Rec uke 6

Slettet bruker
RECSI 06.02.2022 kl 20:23 58878

Nå står uke 6 snart for tur.

Vil markedet prise selskapet høyere eller lavere ved ukens slutt?

Jeg ser frem til q4 og hva som kommer frem i den forbindelse. Men før den tid- nok en uke med nyhetstørke og nervøse kortsiktige investorer?

questi
08.02.2022 kl 09:58 4745

*hehe* hadde de lagt polysilfabrikken til Norge, hadde kursen stupt til 1 kr pga strømkrisen i Europa :D
Nå truer Statnett med å utjevne prisene mellom Sør og NordNorge... Det vil si å gjøre det like dyrt i Nord som i Oslo :D

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/G3Jr86/statnett-vurderer-raskere-utjevning-av-stroempris-mellom-nord-og-soer
Slettet bruker
08.02.2022 kl 10:05 4693

Min første tanke var at Røkke familien og Ordføreren i Narvik satte kaffen i halsen. Med ett ble plutselig en av de store fordelene batterisatsningen i Nord, endret.

Lite sidespor, men trist utvikling vi ser i Norge nå. Håper noen politikere våkner opp snart. Vi kunne brukt vår billige kraft til å bli en supermakt innen innovasjon og styrket vår konkurransefordel betraktelig. Kraften har alltid vært en gode, med de prisene Europa har nå ville det vært mer verdt enn noen gang.

Redigert 08.02.2022 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2022 kl 10:10 4647

Kjempe fin innlegg, Kawas. Helt enig med deg om alt.

Det har skjedd store fremskritt på både makro og mikro nivå siden Q3, selv om dette ikke reflekteres i markedsverdien. La oss dele dette opp i biter;

BBB blir delt opp i biter. Antar at vi får fremskritt på den grønne biten innen 3 - 6 måneder. Deadline er mellomvalget som holdes i november, senere i år. Demokratene vil bli knust dersom de ikke får dette til.

Delstatlig incentiver blir satt opp hvor lokalpolitikere nå er innblandet. Det har blitt holdt flere møter i Grant County om to seriøse store investorer som ønsker å satse hardt og det skal tilrettelegges for disse. Nabotomten til REC er pending og vi bør innen veldig kort tid vite om kjøpet går gjennom og hvem som er kjøperen. Vi vet også at ML har søkt om utvidelser (hvorfor hadde de gjort det dersom det ikke var etterspørsel?).

201 tariff´s har blitt godkjent. Ja, ikke alt vi ønsket ble implementert her, men dette er fordi USA ikke er i nærheten av å kunne kutte ut all import fra utlandet ennå. De trenger egne verdikjeder først og her vil RECSI bidra enormt. USA er avhengig av import for å nå sine klimamål. Jo sterkere verdikjeden blir, desto mer offensiv politikk kan de gjøre mot f.eks. Asia. American compete act har godkjent 3 milliarder og dette skal nå til senatet for en runde til.

Samtidig vet vi på mikro fronten at Hanwha Solutions har kjøpt seg inn til 1.5 milliarder kroner. Hanwha er langt mer offensive og kommuniserer mer enn det Aker gjør. Dette er positivt for oss. Dere må tenke på en ting; hadde Hanwha kjøpt seg inn til 1.5 milliarder kroner, 35% over markedspris, hvis intensjonen var å sitte stille i 6 måneder til 1 år? Nei. Det er ikke slikt suksessfulle bedrifter opererer når de driver med oppkjøp.

Vi vet at REC har sagt for at ML skal gjenåpnes så trenger de enten verdikjede i USA som vil skape etterspørsel eller at markedet i Kina åpner seg. Alle som satser på at markedet i Kina åpner seg, er investert for feil årsak. Det er ingen tvil derimot om at verdikjeder i USA og EU vil bli etablert. Med inngangen til Hanwha Solutions har vi allerede en produsent som kan sikre ML gjenåpning.

Alt vi venter på nå er at de formelle beslutningene blir tatt. Akkurat nå trenger REC kun en partner som kan forsvare gjenåpning, men om noen år i fremtiden vil det ikke overraske meg om REC samarbeider med flere av de største aktørene samtidig som de bygger nye fabrikker for å møte etterspørselen.

Akkurat nå befinner vi oss i en tid hvor vi vet hva som skal forekomme, men ting har ikke blitt realisert ennå. Dette er også den mest kjedeligste perioden, fordi ingen kan med garanti si hva som vil skje fremover, ettersom avgjørelsene ikke har blitt tatt. Mange av oss har vært i REC siden emisjonen i oktober 2020 og selv om jeg legger merke til at aktivitet på forumet begynner å dø ut (noe som er naturlig, hva mer er det å diskutere om?) og selv om mange har kastet kortene og beveget seg til andre investeringer, så nekter jeg å kaste kortene mine. Jeg vet at denne børsmeldingen vil komme. Jeg vet at ML vil gjenåpnes. Jeg er også sikker på om at det kommer nye fabrikker om 2 år. Om jeg må pines i en periode til, så gjør jeg det. Jeg skiller mellom markedsverdien og fundamentet til REC, fordi vi som er investert per dags dato ser verdier markedet ikke ser.

Når meldingene kommer, blir markedet nødt til å følge etter oss. Samtidig ser jeg frem til om vi får mer direkte avklaring av REC på Q4. Som du sier Kawas, så må selskapet bli mer konkrete på hva de kommer til å iverksette og hva slags tidslinje de ser for seg fremover. Det eneste jeg har kritisert REC på, er mangel på kommunikasjon. Ordnes dette, trenger vi ikke børsmeldinger engang, markedet vil selv innse de skjulte verdiene som ligger her, men det hjelper ikke at eierne til REC og ledelsen i REC holder alle kort tett inntil brystet. Det er på tide at de åpner kortene sine med oss aksjonærer fortløpende, hvis selskapet bryr seg om tilliten til småaksjonærer, som utgjør majoriteten.

Tiden får vise. Det er ingen grunn til at aksjekurs skal vake på disse nivåene, men utnytt det for alt det er verdt, dersom du har tro på at ting vil klaffe for selskapet i fremtiden. Kjedelig her og nå, ja - men kan være veldig givende i fremtiden å sitte med en stor aksjepost til disse usle prisene. Tar man risiko får man enten betalt deretter eller taper deretter. Jeg tror vi blir betalt og betalt godt, men det er ingen tvil om at denne ventingen har dratt ut lengre enn nødvendig. Tålmodighet. Vår tid kommer. Så lenge fundamentet er solid vil markedsverdien følge etter.

Redigert:

Vi kan komme med 100 ulike meninger, teorier og tanker, men helt til selskapet selv ikke tar tiltak vil aksjekurs fortsette å svinge med 20-30% annenhver måned.
Redigert 08.02.2022 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2022 kl 10:26 4541

Enig i det meste her, selv om prosessene har tatt mer tid enn vi forventet og trodde på, er vi på ingen måte tilbake til rute 1.. Det store spørsmålet for meg er hvilken avklaring selskapet trenger før de sier at ventetiden er over? Kan det være at man har sikkerhet nok med incentiver på delstatsnivå, som tross alt er ganske betydelige?

Som et lite notabene når vi snakker om kursen. Ser med forskrekkelse at Aker Horizons nå er nede på 16 blank snart! Det er en halvering av introkursen, og mer enn to tredjedeler ned fra kursen i februar 21. Til sammenlikning er jo vårt støttesteg tilbake bare tyttebær, og illustrerer vel godt julingen det grønne har fått seneste år..
questi
08.02.2022 kl 10:37 4430

Politikerne mener at de har mest å tjene på å være medgjørlig partner i 'energisamarbeidet'...
Ved å inngå og fortsette med strømutvekslingsavtalene, får de også en avtale om å selge blått hydrogen lagd fra gass...

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/x8ylMB/tyskland-vil-over-paa-groenn-energi-og-hydrogen-stoere-vil-heller-at-de

De har sikkert en beregning et sted som sier hva som gir staten mest inntekter. Så får man håpe at inntektene er stabile i fremtiden og brukes/fordeles riktig... Lurer på om beregningsmodellene også tar med hva en ringvirkninger og risiko i det å basere seg på noen få eksportvarer vs det å ha en diversifisert hjemlig industri.
VL
08.02.2022 kl 10:42 4352

Forferdelig dårlig start på uken, er nok en del småaksjonærer som er lei og ser seg etter noe annet. Det er jo tross alt mange andre som har falt mye den siste tiden.
Nsxnsx
08.02.2022 kl 10:43 4352

Ny stilling i Butte utlyst :)

14.48,- WTF....her er det noen som ikke følger med i timen.....nå låner jeg for å kjøpe.... :)
Slettet bruker
08.02.2022 kl 10:46 4344

Noen som husker antall Nordnet aksjonærer noen uker/måneder tilbake. Så det var like over 20000 nå, men mener det var godt opp på 20 tallet? Noen som husker?
Nsxnsx
08.02.2022 kl 10:47 4323

Skal lure på om HS er fornøyd så langt med sin investering.....burde dem fått sin andel for 15,- ........?? Om de hadde hatt gode nok forhandlere ??

Eller bare MÅTTE de ha sin del koste hva det koste ville ?? Akkurat nå ser jo andelen fryktelig dyr ut....de MÅ vite noe som vi skulle ønske vi visste :) Ellers så hadde de ALDRI betalt 20,-
Slettet bruker
08.02.2022 kl 10:55 4303

~21.500. Tatt på husken, men jeg har også notert meg en liten nedgang.
Slettet bruker
08.02.2022 kl 11:05 4203

Jeg mener og tror at kursen på 20,- ville blitt satt nesten uavhengig av hva kursen på Oslo Børs sa på tidspunktet.

Prisen ved en så stor handel vil ha betydning i mange sammenhenger, og bør naturligvis være sterkt knyttet til selskapets verdier ved tidspunktet.
Verdien av aksjene får også enorm betydning for både eier-andel, og REC sitt budsjett med tanke på lån og nødvendige investeringer i både Butte og ML.

Derfor tenker jeg at HS bryr seg veldig lite om hva kursen på RECSI er i perioden 2022/2023.
Redigert 08.02.2022 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
08.02.2022 kl 11:10 4161

HS (RECSI) har jo litt seg selv å takke i og med at man velger tause Birgitte metoden. Jeg satt akkurat å tenkte på dette med troen på caset. Har mye investert i RECSI sitter fortsatt med bra pluss, og tenkte om det ville være lurt å frigi litt mer midler i dag for å gå tyngre inn? Har ikke svart meg selv ennå.. Kanskje noen som har noen refleksjoner her? Har heldigvis noen poster i AKSO, NORTH og REACH så dagen i dag (humørmessig) går bra totalt sett uansett.
Nsxnsx
08.02.2022 kl 11:19 4068

I fjerde kvartal forenter Carnegie en justert ebitda på 2.887 millioner fra Elkem. I motsetning til forrige kvartal – hvor silikon var den viktigste bidragsyteren – forventer analytikerne nå ifølge TDN Direkt at silisiumprodukter vil være den store driveren.

Hva er det Recsi produserer ????? Og hva er det som gjør at Recsi IKKE klarer å "drikke seg fulle på polet" ??? :) Ledelsen er jo lammet.....og sitter jo bare å ser milliarder fordufte til alle rundt seg. (ja litt frustrer nå ) :)
solfylt
08.02.2022 kl 11:27 3995

Jeg tror faktisk at BBB lå litt bedre an når Hanwha gikk inn og hadde den gått igjennom når den burde (eller hva Manchin?) så ville vi sett 20,- i sidespeilet for lenge siden. Nå er det vel ikke noen grunn til å tro at de har en dårligere kalkulator enn de fleste her inne, så det er naturlig å gå ut fra at de vet hva de gjør og vil. Problemet er at det tar tid og vi ikke vet hva som egentlig foregår. Aldri gøy med røde tall. Alltid gøy med grønne ☀️
Slettet bruker
08.02.2022 kl 11:35 3969

Det er det enkeltforholdet som gjør ventetiden så frustrerende synes jeg. Det er kanonpriser på materialet Rec leverer, og etterspørselen er rekordhøy, og da kjennes det veldig feil og ikke ha fyr i pipa.

Den rasjonelle delen av meg forstår jo at rammevilkårene fremover i tid er viktigere enn kortsiktig gevinst og tidshorisont, men like fullt, trist at vi ikke drar mer fordel av det gode markedet nå. Og hvor lenge kan egentlig Rec vente?
drapper12
08.02.2022 kl 12:04 3856

Nå må faen meg ledelsen ta seg sammen og melde noe konkret snart! Vi har jo ventet alt fra ett og et halvt år til to år! ikke rart aksjekurs er så billig når vi har inkompetente ledere som aldri deler noe informasjon med oss! skjer det ikke endringer så kaster jeg kortene snart og tar tapet. allerede kastet bort nesten to år på dette tulle selskapet. hjelper ikke en dritt å ha potensial hvis man ikke bruker det!

LEDELSEN TA DERE SAMMEN!
enurweb
08.02.2022 kl 12:08 4011

Send det til pressekontakten eller noen andre i selskapet. Ingen fra REC som leser her inne.

Forresten enig i frustrasjonen din!
Redigert 08.02.2022 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2022 kl 12:13 4011

Elkem er solide med kraftige overskudd om dagen. REC driver med underskudd, selvom de produserer noe silisiumsprodukter, hehe.

Godt drevet butikk det der. Vi må nok leve med kurssvigningene inntil REC kan vise at de kan drive lønnsomt og få et tilsvarende bra oveskudd som Elkem. Da snakker vi kanskje 42.5kr aksjen også :D
manman01
08.02.2022 kl 12:14 4001

Jeg tror flertallet er frustreret efterhånden, og selv jeg må indrømme at frustrationen tager fat til tider. Holder lav profil og beskæftiger mig med andre ting for tiden, ellers bliver det bare værre.

Håber i hænger i, og stoler på jeres dømmekraft. Hvad end den nu fortæller jer (:

Udover det, ønsker jeg alle en god dag - kigger efter nyheder senere (:
Slettet bruker
08.02.2022 kl 12:16 4121

Da har jeg sendt en ny e-post til Nils Kjerstad, deler dette med dere, men må sensurere første avsnitt, da dette identifiserer meg som person. Føler jeg tok tonefallet ett hakk opp fra forrige mail.

"Hei,

Kan jeg forvente noe tilbakemelding fra deg rundt dette? Trenger ledelsen i REC kanskje kommunikasjons kurs? * Flere setninger sensurert - forteller om meg selv, min erfaring og gir indirekte stikk på om at jeg kan holde gratis kurs for dem *. Jeg fakturerer vanligvis flere tusen kroner i timen, men kan gjøre et unntak her, fordi dere trenger dette virkelig.

Hvorfor får vi vite av Grant County at ML søker om utvidelse og at to seriøse aktører er i sluttfasen med å etablere seg der? Jeg antar at den ene aktøren er Hanwha Solutions, ettersom de betalte 35% over markedspris for å sikre seg tjenestene til REC. Hvorfor nevner ikke ledelsen dette selv!?

Hvorfor sier storeiere Hanwha Solutions at de skal jumpstarte ML også kommer tidligere CEO dagen etterpå og sier at det er mye som gjenstår. Er det uenigheter internt om veien videre? Hvorfor er det ikke samsvar mellom ledelsen og de største eierne?

Ta en titt på diverse forumer, så skal du innse hvor lei lojale aksjonærer er av å bli behandlet på denne måten. Dere jobber for majoriteten, det vil si 66% av aksjonær massen, dere jobber ikke for Aker Horizons eller Hanwha Solutions, men REC Silicon.

Er så skuffet over at jeg har gått god for dette selskapet i flere år uten at selskapet går god for individene som har investert i selskapet ved å gi oss gjensidig respekt og oppdatere oss.

Hvor mange kvartals presentasjoner skal dere si det samme? På tide at dere gir oss ny informasjon! Vi trenger noe mer konkret! Vi trenger at dere deler MER enn det som kun er lovpålagt.

Det at aksjekurs er på snart 14kr blank aksjen, selv etter inngangen til Hanwha Solutions og med de prospektene selskapet egentlig har, sier mye om tilliten REC har i markedet. REC har en helt elendig historikk og det er så viktig at ledelsen er proaktive, fremoverlente og viser at dagens REC ikke skal sammenlignes med selskapet for 20 år tilbake. I dag er forutsetningene helt annerledes.

Selskapet har 2 milliarder på bok. 1 milliard i gjeld. Fabrikkene koster flere titalls milliarder å etablere. Selskapet har helt unik teknologi, er miljøvennlige og er en av få polysil. Produsenter i USA. Selskapet er helt unik når det kommer til silangass og har nærmere 70% av markedsandelen her. Likevel er markedsverdien på 6 milliarder NOK, fordi ingen har tillit til dere, lengre!

Kort fortalt så er jeg utrolig skuffet. Det er flere tusen andre mennesker også. Vær vennlig og jobb med kommunikasjonen deres. Vi aksjonærer fortjener mye mer! Jobb litt med å bygge tilbake tillit. Vi fortjener en konkret oppdatering samt ordentlig guiding på veien videre. Det å holde en fornøyd aksjonær masse er fordelaktig for selskapet.

Venter på tilbakemelding fra deg."

Jeg anbefaler også dere som er frustrerte om å sende e-poster. Gjør mange av oss det, så vil selskapet være nødt til å gi oss en ordentlig tilbakemelding.

Vi har to alternativer her;

1. Ledelsen holder alle kort inntil brystet og sier kun det de er lovpålagte til å si. Skjuler alt annet.
2. Det er ingenting som foregår, som er årsaken til at de ikke oppdaterer oss ordentlig, som er hovedargumentet til Nemi´s.

Jeg tviler på at alternativ 2 er aktuelt. Ledelsen jobber, de bare er helt elendige til å vise resultater og oppdatere oss om ting. Vi vet at de jobber gjennom informasjon hentet fra Grant County samt inngangen til HS. Denne mailen er en follow up e-post, hvor jeg inkluderte alle de viktigste punktene allerede i første mail.
enurweb
08.02.2022 kl 12:20 4209

Jeg vil bare si at jeg setter stor pris på personer som deg manman og uchi og et godt knippe til her inne som kommer med god og nyttig info ofte.

Har ingen planer om å selge meg ut på lenge i REC. Har vært med på bølgen opp og ned mange ganger her nå fra 12 kroner til 23-24 kroner uten å selge noen aksjer. Men man blir litt frustrert og irritert til tider :)
Slettet bruker
08.02.2022 kl 12:25 4151

God dag Uchi, dette var bra skrevet. Her er du veldig saklig og ærlig. Kan skrive under på denne. Stemmer bra med min oppfatning! Det å jobbe for aksjonærene er enda mer viktig i tider som dette, mener det er ekstra nødvendig med dagens status at selskapet kommuniserer tydelig og konkret om det de kan. Fremoverlent og visjonært!

Fremsnakk for å tydeliggjøre potensial for verdier nå og i fremtiden er også å jobbe for aksjonærene. Det er ikke kun å presentere tallet som står under "Net financial items". God info er viktig det å!

Håper du får et bra svar :)
enurweb
08.02.2022 kl 12:27 4147

Veldig interessant å lese Uchi og en særdeles bra formulert og saklig henvendelse. Eller "follow up" som du jo skriver.
Det er absolutt mulig at jeg tenker å sende en henvendelse selv. Det ligger vel i en annen tråd men hvordan går man frem eller hvem sender man en slik e-post til om man ikke har noen kjenninger i selskapet fra tidligere?

Never mind, fant det ut selv :)
https://www.recsilicon.com/investors/shareholder-services/contact-us/
Redigert 08.02.2022 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
drapper12
08.02.2022 kl 12:28 4221

takk for at du viser vei uchi! jeg skal skrive en epost idag. er dritt lei dette her nå. enten viser de fremskritt ellers kan jeg investere penger i selskaper som faktisk viser at de bryr seg om oss små aksjonærer! En ting er at ingenting foregår men det er noe helt annet når SÅ MYE foregår, men selskapet holder kjeft om alt! Så frustrert!
Slettet bruker
08.02.2022 kl 12:34 4320

Convalt Energy’s plans for solar panel manufacturing plant in New York slowed, but not deterred

When National Grid estimated that it will cost $19 million to bring power to the proposed solar panel manufacturing plant in Hounsfield, New York, Convalt turned on a dime and hatched a new plan to get US-made panels to market.

FEBRUARY 7, 2022 ANNE FISCHER
MANUFACTURING
MODULES & UPSTREAM MANUFACTURING
NEW YORK
UNITED STATES

Image: Fortum
ShareIcon FacebookIcon TwitterIcon LinkedInIcon WhatsAppIcon Email

Convalt Energy made the news last year when it purchased SunPower’s solar panel manufacturing lines as SunPower shut down its facility in Hillsboro, Oregon. It was no small feat moving 115,000 individual pieces, 800,000 feet of cable, etc. – to be hauled in 350 truckloads from Oregon to Watertown, New York, with the intention of setting up one of the largest solar panel manufacturing plants in the US.

Last July, county officials approved a plan for Convalt to build a 300,000-square-foot module manufacturing facility, but recently the plan hit two snags. Last week, Hari Achuthan, CEO of Convalt Energy, learned at a Hounsfield planning board meeting that the town can’t move forward with the project until the company owns the land or has a lease, which could take months as the company currently has a lease to purchase. “Not a problem,” Achuthan told pv magazine. “It’s a small delay. We’ll get it done as it more of a formality.”

The greater snag is that National Grid recently handed Convalt the price tag of $19 million and a timeframe of at least two years to get power to the site. “When we heard that we told them that we’ll island our factory and we won’t need need the grid power for the approximately 4MW of load,” Achuthan said.

In a quick change of plans, Convalt bought an old building that already has power connections. To get their manufacturing process up and running quickly, they are putting two production lines in that existing building, and then will construct a new, larger second facility at the Watertown airport business park for another two production lines. Achuthan said they should be up and running with the first two lines in September or October 2022, bringing up to 200MW to market in Q1 2023. National Grid has come back with lower cost for the grid connection, but Convalt has already moved along with its new plan.

With the Biden administration’s recent extension of tariffs on imported solar cells, there’s renewed interest in stimulating US solar manufacturing. When asked about the extent to which the federal government has been involved with Convalt’s plans, Achuthan noted that they have been in conversation with them. “Key will be support from DOE for loan grants and loan guarantees and we should know in a couple of months.”

Slowed but not deterred, Convalt Energy is moving forward with plans to first get module production up and running and then to focus on wafer and cell production with hopes that they will achieve 3GW. In all, Convalt intends to create as many as 1,500 jobs, many of which will be filled by veterans retiring from nearby Fort Drum, in keeping with its vision to “Make Solar American Again”.

https://pv-magazine-usa.com/2022/02/07/convalt-plans-for-solar-panel-manufacturing-plant-in-new-york-hits-some-snags/
enurweb
08.02.2022 kl 12:34 4410

Bare husk å være litt saklig når du sender en e-post :)
Greit å la litt følelser skinne igjennom tenker jeg også og vise at det er viktig for oss men ikke helt bajas.
Blir ofte bedre tatt imot om det er saklige poenger som Uchi sendte.
Hemsen
08.02.2022 kl 12:36 4412

Stor takk til deg for innsatsen du legger ned, så får vi bare håpe noe snart skjer.
Slettet bruker
08.02.2022 kl 12:36 4429

Godt initiativ! De har sjansen ved Q4, ellers bør vi ha spørsmålene klare og sende inn under presentasjonen.
Stabukk
08.02.2022 kl 12:39 4380

Har IR-kontakt lov å svara på slike spörsmål og frustrasjon no rett för Q4? Har oppfatta at Rec börsmelder ein "Update" på fleire tema 18. febr,

Har uansett fått svar på fleire e-postar til Kjerstad, men ikkje alle. Går ut frå at mangel på svar skuldast at mandatet han har, forhindrar dette. Er uansett spent på om uchi får svar.

Er ellers ikkje enig i at Rec har ein "helt elendig historikk" etter at Rökke og Aker kom inn.
Slettet bruker
08.02.2022 kl 12:45 4336

Enda mer løgn fra deg🙂 klarer du ikke skrive 1 setning uten å lyve ?
Slettet bruker
08.02.2022 kl 12:48 4298

Da kan man i det minste svare sine eiere (oss) at det man spør om ikke kan besvares.
Slettet bruker
08.02.2022 kl 13:05 4226

Kjerstad er vel egentlig ikke ansatt i REC - eller? Ser ut som han jobber i CRUX, og kanskje bare tar oppdrag i egenskap av IR-kontakt for REC. Kanskje derfor han ikke er så lett å få i tale…
Nsxnsx
08.02.2022 kl 13:06 4272

Skjer i hver fall ting på fabrikken i Montana :) selv om verdiene bare synker og synker.....og ledelsen ikke gjør noe som helst for å stanse den sørgelige utviklingen.


Chemical Operator
Butte, MT

Control Systems Engineer
Butte, MT

Maintenance Manager
Butte, MT

Mechanical Integrity Engineer
Butte, MT

Mechanical Integrity Instrumentation Technician
Butte, MT

Mechanical Supervisor - Module Maintenance
Butte, MT

Sales and Production Planning Manager
Butte, MT
Slettet bruker
08.02.2022 kl 13:09 4405

Får i det minste håpe denne sendes oversatt/google translate til midlertidig styrende leder. Så kanskje det resulterer i noen ekstra setninger i presentasjonen :)
Redigert 08.02.2022 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2022 kl 13:15 4349

Uchi, kanskje du også bør sende en kopi til james.may@recsilicon.com

Har også nevnt det før, at vi eiere/aksjonærer ville vært mye mer tjent med at selskapet hadde vært noe mer fremoverlent i skoene hva gjelder kommunikasjon utad. Twitret litt («hva er Twitter…?») om potensialet og skapt litt begeistring, spredt et lite snev av «hallelujastemning». Kan jo virke som flere begynner å miste motet. Det er veldig synd. Vi sitter på gull, men flere skjønner det ikke, ser det ikke, tror det ikke lenger…
Redigert 08.02.2022 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
08.02.2022 kl 13:29 4281

Vi kan ikke klage på hverken Sn/Jr Røkke. Vi vet jo ikke helt hva de har gjort. Regner dog ikke med at HS kom rekende på en fjøl uten at "Noen" gjorde noe... Tror heller ikke dagens RT gjenspeiler kursen i RECSI der den egentlig burde være. (Mye høyere). Vi får vel litt innsyn i etterhvert hva som kommer (Q4..??) og hva Røkke Jr evt. har jobbet med og kan krediteres. Her gjelder det bare å stole på at det jobbes aktivt med "mye" og ha troen. De som ikke har det kan jo bare selge... Ikke så mage som gjør det i dag da det er heller liten omstning til RECSI å være. Dette blir bra skal dere se !!! I'm still a believer.
Slettet bruker
08.02.2022 kl 13:31 4262

Har sendt dette videre til James May. Takk for forslag.

Jeg er helt enig med deg. Vi sitter med gull, men jeg forstår at mange har kastet kortene. Jeg hadde nok gjort det selv, om jeg ikke hadde satt meg så mye som jeg har i selskapet og bransjen. Vi får håpe at ledelsen lærer fra dette og at vi ser fremgang allerede i Q4 presentasjonen, eller som Kawas sier, ha spørsmålene klare sånn at de ikke har noe annet valg enn å måtte svare oss. Selv det å si "Dette kan vi ikke utdype oss om" er bedre enn å si ingenting og være helt stille. Stillhet er det værste markedet vet om og REC er eksperter på det. La oss håpe at REC tar et mer fremoverlent og visjonært approach fremover, som Amatørkongen beskriver.
Utbyttet 2020
08.02.2022 kl 13:58 4079

Vet at jeg sannsynligvis stikker hånden inn i et vepsebol her.. Men.. Er det noen her inne som vet hva for en jobb det blir å restarte ML? Det blir ikke bare å skru på en bryter. Vet ingenting om aktiviteten på ML per dags dato, men håper for deres (aksjonærers) skyld at det er bedrevet et solid vedlikehold/ preservering på ventiler, rør osv under perioden hvor det har stått kaldt. Og selv om det det er holdt vedlike til ypperste kvalitet, så kommer en åpningsdato til å bli skyvet på mange ganger... Sånn er det når ting står kaldt over en lengre periode dessverre. Er det noen her som vet hvordan anlegget blir vedlikeholdt per i dag? Er dem igang med gjennåpningsforberedelser? Har ikke aksjer i selskapet, men ønsker info rundt dette før man eventuelt tar en posisjon.
Slettet bruker
08.02.2022 kl 14:02 4046

Ikke mye detaljer jeg har, men mitt inntrykk er at de har en viss aktivitet der og slikt mtp vedlikehold. De har også løpende utgifter som er ganske vesentlig. Jeg har ingen veldig konkrete detaljer å komme med. Jeg har dog tidligere nevnt at oppstarten kan by på overraskelser av negativ sort, akkurat slik du beskriver.

Det er ikke bare å skru på kjøleskapet og fylle hyllene med brus. Avanserte greier og med lang leveringstid i verdikjedene verden rundt må man som aksjonær være forberedt på børsmeldinger lignende den Quantafuel kom med denne uken.