OPPSIDE 700 %, RISIKO NULL

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
03.01.2024 kl 19:49
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
kodenavn
NODL 09.02.2022 kl 09:34 419234

NODL, oppside 700-800 prosent.
SÄ kom meldingen om at Hemen, John Fredriksens personlige investeringsselskap, har kjÞpt 9300 aksjer, og tippet over grensen pÄ 40 % av aksjene i Northern Drilling, ticker NODL.
Dette lille kjÞpet betyr at Hemen har tilbudsplikt pÄ resten av aksjene i NODL Det ble samtidg meldt at det vil komme et bud pÄ kr. 17.-

Kursen gÄr selvfÞlgelig rett til 17.-, der den stoppes av en ivrig selger. Det er ingen premie for Ä gjette hvem det er.

The offer price in the forthcoming offer will be NOK 17 per NODL share, which exceeds the highest price Hemen has paid for shares in NODL during the last six months.

Fint tenker du. Tilbud pÄ 17.-, og kursen er 17.-, case closed, her er det ikke penger Ä hente.
Men er det slik ?

Jeg mener potensialet er skyhĂžyt her.

CASET, kortversjon:
Northern Drilling, riggselskap. Tidlligere eide rigger er skilt ut i eget selskap, og er ute av regnskapet. Selskapet har pr idag ingen eiendeler. Litt gjeld og litt cash gÄr i ca null.
SĂ„ cirka et tomt selskap uten gjeld eller eiendeler.

MEN, selskapet har et krav pÄ Koreas store verft, Daewoo, DSME (verdens 3. stÞrste verft) pÄ
230 MUSD, pluss renter, kostnader mm., dvs. 124-150 NOK pr. aksje.

Kravet:
Sea Drill hadde bestilt 2 nye boreskip, West Aquila og West Libra, av Daewoo. Som kjent gikk det ikke sÄ bra for Seadrill, og NODL kjÞpte skipene av Daewoo for 592 millioner dollar, og betalte inn 180 millioner dollar ved signering av kontraktene.
Skipene skulle egentlig leveres til Northern Drilling i henholdsvis januar og mars 2021, men leveringen ble utsatt en rekke ganger fĂžr begge ble kansellert i henholdsvis august og oktober i fjor pga kontraktsbrudd ved at verftet ikke klarte Ă„ levere i tide.
NODL bestilte ogsÄ boreskipet Cobalt av DAEWOO. Her ble det innbetalt 50 mill dollar.
Denne kontrakten er ogsÄ kansellert.

Det betyr at Northern Drilling har et krav mot Daewoo pÄ minst 230 millioner dollar, eller over2 milliarder kroner. Det tilsvarer 124 kroner pr. aksje. I tillegg kommer renter og eventuelt andre kostnader.

LĂžsning:
Hemen forhandler med DAEWOO om kravet, Hvis de blir enige, blir de sikkert enige etter at tilbudsplikten har gÄtt ut, altsÄ tidligst i mai, for Hemen hÄper selvfÞlgelig at noen skal si ja takk til 17.-.
Hvis de ikke blir enige, gÄr saken iht kontrakten til voldgiftsdomstolen i London. Da kan det ta tid,
12 til 24 mÄneder.

Sannsynlighet for Ă„ vinne frem med kravet:
De som kjenner saken best, er Hemen, dvs John Fredriksen og hans advokater.
Hemen kjĂžpte 9300 aksjer for Ă„ komme i budplikt.
Jeg tenker at storeulv (JF) ikke ville prÞve Ä kjÞpe selskapet hvis han ikke trodde han skulle vinne frem mot Daewoo. JFs advokater er de beste i gamet, og jeg tror de visste veldig godt hva de gjorde da de kansellerte kontraktene. Det hÞres ogsÄ rimelig ut at det er en klausul som sier at kjÞper skal ha igjen pengene hvis selger ikke klarer Ä levere.

Risiko ved Ă„ kjĂžpe NODL. Oppside og nedside.

Nedside:
Hemen mÄ fremsette det pliktige tilbudet innen 4 uker. Det mÄ stÄ i minimum 4 uker, max 6 uker,
SÄ en gang mellom 9. mars og 20. april, er du GARANTERT Ä fÄ igjen 17 NOK.
SÄ i 4-10 uker fra nÄ, har du NULL risiko, bortsett fra rentetapet pÄ investeringen.
Hvordan kursen vil gÄ etter mars/april, er umulig Ä spÄ.

Oppside:
De siste ukene har det vĂŠrt omsatt 20-40.000 aksjer pr dag.
IgÄr og i dag ble det omsatt hhv. 207.000 og 284.000 aksjer.
Hemen har 6.453.826 aksjer. De har JF neppe lyst til Ă„ selge. Og de holder lenge om mange vil kjĂžpe.
Jeg tror egentlig ikke mange av de andre aksjonĂŠrene har lyst til Ă„ selge heller. I hvert fall ikke
topp 20, som har 29,4 % (i tillegg til Jfs 40 %)
SĂ„ 69,4 % av aksjene sitter ganske godt fast tror jeg.
Da er det 4.9 mill aksjer som kan sitte lĂžst. Det er ikke mye.
Hvis mange som leser dette mener det samme som meg, at her er nedsiden et stykke fremover NULL, samtidig som best case litt frem i tid med god sannsynlighet er 130.-ish, vil aksjen gÄ uten at noen kan holde den igjen
SÄ hvor mye vil den gÄ ?
Det kommer an pÄ hvordan kjÞperne vurderer sannsynligheten for 130.-
Hvis de som jeg tror den er stor, burde kursen kunne gÄ til mellom 60.- og 100.- ganske fort.
Hvis de tror den er mindre, gÄr den til 30, 40 eller 50.
Det som er sikkert, er at 17.- er helt feil kurs. For da har du null risiko, og betaler null for muligheten at kursen kan gÄ til 130.-

Hva hvis kursen gÄr ?
Da har JF 2 muligheter.
A) La budet gÄ sin gang, og ta de aksjene han fÄr fra bevisstlÞse tanter til 17.-. SÄ mÄ han finne seg i Ä bare fÄ 40 % av oppgjÞret, og vi andre aksjonÊrer fÄr resten.
B) Han kan Þke budet, og se om det gir ham flere aksjer. Om han gjÞr dette, og eventuelt hvor mye, er hÄplÞst Ä gjette pÄ.
Men Hemen kan bare tvangsutlÞse andre aksjonÊrer hvis han fÄr over 90 % av aksjene.
Og det er hele min agenda med Ă„ skrive dette. Det er ikke bare ren nestekjĂŠrlighet :)
Jeg vil at dere skal se at oppsiden er kjempestor, mens nedsiden er null
Hvis dere er enige meg i vurderingene her, vil kursen gÄ langt, og jeg vil ikke bli tvangsinnlÞst for knapper og glansbilder, dvs 17.-.

Og hva er min horisont ?
Det beste ville vĂŠre om Hemen ble enige med DSME i lĂžpet av forsommeren.
Fra 17.- til 130.- pÄ noen fÄ mÄneder hadde vÊrt fint, og det kan skje.
Jeg tror sannsynligheten for Ä fÄ 130.- er stor, og jeg selger ikke billig.
Men saken kan gÄ til voldgiftsdom i London. Da tar det lenger tid.
Tid er penger sies det, og i tilfelle saken gÄr til London og det tar et Är eller mer, er jeg klar for Ä selge under 130.- . Mellom 90 og 100 kanskje ?
Kommer vi ikke dit, venter jeg pÄ London.

Lykke til, hÄper du gjÞr en kule pÄ denne. Risikoen er i hvert fall null inntil videre.
Du har ikke en gang markedsrisiko i ukene som kommer. GÄr markedet Ät skogen, fÄr du fremdeles dine 17.- Hemen har cash.
Stephen
31.12.2023 kl 12:43 4146

Sikkert noen DOF folk som kan bidra med gode rÄd om en dugnadsgruppe :)
Mvh. Stephen
Gullhaugen
31.12.2023 kl 09:36 4297

Daewoo har varslet motkrav. Er det noen som kjenner stÞrrelsen pÄ dette kravet?
oivindl
30.12.2023 kl 23:49 4476

Virker ikke fair pÄ meg, nei.
Hadde jeg hatt aksjer i NODL som nÄ hadde falt sÄpass mye i verdi, hadde jeg nok latt de stÄ.
Jeg tipper at konklusjonen til KWC er basert pÄ nÄvÊrende verdier i selskapet, og at de ikke kan spekulere i utfall av de ulike rettssakene.
Personlig synes jeg den rettede emisjonen ikke sÄ sÊrlig bra ut. Den gav jo kraftig utvanning.
Å spekulere i resultatet av en rettssak, er vel bortimot hĂ„plĂžst nĂ„r man ikke har tilgang pĂ„ noe som helst av rettsdokumenter eller avtaler.

Disse spekulasjonene og spekulasjoner om Fredriksens intensjoner, som om man skulle kjenne ham ut og inn, er noe av det jeg har reagert pÄ.
I tillegg til tildels grov feilinformasjon av ulikt slag, spesielt fra de som burde vite bedre.
Det er ikke sikkert FT tar en slik sak. SÄ lenge ting har gÄtt riktig for seg, tviler jeg pÄ om de blander seg inn i saker som normalt tillegger styret Ä avgjÞre. Da er det rettsvesenet som mÄ brukes.
Har selv vÊrt i kontakt med FT angÄende saker som jeg ansÄ som ulovlige i et aksjeselskap, men ble henvist til generalforsamlingen, eventuelt rettsapparatet.
Redigert 30.12.2023 kl 23:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Shikibetsu
30.12.2023 kl 21:21 4594

Hva tenker du som «nÞytral engasjert tilskuer» om konklusjonen til KWC da? Helt Êrlig, er det fair i dine Þyne? Er det slik smÄaksjonÊrer skal behandles og greit at bÞrsen styres pÄ denne mÄten? Burde FT vÊrt i virke her?
oivindl
30.12.2023 kl 21:10 4625

Ville tippe styret har valgt KWC, men det stÄr det ingenting om.
Men de er i hvert fall godkjent av Oslo BĂžrs.

"and that such statement can be issued by KWC AS ("KWC") on behalf of the Company."
Shikibetsu
30.12.2023 kl 20:19 4692

Ah, my mistake. Du har rett, Oslo bĂžrs ser at de ikke bĂžr uttale seg eller noe i den duren. Misset den.

Hvem bestilte/ engasjerte KWC? Hemen/ Nodl eller Oslo BĂžrs?
oivindl
30.12.2023 kl 20:05 4690

"Noterer og forstĂ„r det slik at styret i Nodl Ăžnsker Ă„ fravvike kravet om Ă„ uttale seg om tilbudet fra Hemen, at dette KWC dokumentet kom istedet for. Kanskje for Ă„ ha ryggen fri fra evt utfall i etterkant om Hemen fĂ„r det som de vil.”

Trenger ikke spekulere i dette. Det stÄr klart at det er bestemt av Oslo BÞrs.

"Oslo Bþrs, in its capacity as take-over supervisory authority, has decided that the statement on the offer pursuant to section 6-16 of the Norwegian Securities Trading Act shall be issued by an independent expert and not by the Board of Directors of NODL,”
Shikibetsu
30.12.2023 kl 19:21 4723

SÄ kom det ikke overraskende nok en melding med forsÞk pÄ Ä gruse kursen, de er ikke fornÞyd med at den «fortsatt ligger sÄpass hÞyt». Tett opp mot EGM, trolig ikke mange som godtar «tilbudet». Hva har man Ä tape pÄ Ä si nei om de likevel Þnsker Ä tvangsinnlÞse til den samme prisen.
Muligheten er fortsatt Äpen for at Nodl/ Hemen Þnsker kursen lavt for Ä stÞvsuge, kan vurderes som en enklere prosess enn forsÞk pÄ Ä tvinge igjennom en delisting som kan vise seg Ä bli noe langtekkelig hvis motstanden fra den Þvrige aksjonÊrbasen stÄr lÞpet ut. Motstand og klager kan kanskje fÞre til at delisting ikke blir godkjent, ting drar ut i tid og et evt positivt utfall fra enten Cobalt eller anke krysser forsÞket.

Noterer og forstÄr det slik at styret i Nodl Þnsker Ä fravvike kravet om Ä uttale seg om tilbudet fra Hemen, at dette KWC dokumentet kom istedet for. Kanskje for Ä ha ryggen fri fra evt utfall i etterkant om Hemen fÄr det som de vil. Tvilsomt at KWC har tatt den mulige oppsiden sÄ sterkt med i betraktningen om hva som er fair pris, og vurdert lÞpet som er kjÞrt i forkant med hvorfor aksjonÊrer skulle kjÞre emi. Nodl kunne jo lik sÄ greit sagt noe som dette pÄ fÞrste bÞrsmelding: Vi kjÞrer en emi rettet kun mot stÞrste aksjonÊr til lavest mulig pris slik at han tar over nesten hele selskapet og den mulige oppsiden omtrent gratis , pynter med en liten repemi slik at det ser fair ut ved fÞrste Þyekast, sÄ skremmer vi opp alle med en delisting for sÄ Ä tvinge de til Ä selge til samme pris som de ga. Glem helt at det er en oppside og penger Ä hente for alle her, kun stÞrste eier som evt skal hÞste av de. Oppsiden er kun for han som fÄr ta over 100% til 0,125 Þre pr aksje, dette fÄr ingen andre muligheten til Ä bli med pÄ.

Det vi fÄr hÄpe pÄ her nÄ, er at det ikke blir sÄ enkelt Ä gruse kursen nok. At en evt delisting blir avslÄtt/ trekker ut i tid..nok til at vi fÄr et positivt utfall/ signal pÄ en av sakene. Mye tyder pÄ at det haster for Hemen/ Nodl Ä fÄ kjÞrt igjennom agendaen, raskt!

Der blir nok litt svingstang her noen dager til pÄ nyÄret fÞr vi fÄr se noe «endelig utfall» pÄ om det blir delisting eller ei.

Uansett utfall, sÄ hÄper jeg bÞrsen og Finanstilsynet gÄr denne saken litt ekstra etter i sÞmmene. Greit at det er bÞrsmeldt ditten og datten «og alle ble informert» osv osv, men de fleste kan vel se at det er helt pÄ jordet at det skal vÊre okÄ Ä gjÞre det pÄ denne mÄten. DET, er i hvert fall ikke fair.

Redigert 30.12.2023 kl 19:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
30.12.2023 kl 14:29 4964

"SĂ„ gjelder det Ă„ kjempe imot at Fredriksen overtar selskapet nesten "gratis" og der faller dere bassiere totalt ut dessverre og evner ikke Ă„ se kampen vĂ„res.”

Den kampen kjempes definitivt ikke pÄ Hegnar Online.
Paradoksalt nok er det grunn til Ä bebreide Rischioso ogsÄ i den sammenhengen. Han har fremstilt Fredriksen som en godhjertet kapitalist som alltid ivaretar medaksjonÊrene.

Allerede ved den rettede emisjonen ble det klart at smÄksjonÊrene kom dÄrlig ut.
Noe budpremie ble det definitivt ikke pÄ tilbudet fra Fredriksen, og nÄ antydes det at et eventuelt bud ved passering av 90% ikke blir bedre.
Og plutselig oppdager Rischioso at Fredriksen visstnok har tapt rettsaker likevel.
unikum
30.12.2023 kl 13:35 5047

Faktisk enig at noe av haussingen tar av(spesielt fra folk som bytter side) men samtidig sÄ er det max utfall i forhold til aksje eiere. Sjansen for det skjer, at over 3 milliarder kommer inn er kanskje ikke stor men sjansen at selskapet vil fÄ inn en del penger frem i tid er godt innenfor. SÄ gjelder det Ä kjempe imot at Fredriksen overtar selskapet nesten "gratis" og der faller dere bassiere totalt ut dessverre og evner ikke Ä se kampen vÄres. KjÞp dere heller inn og kjemp mot overmakta, ta sjansen, ta ett lodd og kanskje blir det ett sabla godt lodd. Fredriksen gjÞr sÄ absolutt dette for ikke moro skyld og tidsfordriv!
Redigert 30.12.2023 kl 13:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
30.12.2023 kl 13:21 5074

"Ser at unikum lurer pĂ„ motivet til de sĂ„kalte baisserne. det kan vĂŠre sĂ„ enkelt at den massive haussingen provoserer frem reaksjoner. Det er jo ingen grenser for sprĂžyt som kommer fra rischioso. Hva er motivet for all denne grisete haussingen?”

StĂžttes 100,%.
Feilinformasjon, uredelig argumentasjon og nedlatende kommentarer fra Rischioso, skaper definitivt reaksjoner.
Slettet bruker
30.12.2023 kl 13:09 5100

i overkant av 200 Nordnet-kunder kjĂžpte aksjen pĂ„ Ă„rets siste handelsdag og 2176 Nordnet-kunder er nĂ„ eiere av NODL. Antall smĂ„aksjonĂŠrer betyr ingenting, det er kjĂžttvekta som teller og det betyr at delisting vil bli resultatet nĂ„r Hemen stemmer dette igjennom pĂ„ EGF.9. januar. SmĂ„aksjonĂŠrene har ikke ressurser til Ă„ ta opp kampen mot dette. En klage fra en gjeng spekulanter med smĂ„poster vil uansett ikke bety noe i vurderingen. De har dessuten god anledning til Ă„ komme seg ut rundt 1 krone. Å kjĂžpe aksjen i den tro at Hemen mĂ„ ut med flere kroner er bare drĂžmmerier og fabling med formĂ„l Ă„ hausse aksjen, noe tradere nyter godt av.

Ankesaken kan trekke ut i tid. FÞrst mÄ anken slippe gjennom, deretter mÄ saken opp til ny behandling. Det er lite trolig at anken slipper gjennom. Gitt at sjansen er 10% for Ä vinne frem kan dette settes til 200 mill. I kombinasjon med 50% sjanse for Ä vinne i Cobalt-saken sÄ er dagens markedsverdi ganske fair.

Ser at unikum lurer pÄ motivet til de sÄkalte baisserne. det kan vÊre sÄ enkelt at den massive haussingen provoserer frem reaksjoner. Det er jo ingen grenser for sprÞyt som kommer fra rischioso. Hva er motivet for all denne grisete haussingen?
Redigert 30.12.2023 kl 13:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
unikum
30.12.2023 kl 12:50 5133

Kan jo snart lure pĂ„ om dere er sendt ut av Fredriksen pĂ„ ens ĂŠrend slik at han vil fĂ„ kapret selskapet for slikt og ingenting? Makan pĂ„ Ă„ vri og vrenge pĂ„ alt mulig kun mot en retning er jo mistenksom. Åpner jo ikke for en enste mulighet for at resterende ca 10,7 % av selskapet kan bli priset etter mulig verdi. Dere hĂ„per jo pĂ„ at alle taper penger, utennom Fredriksen? Hva er greia, dere hjelper absolutt ingen andre?
Slettet bruker
30.12.2023 kl 10:37 5253

Hvordan tenker du Ä finansiere all denne klagingen? Skal du initiere et aksjonÊropprÞr med spleis og stor stÄhei?
oivindl
30.12.2023 kl 10:01 5303

"sĂ„ kan det gĂ„ mot en runde i retten noe Fredriksen har vĂŠrt igjennom tidligere og tapt...”

Snakker vi om den samme Fredriksen som du i flere uker har messet om aldri har tapt en rettsak?
oivindl
30.12.2023 kl 09:46 5341

"Den uavhengige eksperten mener jo ikke at NODL er verdt 12,5 Ăžre pr aksje og av samme grunn understreket at det ikke er en anbefaling - mao, det de mente var at det ikke var noen ulovligheter knyttet til det pliktige budet nettopp,"
-rischioso

Da har du nok misforstÄtt igjen. Det er ikke lovligheten KWC skal vurdere, det er om prisen er fair.
Noe de ogsÄ avslutter med.
At de hverken anbefaler Ă„ godta eller ikke godta, er en helt annen sak.

the Company's Board of Directors has engaged KWC AS (“KWC”) as an independent third party to provide a fairness opinion and independent assessment of the Offer (“Independent Statement”) on behalf of the Company"

"Therefore, we are of the opinion that the terms of the Mandatory Offer are fair from a financial point of view, and thus represents a full and fair arm’s length price for all the outstanding shares of NODL. ”

Det er altsÄ "fair from a financial point of view".
skadi
29.12.2023 kl 23:45 5535

Bla, bla, bla....
Etter budet kommer tvangsinlĂžsning og game over for deg og dine fĂžlgesvenner. Men gjerne sitt til slutten du, det unner jeg deg virkelig.
rischioso
29.12.2023 kl 23:39 5591

Ingen blir avspist fĂžr ting er avklart. Dette er et pliktig bud og ikke en tvangsinnlĂžsning - nĂ„r man ikke skjĂžnner forskjellen sĂ„ blir jo alt det andre man mener ogsĂ„ feil.- LES & LÆR!

Prosessen er fĂžlgende:

1. Fredriksens eierandel oversteg 50% i emisjonen og gjennom det mÄtte gi et pliktig bud. Du har 2 typer bud, pliktig og frivillig hvor dette var pliktig.
2. Loven sier at budet ikke kan vÊre lavere enn det Fredriksen selv har betalt for aksjene i lÞpet av de siste 6mdr sÄ han satt budet lik det han betalte i emisjonen.
3. Budet er sÄ lavt at ingen aksjonÊrer vil akseptere det og det er det som skal stemmes over pÄ EGF den 09.01.
4. Resultatet gir seg selv nÄr Fredriksens eierandel overstiger 2/3-deler, men det slutter ikke der - det er kun begynnelsen.
5. NÄr avstemmingen er overstÄtt sÄ mÄ selskapets styre sende inn en sÞknad om de listing til OSE sammen med stemme resultat som viser at de fleste aksjonÊrer har stemt i mot noe som mÄ tas hensyn til av OSE som skal behandle sÞknaden og allerede her kan resultatet bli at sÞknaden ikke blir innvilget grunnet den store motstanden sett i forhold til antall aksjonÊrer som stemte i mot pga aksjonÊr vern lovgivningen - og de fleste kan nok tenke seg til hva som skjer med aksjekursen om sÞknaden blir avvist..
6. Om sÞknaden mot formodning skulle bli innvilget sÄ stopper det ikke med det for den avgjÞrelsen kan pÄklages noe som tar tid.
7. Om klagen mot formodning ikke fÄr medhold i fÞrste instans sÄ stopper det heller ikke der for avgjÞrelsen kan klages inn til bÞrs klagenemda og fÄr vi medhold der sÄ kan nok de fleste skjÞnne hva det ville gjÞre med aksjekursen.
8. Om klagen mot formodning ikke fÄr medhold der heller sÄ kan det gÄ mot en runde i retten noe Fredriksen har vÊrt igjennom tidligere og tapt fordi han nettopp gav et pliktig tulle bud der som her noe man kan lese om her:

Innledning av saken kort oppsummert:

https://e24.no/naeringsliv/i/OnKbxk/fikk-15-mill-for-aa-lure-boersen

Resultatet:

Jeg er ferdig med Norge, utbasunerte Fredriksen da avgjĂžrelsen falt 12. desember i fjor.

https://e24.no/naeringsliv/i/KvJB5M/fredriksen-mot-oslo-boers-fredriksen-kvester-boersen

* Mao, sjansen er heller liten for at Fredriksen Þnsker Ä utsette seg for en slik skjemmende reprise og viktigst av alt er at ting vil ta tid. Det er Ä forvente at hele fÞrste kvartal gÄr med i fÞrste og andre klageinstans og som vi kjenner til sÄ er sannsynligheten svÊrt hÞy for at bÄde Cobalt kjennelsen og anke bekreftelsen vil vÊre avklart innen den tid noe som vil kunne gi massive rekyler og tilhÞrende reprising - mao - ingenting vil vÊre avklart pÄ en lang stund hvor veldig mye bÄde kan og vil skje i mellomtiden sÄ det Ä forholde seg til realitetene istedenfor Ä spy ut hjemmesnekrede lÞgner er et must om man skal lykkes pÄ bÞrs. ...;)

Da takker jeg for meg og overlater scenen til the Muppets!
skadi
29.12.2023 kl 22:49 3668

Han skal har Nodl for seg selv, sÄ skal han tar rettskampen sÄ klart. Men fÞr det blir alle andre aksjonÊrer avspist med 12,5 Þre (Per Aksje). Men noen har visst tungt for Ä innse akkurat det.
rischioso
29.12.2023 kl 22:32 3740

Du pÄstÄr Fredriksen mener at NODL er verdt 12,5 Þre - du mener nok 12,5Þre pr aksje og det er noe annet...

Den uavhengige eksperten mener jo ikke at NODL er verdt 12,5 Þre pr aksje og av samme grunn understreket at det ikke er en anbefaling - mao, det de mente var at det ikke var noen ulovligheter knyttet til det pliktige budet nettopp fordi det ikke var lavere enn hva Fredriksen selv har gitt for aksjene i lÞpet av de siste 6mdr og det er noe helt annet. Og budet er ikke annet enn et pliktig bud som ble trigget av at hans eierandel oversteg 50% i emisjonen - altsÄ en plikt og som vi som aksjonÊrer har en rett til Ä akseptere eller avslÄ noe de fleste kommer til Ä avslÄ.

MEN selv da sÄ er jo verdien null niks sett i forhold til hva han selv har gÄtt inn med fra egen lomme siden 2017 - mao, du pÄstÄr at Fredriksen mener at alle pengene han har spyttet inn er tapt og derfor kastet han nylig inn nye friske titalls millioner etter dÄrlige - vel, det er lov Ä tenke selv og klarer du ikke det sÄ fÄr du heller la andre gjÞre det for deg sÄ godt at det er noen forum skribenter som har tatt pÄ seg den jobben ...;)

Godt nytt Ă„r til deg oxo!
Redigert 29.12.2023 kl 22:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sukiyaki
29.12.2023 kl 22:27 3765

Hva er det Fredriksen skal med NODL nÄr det ikke har noen verdi?

Redigert 29.12.2023 kl 22:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
elnomi
29.12.2023 kl 22:01 3818

Fredriksen mener NODL er verdt 12.5 Ăžre.
Uavhengige eksperter mener NODL er verdt 12.5 Ăžre.

Skribentene pÄ hegnar forum mener NODL er verdt mellom 600 Þre til 1000 Þre.

Hvem hÞrer dere pÄ?
Hvem fÄr rett?
Godt nyttÄr!
skadi
29.12.2023 kl 21:34 3881

Blir mellom 60 til 80 prosent nedoverbakke de fÞrste fem handelsdager i denne aksjen som nyttÄrshilsen.
Barbera
29.12.2023 kl 21:28 3860

«If, as a result of the Offer, or otherwise, the Offeror chooses to initiate a compulsory acquisition (squeeze-out) of remaining shares not already owned by the Offeror, pursuant to Bermudan company legislation, we have been informed that the Offer Price will also be applied in any such squeeze-out.»

Signaliserer 0,125 NOK ved eventuell tvangsinnlĂžsning.

Cobalt nyheter kommer ikke fĂžr generalforsamling da dato for hĂžring ikke et satt.

Tiden gÄr, og det strammer seg til.
Nickhead
29.12.2023 kl 18:12 4078

Feilsendt.
Krav fra min kones advokat 😊
Nickhead
29.12.2023 kl 18:10 4042

Jeg godtar
oivindl
29.12.2023 kl 17:55 4001

"ikke overraskende sĂ„ fortsetter du i dag igjen med det samme -”

Og ikke overraskende gjĂžr du det samme:

Dobling, rekyl, snur helt sikkert, utskytningsrampe, fornekter egne uttalelser, personangrep.
Alt ved det gamle med andre ord.
oivindl
29.12.2023 kl 17:52 4012

Det mest oppsiktsvekkende er jo at du fornekter din egen uttalelse, uansett hvor klar den fremstÄr.
rischioso
29.12.2023 kl 17:19 4004

Dette var jo egentlig ikke noe nytt, bare en bekreftelse pÄ at ting har gÄtt lovlig for seg.

Noterer meg at OSE ikke ville ta noen avgjÞrelse i denne saken - forstÄelig nok - for tikker Cobalt kjennelsen inn og kursen gÄr flere kroner sÄ ville ikke det ha sett sÊrlig pent ut...

Mao, OSE sendte den videre slik at en tredjepart skulle se pÄ den og ikke overraskende sÄ gikk de god for den, MEN understreket at dette ikke var noen anbefaling - mao, en bekreftelse pÄ at ting hadde gÄtt lovlig for seg - altsÄ en helgardering - noe som bÄde hver for seg og til sammen er positivt nettopp fordi det forteller at mye kan skje den nÊrmeste tiden som Cobalt kjennelsen med 500m nok i potten og ikke minst en oppdatering pÄ anken med 2 milliarder i potten - det er ikke juss, men reelle triggere som vil gi et massivt kurslÞft. Vi gÄr spennende tider i mÞte hvor de som har stÞvsugd millioner av aksjer rundt krona den siste tiden mener akkurat det ...;)

Benytter anledningen til Ä Þnske ALLE - ingen nevnt ingen glemt - et riktig godt nytt Är og ikke minst en massiv rekyl pÄ nyÄret!
Redigert 29.12.2023 kl 17:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
29.12.2023 kl 17:10 4036

Mange doblinger som har gÄtt som jeg har forventet opp i gjennom Ärene, men det skal jo ikke nevnes - kun denne som bare lar vente litt pÄ seg, men som uansett vil vÊre helt innafor tidsperspektivet romjuls-/nyttÄrs rally noe vi diskuterte senest i gÄr, men ikke overraskende sÄ fortsetter du i dag igjen med det samme - ja, sÄ du bÞr nok i det nye Äret bruke tid pÄ Ä etter gÄ dine egne uttalelser for der er det mye Ä rydde opp i - veldig mye ...;)
oivindl
29.12.2023 kl 16:46 4131

"Dobling fra dagens kurs i det ultra korte bildet basert pĂ„ Ăžkte forventninger...”
-Rischioso

La oss hÄpe den neste doblingen gÄr bedre enn den forrige du forventet.
oivindl
29.12.2023 kl 16:35 4125

"beklager, men din pĂ„stand er feil hvor det meste derfor ligger til rette for rally i tiden fremover ...;)”

Vel, du forventet dobling disse tre dagene. Hvor treffsikker mener du selv at du er?
Resultatet ble vel ned 14% i stedet, og avsluttet dagen med Ă„ stange hodet i betonggulvet ditt.
rischioso
29.12.2023 kl 15:52 4209

Det gÄr mot den 5-te dagen pÄ rad med sluttkurs rundt krona hvor det nivÄet nÄ er Ä anse som et etablert stÞtte omrÄde - et nivÄ hvor noen har plukket opp millioner av aksjer den siste tiden. NÄ mÄ vi slutte og mate disse for plutselig har de fÄtt det de skal ha og kursen kjÞres opp hvor man blir springende etter.
Mindre enn 10% av oppside potensialet er tatt - mao, oppside potensialet er nÄ over 90% sÄ her nede gir vi ikke bort aksjene, men benytter anledningen til Ä plukke nÄr kursen tidvis dipper under krona og tar disse med oss opp nÄr oppgangen kommer - for den kommer ...;)
Slettet bruker
29.12.2023 kl 15:03 4194

For noe sludder. Begrepet ble skapt av Erlend Henriksen i Aksjesladder. Det gir ingen mening Ă„ bruke det slik du beskriver.
Slettet bruker
29.12.2023 kl 15:01 4181

90% sjanse for at NODL taper. Å «sitte long» her er verre enn russisk rulett med 5 kuler i kammeret (16,67%).
Redigert 29.12.2023 kl 15:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
29.12.2023 kl 15:00 4189

Vakuumtrading er et uttrykk som vi her pÄ forumet bruker oss i mellom og betyr i overfÞrt betydning en massiv rekyl for de som trenger Ä fÄ det inn med t-skje.
NÄ er det romjul og snart nyttÄrsfeiring sÄ vi bÞr kunne klare Ä vÊre litt hyggelige med hverandre - selv de afrikanske hyenene Crocuta's) kan vÊre det til tider - i alle fall internt i flokken sÄ prÞv du oxo - om du ikke anser deg selv som en outsider ...;)
Redigert 29.12.2023 kl 15:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
29.12.2023 kl 14:55 4180

Aksjen er i en fallende trend.

3 mÄneder: ned 75,71%
1 mÄned: ned 78,16%
1 uke: ned 23.6%
1 dag: forelĂžpig ned 1,92%

Noe vakuum finnes ikke, alle aksjene er tilgjengelig.
Det varslede romjulsrallyet uteble som ventet.
Haussingen er illevarslende og fremstÄr desperat og villedende.
Redigert 29.12.2023 kl 14:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
X-43 scramjet
29.12.2023 kl 14:52 4139

Flere som venter pĂ„ Cobalt melding nĂ„. Åpent i NODL
Slettet bruker
29.12.2023 kl 14:49 4076

UseriÞst fra deg som vanlig. Du godtar til og med at folk bruker begrepet vakuumtrading feil. Kanskje ikke sÄ rart nÄr vi leser alt det villedende vÄset du kommer med.
Bullrik
29.12.2023 kl 14:43 4062

Denne her gÄr ikke fÞr det fines ledig kapital Ä presse Algoen med. Da mÄ det frigjÞres penger for det , ellers kommer den til Ä synke videre nedover. Jeg har holdt den rundt 1kr i dag men ikke mer nÄ.
rischioso
29.12.2023 kl 14:39 4082

Oktober, November og Desember er sell off mÄneder hvor den perioden nÄ slutter og vi nÄ gÄr mot Januar, Februar og Mars som er tiden hvor nye og ferske milliarder skal inn for Ä posisjonere seg for 2024 sÄ dette er ikke tiden for Ä selge - beklager, men din pÄstand er feil hvor det meste derfor ligger til rette for rally i tiden fremover ...;)
Bullrik
29.12.2023 kl 14:32 4080

Beklager Ä mÄtte si det, men beste tjangs for vacumrally/ nyttÄrsrally ,er om alle selger nÄ pÄ slutten av dagen,og setter inn pengene igjen kl o930 pÄ Tirsdags morgen. Det har i vert fall jeg gjort.
rischioso
29.12.2023 kl 14:25 4127

JÞss, befinner du der her ennÄ og det med det samme nye nicket som kun er etablert for Ä baisse her. Er du short sÄ kommer nissen sent til deg for det er snille gutter som fÄr bÄde fÞrst og mest ...;)
Slettet bruker
29.12.2023 kl 14:09 4146

Du vet Ă„penbart ikke hva vakuumtrading er.
Gullhaugen
29.12.2023 kl 14:05 4048

Der stoppet algoen đŸš€đŸš€đŸƒâ€â™‚ïžđŸƒâ€â™‚ïž