OPPSIDE 700 %, RISIKO NULL

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
03.01.2024 kl 19:49
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
kodenavn
NODL 09.02.2022 kl 09:34 390189


NODL, oppside 700-800 prosent.
Så kom meldingen om at Hemen, John Fredriksens personlige investeringsselskap, har kjøpt 9300 aksjer, og tippet over grensen på 40 % av aksjene i Northern Drilling, ticker NODL.
Dette lille kjøpet betyr at Hemen har tilbudsplikt på resten av aksjene i NODL Det ble samtidg meldt at det vil komme et bud på kr. 17.-

Kursen går selvfølgelig rett til 17.-, der den stoppes av en ivrig selger. Det er ingen premie for å gjette hvem det er.

The offer price in the forthcoming offer will be NOK 17 per NODL share, which exceeds the highest price Hemen has paid for shares in NODL during the last six months.

Fint tenker du. Tilbud på 17.-, og kursen er 17.-, case closed, her er det ikke penger å hente.
Men er det slik ?

Jeg mener potensialet er skyhøyt her.

CASET, kortversjon:
Northern Drilling, riggselskap. Tidlligere eide rigger er skilt ut i eget selskap, og er ute av regnskapet. Selskapet har pr idag ingen eiendeler. Litt gjeld og litt cash går i ca null.
Så cirka et tomt selskap uten gjeld eller eiendeler.

MEN, selskapet har et krav på Koreas store verft, Daewoo, DSME (verdens 3. største verft) på
230 MUSD, pluss renter, kostnader mm., dvs. 124-150 NOK pr. aksje.


Kravet:
Sea Drill hadde bestilt 2 nye boreskip, West Aquila og West Libra, av Daewoo. Som kjent gikk det ikke så bra for Seadrill, og NODL kjøpte skipene av Daewoo for 592 millioner dollar, og betalte inn 180 millioner dollar ved signering av kontraktene.
Skipene skulle egentlig leveres til Northern Drilling i henholdsvis januar og mars 2021, men leveringen ble utsatt en rekke ganger før begge ble kansellert i henholdsvis august og oktober i fjor pga kontraktsbrudd ved at verftet ikke klarte å levere i tide.
NODL bestilte også boreskipet Cobalt av DAEWOO. Her ble det innbetalt 50 mill dollar.
Denne kontrakten er også kansellert.

Det betyr at Northern Drilling har et krav mot Daewoo på minst 230 millioner dollar, eller over2 milliarder kroner. Det tilsvarer 124 kroner pr. aksje. I tillegg kommer renter og eventuelt andre kostnader.

Løsning:
Hemen forhandler med DAEWOO om kravet, Hvis de blir enige, blir de sikkert enige etter at tilbudsplikten har gått ut, altså tidligst i mai, for Hemen håper selvfølgelig at noen skal si ja takk til 17.-.
Hvis de ikke blir enige, går saken iht kontrakten til voldgiftsdomstolen i London. Da kan det ta tid,
12 til 24 måneder.

Sannsynlighet for å vinne frem med kravet:
De som kjenner saken best, er Hemen, dvs John Fredriksen og hans advokater.
Hemen kjøpte 9300 aksjer for å komme i budplikt.
Jeg tenker at storeulv (JF) ikke ville prøve å kjøpe selskapet hvis han ikke trodde han skulle vinne frem mot Daewoo. JFs advokater er de beste i gamet, og jeg tror de visste veldig godt hva de gjorde da de kansellerte kontraktene. Det høres også rimelig ut at det er en klausul som sier at kjøper skal ha igjen pengene hvis selger ikke klarer å levere.

Risiko ved å kjøpe NODL. Oppside og nedside.

Nedside:
Hemen må fremsette det pliktige tilbudet innen 4 uker. Det må stå i minimum 4 uker, max 6 uker,
Så en gang mellom 9. mars og 20. april, er du GARANTERT å få igjen 17 NOK.
Så i 4-10 uker fra nå, har du NULL risiko, bortsett fra rentetapet på investeringen.
Hvordan kursen vil gå etter mars/april, er umulig å spå.

Oppside:
De siste ukene har det vært omsatt 20-40.000 aksjer pr dag.
Igår og i dag ble det omsatt hhv. 207.000 og 284.000 aksjer.
Hemen har 6.453.826 aksjer. De har JF neppe lyst til å selge. Og de holder lenge om mange vil kjøpe.
Jeg tror egentlig ikke mange av de andre aksjonærene har lyst til å selge heller. I hvert fall ikke
topp 20, som har 29,4 % (i tillegg til Jfs 40 %)
Så 69,4 % av aksjene sitter ganske godt fast tror jeg.
Da er det 4.9 mill aksjer som kan sitte løst. Det er ikke mye.
Hvis mange som leser dette mener det samme som meg, at her er nedsiden et stykke fremover NULL, samtidig som best case litt frem i tid med god sannsynlighet er 130.-ish, vil aksjen gå uten at noen kan holde den igjen
Så hvor mye vil den gå ?
Det kommer an på hvordan kjøperne vurderer sannsynligheten for 130.-
Hvis de som jeg tror den er stor, burde kursen kunne gå til mellom 60.- og 100.- ganske fort.
Hvis de tror den er mindre, går den til 30, 40 eller 50.
Det som er sikkert, er at 17.- er helt feil kurs. For da har du null risiko, og betaler null for muligheten at kursen kan gå til 130.-

Hva hvis kursen går ?
Da har JF 2 muligheter.
A) La budet gå sin gang, og ta de aksjene han får fra bevisstløse tanter til 17.-. Så må han finne seg i å bare få 40 % av oppgjøret, og vi andre aksjonærer får resten.
B) Han kan øke budet, og se om det gir ham flere aksjer. Om han gjør dette, og eventuelt hvor mye, er håpløst å gjette på.
Men Hemen kan bare tvangsutløse andre aksjonærer hvis han får over 90 % av aksjene.
Og det er hele min agenda med å skrive dette. Det er ikke bare ren nestekjærlighet :)
Jeg vil at dere skal se at oppsiden er kjempestor, mens nedsiden er null
Hvis dere er enige meg i vurderingene her, vil kursen gå langt, og jeg vil ikke bli tvangsinnløst for knapper og glansbilder, dvs 17.-.

Og hva er min horisont ?
Det beste ville være om Hemen ble enige med DSME i løpet av forsommeren.
Fra 17.- til 130.- på noen få måneder hadde vært fint, og det kan skje.
Jeg tror sannsynligheten for å få 130.- er stor, og jeg selger ikke billig.
Men saken kan gå til voldgiftsdom i London. Da tar det lenger tid.
Tid er penger sies det, og i tilfelle saken går til London og det tar et år eller mer, er jeg klar for å selge under 130.- . Mellom 90 og 100 kanskje ?
Kommer vi ikke dit, venter jeg på London.



Lykke til, håper du gjør en kule på denne. Risikoen er i hvert fall null inntil videre.
Du har ikke en gang markedsrisiko i ukene som kommer. Går markedet åt skogen, får du fremdeles dine 17.- Hemen har cash.
unikum
07.12.2023 kl 22:45 3512

Så kan vi jo være 100 % sikre på at Fredriksen ikke vil blande seg inn i handelen. Han ønsker jo selvsagt ikke å eie over 90% ennå. Da han tilbyr 12,5 øre så veit han dette vil skje. Genialt da vil han bare la handelen gå inntil videre. Kommer ingen tvangsinnløsning heller eller så hadde han gjort dette tidligere.
Slettet bruker
07.12.2023 kl 22:59 3437

Og med det kommer kursen til å falle sakte men sikkert. Dette er en 90% vs 10% fight. Fredriksen mot småsparere. Det er ingen tyngre investorer som vil utfordre (nettopp fordi det kun er 10% tilgjengelig). Så kan man si at: «kursen kan jo gå opp da…» Ja, det kan den! Men da selger bare Fredriksen aksjer, så tjener han masse på de aksjene han kjøpte i emisjonen. Dette er vinn-vinn for Fredriksen! Han tjener på alle utfall utenom ett (at selskapet taper alle sakene).
Shikibetsu
07.12.2023 kl 23:00 3445

Dette er ditt ønske om lav inngang som taler, men du taler for døve ører har markedet svart til nå. Prøv å hør noe annet enn ditt eget ønske, hvordan dette utspiller seg vet du ikke. Og det kan være fint å erkjenne at det kan gå begge veier, dette trenger absolutt ikke å bli en lang og krevende prosess for de som var med og hadde troen hele veien. Hadde de hørt på alle advarsler så hadde de vært meget usikre på hva morgendagen bringer. Verre for de som står utenfor og ønsker lik inngang, koste hva det vil av argumentasjon og svekket integritet. Vel, alle har sine betraktninger og uansett: lykke til med god inngang!😊
Shikibetsu
07.12.2023 kl 23:10 3403

Denne kommer nok til å rulle sin gang lenge ennå, opp og ned🤓 Ganske spesielt med så stor interesse og få aksjer tilgjengelig, 10,6%-potten av oppsiden kommer til å få kjørt seg godt den.
unikum
07.12.2023 kl 23:14 3379

Tror faktisk at du ikke forstår noen ting av dette, for ett tunnel syn. Kursen vil gå opp til den verdien selskapet blir verdt. Fredriksen vil kun sitte med 89,4 % og ferdig med det. Det er jo det han sier i dag, den klarer vel du også å få inn får vi nå endelig håpe på!
Slettet bruker
07.12.2023 kl 23:16 3368

Jeg skal ikke ha inngang fordi caset blir for binært i forhold til min kompetanse, og da snakker jeg juridisk kompetanse og ikke selskap og børs. Det er ikke slik at man MÅ ha en økonomisk agenda på forumet. BoostSeeker bydde opp til dans ved å prøve å lure inn nye investorer på høye nivåer, og jeg danser som bare det. Hva gjelder integritet så skjønner jeg ikke helt hva du mener. Hva har jeg sagt som er så feil? Dette blir en traderaksje i noen måneder før ting dabber av, så ja - det vil gå begge veier (opp og ned). Jeg er også usikker på hva morgendagen bringer. Håper folk klarer å gjøre noen gode handler i det minste👍
Slettet bruker
07.12.2023 kl 23:20 3368

«Kursen vil gå opp til den verdien selskapet blir verdt». Det er klart kursen vil gå dit markedet mener den skal gå. Men hva mener DU selskapet er verdt da? Og ikke bare sleng ut et tall, men vis oss et regnestykket på verdien av selskapet per dags dato! Bokført verdi fungerer heller ikke forresten (fordi selskapet har tapt en tvist siden 1H-rapport).

Edit: rettet til 1H-rapport
Redigert 07.12.2023 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
unikum
07.12.2023 kl 23:24 3344

Ville anbefale deg å konsentrere deg mer om din utdannelse : "da snakker jeg juridisk kompetanse" du bruker jo hele dagen på forumet, Har du ingen klienter ? Faktisk det kan jeg vel egentlig forstå....
Slettet bruker
07.12.2023 kl 23:25 3343

Jeg har altså IKKE juridisk kompetanse. Les hva jeg skrev én gang til. Var dette motsvaret du klarte å komme med? Du måtte bare argumentere personlige ting.
Redigert 07.12.2023 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.12.2023 kl 23:27 3350

Ingen feil fra Sp1 Markets for de som håper på det.
Hemen eier aksjene, noe som er opplyst i børsmelding for 7 dager siden.

"Reference is made to the announcement of Northern Drilling Ltd relating to the
issue of 18,433,188 new shares in a subsequent offering. Hemen Holding Limited
holds 313,971,440 shares in the company (unchanged), which after the issue of
the subsequent offering shares corresponds to approx. 89.4% of the shares and
votes of the Company."
unikum
07.12.2023 kl 23:31 3355

Å ja det var da endelig godt å høre, ble litt engstelig...
Zalto
07.12.2023 kl 23:43 3303

Men viktigst for oss som var med på rep emi, når/ om, kommer disse aksjene på konto for handel?
Noen som vet noe vedr dette?
oivindl
07.12.2023 kl 23:49 3303

"Siden det var lavt så vil det ikke bli godtatt og alt er i realiteten som før tilbudet kom."

Bortsett fra aksjekursen da.
Noen hevder jo hardnakket at markedet alltid har rett, men er muligens uenig med seg selv nå.
Forøvrig har jeg heller ikke tro på den floskelen.
Shikibetsu
07.12.2023 kl 23:50 3331

Snakker generelt hvordan forumet har vært over tid ETTER emien, før den tid hadde den mer stabile Nodl oppriktig interesserte kjernen av aksjonærer en forholdsvis god diskusjon og tone her inne på tråden. Straks etter emien florerte det av usakligheter her fra forumtilhengere uten aksjer, rett og slett usmakelig oppførsel og selvtilfredshet over kursnedgang på andres vegne. Mange som spiller barmhjertige samaritaner i forsøk på å kjøre kursen ned, handler ikke om at de er så oppriktig bekymret for andre som det ofte spilles på. Du kom vel til her på slutten uten å vite helt hva som hadde foregått da vil jeg tro, så snakker ikke spesifikt om deg. Mye av det du har kommet med har vært opp i mente mange ganger, så Nodl-tråden er helt ødelagt av dette. Mange som har fått nok, så mulig du har tildels «fått så øra flagrer» grunnet dette uendelige usaklige kjøret. Prøv å gå tilbake i tid å les litt før du tar opp ting som har vært diskutert 20 ganger fra før..Boostseeker eller risen (om det fortsatt er han med nytt nick) mener ikke noe galt, han har ganske reflekterte oppfatninger og skjønner mye i dette gamet her. Han er svarer alle tålmodig og forsvarer sin investering i beste mening slik jeg oppfatter ham (betraktninger over tid), ikke ta det så personlig. Han har bare fått nok av alt styret her inne..
Redigert 07.12.2023 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
oivindl
08.12.2023 kl 00:02 3331

"Har Fredriksen noen gang tvangsutløst noen i et selskap han selv har startet? NEI.
Hva vill ha skjedd om han gjorde det? Det ville jo ikke ha vært en eneste investor som fremover som ville ha investert i hans selskaper"

Men at han betaler 0,125 øre for nærmere 90% av aksjene, det hindrer ikke noen i å være strålende fornøyd med å betale 30 ganger prisen.
Slettet bruker
08.12.2023 kl 00:06 3327

Jeg er ikke tilfreds over at folk taper penger. Advarte jo nettopp mot dette. Men jeg respekterer absolutt ditt innlegg og skjønner at det er frustrerende med usakligheter. Jeg synes dog det spiller begge veier da forkjemperne for luftballongen (unikum og BoostSeeker) har kommet med tidvis krasse kommenterer uten substans. Det viktige er uansett at folk får informasjon om caset (både positivt og negativt). Jeg er opptatt av verdsettelse og ønsker å diskutere det, men debatten har skeiet ut dessverre.
Shikibetsu
08.12.2023 kl 00:13 3306

Btw, de fleste trader vel på kort eller lengre sikt. Justering av posisjoner for best mulig kost om man har troen osv, ingenting galt med det Øyvind😊 Må til for en levende graf. Men det kan også gjøres uten å skremme til seg posisjoner, gå mer i det stille er ikke det litt mer fair? Mulig det er et naivt ønske, men sånn er det ihvertfall for de med noe iboende samvittighet. Det er fullt mulig å investere kort eller langsiktig uten å ønske andre skadet og nede for egen vinnings skyld.
skadi
08.12.2023 kl 00:50 3290

Jet vet ikke om det gjør noen forskjell om F. har tvangsutløst småaksjonærer i selskaper som han har startet, eller i selskaper som han kom over 90 prosent eierandel uten at han startet de selskaper. Det har han gjort flere ganger, så noen skrupler for tvangsutløsning har han ikke nødvendigvis.
alex434
08.12.2023 kl 01:08 3365

Så DnB markeds har måtte vits om dette siden dem varslet at belåningsgraden blir satt ned fra 40% til 0.
Merkelige her er at emi aksjene ikke ennå er godkjent eller blitt gjort tilgjengelig .Så dette er et spill som ikke helt følger regler.
Som nevnt over så er det mange med veldig høy inngang, og vil få et vnvityog stort tap,vist da ikke noen ny børs melding vil komme i morgen før åpning som vil hindre fallet.
Vist ikke så er det helt naturlig at den vil gå til bunns i morgen,håper bare at børsen vil gjøre det samme som ved heftig opptur at dem bruker matching half …
sebra_rull
08.12.2023 kl 01:16 3368

Ja, det er flere alternativer som du skriver. Mine tanker rundt dette er at selskapet pr i dag ikke har noen eiendeler (krav) som lar seg regnskapsmessig balanseføres etter reglene i IAS, med mindre det er overveiende sannsynlighet for at utfallet i sakene går i NODLs favør. I FY 2022 var alle kravene balanseført som eiendeler, det vil si at de ble vurdert som mer sannsynlig for medhold enn ikke medhold. Det blir spennende å se om disse fortsatt vurderes som overveiende sannsynlig og derav balanseført. Svaret på det får vi nok ikke før i april 2024 men det kan jo hende det har kommet mer info om fremdrift i kravene da.

Så vet vi at forutsetningene har endret seg «litt» siden 2022, og jeg stiller også spm til motivasjonen for å synliggjøre den reelle sannsynligheten i regnskapene pr 2023 (hvis selskapet faktisk har troa på å vinne frem i alle sakene, ref 2,5-3,0 mrd refusjon). Jeg er usikker på dette, sett i sammenheng med uttalelsen om manglende eiendeler som ble kommunisert ifm børsmeldingen om emisjon og nedsettelse av aksjens pålydende. Dersom det nå har åpnet seg en mulighet for å «under radaren» overta hele selskapet for en billig penge og ved å vurdere sakene som usikre hver for seg og derav unngå å balanseføre noen av dem, er jo dette genialt for JF. Da har han loven på sin side, og kan ved en tvangsinnløsning vise til at kravene er vurdert som usikre og ikke balanseført. I det øyeblikket han evt får medhold i sakene, vil dette balanseføres, eiendelene blir regnskapsmessig bokført deretter, og han må punge ut mye mer. En million her og en million der, det blir penger av sånt. Det samme gjelder for 100 millioner.

Så lenge selskapet er på børs er det markedet som bestemmer den virkelige verdien av selskapet. Det er markedet som mener noe om sannsynligheten for refusjoner og verdsetter selskapet deretter via aksjekurs. En tvangsinnløsning langt lavere enn aksjekursen ville vært grisete og fått konsekvenser i en eller annen form. Dersom JF klarer å kjøre aksjekursen i dass ved å få aksjonærer til å miste interessen, komme med stadige negative signaler (ref bud på 12,5 øre, ønske om å ta selskapet av børs, lite meldinger og lite oppmerksomhet annet enn fremdige emisjoner og utvanninger og impairments av eiendeler) som kjører kursen nedover, vil virkelig verdi (mcap) av selskapet bli stadig lavere og det vil koste han mindre å tvangsinnløse og ta selskapet av børs før utfallet av kravene tikker inn. Dette kan han fint klare, med mindre dagens aksjonærer ikke lar seg skremme av taktikken. Jeg tror den eneste grunnen til at han «lot seg vanne ut» i repemien er for å unngå å spille alt for skittent, alt for åpenlyst. Selvfølgelig vil han fortsatt sluke hele selskapet.

Dette kommer nok til å hale ut i tid, MEN oppsiden vil fortsatt være stor ved positivt utfall OG dersom man ikke lar seg friste til å gi bort aksjene man har/får uten å ha dette i bakhodet. At JF har bydd 12,5 øre i dag betyr ikke at han ikke mener de er verdt mer enn 12,5 øre - han bare håper å overta de til en mye lavere pris enn det prisen er i dag.
X-43 scramjet
08.12.2023 kl 06:03 3271

Det kan bli noen berg og dalbane dager for NODL nå fremover
ocw
08.12.2023 kl 06:24 3278

helt sikkert! men jeg lurer på hva eks, Nordnet livsforsikring as. og nordnet bank på henholdsvis 2, og 3 plass etter Hemen Holding på aksjonær listen tenker? (datert 29/11-23) er jo et par andre nedover på listen der også! bla 3-4 banker..
ocw
08.12.2023 kl 06:57 3235

er jo også et tankekors. at Hemen Holding kommer med et bud nå på emisjonskurs. men Emi aksjene er ikke omsettelige ? er vel ikke helt stuerent dette?
Stokk Dum
08.12.2023 kl 07:40 3738

Innhold slettet pga dumt innhold.

mvh
Redigert 08.12.2023 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
oivindl
08.12.2023 kl 07:56 3703

Har aldri uttalt meg om hvilken vei kursen skal gå, men reagerer på og kommenterer åpenbart misvisende og feilaktige innlegg.
Og nå har Boostseeker i lengre tid plassert Fredriksens generøse tilbud som en av mange nærstående triggere.
At triggere forsvinner uten at noe er endret, virker noe merkelig.
"1. Bud fra Fredriksen for resten av aksjene med en generøs premie"
-boostseeker

Og Boostseeker har vel aldri, før i ettertid, påpekt at dette budet var forventet.
Mange har advart mot ideen om generøs budpremie, men til liten nytte.
Redigert 08.12.2023 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
BoostSeeker
08.12.2023 kl 08:22 3622

Det blir jo skrevet så mye tull fra ende til annen så man kan jo bli svimmel av mindre så istedenfor å skulle begynne og svare en og en så er det langt enklere å dele dette innlegget som gir alle som er ute etter riktig infomasjon alt på et sted 😊

--------------------------------

Et plikitig bud er et pliktig bud og ingenting annet hvor vi som aksjonærer har en rett og dermed står fritt til å akseptere eller avvise. Altså det er vi som har retten på vår side. Klart vi aviser dette og alt er og forblir som før.

Da vet vi at Fredriksen er forsnøyd med sine 89% i denne omgang siden han kom med et bud som han vet ikke blir akseptert - han var jo forpliktet til å gi et bud og når han ikke ønsker de resterende 11% av aksjene så gir han det laveste budet han kunne gi - altså ikke lavere enn det han selv har betalt de siste 6 mdr og dermed har han oppfylt sin lovmessige plikt og nå er det vår tur til å benytte seg av vår lovmessige rett som er retten til å godta eller avvise budet og selvfølglig avviser vi et slikt bud. Når det er gjort så fortsetter ting akkurat som før med Fredriksen som største aksjonær med 89% av aksjene og vi andre med 11% og det eierfoholdet vil fortsette fremover. Også viktig å få med sg at Fredriksen står fritt både til å øke eksisterende pliktige bud også til å komme med et høyere frivilig bud på et senere tidspunkt, men frem til det skjer så er alt som før budmeldingen kom noe som betyr at:

1. Fredriksen eier 89% og vi eier de resterende 11%
2. Kravpotten på over 3 milliarder nok er den samme
3. Estimet aksjekurs på næmere 10nok ved full refusjon er den samme
4. Cobalt kjennelsen med over 500nok i potten kan tikke inn hvilken dag som helst
5. En triggende oppdatering angående anken hvor det ligger over 2 milliarder i potten kan tikke inn hvilken dag som helst

Mao, gårsdagens nedgang på over 30% og det på syltynn omsetning virker å være basert på en misforståelse og en overreaksjon på lik linje som når emisjonen ble melldt og har gitt en midlertidig mulighet for rimeligere aksjer - en mulighet som flere har ventet på og spesielt de gamle aksjonærene som satt med et skyhøyt snitt før emisjonen og som fortsatt vil sitte med et snitt på over 5 kroningen etter emisjonen så det er dermed å forvente at de vil være på kjøperen fremover for å snitte seg ytterligere ned. Dette sammen med alle andre som ser dette som en mulighet og har et ønske om å bli med på nok en massiv rekyl som det har vært flere av den siste tiden så er det å forvente at det vil bli kamp om aksjene her nede - lykke til med timingen av inngang for det er ikke hver dag man får en slik mulighet - en mulighet til å doble til flerdoble pengene i løpet av kort tid 😊
Redigert 08.12.2023 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
elnomi
08.12.2023 kl 08:27 3603

NODL:
- Hele 332 millioner (313,6 millioner + 18,4 millioner) aksjer av totalt 351.4 millioner aksjer i NODL er kjøpt til kurs kr 0,125 i emisjonen/rep.emisjonen
- Budet fra Fredriksen er på kr 0,125
- Fredriksen eier over 89% av selskapet
- Tapet i voldgiftssaken var som forventet og må nå ankes. For å ha penger til det har NODL også varslet at det kan komme flere emisjoner.

kr 0,125 er prisen for majoriteten av alle aksjene i NDOL og budet til Fredriksen.

Hvordan kan en kurs 18X-20X av kr 0,125 forsvares?
Synspunkter?

Key terms of the Offer:
• Offer price: NOK 0.125 per share
• Offer period: From and including 8 December 2023 to 5 January 2024 at 16:30 CET (the "Offer Period")
https://newsweb.oslobors.no/message/606004

of 313,600,000 new shares at a subscription price of NOK 0.125 per share (the “Private Placement”)
https://newsweb.oslobors.no/message/603422
of 18,433,188 new shares at a subscription price of NOK 0.125 per share (the "New Shares")
https://newsweb.oslobors.no/message/604762
ocw
08.12.2023 kl 08:33 3601

Fredriksen kan jo også bare sitte stille.han har/eier nå nesten 90% av selskapet.så hvis det skulle bli noe ang ankene. og cobalt avgjørelsen tikker inn nå snarlig. så er det vel ikke sikkert han ønsker og gribbe til seg hele selskapet?
Slettet bruker
08.12.2023 kl 08:46 3567

Problemet er at det har blitt skapt en forventning om høyere bud fra Fredriksen fra deg blant annet. Aksjen handles som før ja, og lite har endret seg ellers. Men dette er og blir en 90/10 kamp hvor de små kommer til å tape til slutt. Også glemmer du risiko igjen. For det er ikke sikkert man klarer å flerdoble pengene. Det skjer KUN om den éne saken gjør en helomvending (den tapte saken) og om Cobalt går i favør NODL.
Gullhaugen
08.12.2023 kl 08:47 3594

Dette er grunnen til at Storeulv øker formuen.Nesten samme oppskriften som i Seadrill. Noen ganger er det fint å ha høydeskrekk.
cm punk
08.12.2023 kl 08:49 3615

Dette er game stop over, noen vil sakte men sikkert selge til storeulv slik at han kommer over 90%
aklm
08.12.2023 kl 08:55 3575

Eneste realistiske mulighet her er at man reduserer skatten
BoostSeeker
08.12.2023 kl 08:59 3547

Ja - nettopp, for han gribber ikke og av samme grunn lot han seg vanne ut fra 94% til 89% for ikke å komme i en situasjon hvor han kan tvangsinnløse. Fredriksen har heller adri i sin karriere noen gang tvangsinnløst aksjonærer i et selskap han selv har startet og som jeg så mange ganger tidigere har påpekt så er det kun kjetringer som gjør slikt. Han er ikke blitt en av verdens rikeste ved å svindle de som har investert i ham noe han altid vil væe avhengig av at investorrer vil være villige til i all fremtid - det sier seg vel selv så tvangsinnløsing har adri vært tema andre plasser enn i baissernes hode 😊

Når det er sagt så er det ogs viktig å f md seg at om Cobalt kjennelsen på over 500nok i potten tikker inn i vår favør så vil det gjøre 2 ting:

1. Det vil booste kurs
2. Det vil annulere alle fremtidige emisjoner noe som igjen vil booste kursen ytterrligere

Mao, det er vedig mye spennende som kan skje fremover - både i det korte til det mellomlange bildet😊
Redigert 08.12.2023 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
cm punk
08.12.2023 kl 09:04 3568

Blir blodbad idag, handel allerede stoppet etter svalestup
BoostSeeker
08.12.2023 kl 09:04 3674

Se bare på dagens syltynne omsetning - omsatt for knappe 100knok og ned over 20% - da skjønner man hvem som selger - trist, men sant og skjønner man ikke bedre og ikke ønsker å vite bedre så får de i alle fall ikke min sympati - det er kun et tidsspørmål før kjøperne for alvor kommer med hyene i spissen og gjør rent bord 😊
Redigert 08.12.2023 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
unikum
08.12.2023 kl 09:08 3671

Eneste som har en god tilnærming av innlegg her er : sebra rull, takk for god gjennomgang. Resten er dessverre bare søl (og sikkert meg inkl)
aklm
08.12.2023 kl 09:10 3699

Du bør slutte med denne hausingen. Tror du det er bare idioter her?
BoostSeeker
08.12.2023 kl 09:18 3741

Takk for et godt, gjennomtenkt og velformulert innlegg - du sier veldig mye av det samme jeg sier, men med en litt annen vinkling. I dag og i tiden fremover blir det plukking for min del og ikke noe salg. Så får tiden gjøre sitt 😊

Det meste er nå gjennomgått og sagt så jeg overlater scenen til andre. Det er freddan så tid for helt andre ting. Uansett, det gjelder å gripe muligheten mens den ennå er der for ingenting varer evig og triggerne de nærmer seg for hver dag som går 😊

Ønsker ALLE en riktig god helg - ingn nevnt, ingen glemt!
Redigert 08.12.2023 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.12.2023 kl 09:35 3696

Dette er grunnen til at Storeulv øker formuen.Nesten samme oppskriften som i Seadrill. Noen ganger er det fint å ha høydeskrekk.
unikum
08.12.2023 kl 09:41 3699

Nå er verdien i selskapet på Cobalt erstatning til info. Til dere som har solgt siste dagene hvor mye har dere tapt ? Så kan dere sikkert rette en stor takk til en del av disse trolla over her. Med rep aksjer så vil ikke verdien på selskapet gå noe under dagens nivå, mener nå jeg som vil sitte med en del rep aksjer.