FLYR I KR. 5 TIL SOMMEREN…….
Hvorfor kan vi rimelig forvente at vi hurtig skal opp til 3 NOK innen påske? (midten av april).
Fordi nå åpner det opp i hele Europa. Danmark og Sverige er fullåpnet og Støre sa i dag at det kan komme en hurtigere åpning en det som er satt. Norge må komme etter veldig fort, man kan ikke legge disse restriksjonene på folket lenger en nødvendig.
Norwegian merket et kjempe hopp i bestillinger, det samme med andre flyselskaper i Europa. Nå skal det flys som aldri før.
Flyr kan ha så mye som 20 fly i flåten i løpet av 2022.
De store investorene og bjellesauene fikk ikke det ville ha i emisjonen, noe som er veldig bra siden de ødelegger markedet og tenker bare på seg selv. Flyr eies nå av langsiktige aksjonærer.
Flyr har betydelig lite gjeld (i forhold til SAS og Norwegian som har milliarder i gjeld.)
Derfor står FLYR i 3 NOK til påske😎
Fordi nå åpner det opp i hele Europa. Danmark og Sverige er fullåpnet og Støre sa i dag at det kan komme en hurtigere åpning en det som er satt. Norge må komme etter veldig fort, man kan ikke legge disse restriksjonene på folket lenger en nødvendig.
Norwegian merket et kjempe hopp i bestillinger, det samme med andre flyselskaper i Europa. Nå skal det flys som aldri før.
Flyr kan ha så mye som 20 fly i flåten i løpet av 2022.
De store investorene og bjellesauene fikk ikke det ville ha i emisjonen, noe som er veldig bra siden de ødelegger markedet og tenker bare på seg selv. Flyr eies nå av langsiktige aksjonærer.
Flyr har betydelig lite gjeld (i forhold til SAS og Norwegian som har milliarder i gjeld.)
Derfor står FLYR i 3 NOK til påske😎
Redigert 13.04.2022 kl 12:43
Du må logge inn for å svare
Highflow
05.08.2022 kl 08:33
2346
Mange som skal ut av aksjen idag så spennende å se hvor mye den stiger 👍
Knfo
05.08.2022 kl 08:29
2367
Meget solid levert av Flyr, og nye mer fueleffektive fly er på vei. Det at oljeprisen er på vei nedover, er også meget gode nyheter for luftfarten.
Perdenlure
05.08.2022 kl 08:18
2394
Veldig btra resultat i Juli! !
Juli var en rekordmåned for Flyr med flere fulle flyvninger og totalt 260 500 gjester om bord.
Kabinfaktoren var 92,3 % og enhetsinntektene økte betydelig sammenlignet med tidligere måneder. Flyr opererte 99,9 % av ruteflyvningene i løpet av måneden.
Opp idag?
Juli var en rekordmåned for Flyr med flere fulle flyvninger og totalt 260 500 gjester om bord.
Kabinfaktoren var 92,3 % og enhetsinntektene økte betydelig sammenlignet med tidligere måneder. Flyr opererte 99,9 % av ruteflyvningene i løpet av måneden.
Opp idag?
Knfo
04.08.2022 kl 00:52
2690
Oljeprisen fortsetter fallet, og det er gode nyheter for Flyr og alle andre flyaksjer.
«Ved stengtid av New-York børsen er Brent-oljen ned 2,8 prosent til 97,03 dollar fatet. Samtidig synker WTI-oljen ned 3,2 prosent, til 90,83 dollar fatet».
«Ved stengtid av New-York børsen er Brent-oljen ned 2,8 prosent til 97,03 dollar fatet. Samtidig synker WTI-oljen ned 3,2 prosent, til 90,83 dollar fatet».
Aksjertip
03.08.2022 kl 16:47
2833
Har en følelse på at den går opp 5% imorgen og deretter rett ned…
Perdenlure
03.08.2022 kl 16:27
2865
Da var de første 10 % oppgang i boks, klarer vi 10 % til før Fredag lunch?? Jeg mener det.
Perdenlure
29.07.2022 kl 17:07
3226
Skummelt fremover ja, men 10-20% opp er vel realistisk etter juli tallene? Så er det ut tenker jeg🙈
Lucky -uke
29.07.2022 kl 14:20
3297
Blir nok en emisjon når sommeren er over, er du heldig greier dem å hause opp kursen 20-30 prosent før den smeller ned igjen… men dette er High risk gambling.
Winter Is Coming 🥶
Winter Is Coming 🥶
Perdenlure
29.07.2022 kl 13:10
3325
Slettet brukerskrev Kanskje
Da er jeg inne i flyr og tenker at gode tall for juli vil dra opp aksjen 10- 20 % , eller hva mener « menigheta «?
Aksjertip skrev Snart faller oljeprisen ned og flyr opp 🚀🚀
Kanskje
Redigert 28.07.2022 kl 11:58
Du må logge inn for å svare
Lucky -uke
25.07.2022 kl 14:09
3892
Andpaal71 skrev 👍
Emisjonen som med størst sannsynlighet kommer til høsten, tror dere det vil bli en rettet emisjon eller vil alle få muligheten til å være med på den?
Highflow
14.07.2022 kl 11:54
4730
Andpaal71 skrev Nok en fantastisk analyse
Hvis du tar deg litt tid til og lese og se litt på hva de mest annerkjente investorer i verden sier og mener så står vi fremfor et av tidenes største krasj i aksjemarkedet.
Highflow
14.07.2022 kl 11:44
4745
Hvis man ser det som skjer i verden nå og at en ny variant covid er på full fart så går nok flyr til 90 øre igjen en runde, dette blir stygt i ganske mange aksjer fremover.
Andpaal71
13.07.2022 kl 15:45
4968
Kratos skrev Jeg ser potensiale opp mot 1.60 ila. denne måneden.
Kjempeanalyse!!
Kratos
13.07.2022 kl 15:02
5006
Slettet brukerskrev Flyr skal opp i morgen til 1,22
Jeg ser potensiale opp mot 1.60 ila. denne måneden.
rischioso
12.07.2022 kl 18:08
5325
Olja faller som en stein og er veldig snart under 100 dollar merket - det gjør også JetFuel prisen så med fulle fly, økte billettpriser og lavere drivstoffutgifter så skjønner nok de fleste etter hvert hvor dette bærer hen ... ;)
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
Redigert 12.07.2022 kl 18:10
Du må logge inn for å svare
rischioso
12.07.2022 kl 11:05
5464
Ser at det til stadighet har glimret med større kjøpsordrer så mye mulig det bunner ut her.
rischioso
11.07.2022 kl 18:20
5724
Konkurstruede SaS som taper 100m om dagen og har tapt 700m bare den siste uken endte i en god pluss og Flyr som tjener penger som aldri før ender nok en dag i minus - ja, det er så transparent at denne holdes nede at det nesten er flaut, men det kommer til et punkt hvor de som laster er ferdiglastet og grepet slippes alternativt at interessen for caset øker så den bare begynner å gå, men igjen, noe nærmere komisk skal man lete lenge etter. Uansett, her er det bare snakk om tid så snur det - og tid, ja det og tålmodighet må man ha om man skal tjene penger på børs ... ;)
rischioso
11.07.2022 kl 12:32
5907
Ja, den enes død er den andres brød og så er det jo også slik at med 9 streiker de siste 12 årene så vil det være noe markedet husker hvor det vil være mange som vil snu SaS ryggen og heller fortsette å bruke det selskapet de har brukt under streiken. Mao, streikehistorien og ikke minst denne streiken vil koste selskapet dyrt - ikke bare under streiken men også i tiden fremover hvor mange ikke vil vende tilbake.
Dette er markedsmekanismen på sitt beste som igjen gir enorme vekstmuligheter for de mindre hvor vi allerede nå har sett konturene av det gjennom avtalen FLYR nylig inngikk med sine piloter slik at streik her vil være ikke eksisterende samtidig som de får en triggende mulighet til å vokse raskere enn de noen gang så for seg. Fortsatt ligger kursen rett på oppsiden av krona, men som vi kjenner til så kommer markedet alltid diltende etter. Det er kun snakk om litt tid så prises forventningene inn i kursen - det gjelder bare å ha en smule tålmodighet så blir man også rikt belønnet ... ;)
Dette er markedsmekanismen på sitt beste som igjen gir enorme vekstmuligheter for de mindre hvor vi allerede nå har sett konturene av det gjennom avtalen FLYR nylig inngikk med sine piloter slik at streik her vil være ikke eksisterende samtidig som de får en triggende mulighet til å vokse raskere enn de noen gang så for seg. Fortsatt ligger kursen rett på oppsiden av krona, men som vi kjenner til så kommer markedet alltid diltende etter. Det er kun snakk om litt tid så prises forventningene inn i kursen - det gjelder bare å ha en smule tålmodighet så blir man også rikt belønnet ... ;)
hill
11.07.2022 kl 12:02
5935
"Per G. Braathen om pengesluket i pandemien:
– Hadde det vært andres penger, hadde jeg ikke gått så ekstremt til verks.
Reiselivs- og luftfartsinvestor Per G. Braathen ser endelig lyst på fremtiden.
Mens SAS er i finansiell krise, vil han gjenopplive flyselskapet Braathens."
https://www.dn.no/luftfart/per-g-braathen/braganza/bra/per-g-braathen-om-pengesluket-i-pandemien-hadde-det-vart-andres-penger-hadde-jeg-ikke-gatt-sa-ekstremt-til-verks/2-1-1255282
– Hadde det vært andres penger, hadde jeg ikke gått så ekstremt til verks.
Reiselivs- og luftfartsinvestor Per G. Braathen ser endelig lyst på fremtiden.
Mens SAS er i finansiell krise, vil han gjenopplive flyselskapet Braathens."
https://www.dn.no/luftfart/per-g-braathen/braganza/bra/per-g-braathen-om-pengesluket-i-pandemien-hadde-det-vart-andres-penger-hadde-jeg-ikke-gatt-sa-ekstremt-til-verks/2-1-1255282
rischioso
11.07.2022 kl 09:50
6042
* Det er ikke snakk om hvis, MEN når folk våkner - mao, de smarte med en horisont litt lenger enn nesetippen plukker her nede mens man ennå kan ... ;)
Etter at pilotstreiken i SAS startet for snart én uke siden, har konkurrentenes billettsalg steget kraftig. Flyr har økt salget med over 60 prosent.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/07/10/7897272/flyr-og-norwegian-selger-mange-flere-billetter
Etter at pilotstreiken i SAS startet for snart én uke siden, har konkurrentenes billettsalg steget kraftig. Flyr har økt salget med over 60 prosent.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/07/10/7897272/flyr-og-norwegian-selger-mange-flere-billetter
Redigert 11.07.2022 kl 09:53
Du må logge inn for å svare
rischioso
11.07.2022 kl 02:47
6206
Ikke helt uenig i alt du har listet opp, MEN mye synsing av de viktigste parameterne så det kan fort slå ut den andre veien. Inntekten på 0,4 pr km kan bli høyere legger vi til den situasjonen vi nå har og som virker å vedvare en stund.
Videre så virker du ikke å ha lagt til grunn at de allerede har tatt opptrappingskostnaden av ansatte for å kunne fylle de nye flyene med personell - denne kostnaden vil slå annerledes ut nå i Q2 hvor man har fått flere fly å fordele denne kostnaden på.
Videre så har jetfuelprisen flatet ut i Q2 med tidvise dipper ned på Q1 nivå noe som fort vil kunne gi et bedre tall enn 0,25 sett opp i mot flere fly med økt fyllingsgrad og ikke minst dyrere billetter.
Mao, her kan vi bli overrasket med positivt fortegn noe som også vil være forløperen til Q3 som vil bli det absolutt beste. Så gjenstår det det og se hva markedet tror. Det sitter også svært mange med et snitt fra 2 til 4nok som vil være interessert i å få snittet seg ned nå mens de kan i tillegg så er det også en del som ønsker en inngang rundt dagens nivå som ligger rundt siste emi nivå på 1,2nok hvor det har skjedd veldig mye positivt siden den gang hvor det gjennomsnittlige antall fly i aktivitet har vært jevnt stigende og med 12 fly på plass veldig snart som vil trigge ekstra inntekter gjennom sommersesongen så ja - sett i lys av dagens aksjekurs så helt klart verdt et bet ... ;)
Videre så virker du ikke å ha lagt til grunn at de allerede har tatt opptrappingskostnaden av ansatte for å kunne fylle de nye flyene med personell - denne kostnaden vil slå annerledes ut nå i Q2 hvor man har fått flere fly å fordele denne kostnaden på.
Videre så har jetfuelprisen flatet ut i Q2 med tidvise dipper ned på Q1 nivå noe som fort vil kunne gi et bedre tall enn 0,25 sett opp i mot flere fly med økt fyllingsgrad og ikke minst dyrere billetter.
Mao, her kan vi bli overrasket med positivt fortegn noe som også vil være forløperen til Q3 som vil bli det absolutt beste. Så gjenstår det det og se hva markedet tror. Det sitter også svært mange med et snitt fra 2 til 4nok som vil være interessert i å få snittet seg ned nå mens de kan i tillegg så er det også en del som ønsker en inngang rundt dagens nivå som ligger rundt siste emi nivå på 1,2nok hvor det har skjedd veldig mye positivt siden den gang hvor det gjennomsnittlige antall fly i aktivitet har vært jevnt stigende og med 12 fly på plass veldig snart som vil trigge ekstra inntekter gjennom sommersesongen så ja - sett i lys av dagens aksjekurs så helt klart verdt et bet ... ;)
Redigert 11.07.2022 kl 02:48
Du må logge inn for å svare
abbos
09.07.2022 kl 09:27
6637
Har vel ikke skrevet at det er «dem « som kjører den opp mot 2 kroner - det klarer markedet fremover 🤓😎😇
Lighter
08.07.2022 kl 20:26
6774
Som du kan lese av mitt innlegg du refererer til, har jeg, og kanskje i motsetning til deg sett på tallene.
Kan vise deg hvorfor jeg anslår et tap på 300 mill+
Flyr har en ASK for Q2 på ca. 831 mill km. Dette tallet er viktig for å beregne inntekt/kostnader.
De har i Q2 en gjennomsnittlig inntekt på ca. kr. 0,40 pr km. (ASK).
Kostnader eks. fuel TROR jeg for Q2 ligger på ca. kr. 0,50.
Fuel kostnader TROR jeg for Q2 ligger på ca. kr. 0,25.
Dette gir et underskudd pr. km. (ASK) på ca. kr. 0,35
kr. 0,35 X 831.000.000 km. (ASK) gir kr. 290.850.000,- i underskudd
Plusser en på litt annen moro, kommer en fort over 300 mill.
Kan vise deg hvorfor jeg anslår et tap på 300 mill+
Flyr har en ASK for Q2 på ca. 831 mill km. Dette tallet er viktig for å beregne inntekt/kostnader.
De har i Q2 en gjennomsnittlig inntekt på ca. kr. 0,40 pr km. (ASK).
Kostnader eks. fuel TROR jeg for Q2 ligger på ca. kr. 0,50.
Fuel kostnader TROR jeg for Q2 ligger på ca. kr. 0,25.
Dette gir et underskudd pr. km. (ASK) på ca. kr. 0,35
kr. 0,35 X 831.000.000 km. (ASK) gir kr. 290.850.000,- i underskudd
Plusser en på litt annen moro, kommer en fort over 300 mill.
Lucky -uke
08.07.2022 kl 18:41
6840
Er nok ikke dem som får den rettete emisjonen som kjører den opp dit, det er det evt småsparere som gjør, får så bare får være med på en rep emisjon som koker bort grunnet lav kurs. Dem vil nok ikke kjøre en normal emisjon, for da vil alle småsparere selge seg ut for å ha penger til emisjonen… og da går sikkert kursen under emisjonskurs.. og da blir det problemer med å kjøre en emisjon.
Jeg tror fort den kan stige opp mot 2 kr, men man må være lur å forlate skuta i tid 😊
Jeg tror fort den kan stige opp mot 2 kr, men man må være lur å forlate skuta i tid 😊
Lucky -uke
08.07.2022 kl 17:34
6890
Andpaal71 skrev Blir vel flere emisjoner!?
Blir nok det, dem vil trenge mye driftskapital gjennom høst og vinter 💰💰💸💸
rischioso
08.07.2022 kl 16:09
6942
Ja, det er helt utrolig - lavt volum og flust med øretradere som ikke skjønner bedre, en giftig coctail - men for all del, slikt gir også muligheter med forbehold om at man benytter seg av den ... ;)
rischioso
08.07.2022 kl 15:56
6957
300m i underskudd? Det kom du nok frem til med tenk på et tall metoden for når de ikke kom i nærheten av det i Q1 med covid utbrudd og tilhørende restriksjoner så skjønner de fleste at det blir et langt mindre underskudd nå i Q2 hvor det er full fart.... ;)
Det handler jo ikke om overskudd, men redusert underskudd. Selv en blind man ser jo at Q2 blir veldig mye bedre enn Q1 og veksten tar enda mer av nå i Q3 hvor Q3 igjen blir et nytt rekord kvartal. Mao, trenden med stadig sterkere Q som igjen betyr betydelig redusert underskudd for hvert kvartal fremover bidrar til at det ikke vil være behov for noen snarlig emi. Veldig snart blir ytterligere 2 nye fly satt inn noe som betyr 20% økt setekapasitet og i dagens situasjon midt i sommersesongen og økte billettpriser så vil det bidra ekstra godt.
Det handler jo ikke om overskudd, men redusert underskudd. Selv en blind man ser jo at Q2 blir veldig mye bedre enn Q1 og veksten tar enda mer av nå i Q3 hvor Q3 igjen blir et nytt rekord kvartal. Mao, trenden med stadig sterkere Q som igjen betyr betydelig redusert underskudd for hvert kvartal fremover bidrar til at det ikke vil være behov for noen snarlig emi. Veldig snart blir ytterligere 2 nye fly satt inn noe som betyr 20% økt setekapasitet og i dagens situasjon midt i sommersesongen og økte billettpriser så vil det bidra ekstra godt.
Redigert 08.07.2022 kl 16:06
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
08.07.2022 kl 15:48
6970
Ser det flyr ut endel truseskvettingsposter nå i ettermiddag. Er det Fredagspilsen som skal sikres?
En mulighet er jo at de holder emisjon for å kunne vokse ved å utnytte mulighetsrommet krisen i SAS nå skaper for Flyr.
Lighter
08.07.2022 kl 12:16
7079
Trafikktallene for alle 3 månedene i Q2 er publisert. Se på tallene før dere påstår at kvartalet kommer til å bli så bra. Det er store tap i alle de 3 månedene. Emisjon blir meldt enten denne eller neste måned. Tipper de har tapt over 300 mill i Q2.
Når det er sagt trenger ikke det å bety så mye på lengre sikt. I juni hadde de en markant økning i load factor og dette blir viktig å bygge på, for å oppnå lønnsomhet. Det er veldig langt igjen, spesielt på billett prisene, men kanskje håp i nevnte forbedring i load factor.
Når det er sagt trenger ikke det å bety så mye på lengre sikt. I juni hadde de en markant økning i load factor og dette blir viktig å bygge på, for å oppnå lønnsomhet. Det er veldig langt igjen, spesielt på billett prisene, men kanskje håp i nevnte forbedring i load factor.
rischioso
08.07.2022 kl 10:56
7147
Andpaal71 skrev Blir vel flere emisjoner!?
Det gjør det sikkert, det må investeres for å for å generere vekst og med vekst kommer økt inntjening. Men det vi kan være helt sikre på er at det ikke blir kjørt noen emisjon på en god stund og ikke på dette lave kursnivået. Det ble hentet en kvart milliard i siste emisjon for knappe 2 mdr siden grunnet et svært svakt første kvartal relatert til covid restriksjoner. 2Q blir noe helt annet noe som kommer til å bedre resultatet betydelig.