HEX til himmels MEGA kontrakt

mercedesglk
HEX 31.01.2022 kl 21:07 5513

HEX eier 74% av HPUR som er pref en 7 MILLIARDER kontrakt😂😂😂
55kr børkomme fan så fort!
Redigert 01.02.2022 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
01.02.2022 kl 07:41 4209

God morgen😀
I dag bør vi få en megastart på en videre reprising av HEX . Bør starte på 40kr minimum.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 08:01 4150

Det allerviktigste er at vi småaksjonærer ikke gir etter for den psykologien logaritmebasert handel utsetter oss for. De kreftene der er enorme, og utgjør dessuten mer enn 60% av all handel. Ikke selg en dritt til de idag. Husk at HEX ble omsatt for 40 kroner for veldig kort tid siden, og det var før noen drømte om gigantmuligheten HEX familien hadde. Ikke i mine villeste fantasier har jeg tenkt på muligheten for at HPUR ville få en mulighet til å dra i land en kontrakt på inntil 10 ganger der min liste lå. Her har vi småaksjonærer en enestående mulighet til å nekte gribbene fra å delta i festen.... De profesjonelle selger garantert ikke en dritt. Om HEX eller HPUR ikke stiger nok bør man heller vurdere kjøp.
Som skrevet et annet sted: den mest effektive fremgangsmåten for gribbene er å frustrere oss småaksjonærer ved å la maskiner handle med seg selv til alt for lave kurser. Ikke la deg lure av det. Kommer det ekte kjøpere på banen, så trekker de ordrene.
Redigert 01.02.2022 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Bullfight
01.02.2022 kl 08:13 4091

Hvorfor ikke kjøpe HPUR er vel bedre det enn HEX
mercedesglk
01.02.2022 kl 08:16 4082

Helt enig Monitor1.
om du ser TOPP20 har de stadig øket sin andel og nå er de på hele 69,12%.
hold på aksjene, snart fremleggelse av kanonresultat også. tipper vi er bikket 55-60 kr innen utgangen av Februar
mercedesglk
01.02.2022 kl 08:19 4059

HEX eier 74% av HPUR og HEX er den av selskapene som tjener enormt med penger.
Forhåpentligvis vil HPUR med dette også begynne å tjene penger, men HEX har 5-600 MILL kr i EBITDA .
Da er min matte enkel ihvertfall..
men HPUR har vert shortet (HEX) kan ikke shortes, så i HPUR kan du få short skvis om der er noen short pos igjen da......
begge selskapene bør kunne gå 50% på denne meldingen.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 08:21 4048

Jeg vil også påstå at nyheten igår ( som veldig sannsynlig fører til en forpliktende kontrakt), endrer alt for både HEX og HPUR. Mer press på " løse" avtaler, større press på strategiske beslutninger worldwide, og met forhandlingsmakt til HEX familien. Pengesluket HPUR sitter over natta med en forhandlingsmakt overfor flere aktører de har løse avtaler med. Det er en maktsforskyvning uten sidestykke i HEX familiens historie. Den økonomiske handlefriheten de nå plutselig får kan ha meget store konsekvenser langt utover kontraktens størrelse. Å selge noe der idag er rett og slett en dumhet. Hele sentimentet i HEX og HPUR et snudd fullstendig, og da må man ikke selge i bunn av oppgangen.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 08:25 4021

Jeg er fortsatt usikker der, men idag vil HPUR garantert stige mye mer enn HEX. På kort og mellomlang sikt er det muligens riktig at HPUR er et bedre kjøp, men her er det mye om og men.
HPUR eies for 75% av HEX og HEX har en sterkere balanse. Men etter gårsdagens nyhet, og de mulighetene som det utløser i hydrogenmarkedet målt mot gass, så er det mye som kan tyde på at du har rett, uansett horisont. Jeg må selv grave mer før jeg tør å komme med noe som ligner en konklusjon. Begge aksjer er garantert uppstream. HPUR vil nok tette luken de har hatt de siste måneder på la oss si 20%.
Redigert 01.02.2022 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Wian
01.02.2022 kl 08:47 4070

Det er Purus som har holdt igjen Hex og "ødelagt" de økonomiske rapportene siden de ble utskilt. Dette vil endre seg nå og investorers usikkerhet om Purus vil få store inntekter bør være borte. Inntektene kommer ikke over natta, men de kommer, i store mengder og tidligere enn forventet. For egen del er jeg mer vektet i Hex enn Purus, fordi det har vært usikkerhet rundt Purus videre ferd.
Gårsdagens melding bør etter mitt syn tilsi at Hex kan stige langt forbi 40 kr som det nylig var på. FØR denne avtalen (november 2021) satte Sparebank1 Markets kursmål på 51 kr på Hex, og 33 kr på Purus. En avtale på opptil 10 milliarder kr bør naturligvis tilsi en kraftig heving av kursmål, særlig for Purus.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 08:49 4051

Det blir morsomt å følge handelen idag. Datamaskinene vil holde aksjene nede, mens reelle kjøpere kommer til å presse aksjene opp. Så fort de gir seg presses aksjene ned. Så kommer frustrasjonen og flere amatører er med på logaritmestyrt handel, til alt for lave priser. Proffene kjøper etter børs? ( Dette er selvsagt gjetting) Har i grunn aldri fulgt handelen fra minutt til minutt. Regner med at idag er starten på et eventyr🤣🤣
Wian
01.02.2022 kl 09:10 3947

Avtalen vil få mer oppmerksomhet i media i løpet av dagen, flere vil hive seg på og oppdaterte kursmål kommer garantert for både Hex og Purus! :)
Fjellheim
01.02.2022 kl 09:14 3915

Utrolig avtale. I tillegg har HEX nettopp kjøpt tilbake ca. 1 million egne aksjer til lav pris. Vi kan gå høyt.
SørenE
01.02.2022 kl 09:15 3906

Hej Norge

Tillykke til Purus -- nok den fedeste aftale jeg har hørt i mit aktieliv, og det er langt
Vi fik vel et hint om aftalen i starten af Januar da Hex købte 1 Mill aktier tilbage af egne aktier -- smart af storebror Hexagon :-)

Ser frem til at mine depoter med Hex går i plus :-) --- har godt nok været hård kost på det sidste.

Tak til Monitor og flere skribenter som stadig står på !!

Dansken
Redigert 01.02.2022 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
01.02.2022 kl 09:20 3860

Må nesten le litt av NEL som prises til over 17 milliarder og Hexagon kun til ca. 5-6 milliarder. Helt absurd.
Helgej
01.02.2022 kl 09:24 3806

Mulig jeg ikke skjønner dette, men å være nominert til en kontrakt, så betyr det vel bare at man er med i konkurransen videre med en eller flere?
Er man nominert til Oscar pris, så får man ikke gullstatuen for å si det sånn.
Hvis ikke er det bare å gratulere :-)
Slettet bruker
01.02.2022 kl 09:26 3792

Tenkte mye på deg Søren E. Har hatt veldig mye is i magen. Har vært livredd for å ta feil. Litt forløsende at jeg nå igjen er i pluss på mine aksjer, når jeg er så bestemt på å bare kjøpe grønt.
Sydney
01.02.2022 kl 09:37 3715

Hva blir best å kjøpe? Purus eller hex?
mercedesglk
01.02.2022 kl 10:04 3590

Å være nominert vil si at kontrakten er under utarbeiding og nært å CLOSE den.
kun formaliteter igjen.
denne r så godt som i boks.

ut fra dette er utviklingen i kursen meget skuffende. vi bør se 50% opp i løpet av dagen.
nå er det slutt på å prise HEX som et konkurs bo.
bare denne kontrakten alene dobler verdien av HEX.
kjøp på dagens nivå er røverkjøp.
Fjellheim
01.02.2022 kl 10:06 3565

100% enig mercedesglk.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 10:11 3522

Jeg sitter for øyeblikket med lovervekt i Hex, men spøs om jeg ikke nå vekter meg sakte men sikkert opp i Pur og sitter 50/50 de neste 5 årene. Det blir uansett ikke galt dette her :-)
mercedesglk
01.02.2022 kl 10:16 3488

invester 100K i HEX i dag har du minst 1 mill kr om 3-5 år. muligens før.

nye analyser som har 100 kr i kursmål kommer løpende som perler på en snor snart.
Redigert 01.02.2022 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2022 kl 10:16 3482

Du må nok ha nick came mercedes for å være skuffet med dagens kursutvikling :-) Vi andre med Renault og Volvo synes dagen i dag er vår aller beste (Hex) dag på leeenge! Dette er fest og husk Rom ble jo ikke bygget på 1 dag! Det haster ikke for min del, for det er ikke lenger tvil om at Hex-ene kommer til å reise laaaangt nordover de neste årene!
mercedesglk
01.02.2022 kl 10:19 3461

jeg har vert skuffet lenge jeg. HEX er et meget solid og veldrevet selskap fra før som burde ligge på 60 kr før kontrakten. da må jeg være ærlig å si jeg er fortsatt skuffet. markedet er pill hakke helvettes råttent.
Amore
01.02.2022 kl 10:30 3403

Hvor mange er det som er nominert- Ser noe skriver at det ikke er kontrakt- Hvem er de i konkuranse med-Noen som kan svare med kunskap
Slettet bruker
01.02.2022 kl 10:35 3372

Det sier administrerende direktør i Hexagon Purus, Morten Holum, til E24 mandag kveld:

–Det er en kjempeavtale. Nominasjonen betyr at vi har kommet langt i prosessen. En nominasjon er resultatet av en omfattende «supplier selection» prosess, så mye er allerede avklart. Nå gjenstår det å bli enige om alle de ulike små kontraktsvilkårene. Det er helt normalt og tar gjerne en måned eller to til man har alle detaljer på plass, sier Holum til E24.

Hexagon Purus kan ikke oppgi akkurat hvilken avtalepartner de nå har blitt nominert til avtalen av.

Holum forteller imidlertid at de for et par år siden jobbet med Daimler, på den tyske bilprodusentens «innovation fleet» – altså en demonstrasjonsflåte for tunge elektriske kjøretøy i Nord-Amerika.

–Vi leverte batteripakker til det tyngste kjøretøyet og var også ansvarlig for full drivlinjeintegrasjon for noen av kjøretøyene. Disse kjøretøyene har nå vært ute til testing hos Daimler sine kunder i California de siste to årene, og det har gjort at vi har fått mye erfaring og masse data som gjør oss trygge på at vi ligger helt fremst på batteriteknologi for tunge kjøretøy, sier han.

Hva gjelder langsiktige mål gjentar Holum at selskapet har mål om omsetning på 5 milliarder i 2025.

Denne er så og si i boks!!
Amore
01.02.2022 kl 10:54 3305

Da lurer jeg på hvorfor de brenner så mye penger - Ser tilbake på Nel der- Jo større omsetning jo større underskudd- Kan det være i ferd med å snu? Jeg er så lei av disse emisjonene hele tiden- Kan det være smart å vente med kjøp til etter Q1
Slettet bruker
01.02.2022 kl 11:55 3126

De brenner jo penger for å legge til rette for akkurat slike ordre som Pur er i ferd med å lande. Utgifter til store inntekters ærvervelse litt lenger frem i tid. Jeg ville ikke venter for lenge med å kjøpe, for her lukter markedet store muligheter, prisene på både Hex og Pur er jo også allerede veldig gunstige, og det kan jo også falle inn flere ordre i februar... Dersom man planlegger å sitte lenge, så er det bare å smyge seg inn sakte men sikkert. Å finne bunner er en vanskelig sport, så anbefaler buy on the dip frem til Q1.
mercedesglk
01.02.2022 kl 12:27 3016

Detta svaret alene bør kunne løfte oss opp 50%:
Til E24 sier Holum at han ikke kjenner til noen andre nominerte til denne kontrakten, noe som styrker troen på at Hexagon Purus vil få kontrakten.

Hexagon Purus ble skilt ut av Hexagon Composites og børsnotert i desember 2020 – midt i den mest euforiske perioden rundt grønne aksjer. Hexagon Composites eier 73 prosent av Hexagon Purus og stiger rundt 15 prosent.
Hamahakki
01.02.2022 kl 12:29 3004

Ser ikke akkurat ut som markedet har ståltro på dette. Fra over 33 til nå 31 kroner. Fortsatt godt under enn for bare tre uker siden. Markedet ønsker nok å se en reell kontrakt.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 12:35 2972

Tyske småsparere lar seg i alle fall inspirere:

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/02/01/7811178/tysk-jubel-i-hexagon-purus

Blir nok ganske bra fart på kjøpersiden fremover, og så er det vel en del short som presser seg ut døren oppe i det hele :-)
Fjellheim
01.02.2022 kl 12:36 2964

Skal tilbake til 60-70 om ikke så lenge.
optimist68
01.02.2022 kl 12:40 2939

Hvorfor skulle Hex falle til 25 kr etter å ha vært i 40... Børsen er såpass treig for tiden at selv med ganske så sikker avtale har man tid å komme seg inn på lav kurs. Kursen hadde vært i 40 igår hvis ikke langrentene og USA lå der fra nyttår og har ødelagt. Kursen skal mot 50 så 70
Redigert 01.02.2022 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2022 kl 13:00 2860

70-100kr mega deal.
Charlie Freak
01.02.2022 kl 13:04 2848

Selv med kontrakt, så er det alltid muligheter for at kunden kan komme seg ut av kontrakten. Når det ikke er etablert infrastruktur for fylling av hydrogen, så har jeg vanskelig for å tro på denne avtalen innenfor den tidshorisont som er angitt. Trolig vil man skyve på starttidspunktet, da kunden i disse tilfellene har "bukta og begge endene". Ja jeg må innrømme at jeg har begynt å tvile på hele hydrogen eventyret. Og det har ikke noe med HEX/HEX Purus å gjøre. Tror også at de har god ledelse, men dette ligger utenfor deres herredømme.
Richter
01.02.2022 kl 13:50 2736

Eksempel fra ekspert i Danmark:

Ifølge direktør i Brintbranchen (hydrogen), Tejs Laustsen Jensen, er udmeldingen om, at flybranchen skal være klar til at flyve grønt allerede i 2025, afgørende for at der nu kan sættes gang i de investeringer, der er nødvendige for at få sat udviklingen og produktionen af grønt flybrændstof i stor skala i gang.
Slettet bruker
01.02.2022 kl 14:08 2670

Husk at vi nå er i starten av 2022. Veldig mye kan komme på plass frem mot 2024, og så er det jo heller ikke slik at man starter å jobbe med det tekniske og infrastruktur i morgen. De har jo forsket, utviklet og planlagt i flere år allerede. Høres litt mer ut som om Charlie er litt sur for at han ikke hadde kjøpt billett til dagens hyggelige Pur Party :-)

Man skal heller ikke glemme at dette kun er en av MANGE ordre som vil bli annonsert i år og de neste årene from the Hex family!
Slettet bruker
01.02.2022 kl 14:22 2622

Kan virke som om shorten prøver å presse ned kursen for å komme seg ut på litt bedre priser, og/eller at et av husene har satt på "riste-av-nervøse-småsparere-roboten" for å få tak i billige aksjer. Uansett, dumt å la seg lure til å selge i dag!!
mikeair80
01.02.2022 kl 14:51 2526

Hvilken pris tenker dere fram til sommeren og slutten av 2022?
Hamahakki
01.02.2022 kl 15:55 2413

Hadde vi bare visst - så hadde vi vært milliardærer. Med den robothandelen som er i sving på børsen er det umulig å spå. Det som er hevet over tvil er at uansett hvor liten tro nordmenn har på hydrogen og framtidige ikke-fossile løsninger så har hele Europa, Asia og USA troen. Vi aner egentlig ikke hvor kort vi er kommet i dette lille oljelandet. Regjeringen sier de skal satse men et par hundre millioner i virkemidler til grønn satsing er jo en vits. Norske selskaper som ønsker å satse på H2 blir avspist med lovnader, nesten uten mål og mening. Selv har jeg ikke bare ståltro men VET at det skjer så mye mye mer i andre land. Norske bedrifter har teknologi og HEX er an av dem. Markedet er så vanvittig stort men om det løsner helt fram til sommeren ?......