Fremtiden er seismisk!
Jeg er ingen fast forumskriver, men sett i lys av PGS sitt nylige kursfall ønsker jeg å lette mitt hjerte. Først en kort oppsummering av hva seismikk kan brukes til:
1. Øke ressursgrunnlaget: Finne nye forekomster av olje og gass, både i nybrottsområder og rundt eksisterende infrastruktur
2. Øke utvinningsgraden: Bedre utnytte petroleumsfelt som er under produksjon (reservoarovervåkning)
3. Karbonfangst og lagring (CCS): Her trengs seismikk til først å lokalisere undergrunns lagringsreservoar, og deretter for å overvåke dem
4. Etablere vindparker: Det trengs grunn seismikk for å etablere bunnfast havvind (sikre bunnforhold, unngå grunn gass i området)
5. Havbunnsmineraler: Her trengs seismikk for å lokalisere lovende forekomster
6. Geotermi: Lokalisere "targets"
I dag fokuseres det mye på punktene 1 og 2 for selskap som PGS, men selv den mest hardbarka "tree hugger" må innrømme at punktene 3-6 er helt nødvendige for "det grønne skiftet".
Gass skal bli "grønt" under forutsetning at gasskraftverkene har CCS. Store områder må derfor scannes for å finne lagringsreservoar i forskjellige land. Her er PGS verdensledende. Ikke bare fordi de har verdens mest moderne streamer-flåte, men også fordi de er teknologiledende. Equinor og co valgte PGS til å overvåke Langskip (Northern Lights) som er verdens største CCS-prestisjeprosjekt. Dette betyr ganske enkelt at PGS har den beste teknologien for å lokalisere CO2 under bakken, og det er noe annet enn å finne geostrukturer.
Folk frykter at PGS har for mye gjeld. Det en må spørre seg da er hva gjelda er backet av. I PGS sitt tilfelle er det verdens mest moderne flåte av streamer skip. Og de har i praksis bare én konkurrent på området, nemlig Shearwater. Med dagens råvarepriser vil konstruksjon av en streamer koste mangfoldige ganger mer enn i 2013/2014. Dette er jo ikke småtterier, det er blant de største flyttbare innretninger på jordkloden!
Så jeg er ikke bekymret for hverken gjeld eller emisjon. PGS opererer i et marked i forbedring, med økende etterspørsel etter olje/gass/ccs-tjenester. De viser at de kan vinne anbud globalt, og de sitter på ALT som trengs for å utforske "inner space". Både et omfattende databibliotek, streamer-skip og havbunnsnoder (samarbeid med Magseis Fairfield). Det er bare et tidsspørsmål før blårussen i finansverden skjønner dette og hever kursmålene!
1. Øke ressursgrunnlaget: Finne nye forekomster av olje og gass, både i nybrottsområder og rundt eksisterende infrastruktur
2. Øke utvinningsgraden: Bedre utnytte petroleumsfelt som er under produksjon (reservoarovervåkning)
3. Karbonfangst og lagring (CCS): Her trengs seismikk til først å lokalisere undergrunns lagringsreservoar, og deretter for å overvåke dem
4. Etablere vindparker: Det trengs grunn seismikk for å etablere bunnfast havvind (sikre bunnforhold, unngå grunn gass i området)
5. Havbunnsmineraler: Her trengs seismikk for å lokalisere lovende forekomster
6. Geotermi: Lokalisere "targets"
I dag fokuseres det mye på punktene 1 og 2 for selskap som PGS, men selv den mest hardbarka "tree hugger" må innrømme at punktene 3-6 er helt nødvendige for "det grønne skiftet".
Gass skal bli "grønt" under forutsetning at gasskraftverkene har CCS. Store områder må derfor scannes for å finne lagringsreservoar i forskjellige land. Her er PGS verdensledende. Ikke bare fordi de har verdens mest moderne streamer-flåte, men også fordi de er teknologiledende. Equinor og co valgte PGS til å overvåke Langskip (Northern Lights) som er verdens største CCS-prestisjeprosjekt. Dette betyr ganske enkelt at PGS har den beste teknologien for å lokalisere CO2 under bakken, og det er noe annet enn å finne geostrukturer.
Folk frykter at PGS har for mye gjeld. Det en må spørre seg da er hva gjelda er backet av. I PGS sitt tilfelle er det verdens mest moderne flåte av streamer skip. Og de har i praksis bare én konkurrent på området, nemlig Shearwater. Med dagens råvarepriser vil konstruksjon av en streamer koste mangfoldige ganger mer enn i 2013/2014. Dette er jo ikke småtterier, det er blant de største flyttbare innretninger på jordkloden!
Så jeg er ikke bekymret for hverken gjeld eller emisjon. PGS opererer i et marked i forbedring, med økende etterspørsel etter olje/gass/ccs-tjenester. De viser at de kan vinne anbud globalt, og de sitter på ALT som trengs for å utforske "inner space". Både et omfattende databibliotek, streamer-skip og havbunnsnoder (samarbeid med Magseis Fairfield). Det er bare et tidsspørsmål før blårussen i finansverden skjønner dette og hever kursmålene!
De solgte noen poster på fredag, 11. Feb. Under 5% nå.
Hva står det? Får ikke opp noe
observer009
15.02.2022 kl 08:25
5660
https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010199151-XOSL#CompanyPressRelease-8832653
15/02/2022
Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in Petroleum Geo
15/02/2022
Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in Petroleum Geo
Blir spennende å se hvor PGS tar oss i dag. Kommer det noen nyheter i dag tro?
nafa
14.02.2022 kl 17:00
6141
Ikke overraskende det som skjedde med kursen i dag.
Skal nok bli veldig volatil en tid framover nå.
Når de rette gutta har fått lastet opp sitt behov og når ventende meldinger om storkontrakt er bekreftet så bærer det nok opp. Minst to års perspektiver trengs nok her.
Skal nok bli veldig volatil en tid framover nå.
Når de rette gutta har fått lastet opp sitt behov og når ventende meldinger om storkontrakt er bekreftet så bærer det nok opp. Minst to års perspektiver trengs nok her.
nafa
14.02.2022 kl 12:59
6382
De store gutta skal nok ha det de ønsker lavest mulig uansett før de gir seg.
De får ingenting hos meg.
De får ingenting hos meg.
Cliff
14.02.2022 kl 07:22
4116
Oljeprisen starter uka på 95,49 $.
Men børsene i US og Asia skremmes av Ukraina-konflikten
https://e24.no/boers-og-finans/i/v5dLLm/tokyo-boersen-faller-markant-etter-oekt-ukraina-uro
Spørs om ikke el-prisen også vil skremmes oppover
https://e24.no/olje-og-energi/i/oWybrB/venter-ikke-tomme-magasiner-tross-eksport-ser-ikke-i-dag-for-oss-en-situasjon-med-rasjonering
Men børsene i US og Asia skremmes av Ukraina-konflikten
https://e24.no/boers-og-finans/i/v5dLLm/tokyo-boersen-faller-markant-etter-oekt-ukraina-uro
Spørs om ikke el-prisen også vil skremmes oppover
https://e24.no/olje-og-energi/i/oWybrB/venter-ikke-tomme-magasiner-tross-eksport-ser-ikke-i-dag-for-oss-en-situasjon-med-rasjonering
Redigert 14.02.2022 kl 07:36
Du må logge inn for å svare
Stiajo
14.02.2022 kl 00:07
4347
13k i fortjeneste ca 68% dette er gøy. Har aldrig opplevd dette før😁
Alt under 4 kroner er en god inngang sånn det ser ut nå. Om 3 år er kanskje alt under 30 kroner en god inngang. Verden trenger olje og gass, glem kursmålene på 1 kr. Fremtiden til pgs er lys! Ikke selg deg ut på 3 kroner når nedsiden er minimal og oppsiden uendelig stor
Ingen planer om å selge tvert imot heller kjøpe mer👍 Alt på 2 og opp på 3 er vell en grei inngang eller?😅
nafa
13.02.2022 kl 19:32
5001
Det vanskeligste av alt er å spå kursendring kortsiktig.
Men det meste, Per i dag tyder veldig på at denne skal myye opp framover. Hvis du har mulighet å bli sittende en del framover i tid, helst et år eller to, så tror nå jeg at du neppe vil angre på det
Men det meste, Per i dag tyder veldig på at denne skal myye opp framover. Hvis du har mulighet å bli sittende en del framover i tid, helst et år eller to, så tror nå jeg at du neppe vil angre på det
Kjøper mer jeg også.
Håper 6 kr er bare en start😁 aldri vært i en aksje som har tatt flatt av noen gang, håper jeg kan se det her👍 Men var gøy å kjøpe seg inn på 2-2,1 kr å være i pluss med 30k på fredagen med de få aksjene jeg har… kjøper litt mer i morgen å håper på en reprise av forrige uke💪🏼🚀
Noen som tørr å spå en kurs med og uten kontrakt for uken som kommer🤠?
Noen som tørr å spå en kurs med og uten kontrakt for uken som kommer🤠?
X-43 scramjet
13.02.2022 kl 18:07
5205
Denne skal til topps igjen. Mange seismikk kontrakter som er på vei. Og en god løsning låneforfallene så skal det være 6 kroner. Brasil kontrakten som vi venter på, et ESS kort bare det alene.
Kontur
13.02.2022 kl 15:20
5513
Kan ikke skjønne annet enn at her er en enorm oppside. Nedsiden er begrenset, nærmest lik null.
Der vil komme mange kontraktstildelinger de kommende dager og uker.
Tror PGS vil bygge en helt fantastisk Backlog og at det kun er et tidsspørsmål før alle skipene er i full jobb
Der vil komme mange kontraktstildelinger de kommende dager og uker.
Tror PGS vil bygge en helt fantastisk Backlog og at det kun er et tidsspørsmål før alle skipene er i full jobb
Nano Rekyl
13.02.2022 kl 14:55
5560
Heisan!
Er det noen som vet om vi kan få vite noe angående budrunden i India som går ut i dag?
Er det noen som vet om vi kan få vite noe angående budrunden i India som går ut i dag?
Nok en gang briljerer du med din innsikt, Qoc. At PGS inngår slike samarbeid er et utrolig godt kvalitetsstempel og viser hvor framoverlente de er. SBX sine prosjekter innen segmentet er bare en vits i forhold.
Håper du tar en nøye gjennomgang over pros og cons hoss begge bedriftene du har nevnt, og så tar du et eget valg baserte på disse opplysningene. Selv velger jeg PGS på disse nivåene og tenker at når den når 5-6 kroner tar jeg tempen på markedet igjen og gjør en vurdering deretter Tror IOX har lite å komme med fremover. For mye korrupsjon i de områdene di holder på.
Redigert 13.02.2022 kl 15:03
Et spørsmål. Er ikke så rutta på aksjer som mange her inne, har kjøpt meg inn her i pgs på kurs 2,1. ser også at interoil gikk høyt og at de venter på gode nyheter i nærmeste fremtid som kan 4x kursen på kort tid sies det!
Har 50 k til å bruke i morgen, ville dere ha kjøpt pgs å økt der eller kjøpt i interoil? Sikkert et dumt spørsmål igjen men håper noen som har peiling på dette kan gi meg et fornuftig svar.
Takk👍
Har 50 k til å bruke i morgen, ville dere ha kjøpt pgs å økt der eller kjøpt i interoil? Sikkert et dumt spørsmål igjen men håper noen som har peiling på dette kan gi meg et fornuftig svar.
Takk👍
Queen of Crude
13.02.2022 kl 13:23
5708
Etter min mening er det fremdeles ikke priset inn i PGS-aksjen at gass blir "grønt" i EUs taksonomi. De fleste har fått med seg at dette er blitt foreslått, men de har ikke skjønt hvor langt prosessen er kommet. For at gass IKKE skal bli listet som grønt må 20 medlemsland som representerer minst 65% av EUs befolkning gå sammen om å stoppe forslaget. Og de kan ikke stoppe bare gass-delen, de må stoppe hele CDA'en (Complementary Delegated Act). Dette er svært usannsynlig, sett i lys av de reaksjoner som er kommet frem i media til nå.
Så alt tilsier at gass bli en såkalt "brobygger" ("transitional energy") til nullutslippsfremtiden EU håper på. Her er det EU skriver om gassen (og kjernekraft, som også er blitt transitional):
"cannot yet be replaced by technologically and economically feasible low-carbon alternatives, but do contribute to climate change mitigation and with the potential to play a major role in the transition to a climate-neutral economy"
Dette er nye takter fra byråkratene i Brussel! Vinterens strømkrise har nok fått dem til å innse at gass trengs, og må investeres i. Da snakker vi hele verdikjeden fra leting til gasskraftverk (sistnevnte må utformes med CCS for å oppfylle kravene). Igjen: Vinn-vinn for PGS, som trengs både for gassleting, gassreservoarovervåkning, CCS-leting og CCS-overvåkning. Siden alt som faller inn under taksonomien er lovet betraktelig bedre lånebetingelser enn det som faller utenfor, vil det være merkelig om ikke PGS venter til taksonomien trer i kraft før de evt rydder opp i lånene sine. Og kanskje er ikke de langsiktige leveringskontraktene til EU så veldig langt unna, heller!
Så alt tilsier at gass bli en såkalt "brobygger" ("transitional energy") til nullutslippsfremtiden EU håper på. Her er det EU skriver om gassen (og kjernekraft, som også er blitt transitional):
"cannot yet be replaced by technologically and economically feasible low-carbon alternatives, but do contribute to climate change mitigation and with the potential to play a major role in the transition to a climate-neutral economy"
Dette er nye takter fra byråkratene i Brussel! Vinterens strømkrise har nok fått dem til å innse at gass trengs, og må investeres i. Da snakker vi hele verdikjeden fra leting til gasskraftverk (sistnevnte må utformes med CCS for å oppfylle kravene). Igjen: Vinn-vinn for PGS, som trengs både for gassleting, gassreservoarovervåkning, CCS-leting og CCS-overvåkning. Siden alt som faller inn under taksonomien er lovet betraktelig bedre lånebetingelser enn det som faller utenfor, vil det være merkelig om ikke PGS venter til taksonomien trer i kraft før de evt rydder opp i lånene sine. Og kanskje er ikke de langsiktige leveringskontraktene til EU så veldig langt unna, heller!
X-43 scramjet
13.02.2022 kl 11:54
5917
Leste artikkelen. "Over 60 prosent av de undersjøiske mineralforekomstene ligger i internasjonalt farvann – og norsk oljekompetanse er som skapt for utvinningsjobben".
Her har virkelig PGS potensiale, det er litt frem i tid, men PGS kan vinne betydelige markeds andeler her og. For en jackpot aksje dette blir i fremtiden
Her har virkelig PGS potensiale, det er litt frem i tid, men PGS kan vinne betydelige markeds andeler her og. For en jackpot aksje dette blir i fremtiden
Queen of Crude
13.02.2022 kl 11:26
5954
Som dere kan lese på hjemmesiden til PGS har de teamet opp med SINTEF for å utvikle nye geofysiske metoder tilpasset havbunnsmineraler. Dette kan bli spin-offs eller en egen del av virksomheten etterhvert. Det er ikke tvil om at dette kommer som et skudd fremover, ikke minst fordi vestens forhold til Kina slår sprekker. Her er en fin oppsummering av markedet skrevet av SINTEF's ledende forskningssjef på området:
https://www.dn.no/innlegg/sirkular-okonomi/elektrifisering/havbunnen/innlegg-havbunnsmineraler-trengs-gjenvinning-blir-ikke-nok/2-1-1077620
https://www.dn.no/innlegg/sirkular-okonomi/elektrifisering/havbunnen/innlegg-havbunnsmineraler-trengs-gjenvinning-blir-ikke-nok/2-1-1077620
Cliff
13.02.2022 kl 11:09
6027
En skikkelig trigger for seismikkmarkedet ville vært om EU ba om langsiktig, 50 års leveringsavtale for gass.
Forpliktelsene med å innfri disse vil gi heftig investeringsvekst.
Det grønne skiftet er en bremsekloss for oljeselskapenes langsiktige investeringer. De frykter at framtidige politiske valg kan snu opp-ned på deres livssituasjon.
Heldigvis er det slik at vårt ekstremt høye skattetrykk på olje/gass-inntekter bidrar til at det er staten som sitter med den største risikoen, så det er godt håp om at dagens rekordinntekter åpner for å bruke noe ekstra på leting, også utenfor nærområdene til dagens operative felt.
Forpliktelsene med å innfri disse vil gi heftig investeringsvekst.
Det grønne skiftet er en bremsekloss for oljeselskapenes langsiktige investeringer. De frykter at framtidige politiske valg kan snu opp-ned på deres livssituasjon.
Heldigvis er det slik at vårt ekstremt høye skattetrykk på olje/gass-inntekter bidrar til at det er staten som sitter med den største risikoen, så det er godt håp om at dagens rekordinntekter åpner for å bruke noe ekstra på leting, også utenfor nærområdene til dagens operative felt.
Redigert 13.02.2022 kl 11:13
X-43 scramjet
12.02.2022 kl 23:16
6438
Flere møtevirksomheter innen seismikk denne måneden. Står på hjemmesiden til PGS. Her kommer nye felt, nye avtaler for å sikre flere seismikk undersøkelser. Olje og gass, havvind, karbonfangst, havbunns mineraler, PGS blir favoritten til mange store olje selskap som vil jobbe med PGS. Dette kan bli stort. Starten på et nytt eventyr innen seismikk
Dette har jeg troen på at tar en MPCC. Jeg tenker at oppsidepotensialet i MPCC er mikroskopisk ift PGS. På mandag selger jeg mine 10k aksjer MPCC og kjøper PGS for alle penga. Begynner å bli en snever portefølje jeg har nå, men har ståltro at denne blir en vinner i år. Lest mye om prosjektene deres den siste tiden og er derfor overbevist om at dette blir bra. Har noe krutt igjen. Selger aldri Okea aksjene mine for PGS.
oddone
12.02.2022 kl 23:04
6368
Tror nok at mineraler / vindmøllefundamenter / carbon capture mapping skal få kjørt seg i kampen om kapasitet for seismikk fremover. Dette blir ikke oppgaver for PGS, Sherarwater, Magseis - de store leverandørene blir nok +100% engasjert i å finne olje og gass. Dette er veldig bra og Major Opportunity for små operatører, nyetableringer, 2D, bathymetry
De store vil signere de dyre kontraktene for å finne energi fortest mulig
De store vil signere de dyre kontraktene for å finne energi fortest mulig
X-43 scramjet
12.02.2022 kl 22:42
6326
Håper utvinning av havbunns mineraler kommer mer i markedet. PGS har multi teknologi på kvalitets nivå. Kommende seismikk kontrakter er på vei og tidenes reprising kan snart begynne. Vi skulle vært på 5 kroner nå
Inn på 2.10 her og skal ut på 20++ kanskje mere her er det seismikk som gjelder
PGS er top pic med mye gjeld og høy giring
Og den mest moderne flåten av alle
EMGS som krydder.
PGS er top pic med mye gjeld og høy giring
Og den mest moderne flåten av alle
EMGS som krydder.
WETrader
12.02.2022 kl 20:07
6633
"Ser vi på OPEC+ totalt sett, så er det at landene ikke klarer å produsere i henhold til kvotene sine et problem som bare kommer til å øke i omfang"
https://www.daytrader.no/strammere-marked-lofter-oljeprisen/
https://www.daytrader.no/strammere-marked-lofter-oljeprisen/
Neste uke blir spennende👍 🚀💪🏼
God helg folkens🍻
God helg folkens🍻
Highflow
11.02.2022 kl 21:17
7018
For de fleste olje relaterte aksjer så vil det gi en boost, ser olje prisen allerede blir presset
Så det har en positiv virkning for oss som har aksjer i pgs vis det blir krig mellom Russland og Ukraina?
altin
11.02.2022 kl 20:57
7066
Innovasjon av Ukraina starter når som helst. Det viktigste for vesten og NATO er å starte en storstilt olje og gass offensiv. Oljeprisen til himmels og store gass problemer i Europa.
Skulle ikke bankene gå med på å utsette lån vil myndigheter gripe inn. Vi er ikke klar for en krig med durasell fly, elektrosjokkvåpen, hydrogen bomber og vannkanoner riktig enda.
Skulle ikke bankene gå med på å utsette lån vil myndigheter gripe inn. Vi er ikke klar for en krig med durasell fly, elektrosjokkvåpen, hydrogen bomber og vannkanoner riktig enda.
Redigert 11.02.2022 kl 20:58
WETrader
11.02.2022 kl 20:49
7109
"The United States believes Russian President Vladimir Putin has decided to invade Ukraine and has communicated those plans to the Russian military, Western and defense officials have told the PBS NewsHour."
https://www.pbs.org/newshour/world/putin-to-invade-ukraine-next-week-according-to-u-s-officials
https://www.pbs.org/newshour/world/putin-to-invade-ukraine-next-week-according-to-u-s-officials
WETrader
11.02.2022 kl 20:02
7198
Brent over 95...ser vi 100 til uka?...https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/IEA-Chronic-OPEC-Undersupply-Could-Propel-Oil-Prices-Even-Higher.html
nafa
11.02.2022 kl 19:03
7257
Best å få opp en tråd med litt saklig og kvalitetsinnhold her.
Alt for mange lallatråder oppe og går her.
Vær snill å bruke denne tråden framover !!
Alt for mange lallatråder oppe og går her.
Vær snill å bruke denne tråden framover !!
X-43 scramjet
11.02.2022 kl 12:40
7534
2.81 kroner. Er bare en liten oppgang. Mener nå det er verdi i PGS på 10 kroner. En skjult perle denne nå
Queen of Crude
11.02.2022 kl 12:25
7622
PGS har påkostet mye på biblioteket i det siste for å øke datakvalitet og robusthet. Det skal heller ikke stikkes under en stol at PGS har samlet data fra veldig spennende områder, mye nært eksisterende infrastruktur (perfekt for nærfeltsleting som er i vinden - og CCS). TGS sitter også på mye data, men mest fra "frontier" områder som ikke er like hot akkurat nå.
Veldig gode argumenter og utrolig mye kunnskap du besitter! Bøyer meg i støvet, Qoc!
Redigert 11.02.2022 kl 12:23
Obxserver
11.02.2022 kl 12:13
7602
I et godt marked så er det minst 2.5x premium av bokført verdi. Men man må også huske på at PGS har samlet data i over 30 år og hvis man tenker på ESG delen må vel multippelen være nærmer 3x-3.5x av bokført verdi av biblioteket.
Odi.1
11.02.2022 kl 12:08
7505
Hva verdi vil en mene Biblioteket til PGS har nå ?
Sist gang var vel budet 5 Milliarder? Som ble avslått.
Queen of Crude
11.02.2022 kl 11:54
7499
Mens vi venter på gode nyheter, oppfordrer jeg alle (som er mer teknisk anlagt enn blårussen) til å lese seg opp på PGS sine databehandlingsmeritter. Å gå fra innsamlede lydsignaler til et bilde av hva som befinner seg kilometervis under bakken er spennende high-tech!
Seismikk handler ikke lenger bare om å finne reservoar og kappebergart, dette klarer alle. Nå er det snakk om å mappe hvor injiserte fluider beveger seg (skille dem fra trykk). Dette er vanskelig - og PGS er best! Derfor får de kjøre dual-azimuth på Goliat for Vår Energi midt i pandemien, og derfor renner det inn med CCS-overvåkningskontrakter både i Norge og UK. Det er spesielt to strategiske samarbeidsavtaler som er viktige for at PGS har utviklet denne standingen, nemlig:
- Samarbeid med Cognite på prosessering av undergrunnsdata.
- Samarbeid med Mit-PFN Energy co på bruk av kunstig intelligens på undergrunnsdata.
På dette temaet har virkelig PGS utnyttet tiden i "de mørke årene" godt!
Seismikk handler ikke lenger bare om å finne reservoar og kappebergart, dette klarer alle. Nå er det snakk om å mappe hvor injiserte fluider beveger seg (skille dem fra trykk). Dette er vanskelig - og PGS er best! Derfor får de kjøre dual-azimuth på Goliat for Vår Energi midt i pandemien, og derfor renner det inn med CCS-overvåkningskontrakter både i Norge og UK. Det er spesielt to strategiske samarbeidsavtaler som er viktige for at PGS har utviklet denne standingen, nemlig:
- Samarbeid med Cognite på prosessering av undergrunnsdata.
- Samarbeid med Mit-PFN Energy co på bruk av kunstig intelligens på undergrunnsdata.
På dette temaet har virkelig PGS utnyttet tiden i "de mørke årene" godt!
nafa
11.02.2022 kl 07:06
3799
Denne må på topp !
Her er det mye fantastisk mye god og saklig info om hvorfor PGS er så i skuddet for tiden.
Les spesielt hovedinnlegget av Queen og Crude!
Her er det mye fantastisk mye god og saklig info om hvorfor PGS er så i skuddet for tiden.
Les spesielt hovedinnlegget av Queen og Crude!
Bullfight
10.02.2022 kl 11:50
4005
Det er en fantastisk jobba for de som greier å fiske ut så mye aksjer på 2.40 godt jobba.
Obxserver
10.02.2022 kl 10:38
4063
Og med henvisning til det jeg skrev ovenfor:
https://e24.no/boers-og-finans/i/Jxw246/tgs-sjefen-om-pgs-biblioteket-vil-ikke-kommentere-paa-spesifikke-muligheter
https://e24.no/boers-og-finans/i/Jxw246/tgs-sjefen-om-pgs-biblioteket-vil-ikke-kommentere-paa-spesifikke-muligheter