q4-presentasjon 18. febr, formidla via e-post av IR-kontakt Kjerstad:

«Som tidligere nevnt så vil James May, interim CEO, gi en oppdatering på status innen de mest aktuelle områdene hvor selskapet er eksponert, med hovedfokus på
• Halvledermarkedet – Markedsutsikter, samt oppdatering på ekspansjonsmuligheter for denne delen av virksomheten
• Solar – inkludert status/fremdrift på initiativer for verdikjede utenfor Kina
• Batteri

De to sistnevnte selvsagt i relasjon til status for gjenåpning av Moses Lake».
strider1
06.02.2022 kl 11:53 6004

Kan ikke skjønne hvorfor noen av dere snakker om 12kr. (Bortsett fra at man er ute og håper på billig inngang da....)
Aksjen er ekstremt billig nå. Å få aksjen under 20kr betyr at du får den billigere enn en Hanwa fikk! Tror dere ikke de undersøkte og analyserer litt fler de investerte 1 milliard++?? Og da synes de det var en fair pris med tanke på at det fortsatt var noe usikkerhet rundt div politiske avgjørelser. De ville inn NÅ før avgjørelser falt da de nok forstod hva pris på aksjen vil være ETTER at usikkerheter er borte.
Å få aksjen under 20kr betyr at du får den billigere enn det alle analytikerne i Norge mener den bør prises til. Den er nå lavere en det mest negative av alle husene har estimat på!

Ergo minst 20 kr er det den burde ligge ift fundamentale og husas analyser.
Så har makro, dårlige nerver og short herjing klart å få oss ned på 15 tallet. Det er en ekstrem gavepakke til oss småsparere. Om du skal vente med å kjøpe deg inn fordi du tror vi skal enda lenger ned... Vel da har du nerver av stål. Sannsynligvis blir du stående utenfor når avklaringer faller og raketten går.
Da går du glipp av 15-20kr fordi du var grådig og ville ha 1-2 kr billigere inngang...
Redigert 06.02.2022 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2022 kl 12:48 5740

For meg handler det ikke om å være grådig. Jeg nevner bare at her kan alt skje. Utsettes ting og Q4 ikke gir noen gode nyheter/positiv guiding og mer håp tror jeg vi går ned.

Det må være lov å si.
Redigert 06.02.2022 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2022 kl 12:48 5738

Bevares, med alle de kortsiktige spekulantene som er inn og ut av RECSI til enhver tid, så er det neppe noen annen aksje på hovedlisten som er lettere er kjøre opp og ned som jo-jo enn RECSI. Spekulantene bryr seg døyten om hva de kjøper - og langt mindre om hva de selger.

...., Min erfaring er at volatilitet til RECSI kan svinge med 40-50% i løpet av en måneds tid - ergo kan kursen med letthet kjøres ned mot 9-10 kroner om det eksempelvis skulle komme dårlige nyheter relatert til Q4 i kombinasjon med eksempelvis de politiske prosessene i Washington i løpet av de neste ukene. Det motsatte er selvfølgelig også mulig.
Redigert 06.02.2022 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Aksjeforelsker
06.02.2022 kl 12:55 5674

Helt enig! At aksjen er under 20kr etter Hanwha kom er vilt. Nekter å tro Hanwha kjøpte seg inn nå for å vær musestille neste 3-6 mnd. Nå ble 201 tariffen utvidet med 4 år, selvom bifical fikk unntak, så er det en win. 18 feb håper jeg det står noe mer om Hanwha på sliden enn bare at de er blitt partner og info om selskapet. Jeg vil se fremtidsplaner, og hvor mye de vil ta av Rec sin produksjon.

Hadde jeg hatt mer kapital skulle kjøpt så mye jeg kunne på disse nivåene, brukte opp siste rest på nedturen fra 20,30 til 16,30. Litt surt jeg ikke fikk handlet på 13-14, men sånn er det. Aksjen er BILLIG
Null
06.02.2022 kl 13:08 5595

Vel da har du nerver av stål. Sannsynligvis blir du stående utenfor når avklaringer faller og raketten går.
Da går du glipp av 15-20kr fordi du var grådig og ville ha 1-2 kr billigere inngang...
Redigert i dag kl 11:56
:::::::::::::::::::

Strider!
Jeg er sikker på at de som vil inn også etter nyhetene er sluppet kommer inn før REC har gått 15-20 kr
Jeg er helt sikker på at vi ikke ser et hopp fra en dag til en annen på over 10 kr, og det gapet kommer også til å blil forsøkt lukket så, ja du kan vel tape 5 kr, men ikke med og ut fra dagens kurs så er det 3 net og da 5 opp så hipp som happ om det går den ene eller andre veien

dersom vi ligger på dagens nivå så kommer ikke kursen til å passere 20 kr på åpning etter nyheten, eller la meg si det på en annen måte vi får ikke et hopp fra en dag til en annen på over 5 kr,,,, kanskje i starten men at den da siger ned så du kan handle alt du vil for + 5 kr om du da ikke skal ha flere 100000 stykk
Nå er det vel ikke så mange her som sitter med over 100- 300 k så ?

Null
strider1
06.02.2022 kl 13:36 5439

Jeg sitter i den kategorien. Blir kanskje annerledes for de som har mindre postet. Greit nok. Men det irriterer meg at folk slenger ut tall uten substans. Ingen matematisk grunn til å gå ned mot 12. For mange er aksjen bare et papir med et tall på. Dere glemmer at det er et selskap med store verdier. Man kan regne seg frem til ca verdier. Hanwha og husa har tegnet seg frem til 20-30 med dagens fakta. Hvordan regner dere dere frem til tallet 12?
Slettet bruker
06.02.2022 kl 15:14 5014

Det er basert på at det kan skje, det har vi sett markedet gjøre flere ganger siste 15mnd.

Om det er noen som har bommet mye, så er det de som har kommet med luftige kursmål siste året.

Bedre å forholde seg til det. Det er ikke ensbetydende at man ikke kan ta innover seg verdiene i selskapet, jeg gjør det. Likevel så er det ikke til å skyve under en stol at ved skuffende Q4 fremleggelse, så kan aksjen fint tryne til 12kr.

For de som ignorerer det scenarioet, mener jeg at de burde heve blikket flere hakk og være litt mer realistiske.

At aksjen ikke har fått priset inn noe særlig av potensialet, viser at aksjen har liten tillit i markedet. Da skal det ikke mye negativitet til for kraftig nedgang. Det får vi stadige påminnelser om vi som er aksjonærer her.
Redigert 06.02.2022 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Opportunist1
06.02.2022 kl 15:40 4881

At aksjen faller ned til 12 kroner, betyr ikke at aksjen trenger å etablere seg på 12 kroner. Sist vi var på 12 tallet var vi der i 5 minutter. 30.000 aksjer ble omsatt på 12-tallet. Ære være de som kjøpte der, men det var ikke mange. 3-4 dager senere var vi på 15 igjen.
REC er en volatil aksje som svinger en del, men det er ingen grunn til at aksjen skal etablere seg på 12 kroner med mindre det skjer endringer i det fundamentale. Og foreløpig, har ikke det skjedd.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 17:01 4502

De sier det, men det har vi faktisk ingen konkrete bevis på enda. Ikke hørt noen detaljer om det.

REC, Sila, G14 ++ hadde også mange annonseringer de skulle gjøre i fjor høst, som fortsatt ikke har kommet.

Ikke ta noe for god fisk. Ting kan ta tid.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 20:06 3844

Det er nesten usannsynlig at ikke noen av de utallige kjente/ukjente meldinger som berører REC på en eller annen måte siste året, ikke kommer som en utløsning i løpet av 1-2 uker. Dette har jo etter hvert blitt som en enorm omvendt spiralpyramide som er nødt til snart å revne. Bing bang og realitetsteorien.
Utrolig politisk selvsentrert politikk i USA, som alle vil slutt tape på. Mulig at selskapene selv snart må ta sitt ansvar.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 21:05 3541

Joda, det har jeg hørt. Hvor er annonseringen av gjenåpning som skulle skje i 2021. Hvor er siste nytt rundt disse anodeselskapene vi har vært i samtaler med i nå over 1 år. Enkelt å si ting, men ting skal gjennomføres også. Er bull og har alltid vært bull. Men jeg har forstått mer og mer at det er politikken alt står og dreier seg rundt. Skjer det ingenting der, så skjer det ingenting med REC. Og da kan vi fort ende opp med en utsettelse. Håper jo slettes ikke det, men begynner å skjønne at det er en stor mulighet nå.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 21:05 3535

Helt enig alt for mange synsere her inne som slenger ut tall alt fra 100 til 12 kr uten å vite hva dem prater om.
Stabukk
06.02.2022 kl 21:46 3267

Berre sunt å stilla kritiske spørsmål, men synest SørlieInvest er litt for bombastisk og negativ på at annonsering av gjenåpning ML «skulle skje» i 2021. Kan ikkje huska at Rec sjølv har sagt dette, men har brukt «intend» om å børsmelda restart innan nyttår. Andre kan kanskje finna den korrekte formuleringa.

Politikk i USA tar tydeligvis tid, men vi er berre vel ein mnd, inn i 2022. For ein som er litt langsiktig, er det ikkje vanskelig å ha tolmodighet 2-3 mnd ekstra.

For meg er Hanwha sitt inntog i Rec langt meir betryggande enn den konkrete meldinga om oppstart av Moses Lake. Butte og Yulin forsvarer vel dagens kurs. Minner kort om at fungerande GEO May kjem med «update» på aktuelle tema 18. febr.
Trollstuket
06.02.2022 kl 21:48 3252

En utsettelse vil over tid ha ett større økonomisk tap for REC enn å starte opp drift uten støtte fra staten.

TT sa selv ingenting ville bli avgjort før det politiske er ferdig.
Jeg tror selv de vil fyre opp før politikken blir «ferdig» for tror de begynner selv å innse att dette drar tiden langt ut.

Nå sa TT på Q3 att de var i dialog med «several» solar selskap og «several» anode selskap. Så det står ikke på interessen for poly/silangass

Q4 blir alfa omega for mange tror jeg, selv om jeg skal sitte i flere år.

Må heller ikke glemme att vi har flere selskap i norge som ekspanderer kraftig i 2022/2023.
Skal ikke se bort ifra att vi får salg til Norge også etterhvert.
Itilleg så har vi EU, det bygges mye og med alliansen REC er med i så kan det smelle når som helst. Europa/US skriker etter energimerking, akkurat her er REC «best i test»
Redigert 06.02.2022 kl 21:53 Du må logge inn for å svare