GOGL -Vi er i startgropen i en supersyklus (3)

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
21.06.2022 kl 13:03
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
KJEPET
GOGL 09.02.2022 kl 13:55 503716

Lager en tråd, da forumet ikke takler store tråder.

Her er link til den forrige tråden
https://finansavisen.no/forum/thread/140660/view/4239866
Redigert 09.02.2022 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
01.03.2022 kl 13:44 6415

Det er bare mange som har oppdaget hvor underpriset 2020 er i forhold til GOGL og flytter over aksjene dit :)
bankersen
01.03.2022 kl 13:52 6476

Med dagens oljepris kan en se økt skraping av Eco "fiendtlige" skipene, selv yngre skip (20år gamle) kan havne som spiker selv med høye rater. Farten vil nok settes ned både pga. økte drivstoff priser og IMO2023 kravene når den tid kommer.
bankersen
01.03.2022 kl 14:00 6452

Ja, det er nok noen. Men presset varer bare kanskje kun til USA åpner for der borte er GOGL underpriset i forhold til SBLK:-)
fattigstakkar
01.03.2022 kl 14:06 6433

SBLK har steget mye mer siste år, men det er ikke åpenbart at de er høyere priset enn GOGL. De har riktignok høyere P/NAV, men EV/Ebitda er helt lik og SBLK er forventet å betale høyere utbytter.
msmekk
01.03.2022 kl 14:06 6444

China kutter i kull fra Russland pga betalings problemer, Dette transporteres normalt med tog. Nå skal alt dette kullet erstattes fra andre land der transporten er capes.
dette blir gull for bulk
bankersen
01.03.2022 kl 14:08 6451

Da burde det fremkommet på kursmålene til Cleaves tenker jeg, der det er mye mindre kake igjen i SBLK enn de andre bulk selskapene.
bankersen
01.03.2022 kl 14:08 6445

Har du link? Fant denne. https://www.reuters.com/business/chinas-russian-coal-purchases-stall-buyers-struggle-secure-financing-2022-03-01/

Ikke alt går på jernbane. Det meste av det Russland eksportere går vel på skip. Men nå må dette erstattes fra Australia, Colombia og Indonesia som betyr økt tonn/mil.
Redigert 01.03.2022 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
msmekk
01.03.2022 kl 15:16 6251

Grunnet høye fuel kostnader snakkes det no om redusert hastighet noe som vil ta en allerede for liten kapasitet ut av markedet.. Bulk vi reprises innen veldig kort tid
Spekulant1
01.03.2022 kl 15:47 6138

Med innføring av EEXI miljøkrav i beg på 2023 går nok både Golden og Bulkers en god tid i møte.
fattigstakkar
01.03.2022 kl 15:56 6102

Ikke mye grunn til å sitte over utbytte når man ser hvordan SBLK handles ned i dag, enda de falt over 5% dagen før utbytte. pump and dump?
Redigert 01.03.2022 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Backline
01.03.2022 kl 16:15 6098

Det ser slik ut. Svak avslutning til tross for positive nyheter i dag.
Saddam68
01.03.2022 kl 16:23 6159

Ingen som vil ha utbytte lenger ser d ut til?
fattigstakkar
01.03.2022 kl 17:07 6318

Hvorfor vente mange uker med å få utbyttet på konto år man kan få det samme eller mer ved å selge dagen før, og kjøpe tilbake etter utbytte?
Saddam68
01.03.2022 kl 17:15 6302

Sant nok..og sist gikk den 20% ned etter utbytte....men jeg er ikke så aktiv lenger så bare sitter long og da går d sin gang :)
hogan
01.03.2022 kl 17:17 6285

Mange ship, hørt 80% må gjøre justeringer for å imøtekomme miljøkravene, da må de ta denne servicen i løpet av året dvs mindre kapasitet.
Spekulant1
01.03.2022 kl 17:18 6275

Eller en delt løsning. Solgte 50% i går og i dag 112-114, sitter over og lenge med resten.
Golden Goat
01.03.2022 kl 17:22 6246

De siste ukers pengeinnstrømming i aksjen mangler sidestykke. Tror på bakgrunn av dette at fallet ved ex-utbytte og etter utbytte er kraftig redusert kontra de andre utbyttene der aksjen befant seg i ørkenvandring.
fattigstakkar
01.03.2022 kl 17:49 6150

Det virker i hvert fall som investorene på OSE er mer glad i utbytte enn de på Nasdaq. Var imponerende kjøperside i sluttauksjonen. Var på nippet til å sette en short der, men feiget ut. Angrer nå.
fattigstakkar
01.03.2022 kl 18:00 6135

Ganske spesielt å se en så svak bulkdag med FFA som dette:

Mar
19000
+3375
Apr
26000
+4250
Q2
27750
+2950
Q3
33000
+2750
Cal23
21300
+1550


Turnaround-Tuesday for Capes

Baltic #Capesize index +5% to $14k/d
Brazil/China +6% to $10k/d
C5 +5%
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1498615104090349569
21250
+1500

BDRY opp 9%
https://finance.yahoo.com/quote/BDRY?p=BDRY&.tsrc=fin-srch
Redigert 01.03.2022 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
bankersen
01.03.2022 kl 19:21 5957

Du må se dette i sammenheng med at Gogl har nesten 60% opp til kursmål mens SBLK hadde 28%.
fattigstakkar
01.03.2022 kl 19:38 5917

Får håpe du har rett. Jeg klarte jo ikke å holde meg unna kjøpsknappen når det ble mulig å handle 3% under sluttkurs i Oslo med rater som skyter i været :)
Backline
01.03.2022 kl 21:54 5577

Du er ikke alene der. Kan vi forvente noe støtte ved 100 kr i morgen?
bankersen
01.03.2022 kl 22:10 5522

Byttet ut litt Genco med Gogl helt på tampen i USA. Jokke har mest tro på Cape av segmentene fremover så blir nok nye Gogl og kanskje litt mer 2020 fremover.
Alejandreuta
01.03.2022 kl 22:27 5461

Selv hadde jeg en plan om å selge 30-40 % og sitte med resten. Ble til at jeg satt med alt da FFaene virket så fryktelig sterke.
Fasit kommer i morgen...
Bennyfyfasan
01.03.2022 kl 23:11 5324

Samme her. Meldinga fra Hannis hjalp også i den retnings
bankersen
02.03.2022 kl 07:15 5008

Gode spotrater og stigende for PMAX.

P5_82 South China, one Indonesian round voyage 82,500 mt 24844 $/day 913

Asia Timecharter Weighted Average 30613 894
nman
02.03.2022 kl 08:00 4888

Benchmark Dalian and Singapore iron ore futures, meanwhile, surged to two-week highs, underpinned by improving factory activity data in China and bets for additional stimulus measures in the world’s top steel producer.
https://www.hellenicshippingnews.com/baltic-index-moves-higher-as-rates-tick-up-for-all-vessels/
nman
02.03.2022 kl 08:09 4850

The containership orderbook is about to hit an all-time high, elbowing out most other ship types bar LNG to take the lion’s share of building slots at leading yards across Asia.
https://splash247.com/containership-orderbook-closes-in-on-all-time-highs/
KJEPET
02.03.2022 kl 09:43 4475

På denne tiden i fjor lå FFA for Q3 på rundt $20k. I dag ligger den på $33k for Q3. Og dere husker hva som skjedde i fjor i Q3 ? :-)


Når det gjelder pmx lå de på ca. 18k for Q3/Q4 på denne tiden i fjor. Nå ligger de på $27k.

Nå får vi EEXI i tillegg til den tynnslitte ordreboken. Hvor er de mørke skyene?
Redigert 02.03.2022 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
olavgg
02.03.2022 kl 10:14 4327

Når det skal bygges krigsmaskiner, så trengs det stål. Også trengs det noen til å frakte malm. Denne malmen skal heller ikke bare til Kina.
Så vil det også bli ekstra stort kullbehov fremover.

Verre er det med moralen, vil du bli rik på krig? Sitt i GOGL.
Redigert 02.03.2022 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
KJEPET
02.03.2022 kl 10:48 4220

Capen opp 27% i China i dag.
https://en.sse.net.cn/indices/fdinew2.jsp

XI har begynt opptrappingen til "valget" i høst, Vale er tilbake på banen.
Redigert 02.03.2022 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Kenevil
02.03.2022 kl 10:56 4188

Husk og at Paralympics OL nå er helt glemt.... Og den Olympiske fred er brutt.
Kina vil nå ikke tenke på tv bilder fra Kina.
Nå trenger verden enorme menger stål, da alle lands forsvarsbudsjetter øker 2 sifret.
Infrastruktur vil måtte bygges mer solid. Rett og slett, det er et enormt behov for stål.
Kull vil og måtte benyttes i enda større grad for flere år fremover for å erstatte russisk olje og gass.
gandhi-21
02.03.2022 kl 11:25 4070

Kina rykker til for å sikre råvaretilgang
Tilgangen til råvarer er under sterk press som følge av krigen i Ukraina. Nå gjør Kina det som trengs for å sikre adgang og fylle lagre.

Bloomberg skriver i en oppdatering onsdag at det kinesiske utviklingsdepartementet, NRDC, har fått beskjed gra øverste hold om å gi beskjed til de statseide innkjøpere om å anskaffe det som kan av olje, gass, jern og korn for å fylle mulige mangler av varene.

Å sikre forsyninger er av høy prioritet for landet, og tjenestemenn bekymret for virkningen økende globale kostnader av råvarer vil ha på den kinesiske økonomien, sa en kilde til Bloomberg.
The Godfather
02.03.2022 kl 12:11 3889

Baltic Capesize-indeksen er opp 8,8 prosent til 15.258 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
gandhi-21
02.03.2022 kl 13:11 3696

nei, sakset fra DN
1347
02.03.2022 kl 13:35 3619

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-03-02/china-moves-to-secure-commodity-supplies-rocked-by-ukraine-war

Kan det være denne? Har ikke tilgang selv, fint om noen med tilgang kunne dele.
Fjellbris
02.03.2022 kl 14:08 3526

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS +8,8% TIL USD 15.258/DAG

Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er opp 8,8