OPPSIDE 700 %, RISIKO NULL

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
03.01.2024 kl 19:49
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
kodenavn
NODL 09.02.2022 kl 09:34 388832


NODL, oppside 700-800 prosent.
Så kom meldingen om at Hemen, John Fredriksens personlige investeringsselskap, har kjøpt 9300 aksjer, og tippet over grensen på 40 % av aksjene i Northern Drilling, ticker NODL.
Dette lille kjøpet betyr at Hemen har tilbudsplikt på resten av aksjene i NODL Det ble samtidg meldt at det vil komme et bud på kr. 17.-

Kursen går selvfølgelig rett til 17.-, der den stoppes av en ivrig selger. Det er ingen premie for å gjette hvem det er.

The offer price in the forthcoming offer will be NOK 17 per NODL share, which exceeds the highest price Hemen has paid for shares in NODL during the last six months.

Fint tenker du. Tilbud på 17.-, og kursen er 17.-, case closed, her er det ikke penger å hente.
Men er det slik ?

Jeg mener potensialet er skyhøyt her.

CASET, kortversjon:
Northern Drilling, riggselskap. Tidlligere eide rigger er skilt ut i eget selskap, og er ute av regnskapet. Selskapet har pr idag ingen eiendeler. Litt gjeld og litt cash går i ca null.
Så cirka et tomt selskap uten gjeld eller eiendeler.

MEN, selskapet har et krav på Koreas store verft, Daewoo, DSME (verdens 3. største verft) på
230 MUSD, pluss renter, kostnader mm., dvs. 124-150 NOK pr. aksje.


Kravet:
Sea Drill hadde bestilt 2 nye boreskip, West Aquila og West Libra, av Daewoo. Som kjent gikk det ikke så bra for Seadrill, og NODL kjøpte skipene av Daewoo for 592 millioner dollar, og betalte inn 180 millioner dollar ved signering av kontraktene.
Skipene skulle egentlig leveres til Northern Drilling i henholdsvis januar og mars 2021, men leveringen ble utsatt en rekke ganger før begge ble kansellert i henholdsvis august og oktober i fjor pga kontraktsbrudd ved at verftet ikke klarte å levere i tide.
NODL bestilte også boreskipet Cobalt av DAEWOO. Her ble det innbetalt 50 mill dollar.
Denne kontrakten er også kansellert.

Det betyr at Northern Drilling har et krav mot Daewoo på minst 230 millioner dollar, eller over2 milliarder kroner. Det tilsvarer 124 kroner pr. aksje. I tillegg kommer renter og eventuelt andre kostnader.

Løsning:
Hemen forhandler med DAEWOO om kravet, Hvis de blir enige, blir de sikkert enige etter at tilbudsplikten har gått ut, altså tidligst i mai, for Hemen håper selvfølgelig at noen skal si ja takk til 17.-.
Hvis de ikke blir enige, går saken iht kontrakten til voldgiftsdomstolen i London. Da kan det ta tid,
12 til 24 måneder.

Sannsynlighet for å vinne frem med kravet:
De som kjenner saken best, er Hemen, dvs John Fredriksen og hans advokater.
Hemen kjøpte 9300 aksjer for å komme i budplikt.
Jeg tenker at storeulv (JF) ikke ville prøve å kjøpe selskapet hvis han ikke trodde han skulle vinne frem mot Daewoo. JFs advokater er de beste i gamet, og jeg tror de visste veldig godt hva de gjorde da de kansellerte kontraktene. Det høres også rimelig ut at det er en klausul som sier at kjøper skal ha igjen pengene hvis selger ikke klarer å levere.

Risiko ved å kjøpe NODL. Oppside og nedside.

Nedside:
Hemen må fremsette det pliktige tilbudet innen 4 uker. Det må stå i minimum 4 uker, max 6 uker,
Så en gang mellom 9. mars og 20. april, er du GARANTERT å få igjen 17 NOK.
Så i 4-10 uker fra nå, har du NULL risiko, bortsett fra rentetapet på investeringen.
Hvordan kursen vil gå etter mars/april, er umulig å spå.

Oppside:
De siste ukene har det vært omsatt 20-40.000 aksjer pr dag.
Igår og i dag ble det omsatt hhv. 207.000 og 284.000 aksjer.
Hemen har 6.453.826 aksjer. De har JF neppe lyst til å selge. Og de holder lenge om mange vil kjøpe.
Jeg tror egentlig ikke mange av de andre aksjonærene har lyst til å selge heller. I hvert fall ikke
topp 20, som har 29,4 % (i tillegg til Jfs 40 %)
Så 69,4 % av aksjene sitter ganske godt fast tror jeg.
Da er det 4.9 mill aksjer som kan sitte løst. Det er ikke mye.
Hvis mange som leser dette mener det samme som meg, at her er nedsiden et stykke fremover NULL, samtidig som best case litt frem i tid med god sannsynlighet er 130.-ish, vil aksjen gå uten at noen kan holde den igjen
Så hvor mye vil den gå ?
Det kommer an på hvordan kjøperne vurderer sannsynligheten for 130.-
Hvis de som jeg tror den er stor, burde kursen kunne gå til mellom 60.- og 100.- ganske fort.
Hvis de tror den er mindre, går den til 30, 40 eller 50.
Det som er sikkert, er at 17.- er helt feil kurs. For da har du null risiko, og betaler null for muligheten at kursen kan gå til 130.-

Hva hvis kursen går ?
Da har JF 2 muligheter.
A) La budet gå sin gang, og ta de aksjene han får fra bevisstløse tanter til 17.-. Så må han finne seg i å bare få 40 % av oppgjøret, og vi andre aksjonærer får resten.
B) Han kan øke budet, og se om det gir ham flere aksjer. Om han gjør dette, og eventuelt hvor mye, er håpløst å gjette på.
Men Hemen kan bare tvangsutløse andre aksjonærer hvis han får over 90 % av aksjene.
Og det er hele min agenda med å skrive dette. Det er ikke bare ren nestekjærlighet :)
Jeg vil at dere skal se at oppsiden er kjempestor, mens nedsiden er null
Hvis dere er enige meg i vurderingene her, vil kursen gå langt, og jeg vil ikke bli tvangsinnløst for knapper og glansbilder, dvs 17.-.

Og hva er min horisont ?
Det beste ville være om Hemen ble enige med DSME i løpet av forsommeren.
Fra 17.- til 130.- på noen få måneder hadde vært fint, og det kan skje.
Jeg tror sannsynligheten for å få 130.- er stor, og jeg selger ikke billig.
Men saken kan gå til voldgiftsdom i London. Da tar det lenger tid.
Tid er penger sies det, og i tilfelle saken går til London og det tar et år eller mer, er jeg klar for å selge under 130.- . Mellom 90 og 100 kanskje ?
Kommer vi ikke dit, venter jeg på London.



Lykke til, håper du gjør en kule på denne. Risikoen er i hvert fall null inntil videre.
Du har ikke en gang markedsrisiko i ukene som kommer. Går markedet åt skogen, får du fremdeles dine 17.- Hemen har cash.
riskyha
30.11.2023 kl 14:39 3707

Hva tenker man om at Fredriksen nå sitter med nesten 90 % av aksjene i selskapet?

To dager på rad som kursen har flydd opp fra start før den gradvis har svekket seg utover dagen.

Det er mye handel i aksjen fortsatt, men virker som mange er ivrige på å selge. Folk er litt mer forsiktige nå og det er ikke den samme gevinsten å hente lenger, men med fortsatt stort volum og interesse er det nok et fint tidspunkt å handle på.
Slettet bruker
30.11.2023 kl 13:59 3824

Det er klart Fredriksen blir rik når han kan kjøpe over 300 millioner aksjer til 0,125kr og selge de i markedet for 3-4kr. Du mener du kan regne, men du klarer ikke å legge frem en risikojustert verdivurdering. Veldig fine småstikk du har mot meg forresten. Jeg er imponert over din argumentasjonsteknikk. Ser ut til at dere ender i rødt i dag også👍
BoostSeeker
30.11.2023 kl 13:40 3925

Det er jo ikke snakk om å ikke tørre - det er snakk om å ha troen eller ikke ha troen.

Fredriksen har ved flere anledninger satset flere titalls millioner av egen lomme nettopp fordi han og advokatgruppen hans har troen og vi som er inne og kjenner historien til Fredriksen hvor han aldri i historien har gått på et slikt tap har også troen fordi vi både kan regne og ikke minst så har vi lest oss opp på caset og det er det jo ikke alle som har gjort - tydeligvis 😊

Mao, vi som kan regne har kommet frem til at 10kroningen + er den reelle potensielle oppsiden slik caset fremstår i dag og da har vi ikke inkludert Fredriksens planer videre med selskapet noe som ligger i triggerloopen enn så lenge - utregningen og kildehenvisning kan du se her:

https://www.finansavisen.no/forum/post/5734978

* Saken slik den er meldt i markedet forteller at NODL ikke har brutt kontrakten. De har betalt inn forskuddene rettidig og de har kansellert rettidig. Verftet har ikke levert rettidig - de har faktisk ikke levert i det hele tatt og har dermed kommet i brudd med kontrakten. Det kan være teknialiteter i rettanvendelsen som gikk i verftets favør i første runde siden Fredriksen og hans advokater mener de har funnet skjellig grunn til å anke noe også AWILCO gjorde og vant frem i 2-dre runde noe du kan lese om her:

https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/23/8062921/awilco-drilling-tilkjent-43-millioner-dollar

Likeledes er det viktig å få med seg at de har tatt ut 2 spor i anken - ett løp som går på feil rettsanvendelse som vil trenge rettens godkjennelse og ett løp med basis i seriøse uregelmessigheter som ikke trenger rettens godkjennelse noe som er helt genialt slik at anken i realiteten allerede er sikret før ankebahendlingen. Fredriksen har ikke blitt en av verdens rikeste menn uten grunn akkurat som du sikkert bruker tiden din til å baisse fordi du ikke har penger til å investere - mao, alle har en grunn både på godt og ondt😊
oivindl
30.11.2023 kl 12:56 4062

”Ordet kurs betyr retning"

Som så mange norske ord, kan også begrepet kurs ha ulike betydninger. Men i tilfellet aksjekurs, betyr det en gitt verdi.
Så kan man selvsagt snakke om retning og fremtid i tillegg.
Slettet bruker
30.11.2023 kl 12:40 4147

Jeg ser noen av argumentene dine, og filosofien din stemmer bra med andre selskaper. Jeg tror du overvurderer NODL både på verdier og på hva de eventuelle verdiene skal bli brukt til. Jeg regner med at man ender opp med å betale ut mesteparten av eventuelle inntekter fra resterende tvist i form av utbytte. Da forsvinner disse synergieffektene du snakker om. Men hvorfor er det ingen av dere som tør å sette en verdsettelse basert på sannsynlighet for de ulike utfallene? Dere snakker jo bare om best case hele tiden.
Omnislash
30.11.2023 kl 12:25 4176

Du går i den samme fellen (bevisst?) som de fleste som skal argumentere mot en kursoppgang. Ordet kurs betyr retning. Den reflekterer ikke bare hva som kan regnes hjem her og nå. Vi har allerede konkret informasjon om hvilke verdier som POTENSIELT kan bli tilkjent selskapet. Derfor ligger kursen/retningen på selskapets verdier høyere enn det de verdiene de har akkurat nå tilsier. Samtidig vet vi at med inntekter kommer synergier - som igjen - hvis inntektene kommer - bakes inn i selskapets kurs/retning - altså aksjekursen - som igjen gjør at kursen/retningen ligger høyere enn det som er nøkternt her og nå. Dette er vanlig, og i mange tilfeller blir luften i kursen etterfylt av verdier slik at den får feste i realiteten.
oivindl
30.11.2023 kl 12:13 4226

Det hadde jeg også gjort.
Poenget er at argumentene spriker i alle retninger.
Slettet bruker
30.11.2023 kl 11:57 4245

Kanskje jeg bør melde meg på ex on the beach😁
LV-Invest
30.11.2023 kl 11:22 4355

Det heter "koke suppe på spiker", Ikke "koke spiker på suppe". Går litt fort i svingane?
Slettet bruker
30.11.2023 kl 11:19 4350

Det kunne jeg sagt om deg og👍 Du som er så opptatt av feilinformasjon burde jo vite at saken er tapt.

«Today, the Company has received the arbitration awards from the tribunal, which have been found in favour of Hanwha. The tribunal has dismissed West Aquila Inc. and West Libra Inc’s claims. Hanwha’s claims against West Aquila Inc. and West Libra Inc. for losses arising from the terminations, interest, and costs will be determined at a future hearing.»

Altså status per i dag er at NODL får et MOTkrav for saksomkostninger etc. Så får vi se om anken fører frem eller ikke, men verdien av NODL bør ikke være 1,5-2 milliarder slik ståa er i dag.
BoostSeeker
30.11.2023 kl 11:13 4384

Nei, det ikke snakk om 3 rigger. Det er 1 rigg og 2 fartøyer altså drillship. Det er ingen sak som er tapt så lenge man ikke avslutter, men anker noe den ferske AWILCO dommnen er et bevis på som dreide seg om akkurat det samme noe du kan lese om her:

https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/23/8062921/awilco-drilling-tilkjent-43-millioner-dollar

Jeg truer heller ikke, men forteller deg bare at nicket ditt står i fare for å bli deaktivert og gav deg en sjanse til endre adferd før det meldes inn til admin - mao, det handler om å være generøs og ikke desperat. Ikke har du peil på hva og når jeg kjøper og selger med unntak på dippen i går som jeg fortalte om, men allikevel klarer du påstå at du har den kunnskapen. Du er og blir en tragikomisk figur som ingen kan ta seriøst - slik er det bare og du er selv skyldig i akkurat det 😊
Redigert 30.11.2023 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2023 kl 11:08 4417

Haha, mente selvfølgelig motsatt. Noen ganger går det fort i svingene!
Andpaal71
30.11.2023 kl 11:06 4426

Nå koker du virkelig spiker på suppe og fremstår MEGET desperat… nytt uttrykk?
Slettet bruker
30.11.2023 kl 10:57 4453

Dette er så enkelt som at selskapet hadde 3 rigger. To av disse var slått sammen i en tvist som gikk i dass. Det er mulig å anke, men enn så lenge er saken TAPT. Nå koker du virkelig spiker på suppe og fremstår MEGET desperat. At du attpåtil truer meg er jo bare morsomt og viser desperasjonen i sin helhet. Vi får se hvem som får rett til slutt. Du hadde per nå tjent mer dersom du hadde solgt da jeg ropte selg👍 (med mindre du trader)
BoostSeeker
30.11.2023 kl 10:46 4445

Tror nok de fleste nå har skjønt at det er mye du ikke skjønner...

Det vi andre som har lest oss opp på caset ikke skjønner er hvorfor du fortsetter å plage oss med din uvitenhet? Du påstår for bruke dine ord at 2 saker er gått i dass. For det første så er det ingen saker som er gått i dass. For det andre så er det kun 1 sak man ikke fikk medhold i - i første runde og den er nå i en ankeprosess. At en saken inneholder 2 fartøyer betyr ikke at det er 2 saker, men 1 sak med krav om refusjon av forskudd for 2 fartøyer, og det er noe helt annet. Så har vi 1 sak til, altså sak nr 2 som som inneholder krav om refusjon for riggen Cobalt. Den avgjørelsen kan tikke inn hvilken dag som helst. Mao, ikke noe galt i at du ikke har lest deg opp. Det som er galt er at du til stadihet kommer med bombastiske feilaktige og kunnskapsløse påstander som av samme grunn ikke henger på greip. Jeg ba deg i går om å lese deg opp for ikke å dumme deg mer ut, men du velger å fortsette med og dumme deg ut og da kan man heller ikke ta deg seriøst.

Jeg fortalte deg også i går at det ville bli en rekyl i dag, mens du mente det motsatte så verken caset, trading eller det tekniske har du nå bevist at du ikke har peil på, men allikevel fortsetter du å pøse ut tullball på tråden, lager støy og ødelegger for andre som er ute etter å hente infomasjon de kan bruke. Slik oppførsel kommer i konflikt med forumreglene så om du fortsetter så blir din oppførsel en sak for admin - nå er du advart og får en sjanse til å endre adferd for tråden skal ikke handle om deg og krangel relatertt til din kunnskapsløshet, men skal være en kilde for informasjon som alle kan bruke så da er det du som er ansvarlig for hva som skjer videre - for nok er nok.
Redigert 30.11.2023 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Andpaal71
30.11.2023 kl 10:45 4444

Oi! Er du her for å være den barmhjertige samaritan? Da må jeg si jeg er imponert. Bruke dagene på å hjelpe folk her på forumet. Du må jo få en frivillighetspris for å ha så lyst til å hjelpe andre mennesker?
Slettet bruker
30.11.2023 kl 10:35 4482

Hehe sant! Poenget er å være en motvekt til forumdeltagere som prøver å hausse dette caset til månen. Kanskje jeg har spart én småsparer for tapte penger, og da er jeg fornøyd.
ocw
30.11.2023 kl 10:31 4496

du får holde på! xtrainvestor nevner kun de selskapene de selv handler i. så lite troverdig fra den kanten. tipper vi ender godt oppe på 5., tallet idag.
Thesistulling
30.11.2023 kl 10:30 4489

La de nå brenne seg litt davel, det er slikt man lærer av.
Det er veldig mange under 30 som har kommet til børsen siste par årene, sier seg selv at flesteparten har null peiling, som ellers i samfunnet.

Det blir bare litt latterlig å manisk advare om en aksje man ikke er inne i selv.
What's the fucking point?

Hmm, ok.....hva med å heller bruke tiden på noe du får noe igjen for?
Omvend heller noen på venstresiden,
Slettet bruker
30.11.2023 kl 10:20 4514

Kommenterer mot de som prøver å lure andre inn i aksjen. Dette er en stor scam og småsparere taper som oftest. Jeg belyser kun saken med fakta da jeg ikke har noen eierinteresser. Er ikke mulig å shorte heller. Xtrainvestor backet fint opp det jeg skrev for noen dager siden også.
ocw
30.11.2023 kl 10:16 4550

hvorfor kommenterer du inne på tråden her, når du ikke har eid aksjer i nodl. eller har tenkt og kjøpe?? du vil"liksom" bare advare de som lurer på og kjøpe??
Slettet bruker
30.11.2023 kl 10:10 4566

Jeg har aldri eid aksjer i Northern Drilling. Ellers veldig imponerende argumentasjonsteknikk👍
unikum
30.11.2023 kl 10:01 4585

Orker ikke å sjekke men når solgte du dine aksjer her ? 80-90 øre ? Du som er en slik ein spesialist burde kunnet litt mer om markedet enn det du gjør. Burde kanskje ha godt opp for deg når Fredriksen kjøpte hele emisjonen ? Han er jo ikke bare snill vel...
Slettet bruker
30.11.2023 kl 09:52 4616

Nåverdien til NODL er 1,6kr pga én restrerende tvist. Man kan argumentere for at fremførbart underskudd er en verdi, men da er man avhengige av inntekter og det har ikke Northern Drilling. Jeg regner da med at man ikke får utnyttet det i sin helhet. Så lurer jeg på hvorfor de skal vinne den siste tvisten når de to andre gikk i dass? Det svekker selskapets restrerende tvist da det viser at selskapet kanskje ikke har noe god saker allikavel. Jeg står for at den reelle risiko-justerte vurderingen ligger mellom 0,5-1kr (og da er jeg snill som ekskluderer makro-risiko, emisjonsrisiko etc). Så kan dere trade og ha det gøy i mellomtiden, men slutt å lure folk inn i dette papiret. Er bare å se på shareville hvor mange amatører som har blitt lurt inn. De vet ikke børsens åpningstider, skjønner ikke hva som skjer når det er handelspause etc. Dette er ikke bra, og noen kommer til å brenne seg.
Omnislash
30.11.2023 kl 09:28 4759

Og nå forsøker du å sikre en god inngang. Hvorfor er det åpenbart? Fordi du utelukker vesentlig informasjon og tar ikke hensyn til alt som driver en aksjekurs.

1) En aksjekurs/markedsverdi vil stadig vekk ligge betydelig over et stillbilde av reell nå-verdi. Det er ikke rart eller nødvendigvis "boblete". Type 4-5 ganger over nå-verdi er derimot boblete.

2) Du vet at det ligger flere potensielle triggere her enn de 500 millionene fra Cobalt. Med andre ord - kursen til NODL kan hensynta mer enn ytterligere 500 mill. Hvorfor ikke nevne de andre tingene som kan være kursdrivende?
BoostSeeker
30.11.2023 kl 09:24 4754

Det ver i alle fall svært få som var villige til å selge her nede. I går så var dagens kursgjennomsnitt 5,6nok og det ble omsatt hele 12m aksjer så vi ser nok snart 5 tallet igjen - kanskje allerede i løpet av dagen.
Redigert 30.11.2023 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
unikum
30.11.2023 kl 09:24 4755

Samtidig så er det absolutt ingen av oss som har minste peiling på hva utfallet blir av Nodl. Kun spekulasjoner av de fleste av oss. At det kommer penger på bordet tror jeg ingen er i tvil om. Spørsmålet er jo hvor mye? Her kommer det nok en sulten ulv som både kan og veit mye mer enn oss små spekulanter...
BoostSeeker
30.11.2023 kl 09:19 4762

Hva er det som har gjort at du har tatt b-lagets side og oppfører dg som deres Cheer danser, trodde faktisk litt bedre om deg - tok jeg så feil? Og ikke blir det noen gevinst av slik tullball heller så hva er det som driver deg?
Redigert 30.11.2023 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
unikum
30.11.2023 kl 08:52 4777

Så er jo dette fint at nå som dere har åpnet en slik en advarsel tråd holder dere der slik at de som ønsker å bli fortalt at deres investeringer er helt hodeløse. Veit ihvertfall en som vil sette pris på deres tråd er Fredriksen...
unikum
30.11.2023 kl 08:46 4807

Jøss er bare dette du har funnet på å kverulere imot så tar jeg dette som ett kompliment!
unikum
30.11.2023 kl 08:42 4771

Tja sitat - Det gjelder å sikre en god gevinst mens dere kan. Det har jeg gjort....
Ja det har vi nok alle skjønt at du med flere har solgt alt for tidlig, skjønner godt deres misnøye at kursen har steget godt etter dette men det holder nå med advarsler. At du ikke forstår markedet for jo være din ting og ønsker en billigere inngang igjen men da må nok argumentasjonen din bli noe bedre. Åpenbart misunnelse ute å går her.
Redigert 30.11.2023 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
elnomi
30.11.2023 kl 08:36 4787

Minner om denne, les hva NODL selv skriver om verdier og emisjoner.

The Company holds no assets of significance other than its claims towards Hanwha, and therefore does not see a value of its equity should the Awards stand.

The Company requires funding to appeal and challenge the Awards. The Company intends to raise capital through one or more equity placements as further developments are made in the appeals process. The first equity placement is expected to be in the range of USD3-3.5M, but total funding needed to reach a conclusive outcome is expected to be significantly higher.

https://newsweb.oslobors.no/message/601739
elnomi
30.11.2023 kl 08:31 4763

Er NODL en av de største boblene på ose?
Markedsverdien er over 1,35 milliarder.
Cobalt saken har kun en verdi på litt over 500 millioner, hvis og legg merke til hvis NODL vinner saken. Langt unna dagens verdi av NODL. Den andre saken er tapt (med liten sannsynlighet til å vinne).

Hvordan i alle dager kan da en kurs på hele 1 321 millioner forsvares? Det enkle svaret er at det kan det ikke.
NODL har også varslet at det må påregnes flere emisjoner. Hvor mange aksjer ender en med innen alle emisjoner er ferdige, 500 millioner, 1 000 millioner eller?

Snart kommer flere hundre millioner aksjer til en pris på 0.125 på konto og kan selges.
Husker dere hvordan NODL falt 90% på åpning tidligere i høst når melding om tapt rettsak?

Det gjelder å sikre en god gevinst mens dere kan. Det har jeg gjort
oivindl
30.11.2023 kl 08:00 4656

"hva noen få skribenter mener og ikke mener her endrer ikke synet til de proffe som kan regne for matematikken lyver ikke”
-Boostseeker

Da må det ha vært usedvanlig mange uproffe aksjonærer som lot seg lure til å selge aksjen ned fra 30 kroner til 30 øre.

"Kursen falt i fra næmere 30 nok til 30øre ikke fordi det ikke var verdier i selskapet for verdiene er jo de samme så lenge kravene er opprettholdt - noe de er, men fordi slike som dere fløy rundt og ropte at aksjen er verdt 10øre"
-Boostseeker
oivindl
30.11.2023 kl 07:52 4691

Her er du åpenbart på kollisjonskurs med Boostseeker, som mener nedgangen ble initiert av noen få skribenter her på forumet.

"Kursen falt i fra næmere 30 nok til 30øre ikke fordi det ikke var verdier i selskapet for verdiene er jo de samme så lenge kravene er opprettholdt - noe de er, men fordi slike som dere fløy rundt og ropte at aksjen er verdt 10øre."
-Boostseeker
unikum
29.11.2023 kl 23:44 4979

Selvsagt har jeg ingen styring på hva markedet gjør. Men markedet er langt ifra å kjøpe seg ferdig i påventa hva Fredriksen foretar seg i de nærmeste ukene. Her kommer det til å skje mye og jeg med mange flere ønsker ikke å stå på sidelinja. Folk må velge, ha litt is imagen når man har handlet, faller kurs så vent for det er alltid noen som vil kjøpe dine aksjer før eller siden og denne gangen er det nok fortsatt en sulten ulv.
unikum
29.11.2023 kl 20:51 5317

Jepp helt korrekt når vi også ser hvor høyt markedet er villig til å gå allerede nå så er jeg veldig sikker på at 7 tallet kommer fort til syne med intra 6,98 høy i dag. Det tar aldri feil. Var oppe testet og snuset først på økende og høyt volum så da får den lille turen ned i dag være. Jeg ble ihvertfall sikker at mine rep emi aksjer ikke kommer ut på markedet før vi nærmer oss 10 tallet når man nå ser hvem som kjøper.
Redigert 29.11.2023 kl 20:56 Du må logge inn for å svare