abbos
05.04.2022 kl 15:11
1212
Ligger en snabel på 218000 aksjer på salg 5,20 og stenger for oppgang 🧐
abbos
30.03.2022 kl 14:42
1585
Bamse skrev Hva med de som er short i selsskapene?
De bør vel raske på og dekke seg inn mens kursene er lave ?
upsidedown
30.03.2022 kl 11:26
1797
Ser at Røkke landet svært nær mitt tips for noen uker siden. De som kjøpte Wind rund 2 kommer godt ut av dette.
Seriøs
30.03.2022 kl 10:39
1924
All hydrogen er luft og man må ha støtte fra Staten men på disse kursene ACH er på nå så er mulighetene større her og med Røkke bak så er det lit tryggere enn andre hydrogen case. Surt med tap ja men slik er aksje verden og man prøver å treffe "bunn"
abbos
30.03.2022 kl 10:32
1944
Bamse skrev Hva blir regnestykket ditt?
Hva spesifikt lurer du på ?
Virker som akh aksjonærer kommer veldig godt utav det i forhold til akh.
For min del har jeg forlengs tatt tapene ifjor - får igjen på skatten i år.
Gått inn og ut flere ganger i år og sitter nå på et snitt på 4,74 😀
Virker som akh aksjonærer kommer veldig godt utav det i forhold til akh.
For min del har jeg forlengs tatt tapene ifjor - får igjen på skatten i år.
Gått inn og ut flere ganger i år og sitter nå på et snitt på 4,74 😀
Kjøpte på 4.330. og solgte på 5.6+- for 2 dager siden. selv om det var bare lyttepost så har ikke jeg lyst eller planer om å eie AKH. Ser ut som Røkke prøver å redde det han kan av ACH og AOW.
Bamse
30.03.2022 kl 09:55
2042
abbos skrev Bare å kjøpe mer ach på billigsalg 😀
Hva blir regnestykket ditt?
ullebusten
30.03.2022 kl 09:30
2127
Enig med deg, dette var ikke bra for ACH som langsiktig case. Opportunistisk. Det er for øvrig ikke sikkert at dette går gjennom, de trenger vel 90% oppslutning på GF? Kan vel være at Aker Horizon må øke "premien" for å få det til?
Redigert 30.03.2022 kl 09:31
Du må logge inn for å svare
Dr Doktor
30.03.2022 kl 09:00
2625
Fy faen for et møkkaopplegg jeg har rotet meg inn i her. Først henter de inn en svær pengebinge, så viser det seg at alle planene er bare luftslott og fint lite substans (venter på staten) og når verdien er sunket ned til pengeverdien (som kommer fra eksterne) så putter de hele skiten inn i Horizon. Og noen svulstige kommentarer om synergieffekter ved å koble selskapene sammen (hvor ble det av rendyrkingen som lå til grunn for etableringen).
Nei, første og siste gang jeg satser på Røkke - det verste var at jeg gjorde det fordi jeg anså at risikoen var mindre.... ACH min dårligste investering noen gang!!! (inngang på 13 og nå utgang på 5,50 og videre avhengig av horizons utvikling).
Jeg hadde et håp om de litt sure tidene for grønne aksjer skulle by på muligheter for gode oppkjøp for ACH siden man hadde pengene. Nå går jo disse bare inn i Horizon og en evt gevinst blir vannet fullstendig ut. Men for Horizon er jo dette er nydelig pengetilførsel! Blir så forbanna, men det viser jo at ståa på prosjektene i ACH var bare luft i utgangspunktet og at dette var et case man skulle holdt seg LANGT unna!
Nei, første og siste gang jeg satser på Røkke - det verste var at jeg gjorde det fordi jeg anså at risikoen var mindre.... ACH min dårligste investering noen gang!!! (inngang på 13 og nå utgang på 5,50 og videre avhengig av horizons utvikling).
Jeg hadde et håp om de litt sure tidene for grønne aksjer skulle by på muligheter for gode oppkjøp for ACH siden man hadde pengene. Nå går jo disse bare inn i Horizon og en evt gevinst blir vannet fullstendig ut. Men for Horizon er jo dette er nydelig pengetilførsel! Blir så forbanna, men det viser jo at ståa på prosjektene i ACH var bare luft i utgangspunktet og at dette var et case man skulle holdt seg LANGT unna!
abbos
30.03.2022 kl 08:29
2749
Fra DN :
Aksjonærer i Aker Clean Hydrogen mottar 0,2381 vederlagsaksjer per aksje eid i Aker Clean Hydrogen, basert på et volumvektet gjennomsnitt de siste 30 dagene. Dette tilsvarer 5,49 kroner per Aker Clean Hydrogen-aksje, en premie på 16,7 prosent fra sluttkursen tirsdag.
Aksjonærer i Aker Clean Hydrogen mottar 0,2381 vederlagsaksjer per aksje eid i Aker Clean Hydrogen, basert på et volumvektet gjennomsnitt de siste 30 dagene. Dette tilsvarer 5,49 kroner per Aker Clean Hydrogen-aksje, en premie på 16,7 prosent fra sluttkursen tirsdag.
Seriøs
30.03.2022 kl 08:17
2816
Blir en fin dag for ACH og ikke minst fremtid.. Bare å kjøpe mer i dag og fremover
abbos
30.03.2022 kl 08:02
2890
Aker Horizons, Aker Offshore Wind (AOW) og Aker Clean Hydrogen (ACH) planlegger fusjon, opplyses det i en børsmelding.
Både AOW og ACH vil nå bli reposisjoner som privateide datterselskaper av Aker Horizons.
Aker Horizons skriver i meldingen at fusjonen vil styrke deres kapasitet for å akselerere energiomstillingen, og maksimere effekt og verdiskapning.
Vederlagsaksjer
Planen er også at AOW skal kombineres med porteføljeselskapet Mainstream Renewable Power. Dagens aksjonærer i selskapet vil motta 0,1304 vederlagsaksjer i Aker Horizons for hver eide AOW-aksje.
ACH-aksjonærene vil på sin side motta 0,2381 Aker Horizons-aksjer for hver eide ACH-aksje.
Bytteforholdet er basert på 30 dagers volumveid gjennomsnittlig aksjekurs. Bytteforholdet tilsvarer en kurs på 3,01 kroner pr aksje for Aker Offshore Wind og 5,49 kroner for Aker Clean Hydrogen.
Både AOW og ACH vil nå bli reposisjoner som privateide datterselskaper av Aker Horizons.
Aker Horizons skriver i meldingen at fusjonen vil styrke deres kapasitet for å akselerere energiomstillingen, og maksimere effekt og verdiskapning.
Vederlagsaksjer
Planen er også at AOW skal kombineres med porteføljeselskapet Mainstream Renewable Power. Dagens aksjonærer i selskapet vil motta 0,1304 vederlagsaksjer i Aker Horizons for hver eide AOW-aksje.
ACH-aksjonærene vil på sin side motta 0,2381 Aker Horizons-aksjer for hver eide ACH-aksje.
Bytteforholdet er basert på 30 dagers volumveid gjennomsnittlig aksjekurs. Bytteforholdet tilsvarer en kurs på 3,01 kroner pr aksje for Aker Offshore Wind og 5,49 kroner for Aker Clean Hydrogen.
Seriøs
30.03.2022 kl 07:54
2929
Fusjon er topp og Aker er det hydrogen caser som kan bli det største i fremtiden. Andre bobler vil falle ut. Solide eiere er nøkkelen
Frodon
30.03.2022 kl 07:27
2999
Sparebank 1 Markets kutter saftig i kursmålet. Hva gjør de andre meglerhusene?
«ACH (Buy, tp NOK 6) – HEGRA exit weakens the investment case«
«ACH (Buy, tp NOK 6) – HEGRA exit weakens the investment case«
abbos
29.03.2022 kl 22:15
3202
Det ligger i kortene at noe kan være på gang , men først må de få godkjennelsen den 19. april . 😀😇
Frodon
29.03.2022 kl 22:04
3236
Bamse skrev Hvorfor det når de har 2.7 milliarder på bok
«Selskapet har signalisert at det vil investere 30 til 36 milliarder kroner det neste tiåret»
https://e24.no/boers-og-finans/i/mB3500/aker-clean-hydrogen-skal-hente-tre-milliarder
https://e24.no/boers-og-finans/i/mB3500/aker-clean-hydrogen-skal-hente-tre-milliarder
ullebusten
29.03.2022 kl 22:04
3239
Det er ikke uvanlig at styret ber GF om slike fullmakter. Slike fullmakter brukes ved behov. For ACH sin del vil et «behov» oppstå kun ved investeringer ifm vekst/igangsettelse av prosjekter - dette vil være positivt og evt løfte verdsettingen. Blir ingen emisjon nå utenat et prosjekt sanksjoneres. Dette vil da være en del av vekst caset.
Seriøs
29.03.2022 kl 21:58
3255
Oppskalering koster men håper ikke det kommer nå. Er selv inne
Bamse
29.03.2022 kl 21:30
3310
Seriøs skrev Kan komme en emisjon ja
Hvorfor det når de har 2.7 milliarder på bok
Seriøs
29.03.2022 kl 20:43
3384
Bamse skrev Spør de om tillatelse til å hente mere penger?
Kan komme en emisjon ja
abbos
29.03.2022 kl 17:56
3567
Arctic Securities noterer at partene trolig ikke har blitt enige om de kommersielle rammene og at de trolig har ulike incentiver – trolig har Yara lavere avkastningskrav på prosjektet med tanke på at det er deres egen fabrikk som skal avkarboniseres, ifølge Infront TDN Direkt.
- fra E24
- fra E24
abbos
29.03.2022 kl 17:54
3576
Bamse skrev Spør de om tillatelse til å hente mere penger?
Det står på agendaen .
De ber om tillatelse - kopierte kun inn teksten i innkallelsen .
De som hadde aksjer pr en viss dato har fått dette
skrivet i posten der en kan stemme digitalt .
De ber om tillatelse - kopierte kun inn teksten i innkallelsen .
De som hadde aksjer pr en viss dato har fått dette
skrivet i posten der en kan stemme digitalt .
abbos
29.03.2022 kl 16:48
3704
Interessant at også Statkraft har trukket seg - spennende .
Ser av agendaen for annual general meeting den 19. april at de : Autorization to the Board of Directors to increase the share capital .
Kjører vel kursen opp over igjen før 19. april 🧐🤓
Ser av agendaen for annual general meeting den 19. april at de : Autorization to the Board of Directors to increase the share capital .
Kjører vel kursen opp over igjen før 19. april 🧐🤓
Frodon
29.03.2022 kl 15:23
3814
Hva er det jeg skriver som ikke er riktig?
ACH og Statskraft har trukket seg ut av Hegra. Hvorfor skal de starte et nytt prosjekt, når de ikke vil være med her? It makes no sence
ACH og Statskraft har trukket seg ut av Hegra. Hvorfor skal de starte et nytt prosjekt, når de ikke vil være med her? It makes no sence
Peter Sellers
29.03.2022 kl 13:17
3977
@abbos utvilsomt positivt iom at det kreves enorme summer for å oppgradere anlegget til Yara.
Peter Sellers
29.03.2022 kl 13:15
3984
@Frodon ikke helt riktig det du skriver, mye gammelt utstyr som trenger oppgradering med store kostnader så tipper ACH og Statkraft bygger sitt eget anlegg.
velkjent
29.03.2022 kl 12:57
4023
Dette "grønne eventyret" er ikke annet enn politisk fjas og så er det noen industriledere, som liksom skal være politisk korrekte. Jeg har vært "tungt" inne i Aker lenge og i det siste sett med uro på alle ulønnsomme prosjektene selskapet har engasjert seg i. Får håpe sunn fornuft vinner der også. Aker trenger flere investeringer i olje/gass og kull, for det er hva verden trenger.
abbos
29.03.2022 kl 12:10
4102
Aker bakker ikke ut uten at de vel har sett at dette krever større investeringer før evnt. inntjening.
Med litt lengre briller kan dette faktisk være positivt ?
Med litt lengre briller kan dette faktisk være positivt ?
ullebusten
29.03.2022 kl 12:08
4109
"Our current valuation of NOK 11/sh assign NOK ~3.2/sh to the Projects and Prospects portfolio, of which this project is roughly NOK ~0.6/sh."
Negativt, men begrenset betydning for verdsettingen av caset ACH. Positivt tegn fra ledelsen at de bevisst velger å "stå over", da det er tydelig at studien viser manglende økonomisk og strategisk verdi. Jeg tror hydrogen-delen av prosjektet vil vise seg å være redusert etter hvert som prosjektdetaljene i Hegra blir kjent - ACH heter ikke Aker Clean Energy
Negativt, men begrenset betydning for verdsettingen av caset ACH. Positivt tegn fra ledelsen at de bevisst velger å "stå over", da det er tydelig at studien viser manglende økonomisk og strategisk verdi. Jeg tror hydrogen-delen av prosjektet vil vise seg å være redusert etter hvert som prosjektdetaljene i Hegra blir kjent - ACH heter ikke Aker Clean Energy
Pelegrini
29.03.2022 kl 11:44
4171
Hegra er beregnet å være i produksjon om 5-7 år.
Inntil da er det kun kostnader. ACH unngår utviklingskostnader, men er likevel med videre.
Inntil da er det kun kostnader. ACH unngår utviklingskostnader, men er likevel med videre.
Frodon
29.03.2022 kl 11:39
3910
ACH fikk kr 0, og skal sannsynligvis avskrive et tap og pengene de har brukt på samarbeidet. Hegra var flagg skipet til ACH, så dette var veldig synd
danton1978
29.03.2022 kl 10:26
3875
abbos skrev Ned 10%-kjøpsanledning ? Hvorfor hopper de av ?
Did the sell out their position in the partnership or just handed over?
abbos
29.03.2022 kl 09:13
4010
Gitarhelt1 skrev https://newsweb.oslobors.no/message/557858
Ned 10%-kjøpsanledning ?
Hvorfor hopper de av ?
Hvorfor hopper de av ?
Gitarhelt1
29.03.2022 kl 08:19
4116
Odin87
28.03.2022 kl 23:24
4223
Tror de siste dagene markerer et trendskifte i ach.
I lys av de siste imponerende avtalene i rec og mainstream er det naturlig at markedet begynner å ta innover seg at røkke&co fort kan trekke en kanin eller 2 opp av hatten her også.
I lys av de siste imponerende avtalene i rec og mainstream er det naturlig at markedet begynner å ta innover seg at røkke&co fort kan trekke en kanin eller 2 opp av hatten her også.
Bamse
28.03.2022 kl 20:25
4338
Peftaus skrevInnlegget er slettet
ACH stiger hver dag nå. Er det noe som nermer seg? Lite aksjer er det ogso. Horizon eier nesten 80 %
Bamse
26.03.2022 kl 19:31
4692
Aker eier nesten 80 % av aksjene i ACH. Se hva som skjedde med Mainstream. Ser ikke bort ifra at noe er på gang. Hydrogen blir stort. Se bare mot Tyskland