***Største Kjøpsmulighet i livet, imorgen???: 4/2-2022***

Meatskull
AKH 03.02.2022 kl 18:51 5785


Sjekk ut denne charten som viser at historien gjentar seg:https://ibb.co/hdnvvBH
2 uker etter emisjon så faller akh 5 uker på rad så opp 2-3 uker før faller nye 5 uker på rad!
Alle gangene dette skjer så kommer bunnen i femte uken med et stop loss raid i siste uken(lang strek under candle)

Nå skjer det samme imorgen Fredag 4/2-2022 i runde nr 2???
Stop loss raidet kommer nesten garantert imorgen i mine øyne etter shorten blei satt igår (litt sånn Exit stil over den shorten)

Dette er en unik sjangse til og kjøpe på bunnen av bunnen til AKH. Det har aldri skjedd før at AKH har falt mer en 5 uker i rødt på rad.
Jeg tror at om man klarer og finne en mulighet og handle imorgen og la de stå ut året så knuser man 99% av investorene på Oslo børs.
Mainstream Renewable Power er ikke priset inn i AKH og hva som helst kan skje innen nye børsmeldinger i år! Nå solgte også Aker BP sin del av Cognite til Araberne(Verdens største olje selskap) Så døren er åpen nå for og starte og gjøre avtaler med Saudi Aramco og AKH ;)

Ps. Ikke ta dette som investerings rådgivning da jeg bare deler hva jeg en uerfaren mann uten utdanning tror kommer til og skje. Alt kjøp og salg gjøres på eget ansvar!
Redigert 03.02.2022 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
Meatskull
03.02.2022 kl 19:03 4513

Det grønne skiftet er absolutt ikke stoppet og 180+ land er med i Paris avtalen!
Største selskapene i verden og de mektigste landene satser også på renewable!
Men de er noe forsiktige i starten nå, men marginene blir bedre og bedre hvert eneste år.
AKH har også en vision og innvestere 100 milliarder innen 2025.
Vi har gamle oljefonds sjefen som bygde oljefondet fra 2000 milliarder til over 10 000 milliarder som snart setter igang med Aker sitt nye super fond på 1000 milliarder som skal innvestere mye i grønt og fornybart hvor Aker sjefene sier de ha forventninger til at disse innvesteringene skal komme AKH til gode.

Jokeren er også Røkke er kompiser med Arbeiderpartiet og Barth Eide sier jo at selvsagt er Aker favoritt når det kommer til statsstøtte ;)
https://www.nrk.no/norge/rokke-gir-klimarad-til-ap-1.15654439

Dette kommer til og skje uansett hvor lite folk syns at det er ok og ødelegge hav og natur! Gjelder bare og følge pengene!
Meatskull
03.02.2022 kl 19:19 4446

Jeg tror jeg kommer til og bli kvalm fremover vertfall om Finansavisen og diverse meglerhus som har kommet med drittpakke etter drittpakke nå kommer til og snu de neste ukene og snakke varmt omg AKH og hype opp nå som gutta er inne eller kommer inn imorgen! Blir spennende og se på volumet imorgen men jeg tror det blir et heftig volum og jojokurs hvor folk kommer til og tape stop loss aksjer!
optimist68
03.02.2022 kl 19:20 4437

Uansett ingen som hører på deg -:) Verre med tilretteleggere som lurte oss inn i dette. Men men vi får håpe det snur
Meatskull
03.02.2022 kl 19:24 4409

Bryr meg ikke om noen hører på meg og regner ikke med noen vil gjøre det heller!
Men føler meg selvsikker på at denne posten kommer til og bli populær om noen uker når alle ser at det var riktig!
Men vi får jo bare vente og se da! Men ser du altså ikke noe sammenheng med det som skjer nå med hva som har skjedd tidligere?
Så du på charten`?

Ser ut som AKH bunder ut imorgen på mellomg 17.20 og 17.30(Vill gjetning såklart så ville ikke tatt det for god fisk) en plass før den snur opp! Da blir candle streken på undersiden gjennspeilende med de 3 andre gangene dette har skjedd i femte uken!
Redigert 03.02.2022 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Nord12345
03.02.2022 kl 20:16 4288

Flott innlegg :-) godt noen som gir motivasjon :-)
EvenHigher
03.02.2022 kl 20:17 4278

Skal følge med i morgen! Grønne aksjer er ekstremt ustabile nå. Det vil komme en rekyl. Alle skal inn i oljen forståelig nok, men kan være langsiktig å vekte seg litt inn i AKH nå. Energi må en ha. På den ene eller andre måten.
Meatskull
03.02.2022 kl 21:21 4177

Takker, jeg har fortsatt ståltroa på AKH selv om det har vært litt røft i det siste!
Kommer vel bare til og angre i fremtiden at man ikke hadde mer og snitte ned med på disse nivåene!
Olje og verdi aksjer har jo vært populært i det siste, men vil ikke være slik for alltid ;)
Men AKH er såklart en aksje man burde ha litt lange briller på når man tenker på og kjøpe, selv om mange har tjent stort på trades her!
optimist68
03.02.2022 kl 21:26 4157

Det var ikke vondt ment. Kjekt og nyttig å lese det mange skriver her inne. Er bare litt småsur på utviklingen i porteføljen med vekstaksjer inkludert denne
Meatskull
03.02.2022 kl 21:28 4139

Yup de fleste har falt stort siden Februar/Marsh ifjord!
Men som du sier så vil det plutselig si stopp og det vil komme en rekyl!
Bare så på Scatec som var på 400 og nå er på 121.
Vestås og Ørsted er halvert siden Januar ifjord :)
Disse har store verdier og de vil ikke gå ned for alltid!
AKH har også ACC som gikk motstrøms oppover når alt annet grønt falt, og det er en årsak til at den gjorde det, er ikke hvem som helst som får 1milliard i statsstøtte! Blir spennende til neste statsbudsjett og COP27 mot slutten av året! Lykke til du/dere om det skal tas en sjangse imorgen på en langsiktig Innvestering :)
Blir spennende og bare se hvordan AKH går imorgen uansett! Er ikke lenge siden AKH fikk inn store penger i en emisjon på 34.5 kroner heller så tror nok at de kjøpte denne for en årsak og at det ikke var for og tape penger! Men såklart, de store treffer jo ikke alltid med sine innvesteringer heller, men tror at i det lange bildet de vil gjøre det her såklart!

Meatskull
03.02.2022 kl 21:30 4129

Jeg også er jo litt små sur for hvordan AKH har gått :)
Og det går veldig bra mann! Er ikke så hårsår, var ikke meningen og svare litt butthurt tilbake om jeg gjorde det :)
Disse 16850 aksjene mine går i pensjons skuffen! Tror jeg muligens skal gi meg på 20 eller 25k aksjer så blir det fokus på og fylle en reise konto(øke i sølv/gull) jeg kan bruke med min forlovede :)
Redigert 03.02.2022 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Meatskull
03.02.2022 kl 21:46 4050

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2022/02/03/7813309/video-teknisk-analyse-av-scatec
Intresang teknisk analyse av Scatec her! Frodon har jo drivet og sammenlignet Scatec med Mainstream Renewable Power til AKH!
Så ser jo ut som ting er på vei til og snu og at det er lite nedside igjen :)
EvenHigher
03.02.2022 kl 22:28 4172

Wall Street sterkt ned i kveld. Snur dog voldsomt i etterhandelen. Amazon knuser forventninger. I skrivende stund opp 16%. Morgendagen blir interessant mht sektorrotasjoner. Motsatt i går med Meta. Interessant handelslag i morgen. BigTek styrer jo mer eller mindre hele markedet. Teknologi og energi. Det er AKH.
Klausre
04.02.2022 kl 09:41 3855

Dessverre ler de hele veien til banken :(
Vi må bare ta på langbrillene.
Meatskull
04.02.2022 kl 09:47 3813

Logga inn for og ta Frodon i forsvar her. Men er utestengt fra tråden hans. Mulig det ikke bare gjelder meg da? Er hardt og være flere hundre tusen i minus her men Frodon har jo kommet med mye god info siden starten. Samt han anbefalte stop loss på 35kr noe vi burds hørt på... og jeg er enig folkens at det gjør vondt og se Frodon ikke være sà positiv til akh som tidligere men han hadde jo rett i nye tråden sin når gi gikk under forige all time low... Det gjør vondt men vi burde jo prøve og holde en hyggelig tone her. Men jeg ser jo hva folk mener litt ogsà siden Frodon alltid sa MRP ikke var priset inn og nå er litt mer negativ til mrp. Men han tror vel på dette at fallet til scatec har påvirket mrp? Men ja... Jeg syns vertfall det var en god melding idag. Tror ikke røkke hadde solgt dette prosjektet med over en milliars i fortjeneste om han ikke hadde noen planer med de pengene ;) Så syns vertfall vi skal få lov og ha egne meninger og at ikke alle er like positive i et bear marked er jo naturlig og da.... Lykke til idag og fremover alle :)
Klausre
04.02.2022 kl 10:16 3719

Det er jeg helt enig i, det er helt klart strategi bak salget.
Jeg bruker som nevnt tidligere ikke Stop L. men solgte meg ut på 36-37 og fikk 115k i fortjeneste. Har trua på Aker sin satsning, og at AKH er et godt fond å være investert i. Derfor har jeg kjøpt meg inn igjen, og hele veien nedover igjen. Det var slik jeg gjorde sist, og har jo nå et fantastisk snitt ift. det jeg hadde tidligere. Men Aker H. er ikke opprette for en horisont 1-2 år frem, men 20-30 år vil jeg påstå.
Er det en ting jeg har lært: Du vet aldri hvor toppen eller bunnen er! Du må investere i selskaper en har trua på, og stå ved det hvis en ikke skal trade. At en aksje da faller, må en vurdere som en god kjøpsmulighet og fylle på jevnt og trutt. Plutselig har den snudd, og en er i pluss igjen. Det er slik jeg har min strategi for alle postene jeg har. AKH er en liten andel av totalen, så har ikke problem med røde tall i lang tid.

Jeg er enig i det du skriver ift. Frodon, og det var det jeg skrev. Uavhengig at det er Salgs-signaler, der har han jo rett. Me det er alltid lett å være etterpå klok, men som jeg skrev - du vet ikke hvor topper eller bunner er. Men hans reaksjon med å låse tråden, ble litt barnslig. Alle må tåle litt konstruktiv kritikk og diskusjon.
Fjellbris
04.02.2022 kl 10:38 3638

Meatskull 09.07 - flott med en positiv tråd! Forøvrig enig og skuffet over Frodon som utestenger oss som stiller han kritiske spørsmål.
Jeg stilte et kritisk spørsmål, og det var etter at han i dag også prøve å vinkle miliardsalget litt negativt. Jeg skrev da bare et et miliardsalg kanskje ikke passet inn i hans short strategi / håp om å få fatt i flere billige AKH aksjer, og nå er jeg også utestengt fra trådens hans: Aker Horizons - Utløst sterkt langsiktig salgssignal.
Synes også Frodon har bidratt enormt mye, men når du starter en tråd med nevnte heading, og er kritisk til mye inkl et miliardsalg, ja da må man vel også tåle at vi stillher han litt kritiske spm tilbake. For meg virker hans agenda ivertfall nå veldig klar, og det har jeg skjønt siden han startet nevnte tråd😉
Og, han er jo ikke alene leste vi i dag, håper alle som er short snart må dekke seg kraftig inn!😀
…..
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/02/03/7812864/aasulv-tveitereid-shorter-rokke-aksje
Redigert 04.02.2022 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Meatskull
04.02.2022 kl 10:56 3553

Ja takk. Jeg hadde vel heller ikke stilt kritisk spørsmål men tenker heller at han syns at jeg blir for useriøs for han. Jeg har vertfall troa på at bunnen blir satt idag :) Venter vel bare på et stop loss raid ned til 17.50-17.20 idag men mulig det ikke kommer grunnet den positive meldingen idag. Men spent på om historien i charten min gjentar seg :)
Redigert 04.02.2022 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
TraderMom
04.02.2022 kl 11:10 3491

Enig i at det må være rom for ulike meninger, og det er klart dagens marked gjør det vanskeligere å være positiv. Men å ikke klare å se noe positivt i et milliardsalg, blir litt spesielt … Dette er Aker-systemet, ikke en gjeng med amatører, så det er klart de har en plan. At Frodon nå har stengt ute de som motsier han, sier vel en del … Selv solgte jeg ut på min GAV på ca 25, og kjøpte inn igjen på ca 19, så traff ikke helt bunn denne gang. Men handler mer og snitter ned, men lang tidshorisont. Dette blir bra til slutt, er min arbeidstese!
Fjellbris
04.02.2022 kl 11:27 3420

Blir spesielt når man stenger ute de som er positive/langsiktige på tråd startet med negativ vinkling. Virker som man da desperat må unngå for mye positivitet før man får dekket inn.
Da får Frodon skrive med seg selv / shorterne på sin tråd, så får vi positive og langsiktige skrive her inne😀Når nyheter kommer og Aker systemet med Røkke junior og senior i spissen gir svar på tiltale, kommer de nok over her etter at de har fått kjøpt nok/dekket seg inn😀
voff
04.02.2022 kl 12:15 3234

Frodon skrev Innlegget er slettet
Så er det avklart. Skal vi diskutere om shorten til han smartingen feiler? Det tror jeg . Dette er billig .
Fjellbris
04.02.2022 kl 12:22 3198

Voff - la oss gjøre det vi kan sammen for at shorterne feiler, jeg har solgt unna andre aksjer og kjøpt mer på 17 tallet i dag - føles herlig😀👍Selger ikke en aksje i AKH før om tidligst 3-5 år!
Fjellbris
04.02.2022 kl 12:25 3174

AKH: MAINSTREAM OG ACTIS SOLGT AELA ENERGÍA, NETTOPROVENY USD 114M

Oslo (Infront TDN Direkt): Mainstream Renewable Power og Actis har solgt Aela Energía til Innergex Renewable Energy for 691 millioner dollar.

Det opplyses i en melding fra Aker Horizons fredag.

Salget vil gi nettoproveny etter skatt til Mainstream på rundt 114 millioner dollar.

Aela har vokst til å bli Chiles største uavhengige kraftprodusent av fornybar energi siden selskapet ble etablert i 2013 som et joint venture mellom Actis (60 prosent) and Mainstream (40 prosent), opplyses det.
voff
04.02.2022 kl 12:27 3153

Enig. Klart kjøp nå. Bruker dagen og tar det i porsjoner,så blir det bra.
Fjellbris
04.02.2022 kl 13:18 3015

Voff - jeg også :-)
AKH har nå falt ca 45% bare på en mnd, så tipper inndekning også snart starter ;-)
Tommyknocker
04.02.2022 kl 13:28 2959

Når den siste optimisten osv.. Ble et lodd i dag gitt.
Meatskull
04.02.2022 kl 14:02 2869

"Building this market-leading renewable energy provider and selling it onwards to Innergex marks the immensely successful conclusion to our involvement with Aela. As one of Chile’s largest renewable energy companies, we remain focused on building out and expanding our multi-gigawatt wind and solar platforms in the region."

Credit Suisse and Clifford Chance advised on the transaction. https://www.mainstreamrp.com/insights/actis-and-mainstream-realise-investment-in-chile-s-largest-renewable-energy-ipp-aela-energia/
Meatskull
04.02.2022 kl 14:07 2838

Bare noen tanker her men de har jobbet med og bygge dette området i 9 àr. Tenker det er lurt for dem og selge dette da de kan bruke gevinsten på og utvikle nye områder med nyere teknologi samt mer erfaring så klarer de vel og bygge nye områder som da vil levere mere strøm til en billigere og mer effektiv måte og at de mulig heller vil beholde områder med en bedre teknologi i fremtiden? It marks the successful end of a nine year #ValueCreation strate
Meatskull
04.02.2022 kl 14:11 2815

Hva tenker folk om muligheten for kammeratskap i elitiske miljøer i Norge gjør at shorterne nå dekker seg inn med hjelp fra storeiere som Folketrygdefondet? Kan vertfall ikke forstå hvem som tømmer seg på disse nivåene? Blir spennende og se forandringer i top 20 til uka om hvem som solgte idag :)
Meatskull
04.02.2022 kl 16:01 2586

Syns det er rart jeg.... Positiv milliard melding og ned over 7% når det er 25min igjen....
Har shortere så mye makt?
Redigert 04.02.2022 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Meatskull
04.02.2022 kl 16:25 2517

fukk den dritt aksjen her! Får bare glemme at man eier den!
Meatskull
04.02.2022 kl 16:27 2509

hvorfor fins disse aksjene når U.S. 10 Year Treasury Note har så negativ vikrning av litt bevegelse oppover...
Slettet bruker
04.02.2022 kl 16:53 2366

😂
Du får ta det med som en erfaring videre på børsen!
Aldri legg alle egg i samme kurv å for guds skyld bruk SL når du er i pluss neste gang!
AKH kommer tilbake den, og dagens nivå vil nok fremstå som et røverkjøp!
Fjellbris
04.02.2022 kl 16:59 2336

Mestskull - litt uforståelig på en dag med miliardsalg. Men, shorter mafiaen herjer nå, men plutselig snur det når positive meldinger kommer og shorterne må dekke seg inn igjen. Jeg kjøpte selv 4000 nye aksjer i dag, legges i Long porteføljen sammen med de andre AKH aksjene :-)
Kjøp det du skal ha/akkumuler nedover, og så slutt å følge med time for time dag for dag på denne, sjekk heller om 1-5 år, i den perioden går vi nordover vs nå og sørover😀
Riktig god helg!
Redigert 04.02.2022 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Nord12345
04.02.2022 kl 17:02 2313

Synes du traff bra jeg mellom 17,20 og 17,50 med det chartet ditt jeg er ingen expert, men kanskje det er noe i det med 5 uker ned?
voff
04.02.2022 kl 17:21 2235

Kjøpte 10000 stk til snitt 17.5 .Dette kommer jeg til å tjene på. En annen side av saken er de nitriste meldinger om temperaturøkning og smelting av isbreer etc etc. Og så er det faen meg sånne griske egoister som gjør sitt beste for å ødelegge for selskap som prøver å gjøre noe med tingenes tilstand. Slike folk er fattige-uansett hvor mange kroner de har. NULL respekt. Short miljøsvina i stedet. Siste sort dette.
optimist68
04.02.2022 kl 17:28 2203

Er en skam at regjeringen ikke gir klarsignal til storsatsing på havvind m hybridkabler og massiv satsing på grønn amoniakk og hydrogen for tungtransport og skip. Det er bedre med støy på havet med vindmøller en økning i jordas temperatur. Norge må gå foran og ikke sutre til EU om utenlandskablene. Nå er de der og vi er tjent med å stå sammen med Europa om klimamål. I tillegg må vi bli kvitt rødt og sosialistiske kommunister som er i anmarsj i Norge. Nå ser de effekten av rød grønn regjering når rikfolk rømmer landet
Redigert 04.02.2022 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
04.02.2022 kl 17:32 2181

Dette snur snart, i gen klarer å stoppe det grønne skifte som AKH posisjonerer seg for!
Husker for nøyaktig et år siden før intro av AKH på børs. Da skrev finansavisen at man burde betale det som skulle til for å få være med på dette. Etter at de store tegnet til 35 og intro børs gikk den til 50, say no more, utrolig at vi nå er på 17.