OPPSIDE 700 %, RISIKO NULL

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
03.01.2024 kl 19:49
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
kodenavn
NODL 09.02.2022 kl 09:34 391851


NODL, oppside 700-800 prosent.
Så kom meldingen om at Hemen, John Fredriksens personlige investeringsselskap, har kjøpt 9300 aksjer, og tippet over grensen på 40 % av aksjene i Northern Drilling, ticker NODL.
Dette lille kjøpet betyr at Hemen har tilbudsplikt på resten av aksjene i NODL Det ble samtidg meldt at det vil komme et bud på kr. 17.-

Kursen går selvfølgelig rett til 17.-, der den stoppes av en ivrig selger. Det er ingen premie for å gjette hvem det er.

The offer price in the forthcoming offer will be NOK 17 per NODL share, which exceeds the highest price Hemen has paid for shares in NODL during the last six months.

Fint tenker du. Tilbud på 17.-, og kursen er 17.-, case closed, her er det ikke penger å hente.
Men er det slik ?

Jeg mener potensialet er skyhøyt her.

CASET, kortversjon:
Northern Drilling, riggselskap. Tidlligere eide rigger er skilt ut i eget selskap, og er ute av regnskapet. Selskapet har pr idag ingen eiendeler. Litt gjeld og litt cash går i ca null.
Så cirka et tomt selskap uten gjeld eller eiendeler.

MEN, selskapet har et krav på Koreas store verft, Daewoo, DSME (verdens 3. største verft) på
230 MUSD, pluss renter, kostnader mm., dvs. 124-150 NOK pr. aksje.


Kravet:
Sea Drill hadde bestilt 2 nye boreskip, West Aquila og West Libra, av Daewoo. Som kjent gikk det ikke så bra for Seadrill, og NODL kjøpte skipene av Daewoo for 592 millioner dollar, og betalte inn 180 millioner dollar ved signering av kontraktene.
Skipene skulle egentlig leveres til Northern Drilling i henholdsvis januar og mars 2021, men leveringen ble utsatt en rekke ganger før begge ble kansellert i henholdsvis august og oktober i fjor pga kontraktsbrudd ved at verftet ikke klarte å levere i tide.
NODL bestilte også boreskipet Cobalt av DAEWOO. Her ble det innbetalt 50 mill dollar.
Denne kontrakten er også kansellert.

Det betyr at Northern Drilling har et krav mot Daewoo på minst 230 millioner dollar, eller over2 milliarder kroner. Det tilsvarer 124 kroner pr. aksje. I tillegg kommer renter og eventuelt andre kostnader.

Løsning:
Hemen forhandler med DAEWOO om kravet, Hvis de blir enige, blir de sikkert enige etter at tilbudsplikten har gått ut, altså tidligst i mai, for Hemen håper selvfølgelig at noen skal si ja takk til 17.-.
Hvis de ikke blir enige, går saken iht kontrakten til voldgiftsdomstolen i London. Da kan det ta tid,
12 til 24 måneder.

Sannsynlighet for å vinne frem med kravet:
De som kjenner saken best, er Hemen, dvs John Fredriksen og hans advokater.
Hemen kjøpte 9300 aksjer for å komme i budplikt.
Jeg tenker at storeulv (JF) ikke ville prøve å kjøpe selskapet hvis han ikke trodde han skulle vinne frem mot Daewoo. JFs advokater er de beste i gamet, og jeg tror de visste veldig godt hva de gjorde da de kansellerte kontraktene. Det høres også rimelig ut at det er en klausul som sier at kjøper skal ha igjen pengene hvis selger ikke klarer å levere.

Risiko ved å kjøpe NODL. Oppside og nedside.

Nedside:
Hemen må fremsette det pliktige tilbudet innen 4 uker. Det må stå i minimum 4 uker, max 6 uker,
Så en gang mellom 9. mars og 20. april, er du GARANTERT å få igjen 17 NOK.
Så i 4-10 uker fra nå, har du NULL risiko, bortsett fra rentetapet på investeringen.
Hvordan kursen vil gå etter mars/april, er umulig å spå.

Oppside:
De siste ukene har det vært omsatt 20-40.000 aksjer pr dag.
Igår og i dag ble det omsatt hhv. 207.000 og 284.000 aksjer.
Hemen har 6.453.826 aksjer. De har JF neppe lyst til å selge. Og de holder lenge om mange vil kjøpe.
Jeg tror egentlig ikke mange av de andre aksjonærene har lyst til å selge heller. I hvert fall ikke
topp 20, som har 29,4 % (i tillegg til Jfs 40 %)
Så 69,4 % av aksjene sitter ganske godt fast tror jeg.
Da er det 4.9 mill aksjer som kan sitte løst. Det er ikke mye.
Hvis mange som leser dette mener det samme som meg, at her er nedsiden et stykke fremover NULL, samtidig som best case litt frem i tid med god sannsynlighet er 130.-ish, vil aksjen gå uten at noen kan holde den igjen
Så hvor mye vil den gå ?
Det kommer an på hvordan kjøperne vurderer sannsynligheten for 130.-
Hvis de som jeg tror den er stor, burde kursen kunne gå til mellom 60.- og 100.- ganske fort.
Hvis de tror den er mindre, går den til 30, 40 eller 50.
Det som er sikkert, er at 17.- er helt feil kurs. For da har du null risiko, og betaler null for muligheten at kursen kan gå til 130.-

Hva hvis kursen går ?
Da har JF 2 muligheter.
A) La budet gå sin gang, og ta de aksjene han får fra bevisstløse tanter til 17.-. Så må han finne seg i å bare få 40 % av oppgjøret, og vi andre aksjonærer får resten.
B) Han kan øke budet, og se om det gir ham flere aksjer. Om han gjør dette, og eventuelt hvor mye, er håpløst å gjette på.
Men Hemen kan bare tvangsutløse andre aksjonærer hvis han får over 90 % av aksjene.
Og det er hele min agenda med å skrive dette. Det er ikke bare ren nestekjærlighet :)
Jeg vil at dere skal se at oppsiden er kjempestor, mens nedsiden er null
Hvis dere er enige meg i vurderingene her, vil kursen gå langt, og jeg vil ikke bli tvangsinnløst for knapper og glansbilder, dvs 17.-.

Og hva er min horisont ?
Det beste ville være om Hemen ble enige med DSME i løpet av forsommeren.
Fra 17.- til 130.- på noen få måneder hadde vært fint, og det kan skje.
Jeg tror sannsynligheten for å få 130.- er stor, og jeg selger ikke billig.
Men saken kan gå til voldgiftsdom i London. Da tar det lenger tid.
Tid er penger sies det, og i tilfelle saken går til London og det tar et år eller mer, er jeg klar for å selge under 130.- . Mellom 90 og 100 kanskje ?
Kommer vi ikke dit, venter jeg på London.



Lykke til, håper du gjør en kule på denne. Risikoen er i hvert fall null inntil videre.
Du har ikke en gang markedsrisiko i ukene som kommer. Går markedet åt skogen, får du fremdeles dine 17.- Hemen har cash.
oivindl
05.12.2023 kl 12:55 2090

Spørsmålet er om Fredriksen må betale så mye mer. Han kan jo bare vente på neste emisjon.
unikum
05.12.2023 kl 12:21 2206

Min investering er gjort og for det får jeg mange rep emi aksjer. Om kursen faller til 1 krone for jeg ikke gjort noe ved det men da taper så innmari mange mer penger og Fredriksen kommer til nok en gang berike seg små investorer bekostning som rømmer! Dette ser vi litt bilde av i dag. Jeg er 100 % sikker på at det ligger noen større gjedder i sivet bare det kommer litt flere aksjer enn 1000- 15000 aksjer på salg.
Nodl skal bli fulgt helt til Fredriksen har kjøpt oss ut. Dette bør vel de fleste være innforstått med vil skje, håper jeg.... til hvilken kurs vil han komme opp med, det er det store spørsmålet.
boupa
05.12.2023 kl 12:06 2285

Du skal se at både unikum og boostseeker forsvinner ganske kjapt fra tråden om nedtrenden fortsetter.
Slettet bruker
05.12.2023 kl 11:02 2467

Jo, det er og var fair på 0,5-1kr. Men på 5kr så var oppsiden IKKE større enn solide store selskaper. Og det har vært poenget mitt hele tiden - at verdivurderingen av selskapet på 5kr er og var for høy i forhold til risiko og sannsynlighet.
boupa
05.12.2023 kl 10:52 2505

Støtte der den er nå, etter det er det strake veien ned til 1 krone. Så får vi snart se hvem som har rett😁
unikum
05.12.2023 kl 10:51 2521

Det er alltid risiko å sitte i enkelt aksjer og spesielt på Oslo børs og det regner jeg med alle tar høyde for. Invester gjerne i Dnb,Yara, Equinor så slipper det å gå utover nattesøvnen evt. Men der stopper også oppsiden av avkastning på investert kapital som regel utenom få prosenter som slår ut begge veier i løpet av ett år, muligens å ha pengene i banken er smartere. Selvsagt skyhøy risiko i mange av de små selskapene der man kan tape mye om ikke hode står på riktig plass men oppsiden er så enormt høyere så derfor tar enkelte sjansen som har muligheten til det. Er ikke det fair ?
Slettet bruker
05.12.2023 kl 10:32 2609

Det eneste du gjør er å anklage meg. Hver eneste gang jeg kommenter starter du med forsvarsmekanismene dine. Du evner bare ikke å komme med et kontruktivt svar. Du har truet meg, du har gått til «personlig angrep» og nå mener du at jeg plager deg. Husk at det var DU som startet denne diskusjonen ved å være ukonstruktiv. Jeg anbefalte salg på 5kr, og det skulle du gjort hvis man ser på kursen. Ser du også på alle stakkarsene på shareville hadde du skjønt at man bør være litt forsiktig med hvor mye man hausser dette caset. Her sitter det mange nybegynnere som har brent seg og kommer til å brenne seg.

Fredriksen kommer ikke til å gi dere en julegave. Han kan få en risikofri posisjon ved å eksempelvis selge 50 millioner aksjer i intervallet 1-4kr. Han ender da med å ha fått tilbake de pengene han brukte i emisjonen + en VESENTLIG større eierandel. Hvem finansierer så dette? Jo, småsparere.
Piggvar 2
05.12.2023 kl 10:23 2649

Min anbefaling er klar, hold ut og selg deg dyrt når Fredriksen skal ha resten.

He he ... til hvilken pris !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Piggvar 2
05.12.2023 kl 10:21 2660

He he ... Det er som sagt ikke at det skjer 2 ganger - stor sjanse for at du kan ta en minus foran 4 gangern om en stund ...

De smarte tar gevinst ...

De ikke så smarte og lar grådigheten ta sjanser mister som sagt hele gevinsten - det er mot normalt i aksjemarkedet

Personlig synes jeg at det er fint mange har tjent penger på denne - men for å tjene penger må en også selge i rett tid når man har mange gangern til nå....

Men lykke til !!

unikum
05.12.2023 kl 10:09 2695

Kan se ut som noen har blitt skremt til salg i dag. Da kan dere gratulere dere selv med at enda flere småsparere har tapt penger. Med stor sannsynlighet med høyere snitt enn salgs kurs nå. Min anbefaling er klar, hold ut og selg deg dyrt når Fredriksen skal ha resten.
unikum
05.12.2023 kl 08:28 2901

Joda vi veit at Fredriksen har kuppet nesten hele selskapet. MEN for guds skyld la nå oss selge resten av selskapet til den mest mulige høyeste prisen slik at det blir litt rettferdighet igjen!
Dere hamrer videre på at Fredriksen skal få resten også for slikk og ingenting, hvilken mening gir det ?
Redigert 05.12.2023 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
ocw
05.12.2023 kl 06:29 3037

jeg benyttet i hvertfall gårsdagen til og"snitte" meg ned :-) jeg var aksjonær i northern offshore, for mange år siden. selskapet ble suspandert i 6-7 mnd. pga konflikt med noen obligasjons eiere(kristian siem) trodde alle pengene/aksjene jeg satt inne med var tapt.den eneste som tapte pengene her var Siem. vi andre som ble med videre i restrukturerte northern offshore. gjorde ei kule :-) historien kommer til og gjenta seg igjen. hadde jeg ikke hatt troa. ville jeg solgt for lenge siden. jeg har gjort 4 gangeren til nå i nodl. ha en riktig god børs dag
BoostSeeker
05.12.2023 kl 02:19 3122

Nei, nei, nei - nå er du igang igjen med en mix av noe som stemmer blandet sammen med mer som ikke stemmer og siden du ikke kjenner til historien så bare drar du noen tall opp av hatten og vipps så mener du at du har en konklusjon som holder vann - en slik tilnærming funker ikke og ikke kan du regne heller noe du har bevisst mang en gang so what could possible go wrong 55555

Når alt kommer til alt så har jo du bestemt deg for å stå utenfor så gjør det da, det er ingen som har noen innvendinger mot det, men da får du også la oss andre som har et ønske om å ta et bet få gjøre det uten at du skal fortelle oss igjen og igjen hvorfor du ikke tar et bet. Det betyr jo nada for oss hva du gjør når vi har bestemt oss for å ta et bet - burde vel ikke være så veldig vanskelig å forstå. Om du gjentar deg selv her 1000 ganger så gjør det ingen forskjell annet enn at vi igjen og igjen må korrigere alle feila du kommer med. Du kan vel lese så les deg opp og har du fortsatt bestemt deg for at caset ikke er interessant så finn deg et interessant case. Ikke bruk tiden din på noe du ikke finner interessant. Vi andre som finner dette caset interessant og mener at vi kan gjøre noen doblinger til vi er interessert i å diskutere den muligheten - vi er ikke interessert i høre om dine gjentagende og feilaktige meninger - de kan du holde for deg selv når du nå har fortalt det samme mange ganger så alle vet dette nå - ønsker deg lykke til med å finne et case du har interesse av og som du kan tro på for det gir mening - det du holder på med her gir ikke mening for noen og om det er tvangshandlinger som ligger bak en slik gjentagende oppførsel så er vel du kanskje den eneste som kan få noe ut av dette, men da er heller ikke dette rette plassen.
Redigert 05.12.2023 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2023 kl 00:32 3177

Du beskriver jo hele essensen i luftslottet her. Fredriksen har fått kjøpt nærmest hele selskapet for i underkant av 40MNOK. Han har altså en mulig oppside på 3MRD og nedsiden er 40MNOK + det han eide fra før. Mens dere to presterer å hausse et selskapet med MCAP på 1,6 milliarder med mulig oppside på 3 MRD, og det er ekstremt optimistisk at man noen gang skal komme så høyt. Fredriksen skjønner jo at han kanskje klarer Cobalt saken, og han kan gjøre 10 gangeren bare på den ved å ta del i den emisjonen. Den R/R vil ingen andre få, og dermed er dette et dårlig bet slik dagens markedsverdi er.

Med andre ord så er ikke selskapet verdiløst. Jeg har aldri sagt at det er verdiløst, men jeg har sagt at dagens verdivurdering er alt for høy.
Redigert 05.12.2023 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
unikum
04.12.2023 kl 23:43 3250

Hvem lurer Hvem? Fredriksen lurer oss alle ved å kjøpe nesten hele selskapet, det bør være dine ord. Å hva han skal med ett totalt verdiløst selskapet ifgl deg er ikke godt å vite. Finn det svaret så gir jeg meg men inntil det motsatte er bevist er jeg rimelig sikker på at de som tør å ta sjansen har en veldig god mulighet å tjene en del kroner i motsetning av deg/dere.
BoostSeeker
04.12.2023 kl 23:17 3299

Jeg ler så jeg griner 55555. De som ikke har penger å satse, ikke leser seg opp og stort sett ikke har peil på annet enn å komme med tullball og kverrulering det er de som tror de vet best. Dere snakker om å lur e folk, vel her har jg og flere andre brukt tiden på å og lese oss opp og presentere fakta om og rundt caset over tid og i den perioden har folk som har hørt på oss tjent hundrevis av %-er. De som har hørt på dere - om noen - har ikke tjent ei krone, men har gått glipp av like mange hundre % som de andre har tjent - så ikke kom her og snakk om lureri for er det noen som driver og lurer andre inkludert seg selv så er det nettopp dere besserwissere som ikke har brukt et minutt på å sette dere inn i caset og som derfor har bomma siden dere delte deres første innlegg, men for all del - dere trigger latter om ikke annet og en god latter forlenger livet sies det - så takk for det 😊
oivindl
04.12.2023 kl 23:02 3301

"så er dere forsvunnet som dugg for solen”

Eller skifter nick, som enkelte ser seg nødt til å gjøre...
oivindl
04.12.2023 kl 22:59 3302

Du må lære deg forskjell på fakta og spekulasjoner.
Du lister opp fire punkter som alle er spekulasjoner, samme spekulasjoner du har kommet med tidligere.

Du må gjerne spekulere, men ikke presenter det som fakta.

"Faktum er det som har skjedd, og som er fastslått som virkelig gjennom iakttagelse eller ved vitnesbyrd.”
https://snl.no/faktum
oivindl
04.12.2023 kl 22:50 3329

Tja, men hvorfor kritisere andre for å ikke komme med noe nytt når man selv pøser ut det samme innholdet daglig?
Slettet bruker
04.12.2023 kl 22:42 3348

Nå må dere slutte å lure folk. Her kan man (hvis man virkelig legger optimismen til grunn) få hentet ut et sted mellom 100-150% ved full uttelling eller tape alle pengene. Dessverre er saken per dags dato tapt og sannsynligheten svekket. Saken er anket, men det påvirker ikke sannsynligheten for positivt utfall stort. Cobalt tvisten var ikke startet opp ved sist kvartalsrapport, så der er status at ingen vet timeline. Men man kan umulig si at sannsynligheten for seier her er 100%. Når man legger sammen risikoen for tap i begge sakene er dagens markedsverdi skyhøy og en boble av dimensjoner! Da hjelper det lite å «snitte ned». Nesten halvparten av potensialet er priset inn, og dette med én tapt tvist (180MUSD) og én mer ukjent utfall (50MUSD). Egentlig burde man nærmest strøket hovedtvisten og priset inn 50% sannsynlighet for Cobalt. Ender opp under krona da og sånn sett var tilnærmingen til aksjemarkedet mid november relativt fornuftig👍
unikum
04.12.2023 kl 20:25 3492

Hvor mye mer nytt kan man komme med før det kommer mer på bordet? Markedet sier nok om dagen. Å det å snitte seg ned bør flere lære seg. Her har jeg hentet meg inn mange ganger de siste åene. så folkens bare kjøp her blir det vanvittig trøkk etter aksjer utover.
BoostSeeker
04.12.2023 kl 18:57 3609

Nå er det jo slik at den som repeterer er deg for de samme innleggene har du postet med jevne mellomrom og det mange ganger, men forskjellen på min og din gjentagelse er at jeg repeterer fakta. Utover det at du har bommet grovt på kursutviklingen så bommer du også når det kommer til påstanden om mitt snitt og emiaksjer for jeg har verken emiaksjer eller høyt snitt, men jeg har et ønske om å fortsette og bli med på rekylene fremover noe vi allerede har opplevd flere ganger og noe vi vil fortsette med å oppleve jo nærmere vi kommer triggerne og ja - det blir nok noe gjentagelse også fra min side fordi det er de samme nærstående triggerne som ligger i loopen som tidvis gjentas:

1. Pliktig bud fra Fredriksen fordi han er kommet opp i en eierandel på 89% - en plikt fra hans side som mest sannsynlig vil bli mer generøs enn sist da han kjenner til at de gamle aksjonærene sitter med et skyhøyt snitt og dermed ikke vil godta et bud under 5nok/aksje noe de heller ikke gjorde med det generøse budet på 17nok i februar. Fredriksen har en plikt til å komme med et bud, mens vi som aksjonærer har en rett til å akseptere eller avvise.

2. Cobalt kjennelsen med over 500mnok kan tikke inn hvilken dag som helst.

3. Oppdatering på ankeprosessen hvor det ligger over 2 milliarder nok i potten.

4. Og når ankebekreftelsen foreligger så skal man heller ikke se bort i fra at verftet kryper til korset og ønsker å gjenoppta forliksforhandlinger hvor denne ferske dommen fra en lignende sak også bidrar til sitt:

https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/23/8062921/awilco-drilling-tilkjent-43-millioner-dollar

Mao, vi går en svært spennende tid i møte med tidvise rekyler som vil øke i både omfang og styrke etter hvert som tiden går og jo nærmere triggerne vi kommer 😊
Redigert 04.12.2023 kl 19:02 Du må logge inn for å svare
BoostSeeker
04.12.2023 kl 18:02 3679

.....smeller det fra han som ALDRI har noe som helst å bidra med om noe case foruten kverrulering av det andre skriver, men forumet har stor takhøyde så vi må nok innfinne oss med at slike også stikker innom i dann og vann selv om du ikke bidrar til annet en støy - ikke ulikt følgesvennen PÆL og så snart vi får en grønn dag så er dere forsvunnet som dugg for solen 😊
oivindl
04.12.2023 kl 17:09 3748

"Ikke har du noe nytt å komme med heller...”

Mens dine innlegg i dag er jo proppfulle av nyheter.
PaleRider
04.12.2023 kl 17:06 3716

Enda mer tull fra din side.

Du har babla om fremførbart underskudd i NODL. Hvis selskaper holder til i lavskatteland og knapt betaler skatt, så har de tilsvarende knapt rett til fradrag for tap. Tror du disse skatteparadisene frasier seg inntekter, og dekker kostander? Bare tull. Da hadde de vært konk. selv.

Du snakker om verdier og oppside, men har aldri noen regnestykker med sannsynligheter å vise til. Du snakker KUN om en utopisk oppside om alt går mer enn best mulig. Sett opp et regnestykke med sannsynligheter?

Les og lær:
"Det hausses om oppside
- Ja, det er oppside om ting går NODL sin vei. Det er imidlertid risiko og nedside også. Det er en stor risiko for at det kommer flere emisjoner til lav kurs, 12,5 øre i beste fall. Trolig med en dobling av antall aksjer. Såpass må det være med så lav kurs, om det skal bli noe penger ut av det. Det blir da kurspress. Ned.
- Spør deg heller hvilken sannsynlighet du mener at det er for at NODL vinner fram. Setter du f.eks. 10%, så blir er verdien kun:
10% x 6,9 kr + 90% x 0 = 69 øre. Om og når det blir flere emisjoner, må det deles på flere aksjer. Da synker dette tallet raskt. Og mye. Legg merke til at NODL så langt har tapt. [AWDR har en seier så langt som kan bli anket av to. For NODLs del 100% tap.] Så det å legge til grunn en høy sannsynlighet, synes vanvittig.

Cobalt kravet tikke inn hver dag som helst. Samme haussen og sausen gjentas daglig. Det har gått lang tid allerede.
- Skamløs forsøk på å få deg til å kjøpe, nå. For hen skal vel selge sine emisjonsaksjer. Selskapet har vel sagt ganske klart fra at det blir flere emisjoner. Det trengs mye penger for å forfølge kravene."

Er egentlig overrasket over at hen som koker ris ikke solgte seg ut da NODL var høyere. Men den toucha kanskje aldri snittet. Så da er snittet til hen som koker ris vel over 6 kr. Dit kommer nok ikke kursen.

Stay away. Se heller en film. Ikke tro på hauseriet til hen og hens utallige nicks.

https://www.youtube.com/watch?v=SGzz3hh1jHc

Redigert 04.12.2023 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
BoostSeeker
04.12.2023 kl 16:58 3715

Hei PÆL, trodde du hadde gått i skammekroken etter å ha bommet så inni hampen som du har gjort, men den gang ei. Ikke har du noe nytt å komme med heller enn å kopiere gamle bommerter du har postet mange ganger tidigere. Uansett, litt underholdningsverdi er det jo - i påvente av neste bølge, og vi må nok ikke vente lenge - ikke denne gangen heller 😊
PaleRider
04.12.2023 kl 16:49 3750

Bare tull.

Enda mer prat om snittet. Ingen oppegående fornuftige investorer er opptatt av snittet. De er opptatt av risk/reward som ikke har noe som helst å gjøre med snittet.

Om en legger til grunn at andre er opptatt av snittet, så tillegger en andre dumskap kun et fåtall er i besittelse av. En gjør derfor en systematisk feil.

Dette ender nok med knall og fall for alle dem som kjøper her.

For noen dager siden kjøpte mange til kurs 0,125 kr.
Når de aksjene kommer på markedet og folk skal ta tap for å trekke fra på skatten. Da kommer nok fallet. Et stort et. ¨

Er en opptatt av forventede verdier, så finnes det anslag på det i tråden. Et anslag fra min side også. Basert på tall. Ikke på tull om snitt og annet vås andre lirer av seg. Trolig kun for å lokke inn "a even bigger fool".

Stay away.


Redigert 04.12.2023 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
BoostSeeker
04.12.2023 kl 16:33 3768

En knallrød OSE gjorde at kursen ble noe baktung og førte også til at vi ikke fikk en ny sluttkurs på 5 tallet i dag, men det kommer. Positivt at volumet krymper betydelig på nedganger og øker vodsomt på oppganger for det styrker det tekniske og ikke minst så forteller det at få er viilige til å selge her nede - Uansett en fin plukkedag i påvente av en skyfri børsdag i løpet av uken og kansje allerede i morgen 😊
Redigert 04.12.2023 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
BoostSeeker
04.12.2023 kl 09:32 4093

God morgen folkens, en ny dag med nye muligheter. Nok en sterk avslutning på fredag etter en korreksjon tilbake. Det er mange gamle aksjonærer med skyhøyt snitt som benytter muligheten til å handle og snitte seg ned noe vi også vil se mer av fremover.
Endte på 5 tallet på fredag så teknisk så er kursen på vei til å etablere seg på det nivået og får vi ett par sluttkurser til på 5 tallet så er den etablert der og vil svinge i intervallet 5-6 i påvente av nytt.
Cobalt kjennelsen med over 500mnok i potten kan som kjent tikke inn hvilken dag som helst og 2 milliarders anken er i prosess hvor det er å forvente en oppdatering i tiden som kommer. Spennende tider hvor volaliteten vil øke med volumet og det begge veier, men den underliggende trenden er opp.
oivindl
02.12.2023 kl 08:50 4761

Det var også min oppfatning, men noen her inne påstår hardnakket at slik var det.
De hevder til og med at dette har de ringt tilrettelegger for å få bekreftet.
Men ser slett ikke bort fra at de bløffer om dette.
Dalia
02.12.2023 kl 00:13 4967

Aksjonærene med over 150 000 aksjer fikk tilbud om å delta i den første emisjonen, så ingen har blitt utelatt
unikum
01.12.2023 kl 22:13 5159

Marius33 skrev Innlegget er slettet
Her var det så mye rart at jeg må spørre : hva er det du mener, skjønte absolutt ingenting av det du skrev her?
oivindl
01.12.2023 kl 18:25 5382

"Han vet hva han driver med og han er lojal mot aksjonærene”

Vil du kalle det lojalt når aksjonærer i NODL med over 150 000 aksjer ikke får delta i emisjonen?
Har du regnet på hvor stor utvanningen er for deres vedkommende?
BoostSeeker
01.12.2023 kl 17:46 5394

Han vet hva han driver med og han er lojal mot aksjonærene noe historien beviser gjennom alle de suksessfulle selskapene han har bygd opp. At han er knallhard mot fortningsforbindelser og konkurrenter - det er noe helt annet og det er summen av begge deler som har gjort ham selv og en drøss med aksjonærer rike så ja - å mene noe annet er løgn og en falsk påstand noe du i realiteten kom med ved å mene at han skal frarøve dagens aksjonærer - det vil aldri skje for rett skal være rett.

Da sier jeg takk for meg og overlater scenen til andre for nå er det freddan og tid for noe helt annet! Sees på mandag, kanskje før 😊
Redigert 01.12.2023 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2023 kl 17:37 5394

Nei, nå må gi deg! Jeg har da aldri beskyldt Fredriksen for å være svindler! Jeg sier at han vet hva han driver med, og at han ikke driver veldedighet. Du skal liksom alltid dra den for langt.
BoostSeeker
01.12.2023 kl 16:49 5510

Joda - Klart det er lov å være uenig - bare fint det så får man endevendt alle vinklinger så lenge man har en seriøs tilnærming som du har., men som jeg også sa så utgjør skattefordelen på overskudd og kapital mer enn det fremførbare underskuddet. Og skal vi se helt bort i fra alt som heter fremførbart underskudd og skattefordeler så utgjør det totale kravet inklusive renters rente en kurs på 8+ og er økende for hver dag som går pga renters rente effekten 😊

God helg!
BoostSeeker
01.12.2023 kl 16:40 5534

Fredriksen er god for nærmere 100 ganger det som ligger i potten og du mener at han vil gjøe seg til kjeltring for peanøtter og ødelegge sitt gode navn og rykte. Du er kanskje ikke klar over at selv om dette er et anonymt forum så bør man være forsiktig med å beskylde noen for å være svindlere - mao, man er ikke unntatt straffeforfølgelse fordi man er på et anonymt forum for identiteten din er linket til kontoen og nicket. Nå vet du det 😊

Happy fredda og god helg!
Coperni
01.12.2023 kl 16:11 5602

Her er jeg ikke helt enig med deg, men det må gå ann det også. Skattekapittelet i rapporten til NODL sier at under nåværende skatteregler, betaler ikke selskapet (dette gjelder jo ikke bare NODL, men flere selskaper) selskapsskatt til Bermuda, men dersom det skulle bli innført skatt, er NODL (med flere) unntatt fra dette til og med 2035.

Denne artikkelen underbygger også at det ikke er selskapsskatt på Bermuda, https://taxsummaries.pwc.com/bermuda/corporate/taxes-on-corporate-income .

Etter mitt syn blir det ikke riktig å legge til fremførbart underskudd i verdivurderingen av NODL.