FLYR I KR. 5 TIL SOMMEREN…….

Gamestopper
FLYR 03.02.2022 kl 10:52 85569

Hvorfor kan vi rimelig forvente at vi hurtig skal opp til 3 NOK innen påske? (midten av april).

Fordi nå åpner det opp i hele Europa. Danmark og Sverige er fullåpnet og Støre sa i dag at det kan komme en hurtigere åpning en det som er satt. Norge må komme etter veldig fort, man kan ikke legge disse restriksjonene på folket lenger en nødvendig.

Norwegian merket et kjempe hopp i bestillinger, det samme med andre flyselskaper i Europa. Nå skal det flys som aldri før.

Flyr kan ha så mye som 20 fly i flåten i løpet av 2022.

De store investorene og bjellesauene fikk ikke det ville ha i emisjonen, noe som er veldig bra siden de ødelegger markedet og tenker bare på seg selv. Flyr eies nå av langsiktige aksjonærer.

Flyr har betydelig lite gjeld (i forhold til SAS og Norwegian som har milliarder i gjeld.)

Derfor står FLYR i 3 NOK til påske😎
Redigert 13.04.2022 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
danmark1
02.03.2022 kl 10:20 6168

Den store rejseaktivitet begynder først til Påske og ingen ved, hvad de kommer til at betale for jetfuel og alle flyselskaber kommer til at indregne en evt. højere pris i deres billetter. Det er tiden at købe i Flyr nu.
ErikNordnet
02.03.2022 kl 19:47 6005

Egen kapitalen er vel kun cash og leasing av fly? Dvs taxi virksomhet
Hvorfor skal Flyr prises höyere når de fortsatt går med tap hver måned og egen kapitalen blir redusert?
Lucky -uke
05.03.2022 kl 15:48 5780

Med alle brikkene dem må ha for å drive et flyselskap går det ikke å gå i pluss med så få fly som dem har, må nok opp i 20-30 fly før dem kan nærme seg pluss i et regnskapsår…og det er i et normal konkurranse bilde. Hjelper på å få trukket ned minusen hvis dem greier å fylle flyene til en fornuftig pris 2 mnd til sommeren. Kursen presses nok ned grunnet redselen for ny emisjon,, og kommer den på disse nivåene blir det stygt for aksjonærene, og er usikker på om dem greier å hente pengene dem vil trenge før neste vinter. Men dagen kommer, og signalet er nok at ledelsen prøver å snakke opp kursen noen prosenter 2-3 dager før smellen.
Redigert 05.03.2022 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
danmark1
05.03.2022 kl 16:15 5801

Det er jo netop det, der er styrken. Stor kassebeholdning og fly man kan slippe af med igen. Med det antal bestillinger vi ser lige nu hen over forår og sommer generelt, kommer Flyr til at tjene penge, frem for at tabe penge. Man bestiller ikke så mange fly, hvis man ikke havde et grundlag, at bygge på.
danmark1
05.03.2022 kl 16:19 5854

Tiden med Corona er forbi, hvis det skulle have forbigået din opmærksomhed. Det er netop det, der ændrer hele billedet.
Lucky -uke
05.03.2022 kl 17:08 5831

Skulle gjerne sett regnestykket ditt
http://www.ekalkulator.com/
Corona er byttet ut med oljepris på 110$ fatet. Hvor mye sikring tror du dem må låse av egenkapital for å lease 6 max ..når dem ikke har noe annet dem kan stille i garanti. Dette kan jo gå stang inn.. er også mange som også tipper Lotto og sitter hver helg å håper/tror dem blir millionærer 🤔
Salbei
05.03.2022 kl 17:39 5801

FLYR virket som et lovende selskap da jeg først hørte om de. Lite gjeld, lave kostnader med leasing av fly osv. Så skulle aksjen gå til værs når coronaen endelig var over. Folk skrev "kursen er langt over 12 kroner innen sommeren 2022". Nå ser det ut som at selskapet sliter noe voldsomt. Og det synes på aksjekursen. Hva har skjedd egentlig? Kan de gå konkurs ila 2022? Er det virkelig plass til de i markedet?
danmark1
06.03.2022 kl 10:26 5637

De har fuldstændig de samme muligheder som før Corona og krig. Alle selskaber rammes af krigen, men jeg tror faktisk Flyr påvirkes mindst, fordi de ikke har langdistanceruter. Flyr kommer til at tjene mange penge hen over forår og sommer.
Lighter
06.03.2022 kl 17:54 5474

De fortsetter å selge en masse billetter til under kr 300,- Mitt estimat på drivstoff kostnader er ca. 20 øre pr. km. pr. pass. Ganger man det med ca. 1000 km. Sektor lengde, kommer vi til ca kr 200,- i drivstoff pr passasjer. Legger man så til ca. kr. 100,- i moms, flyplassavgifter og håndterings kostnader på flyplass har vi kommet opp i billettprisen på kr. 300,-. Når det gjelder lønn, leasing av fly, service og vedlikehold, administrasjon og mye mer, blir den regningen sendt til aksjonærene. Regner med regningen kommer i form av en emisjon på sensommeren.
PSI- Investor
06.03.2022 kl 18:06 5474

Pr passasjer
Er det ved fulle fly du regner da?
Lighter
06.03.2022 kl 18:29 5453

Mitt estimat er sikkert langt i fra nøyaktig. For å klare å holde seg på 20 øre pr. km pr. passasjer, må en trolig med dagens oljepris betraktelig opp i fyllingsgrad. Flyplassavgiftene er jeg også usikker på nå i pandemien. Tror det varierer fra kr 0,- til kr 200,-
Lucky -uke
06.03.2022 kl 21:34 5334

Ved fullt fly bruker dem nok ca 3.4 tonn OSL-BOO som er 838 km.
Fuel prisen ligger på ca 7950,- NOK/TONN og vil bruke fuel for ca 27.000,- en vei.
Med fulle fly vil det bli 27.000,- / 187 pax = 144,- Pr/pax og delt på 838 km vil 17,3 øre/km
Så ved 100 pax vil man bruke 270,- pr pax og vil da koste ca 32 øre/km
Så å regne på 20 øre/km som "Lighter" gjør virker som fornuftig snitt.
Flyprisene må opp og hjelper ikke bare med 2 mnd på sommeren med fornuftige priser når vi nok ender med en stor overkapasitet og prisdumping 8 mnd i året.
Norwegian har vært gjennom en rekonstruksjon og er sterkere enn noen gang, SAS er på tur inn i en rekonstruksjon og kommer nok styrket ut av den en gang i fremtiden, Flyr har startet opp og fikk gunstig leasing på 3-6 fly og hadde nok problemer med å skaffe flere gunstige priser på NG siden dem gikk for dyre MAX fly.
Flyr må bygge seg opp og skaffe seg et merkenavn i norge samt landene dem flyr til og det tar tid og dem få millionene dem har på bok kan ikke vare over neste høst/vintere.
Jeg tror ikke det er plass for tre store selskap + widerøe i Norge, og dette kappløpet vil nok få minst en taper som må legge inn årene... så da er det bare å satse på riktige hester om man vil satse penger i luftfart.
Hva som skjer med SAS og aksjonærene.. samt hvordan dem kommer ut på andre siden blir spennende å se, Flyr er vil nok trenge penger senest 3 kvartal grunnet lave priser og ekspansjonen dem har og skal ha. Norwegian har gustig leie av 50-70 fly og øker mot 80-90 til neste år Greier dem å hente ut storkunde effekten og i tillegg holde kost litt nede kan det bli veldig bra, men dem har også mange utfordringer fremover med Covid, krig og fuel priser.
Redigert 06.03.2022 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
danmark1
07.03.2022 kl 10:42 5147

Flyr kommer til at tjene mange penge i 4-6 måneder nu, så en emission kommer ikke på tale, de har trods alt en stor kassebeholdning. At der bliver solgt billige billetter på nogle ruter, for at fylde flyene op, er helt ok. Flyr bliver det selskab, der kommer til at klare sig bedst.
Six5
07.03.2022 kl 14:06 5087

ja holder med deg her, ikke lenge til over 1 kr...🚀🚀🚀
Gamestopper
10.03.2022 kl 10:34 4805

Nå som pandemien begynner å avta og folk kan begynne å leve som før, så blir nok dette bra de neste månedene. Etter to år med pandemi så var det ikke akkurat en krig man så for seg skulle ta over. Det gir ikke akkurat mening noe om dagen når det gjelder investeringer og økonomi.
danmark1
10.03.2022 kl 11:15 4819

I Danmark har rejseselskaberne måtte sige nej til kunder, alt er blevet revet væk på rejser til sydens sol.
Six5
11.03.2022 kl 15:08 4597

ikke lenge til passerer 1 kr 🚀🚀🚀
Ticker
17.03.2022 kl 18:00 4248

Ser ut som vi skal ligge lenge rundt 1 tallet og vake.
Blir det til langt over sommeren. Sitter med en god slump langsiktig, har troen her.
ErikNordnet
17.03.2022 kl 21:52 3447

Flyr utsteder 11,5 millioner nye aksjer til en kurs på 0,86742 kroner per aksje, som er en rabatt på ti prosen

https://e24.no/boers-og-finans/i/BjEowQ/tv-2-blir-aksjonaer-i-flyr
Puffen
17.03.2022 kl 22:22 6268

Circkle K som ny aksjonær i neste uke, i bytte mot flybensin ??
Slettet bruker
17.03.2022 kl 22:43 6292

Liker flyr-caset, men dette tyder vel på at kassa og inntjening ikke er særlig stor? (Helt uten å ha sett på regnskapet). Virker veldig utradisjonelt og nesten litt jalla
sisterx
17.03.2022 kl 23:04 6366

De var ikke helt heldige med når de startet med flyvningene, det kom jo en rask nedstengning igjen i desember, som varte og rakk....
Deretter krig. Bra at FLYR er kreative er min kommentar. Håper folk har litt igjen å reise for denne sommer-sesongen, etter at strøm, boligrenter, mat, og bensin er betalt. Blir nok skralt for altfor mange, dessverre
Slettet bruker
18.03.2022 kl 00:23 6350

Ja, de skal ha for kreativitet. Det er mye positivt med flyr, og jeg ønsker de velkomne i markedet! Det er uansett et high-risk case, og da særlig for småsparere. Synes egentlig ikke de var uheldige. De prøvde å time markedet på all time low, og de bommet. Samtidig tenkte de nok at Norwegian var på randen til konkurs, men de overlevde. Derav kreative løsninger nå
Six5
25.03.2022 kl 09:53 6000

Flyr AS - Ny aksjekapital registrert
Det vises til børsmeldingen fra Flyr AS («Selskapet»)
17. mars 2022 vedrørende en rettet emisjon av nye aksjer mot TV 2 Invest
SOM.

Aksjekapitalforhøyelsen knyttet til aksjeemisjonen er nå registrert med
Foretaksregisteret. Etter dette er selskapets nye
registrert aksjekapital er NOK 849.372.668 fordelt på 424.686.334 aksjer, hver
med pålydende 0,002 kroner.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Brede Huser, finansdirektør
Mobiltelefon: +47 99 16 99 74
E-post: brede.huser@flyr.com

Om Flyr

Flyr er et norskbasert lavprisselskap med en etterspørselsdrevet forretningsmodell
og hovedfokus på det norske markedet. Selskapet retter seg mot et moderne,
digitalt og effektivt oppsett for å sikre høy driftseffektivitet gjennom
enkelhet, optimalisert ressursutnyttelse og smart bruk av teknologi. For mer
informasjon gå til www.flyr.com.
Lucky -uke
28.03.2022 kl 09:34 5858

Litt over 2 uker igjen til Flyr skal stå i 3 kroner.
Er det emisjons fryktenl som holder kursen igjen, eller er det så enkelt at det bare er oljeprisen som tynger.
Six5
28.03.2022 kl 13:49 5778

FLYR STIGER 🚀🚀🚀
mancity
29.03.2022 kl 14:24 5677

Oljeprisen faller, kan få en opptur ref SAS
Salbei
29.03.2022 kl 14:35 5724

Kjøpt meg inn her nå 😎 Tror oljeprisen faller ytterligere og snart sommer 😎
Salbei
29.03.2022 kl 14:41 5723

Jepp, nå er nordmenn drita lei av å feriere i Norge. Alle skal til utlandet, meg inkludert. Flytrafikken blir å eksplodere snart. Flyene blir fulle, folk blir fulle. Nå gjelder det å komme inn før kursen står i over 2 kroner.
danmark1
29.03.2022 kl 15:08 5713

Skulle vi ikke til 3 inden Påske? OK, 2 er også fint.
mancity
30.03.2022 kl 12:37 5522

Går litt sakte dette,ser ut som økning 1 øre pr dag krever 6 mnd. dvs 100 handelsdager for å nå 2 kr.
Slettet bruker
30.03.2022 kl 13:15 5532

Bonusprogram lansert nå! https://flyr.com/pluss
PSI- Investor
30.03.2022 kl 14:42 5509

Hmm hvis alle får 10%, er det da egentlig noe poeng? Da må vel prisen opp med 10% for en viss margin må de jo ha.
Hvis ikke er nok den kjappeste veien til 3,- kr aksjen innen påske å vente på neste års påske og en emisjon, og så en spleis 10 til 1
Furuen
30.03.2022 kl 16:19 5535

Avslaget gjelder ikke på de billigste billettene.
Broker500
31.03.2022 kl 12:29 5374

Come on big F, fly...
danmark1
31.03.2022 kl 12:38 5362

Man får flere loyale kunder på de dyre billetter. Det er fint. Der kommer gang i rejseaktiviteten fra næste uge. Halvdelen ad befolkningen vil en tur sydpå til sommer.
jacob22
31.03.2022 kl 13:38 5313

snart kommer streiken til sas. da blir 1,5 kr

petronella
31.03.2022 kl 13:38 5320

Passasjertall for mars rett rundt hjørnet........ Er Flyr for alvor i gang å spise markedsandeler ? I egen sfære er det påtagelig mange som sier å ha bestilt med Flyr utover vår og sommer, innland og utland. Ikke at det betyr mye for totaliteten selvsagt, men det kan jo være at det er en del av et stemningsskifte i befolkningen med tanke på gamle preferanser i forhold til å velge flyselskap å reise med... ? Fremtiden vil vise det :-)

petronella
Lucky -uke
31.03.2022 kl 14:05 5288

Med 30-40 avganger pr dag kan det umulig bli pluss i kassa med den organisasjonen dem må ha for å drifte et flyselskap, selv med fulle fly og 1000,- pr.billett hadde ikke regnestykket blitt grønt. Når Flyr har hentet penger i markedet 2-3 ganger til og selskapet er kommet opp i 30-35 fly, normal oljepris og pris på flybilletter, ja da kan vi prate om at det kan gi avkastning. Dem greier aldri å hente nok penger på billettsalg i sommer for å ha positiv cash gjennom vinteren. Ta frem kalkulatoren å regne litt mulig maks inntjening så skjønner dere fort at behovet for mere penger kommer fortere enn dere aner. Er jo en grunn til at ingen med penger sitter i denne aksjen, hadde det vært penger på gata hadde nok ulvene vært her, selv bjellesauene har dratt sin vei.
danmark1
31.03.2022 kl 15:37 5240

Så tror jeg, Flyr er bedre til at regne ud, hvad der skal til for at få overskud. Flyr står bedre end alle andre, når det kommer til at lave overskud, selskabet er opbygget med et helt andet omkostnings- setup. De kommer til at tjene mange penge gennem forår og sommer, og har i forvejen en god pengekasse.
Lucky -uke
31.03.2022 kl 16:47 5203

Ja dette har du satt deg skikkelig inn i skjønner jeg…
Gamestopper
04.04.2022 kl 20:47 4929

Flyr aksjen har en spretten tendens om dagen. Plutselig så står den i Kr.. 3. JA, den står ikke langt i fra Kr. 3 før påske.
jacob22
05.04.2022 kl 08:01 4799

hei venter på streiken til sas
Gamestopper
05.04.2022 kl 10:19 4704

Fest setebeltet, vi er klare for take-off. Merker at det er et veldig bra momentum i aksjen i de siste dagene. Her bygges det opp til rekyl.
jacob22
05.04.2022 kl 10:33 4668

Det var stor omsetting på fredag , mandag og i dag.
Er det ryan air som vil ha selskapet.
pga av alle de gode leasing avtalene selskapet har.
de trenger fly.

danmark1
05.04.2022 kl 10:38 4672

Det er vel gået op for investorerne, at rejseaktiviteten hen over forår og sommer bliver større end nogensinde.
Furuen
05.04.2022 kl 11:18 4691

De 20 største:
Investor Antall aksjer % av topp 20 % av total Type Land
OJADA AS 41 315 719,00 22,71 9,73 COMP NOR
DIVA DUGNAD AS 22 424 165,00 12,33 5,28 COMP NOR
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 21 000 000,00 11,54 4,94 NOM LUX
NORDNET LIVSFORSIKRING AS 19 821 029,00 10,90 4,67 COMP NOR
KULTA INVEST AS 13 393 232,00 7,36 3,15 COMP NOR
ORMESTAD TELLEF 11 810 505,00 6,49 2,78 PRIV NOR
TV 2 INVEST AS 11 528 440,00 6,34 2,71 COMP NOR
FJELLHAMMEREN AS 6 675 074,00 3,67 1,57 COMP NOR
NORDNET BANK AB 5 744 974,00 3,16 1,35 NOM SWE
AVANZA BANK AB 5 668 381,00 3,12 1,33 NOM SWE
AKTIV PORTFOLIO AS 4 131 579,00 2,27 0,97 COMP NOR
CLEMCO HOLDING INVEST AS 3 500 000,00 1,92 0,82 COMP NOR
TROMSØ EIENDOMSUTVIKLING AS 2 571 000,00 1,41 0,61 COMP NOR
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 2 066 273,00 1,14 0,49 NOM BEL
MYKLESET KARL JOHAN SVERRE 2 000 000,00 1,10 0,47 PRIV NOR
LODEVOLDEN IV AS 1 904 000,00 1,05 0,45 COMP NOR
VALSØ HOLDING AS 1 845 594,00 1,01 0,43 COMP NOR
FOSS JARLE LINTHO 1 501 100,00 0,83 0,35 PRIV NOR
SKATTUM INVEST AS 1 500 000,00 0,82 0,35 COMP NOR
TANNREG AS 1 500 000,00 0,82 0,35 COMP NOR
Total antall eid av topp 20 181 901 065,00 42,83
Total antall av aksjer 424 686 334,00 100,00
Aksjonærlister er levert av Oslo Market Solutions, med data fra EURONEXT VPS, Oppdatert 2022-04-05
jacob22
05.04.2022 kl 11:20 4725

kem er dette SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 21 000 000,00 11,54 4,94 NOM LUX ?