HEX til himmels MEGA kontrakt

mercedesglk
HEX 31.01.2022 kl 21:07 6128

HEX eier 74% av HPUR som er pref en 7 MILLIARDER kontrakt😂😂😂
55kr bÞrkomme fan sÄ fort!
Redigert 01.02.2022 kl 08:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
kelle
02.02.2022 kl 15:29 819

Tyskland pÄ vei opp igjen. FÄr hÄpe pÄ en bra sluttspurt.
Fjellheim
02.02.2022 kl 14:12 895

Kan Tomra prises til 66 milliarder sÄ kan HEX ogsÄ komme dit. (ca. Kr. 300 +) Det tar bare litt tid fÞr alle skal ha :)
Redigert 02.02.2022 kl 14:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
kelle
02.02.2022 kl 09:19 1038

Virker svakt pÄ kjÞpersiden. TradeGate falt ogsÄ tilbake, men kan fort snu opp igjen.
kelle
02.02.2022 kl 08:58 1083

Ser ut for at oppgangen fortsetter. Bratt opp i Tyskland.
mercedesglk
01.02.2022 kl 19:33 1423

Dette sier storeier Flakk, sÄ hva er det markedet ikke forstÄr?:
Flakk-familien er storeier i Hexagon-selskapene. Familien eier rundt 35 millioner aksjer i Hexagon Composites og rundt seks millioner aksjer direkte i Hexagon Purus. Det gir samlede verdier pÄ 1,2 milliarder kroner etter dagens kursoppgang.

– Ser du en fare for at avtalen ikke blir noe av?

– Vi ville aldri ha meldt den hvis vi ikke var trygg pĂ„ at den kommer pĂ„ plass. Det er mindre detaljer som gjenstĂ„r fĂžr den signeres.

Ekstremt positivt
Analytiker Fabian JĂžrgensen i Carnegie fĂžlger Hexagon-selskapene tett. Heller ikke JĂžrgensen ser en fallgruve ved avtalen.

Da er dette ekstremt positivt, sier JĂžrgensen og viser til at selskapet er nominert til milliardavtale med en stor og ukjent lastebilprodusent.

Han viser til at kontrakten gjÞr at det blir enklere for Hexagon Purus Ä nÄ mÄlet om en kraftig Þkning i omsetningen fremover.

– NĂ„r du ser pĂ„ Nel og andre hydrogenaktĂžrer, sĂ„ har det vĂŠrt begrenset vekst i ordreboken det siste Ă„ret. Det kan vĂŠre vanskelig Ă„ hente penger pĂ„ attraktiv prising nĂ„r vekstutsiktene er usikre, og nĂ„ blir Hexagon Purus et helt annet «case».

HEX som da eier 73% av HPUR skal KRAFTIG OPP
Redigert 01.02.2022 kl 19:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
mercedesglk
01.02.2022 kl 16:18 1542

For HEX er verdien av denne ordren minimum 5,1 milliarder. HEX er priset til 6,1 milliarder i dag.
henger overhode ikke pÄ noen som helst greip.
burde stÄ i minimum 50 kr i dag.
Hamahakki
01.02.2022 kl 15:55 2944

Hadde vi bare visst - sÄ hadde vi vÊrt milliardÊrer. Med den robothandelen som er i sving pÄ bÞrsen er det umulig Ä spÄ. Det som er hevet over tvil er at uansett hvor liten tro nordmenn har pÄ hydrogen og framtidige ikke-fossile lÞsninger sÄ har hele Europa, Asia og USA troen. Vi aner egentlig ikke hvor kort vi er kommet i dette lille oljelandet. Regjeringen sier de skal satse men et par hundre millioner i virkemidler til grÞnn satsing er jo en vits. Norske selskaper som Þnsker Ä satse pÄ H2 blir avspist med lovnader, nesten uten mÄl og mening. Selv har jeg ikke bare stÄltro men VET at det skjer sÄ mye mye mer i andre land. Norske bedrifter har teknologi og HEX er an av dem. Markedet er sÄ vanvittig stort men om det lÞsner helt fram til sommeren ?......
mikeair80
01.02.2022 kl 14:51 3057

Hvilken pris tenker dere fram til sommeren og slutten av 2022?
Slettet bruker
01.02.2022 kl 14:22 3153

Kan virke som om shorten prÞver Ä presse ned kursen for Ä komme seg ut pÄ litt bedre priser, og/eller at et av husene har satt pÄ "riste-av-nervÞse-smÄsparere-roboten" for Ä fÄ tak i billige aksjer. Uansett, dumt Ä la seg lure til Ä selge i dag!!
Slettet bruker
01.02.2022 kl 14:08 3201

Husk at vi nÄ er i starten av 2022. Veldig mye kan komme pÄ plass frem mot 2024, og sÄ er det jo heller ikke slik at man starter Ä jobbe med det tekniske og infrastruktur i morgen. De har jo forsket, utviklet og planlagt i flere Är allerede. HÞres litt mer ut som om Charlie er litt sur for at han ikke hadde kjÞpt billett til dagens hyggelige Pur Party :-)

Man skal heller ikke glemme at dette kun er en av MANGE ordre som vil bli annonsert i Ă„r og de neste Ă„rene from the Hex family!
Richter
01.02.2022 kl 13:50 3267

Eksempel fra ekspert i Danmark:

IfÞlge direktÞr i Brintbranchen (hydrogen), Tejs Laustsen Jensen, er udmeldingen om, at flybranchen skal vÊre klar til at flyve grÞnt allerede i 2025, afgÞrende for at der nu kan sÊttes gang i de investeringer, der er nÞdvendige for at fÄ sat udviklingen og produktionen af grÞnt flybrÊndstof i stor skala i gang.
Charlie Freak
01.02.2022 kl 13:04 3379

Selv med kontrakt, sÄ er det alltid muligheter for at kunden kan komme seg ut av kontrakten. NÄr det ikke er etablert infrastruktur for fylling av hydrogen, sÄ har jeg vanskelig for Ä tro pÄ denne avtalen innenfor den tidshorisont som er angitt. Trolig vil man skyve pÄ starttidspunktet, da kunden i disse tilfellene har "bukta og begge endene". Ja jeg mÄ innrÞmme at jeg har begynt Ä tvile pÄ hele hydrogen eventyret. Og det har ikke noe med HEX/HEX Purus Ä gjÞre. Tror ogsÄ at de har god ledelse, men dette ligger utenfor deres herredÞmme.
optimist68
01.02.2022 kl 12:40 3470

Hvorfor skulle Hex falle til 25 kr etter Ä ha vÊrt i 40... BÞrsen er sÄpass treig for tiden at selv med ganske sÄ sikker avtale har man tid Ä komme seg inn pÄ lav kurs. Kursen hadde vÊrt i 40 igÄr hvis ikke langrentene og USA lÄ der fra nyttÄr og har Þdelagt. Kursen skal mot 50 sÄ 70
Redigert 01.02.2022 kl 12:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
01.02.2022 kl 12:35 3503

Tyske smÄsparere lar seg i alle fall inspirere:

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/02/01/7811178/tysk-jubel-i-hexagon-purus

Blir nok ganske bra fart pÄ kjÞpersiden fremover, og sÄ er det vel en del short som presser seg ut dÞren oppe i det hele :-)
Hamahakki
01.02.2022 kl 12:29 3535

Ser ikke akkurat ut som markedet har stÄltro pÄ dette. Fra over 33 til nÄ 31 kroner. Fortsatt godt under enn for bare tre uker siden. Markedet Þnsker nok Ä se en reell kontrakt.
mercedesglk
01.02.2022 kl 12:27 3547

Detta svaret alene bĂžr kunne lĂžfte oss opp 50%:
Til E24 sier Holum at han ikke kjenner til noen andre nominerte til denne kontrakten, noe som styrker troen pÄ at Hexagon Purus vil fÄ kontrakten.

Hexagon Purus ble skilt ut av Hexagon Composites og bþrsnotert i desember 2020 – midt i den mest euforiske perioden rundt grþnne aksjer. Hexagon Composites eier 73 prosent av Hexagon Purus og stiger rundt 15 prosent.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 11:55 3657

De brenner jo penger for Ă„ legge til rette for akkurat slike ordre som Pur er i ferd med Ă„ lande. Utgifter til store inntekters ĂŠrvervelse litt lenger frem i tid. Jeg ville ikke venter for lenge med Ă„ kjĂžpe, for her lukter markedet store muligheter, prisene pĂ„ bĂ„de Hex og Pur er jo ogsĂ„ allerede veldig gunstige, og det kan jo ogsĂ„ falle inn flere ordre i februar... Dersom man planlegger Ă„ sitte lenge, sĂ„ er det bare Ă„ smyge seg inn sakte men sikkert. Å finne bunner er en vanskelig sport, sĂ„ anbefaler buy on the dip frem til Q1.
Amore
01.02.2022 kl 10:54 3836

Da lurer jeg pÄ hvorfor de brenner sÄ mye penger - Ser tilbake pÄ Nel der- Jo stÞrre omsetning jo stÞrre underskudd- Kan det vÊre i ferd med Ä snu? Jeg er sÄ lei av disse emisjonene hele tiden- Kan det vÊre smart Ä vente med kjÞp til etter Q1
Slettet bruker
01.02.2022 kl 10:35 3903

Det sier administrerende direktĂžr i Hexagon Purus, Morten Holum, til E24 mandag kveld:

–Det er en kjempeavtale. Nominasjonen betyr at vi har kommet langt i prosessen. En nominasjon er resultatet av en omfattende «supplier selection» prosess, sĂ„ mye er allerede avklart. NĂ„ gjenstĂ„r det Ă„ bli enige om alle de ulike smĂ„ kontraktsvilkĂ„rene. Det er helt normalt og tar gjerne en mĂ„ned eller to til man har alle detaljer pĂ„ plass, sier Holum til E24.

Hexagon Purus kan ikke oppgi akkurat hvilken avtalepartner de nÄ har blitt nominert til avtalen av.

Holum forteller imidlertid at de for et par Ă„r siden jobbet med Daimler, pĂ„ den tyske bilprodusentens «innovation fleet» – altsĂ„ en demonstrasjonsflĂ„te for tunge elektriske kjĂžretĂžy i Nord-Amerika.

–Vi leverte batteripakker til det tyngste kjĂžretĂžyet og var ogsĂ„ ansvarlig for full drivlinjeintegrasjon for noen av kjĂžretĂžyene. Disse kjĂžretĂžyene har nĂ„ vĂŠrt ute til testing hos Daimler sine kunder i California de siste to Ă„rene, og det har gjort at vi har fĂ„tt mye erfaring og masse data som gjĂžr oss trygge pĂ„ at vi ligger helt fremst pĂ„ batteriteknologi for tunge kjĂžretĂžy, sier han.

Hva gjelder langsiktige mÄl gjentar Holum at selskapet har mÄl om omsetning pÄ 5 milliarder i 2025.

Denne er sÄ og si i boks!!
Amore
01.02.2022 kl 10:30 3934

Hvor mange er det som er nominert- Ser noe skriver at det ikke er kontrakt- Hvem er de i konkuranse med-Noen som kan svare med kunskap
mercedesglk
01.02.2022 kl 10:19 3992

jeg har vert skuffet lenge jeg. HEX er et meget solid og veldrevet selskap fra fÞr som burde ligge pÄ 60 kr fÞr kontrakten. da mÄ jeg vÊre Êrlig Ä si jeg er fortsatt skuffet. markedet er pill hakke helvettes rÄttent.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 10:16 4013

Du mÄ nok ha nick came mercedes for Ä vÊre skuffet med dagens kursutvikling :-) Vi andre med Renault og Volvo synes dagen i dag er vÄr aller beste (Hex) dag pÄ leeenge! Dette er fest og husk Rom ble jo ikke bygget pÄ 1 dag! Det haster ikke for min del, for det er ikke lenger tvil om at Hex-ene kommer til Ä reise laaaangt nordover de neste Ärene!
mercedesglk
01.02.2022 kl 10:16 4019

invester 100K i HEX i dag har du minst 1 mill kr om 3-5 Ă„r. muligens fĂžr.

nye analyser som har 100 kr i kursmÄl kommer lÞpende som perler pÄ en snor snart.
Redigert 01.02.2022 kl 10:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
01.02.2022 kl 10:11 4053

Jeg sitter for Þyeblikket med lovervekt i Hex, men spÞs om jeg ikke nÄ vekter meg sakte men sikkert opp i Pur og sitter 50/50 de neste 5 Ärene. Det blir uansett ikke galt dette her :-)
mercedesglk
01.02.2022 kl 10:04 4121

Å vĂŠre nominert vil si at kontrakten er under utarbeiding og nĂŠrt Ă„ CLOSE den.
kun formaliteter igjen.
denne r sÄ godt som i boks.

ut fra dette er utviklingen i kursen meget skuffende. vi bĂžr se 50% opp i lĂžpet av dagen.
nÄ er det slutt pÄ Ä prise HEX som et konkurs bo.
bare denne kontrakten alene dobler verdien av HEX.
kjÞp pÄ dagens nivÄ er rÞverkjÞp.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 09:26 4323

Tenkte mye pÄ deg SÞren E. Har hatt veldig mye is i magen. Har vÊrt livredd for Ä ta feil. Litt forlÞsende at jeg nÄ igjen er i pluss pÄ mine aksjer, nÄr jeg er sÄ bestemt pÄ Ä bare kjÞpe grÞnt.
Helgej
01.02.2022 kl 09:24 4337

Mulig jeg ikke skjÞnner dette, men Ä vÊre nominert til en kontrakt, sÄ betyr det vel bare at man er med i konkurransen videre med en eller flere?
Er man nominert til Oscar pris, sÄ fÄr man ikke gullstatuen for Ä si det sÄnn.
Hvis ikke er det bare Ă„ gratulere :-)
Fjellheim
01.02.2022 kl 09:20 4391

MĂ„ nesten le litt av NEL som prises til over 17 milliarder og Hexagon kun til ca. 5-6 milliarder. Helt absurd.
SĂžrenE
01.02.2022 kl 09:15 4437

Hej Norge

Tillykke til Purus -- nok den fedeste aftale jeg har hĂžrt i mit aktieliv, og det er langt
Vi fik vel et hint om aftalen i starten af Januar da Hex kĂžbte 1 Mill aktier tilbage af egne aktier -- smart af storebror Hexagon :-)

Ser frem til at mine depoter med Hex gÄr i plus :-) --- har godt nok vÊret hÄrd kost pÄ det sidste.

Tak til Monitor og flere skribenter som stadig stÄr pÄ !!

Dansken
Redigert 01.02.2022 kl 09:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellheim
01.02.2022 kl 09:14 4446

Utrolig avtale. I tillegg har HEX nettopp kjÞpt tilbake ca. 1 million egne aksjer til lav pris. Vi kan gÄ hÞyt.
Wian
01.02.2022 kl 09:10 4478

Avtalen vil fÄ mer oppmerksomhet i media i lÞpet av dagen, flere vil hive seg pÄ og oppdaterte kursmÄl kommer garantert for bÄde Hex og Purus! :)
Slettet bruker
01.02.2022 kl 08:49 4582

Det blir morsomt Ă„ fĂžlge handelen idag. Datamaskinene vil holde aksjene nede, mens reelle kjĂžpere kommer til Ă„ presse aksjene opp. SĂ„ fort de gir seg presses aksjene ned. SĂ„ kommer frustrasjonen og flere amatĂžrer er med pĂ„ logaritmestyrt handel, til alt for lave priser. Proffene kjĂžper etter bĂžrs? ( Dette er selvsagt gjetting) Har i grunn aldri fulgt handelen fra minutt til minutt. Regner med at idag er starten pĂ„ et eventyrđŸ€ŁđŸ€Ł
Wian
01.02.2022 kl 08:47 4601

Det er Purus som har holdt igjen Hex og "Þdelagt" de Þkonomiske rapportene siden de ble utskilt. Dette vil endre seg nÄ og investorers usikkerhet om Purus vil fÄ store inntekter bÞr vÊre borte. Inntektene kommer ikke over natta, men de kommer, i store mengder og tidligere enn forventet. For egen del er jeg mer vektet i Hex enn Purus, fordi det har vÊrt usikkerhet rundt Purus videre ferd.
GÄrsdagens melding bÞr etter mitt syn tilsi at Hex kan stige langt forbi 40 kr som det nylig var pÄ. FØR denne avtalen (november 2021) satte Sparebank1 Markets kursmÄl pÄ 51 kr pÄ Hex, og 33 kr pÄ Purus. En avtale pÄ opptil 10 milliarder kr bÞr naturligvis tilsi en kraftig heving av kursmÄl, sÊrlig for Purus.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 08:25 4504

Jeg er fortsatt usikker der, men idag vil HPUR garantert stige mye mer enn HEX. PĂ„ kort og mellomlang sikt er det muligens riktig at HPUR er et bedre kjĂžp, men her er det mye om og men.
HPUR eies for 75% av HEX og HEX har en sterkere balanse. Men etter gÄrsdagens nyhet, og de mulighetene som det utlÞser i hydrogenmarkedet mÄlt mot gass, sÄ er det mye som kan tyde pÄ at du har rett, uansett horisont. Jeg mÄ selv grave mer fÞr jeg tÞr Ä komme med noe som ligner en konklusjon. Begge aksjer er garantert uppstream. HPUR vil nok tette luken de har hatt de siste mÄneder pÄ la oss si 20%.
Redigert 01.02.2022 kl 08:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
01.02.2022 kl 08:21 4531

Jeg vil ogsĂ„ pĂ„stĂ„ at nyheten igĂ„r ( som veldig sannsynlig fĂžrer til en forpliktende kontrakt), endrer alt for bĂ„de HEX og HPUR. Mer press pĂ„ " lĂžse" avtaler, stĂžrre press pĂ„ strategiske beslutninger worldwide, og met forhandlingsmakt til HEX familien. Pengesluket HPUR sitter over natta med en forhandlingsmakt overfor flere aktĂžrer de har lĂžse avtaler med. Det er en maktsforskyvning uten sidestykke i HEX familiens historie. Den Ăžkonomiske handlefriheten de nĂ„ plutselig fĂ„r kan ha meget store konsekvenser langt utover kontraktens stĂžrrelse. Å selge noe der idag er rett og slett en dumhet. Hele sentimentet i HEX og HPUR et snudd fullstendig, og da mĂ„ man ikke selge i bunn av oppgangen.
mercedesglk
01.02.2022 kl 08:19 4542

HEX eier 74% av HPUR og HEX er den av selskapene som tjener enormt med penger.
ForhÄpentligvis vil HPUR med dette ogsÄ begynne Ä tjene penger, men HEX har 5-600 MILL kr i EBITDA .
Da er min matte enkel ihvertfall..
men HPUR har vert shortet (HEX) kan ikke shortes, sÄ i HPUR kan du fÄ short skvis om der er noen short pos igjen da......
begge selskapene bÞr kunne gÄ 50% pÄ denne meldingen.
mercedesglk
01.02.2022 kl 08:16 4565

Helt enig Monitor1.
om du ser TOPP20 har de stadig Þket sin andel og nÄ er de pÄ hele 69,12%.
hold pÄ aksjene, snart fremleggelse av kanonresultat ogsÄ. tipper vi er bikket 55-60 kr innen utgangen av Februar
Slettet bruker
01.02.2022 kl 08:01 4633

Det allerviktigste er at vi smÄaksjonÊrer ikke gir etter for den psykologien logaritmebasert handel utsetter oss for. De kreftene der er enorme, og utgjÞr dessuten mer enn 60% av all handel. Ikke selg en dritt til de idag. Husk at HEX ble omsatt for 40 kroner for veldig kort tid siden, og det var fÞr noen drÞmte om gigantmuligheten HEX familien hadde. Ikke i mine villeste fantasier har jeg tenkt pÄ muligheten for at HPUR ville fÄ en mulighet til Ä dra i land en kontrakt pÄ inntil 10 ganger der min liste lÄ. Her har vi smÄaksjonÊrer en enestÄende mulighet til Ä nekte gribbene fra Ä delta i festen.... De profesjonelle selger garantert ikke en dritt. Om HEX eller HPUR ikke stiger nok bÞr man heller vurdere kjÞp.
Som skrevet et annet sted: den mest effektive fremgangsmÄten for gribbene er Ä frustrere oss smÄaksjonÊrer ved Ä la maskiner handle med seg selv til alt for lave kurser. Ikke la deg lure av det. Kommer det ekte kjÞpere pÄ banen, sÄ trekker de ordrene.
Redigert 01.02.2022 kl 08:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
mercedesglk
01.02.2022 kl 07:41 4692

God morgen😀
I dag bÞr vi fÄ en megastart pÄ en videre reprising av HEX . BÞr starte pÄ 40kr minimum.