Rec uke 6

Slettet bruker
RECSI 06.02.2022 kl 20:23 58766

Nå står uke 6 snart for tur.

Vil markedet prise selskapet høyere eller lavere ved ukens slutt?

Jeg ser frem til q4 og hva som kommer frem i den forbindelse. Men før den tid- nok en uke med nyhetstørke og nervøse kortsiktige investorer?

Slettet bruker
09.02.2022 kl 12:12 8881

Haha, den fyren er ikke sann, for en kvakksalver.
Nsxnsx
09.02.2022 kl 12:15 8842

Men penger tjener han(selv om han hadde en god porsjon flaks)....og det er jo lov :)
Slettet bruker
09.02.2022 kl 12:22 8792

Han hadde så flaks at det ikke bør være mulig. Nesten som å vinne i lotto eller treffe i krypto dette her. Hele hypotesen hans var rundt markedet i Kina. Han ble reddet av Aker og det politiske skiftet i USA, ellers hadde han og mange tidligere REC aksjonærer vært ruinert i dag. Likevel så har han langt mer avkastning enn oss alle, så jeg skal ikke snakke negativt om han. Han har spilt spillet bedre enn oss, hvis vi ser på dette fra et 1.5 - 2 års perspektiv.

Misforstå meg rett, jeg kjenner ikke fyren og han er sikkert dyktig i det han gjør, men at karen får artikler på E24 og Finansavisen hver gang han går inn i noe synes jeg er svært merkelig.

Jaja, da får Nicolai en større posisjon enn 99% på Hegnar. Well played sir.
Slettet bruker
09.02.2022 kl 12:26 8782

Er ikke så uenig med dere Nsxnsx og Uchi. Jeg har som Uchi er inne på bare noe imot måten han gjør det på. Det er litt mangel på integritet og rederlighet. Han har selvfølgelig innflytelse med å gå ut i mediene med tankene sine. Basert på måten han snakket ned selskapet når han gikk ut tidligere, så er det ikke noen grunn til at han nå plutselig skal være positiv. Det har ikke endret seg stort, sånn egentlig.

Meg selv, og de fleste her inne er nok investert av de samme grunner nå som for 12 mnd siden. Hanwha og litt diverse har skjedd, men vi visste jo at noe store greier skulle komme. Sånn sett har det kommet mye mindre positive ting enn hva vi trodde skulle være etablerte sannheter i Q1 2022.

Selv har jeg vært frustrert og snakket om negative sider, fra tid til annen, avhengig av dagshumør og frustrasjonsnivå. Jeg mener det er annerledes så lenge jeg sitter inne og ikke endrer posisjonen min. ^

Grove kom jo med noen rare uttalelser med sin exit.
Redigert 09.02.2022 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2022 kl 12:51 8678

Hadde bestemt meg for å ikke bruke en kalori til på denne mannen, men får vel brenne av en til da:)

Han sa vel i podcasten etter exiten sin i REC at teknologien til REC var "gammeldags og utdatert"?
Videre antydet han da at han kunne vurdere en retur i REC om aksjen skulle gå ned mot 5,- da dette var mer riktig pris i følge ham selv.

Nå går han inn rundt 15kr og sier dermed at ML skal starte opp det "gammeldagse maskineriet sitt", så han har da altså gått mot seg selv her??
Han fremstår som en Spetalen wannabe, men det verste er at E24 lar seg lure av typen.
Sånn, der var kalorien brent av.

Ha en fin dag videre, folkens.
Nsxnsx
09.02.2022 kl 13:03 8647

Enig med dere i beskrivelsen....men er redd han ikke bryr seg nevneverdig...så lenge flaksen står han bi :)

Nå har han jo penger til å kjøpe seg noen falske venner.... :) og pisse på oss som ikke har like mye flaks....og for å si det slik, hadde jeg hatt den flaksen...så hadde jeg nok ikke brydd meg så mye heller hvordan formuen kom :)
Slettet bruker
09.02.2022 kl 13:16 8578

Ja, helt sant:)
Får å si det sånn, så får vi håpe han har like mye flaks denne gang, vi sitter jo i samme båt....
Pontuslufc
09.02.2022 kl 14:13 8207

Lykkes langt fra med alt Grove.

Først var det Rana Gruber, her kom han seg vel ut omtrent i null.
Så var han inne i Flyr, her må han ha tapt penger
Så en liten visitt i REC igjen. Mulig han tjente litt her men solgte seg ut/ned rett før Hanwha kom inn så han fikk ikke full klaff her heller.
Sist jeg leste om han hadde han kjøpt Kahoot og den har vel å gått nedover de siste ukene.
Hvor lenge skal Grove leve på sine meritter i REC? Bortsett fra det har han jo langt fra vist seg som noen man skal høre på. Snakker i store bokstaver om dobling av aksjekurser på kort sikt for så å selge seg ut i løpet av en mnd eller to uten at noen av hans profetier har slått til.
Er jo egentlig latterlig at han får så mye mediedekning
Redigert 09.02.2022 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
09.02.2022 kl 15:13 7923

FRO som han var så positiv til var vel heller ikke noen gullkantet investering. Når det er sagt, så er det åpenbart at han "loker rundt" her inne og andre steder for å snappe opp godsaker om REC som han kan utnytte. At vedkommende får så mye spalteplass hos eksempelvis hegnar er helt utforståelig.

Ser på en annen tråd at dagens oppdatering fra pvinsights.com er lagt ut. Den er (som alltid ved Kinesisk nyttår) null endring, så de som venter på Opp-/nedgang, må nok vente minst en uke til før det kommer relle tall.
Redigert 09.02.2022 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
LukyStokwalker
09.02.2022 kl 17:56 7359

Fro caset er jo kjent, det er mange som lusker rundt denne. Det er jo årsaken til at den faller ikke helt til bunns. Finansavisen er som Se og Hør. At Grove er en snakkis sier det mest om dem.
Slettet bruker
09.02.2022 kl 18:30 7251

https://thehill.com/homenews/senate/593423-senate-democrats-shift-strategy-after-progressive-agenda-falters

“There are a number of bills that are ready to move,” he said, citing a reauthorization of the Violence Against Women Act and the bipartisan Recovering America’s Wildlife Act.

Coons also highlighted negotiations on an omnibus spending package and legislation to improve U.S. competitiveness and bolster the domestic semiconductor manufacturing industry as top near-term priorities.

Kan demokratene endelig innse at de må jobbe bipartisan for å få noe gjennom?
Småplukker
09.02.2022 kl 19:05 7051

Er du seriøs? At DEMOKRATENE må begynne å være bipartisan??
Republikanerne har konsekvent stemt mot så godt som alt av lovforslag, uavhengig av hva det er, for å nekte demokratene en "Seier". Selv når
infrastrukturpakken ble strippet for alt annet enn rene byggeprosjekter, var det kun 12 av 50 republikanske senatorer som stemte for. Og de fleste av dem er i ettertid blitt skjelt ut/drapstruet for å ha "sviktet" ved å gi demokratene noe å drive valgkamp på.
Med andre ord snur du situasjonen fullstendig på hodet.
Slettet bruker
09.02.2022 kl 19:24 7018

Hahaha, nå må du puste med magen. Har du lest artikkelen?

Poenget er at demokratene har prøvd å tilfredsstille alle innad i eget parti, fra liberale til center (og Manchin som nesten er rep). Dette har ikke gått så bra, det kan vi være enige om? Ved å droppe de meste liberale delene i pakkene kan de få støtte fra noen rep for å få pakkene gjennom. En av de tingene det er bipartisan enighet om er semiconductor. Det at demokratene nå går i denne retningen for å få noe som helst igjennom før midterm kan være bra for recsi. Skjønner?
Småplukker
09.02.2022 kl 19:37 6933

Det var ikke slik du skrev det, men joda, skal de få noe gjennom er de nok pent nødt å kutte ut omtrent alt som kan minne om sosiale ytelser fra forslaget. Men jeg kaller det ikke å være bipartisan, men å måtte bite i det sure eplet. Med Manchin - og delvis Synema - som opptrer mer republikanske enn demokrater i forhandlingene, er det ikke annet å gjøre.
Men om de vil få gjennom noe som helst med støtte fra 10 republikanske senatorer? Selv om det burde være en åpenbar seier for amerikanske arbeidsplasser og kampen mot Kina? Tror det når jeg ser det.
Redigert 09.02.2022 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2022 kl 19:52 6824

Joda, det var akkurat det jeg skrev, men det var ikke slik du tolket det. Dems må gå fra å jobbe partisan til bipartisan.

Som det også står i artikkelen:
The shift away from partisan initiatives that occupied the Senate’s time and attention last month and the end of last year — filibuster reform, voting rights legislation and Build Back Better — comes after centrist Democrats made clear that they wanted to focus on more bipartisan legislation.

Jeg tror det er lettere enn å få liberals og Manchin til å bli enige ;)
Slettet bruker
09.02.2022 kl 20:05 6832

Unnskyld meg…Gjesp…
Slettet bruker
09.02.2022 kl 20:12 6768

Tenkte meg noen nøtter til kvelds men kan ikke finne nøtteknekkeren. Mulig den ligger på bordet oppe, hmm.
Slettet bruker
09.02.2022 kl 20:58 6513

Jeg bemerker meg at voleon har stått i ro i lengre tid nå.
Kan det være noe annet enn for lavt volum i aksjen?
Slettet bruker
09.02.2022 kl 21:09 6425

Jeg tror også at "godene" med et forslag må være veldig forlokkende for republikanske senatorer for at de skal gidde/tørre å stemme for.
Det må naturligvis veies opp mot nederlaget som er at demokratene vinner stemmer nærmere valget.

Tiden mot 2023 nærmer seg med stormskritt.....
Jeg tror på utsatt oppstart mot Q2, men for hver måned ekstra som går nå så er det mye amerikansk inntjening som går tapt.
Dette vet politikerne antagelig veldig godt.
Slettet bruker
09.02.2022 kl 22:31 5985

En annen ting er jo at dersom Biden går mot sentrum så legger han samtidig press på liberals for å strekke seg lenger for å komme Manchin i møte. Ikke det at jeg tror det er noe håp der akkurat nå, men som du sier så må de nok strekke seg vesentlig lenger for å få med nok reps.

Det er nok mye som skjer i kulissene her, så jeg tror (håper) det løser seg i løpet av Q1 :D
Redigert 09.02.2022 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2022 kl 22:38 5930

Noen poenger har du. Donald Duch i nye fjær?
Slettet bruker
09.02.2022 kl 23:32 5601

Sa det for litt tilbake, når jeg dummet meg ut med at Manchin kommer til å bli enig etter ytterligere revurderinger på BBB; veien videre handler om å dele opp BBB. Få de essensielle pakkene gjennom. Kom heller tilbake til alt som er kontroversielt senere. Jeg håper at demokratene setter i gang snarest mulig med dette her. Manchin har til og med vist støtte her. Han har alene dessverre svekket legitimiteten og handlekraften til demokratene, men de har fremdeles frem til mellomvalget å få gjennomslag og vise progresjon. Dette er det eneste som kan redde majoriteten de har akkurat nå.

Alternativ to er som Småplukker sier, kutte ut mye mer og få samtykke fra republikanerne. Det som er positivt med et slikt samarbeid er at da kan man være trygg på om at det blir stående. Samtidig haster det for begge parter at de ikke får til grønne incentiver, ettersom dette er enda en dag hvor Kina får mer fortrinn samtidig som det er tapte arbeidsplasser og økonomi.

Jeg stusser litt over hvor lite handlekraft politikerne i USA viser for tiden. Spesielt med hvor viktig dette er. Ikke undervurder Kina. Selv om jeg ikke synes noe om måten mennesker blir behandlet der eller hvordan diktatur styre kan være ekstremt urettferdig ovenfor andre mennesker, så er det ingenting å legge skjul på om at det er langt mer effektivt enn treige byråkratiske prosesser som vi har i vesten. Faktisk, på grunn av at demokratene er så avhengig av Manchin, er det egentlig han som bestemmer. Denne makten vil han dessverre miste ved mellomvalget i år, med mindre demokratene får til noe. Forsvinner majoriteten så kan du være helt sikker på om at republikanerne kommer til å gjøre Biden administrasjonens liv et levende helvete. Dessverre handler ikke politikk alltid om hva som er riktig, men heller om neste valg og om å sørge for at motstanderen ikke kan bruke gode argumenter ovenfor partiet ditt.

Jeg synes fremdeles at visjonen til Biden er kjempefin. Jeg synes selvfølgelig at han er gammel og hans retorikk ferdigheter er på par med vår tidligere CEO, men han er uansett bare et ansikt utad og har et helt apparat bak seg. Jeg stusser litt på avgjørelser tatt av hans administrasjon, ettersom de vet bedre enn noen andre hvor viktig tiden fremover er.

Glem REC for ett øyeblikk. Driter demokratene seg ut her nå, så vil Trump enkelt bli gjenvalgt. Han kan spille på om at demokratene ikke har fått til en dritt og har allerede brutt så mange løfter. Jeg antar at det også er republikanere som ikke ønsker dette. Dette vil være 100-steg tilbake for demokratiet.

Får vel avslutte med at det som er positivt er at begge parter er for grønne incentiver. De ønsker å bygge verdikjeder. De ønsker å skape arbeidsplasser og alle er enige om hvor farlige Kina kan bli i fremtiden om ikke tiltak blir tatt fortløpende. Velkommen til politikk. Ingenting har blitt kansellert, men tidslinjen har bare blitt utsatt med litt tid. Stopper ikke det uunngåelige;

Fornybart er fremtiden og RECSI vil levere ingrediensene grønne selskaper bruker for å produsere sine produkter.
Slettet bruker
10.02.2022 kl 10:47 4775

Heisann alle sammen.

For noen dager siden sendte jeg en Mail til lokalavisa i Moses Lake for å høre om det var noe mer nytt rundt REC og nabotomta. I tillegg spurte jeg om de visste tidsplanen for Warnick Bill. Her se svaret jeg fikk:

«I’m Charles, and I cover REC Silicon here. I do not have an update on the old Xyleco building, and there is no discernible activity there (though I did see a pickup truck pull into there parking lot when I drove past today). That the sale is still pending means no one is going to talk, and it was “pending” once before, so until it actually sells and the title is transferred for tax purposes, I’m not going to get too excited about things.

The Warnick bill has been referred to the ways and means committee, and I know nothing more about how that process will work. I do suspect the legislative session will be extended in order to get everything done that needs to get done»

Slettet bruker
10.02.2022 kl 10:56 4700

Bra jobbet Sørlie!!
Charlie er nok den mannen som vet mest om REC av lokale journalister. Vi får isåfall bekreftet at her er det mye "hysj, hysj". Alle piler peker i riktig retning, så det er ikke vanskelig å vente litt til.
MilanBaros
10.02.2022 kl 12:04 4374

Etter å ha kjøpt 500k i går, øker han altså med 200k til i dag.
Slettet bruker
10.02.2022 kl 12:16 4283

Er kanskje ikke så dum allikevel da...
enurweb
10.02.2022 kl 12:27 4205

Kan vi ikke bare la være å fokusere på den slangen?
Om b-tech versjonen av Spetalen gjør Grove feil eller ikke interesserer nok de aller fleste et sted midt på leggen her inne.
Slettet bruker
10.02.2022 kl 12:46 4059

Egentlig enig, men all PR er god PR. Kanskje kommer det en artikkel i Finansavisen når han er ferdig lastet.
Nsxnsx
10.02.2022 kl 13:32 3830

Jeg tror på 1krone opp pr dag neste uke frem mot Q4. Altså kurs 19,- ved stengetid torsdag :)
Dolly
10.02.2022 kl 13:36 3807

Tvilsomt, tror heller det blir en kamp for å karre seg over 16 igjen, Men håper du har rett :)
Ørn AS
10.02.2022 kl 14:10 3674

Se det. En som kanskje har skjønt littegrann..😅🦅
omac
10.02.2022 kl 14:18 3651

Se her ja, Tivoliet er fullkomment. Over og ut
DjTao
10.02.2022 kl 14:20 3645

Velkommen tilbake! Må si i retrospekt at exiten din fra REC i fjor vinter var et godt trekk, og tror du har timet inntreden din tilbake i aksjen godt nå.

Jeg gikk inn i REC i begynnelsen av januar 2021 men undervurderte hvor lang tid politiske prosessene i USA tar. Vi visste jo allerede da at beslutning om gjenåpning av ML lå mange måneder frem i tid, noe som ville gjøre aksjen volatil og sårbar for traderer og short.
Redigert 10.02.2022 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
MilanBaros
10.02.2022 kl 14:27 3579

Grove skriver nå på Twitter at han har økt ytterligere med 50k. Da sitter han i skrivende stund med 750k🦅
enurweb
10.02.2022 kl 14:34 3500

Dersom denne tråden nå skal spammes med Grove/Ørn AS fan boys så klokker i hvert fall jeg ut her ifra. Bort fra PC-en og hente spypose unnskyld meg.
MGS
10.02.2022 kl 14:36 3495

Mangler bare nemis og Uchi nå. Samme samme dag inn og dag ut, drama her og drama der - men ingen faktiske nyheter fra selskapet.

Edit: Klarte å glemme MorganKane som tross alt garanterte oss 42,50NOK i kurs siste vår. Bla bla bla....
Redigert 10.02.2022 kl 14:43 Du må logge inn for å svare
Småplukker
10.02.2022 kl 14:45 3451

Ingen grunn til å putte Nemi og Uchi i samme bås. En verden i forskjell for de fleste her inne, som faktisk vil høre fakta og positive visjoner.

Så lenge selskapet er stille som i graven er det selvsagt stort sett spekulasjoner som kastes ut fra de fleste, naturlig nok. Unntaket må være Manman
som finkjemmer nettet for relevant info om bransjen.