$$$PPPGGGSSS$$$- Partytime!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
10.08.2022 kl 12:43
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 31.01.2022 kl 09:34 499047

Obxserver
I dag kl 09:39114

Ikke glem denne som hadde budfrist 4.august. Nyheter kan komme når som helst!

https://www.upstreamonline.com/exclusive/petrobras-to-contract-4d-seismic-for-parque-das-baleias-cluster/2-1-1254291

Brazilian oil giant Petrobras has issued an invitation to tender to contract a 4D seismic survey encompassing the Jubarte and Baleia Ana fields in the Parque das Baleias complex in the Campos basin.

The proposed job to carry out an exclusive 4D streamer survey is part of Petrobras’ strategy to acquire data at different times over mature producing assets in Campos to assess changes in hydrocarbons reservoirs.

The latest survey is to target a pair of fields in the Parque das Baleias cluster that will produce additional hydrocarbons when the Maria Quiteria floating production, storage and offloading vessel enters operation in the area in 2024.

According to industry sources, Petrobras invited contractors including Shearwater GeoServices, TGS, Petroleum Geo-Services, PXGeo, BGP, Polarcus, CGG, Geodeep and others to submit commercial proposals on 4 August.

The planned 4D seismic survey will stretch over an area of 356 square kilometres, in water depths ranging from 900 to 1600 metres. The programme is expected to last 270 days after obtaining the environmental licence.

The winning bidder will be in charge of supplying a seismic vessel, a secondary vessel and at least one supply boat to assist in operations.
Redigert 09.08.2022 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Delta_S
27.05.2022 kl 14:38 8585

vi skal nok over det idag! 6kr,- er snart... neste stopp er 7kr,-
RT-Invest
27.05.2022 kl 14:38 8637

Jeg tror 6 kroner passeres med god margin i dag, og at det blir lenge til neste gang vi ser 5 tallet.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 14:39 8634

Det får man si ja ... Like fordømt billig vil dagens kurs se ut om nye 4 måneder.

Ps mellom lette toner, skøy og skamløs haussing, finnes skyhøyt nivå på de ulike PGS-trådene hva angår TA, makro, fundamentalt og inngående bransjekunnskap. Ta plass blant innsidere, smarte penger, amerikansk storkapital, fondsforvaltere, tradere, oljebulls og råe cowboys
Redigert 27.05.2022 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2022 kl 14:46 8531

NESTE RYKK OM LITT!!!🚀🚀🚀

Mandag blir den store meldingsdagen😊👌👌👌
oppturen
27.05.2022 kl 14:47 8556

I dagens politiske situasjon er det mange som går inn i «rakett» aksjer.
Merkelig at slike flåsete begrep og leflig omgang med sannhet og detaljer skal være så utbredt og akseptert i pressen.
Hvordan kan man «toppe» det i fora ? 😂
Slettet bruker
27.05.2022 kl 15:12 8330

Fra enkelte på forumet hørte vi at den dagen emisjonen kom ville aksjen gå i 1kr. Også blandt eksisterende aksjonærer hørte vi fryktscenarier når emisjonen brått kom om snarturer til 2 tallet. Fasit viste 3% rabatt, og aksjen steg 30% neste dag.

De samme stemmene har truet med turer ned til emisjonskurs 3,7. Men kursen stiger og stiger.

Ville anbefalt alle med interesse for PGS å kjøpe hurtigst mulig, eller se en annen vei mens det blir mer og mer forsmedelig å løpe etter
Slettet bruker
27.05.2022 kl 15:20 8240

Fylte på litt i dag på morran, på kurs 5,30. er lastet opp nå med det jeg har av kapital. Jeg ser fremover nå …. 😃
Slettet bruker
27.05.2022 kl 15:22 8263

All in og med belåning her. Flaks og hell til alle fryktløse.

Inspo:

kapteinkjeks

06.05.2022 kl 12:122973

Haha. Min gode hvalross! Selv tok jeg opp max lån hos Lendo. 500 000 for å snitte ned når den havnet på 1,5 her i februar. Mest lønnsomme lånet jeg har tatt opp. Min plan er å sitte stille et år eller to. Dette er min mulighet til å bli halvveis rik. Husk hva Warren Buffet sa. Aksjer er et instrument for overføring av penger fra de kortsiktige til de langsiktige..
Redigert 27.05.2022 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2022 kl 15:26 8305

Haha, viser bare til forrige uke, da jeg skrev at tiden for PGS i billigsalg er over, og noen som lurte på hvilken planet jeg bodde på , som kursen skulle raaase ned osv, SAY NO MORE👍.. Fortsatt billigsalg , løp og kjøp
oppturen
27.05.2022 kl 15:41 8198

Shorterne har ytterligere økt eksponering i PGS.

Kan bli gøy dette 😀💵💵💵
Delta_S
27.05.2022 kl 15:52 8179

Så de shortet i går…. Hmm… Gratulerer med et meget dårlig valg! De har tapt penger alt…. 🤣 Men bra for oss alle andre… Det kommer til å gjøre vondt for de framover nå!
strak_motbakke
27.05.2022 kl 16:01 8159

Personlig skjønner jeg ikke hva de tenker med som shorter oljerelaterte aksjer som AkerBP, Subsea7, PGS og Frontline... Så langt har de tapt milliarder av kroner, og det er absolutt ingenting som tilsier at oljen skal falle i nærmeste fremtid.
Klokavskade
27.05.2022 kl 16:09 8367

ho, ho. Jeg har kjøpt derivater m/gearing for vel 6k dollar. Har 51% gevinst på 3 mndr. Regner med minst 50% til de neste 3 mndr. Og på litt lenger sikt 400%.Nå venter jeg kun på kjemperykket til BORR og BWO. Er like om hjørnet...
Slettet bruker
27.05.2022 kl 16:36 8303

https://kapital.no/investor/investornytt/2022/05/19/7863507/her-er-sektorene-du-bor-shorte-og-holde-deg-unna-fremover


– En livsfarlig sektor å shorte

I år har mange av de såkalte brune selskapene, dvs. oljeselskapene, gjort et realt comeback på børsen. Kapitals gjennomgang viser at over halvparten av selskapene som i skrivende stund har shortede aksjer er i industri- eller energisektoren. Sistnevnte sektor er imidlertid “helt feil” å shorte i år, ifølge analysesjef John Olaisen i ABG Sundal Collier, som mener at det fortsatt er mer å hente på aksjer i energisektoren. 

– Hva tenker du om å shorte energiselskaper fremover?

– Det tror jeg er livsfarlig. Nå forbedrer nærmest alt innen energi seg veldig, og denne bedringen tror jeg vil fortsette, sier Olaisen. 

Han får støtte av Hermanrud:


– Jeg tror man skal være forsiktig med å shorte selskaper innen olje og offshore. Investorer kan brenne seg veldig stygt hvis man går short i disse sektorene, sier investoren. 

Øverst på listen over Oslo Børs’ mest shortede aksjer tronet i starten av april seismikkselskapet PGS. I begynnelsen av mai var hele 6,3 prosent av selskapet shortet, ifølge Finanstilsynets shortregister.  (Se tabellen over de mest shortede aksjene på Oslo børs pr. 3. mai.)

– Selskapet ble en shortfavoritt da de i prinsippet har kjempet mot konkurs i flere år. Ekstremt høy gjeldsbelastning og opp til flere refinansieringer har ført til at selskapet har falt kraftig i kurs, sier investeringsøkonom Mads Johannessen i Nordnet.

Shortingen av seismikkselskapet har imidlertid ikke vist seg å være en lukrativ affære. I starten av mai kom blant annet nyheten om en emisjon, og aksjekursen skjøt i været. I løpet av den siste måneden har aksjekursen til PGS steget med rundt 100 prosent. 

– Rett etter at selskapet suksessfullt hentet penger i den rettede emisjonen, smalt aksjekursen opp. Dette er både en kombinasjon av “shortskvis” og ikke minst at investorer ser positivt på at selskaper klarer å hente frisk kapital. Om selskapet er et short eller long case fremover avhenger litt av markedet for letebåter, men ut fra signalene man får fra oljeselskaper og deres investeringsplan fremover, ville jeg vært forsiktig. Det vil etter all sannsynlighet bli igangsatt ny leting etter olje i lys av at EU og flere andre vil fase ut russisk olje innen året er omme, sier Johannessen.

Analysesjef Olaisen er også positiv til seismikkselskapet og tok PGS-aksjen opp fra hold til kjøp etter selskapsnyhetene i starten av mai.

Husk at nedsiden er stor hvis det går galt, derfor må man være forsiktig og mye mer på alerten enn når man går long. For på generell basis så går verden fremover, sier den erfarne analysesjefen.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 16:58 8187

Jeg husker godt når PGS kun var for drømmere og visjonære. Nå kommer også fondsforvalterne med sine regneark, og de mest forsiktige øretrillerne er allerede inne for å, denne gang, hente seg et par kroner på å sitte over helgen og ut i neste midtuke

Selaco @SvendEgilLarsen16:48

Press Release: S&PGR Revises PGS ASA Outlook To Stable; Affirms 'CCC+' Rating

-- We now see pressure on PGS ASA's liquidity as limited in the next 12
months, thanks to an additional $85 million of cash after a private placement
and another $50 million of planned new finance.
-- In addition, a sustainable oil price above $100 per barrel (/bbl)
should lead to recovery in the seismic industry and translate into higher
profitability and cash flow generation in the coming quarters.
-- We therefore revised our outlook on PGS to stable from negative and
affirmed our 'CCC+' long-term issuer credit rating.
-- The stable outlook reflects our view of limited liquidity pressure in
the next 12 months, explained by the company's cash position and the improving
operating enviroment.



Ps blir det vill haussing i helgens Aksjesladder?
Redigert 27.05.2022 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2022 kl 17:07 8161

Med bedret rating følger lavere renter?
Knfo
27.05.2022 kl 17:12 8148

Litt skuffet i dag. Hadde forventet at vi skulle passert 6 kroner, men emisjonsaksjene til kr 3,70 bremser nok for en rask kursoppgang.
Redigert 27.05.2022 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2022 kl 17:40 7986

Spent på mandagen.
Og må vel snart komme noe bra. Er å litt skuffa over at den ikke kom seg over 6 kr.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 17:50 7916

3m 148%
1m 79%
1u 0,6%
1d 6,5%

Helt galt er det likevel ikke ... til at den egentlige reprisingen ikke engang har begynt ...
geo01
27.05.2022 kl 18:18 7757

Det er klart det blir likviditetspress long term hvis de skal betale forfallet 2024,frem til da vil de klare forpliktelsene da også dagens cash er 167 mill usd ved q1-22.
Det kommer da i tilegg emisjon 90 mill usd og nytt lån på 50 mill usd og driftsres frem til sept-22 da forfaller det 135 mill usd.
Frem til q1 2024 forfaller det skipsgjeld på 100 mill usd 25 mill usd i kvartalet fra des q4-22.
De skal betale 235 mill usd på ca 1,75 år.
Dette året 2022 bør Pgs tjene 80-100 mill usd etter skatt
I 2023 bør de tjene 150 mill usd.
Det er ikke høye ansalg i et normalt marked.
Kommer oppgraderinge fra S&P når resultatene ruller inn q3-2022 og q1-2023.


oddone
27.05.2022 kl 20:01 7354

Dow Jones Oil & Gas index 1.5%, høyeste nivå siden 2104.

https://www.marketwatch.com/investing/index/djusen?countrycode=xx
oppturen
27.05.2022 kl 20:25 7444

Tenker de er i løype til å sitte med ca $600 mill i total gjeld ved utgangen av 2023. Tenker det da bare er lummerusk og null problem å refinansiere med nedbetaling på 4-5 år som vil gi rom for forsiktig utbytte. :-)
Slettet bruker
27.05.2022 kl 20:34 7802

Mye kjent for glade forumlesere, hvor hundrevis eller kanskje tusenvis allerede har gjort seg gode penger. - Det skjer i PGS

https://investornytt.no/investorintervju-dette-satser-suksessinvestoren-pa-na/


PGS-investeringen er blant de beste jeg har gjort. Jeg kjøpte meg inn ikke lenge før emisjonen, og fikk med meg oppturen på 75% i dagene som fulgte. Faktisk var det en spåkone på Finansavisen sitt skravleforum med nick “Queen of Crude” som gjorde at jeg fikk øynene opp for denne perlen. For dem som ikke allerede har lest postene vil jeg virkelig anbefale dem! Og jeg vil i samme åndedrag understreke at PGS er et selskap med fortsatt enorm oppside. Her er mine grunner til å ha ståltro på dem:


Energifattigdom:
Verden er i en real energi-skvis, og det selv uavhengig av Ukraina-krisen. Lagrene tømmes til nivåer vi knapt har sett før, og forbruket av olje og gass bare øker og øker.Produksjon og leting:
For å fylle lager og møte etterspørsel må vi i første omgang klare å produsere effektivt fra feltene vi har. Til dette trengs det reservoar-overvåkning ved hjelp av seismikk. Samtidig må det letes mer, noe som tradisjonelt har vært kjernevirksomheten til seismikkselskapene. Det er dermed duket for økning i både kontrakts- og multi-klient-markedet, og ikke minst ratene!Konkurransesituasjonen:
Det har vært tunge år for seismikkbransjen siden oljeprisfallet i 2014. Polarcus har gått konkurs, og det er i realiteten kun to selskap igjen med skipsflåte for leting, nemlig Shearwater og PGS.Skipsflåten:
PGS har den beste skipsflåten for å innhente seismiske data. Deres Ramform skip er spesialbygd i Japan med ett mål, nemlig å samle seismikk mest mulig effektivt. De har sterke motorer, kan trekke flere streamere og kan ha instrumentene senket lenger ned i vannspeilet enn det som er vanlig. Dette gir både best datakvalitet og raskere/billigere innsamlingstokt. Etter alt å dømme vil derfor PGS kapre de fleste større oppdrag fremover.Verdien av å “eie stål”:
Selv om det har vært negativt å sitte på store skipsverdier de siste årene er situasjonen nå snudd helt på hodet. Takket være inflasjon, hull i leveransekjeder og råvaremangel er det knapt mulig å få bygd seg et kvalitetsskip. Det vil i så fall bli en lang og dyr affære! PGS fikk bestilt opp sine nyeste Ramform-skip rundt 2014, og fikk fire skip for det som sikkert vil være prisen på ett skal man bestille dem i dag. Alt i alt er jeg overbevist om at det bare er et tidsspørsmål før skipsverdiene til PGS må skrives kraftig opp.Historikken:
Det er mye snakk om gjelden til PGS på USD 1 mrd, men hvis man sammenligner med hva de forventes å tjene i et godt seismikk-marked (sammenlig f.eks. med PGS sin inntjening i 2008 som var USD 2 mrd) er dette ikke veldig avskrekkende. Gjelden er backet opp både av skipsflåten og biblioteket av undergrunnsdata, som i 2020 ble forsøkt kjøpt for 5,4 milliarder kroner (PGS mente denne prisen var for lav).New Energy-segmentet:
Det som gjør at jeg tror PGS kommer til å gå forbi all-time-high er deres fotfeste i New Energy segmentet – spesielt karbonfangst- og lagring (CCS). De har blitt plukket ut til å overvåke to av verdens største offshore lagringsreservoar, nemlig Endurance (UK) og Langskip/Northern Lights i Norge. Dette er pilotprosjekter som ikke har råd til å feile, og det at PGS er blitt gitt ansvar for overvåkning betyr rett og slett at de er verdensledende på området. Det spyttes ekstremt mye penger inn i CCS nå, og her skal man huske at seismikkselskapene er blant dem som tjener best på dette! De vil få jobben både med å lete frem og kvalifisere nye lagringsreservoar, og også å overvåke dem når injeksjonen begynner. Dette er derfor en soleklar vinneraksje for dem som er “bull” på CCS. En kan også understreke at den samme teknologien for å se inn i jordskorpa kan brukes til andre spennende muligheter offshore, f.eks. leting etter havbunnsmineraler, geotermi eller energilagring i undergrunnen.
geo01
27.05.2022 kl 22:09 7420

Bra mini bachler av investor her får en si om Pgs.
Det jeg vil føye til er når en ketshup effekt kommer vil markedsprisene på kontrakter skyte i været.
Etterspørselen seismikk arbeide er større enn kapasiteten fremover.
Om det krysningspunktet kommer nå eller om nær fremtid er ikke lett og si men den største konkurenten Shearwater må begynne og tjene penger de også etter 8 års smalhans.
Når det gjelder skipsverdier er flåten s gjeld litt dyrere enn Hyperion fra2018 som kostet 268 mill usd(skipsgjelden er 299 mill usd der 37 mill usd er i sikring i uregistret cash skipsgjelden er egentlig 262 mill usd under kostpris Hyperion)
Skulle en bygge et nytt Ramform Hyperion i dag ville prisen kanskje blitt 400 mill usd pga dyrer metallpriser og en leveringskjede som ikke ville blitt ferdig på lang tid mht utstyr.
Det er klart skipsverdiene kan ha langt høyere reelle verdier i lang tid når investeringene er 0 og etterspørsel er økende,det kan komme et nytt supeklondyke om et til 3 år der seismikkindustrien er totalt underinvestert mot etterspørsel,da kan Ramform skipene vare i 50 år.

Backland
28.05.2022 kl 01:23 7013

Helt enig. Skipsverdiene er ikke oppskrevet, noe de står fritt til å gjøre balansemessig. Er inne her hver dag på forum, men har lite å komme med investormessig. Holdt på siden tidlig på 2000 tallet. Tapt mye, men også etter hvert tjent litt. Redusert fra 8-9 til 2 cases og har i dag kun PGS og MSEIS. Helt enig med flere fremsynte her inne, bl.a. deg geo01. Reprising later til å komme, for å være forsiktig.
Superduper
28.05.2022 kl 07:53 6813

Når trur de kursen bikkar 10 då og 50?
Slettet bruker
28.05.2022 kl 08:52 6637

Hvis rigg og seismikk er "tvillingbransjer", tyder hovedsaken i FA på at du har rett angående snarlige oppskrivinger:

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/05/28/7873574/riggverdiene-har-gjort-et-hopp

Riggverdiene har gjort et hopp
Verdien på den globale riggflåten har steget med over 25 prosent på en måned, og skal videre opp, ifølge Esgian. 


– Det er formidabelt hvor raskt verdiene endrer seg, sier analytiker Hans-Jacob Bassøe i analyseselskapet Esgian.

Jack-up-verdiene er i gjennomsnitt opp 52 prosent siden nyttår, og i april alene var oppgangen på 46 prosent, ifølge Esgian. 



Ps. For de som har fulgt med er det godt å se at PGS sjef Rune «Mindre, Svakere og mer Usikkert» Pedersens aktive nedsnakking i kombinasjon med nedskrivningene som startet første dag i sjefsstolen nå er slutt, og erstattet med optimisme. Nå skal pensjonen sikres mens den årelange hypen bygges.

Markedet er snudd på hodet, og hele ledergruppen er tungt lastet mens vi fosser inn i bullmarkedet med store oppskrivinger, høye rater som på et tidspunkt ventes nå rekordnivåer, utsolgt kapasitet - og jokeren i New Energy Segmentet.
Redigert 28.05.2022 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
altin
28.05.2022 kl 09:09 6555

Jeg tror et nytt Ramform skip i dag ville kostet mye mer enn 400mill $. Metallprisen er siden 2018 opp ca. 4000%.

F.eks. Skulle ca 50% av utgiftene til skipene være metall og råvarer 140mill$* 4 = 560mill$. : Et skip ville da minst kostet 700 Mill $ , antageligvis mer pga byggekostnadene også har steget.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 09:18 6576

fra 2015:

The construction cost, including commissioning and seismic package of each of the new generation Ramform ships, is estimated to be $285m.

https://www.ship-technology.com/projects/pgs-ramform-w-class-vessels/
geo01
28.05.2022 kl 09:31 6522

Jeg tenker litt høyt bare og sier at skipsverdiene kan være som de er da det skattemessig ikke lønner seg og skrive opp så mye under en nedbetalingsplan frem til q1 2024.
Det er en skjult verdi enn så lenge,og nedskrivningstidene er forbi så resultatene vil sees riktigere ut iht cash og gjeld..(Disse nedskrivningene tidligere har jo vært Finansavisens og andre medias Headinger da det var Blodrøde tall som kom fra nettopp nedskrivninger vi kommer ikke til og se det samme om det skrives opp verdier for da vil det ikke være cash drivende ,hehehe de avisene får det til på et vis sier jeg.)
Nå som hele finanstrukturen er endret og skipene 6 stk er aktiverte med kontrakter fremover og de sier q4 blir stablet er det det kvartalet sammen med q1-23 som blir viktige og lese aktiviteten på.
Fylles de opp q4 og q1 og mere lange kontrakter slår inn vil en reaktivering av 1-2 skip kunne bli neste hopp videre men det viktigeste er høye rater på de skipene og kontraktene som er i dag noe ledelsen helt klart har indikert.
Om en lang kontrakt Brazillia på godt over 1 år komme vil nok flåten måtte reorganisere en del og nytt skip eller 2 kanskje bli reaktivert,det er flere større kontraktsarbeide og tendere så dette kan godt skje over kort tid.Mange land utenom Opec er ganske investeringsklare om dagen og angrer nok på alle utsettelsene de har bedrevet,nå blir det langt dyrere også for mange men desperasjonen vil nok være og nød investere for og få tak i olje fort.
Både Pgs og Shearwater er fullbooket q2 og q3 så det er omtrent støvsugd hele skipslåten og da blir prisene langt høyere spesielt om reaktivering må til,kanskje dobbling av rater.


Redigert 28.05.2022 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
oppturen
28.05.2022 kl 09:40 6474

Du virker å ha svært god innsikt geo01.
Var det slik at Sanko Swift bare er på kontrakt ut 2022 ?
Er vel PGS som eier Streamer og gun utstyr ? Kan dette overføres til Valiant eller Victory for en raskere/billigere reaktivering ?
periculum
28.05.2022 kl 10:16 6358

Bra innsikt, men hverken regnskapsmessige ned eller oppskrivinger påvirker skattebelastningen. Det er det kun endelig realisasjon som gjør. Dvs salg eller skraping til høyere eller lavere verdi enn den skattemessige formuesverdien til skipene på det tidspunktet. Skattemessig avskrives nok skipene i opplag fortsatt, selv om de regnskapsmessig er skrevet ned til null. Regnskapsmessig er det dessuten kun tidligere perioders ekstraordinære nedskrivinger som kan skrives opp (reversere nedskrivingen). Dvs at et skip som er kjøpt for 100, som er halvveis i sin tekniske levetid, og ekstraordinært er skrevet ned til null, maks kan skrives opp til 50.
geo01
28.05.2022 kl 11:26 6210

Hørtes riktig ut det du sier bra men en oppskriving av verdier må komme før forhandling TLB lånet 2024 om markedet holder seg sterkt og vil da få langt bedrede betingelser enn dagens renter.
En oppskriving vil gi bedre ek og sterkere balanse og skal vel komme som et grunnlag av et sterkt bedret kontraktsmarked for de skipene som ikke er i opplag.
Oppskrivingseffekten vil da også tilkomme skip som kommer fra kaldt opplag til varmt.
Sancho swift avtale går ut 2022/2023 og som med det andre søsterskipet ble den avtalen terminert i 2020/2021.
Pgs har da kun 1 pay back lease med Apollo som kan og termineres mot mindre vederlag 2023 da er den Pgs eiet igjen.
Trolig vil vel ikke Pgs hefte seg med sånne kontrakter igjen og nybygg vil ikke bestilles på minst 5-10år.
periculum
28.05.2022 kl 12:19 6090

Jeg tror ikke de regnskapsmessige verdiene har stort å si for rentenivået. Det er credit ratingen hos S&P, Moody’s etc som teller, og det er «leverage ratio», dvs netto gjeld i forhold til kontantstrøm som er det de ser mest på. Selvfølgelig også markedsutsikter, som dikterer forventningen til leverage ratio fremover. PGS har vel hatt hhv CCC+ og Caa1 med negativt outlook lenge, og da er det dyrt å låne penger. Med bedre marked kommer også outlook opp, så etterhvert selve ratingen. Alt henger selvfølgelig sammen med alt, så i den grad skip tildligere er skrevet ned pga for lav DCF til å støtte de bokførte verdiene, så skal disse reverseres når DCF evt igjen støtter de tidligere verdiene. Men det er altså kontanstrømmen som driver alt og er det en må følge med på. «Turboen» på kontanstrøm for et seiemikkselskap heter Late Sales, så når dette fyrer kan det bli moro. Til nå i denne oppgangsyklusen har Late Sales hengt etter, men Q1 rapporten til TGS var et positivt signal i så måte.
Bracon
28.05.2022 kl 22:35 5329

Er det for mye å håpe på kurs 7-, til freda'n? Ser ut til at de store investorene også har fått øynene opp for denne. Drahjelp er ikke feil. Lykke til til uka🤠🍻
Slettet bruker
28.05.2022 kl 23:41 5137

Mandag håper jeg
geo01
29.05.2022 kl 00:18 4999

Biblotekinnsamlingen er helt klart en treghet som har vært treg lenge men som ser ut og løsne fremover og da også utsatte kjøp av disse.(utsettelser i mange år pandemi,oljeunderinvesteringer mm.)
Nedskrivning av verdiene av disse har vært gjort og ødelagt mange regnskaper i Pgs og Tgs.
Verdiene kommer til syne når de får mye bedre betalt for disse biblotekene i et nå fremoverlent marked som har fått hastverk.
Nye Data som gir forbedret bilder og en bedre undersøkelse av disse biblotekene er ekstremt mye bedre siste årene og gir bedre svar og teknologien gjør gamle bilder nye og sikkert bedre betalt.
Late sales vil bli sterkere fremover og som du sier bli en cash maskin.
Flere ferdigstillelseri q2 er annonnserte og større fees er og vil prege resultatet.
Det ligger i så måte avskrivninger i bunn for salg late sales.
Tgs og Pgs har et større salg i canada som vli gi godt bidrag,og i Østen det samme der det nettopp er delferdig et enorm større område men fremdeles skytes seismikk i annen fase 2 eller 3..



Alby
29.05.2022 kl 12:35 4336

Slettet bruker skrev Mandag håper jeg

Hva skjer til uka, ettersom man forventer 7,- ?